Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 30 de novembre de la Conselleria de Sanitat, per la qual es convoquen subvencions destinades a finançar la contractació de personal agent o gestor d'innovació o d'investigació en salut en l'àmbit del pla «GenT, Generació Talent», de Sanitat. [2023/12306]

(DOGV núm. 9741 de 07.12.2023) Ref. Base de dades 011775/2023




Mitjançant l'Ordre 2/2019, de 2 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'establixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions del Programa per al suport a persones investigadores amb talent – Pla «GenT» (DOGV 8523, 05.04.2019). En el títol II de la mencionada ordre es regulen les disposicions específiques segons el tipus de subvenció entre les quals estan les subvencions per a la contractació de personal gestor agent o gestor d'innovació o d'investigació en salut.

En virtut d'això, i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Article 1. Objecte

L'objecte de la present resolució és convocar, en règim de publicitat, objectivitat i concurrència competitiva, subvencions plurianuals per a la contractació de personal agent o gestor d'innovació o d'investigació, en el marc del pla «GenT, Generació Talent», de Sanitat, segons la regulació establida en l'annex III de l'Ordre 2/2019, de 2 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Esta convocatòria es realitza per tramitació anticipada, en virtut del que s'establix en la disposició addicional deu de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de 2022, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023 (DOGV 9502 / 31.12.2022).



Article 2. Característiques de les subvencions

1. Les subvencions que es convoquen per la present resolució es regulen segons el que s'establix en els articles 37 al 42 de les bases reguladores.

2. La duració de les subvencions serà de tres anys (36 mesos). La data d'inici del còmput de l'ajuda s'establirà en la resolució de concessió.

3. La subvenció màxima anual, per a cadascun dels contractes a temps complet, serà de 35.000,00 euros, que es destinarà a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social. La retribució mínima que hauran de rebre els agents d'innovació o d'investigació en salut serà de 26.495,00 euros bruts anuals, i s'haurà d'indicar en cada contracte.



4. De la subvenció anual de cadascun dels contractes establida en l'apartat anterior (35.000,00 euros), el percentatge d'ajuda finançat per la Generalitat en cadascuna de les anualitats serà el següent: 100 % per al primer any; 85 % per al segon any, i 75 % per al tercer any.





Article 3. Finançament

1. La present convocatòria es realitza per tramitació anticipada, a càrrec del programa pressupostari de la Conselleria de Sanitat de la Direcció General d'Investigació i Innovació, segons la codificació de l'esborrany dels pressupostos de la Generalitat per a 2024, secció G0110, servei G011003, centre gestor G01100301, subprograma 411E00, «Investigació en ciències de la salut», capítol 4, línia de subvenció S0152, sense perjudici de la possible modificació que en la codificació de l'aplicació pressupostària poguera ocórrer per motius organitzatius. La convocatòria és plurianual per al període 2024-2026 per un import estimat total de 910.000,00 €, segons la següent distribució, en virtut de les disposicions establides en l'article 40 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per a les subvencions plurianuals:



Anualitat 2024 2025 2026 Total

Finançament 350.000,00 € 297.500,00 € 262.500,00 € 910.000,00 €





2. Totes les anualitats quedaran condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en els corresponents pressupostos de la Generalitat, per a cadascuna de les anualitats, tal com establix l'article 41.1, sobre despeses de tramitació anticipada, de la Llei 1/2015.

3. Per a cada anualitat, el pagament del 100 % de l'import de cadascuna de les subvencions concedides es realitzarà de forma anticipada, si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma, així ho establixen. En cas contrari el pagament s'efectuarà amb la justificació prèvia, pels beneficiaris, de la realització de l'activitat objecte de subvenció.



Article 4. Política de competència de la Unió Europea

Les ajudes subvencionades a través d'esta convocatòria són activitats primàries de caràcter no econòmic, tal com són definides per la Comissió Europea en el Marc sobre ajudes estatals de recerca i desenvolupament i innovació (2022/C 414/01), per la qual les ajudes concedides, per la seua naturalesa i finalitat, no falsegen o poden falsejar la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres de la Unió Europea, i no suposen avantatges econòmics per a empreses. És per això que la present convocatòria no necessita la seua notificació o comunicació a la Comissió Europea, i no és aplicable l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.



Article 5. Entitats beneficiàries i requisits de les persones candidates



1. Podran ser entitats beneficiàries d'estes subvencions aquelles previstes en les bases reguladores, sempre que complisquen els requisits fixats en estes.

2. Podran ser contractades com a agents o gestors d'innovació o d'investigació en salut, aquelles persones que tinguen els següents requisits:

a) Estar en possessió del títol de llicenciatura, enginyeria o grau.

b) Tindre l'aval del representant de l'entitat beneficiària.



Article 6. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds i la documentació necessària es presentaran mitjançant el procediment telemàtic que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, i en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat, www.prop.gva.es.

3. El formulari normalitzat de sol·licitud estarà disponible en la guia PROP de la Generalitat, www.prop.gva.es, i recollirà la declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, així com l'autorització perquè l'òrgan gestor reculla la informació de l'entitat relativa a estar al corrent de les obligacions tributàries, tant nacionals com autonòmiques i amb la Seguretat Social.



Article 7. Sol·licituds i documentació

1. Cada entitat sol·licitant presentarà una única sol·licitud signada pel representant legal de l'entitat, acompanyada de la documentació necessària per a les ajudes convocades per la present resolució. En aquesta sol·licitud es recollirà la relació de les persones candidates a contractar. Així mateix, amb la signatura de la sol·licitud s'autoritza i autentica el contingut de la sol·licitud i de tota la documentació que es presente per a concórrer en la corresponent convocatòria, sense perjudici de les actuacions de comprovació que sobre aquelles puga requerir l'òrgan instructor, i es compromet a contractar la persona o persones candidates, en les condicions establides en les bases reguladores i la resolució de concessió, en el cas de resultar adjudicatària de les subvencions. En cas que el representant legal de l'entitat no conste en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat es podrà sol·licitar a l'entitat la documentació que ho acredite.

2. Juntament amb el formulari de sol·licitud es presentarà la següent documentació per a cadascuna de les persones candidates presentades:

a) Còpia del títol de llicenciatura, enginyeria o grau de la persona a contractar, en el cas que hi haja oposició expressa per part de la persona candidata perquè l'òrgan instructor realitze la consulta directament. Esta oposició, si escau, es presentarà a través del formulari d'oposició de Consulta interactiva de dades de titulació universitària que es trobarà disponible en la guia PROP juntament amb el formulari de sol·licitud.



b) Escrit del representant legal de l'entitat sol·licitant que avale la seua contractació.

c) Curriculum vitae de la persona candidata en format CV normalitzat (CVn) El CVn està disponible en la pàgina web de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia, FECYT (https://cvn.fecyt.es/editor/#HOME)

d) Memòria descriptiva del projecte d'intermediació com a agent d'innovació o investigació en salut que es pretén realitzar durant el gaudi de l'ajuda, amb indicació de les activitats a desenvolupar per la persona contractada.

3. Cada entitat sol·licitant podrà presentar un màxim de 4 persones candidates, de la qual com a màxim, es podrà concedir subvenció per a 2 candidats o candidates per entitat.

4. Els requisits i mèrits de les persones candidates s'hauran de tindre abans de la data de finalització de presentació de sol·licituds.

5. Si la documentació aportada és incompleta, es requerirà les entitats sol·licitants, mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i la guia PROP de la Generalitat, perquè en el termini de 10 dies naturals esmenen la falta o adjunten els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fan, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud.



Article 8. Valoració de les sol·licituds

1. Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió d'avaluació formada per

a) Presidència: la persona que exercisca de cap del servei amb competències en investigació sanitària o persona en qui delegue.

b) Vocals: quatre persones empleades públiques del grup A1 de la direcció general amb competències en investigació i innovació sanitària designades per la persona titular de l'esmentada direcció general, una de les quals assumirà la secretaria amb veu i vot.

2. Les sol·licituds s'avaluaran sobre un total de 100 punts, segons els següents criteris i barem:

a) Formació de pregrau o postgrau relacionada amb les ciències de la salut (màxim 15 punts). Es valorarà segons els següents mèrits:

– 3 punts per llicenciatura/grau addicional a la del requisit.

– 4 punts per màster relacionat.

– 5 punts per doctorat relacionat.

b) Formació relacionada amb l'activitat a desenvolupar: titulacions acadèmiques complementàries, cursos de més de 30 hores de duració (màxim 25 punts). Es valorarà segons els mèrits següents:

– 1 punt per cada curs relacionat d'entre 30 – 49 hores

– 2 punts per cada curs relacionat d'entre 50 – 100 hores

– 3 punts per cada curs relacionat de més de 100 hores

c) Experiència laboral relacionada amb l'activitat a desenvolupar: beques, contractes de gestió (màxim 35 punts). Es valorarà segons els mèrits següents:

– 2 punts per mes de contracte en gestió

– 1 punt per mes de beca o pràctiques en gestió

– 0,5 punts per mes de contracte o beca en investigació

d) Altres mèrits relacionats amb l'activitat a desenvolupar: docència, publicacions (màxim 15 punts). Es valorarà segons els mèrits següents:



– 0,2 punts per crèdit de docència universitària

– 1 punt per jornada o conferència impartida

– 2 punts per codirecció de TFG o TFM

– 4 per codirecció de tesi

– 1 punt per publicació científica o de gestió d'investigació

e) Adequació del perfil de la persona sol·licitant al pla estratègic de l'entitat beneficiària (màxim 10 punts). Es valorarà segons el següent.



– 0 punts si la idoneïtat de la formació i les competències tècniques demostrables no s'adequa en absolut al pla estratègic de l'entitat beneficiària.

– 2,5 punts si la idoneïtat de la formació i les competències tècniques demostrables s'adequa de manera acceptable al pla estratègic de l'entitat beneficiària.

– 5 punts si la idoneïtat de la formació i les competències tècniques demostrables s'adequa bé al pla estratègic de l'entitat beneficiària.



– 7,5 punts si la idoneïtat de la formació i les competències tècniques demostrables s'adequa molt bé al pla estratègic de l'entitat beneficiària.

– 10 punts si la idoneïtat de la formació i les competències tècniques demostrables s'adequa excel·lentment al pla estratègic de l'entitat beneficiària.

3. La comissió d'avaluació podrà sol·licitar l'assessorament de persones expertes designades per la persona titular de la direcció general en matèria d'investigació i innovació sanitària.

4. En el supòsit de produir-se empat en la puntuació total obtinguda per les sol·licituds durant el procés d'avaluació, es resoldrà aplicant criteris d'equilibri de gènere, atenent el que es disposa en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, i la Llei orgànica 3/2007, en el seu article 11. Si després d'això l'empat persistix, es resoldrà per decisió motivada de la comissió d'avaluació.



Article 9. Resolució de concessió

1. Després de la valoració de les sol·licituds, la comissió de valoració realitzarà una proposta de resolució provisional, d'acord amb l'article 19.2 de les bases reguladores, que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i en la guia PROP de la Generalitat, i es concedirà un termini de 10 dies naturals per a presentar les al·legacions oportunes a través de l'enllaç disponible en el procediment del PROP corresponent. Després de l'estudi de les al·legacions rebudes per part de la comissió d'avaluació, es publicarà la proposta de resolució definitiva i es donarà a les persones proposades per a la seua contractació un termini de 10 dies naturals per a remetre el document d'acceptació de la proposta de subvenció signada, amb el vistiplau del representant legal de l'entitat beneficiària. La falta de presentació d'esta documentació en el termini establit s'entendrà com a desistiment de la sol·licitud.

2. Es delega en la persona titular de la direcció general amb competències en investigació i innovació per a dictar la resolució de concessió de les subvencions, Caldrà indicar este aspecte en les respectives resolucions.

3. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació tindrà els efectes de notificació a les entitats interessades i es realitzarà en un termini màxim de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El còmput d'este termini s'interromprà durant el termini requerit per a l'esmena per l'interessat. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat resolució s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió d'ajuda, en els termes previstos en l'article 25 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.



Article 10. Contracte

Les entitats beneficiàries hauran de formalitzar un contracte laboral amb els agents d'innovació o investigació en salut d'acord amb l'article 23 bis de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, i remetre una còpia d'este a l'òrgan instructor en el termini d'un mes des de la seua formalització.



Article 11. Justificació i seguiment científic

La justificació de les ajudes es realitzarà d'acord amb el que establixen els articles 22 i 41 de les bases reguladores.



Article 12. Incompliments i reintegraments

1. El reintegrament per incompliment es produirà d'acord amb els continguts establits en l'article 24 de l'ordre de bases, i amb el que es preveu en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



2. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i generaran interessos de demora des de l'endemà del seu venciment.

3. L'interés de demora resultarà de l'aplicació, per a cada any o període dels que integren el període de càlcul, de l'interés legal fixat en la llei de pressupostos generals de l'Estat per a aquests exercicis, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 16 de Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 13. Normativa aplicable

La present resolució es regirà pel que s'establix en l'Ordre 2/2019, de 2 d'abril, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i del Reglament que la desenvolupa, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Article 14. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o interposar directament recurs contenciós administratiu dins del termini de dos mesos a comptar des del dia de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, segons disposen els articles 10.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Ha d'advertir-se que en cap cas podran simultaniejar-se tots dos recursos.



Article 15. Entrada en vigor

La present resolució tindrà efecte l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 30 de novembre de 2023.– El conseller de Sanitat: Marciano Gómez Gómez.

Mapa web