Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de novembre de 2023, del director general d'Indústria, per la qual s'incrementa en una quantia addicional el crèdit inicial i es resol la concessió addicional d'ajudes a l'empara de la Resolució de 27 de desembre de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2023, dins de la sisena fase d'implantació del Pla Estratègic de la Indústria Valenciana, d'ajudes per a millorar la competitivitat i la sostenibilitat de les pimes de diversos sectors industrials de la Comunitat Valenciana (expedients INPYME). [2023/11860]

(DOGV núm. 9734 de 28.11.2023) Ref. Base de dades 011386/2023








Atesa la Resolució de 27 de desembre de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2023, dins de la sisena fase d'implantació del Pla Estratègic de la Indústria Valenciana, d'ajudes per a millorar la competitivitat i la sostenibilitat de les pimes de diversos sectors industrials de la Comunitat Valenciana (DOGV 9501, 30.12.2022), i a la Resolució d'1 d'agost de 2023, de la Direcció General d'Indústria, per la qual es va resoldre la convocatòria anterior (DOGV 9655, 04.08.2023).

Tenint en compte que, segons el que s'estableix en els punts resolutius segon, apartat 4, i dotzé, apartat 4, de la convocatòria, respecte dels eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible, es podrà dictar una resolució complementària de la concessió inicial, que contemple aquelles empreses les sol·licituds de les quals hagen sigut incloses en una llista de reserva prioritzada, i que, havent aconseguit la puntuació mínima de 50 punts, no hagueren sigut inicialment beneficiàries per esgotament del crèdit disponible.

Considerant que en el resolc primer, apartat 3, de la Resolució d'1 d'agost de 2023, de la Direcció General d'Indústria, per la qual es va resoldre la convocatòria, es va aprovar eixa llista de reserva prioritzada de les empreses les sol·licituds de les quals, havent obtingut almenys 50 punts en l'avaluació, no van poder estimar-se per insuficiència de crèdit pressupostari.

Atesa la Resolució de 13 d'octubre de 2023, de la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, d'ampliació de terminis i modificació parcial de la Resolució de 27 de desembre de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2023, dins de la sisena fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana, d'ajudes per a millorar la competitivitat i la sostenibilitat de les pimes de diversos sectors industrials de la Comunitat Valenciana (DOGV 9705, 17.10.2023).

Vista la proposta de la Comissió d'avaluació, en relació amb les empreses de la citada llista de reserva prioritzada, conforme a l'import d'ajuda que podria concedir-se, sense superar el límit del nou crèdit retingut.

Considerant que les ajudes que es concedeixen a través de la present Resolució tenen la consideració d'ajudes de minimis regulades en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el Diario Oficial de la Unión Europea (DO L 352 de 24.12.2013), modificat pel Reglament UE núm. 2020/972 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020 (DOUE L 215 de 07.07.2020), de manera que, en tot cas, l'import de les esmentades ajudes no podrà fer que l'import total de les ajudes de minimis que reba la mateixa empresa durant un període de tres exercicis fiscals siga superior al límit de 200.000 euros.



En aplicació de el que es disposa en l'article 160.4 c) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector publique instrumental i de subvencions, en el Decret 137/2023, de 10 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, així com en l'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, modificada parcialment per l'Ordre 12/2022, de 10 de novembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'industrialització, en la base de la qual 26 es delega en la direcció general amb competències en matèria d'indústria la resolució de les sol·licituds de subvencions que es presenten a l'empara de les convocatòries d'ajudes, així com la delegació establida en el resolc catorzé, apartat primer, de la convocatòria, resolc:





Primer. Increment de crèdit inicial

Augmentar el crèdit en la quantitat de 6.895.039,87 euros en la línia S0360 del programa pressupostari 11.02.03.722.20, capítol VII, de la convocatòria anticipada, per a l'exercici 2023, dins de la sisena fase d'implantació del Pla estratègic de la indústria valenciana, d'ajudes per a millorar la competitivitat i la sostenibilitat de les pimes industrials de la Comunitat Valenciana de diversos sectors, derivat de renúncies presentades per determinades empreses que van resultar beneficiàries, de les minoracions de les subvencions acordades a conseqüència de les modificacions a la baixa de projectes, revocacions, resolucions de reconeixement de l'obligació i proposta de pagament, del crèdit sobrant desafectat de la reserva efectuada que finança la convocatòria d'ajudes per als plans integrals que impulsen la competitivitat industrial sostenible, desenvolupats per associacions empresarials vinculades als següents sectors industrials de la Comunitat Valenciana: agroalimentari, automoció, biotecnologia, ceràmica, vidre i materials de construcció no metàl·lics, cuir i calçat, energia, envasos i embalatges, paper i arts gràfiques, sector espacial i aeronàutic, joguet i productes infantils, fusta, moble i il·luminació, marbre, pedra natural i àrids, metall-mecànic, plàstic, indústries creatives i culturals, indústria química, tèxtil, logística i valorització de materials, aprovada per Resolució de 22 de febrer de 2023 (DOGV 9543, 28.02.2023), així com de la Resolució de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, per la qual s'autoritza un ajust entre línies de subvenció en l'annex de subvencions i transferències de capital del programa 722.20, Política industrial, per import total d'1.703.095,22 euros (expedient 11.015/23-212).





Segon. Concessió

1. Concedir les subvencions, amb càrrec a la línia de subvenció S0360 del capítol VII, del programa 722.20, Política industrial, del pressupost de la Generalitat per a 2023, a les empreses sol·licitants de la llista de reserva que s'assenyalen en l'annex I d'aquesta resolució, per les quanties d'ajudes i conforme a la despesa a justificar que es detallen en el citat annex, amb les condicions que s'estableixen en la present resolució addicional de concessió, en la convocatòria respectiva i en les bases reguladores d'aquests.

2. Les quanties de les subvencions s'han calculat aplicant el 35 % del total de les despeses considerades subvencionables, amb el límit superior que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no pot ser superior a 200.000 euros en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors, conforme amb els límits i condicions previstos en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.





Tercer. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Les empreses beneficiàries d'aquests ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en la Llei 38/2003, general de subvencions, en l'Ordre 6/2021, de 13 d'octubre, de 2021, de bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a impulsar la competitivitat industrial sostenible de la Comunitat Valenciana, modificada parcialment per l'Ordre 12/2022, de 10 de novembre, de 2022, així com en la resolució de convocatòria i en aquesta resolució de concessió.

2. Les empreses beneficiàries hauran de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la memòria descriptiva i en la taula de costos, pels imports que en ella s'especifiquen.

Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, l'empresa beneficiària haurà de sol·licitar electrònicament a la direcció general amb competències en matèria d'indústria, fins al 29 de novembre de 2023, l'autorització de les modificacions del projecte, que s'entendrà concedida en cas de no notificar-se la resolució en el termini de cinc dies naturals des de la sol·licitud.

3. Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació de l'actuació subvencionada que comprometa la fi per al qual es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat d'aquesta modificació, la valoració del projecte haguera resultat inferior. Només per circumstàncies extraordinàries es podran admetre modificacions degudament justificades, el resultat de les quals reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del projecte inicial.



4. La empresa sol·licitant haurà de comunicar l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics, podent donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

5. Els actius subvencionats hauran d'instal·lar-se i utilitzar-se exclusivament en un centre productiu situat en la Comunitat Valenciana, i mantindre's en la mateixa i en l'inventari de l'empresa beneficiària, o l'empresa que la substituïsca en cas de fusions, absorcions, escissions o adquisicions, durant almenys cinc anys, comptats a partir de la finalització del termini de justificació. Això no impedirà la substitució d'equips o actius que hagen quedat obsolets o s'hagen avariat dins d'aquest període, sempre que l'activitat econòmica de la pime beneficiària es mantinga en la Comunitat Valenciana durant el període mínim anterior, i se sol·licite la prèvia autorització a la Direcció General d'Indústria. La venda o substitució no autoritzada dels actius subvencionats abans del termini indicat de cinc anys comportarà la revocació de la subvenció, amb l'obligació de la seua devolució íntegra, més els interessos generats des de la data del seu pagament.

6. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les empreses sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. Especialment hauran de comunicar qualsevol altra ajuda minimis rebuda des de la presentació de la sol·licitud, altres ajudes públiques per als mateixos costos, així com els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat quan es produïsquen. Aquesta comunicació es realitzarà utilitzant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

7. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'Administració, que s'hagen dirigit a la persona representant i comunicat a l'adreça de correu electrònic que figure en l'apartat C – Notificacions, de la sol·licitud.



Quart. Termini de realització de les actuacions subvencionables

La posada en funcionament dels actius subvencionats haurà de produir-se entre l'1 de gener de 2023 i la data de justificació de la subvenció. No obstant l'anterior, i prèvia sol·licitud motivada i presentada dins del termini de justificació, la Direcció General d'Indústria podrà autoritzar l'ampliació d'aquest termini, sense que en cap cas la mateixa puga superar els 9 mesos comptats des de la data de finalització del termini per a presentar la documentació justificativa de la subvenció. Aquesta autorització imposarà a l'empresa l'obligació de presentar, en el termini de deu dies hàbils després de finalitzar el termini ampliat, una addenda a l'informe de l'empresa auditora, que acredite la posada en funcionament dels actius autoritzats, i si és el cas, dels requisits que ha de complir l'adquisició d'actius de segona mà. La insuficient acreditació o la falta de presentació d'aquesta addenda en el termini indicat, suposarà la revocació total o parcial de la subvenció, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament.



Cinqué. Despeses subvencionables

Tindran la consideració de despeses subvencionables els que satisfacen el que s'estableix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagats entre l'1 de gener i el 5 de desembre de 2023, i s'enquadren en alguna de les següents categories:

a) Costos externs d'adquisició de maquinària, aparells, equips i altres actius materials directament vinculats a la producció, que siguen necessaris per a la implantació, millora o modernització de les línies de producció. S'admetran també com a actius vinculats a la producció industrial, els motlles i matrius, la maquinària per a certificació o control de qualitat de productes, l'equipament i instal·lació dels laboratoris interns i sales blanques en l'establiment industrial, els transformadors, les depuradores i equips de gestió i/o reducció dels residus, emissions i efluents generats pel procés industrial, els vehicles i equips de transport per l'interior de les instal·lacions industrials, així com en general la maquinària i equips relacionats amb el magatzematge, embalatge, preparació i la logística de les matèries primeres, productes intermedis o productes acabats. Tots els equips i actius es considerarà actius materials subvencionables si a més d'estar vinculats a la producció industrial, estan inscrits en l'inventari de l'empresa beneficiària, que en general seran els que no es consumeixen amb el seu ús i tenen una permanència en l'empresa superior a un any. Queden expressament exclosos l'adquisició o millora de vehicles de transport exterior de mercaderies, així com les instal·lacions i equips per a producció d'energia elèctrica procedent de fonts renovables. S'exclouen també equips com els telèfons mòbils, ordinadors personals, servidors, impressores de documents, tauletes, consoles o similars que estiguen destinats a funcions administratives, així com altres equipaments o instal·lacions com a portes, control d'accessos, vestuaris, banys, sòls, sistemes de prevenció o extinció d'incendis, instal·lacions antirobatori, instal·lacions i l'equipament de despatxos o estades, i en general, tots els equips que no estiguen vinculats clarament a la producció industrial.



b) Els costos de millores en maquinària, aparells, equips i altres actius materials preexistents en l'inventari de l'empresa, sempre que estiguen vinculats a la producció industrial, i consistisquen en canvis de components essencials que suposen un avanç substancial en l'eficiència energètica d'aquesta, en les seues capacitats productives, en la seguretat industrial de l'empresa o en la seguretat laboral de les persones treballadores que les utilitzen. Aquests avanços substancials hauran de motivar-se qualitativa i/o quantitativament en la memòria descriptiva, i la insuficient justificació comportarà l'exclusió directa d'aquestes despeses. No seran subvencionables els costos de meres reparacions i accions de manteniment de maquinària i/o de part dels seus components o elements auxiliars de producció.

c) Costos externs d'adquisició, disseny a mesura, implantació o posada en funcionament d'actius immaterials, com a palesos, marques, models d'utilitat i llicències de fabricació, dissenys industrials o de producte, així com el programari, les aplicacions o els desenvolupaments i innovacions industrials realitzades per tercers per a l'empresa beneficiària, sempre que estiguen vinculats directament a la producció industrial. Es consideraran en tot cas vinculats a la producció industrial, entre altres, els actius immaterials destinats a la modelització, simulació i virtualització de processos industrials, els destinats al manteniment preventiu, automatització, i sensorització dels processos industrials, així com les aplicacions de gestió logística interna i externa (CRM) o les tecnologies de gestió integrada de la informació de l'empresa (ERP). També seran subvencionables si és el cas, els pagaments realitzats, des de l'1 de gener de 2023 fins a la data de justificació, per l'ús sense adquisició d'eixes llicències, dissenys, programari, aplicacions, desenvolupaments o innovacions. No serà subvencionable l'adquisició, desenvolupament o el pagament per ús de llicències, programari i aplicacions que siguen de propòsit general, com a sistemes operatius, aplicacions de xarxes, comunicacions o correu, paquets d'ofimàtica, edició i/o tractament genèric de textos o imatges.

d) Els costos imprescindibles per al registre, obtenció, validació i defensa de patents, marques, models d'utilitat, dissenys i desenvolupaments industrials i altres coneixements tècnics, generats per l'empresa beneficiària.

e) Els costos externs incorreguts per a obtindre la certificació o altres formes d'homologació o normalització de productes.

f) Costos de contractació externa d'enginyeria industrial sempre que siguen clarament necessaris per a l'execució del projecte d'inversió. Queda expressament exclosa qualsevol forma de consultoria associada a la gestió i tramitació de subvencions, projectes, llicències, autoritzacions administratives, legalitzacions, inscripció en registres i similars que no aporten clarament un coneixement tècnic necessari per a la millora o modernització industrial subvencionada. La partida d'enginyeria màxima que es tindrà en compte per a calcular l'import de l'ajuda no podrà superar ni el 15 % del total de les despeses admeses com a subvencionables (actius materials, immaterials, enginyeria i auditoria), ni l'import de 20.000 euros, IVA exclòs.

g) Despeses de l'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció, per empresa auditora externa inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim subvencionable de 600 euros, IVA exclòs, per sol·licitud. No obstant això, aquesta despesa no serà subvencionable en el supòsit que l'empresa beneficiària estiga obligada a auditar els seus comptes anuals.

2. Són aplicables als conceptes de despesa subvencionable les següents regles:

a) Només seran admissibles les despeses que s'acredite que han sigut efectivament pagats entre l'1 de gener de 2023 i el 5 de desembre de 2023, amb independència de la posada en funcionament dels actius subvencionats. No obstant l'anterior, s'admetran com a costos pagats en termini, els pagaments realitzats en 2022, sempre que la posada en funcionament de l'actiu subvencionat es realitze entre l'1 de gener de 2023 i el 5 de desembre de 2023.

b) No seran subvencionables els costos d'adquisició d'empreses, d'accions o de participacions socials.

c) No seran subvencionables els costos d'adquisició o arrendament de terrenys, naus industrials, edificis o altres béns immobles.



d) No seran subvencionables les despeses d'obra civil com les inversions materials en urbanització, canalitzacions, portades i escomeses dels serveis necessaris per a l'activitat, ni les inversions per a la construcció, ampliació o adequació de béns immobles. No obstant això, sí que seran subvencionables les inversions en adequació de béns immobles o d'instal·lacions de l'establiment productiu, generals o específiques, sempre que siguen imprescindibles per a la instal·lació de nous actius materials adquirits i es justifique específicament en la memòria descriptiva. La insuficient justificació comportarà l'exclusió directa d'aquestes despeses d'adequació immobiliària o instal·lacions internes.



e) També seran subvencionables els costos de trasllat i posada en funcionament en cas d'actius materials adquirits, incloent-hi els costos de grues, muntatge i desmuntatge dels nous actius o dels quals se substitueixen. També seran subvencionables els costos de connexió o adaptació d'actius preexistents per a la seua correcta connexió amb els nous actius adquirits, sempre que es justifique específicament en la memòria descriptiva la necessitat d'aquests.

f) En el cas d'arrendament financer, només seran subvencionables les quotes pagades entre l'1 de gener de 2023 i la data de justificació, sempre que s'acredite amb la justificació, que el contracte d'arrendament inclou expressament l'obligació d'adquirir l'actiu al final del contracte d'arrendament.

g) Els costos subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra Administració per als mateixos costos, sense perjudici que sí que puguen rebre altres ajudes públiques per a altres costos no inclosos en el model normalitzat de taula de costos estimats, encara que estiguen relacionats amb el mateix projecte d'inversió.

h) Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de la inversió a subvencionar i resulten estrictament necessaris, amb base en la descripció de les actuacions aportada en la memòria. Els costos hauran de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a la qual s'associen i coincidir exactament amb les factures o costos detallats en la taula de costos estimats. Els costos inclosos en la taula de costos estimats que no s'identifiquen clarament en la descripció de les actuacions de la memòria no seran admesos. Els conceptes amb un desglossament deficient podran ser considerats com no subvencionables sense necessitat de requeriment previ d'esmena.

i) No s'acceptaran operacions amb persones o entitats vinculades a l'empresa beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies relacionades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

j) Quan l'import d'adquisició d'un actiu o servei supere les quanties establides en la legislació vigent de contractació per al contracte menor, l'empresa beneficiària haurà de disposar d'almenys tres ofertes de diferents proveïdors, formulades amb caràcter previ a la contracció del compromís per al lliurament de l'actiu o realització del servei. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa, haurà de justificar-se expressament eixa elecció menys econòmica en una declaració responsable. No obstant això, l'anterior, no serà necessari disposar de tres ofertes diferents quan la despesa s'haguera contractat amb anterioritat a la data de publicació de la resolució de concessió de l'ajuda, o quan per les especials característiques de l'actiu o el servei, es justifique en una declaració responsable que no existeix en el mercat suficient nombre d'empreses que els presten o subministren. Totes dues declaracions responsables deuran, si és el cas, presentar-se davant l'empresa auditora per a la seua comprovació i justificació en l'informe d'auditoria.

k) Els costos d'adquisició d'actius fixos de segona mà seran subvencionables sempre que complisquen a més els següents requisits:

1r Que conste una declaració de l'empresa venedora sobre l'origen dels béns i que els mateixos no han sigut objecte de finançament públic nacional o de la Unió Europea.

2n Que el preu no siga superior al valor de mercat i, al mateix temps, siga inferior al cost de béns nous similars. Per a això, serà imprescindible presentar a l'empresa auditora al costat de la justificació, un certificat d'una empresa taxadora independent que certifique l'anterior.

Si no es pot acreditar el que s'estableix en els punts anteriors davant l'empresa auditora, que haurà de pronunciar-se expressament sobre aquest tema en el seu informe final per a la justificació i, si és el cas, en addenda, els costos de compra de segona mà no es consideraran subvencionables, i després de la revisió de la documentació justificativa, la subvenció serà minorada en les quanties corresponents a aquests costos.

3. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



4. La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la següent documentació:

a) Transferència bancària: còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

b) Xecs i pagarés: còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

c) Efectes o altres instruments mercantils com el confirming, el factoring o el descompte i avançament bancari sempre que el cobrament del proveïdor estiga garantit: Còpia del document o contracte i l'acreditació del pagament al proveïdor per l'entitat que l'haguera realitzat.

No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit. Es considerarà efectivament pagat la despesa, a l'efecte de la seua consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada. La justificació a l'empresa auditora d'aquesta cessió es farà mitjançant la presentació a la mateixa de l'original del document públic o privat en el qual s'instrumente la cessió del dret de cobrament de la subvenció i, en el cas que les parts actuen a través de representants, dels títols d'apoderament on es verifique la capacitat de les persones signants de l'acord de cessió per a realitzar eixe negoci jurídic. L'informe de l'empresa auditora haurà de fer constar expressament la comprovació d'aquesta capacitat i adjuntar una còpia íntegra del document de la cessió



Sisé. Justificació de les ajudes

1. Las empreses beneficiàries incloses en l'annex I d'aquesta resolució podran presentar la documentació justificativa fins al 5 de desembre de 2023 mitjançant el tràmit telemàtic al qual s'accedirà a través de Portal Indústria de la Generalitat (https://portalindustria.gva.es/es), apartat Ajudes, Convocatòries, any 2023, I. Ajudes per a pimes industrials, que és:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22676

2. La documentació justificativa que haurà d'adjuntar-se a través del procediment telemàtic previst és la següent:

a) Model normalitzat de l'informe d'empresa auditora de comptes, degudament emplenat en tots els seus apartats i signat electrònicament per aquesta.

b) Model normalitzat de taula de costos realitzats i efectivament pagats amb motiu del projecte d'inversió subvencionat, que es considerarà com a compte justificatiu, i haurà d'estar signat electrònicament per l'empresa beneficiària i, optativament, per l'empresa auditora de comptes.

c) Model normalitzat de memòria tecnicoeconòmica.

d) Només en cas que l'empresa beneficiària haguera denegat expressament l'autorització a la Direcció General d'Indústria perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, deurà a més aportar les següents certificacions:

i. De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'empresa es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

ii. De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que l'empresa es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

iii. De l'Agència Tributària Valenciana, el certificat acreditatiu que l'empresa no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.



Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir a l'empresa si la informació obtinguda presenta alguna incidència.

Els models normalitzats anteriors estaran disponibles en l'apartat Impresos Associats del procediment https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18295&version=amp, al qual també pot accedir-se a través del següent enllaç: https://portalindustria.gva.es/va/ajudes-convocatories

3. La Direcció General d'Indústria podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

4. Després de la revisió de la documentació justificativa i la seua esmena, si és el cas, per part de l'empresa beneficiària, la Direcció General d'Indústria reconeixerà l'obligació i proposarà el pagament de la subvenció en l'import que corresponga amb càrrec a la línia S0360 del programa pressupostari 11.02.03.722.20, capítol VII, de l'exercici 2023.



Seté. Minoració i reintegrament

1. Procedirà la minoració o revocació de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, si és el cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits en què les empreses beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en aquesta resolució de concessió, en la convocatòria i en les bases reguladores, especialment en els següents suposats:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b) Incompliment de la realització de la inversió aprovada o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables o comprovació posterior de la superació del límit màxim d'ajudes minimis en 3 exercicis fiscals.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei General de Subvencions.

2. Quan l'execució o la justificació del projecte d'inversió subvencionat aconseguisca almenys el 50 % del pressupost aprovat inicial o el 80 % del pressupost del projecte modificat prèvia autorització, la minoració o, si és el cas, el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del projecte que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.

3. En el cas que l'empresa beneficiària justifique un import inferior a l'aprovat en la concessió, l'import de l'ajuda es reduirà en la quantia corresponent. L'eventual compensació de costos entre diferents categories de despeses subvencionables solo s'admetrà en la justificació si s'ha autoritzat prèviament la mateixa per part de la Direcció General d'Indústria, prèvia sol·licitud de modificació degudament motivada.



4. A l'efecte del que es disposa en els apartats anteriors, es podrà considerar que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i si és el cas el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els següents casos:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del projecte aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % del pressupost aprovat inicial, o del 80 % del pressupost del projecte modificat prèvia autorització.

c) Alteració substancial dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

5. Es delega en la Direcció General d'Indústria la resolució per la qual s'acorde la minoració, la revocació o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei General de Subvencions, el seu Reglament de desenvolupament, i en l'article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Huité. Informació i publicitat

Totes les empreses beneficiàries que perceben un import superior a 10.000 euros per aquesta convocatòria hauran d'informar d'aquesta, publicant obligatòriament en un apartat específic de la seua pàgina web, la concessió de l'ajuda per aquesta Conselleria, de l'import concedit i una referència genèrica del projecte d'inversió per al qual es concedeix l'ajuda. El compliment d'aquesta obligació es justificarà davant l'empresa auditora, mitjançant impressió de la pantalla de la web en la qual conste. L'incompliment d'aquesta obligació de publicitat podrà considerar-se com a insuficient justificació de la subvenció, amb les conseqüències jurídiques establides en el resolc disseté de la convocatòria i seté d'aquesta resolució. Aquesta informació haurà de mantindre's publicada en la pàgina web almenys durant 3 anys comptats des de la data límit de justificació de les ajudes.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 23 de novembre de 2023.– El director general d'Indústria: Manuel Rosalén Caparrós.



Mapa web