Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 3/2023, de 31 de gener, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'aproven les bases reguladores de mesures de suport urgents a les persones agricultores i ramaderes dels sectors especialment afectats per la situació generada per la crisi de la invasió d'Ucraïna, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (Mesura 22). [2023/1049]

(DOGV núm. 9526 de 03.02.2023) Ref. Base de dades 001223/2023




I. Les persones agricultores i ramaderes a la Unió Europea s'han vist afectades d'una manera sense precedents per les conseqüències de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia. Els preus a l'alça dels inputs, en particular per a l'energia, els fertilitzants i els pinsos, han ocasionat pertorbacions econòmiques en el sector agrícola i les zones rurals de la Comunitat Valenciana i han generat problemes de liquiditat a les persones productores agràries.

A fi de respondre a les repercussions de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia sobre els sectors agrícola i alimentari, la Unió Europea s'ha vist en la necessitat de donar cabuda a una nova mesura excepcional i temporal que esmene els problemes de liquiditat que posen en perill la continuïtat de les activitats agrícoles i de les petites empreses que es dediquen a la transformació, comercialització o desenvolupament de productes agrícoles, a través del Reglament (UE) núm. 2022/1033 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 de juny de 2022, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 1305/2013, pel que fa a una mesura específica destinada a proporcionar ajuda temporal excepcional en el marc del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) en resposta a les repercussions de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia.

En l'àmbit estatal, amb la publicació del Reial decret 428/2022, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió directa d'una ajuda excepcional d'adaptació per a compensar les dificultats econòmiques derivades del conflicte bèl·lic a Ucraïna en determinats sectors agraris, es va establir una ajuda finançada amb fons de la Unió Europea i del Govern d'Espanya destinada als sectors productors de boví de carn, oví i caprí de carn, avicultura de carn (només pollastres d'engreixament), conills i cítrics.

II. Dins de l'àmbit de la Comunitat Valenciana hi ha tres subsectors de la producció primària que també estan patint les conseqüències del conflicte d'Ucraïna.

Les explotacions del sector frutícola, especialment del cultiu de caqui, nispro, fruiters de pinyol (bresquillera, prunera, albercoquer, nectariner i cirerer) i raïm de taula, s'han vist greument perjudicades per l'increment del preu dels inputs, per tractar-se d'un sector intensiu en l'ús d'energia, fertilitzants i fitosanitaris. La pujada de l'energia elèctrica no sols afecta les llars i les empreses, sinó també les comunitats de regants que necessiten l'energia elèctrica per a bombar les aigües subterrànies, conduir-les fins a les explotacions agràries i distribuir-les dins de cada parcel·la.

Amb les dades recollides de la Federació de Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana i del Servei d'Estadística i Documentació de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, s'observa que entre els anys 2021 i 2022 s'ha produït un increment del 38,5 % en el cost dels fertilitzants i de més d'un 18 % del cost dels tractaments fitosanitaris necessaris per als cultius esmentats. D'altra banda, les labors de cultiu han vist incrementat el cost més d'un 20 % a conseqüència de la pujada general dels preus i en particular del gasoil i de la llum.



D'altra banda, s'ha produït una alteració de les condicions del mercat del sector frutícola. Així, en veure's afectada una de les seues principals vies d'exportació (Ucraïna i Bielorússia), ha sorgit la necessitat de buscar mercats alternatius, amb la consegüent saturació d'aquests, la qual cosa ha donat lloc a incórrer en pèrdues que poden arribar a superar el 40 % dels ingressos obtinguts en anualitats anteriors.

La Comunitat Valenciana compta amb 177 explotacions de titot d'engreixament, que s'han vist sotmeses a les mateixes dificultats que el sector de la cria de broilers i, en conseqüència, no hi ha raó objectiva que justifique l'absència d'una ajuda per a pal·liar la situació actual.

Finalment, l'apicultura és un sector estratègic en el nostre territori pel seu paper pol·linitzador en tot el sector agrícola. L'increment dels costos de l'alimentació a base de xarops que procedeixen de cereals, fonamentals en la hibernada, així com els preus del gasoil per a la transhumància, fan necessari que les explotacions apícoles compten amb una ajuda excepcional per a poder mantindre la viabilitat d'aquestes.

Tot això requereix la necessària modificació del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (Mesura 22) –PDR CV 2014-2020, d'ara en avant– per a donar cabuda a una mesura específica, inexistent fins ara, que garantisca la viabilitat de les explotacions agrícoles dels sectors agraris més afectats per les conseqüències de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia. Així doncs, la proposta de modificació del programa es va aprovar definitivament en el Comité de Seguiment del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana del 2 de desembre de 2022.

El percentatge de cofinançament del Fons Europeu Agrari de Desenvolupament Rural (FEADER) en les ajudes objecte d'aquestes bases reguladores és d'un 53 %, sent un 38,14 % de la Generalitat Valenciana i un 8,86 % de l'Administració General de l'Estat. De conformitat amb l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, cal indicar que aquestes ajudes s'integren en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, i els seus organismes públics, per al període 2021-2023.

III. Les ajudes regulades en aquesta ordre, objecte de concessió directa, amb base en el supòsit previst en l'esmentat article 168.1.C de l'LHPSPIS, i segons el que assenyala la disposició addicional 5a, apartat 2, de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, no tindran la consideració de disposicions de caràcter general, i la seua aprovació, de conformitat amb la disposició addicional 5a de l'esmentada Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, correspon a la persona titular de la Conselleria, tenint en compte que l'import màxim per beneficiari serà en tot cas inferior a 18.000 euros, sent en aquest cas que l'import no podrà excedir els 15.000 euros.

En conseqüència, les bases reguladores d'aquesta ordre tindran la consideració de mer acte administratiu, aprovant-se mitjançant la corresponent ordre de la persona titular de la Conselleria, sent, per tant, el procediment tendent a la seua aprovació el corresponent per a la producció d'actes d'aquesta naturalesa.

El procediment per a la concessió d'aquestes ajudes que es considera més eficient és la concessió directa, per al qual habilita l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (LHPSPIS), per entendre que es donen les condicions que acrediten raons d'interés públic, social i econòmic, perquè d'una altra manera es posaria en perill la mateixa continuïtat i viabilitat d'explotacions agràries, i causaria un dany irreparable. En la quantificació d'aquestes s'ha entés que una ajuda directa per a cadascun dels sectors de la Comunitat Valenciana és la millor manera d'arribar a tot el sector de manera equitativa i amb celeritat.



En el present règim d'ajudes, és aplicable de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en la present convocatòria són compatibles amb la política comunitària de competència, d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), segons el qual els articles 107, 108 i 109 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i de conformitat amb aquest reglament, ni al finançament suplementari nacional recollit en l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE. De la mateixa manera, l'article 13 del Reglament (UE) 1307/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix que els articles 107, 108 i 109 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres de conformitat amb el reglament esmentat, referits als pagaments directes als agricultors en virtut dels règims d'ajuda inclosos en el marc de la PAC.



IV. Aquestes ajudes s'estableixen d'acord amb l'article 1 del Reglament (UE) núm. 2022/1033 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 de juny de 2022, que insereix l'article 39 quarter en el Reglament (UE) núm. 1305/2013, que estableix la mesura específica d'ajuda temporal específica destinada als agricultors i agricultores i a les pimes especialment afectades per les repercussions de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia.

A causa del caràcter d'excepcionalitat de l'ajuda, que precisament està destinada a les persones agricultores/ramaderes i a les pimes que estan en risc de no poder continuar la seua activitat, i d'acord amb la disposició transitòria novena de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, que recull la possibilitat que, en aquelles subvencions que es concedisquen a persones físiques per raons d'interés públic, social o humanitari, degudament acreditades, no serà requisit per a la concessió d'aquesta estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de Seguretat Social, les bases reguladores de les subvencions podran preveure que es podrà reconéixer la condició de beneficiaris, encara que aquests no estiguen al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social o tinguen la condició de subjectes deutors per resolució de procedència de reintegrament. De la mateixa manera, en aquests supòsits, es preveu el pagament i, si és el cas, abonaments a compte i pagaments anticipats, encara que els beneficiaris siguen persones físiques que no estiguen al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, que tinguen la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament o es troben incurses en alguna de les situacions establides en l'apartat 6 de l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

V. D'acord amb els articles 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; el 28.c de la Llei 5/1983, de 30 desembre, de la Generalitat, del Consell, i el que estableix la disposició addicional cinquena de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023, l'Advocacia General amb data 13 de gener de 2023 i la Intervenció Delegada de la conselleria competent en matèria de política agrària comunitària comuna i agricultura i ramaderia han emés un informe.

Per tot això, a proposta de la persona titular de la direcció general competent de política agrària comuna i la direcció general amb competències en agricultura i ramaderia, de conformitat amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i fent ús de les atribucions conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, i dels articles 160.2 i 168 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions,







ORDENE



TÍTOL PRELIMINAR

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Aquestes bases reguladores tenen per objecte establir el règim jurídic aplicable a les subvencions previstes en aquesta ordre, en règim de concessió directa, a l'empara del que s'estableix en l'article 168.1.C de l'LHPSPIS en relació amb l'addicional 5a de la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos, i estan dirigides a proporcionar assistència per la situació excepcional a les persones agricultores i ramaderes afectades per la crisi derivada de la invasió d'Ucraïna, amb la finalitat de garantir la continuïtat de la seua activitat empresarial, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana PDR-CV 2014-2020 (Mesura 22), que consta dels següents sectors:



– Caqui

– Nispro

– Fruiters de pinyol (bresquillera, prunera, albercoquer, nectariner i cirerer)

– Raïm de taula

– Titot

– Apicultura



Article 2. Persones beneficiàries

1. Podran obtindre la condició de persones i entitats beneficiàries de les subvencions, les persones físiques o jurídiques, comunitats de béns i qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat que, encara que no tinguen personalitat jurídica, puguen dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es troben en situació que motiva la subvenció, que reunisquen els següents requisits:

a) Hagen presentat l'any 2022 la sol·licitud única prevista en el Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, o estiguen inscrits en el Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana (REACV) a data 30 de novembre de 2022.

b) Estiguen en disposició de percebre o hagen percebut, en relació amb la sol·licitud única d'ajudes de la PAC de l'any 2022, el pagament per pràctiques agrícoles beneficioses per al clima o el medi ambient d'acord amb el capítol II del títol III del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre. Per al cas de potencials beneficiaris d'aquesta ajuda que, havent presentat sol·licitud única en 2022, no hagen pogut optar al pagament per a pràctiques agrícoles beneficioses per al clima o el medi ambient per no ser titulars de drets de pagament bàsic, s'entendrà que compleixen aquesta condició si han sigut beneficiaris d'alguna ajuda subjecta a condicionalitat i no han sigut penalitzats per incompliments d'aquesta en relació amb els pagaments corresponents a la campanya 2022. Així mateix, s'entendrà complida la condició per a les persones que formen part del règim de xicotets agricultors de la PAC.

En cas de no complir el que s'estableix en el paràgraf anterior, hauran d'estar en disposició de percebre o haver percebut, en relació amb la sol·licitud única d'ajudes de la PAC de l'any 2022, o a una sol·licitud de pagament d'un programa de desenvolupament rural presentada durant 2022, alguna de les ajudes previstes en els programes de desenvolupament rural de les comunitats autònomes en el marc dels apartats a i d de l'apartat 1 de l'article 17 i dels articles 28, 29, 30 i 31 del Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

En cas de no complir el que s'estableix en els paràgrafs anteriors d'aquest apartat, hauran d'estar inscrits en el REACV i estar realitzant en la seua explotació alguna activitat relacionada amb almenys un dels següents objectius: economia circular, gestió de nutrients, ús eficient dels recursos, o producció respectuosa amb el medi ambient i el clima. En aquests casos el beneficiari presentarà, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable en la qual manifestarà que, sota la seua responsabilitat, la seua explotació compleix alguna de les pràctiques esmentades per al reconeixement de l'ajuda.

c) Només es concediran ajudes quan la superfície total de l'explotació d'un titular, per a cada grup de cultiu, siga igual o superior a 0,5 hectàrees, considerades arredonint al segon decimal.

Es consideraran hectàrees subvencionables, a l'efecte de les ajudes previstes en la present ordre, aquelles que, estant cultivades, es troben en producció i estiguen recollides en el Registre d'explotacions agrícoles de la Comunitat Valenciana (REACV) a data 30 de novembre de 2022.

2. Podran obtindre la condició de persones i entitats beneficiàries de les subvencions, les persones físiques o jurídiques, comunitats de béns i qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat que, encara mancant de personalitat jurídica, puguen dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es troben en situació que motiva la subvenció, que reunisquen els següents requisits:

a) Siguen productors de titots d'engreixament amb destinació a producció de carn, titulars a data d'1 de gener de 2022, d'una explotació ramadera inscrita i d'alta en el Registre general d'explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana (REGA) amb el tipus d'explotació «Producció i reproducció» classificada com a granja de producció per a carn amb un nombre de places superior a 150, i que en l'últim cens comunicat albergue almenys 150 titots d'engreixament de producció per a carn.

I que aquesta haja realitzat la declaració censal obligatòria l'any 2022, d'acord amb el que preveu el Reial decret 637/2021, de 27 de juliol, pel qual s'estableixen les normes bàsiques d'ordenació de les granges avícoles.

b) Realitzen en la seua explotació alguna activitat relacionada amb almenys un dels següents objectius: economia circular, gestió de nutrients, ús eficient dels recursos, o producció respectuosa amb el medi ambient i el clima. En aquests casos el beneficiari presentarà, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable en la qual manifestarà que, sota la seua responsabilitat, la seua explotació compleix alguna de les pràctiques esmentades per al reconeixement de l'ajuda.

c) Que les explotacions ramaderes no hagen canviat la titularitat des de l'1 de gener de 2022 fins a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

3. Podran obtindre la condició de persones i entitats beneficiàries de les subvencions, les persones físiques o jurídiques, comunitats de béns i qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o de patrimoni separat que encara que no tinga personalitat jurídica, puga dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es troben en situació que motiva la subvenció, que reunisquen els següents requisits:

a) Siguen titulars, a data d'1 de gener de 2022, d'una explotació ramadera inscrita i d'alta en el Registre general d'explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana (REGA) amb el tipus d'explotació «Producció i reproducció» classificada com a granja de producció de productes apícoles, i que en l'últim cens comunicat albergue almenys 200 ruscos.

I que aquesta haja realitzat la declaració censal obligatòria l'any 2022 d'acord amb el que estableix el Reial decret 209/2002, de 22 de febrer, pel qual s'estableixen les normes bàsiques d'ordenació de les explotacions apícoles.

b) Realitzen en la seua explotació alguna activitat relacionada amb almenys un dels següents objectius: economia circular, gestió de nutrients, ús eficient dels recursos, o producció respectuosa amb el medi ambient i el clima. En aquests casos el beneficiari presentarà, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable en la qual manifestarà que, sota la seua responsabilitat, la seua explotació compleix alguna de les pràctiques esmentades per al reconeixement de l'ajuda.

c) Que les explotacions no hagen canviat la titularitat des de l'1 de gener fins a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. Quan es tracte de persones físiques, es podrà reconéixer la condició de beneficiaris, encara que aquests no estiguen al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la seguretat social o tinguen la condició de subjectes deutors per resolució de procedència de reintegrament.

5. Quan es tracte d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades sense personalitat, hauran de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se una persona representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció establit en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



6. En cap cas podran obtindre la condició de persona o entitat beneficiària les associacions incurses en les causes de prohibició previstes en els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació. Tampoc podran obtindre la condició de beneficiària les associacions respecte de les quals s'haguera suspés el procediment administratiu d'inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, mentre no recaiga resolució judicial ferma en la virtut de la qual puga practicar-se la inscripció en el registre corresponent.



Article 3. Obligacions de les persones o entitats beneficiàries

1. Són obligacions de les persones o entitats beneficiàries:

a) Complir l'objectiu, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions en la forma i els terminis establits.

b) Justificar davant de l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.



c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, tant nacionals com de la Unió Europea, i aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors. Entre altres, se sotmetrà a la comprovació i control financer que correspon a la Intervenció General de la Generalitat Valenciana, a l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, així com dels Serveis Financers de la Comissió Europea i del Tribunal de Comptes Europeu.

d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat al pagament. Així mateix, es comunicarà qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció.

e) Portar un sistema de comptabilitat separat o amb un codi comptable adequat per a totes les transaccions relatives a l'actuació subvencionada, d'acord amb l'article 66 del Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.



f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona o entitat beneficiària en cada cas, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

g) Conservar els documents, en tant que puguen ser objecte de comprovació i control, i aportar la documentació original, amb el requeriment previ de l'òrgan competent, en qualsevol fase del procediment, durant el termini mínim de quatre anys a comptar des de la finalització de les obligacions i compromisos regulats en aquest apartat.

h) Fer constar en tota informació o publicitat que s'efectue de l'activitat o inversió objecte de la subvenció, que aquesta està subvencionada per la Unió Europea mitjançant el Fons Europeu d'Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), per la Generalitat Valenciana, a través de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, i per l'Administració general de l'Estat.

Així mateix, les persones i entitats beneficiàries hauran de complir les disposicions que sobre informació i publicitat dicten els òrgans instructors.

i) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits recollits en l'article 11 de les presents bases reguladores dedicat a la devolució de les quantitats percebudes.

j) Comunicar a l'òrgan concedent els canvis de domicili, de dispositiu electrònic o adreça de correu electrònic durant el període en què l'ajuda és reglamentàriament susceptible de control.

k) Responsabilitzar-se de la veracitat de la informació inclosa en la declaració responsable i els documents que presenten.

l) Qualsevol altra condició o obligació específica que s'establisca en la resolució d'ajuda.

2. Les persones i entitats beneficiàries i els tercers relacionats amb l'objecte de la subvenció o la seua justificació estaran obligats a prestar col·laboració i facilitar tota la documentació que els siga requerida en l'exercici de les funcions de control que corresponen a la Intervenció General de Generalitat Valenciana, així com als òrgans que, d'acord amb la normativa comunitària, tinguen atribuïdes funcions de control financer, i per a aquesta finalitat tindran les facultats indicades en l'article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

3. L'incompliment de les obligacions anteriors donarà lloc a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen, d'acord amb la legislació vigent.



Article 4. Quantia de les subvencions

1. L'ajuda consistirà en el pagament d'una quantitat a tant alçat que haurà d'abonar-se, fins al 15 d'octubre de 2023, sobre la base de les sol·licituds d'ajuda aprovades pels òrgans competents previstos en l'article nové d'aquestes bases reguladores fins al 31 de març de 2023.

2. La quantia de les ajudes s'establirà conforme als criteris establits en l'annex I d'aquestes bases reguladores, sense que en cap cas puga superar la quantitat de 15.000 euros per persona o entitat beneficiària que siga titular d'explotacions agrícoles i ramaderes, sent aquest límit global per al conjunt de les sol·licituds presentades per cada persona o entitat beneficiària.



Article 5. Òrgans competents per a la instrucció

L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de la Política Agrària Comuna, quant a les ajudes als agricultors i agricultores, i la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, quant a les ajudes als productors i productores de titots d'engreixament i ajudes als apicultors i apicultores, en virtut de l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació.



Article 6. Convocatòria

1. L'òrgan competent per realitzar la convocatòria serà el director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària d'acord amb l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 77.4.3, últim punt, de la Llei 14/2005, de 23 desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa, i d'organització de la Generalitat, i en atenció a la competència establida en l'article 13.1 del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

2. Una vegada aprovada aquesta ordre, s'efectuarà la corresponent convocatòria de les subvencions per resolució del director/a de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, havent de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades nacional de subvencions.



Article 7. Sol·licitud

1. Les persones o entitats interessades que reunisquen els requisits previstos per a ser beneficiaris en les bases reguladores presentaran les sol·licituds a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat, en el termini i la forma que es determine en la corresponent convocatòria.

2. Pel que fa a la presentació de les sol·licituds, i quant a l'obligació de relacionar-se electrònicament amb l'Administració, s'ajustarà al que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.

En el cas que una persona siga titular d'una explotació agrícola i d'una explotació ramadera, presentarà sol·licitud per cada tipus d'explotació, tenint en compte el límit quantitatiu total de 15.000 euros per persona o entitat beneficiària.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà l'establit en la corresponent convocatòria.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora d'aquest termini. La inadmissió d'aquestes es resoldrà i notificarà a les persones interessades en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Article 8. Instrucció del procediment de concessió i òrgans competents



1. Una vegada presentada la sol·licitud amb la seua corresponent documentació, l'òrgan instructor competent realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de formular-se la proposta de resolució.

2. En el cas que les sol·licituds presentades no reunisquen els requisits exigits o la documentació presentada no siga la preceptiva, es requerirà per escrit les persones sol·licitants perquè en un termini de 10 dies hàbils esmenen o adjunten la documentació d'acord amb el requeriment, amb indicació expressa que, si així no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud de subvenció, amb la resolució prèvia, d'acord amb el que s'estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. L'òrgan instructor pot requerir a la persona sol·licitant informació més ampliada i efectuar les actuacions que considere necessàries per a la determinació i comprovació de dades, tot això a l'efecte d'una adequada tramitació del procediment fins a la seua resolució.

4. L'òrgan instructor una vegada comprovat que les sol·licituds reuneixen els requisits dels apartats anteriors elaborarà la proposta de resolució, de conformitat amb aquestes bases i amb la corresponent convocatòria, i l'elevarà a l'òrgan competent per a la seua resolució.



Article 9. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les subvencions serà en règim de concessió directa, d'acord amb l'article 168.1.C de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, amb la finalitat d'alleujar les conseqüències econòmiques resultants de l'impacte econòmic derivat del conflicte bèl·lic a Ucraïna sobre els productors de caqui, nispro, fruita de pinyol (bresquillera, prunera, albercoquer, nectariner i cirerer), raïm de taula, titots i apicultura.



2. Mitjançant la convocatòria corresponent s'establirà el termini per a la presentació de les sol·licituds d'ajudes, la línia pressupostària i la dotació pressupostària assignada a aquesta convocatòria.

3. Una vegada analitzada la sol·licitud i efectuades les comprovacions necessàries per a verificar la informació continguda en aquesta, l'òrgan competent formularà la proposta de resolució amb el crèdit pressupostari assignat.

4. La resolució del procediment serà adoptada per l'òrgan competent amb el següent contingut mínim:

a) La indicació de la persona o entitat beneficiària de la subvenció.



b) La quantia de la subvenció i, si és el cas, els conceptes o línies de subvenció en què es desglosse; la partida pressupostària de la despesa.

c) La indicació que la Unió Europea participa en el seu finançament, que la mesura se subvenciona en virtut d'un programa cofinançat per FEADER, amb indicació del percentatge d'ajuda finançada amb càrrec a aquest fons.

d) La forma del pagament.

e) Informació a les persones o entitats beneficiàries que les seues dades es publicaran conformement al que es disposa en l'article 99 del Reglament (UE) núm. 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021.

f) Les condicions que, si és el cas, s'imposen a la persona o entitat beneficiària.

g) Els termes en els quals la persona o entitat beneficiària ha de subministrar informació d'acord amb el que preveu la normativa.

h) La resolució ha de ser motivada, i l'atorgament es raonarà en funció del millor compliment de la finalitat que el justifique.

5. El termini màxim per a resoldre i notificar o publicar la concessió de les ajudes serà el dia 31 de març de 2023. Si no s'ha dictat i publicat resolució expressa en aquesta data, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, d'acord amb l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Es publicarà o notificarà una resolució per separat per a cadascun dels grups de beneficiaris descrits en l'article 2 i, per als beneficiaris de l'apartat 1 d'aquest article, la resolució es farà per espècie.

6. Els òrgans competents per a resoldre els expedients d'ajudes seran la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de política agrària comuna, quant a les ajudes a l'agricultura, i la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'agricultura, ramaderia i pesca, quant a les ajudes a la ramaderia, per l'Acord de delegació de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació.



Aquesta resolució posarà fi al procediment i esgotarà la via administrativa, contra la qual es pot interposar un recurs contenciós administratiu, en la forma i els terminis establits en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició en els termes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Article 10. Modificació de la resolució de concessió

1. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió. Així mateix, si és el cas, l'obtenció concurrent d'altres aportacions o ajudes, excepte en els casos permesos en les bases reguladores, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Aquesta modificació es tramitarà conforme al que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i, si és el cas, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La competència per a instruir i resoldre aquest procediment correspon als mateixos òrgans que tenen atribuïdes les competències d'instrucció i resolució del procediment de concessió.



Article 11. Reintegraments i règim sancionador

1. L'incompliment dels requisits exigits per a la concessió de l'ajuda, amb independència d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer el beneficiari, donarà lloc a la pèrdua del dret a l'ajuda concedida, amb l'obligació de reembossar les quantitats ja percebudes, incrementades amb els interessos de demora.

Així mateix, serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de l'ajuda, en els altres supòsits previstos en l'article 37.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

2. Sense perjudici del que preveuen els apartats anteriors, quan els fets puguen ser constitutius d'infracció administrativa s'iniciarà el corresponent procediment sancionador, segons el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els seus preceptes bàsics, així com en el títol X capítol IV de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 12. Justificació i forma de pagament

1. Per tal de procedir al pagament de la subvenció, i havent comprovat l'òrgan instructor prèviament el compliment dels requisits per a considerar-se beneficiari, així com el compliment de totes les obligacions que es deriven de l'aplicació d'aquesta ordre, l'òrgan competent per a la resolució resoldrà sobre els pagaments totals de l'ajuda sense necessitat de més tràmit.

2. Quan es tracte de persones físiques, es podrà procedir al pagament encara que no estiguen al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, tinguen la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament o es troben incurses en alguna de les situacions establides en l'apartat 6 de l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Article 13. Controls

1. D'acord amb el que s'estableix en l'article 48 del Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, s'efectuaran controls administratius en totes les sol·licituds d'ajuda o altres declaracions que haja de presentar la persona beneficiària o tercers. Aquests controls cobriran tots els elements que puguen controlar-se per mitjans administratius i per als quals aquests controls siguen adequats. Els procediments emprats permetran registrar els controls efectuats, els resultats de les comprovacions i les mesures adaptades en cas de discrepàncies.

2. Igualment, d'acord amb el que s'estableix en l'article 49 del Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, s'organitzaran controls sobre el terreny de les operacions autoritzades d'acord amb un mostreig adequat.

En la mesura que siga possible, aquests controls s'efectuaran abans que s'abone el pagament final d'una operació. El percentatge de control i mostreig dels controls sobre el terreny serà l'establit en l'article 50 del Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014.

3. De conformitat amb l'article 48.4 del Reglament d'Execució (UE) núm. 809/2014, de la Comissió, de 14 de juliol de 2014, els controls administratius constaran de procediments destinats a evitar el doble finançament irregular procedent d'altres règims nacionals o de la Unió.





Article 14. Compatibilitat amb altres subvencions

1. Les despeses cofinançades pel FEADER no seran cofinançades mitjançant la contribució dels fons estructurals, del fons de cohesió o de qualsevol altre instrument financer de la Unió Europea, segons l'article 59.8 del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

2. Sense perjudici de tot això, les subvencions seran compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, d'acord amb l'article 19.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, amb l'excepció de les que vinguen finançades amb càrrec al fons FEADER (UE), que no seran compatibles per la prohibició de doble finançament.

3. Els rendiments financers que es generen pels fons lliurats a les persones o entitats beneficiàries incrementaran l'import de la subvenció concedida i s'aplicaran igualment a l'activitat subvencionada.





Article 15. Limitacions pressupostàries i règim de control

1. La concessió de les subvencions estarà limitada per les disponibilitats pressupostàries existents, d'acord amb l'article 39 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Les subvencions es concediran amb càrrec als crèdits pressupostaris que s'establisquen en la convocatòria corresponent, en la qual s'especificarà la quantia total màxima destinada a cada línia de subvenció i la distribució entre els diferents àmbits sectorials enunciats en l'article 1 de les presents bases reguladores.

3. Els sobrants del crèdit per menor nombre de sol·licituds presentades en algun dels àmbits sectorials enunciats podran ser emprats en aquells àmbits sectorials on s'haja aconseguit la disponibilitat pressupostària, sense que aquest fet tinga la consideració d'un augment de la quantia màxima del crèdit aprovat de la convocatòria.



4. Excepcionalment, la convocatòria de subvencions podrà fixar, a més de la quantia total màxima dins dels crèdits disponibles, una quantia addicional l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà una nova convocatòria. La fixació i utilització d'aquesta dotació pressupostària addicional estaran sotmeses a les regles següents:



a) Només resultarà admissible la fixació d'aquesta quantia addicional quan la dotació necessària dels crèdits als quals resulta imputable no figure en el pressupost en el moment de la convocatòria, però es preveja obtindre en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió per dependre d'un augment dels crèdits derivat d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit.

b) La convocatòria haurà de fer constar expressament que l'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, amb l'aprovació prèvia de la modificació pressupostària que siga procedent en un moment anterior, en qualsevol cas, a la resolució de concessió de la subvenció.

c) La declaració de crèdits disponibles, que haurà efectuar l'òrgan competent per a la realització de la convocatòria, haurà de publicar-se en els mateixos mitjans que aquesta, sense que aquesta publicitat implique l'obertura d'un termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici d'un nou còmput de termini per a adoptar i notificar la resolució.

d) La fixació de la quantia addicional es realitzarà de manera concreta.

5. Les subvencions regulades en aquesta ordre estaran subjectes als sistemes de gestió i control de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, Organisme Pagador del fons FEADER en la Generalitat Valenciana.

6. Aquestes subvencions se sotmetran a les actuacions de control i verificacions de les institucions de la Unió Europea, a les quals s'haurà de facilitar el desenvolupament de les missions de control que realitzen aquestes institucions, així com les de l'organisme de certificació que es designa en el Decret 124/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual es designa l'organisme pagador de les despeses corresponents a la Política Agrícola Comuna en la Comunitat Valenciana i s'estableix la seua organització i funcionament.



Article 16. Protecció de dades de caràcter personal

1. El procediment administratiu derivat de la present norma comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



2. En la convocatòria s'inclourà la informació que ha de facilitar-se a les persones interessades en relació amb les seues dades de caràcter personal, de conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.



Article 17. Publicació d'informació sobre els beneficiaris

De conformitat amb l'article 99 del Reglament (UE) núm. 2021/2116 del Parlament Europeu i el Consell, de 2 de desembre de 2021, s'informa les persones beneficiàries que les seues dades seran publicades d'acord amb l'article 98 d'aquest Reglament i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.



Article 18. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència, bon govern de la Comunitat Valenciana, i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, els subjectes beneficiaris de la subvenció han de complir les següents obligacions de transparència:

1. Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, han de publicar, en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013, la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/va/tep.

Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, totes les entitats o persones beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció.

3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària perquè aquesta complisca les obligacions previstes en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest haja sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, previ advertiment i audiència a l'entitat interessada, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril.

4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'Administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Article 19. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei en l'adreça web: http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/ca-es/snca/paginas/inicio.aspx i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, de l'esmentat servei, que pot consultar-se en l'URL següent:

http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/ComunicacionSNCA+1-2017+06.04.2017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Habilitació

Es faculta les persones titulars de la Direcció General de la Política Agrària Comuna i de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca per a dictar les instruccions i adoptar les mesures necessàries per al desenvolupament i execució de la present ordre, cadascuna en l'àmbit de les seues competències, sense que en cap cas puga modificar el contingut normatiu d'aquesta.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Aprovació del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020

Les ajudes previstes en la present ordre estaran condicionades a l'aprovació definitiva, per la Comissió Europea, de la modificació del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, aprovada pel Comité de Seguiment, de data 2 de desembre de 2022, en la qual s'introdueix la mesura 22, d'acord amb el Reglament (UE) núm. 2022/1033 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 de juny de 2022, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 1305/2013, pel que fa a una mesura específica destinada a proporcionar ajuda temporal excepcional en el marc del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) en resposta a les repercussions de la invasió d'Ucraïna per part de Rússia, en el qual s'inclou la mesura prevista en aquesta ordre.

Per tot això, en cas que, després de l'aprovació definitiva de l'esmentada versió del Programa de desenvolupament rural per part de la Comissió Europea, s'establisquen canvis respecte als requisits, condicions d'admissibilitat, compromisos i imports establits en la present ordre, el règim de concessió es regirà i haurà de conformar-se d'acord amb la modificació del PDR-CV 2014-2020 finalment aprovada, les disposicions del qual prevaldran en cas de contradicció o incompatibilitat sobre aquesta ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Efectes

Aquesta ordre produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sent aplicable i limitant els seus efectes a l'execució de la convocatòria prevista en l'article 6 de la present ordre.



Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, es podrà potestativament interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes, comptat des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10, 44 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 31 de gener de 2023



La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural,

Emergència Climàtica i Transició Ecològica,

ISAURA NAVARRO CASILLAS





ANNEX

Requisits d'admissibilitat i quantia de les ajudes



Ajudes a les persones agricultores i ramaderes afectades per la crisi de la invasió d'Ucraïna



L'import màxim de l'ajuda no podrà superar els 15.000 euros per persona o entitat titular d'una explotació agrària/ramadera, amb independència que es formulen diverses sol·licituds d'ajuda en els termes establits en l'article 7.2 d'aquesta ordre.



Per a les persones agricultores, l'ajuda per beneficiari o beneficiària i grup de cultiu seran les següents:



Cultiu Superfície mínima (ha) Dimensió total de l'explotació (ha) Import màxim per titular (€)

Caqui 0,5 > 0,5 i 1

> 1 i 3

> 3 i 5

> 5 i 15

> 15 300

600

800

1.400

2.500

Nispro 0,5 > 0,5 i 1

> 1 i 3

> 3 i 5

> 5 i 15

> 15 300

600

800

1.400

2.500

Fruiter de pinyol (bresquillera, prunera, albercoquer, nectariner, cirerer) 0,5 > 0,5 i 1

> 1 i 3

> 3 i 5

> 5 i 15

> 15 300

600

800

1.400

2.500

Raïm de taula 0,5 > 0,5 i 1

> 1 i 3

> 3 i 5

> 5 i 15

>15 300

600

800

1.400

2.500





A l'efecte de càlcul de l'ajuda, se sumaran les superfícies de totes les explotacions elegibles que una mateixa persona titular tinga a la Comunitat Valenciana.





Per a les persones productores de titots d'engreixament, l'ajuda per beneficiari o beneficiària segons la capacitat de l'explotació serà la següent:



Nre. de places de titots

d'engreixament en l'explotació Import màxim per titular

de l'explotació (€)

150 i 600 600

> 600 i 3.000 810

> 3.000 i 6.000 1.200

> 6.000 i 12.000 1.800

> 12.000 i 18.000 2.400

> 18.000 i 24.000 3.000

>24.000 i 30.000 3.600

>30.000 4.800





A l'efecte de càlcul de l'ajuda, se sumaran les places de totes les explotacions que una mateixa persona titular tinga a la Comunitat Valenciana.





Per a les persones apicultores, l'ajuda per beneficiari o beneficiària segons la capacitat de l'explotació serà la següent:



Nre. de places de ruscos

en l'explotació Import màxim per titular

de l'explotació (€)

200 i 400 500

> 400 i 600 600

> 600 i 800 700

> 800 i 1000 800

> 1.000 1200





A l'efecte de càlcul de l'ajuda, se sumaran els ruscos de totes les explotacions que una mateixa persona titular tinga a la Comunitat Valenciana.

Mapa web