Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 d'octubre de 2022, de la directora general de Relacions amb Les Corts, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es publica el Conveni de col·laboració entre la Generalitat, a través de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, per a facilitar la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques que ho sol·liciten per raó de violència de gènere. [2022/9434]

(DOGV núm. 9453 de 20.10.2022) Ref. Base de dades 009127/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Presidència de la Generalitat
    Grup temàtic: Convenis Generalitat







La Generalitat, a través de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i les universitats públiques de la Comunitat Valenciana han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 13 de setembre de 2022, el Conveni de col·laboració per a facilitar la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques que ho sol·liciten per raó de violència de gènere, i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 13 d'octubre de 2022 i número 1188/2022, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura annex a aquesta resolució.



València, 13 d'octubre de 2022.– La directora general de Relacions amb Les Corts: Ana Belén Domínguez Cana.





Conveni de col·laboració entre la generalitat, a través de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, per a facilitar la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques que ho sol·liciten per raó de violència de gènere.



València, 13 de setembre de 2022



REUNITS

D'una part, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública de la Generalitat, Gabriela Bravo Sanestanislao, conforme amb el seu nomenament mitjançant Decret 6/2019, de 17 de juny, del president de la Generalitat (DOGV 8572, 17.06.2019), actuant en nom i representació de la Generalitat i facultada expressament per a la signatura d'aquest conveni per Acord del Consell, en sessió de data 3 de juny de 2022, tal com estableix l'article 17, lletra f), de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell de la Generalitat.

D'una altra, Maria Vicenta Mestre Escrivà, representant legal de la Universitat de València, en virtut del seu nomenament mitjançant el Decret 41/2018, de 6 d'abril, del Consell, i d'acord amb les facultats que té atribuïdes per l'article 94.1.d dels Estatuts d'aquesta entitat.



D'una altra, José Esteban Capilla Romà, representant legal de la Universitat Politècnica de València, en virtut del seu nomenament mitjançant el Decret 74/2021, de 28 de maig, del Consell, i d'acord amb les facultats que té atribuïdes per l'article 53.d dels Estatuts d'aquesta entitat.

D'una altra, Amparo Navarro Faure, representant legal de la Universitat d'Alacant, en virtut del seu nomenament mitjançant el Decret 210/2020, de 18 de desembre, del Consell, i d'acord amb les facultats que té atribuïdes per l'article 64.h dels Estatuts d'aquesta entitat.



D'una altra, Eva Alcón Soler, representant legal de la Universitat Jaume I de Castelló, en virtut del seu nomenament mitjançant el Decret 60/2022, de 20 de maig, del Consell, i d'acord amb les facultats que té atribuïdes per l'article 71.1.i dels Estatuts d'aquesta entitat.



D'una altra, Juan José Ruiz Martínez, representant legal de la Universitat Miguel Hernández d'Elx, en virtut del seu nomenament mitjançant el Decret 69/2019, de 17 de maig, del Consell, i d'acord amb les facultats que té atribuïdes per l'article 33.4.l dels Estatuts d'aquesta entitat.

Les esmentades parts, en les representacions amb què actuen, afirmen i reconeixen recíprocament la seua capacitat, legitimació, suficiència i vigència de les seues respectives facultats per a subscriure el present conveni i a l'efecte:



EXPOSEN



La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública i les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, volen promoure en els seus respectius àmbits, accions que possibiliten l'efectiva posada en marxa d'un sistema de mobilitat interadministrativa de les empleades públiques per raó de violència de gènere.

La Decisió (UE) 2017/865 del Consell, d'11 de maig de 2017, assenyala que la violència contra les dones és una violació dels seus drets humans i una forma extrema de discriminació que afona les seues arrels en les desigualtats de gènere. L'objectiu de garantir la continuïtat de les empleades públiques víctimes de violència de gènere en l'acompliment del seu ús públic, així com de mantindre les retribucions que percebien quan es veuen obligades a canviar de localitat de residència, ve emparat també pel que es disposa en les resolucions del Parlament Europeu de 2014 i 2017, en les quals es destaca que, a fi de ser més eficaços, les mesures per a combatre la violència contra les dones han d'anar acompanyades d'accions que aborden les desigualtats econòmiques en funció del sexe i que promoguen la independència econòmica de les dones.



Els poders públics no poden ser aliens a la violència de gènere, que constitueix un dels atacs més flagrants als drets fonamentals proclamats en la Constitució Espanyola de 1978, com la llibertat, la igualtat, la vida, la seguretat i la no discriminació. De conformitat amb el que es disposa en l'article 9.2 de la Constitució: «correspon als poders públics promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siguen reals i efectives», removent els obstacles que impedisquen o dificulten la seua plenitud. Per això, han d'adoptar-se mesures globals que contribuïsquen a una protecció més efectiva que permeta compatibilitzar la vida professional de les persones afectades amb l'especial problemàtica que pateixen.



Aquest conveni vol fer realitat les previsions normatives contemplades en l'article 24 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció Integral contra la violència de gènere; l'article 82 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara endavant, el TREBEP), i els articles 125 i 129.3 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana (d'ara endavant LFPV), per a donar efectivitat a les mesures de protecció i facilitar la mobilitat entre les administracions signants de les empleades públiques víctimes de violència de gènere que ho sol·liciten, quan es vegen obligades a abandonar el lloc de treball on prestaven els seus serveis. El seu objectiu és, per tant, atorgar un tractament jurídic d'especial protecció als trasllats forçosos de les dones víctimes de violència de gènere quan concórreguen les circumstàncies establides en l'article 82 del TREBEP.



L'esmentat article 82 del TREBEP, en el punt 1, contempla la mobilitat per raó de violència de gènere com a normativa bàsica. No obstant això, la coexistència de diverses administracions amb competències en diferents àmbits territorials fa necessària l'articulació de mesures de col·laboració i coordinació a fi de donar una resposta eficaç i àgil quan la sol·licitud de mobilitat transcendisca l'àmbit competencial d'una administració pública. Amb aquesta finalitat, la Conferència Sectorial d'Administració Pública va adoptar un Acord el 22 d'octubre de 2018, mitjançant el qual s'afavoreix la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques víctimes de violència de gènere.

En l'àmbit autonòmic, el II Pla d'Igualtat de dones i homes de l'administració de la Generalitat, aprovat per Acord del Consell de 10 de març de 2017, inclogué expressament com a mesura específica l'establiment de convenis amb altres administracions públiques i amb el sector públic autonòmic, per a possibilitar la mobilitat de les víctimes de violència de gènere.

En aquest àmbit, es compta amb el precedent del Conveni subscrit a través de la llavors Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, el dia 25 d'octubre de 2017, que va establir en la seua clàusula setena que les administracions públiques locals interessades, radicades en el territori de la Comunitat Valenciana, podrien sol·licitar la seua adhesió al conveni en qualsevol moment de la seua vigència, havent-se produït fins hui l'adhesió d'un total de 18 municipis i dues diputacions provincials.

Les parts signants del present conveni consideren que les empleades públiques que són víctimes de violència de gènere necessiten actuacions conjuntes i coordinades entre l'administració de la Generalitat i les universitats públiques radicades en el territori de la Comunitat Valenciana per a aconseguir un canvi de lloc de treball. El conveni constitueix així una eina de col·laboració la finalitat de la qual és fer efectiva la protecció i el dret a l'assistència social integral de les empleades públiques víctimes de violència de gènere de les universitats públiques valencianes i de l'administració de la Generalitat, que es vegen obligades a abandonar el seu lloc de treball en l'administració on presten els seus serveis, garantint d'aquesta manera el seu dret al trasllat a un lloc de treball similar en una altra administració quan el sol·liciten.



En l'execució del present conveni cobra una especial rellevància el tractament de les dades de caràcter personal, per la qual cosa de conformitat amb l'informe emés per la Delegació de Protecció de Dades GVA, s'hi incorporen dos annexos en els quals s'inclou la informació sobre el tractament de dades de caràcter personal i les persones responsables, així com les mesures que les parts signants es comprometen de complir amb la finalitat de protegir de manera efectiva les dades de caràcter personal de les empleades públiques víctimes de violència de gènere.



Amb el present conveni es pretén aconseguir l'aplicació del principi de mobilitat, de forma generalitzada i recíproca entre les parts signants d'aquest, davant l'existència de situacions de necessitat derivades del maltractament a l'empleada pública. Amb base en els principis de cooperació, reciprocitat entre les administracions, autonomia i capacitat d'autoorganització, i amb respecte al marc legal vigent, aquest conveni té per finalitat l'eliminació de les barreres o dificultats que aquesta mobilitat interadministrativa entranya en precisar un adequat instrument de col·laboració que resulte compatible amb la planificació estratègica dels recursos i amb la correcta distribució de personal.



En raó a l'exposat, per a facilitar la mobilitat de les empleades públiques per raó de violència de gènere entre l'administració de la Generalitat i les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, es formalitza el present conveni interadministratiu de col·laboració d'acord amb les següents:



CLÀUSULES



Primera. Objecte del conveni de col·laboració

Mitjançant el present conveni s'estableix El marc general de col·laboració entre les parts signants a fi de facilitar l'aplicació del principi de mobilitat de les empleades públiques per raó de violència de gènere, tant entre l'administració de la Generalitat i les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, com entre aquestes últimes, donant efectivitat al dret contemplat en l'article 82.1 del TREBEP i els articles 125.1 i 129.3 de l'LFPV.



Segona. Naturalesa i dret aplicable

El present conveni és de caràcter administratiu i es troba exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Es regirà per les clàusules d'aquest, pel que es disposa en el capítol VI del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; pel Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre; així com per les altres normes jurídiques de general aplicació i pels principis generals de l'ordenament jurídic administratiu.





Tercera. Àmbit subjectiu

El conveni serà aplicable al conjunt d'empleades públiques víctimes de violència de gènere que presten serveis en l'administració de la Generalitat i les universitats públiques signants d'aquest.

Respecte del personal d'administració i serveis i investigador de les universitats públiques, les mesures de mobilitat s'aplicaran tant entre les diferents universitats com entre qualsevol d'elles i l'administració de la Generalitat, i viceversa.

Respecte del personal docent, les mesures de mobilitat s'aplicaran exclusivament entre les diferents universitats que són part en aquest conveni.



Quarta. Actuacions

Per a facilitar la mobilitat interadministrativa per raó de violència de gènere de les empleades públiques que es vegen obligades a abandonar el seu lloc de treball en l'administració o universitat d'origen a la Comunitat Valenciana, les parts signants es comprometen, en termes de reciprocitat entre elles, i d'acord amb el que s'estableix en la normativa reguladora en la matèria, a emprendre les accions que resulten necessàries per a donar efectivitat a les mesures de protecció o al dret a l'assistència social integral, mitjançant:

a) L'atenció de les sol·licituds de mobilitat de les empleades públiques víctimes de violència de gènere a requeriment d'una altra de les parts signants, sempre que la situació de víctima de violència de gènere quede degudament acreditada i no siga possible donar solució a la mobilitat per part d'aqueixa administració.

b) La tramitació amb caràcter preferent d'aquests procediments, a fi que la resolució de trasllat es dicte amb la major celeritat possible.



c) La protecció de la intimitat de les víctimes, especialment de les seues dades personals, els dels ascendents, descendents i els de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda o custòdia. Ni l'administració de la Generalitat ni la universitat publicitaran, en cap cas, el destí de les víctimes de violència de gènere, amb la finalitat de fer efectiva la seua protecció.

d) La comunicació a les empleades víctimes de violència de gènere que ho sol·liciten, dels llocs vacants existents en la seua plantilla de personal en la localitat o localitats que la interessada expressament indique, sense necessitat que es tracte de vacants de necessària cobertura.

e) L'oferiment de l'ocupació efectiva en un altre lloc de treball situat en localitat diferent d'on prestaven els seus serveis. Els llocs que s'oferiran seran, en primer lloc, llocs propis del seu cos, agrupació professional funcionarial o escala o, per al cas del personal laboral, grup professional, d'anàlogues característiques; i, en segon lloc, per al personal funcionari, a falta dels anteriors, altres llocs del mateix grup o subgrup professional al qual pertany la interessada.



f) La comunicació a la Comissió de seguiment prevista en la clàusula deu de les sol·licituds de trasllat tramitades, el seu resultat i la seua finalització quan es produïsca.



Cinquena. Acreditació de la situació de violència de gènere

L'acreditació de la situació de violència de gènere, a l'efecte del que es disposa en aquest conveni, es realitzarà per algun dels mitjans següents:

a) Sentencia condemnatòria per un delicte de violència de gènere.

b) Ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima.

c) Informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere.

d) Informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats o dels serveis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'administració competent; o per qualsevol títol, sempre que això estiga previst en disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen l'accés a cadascun dels drets i recursos.



Sisena. Sol·licitud i instrucció del procediment

1. L'empleada pública haurà de dirigir la seua sol·licitud a l'òrgan competent de l'administració de la Generalitat o universitat pública en el qual es troba destinada, juntament amb la documentació justificativa de la seua condició de víctima de violència de gènere i la indicació de l'àmbit geogràfic al qual desitja que es porte a efecte la mobilitat.

2. Quan l'administració de la Generalitat o universitat pública d'origen de la interessada no tinga unitats o dependències administratives, departaments o centres situats en l'àmbit geogràfic per ella sol·licitat, o per altres causes justificades no resulte possible la seua reubicació en aquestes, posarà a la disposició de l'empleada pública una relació dels llocs de treball disponibles situats en el seu propi àmbit competencial, prèviament a la petició de trasllat a l'administració de la Generalitat o a una altra universitat pública.

3. L'empleada pública podrà optar entre un dels llocs oferits en virtut de l'apartat anterior. En cas de no triar cap dels llocs s'iniciarà el procediment de trasllat a l'administració de la Generalitat o a una altra universitat pública. En aquest cas, l'administració d'origen es dirigirà a l'administració amb competències en aqueix àmbit, instant la tramitació de l'expedient de mobilitat al qual adjuntarà la sol·licitud i la resta de documentació aportada per la sol·licitant.



4. La mobilitat de l'empleada pública s'efectuarà en tot cas a un lloc de treball situat en l'àmbit geogràfic de la Comunitat Valenciana. Aquest lloc haurà de ser adequat a la naturalesa de la relació de serveis de la sol·licitant i a la seua classificació professional. Per tant, la sol·licitant haurà de reunir els requisits que figuren en la respectiva relació de llocs de treball o en altres instruments organitzatius similars, podent realitzar-se, si fa el cas, les adaptacions i equivalències que siguen necessàries.

5. Cada administració regularà de manera expressa i clara els models de sol·licitud, la documentació a aportar i lloc de presentació, i determinarà el procediment a seguir per a la seua resolució amb caràcter urgent salvaguardant la privacitat de les empleades afectades i dels seus familiars.



Setena. Efectes de la mobilitat i duració

1. El trasllat de localitat per raó de violència de gènere tindrà la consideració de forçós a l'efecte de la percepció de les indemnitzacions establides reglamentàriament per a aquesta mena de trasllats, tal com estableixen els articles 82.1 del TREBEP i 125.1 de l'LFPV.

2. Les indemnitzacions que, si fa el cas, corresponguen a l'empleada pública seran a càrrec de l'administració d'origen en la qual es trobe destinada en el moment d'efectuar-se la mobilitat.

3. La mobilitat per raó de violència de gènere es formalitzarà mitjançant una adscripció amb caràcter provisional la duració del qual vindrà condicionada al manteniment de les circumstàncies que hi van donar lloc.

4. En cap cas aquest trasllat suposarà menyscapte dels seus drets econòmics, ni l'adscripció amb caràcter definitiu en el nou lloc de treball.

5. La incorporació al nou destí haurà de realitzar-se en el termini més breu possible, amb la finalitat d'acomplir la preferència i celeritat que han de presidir aquests procediments.

6. L'administració de destí mantindrà l'empleada pública en el lloc que li siga adjudicat en tant romanguen les circumstàncies que van donar lloc a la mobilitat, sense que aquest lloc de treball puga ser objecte de convocatòria per a la seua cobertura definitiva durant tot el període d'ocupació del lloc mitjançant aquesta mena de mobilitat.

7. Totes les retribucions corresponents al termini possessori, o prèvies a la incorporació efectiva en el nou lloc, seran abonades per l'administració d'origen en la quantia corresponent al lloc de treball que venia exercint. Mentre que les retribucions o salaris del nou lloc correspondran a l'administració a la qual va destinada a partir de la data de la presa de possessió o incorporació en el nou lloc de treball.



8. L'empleada pública tindrà dret a percebre les retribucions que corresponguen al lloc que li siga adjudicat en l'administració a la qual es trasllade, i l'administració d'origen, en cas que es produïsca pèrdua retributiva, n'haurà de compensar la diferència, podent regular cada administració, si fa el cas, un mecanisme de compensació articulat des de la perspectiva pressupostària, que permeta l'abonament d'una indemnització compensatòria en tant es mantinga aqueixa diferència retributiva.

9. La persona afectada haurà de notificar la desaparició de les circumstàncies que van donar lloc a la mobilitat, en cas que així ocórrega, i sol·licitar la finalització de l'adscripció i la reincorporació a l'administració o universitat d'origen, que la reincorporarà al lloc de treball que tinguera reservat o, en cas de no tindre'n, estarà obligada de posar a la disposició de l'empleada pública un destí en la mateixa localitat i d'iguals característiques, incloses les retributives, a les del lloc que ocupava, destí que ocuparà en idèntiques condicions a les ostentades abans del trasllat.



Vuitena. Exclusió d'obligacions econòmiques

L'aplicació i execució d'aquest conveni, incloent-hi tots els actes jurídics que puguen dictar-se en la seua execució i desenvolupament, no podrà suposar obligacions econòmiques per a les administracions públiques i, en tot cas, s'atendran amb els seus mitjans personals i materials, sense perjudici de l'ordenació de l'abonament de retribucions o salaris i, si fa el cas, indemnitzacions derivades de la mobilitat de l'empleada pública.



Novena. Protecció de dades

1. Les parts s'obliguen a complir les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, així com les específiques de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, quant a les dades personals que, a conseqüència de l'execució d'aquest conveni, siguen tractades per cadascuna de les parts o siguen comunicades entre aquestes.



2. La informació sobre el tractament de dades de caràcter personal de les persones responsables designades per a fer el seguiment del conveni i de les persones signants d'aquest, és la que figura en el seu annex I.

3. Les parts signants es comprometen d'acomplir les mesures previstes en l'annex II, amb la finalitat de protegir de manera efectiva les dades de caràcter personal de les empleades públiques víctimes de violència de gènere que s'acullen a les mesures previstes en el conveni.



Deu. Vigència del conveni

El present conveni es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i farà efecte des de la data de la seua publicació. Així mateix, serà objecte de publicació oficial la seua modificació, pròrroga, suspensió o extinció.

El termini de la seua vigència és de 4 anys llevat que hi haja denúncia d'alguna de les parts signants. La denúncia serà expressa i per escrit i podrà practicar-se en qualsevol moment amb una antelació mínima d'un mes a l'efectivitat d'aquesta denúncia.

En qualsevol moment abans de la finalització del termini de vigència de 4 anys previst en l'apartat anterior, les persones signants del conveni podran acordar unànimement la seua pròrroga per un període de fins a quatre anys addicionals.



Onze. Extinció del conveni

1. El conveni s'extingirà pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per incórrer en causa de resolució.

2. Són causes de resolució:

a) El transcurs del termini de vigència del conveni sense haver-se acordat la pròrroga d'aquest.

b) L'acord unànime de totes les parts signants.

c) L'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per part d'alguna de les parts signants conforme al procediment previst en la lletra c) de l'apartat 2 de l'article 51 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

d) Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.

3. El compliment i la resolució del conveni donarà lloc a la seua liquidació, a fi de determinar les obligacions i compromisos de cadascuna de les parts.

4. Si, quan concórrega alguna de les causes de resolució del conveni, existeixen actuacions en curs d'execució, les parts, a proposta de la Comissió de seguiment del conveni, podran acordar la continuació i finalització de les actuacions en curs que consideren oportunes, establint un termini improrrogable per a la seua finalització, transcorregut el qual haurà de realitzar-se'n la liquidació.



Dotze. Comissió de seguiment

Es crea una Comissió de seguiment que estarà formada per sis persones, cadascuna d'elles designada per cadascuna de les parts signants d'aquest conveni. En la seua composició es respectarà la presència equilibrada de dones i homes.

La Comissió de seguiment es reunirà, almenys, una vegada a l'any, i quantes vegades ho sol·licite qualsevol de les parts. En la seua primera reunió es nomenaran els càrrecs de Presidència i Secretaria entre els seus membres, resultant elegides les persones que obtinguen majoria de vots. Així mateix, la Comissió podrà aprovar un reglament intern de funcionament.

Correspon a la Comissió realitzar el seguiment i supervisió de les actuacions previstes en el conveni i resoldre els dubtes i controvèrsies que puguen sorgir en la seua aplicació i interpretació.

Una vegada extingit el conveni per qualsevol de les causes previstes en la clàusula onze, la comissió emetrà un informe de valoració final sobre el grau de compliment dels objectius consignats en aquest.



La Comissió remetrà a la direcció general competent en matèria de funció pública i a l'òrgan que a l'efecte designe cadascuna de les universitats signants, una còpia de les actes, acords o informes que, si escau, emeta en el desenvolupament i execució de les seues funcions.



Tretze. Jurisdicció competent

La resolució de les controvèrsies que pogueren plantejar-se sobre l'execució i interpretació del present conveni hauran de solucionar-se de mutu acord entre les parts, i en defecte d'això correspondrà a la jurisdicció contenciosa administrativa la resolució de les qüestions litigioses que pogueren derivar-se.



I en prova de conformitat amb tot això, signen les persones compareixents el present conveni a València, el 13 de setembre de 2022.





La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

Gabriela Bravo Sanestanislao



La rectora de la Universitat de València,

Maria Vicenta Mestre Escrivà



El rector de la Universitat Politècnica de València,

José Esteban Capilla Romà



La rectora de la Universitat d'Alacant,

Amparo Navarro Faure



La rectora de la Universitat Jaume I de Castelló,

Eva Alcón Soler



El rector de la Universitat Miguel Hernández d'Elx,

Juan José Ruiz Martínez





ANNEX I

Tractament de dades de caràcter personal i persones responsables



1. Per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

– Té la condició de responsable del tractament la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública

– La finalitat del tractament de dades personals és la tramitació de les sol·licituds de mobilitat interadministrativa per raó de violència de gènere de les empleades públiques de les administracions signants del conveni.

– Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en el següent enllaç:

sede.gva.es/proc19970.

– Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

https://cjusticia.gva.es/es/generals



2. Per la Universitat de València.

– Té la condició de responsable o encarregat del tractament, de conformitat amb el que es preveu en el present conveni, la Universitat de València.

– La finalitat del tractament de dades personals és la tramitació de les sol·licituds de mobilitat interadministrativa per raó de violència de gènere de les empleades públiques de les administracions signants del conveni.

– Respecte de les dades que siguen objecte de tractament per part de la Universitat de València, les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades. L'exercici lliure i gratuït d'aquests drets pot realitzar-se de manera presencial en la Delegació de Protecció de Dades o en el Vicerectorat d'Igualtat, o de manera telemàtica a través de les següents adreces electròniques: vicerec.igualtat@uv.es o lopd@uv.es

– Pot obtindre informació més detallada en: www.uv.es/igualtat



3. Per la Universitat Politècnica de València.

– Té la condició de responsable del tractament, la Universitat Politècnica de València. Camí de Vera, s/n. 46022 València

– En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb la Delegació de Protecció de Dades a través del correu electrònic dpd@upv.es

Les persones interessades podran exercitar els seus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació i portabilitat de les seues dades de caràcter personal inclosos en els tractaments mitjançant escrit dirigit a la Universitat Politècnica de València

En cas de considerar vulnerat el seu dret a la protecció de dades personals, podrà interposar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.



4. Per la Universitat d'Alacant.

– Té la condició de responsable del tractament la Universitat d'Alacant

– La finalitat del tractament de dades personals és la tramitació de les sol·licituds de mobilitat interadministrativa per raó de violència de gènere de les empleades públiques de la Universitat d'Alacant i de les administracions signants del conveni.

– Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica dirigint-se a Gerència de la Universitat d'Alacant, Edifici Rectorat, 1a planta, Campus Sant Vicent del Raspeig, 03690 Alacant, mitjançant el Registre Electrònic: https://seuelectronica.ua.es/ o per mail: Gerencia@ua.es

– Pot obtindre informació detallada en el següent enllaç:

https://dpd.ua.es/es/



5. Per la Universitat Jaume I de Castelló.

– Té la condició de responsable del tractament la Universitat Jaume I.

– La finalitat del tractament de dades personals és la tramitació de les sol·licituds de mobilitat interadministrativa per raó de violència de gènere de les empleades públiques de les administracions signants del conveni.

– Les persones interessades poden exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat, i a la limitació o l'oposició al tractament davant la Secretaria General de la Universitat Jaume I mitjançant el Registre Electrònic

ttps://ujiapps.uji.es/reg/rest/publicacion/solicitud_generica)

o, presencialment, en l'Oficina d'Informació i Registre (InfoCampus), situada en l'Àgora Universitària – Locals 14-15.

– Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

https://www.uji.es/protecciodades/clausules/?t=u098



6. Per la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

– Té la condició de responsable del tractament la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

– La finalitat del tractament de dades personals és la tramitació de les sol·licituds de mobilitat interadministrativa per raó de violència de gènere de les empleades públiques de les administracions signants del conveni.

– Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en el següent enllaç: https://sede.umh.es/.

– Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

https://transparencia.umh.es/informacion-de-relevancia-juridica/

ANNEX II

Mesures a adoptar en matèria de protecció de dades de caràcter personal de les empleades públiques víctimes de violència de gènere



1. Tant en la sol·licitud com al llarg del procediment es recaptaran únicament aquelles dades de caràcter personal que siguen adequats, pertinents i limitats a les finalitats d'aquest, respectant el principi de minimització i proporcionalitat regulats en l'article 5 del Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 (d'ara endavant RGPD). A la persona sol·licitant se li proporcionarà tota la informació en matèria de protecció de dades.

2. Les anotacions dels actes administratius que hagen de realitzar-se en els corresponents registres de personal i resta d'aplicacions informàtiques de gestió de personal, contindran únicament les dades personals relacionades amb la situació especial de l'empleada pública víctima de violència de gènere que siguen estrictament necessàries als fins del tractament, i estaran restringides al personal imprescindible per a la gestió dels corresponents procediments administratius.

Es tindrà especial cautela amb la informació sobre el lloc exercit per les empleades víctimes de violència de gènere. Aquesta dada serà d'accés restringit en els expedients, arxius i registres, així com en les aplicacions informàtiques de gestió de personal.

3. Les empleades públiques víctimes de violència de gènere no hauran d'aparéixer en els directoris i portals on es recullen les dades merament identificatives relacionades amb l'organització, funcionament o activitat pública de l'Administració o universitat, tant els que siguen d'accés públic, com els que siguen d'accés restringit al seu personal.



4. En qualsevol publicació que afecte les empleades públiques víctimes de violència de gènere haurà de valorar-se l'ús de codis d'identificació en lloc de nom, cognoms i/o DNI (encara que aquest estiga parcialment ocult). Així mateix, haurà de tindre's especial compte amb la publicació del número de lloc de treball associat a les seues dades d'identitat.

5. La documentació en format digital serà arxivada i custodiada de conformitat amb les mesures que els òrgans competents en matèria de seguretat de la informació establisquen per als sistemes d'informació de categoria alta, segons el que es disposa en el Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.

6. Les comunicacions per correu entre les parts signants del conveni seran sempre a través de comptes corporatius i, si contenen informació relativa a les dades personals de les empleades públiques víctimes de violència de gènere o de les persones sota la seua guarda i custòdia, hauran d'adoptar-se els mecanismes necessaris per a evitar que la informació siga intel·ligible o manipulada per tercers (xifratge i signatura electrònica).

7. La documentació en format paper serà arxivada i custodiada en armaris o arxivadors amb clau i, si pot ser, en àrees en les quals l'accés estiga protegit amb portes d'accés dotades de sistemes d'obertura mitjançant clau o un altre dispositiu equivalent. L'accés a la documentació es limitarà exclusivament al personal autoritzat.

8. En atenció al principi de conservació, les dades personals es conservaran durant el temps necessari per als fins del tractament.

9. Totes les persones empleades públiques que intervinguen en qualsevol fase del procediment objecte del conveni, estan subjectes al deure de confidencialitat al qual es refereix l'article 5.1.f de l'RGPD, així com l'article 5 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

10. En els Registres d'Activitats (RAT) relatius a aquest tractament, hauran de figurar les cessions de les dades de caràcter personal a les administracions intervinents: Generalitat i universitats públiques.

Mapa web