Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'1 de febrer de 2022, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es crea la Comissió de Valoració Documental per a les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, dependent de la Junta Qualificadora de Documents Administratius, i s'estableix la seua composició. [2022/830]

(DOGV núm. 9271 de 04.02.2022) Ref. Base de dades 000969/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: Junta Qualificadora de Documents Administratius



L'article 84 de la Llei 4/1998, d'11 de juny, de la Generalitat Valenciana, de patrimoni cultural valencià, preveu que una vegada ha transcorregut el període de vigència administrativa, els organismes que han produït o rebut documentació puguen eliminar-la, amb valoració prèvia, amb la finalitat de conservar permanentment només aquells documents que tinguen interés per a la informació i la investigació.

Aquesta mateixa llei, en l'article 85, crea la Junta Qualificadora de Documents Administratius, a la qual correspon l'estudi i el dictamen de les qüestions relatives a la qualificació, utilització i inutilitat administrativa dels documents i la integració o exclusió d'aquests en els arxius.



Posteriorment, l'article 11 de la Llei 3/2005, de 15 de juny, de la Generalitat, d'arxius, estableix la composició i les funcions principals de la Junta Qualificadora de Documents Administratius que són, entre altres, l'estudi de les taules de valoració documental que es presenten per a emetre un dictamen preceptiu i vinculant en què es propose la conservació permanent de la documentació i l'ingrés en els arxius històrics, o bé l'eliminació per la inutilitat administrativa i cultural. També es preveu que per a l'elaboració de les taules de valoració documental es podran crear les comissions de valoració documental que es consideren necessàries.

Les previsions anteriors s'han desplegat per mitjà del Decret 189/2005, de 2 de desembre, del Consell de la Generalitat, que regula la Junta Qualificadora de Documents Administratius i el procediment de valoració, conservació i eliminació del patrimoni documental dels arxius públics, en què, en l'article 13, preveu que les comissions de les entitats de l'administració local, universitats públiques i altres entitats i institucions públiques de la Comunitat Valenciana s'encarregaran d'elaborar les propostes de les taules de valoració documental dels documents generats o reunits en l'exercici de les funcions públiques que tinguen encomanades.

Aquest mateix article també determina que les comissions de valoració documental es crearan mitjançant una resolució del titular del departament corresponent i estaran formades per un màxim de cinc membres, un dels quals haurà de ser obligatòriament un arxiver.



A més, en el punt 5 de l'article 13 del Decret 189/2005 es diu: «En el cas d'entitats i institucions que realitzen unes mateixes funcions, podrà crear-se una comissió de valoració documental conjunta per a totes elles».

Per tot l'exposat, es crea la Comissió de Valoració Documental per a les Universitats Públiques de la Comunitat Valenciana, dependent de la Junta Qualificadora de Documents Administratius, i s'estableix la composició d'aquesta.

Així doncs, en virtut de les competències que m'atorga el Decret 173/2020, de 30 d'octubre,  del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, resolc:



Primer

Es crea la Comissió de Valoració Documental per a les Universitats Públiques de la Comunitat Valenciana, dependent de la Junta Qualificadora de Documents Administratius, com a òrgan col·legiat de caràcter tècnic, sense perjudici que les universitats públiques de la Comunitat Valenciana a les quals fa referència l'article 13.4 creen en el futur les seues pròpies comissions de valoració documental. La Comissió de Valoració Documental per a les Universitats Públiques de la Comunitat Valenciana, com a òrgan col·legiat, s'ajustarà al que es disposa en l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Segon

1. La funció d'aquesta comissió serà canalitzar a través d'aquesta la presentació a la Junta Qualificadora de Documents Administratius de les taules de valoració de documentació universitària per part de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana.

2. La Comissió de Valoració Documental per a Universitats Públiques de la Comunitat Valenciana podrà elaborar les propostes de valoració per iniciativa pròpia o a instàncies de les esmentades universitats responsables de les sèries documentals.



Tercer

La Comissió de Valoració Documental per a les Universitats Públiques de la Comunitat Valenciana estarà formada pel president, el secretari i tres vocals.

a) El president serà un funcionari que exercisca la direcció d'algun dels arxius de les universitats públiques valencianes triat pel titular del centre directiu competent en matèria d'arxius a proposta del president o presidenta de la Conferència de Rectors i Rectores de les Universitats Públiques.

b) El secretari serà el funcionari del centre directiu competent en matèria d'arxius que exercisca les funcions de secretari de la Junta Qualificadora de Documents Administratius.

c) Els vocals seran tres funcionaris de la universitat de l'administració especial d'arxius triats pel titular del centre directiu competent en matèria d'arxius.

La Comissió podrà convocar els assessors en qüestions jurídiques, administratives, tècniques i històriques que crega convenient, amb veu però sense vot, d'acord amb les sèries documentals que s'hagen de valorar de conformitat amb el que es disposa en l'article 13.3 del Decret 189/2005, de 2 de desembre, del Consell.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:



a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant el conseller d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà d'interposar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de publicar-se aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 1 de febrer de 2022.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web