Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2022, de la directora general de Relacions amb Les Corts, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es publica el segon conveni marc de col·laboració entre la Generalitat, a través de Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per a facilitar la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques que ho sol·liciten per raó de violència de gènere. [2022/7309]

(DOGV núm. 9396 de 02.08.2022) Ref. Base de dades 007085/2022




La Generalitat, a través de Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies han subscrit, prèvia tramitació reglamentària, el dia 15 de juliol de 2022, el conveni per a facilitar la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques que ho sol·liciten per raó de violència de gènere, i conforme amb allò que preveu l'article 20 del Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre, una vegada inscrit en el Registre de Convenis de la Generalitat amb data 22 de juliol de 2022 i número 910/2022, és procedent la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del conveni esmentat, que figura annex a aquesta resolució.





València, 28 de juliol de 2022.– La directora general de Relacions amb Les Corts: Ana Belén Domínguez Cana.







II CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE LA GENERALITAT, A TRAVÉS DE LA CONSELLERIA DE JUSTÍCIA, INTERIOR I ADMINISTRACIÓ PÚBLICA, I LA FEDERACIÓ VALENCIANA DE MUNICIPIS I PROVÍNCIES, PER A FACILITAR LA MOBILITAT INTERADMINISTRATIVA DE LES EMPLEADES PÚBLIQUES QUE HO SOL·LICITEN PER RAÓ DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE.





València, 15 de juliol de 2022



Intervinents

D'una part, la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública de la Generalitat, Gabriela Bravo Sanestanislao, conforme al seu nomenament mitjançant Decret 6/2019, de 17 de juny, del president de la Generalitat (DOGV 8572, 17.06.2019), actuant en nom i representació de la Generalitat i facultada expressament per a la signatura d'aquest conveni per Acord del Consell, en sessió de data 3 de juny de 2022, tal com estableix l'article 17, lletra f) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell de la Generalitat.

D'una altra, Rubén Alfaro Bernabé, representant legal de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, com a president segons nomenament atorgat en la quinzena Assemblea General Ordinària de 4 d'octubre de 2019, d'acord amb les facultats que té atribuïdes per l'article 35.a dels estatuts d'aquesta entitat.



Totes dues parts, en les representacions amb què actuen, afirmen i reconeixen recíprocament la seua capacitat, legitimació, suficiència i vigència de les seues respectives facultats per a subscriure el present conveni, i a l'efecte:



EXPOSEN



La Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies volen promoure, en els seus respectius àmbits, accions que possibiliten l'efectiva posada en marxa d'un sistema de mobilitat interadministrativa de les empleades públiques per raó de violència de gènere.

La Decisió (UE) 2017/865 del Consell, d'11 de maig de 2017, assenyala que la violència contra les dones és una violació dels seus drets humans i una forma extrema de discriminació que clava les seues arrels en les desigualtats de gènere. L'objectiu de garantir la continuïtat de les empleades públiques víctimes de violència de gènere en l'acompliment de la seua ocupació pública, així com de mantindre les retribucions que vingueren percebent quan es veuen obligades a canviar de localitat de residència, ve emparat també pel que es disposa en les resolucions del Parlament Europeu de 2014 i 2017, en les quals es destaca que, a fi de ser més eficaços, les mesures per a combatre la violència contra les dones han d'anar acompanyades d'accions que aborden les desigualtats econòmiques en funció del sexe i que promoguen la independència econòmica de les dones.

Els poders públics no poden ser aliens a la violència de gènere, que constitueix un dels atacs més flagrants als drets fonamentals proclamats en la Constitució Espanyola de 1978, com la llibertat, la igualtat, la vida, la seguretat i la no discriminació. De conformitat amb el que es disposa en l'article 9.2 de la Constitució: «correspon als poders públics promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siguen reals i efectives», removent els obstacles que n'impedisquen o en dificulten la plenitud. Per això, han d'adoptar-se mesures globals que contribuïsquen a una protecció més efectiva que permeta compatibilitzar la vida professional de les persones afectades amb l'especial problemàtica que pateixen.



El conveni de col·laboració, mitjançant posteriors adhesions voluntàries a aquest, és l'instrument idoni per a estendre aquesta mesura de manera eficaç a totes les administracions locals de la Comunitat Valenciana, en contraposició amb la via ordinària de la subscripció d'un conveni entre cadascuna d'elles, que faria molt lenta l'aplicació d'aquesta mesura.

Aquest conveni vol fer realitat les previsions normatives contemplades en l'article 24 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere; l'article 82 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara endavant, el TREBEP); i els articles 125 i 129.3 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana (d'ara endavant LFPV), per a donar efectivitat a les mesures de protecció i facilitar la mobilitat entre les administracions signants de les empleades públiques víctimes de violència de gènere que ho sol·liciten, quan es vegen obligades a abandonar el lloc de treball on venien prestant els seus serveis. El seu objectiu és, per tant, atorgar un tractament jurídic d'especial protecció als trasllats forçosos de les dones víctimes de violència de gènere, quan hi concórreguen les circumstàncies establides en l'article 82 del TREBEP.



L'esmentat article 82 del TREBEP, al punt 1, contempla la mobilitat per raó de violència de gènere com a normativa bàsica. No obstant això, la coexistència de diverses administracions amb competències en diferents àmbits territorials fa necessària l'articulació de mesures de col·laboració i coordinació a fi de donar una resposta eficaç i àgil, quan la sol·licitud de mobilitat transcendisca l'àmbit competencial d'una administració pública. Amb aquesta finalitat, la Conferència Sectorial d'Administració Pública va adoptar un Acord el 22 d'octubre de 2018, mitjançant el qual s'afavoreix la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques víctimes de violència de gènere.

En l'àmbit autonòmic, el II Pla d'Igualtat de dones i homes de l'administració de la Generalitat, aprovat per Acord del Consell de 10 de març de 2017, inclogué expressament com a mesura específica l'establiment de convenis amb altres administracions públiques i amb el sector públic autonòmic, per a possibilitar la mobilitat de les víctimes de violència de gènere.

En aquest àmbit es compta amb el precedent de l'anterior conveni subscrit a través de la llavors Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, el dia 25 d'octubre de 2017, que va establir en la seua clàusula setena que les administracions públiques locals interessades radicades en el territori de la Comunitat Valenciana, podrien sol·licitar la seua adhesió al conveni en qualsevol moment de la seua vigència, havent-se produït l'adhesió d'un total de dènou municipis, una mancomunitat i dues diputacions provincials.



Finalitzada la vigència d'aquest conveni, la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies volen mantindre en els seus respectius àmbits les accions necessàries per a l'existència del sistema ja dissenyat en aquest, i incorporar-hi les novetats introduïdes en aquesta matèria a conseqüència del citat Acord adoptat amb data 22 d'octubre de 2018, per la Conferència Sectorial d'Administració Pública. D'altra banda, l'entrada en vigor de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, introdueix determinades previsions quant a les dades personals que hagen de ser tractades per cadascuna de les parts o siguen comunicades entre aquestes, que també han d'incorporar-se al text del conveni. I, alhora, l'aprovació i entrada en vigor de la LFPV, que preveu en els seus articles 125 i 129 les mesures de protecció i de mobilitat entre administracions de les empleades públiques víctimes de violència de gènere, impliquen l'actualització de les seues referències.

Les parts signants del conveni consideren que les empleades públiques que són víctimes de violència de gènere precisen actuacions conjuntes i coordinades entre les diferents administracions públiques radicades en el territori de la Comunitat Valenciana, per a aconseguir un canvi de lloc de treball. El conveni constitueix així una eina de col·laboració, la finalitat de la qual és fer efectiva la protecció i el dret a l'assistència social integral de les empleades públiques víctimes de violència de gènere, de les administracions locals valencianes i de l'administració de la Generalitat, que es vegen obligades a abandonar el seu lloc de treball en l'administració on presten els seus serveis, tot garantint d'aquesta manera el seu dret al trasllat a un lloc de treball similar en una altra administració quan ho sol·liciten.

En l'execució del conveni cobra una especial rellevància el tractament de les dades de caràcter personal, per la qual cosa, de conformitat amb les recomanacions de la Delegació de Protecció de Dades GVA, s'hi incorporen dos annexos en els quals s'inclou la informació sobre el tractament de dades de caràcter personal i les persones responsables, així com les mesures que les parts signants es comprometen de complir amb la finalitat de protegir de manera efectiva les dades de caràcter personal de les empleades públiques víctimes de violència de gènere.



Amb el present conveni es pretén aconseguir l'aplicació del principi de mobilitat, de forma generalitzada i recíproca entre les parts signants d'aquest, davant l'existència de situacions de necessitat derivades del maltractament a l'empleada pública. Amb base en els principis de cooperació, reciprocitat entre les administracions, autonomia i capacitat d'autoorganització, i amb respecte al marc legal vigent, aquest conveni té per finalitat l'eliminació de les barreres o dificultats que aquesta mobilitat interadministrativa entranya, en precisar un adequat instrument de col·laboració que resulte compatible amb la planificació estratègica dels recursos i amb la correcta distribució de personal.



En raó a l'exposat, per a facilitar la mobilitat de les empleades públiques per raó de violència de gènere entre l'administració de la Generalitat i les entitats locals de la Comunitat Valenciana, es formalitza el present conveni interadministratiu de col·laboració d'acord amb les següents:



CLÀUSULES



Primera. Objecte del conveni de col·laboració

Mitjançant el present conveni s'estableix el marc general de col·laboració entre les parts signants a fi de facilitar l'aplicació del principi de mobilitat de les empleades públiques per raó de violència de gènere, tant entre l'administració de la Generalitat i les entitats locals de la Comunitat Valenciana, com entre aquestes últimes, donant efectivitat al dret contemplat en l'article 82.1 del TREBEP i els articles 125.1 i 129.3 de la LFPV.



Segona. Naturalesa i dret aplicable

El present conveni és de caràcter administratiu i es troba exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. Es regirà per les seues clàusules, pel que es disposa en el capítol VI del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; per l'article 57 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; pels articles 61 a 71 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; per l'article 111 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana; pel Decret 176/2014, de 10 d'octubre, del Consell pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre; així com per les altres normes jurídiques de general aplicació i pels principis generals de l'ordenament jurídic administratiu.





Tercera. Àmbit subjectiu

El conveni serà aplicable al conjunt d'empleades públiques víctimes de violència de gènere que presten serveis en l'administració de la Generalitat i en les entitats locals de la Comunitat Valenciana.





Quarta. Actuacions

Per a facilitar la mobilitat interadministrativa per raó de violència de gènere de les empleades públiques que es vegen obligades a abandonar el seu lloc de treball en l'administració de la Generalitat o entitat local d'origen a la Comunitat Valenciana, les parts signants es comprometen, en termes de reciprocitat entre elles i d'acord amb el que s'estableix en la normativa reguladora en la matèria, a emprendre les accions que resulten necessàries per a donar efectivitat a les mesures de protecció o al dret a l'assistència social integral, mitjançant:

a) L'atenció de les sol·licituds de mobilitat de les empleades públiques víctimes de violència de gènere a requeriment d'una altra de les parts signants, sempre que la situació de víctima de violència de gènere quede degudament acreditada i no siga possible donar solució a la mobilitat per part d'aqueixa administració.

b) La tramitació amb caràcter preferent d'aquests procediments, a fi que la resolució de trasllat es dicte amb la major celeritat possible.



c) La protecció de la intimitat de les víctimes, especialment de les seues dades personals, els dels ascendents, descendents i els de qualsevol persona que estiga sota el seu guarda o custòdia. L'administració de la Generalitat o l'entitat local corresponent no publicitaran, en cap cas, el destí de les víctimes de violència de gènere amb la finalitat de fer efectiva la seua protecció.

d) La comunicació a les empleades víctimes de violència de gènere que ho sol·liciten, dels llocs vacants existents en la seua plantilla de personal en la localitat o localitats que la interessada expressament indique, sense necessitat que es tracte de vacants de necessària cobertura.

e) L'oferiment de l'ocupació efectiva en un altre lloc de treball situat en localitat diferent del que venien prestant els seus serveis. Els llocs que s'oferiran seran, en primer lloc, llocs propis del seu cos, agrupació professional funcionarial o escala, o, per al cas del personal laboral, grup professional, d'anàlogues característiques; i, en segon lloc, per al personal funcionari, a falta dels anteriors, altres llocs del mateix grup o subgrup professional al qual pertany la interessada.

f) La comunicació a la Comissió de seguiment prevista en la clàusula dotze i a les direccions generals competents en matèria de funció pública i d'administració local, de les sol·licituds de trasllat tramitades, el seu resultat i la finalització quan es produïsca.





Cinquena. Acreditació de la situació de violència de gènere

L'acreditació de la situació de violència de gènere, a l'efecte del que es disposa en aquest conveni, es realitzarà per algun dels mitjans següents:

a) Sentencia condemnatòria per un delicte de violència de gènere.

b) Ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima.

c) Informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere.

d) Informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats o dels serveis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'administració competent; o per qualsevol títol, sempre que això estiga previst en disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen l'accés a cadascun dels drets i recursos.



Sisena. Sol·licitud i instrucció del procediment

1. L'empleada pública haurà de dirigir la seua sol·licitud a l'òrgan competent de l'administració de la Generalitat o entitat local en la qual es troba destinada, juntament amb la documentació justificativa de la seua condició de víctima de violència de gènere i la indicació de l'àmbit geogràfic al qual desitja que es porte a efecte la mobilitat.

2. Quan l'administració de la Generalitat o entitat local d'origen de la interessada no compte amb unitats o dependències administratives, departaments o centres situats en l'àmbit geogràfic per ella sol·licitat, o per altres causes justificades no resulte possible la seua reubicació en aquestes, posarà a la disposició de l'empleada pública una relació dels llocs de treball disponibles situats en el seu propi àmbit competencial, prèviament a la petició de trasllat a l'administració de la Generalitat o a una altra entitat local de la Comunitat Valenciana.

3. L'empleada pública podrà optar entre un dels llocs oferits en virtut de l'apartat anterior. En cas de no triar cap dels llocs s'iniciarà el procediment de trasllat a l'administració de la Generalitat o a una altra entitat local de la Comunitat Valenciana. En aquest cas, l'administració d'origen es dirigirà a l'administració amb competències en aqueix àmbit, instant la tramitació de l'expedient de mobilitat al qual adjuntarà la sol·licitud i la resta de documentació aportada per la sol·licitant.



4. La mobilitat de l'empleada pública s'efectuarà en tot cas a un lloc de treball situat en l'àmbit geogràfic de la Comunitat Valenciana. Aquest lloc haurà de ser adequat a la naturalesa de la relació de serveis de la sol·licitant i a la seua classificació professional. Per tant, la sol·licitant haurà de reunir els requisits que figuren en la respectiva relació de llocs de treball o en altres instruments organitzatius similars, podent realitzar-se, si fa el cas, les adaptacions i equivalències que siguen necessàries.

5. Cada administració regularà de manera expressa i clara els models de sol·licitud, la documentació a aportar i lloc de presentació, i determinarà el procediment a seguir per a la seua resolució amb caràcter urgent, tot salvaguardant la privacitat de les empleades afectades i dels seus familiars.



Setena. Efectes de la mobilitat i durada

1. El trasllat de localitat per raó de violència de gènere tindrà la consideració de forçós a l'efecte de la percepció de les indemnitzacions establides reglamentàriament per a aquesta mena de trasllats, tal com estableixen els articles 82.1 del TREBEP i 125.1 de la LFPV.

2. Les indemnitzacions que, si fa el cas, corresponguen a l'empleada pública seran a càrrec de l'administració d'origen en la qual es trobe destinada en el moment d'efectuar-se la mobilitat.

3. La mobilitat per raó de violència de gènere es formalitzarà mitjançant una adscripció amb caràcter provisional, la durada del qual vindrà condicionada al manteniment de les circumstàncies que hi van donar lloc.

4. En cap cas aquest trasllat suposarà menyscapte dels seus drets econòmics, ni l'adscripció amb caràcter definitiu en el nou lloc de treball.

5. La incorporació al nou destí haurà de realitzar-se en el termini més breu possible amb la finalitat de donar compliment a la preferència i celeritat que han de presidir aquests procediments.

6. L'administració de destí mantindrà a l'empleada pública en el lloc que li siga adjudicat en tant romanguen les circumstàncies que van donar lloc a la mobilitat, sense que aquest lloc de treball puga ser objecte de convocatòria per a la seua cobertura definitiva durant tot el període d'ocupació del lloc mitjançant aquesta mena de mobilitat.

7. Totes les retribucions corresponents al termini possessori, o prèvies a la incorporació efectiva en el nou lloc, seran abonades per l'administració d'origen en la quantia corresponent al lloc de treball que venia exercint. Mentre que las retribucions o salaris del nou lloc correspondran a l'administració a la qual va destinada a partir de la data de la presa de possessió o incorporació en el nou lloc de treball.



8. L'empleada pública tindrà dret a percebre les retribucions que corresponguen al lloc que li siga adjudicat en l'administració a la qual es trasllade, devent l'administració d'origen, en cas que es produïsca pèrdua retributiva, compensar la diferència, podent regular cada administració, si fa el cas, un mecanisme de compensació articulat des de la perspectiva pressupostària, que permeta l'abonament d'una indemnització compensatòria en tant es mantinga aqueixa diferència retributiva.



9. La persona afectada haurà de notificar la desaparició de les circumstàncies que van donar lloc a la mobilitat, en cas que així ocórrega, i sol·licitar la finalització de l'adscripció i la reincorporació a l'administració de la Generalitat o entitat local d'origen, que la reincorporarà al lloc de treball que tinguera reservat o, en cas de no tindre'n, tindrà l'obligació de posar a la disposició de l'empleada pública un destí en la mateixa localitat i d'iguals característiques, incloses les retributives, a les del lloc que ocupava, destí que ocuparà en idèntiques condicions a les ostentades abans del trasllat.



Vuit. Exclusió d'obligacions econòmiques

L'aplicació i execució d'aquest conveni, incloent-hi tots els actes jurídics que puguen dictar-se en la seua execució i desenvolupament, no podrà suposar obligacions econòmiques per a les administracions públiques signants d'aquest i, en tot cas, s'atendran amb els seus mitjans personals i materials, sense perjudici de l'ordenació de l'abonament de retribucions o salaris i, si fa el cas, indemnitzacions derivades de la mobilitat de l'empleada pública.



Novena. Protecció de dades

1. Les parts s'obliguen a complir les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, així com les específiques de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, quant a les dades personals que, a conseqüència de l'execució d'aquest conveni, siguen tractades per cadascuna de les parts o siguen comunicades entre aquestes.

2. La informació sobre el tractament de dades de caràcter personal de les persones responsables designades per a fer el seguiment del conveni i de les persones signants d'aquest és la que figura en el seu annex I.

3. Les parts signants es comprometen a complir les mesures previstes en l'annex II amb la finalitat de protegir de manera efectiva les dades de caràcter personal de les empleades públiques víctimes de violència de gènere que s'acullen a les mesures previstes en el conveni.



Deu. Vigència del conveni

El present conveni es publicarà a instàncies de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i a instàncies de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant, Castelló i València, i farà efecte des de la data de la publicació en el DOGV. Així mateix, serà objecte de publicació oficial la seua modificació, pròrroga, suspensió o extinció.

El termini de la seua vigència és de 4 anys, llevat que hi haja denúncia d'alguna de les parts signants.

La denúncia serà expressa i per escrit, i podrà practicar-se en qualsevol moment amb una antelació mínima d'un mes a l'efectivitat d'aquesta denúncia.

En qualsevol moment abans de la finalització del termini de vigència previst de 4 anys en l'apartat anterior, les persones signants del conveni podran acordar unànimement la seua pròrroga per un període de fins a quatre anys addicionals.



Onze. Extinció del conveni

1. El conveni s'extingirà pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per incórrer en causa de resolució.

2. Són causes de resolució:

a) El transcurs del termini de vigència del conveni sense haver-se acordat la pròrroga d'aquest.

b) L'acord unànime de la Generalitat, a través de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, com a parts signants del conveni.

c) L'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per d'alguna de les parts signants, conforme al procediment previst en la lletra c) de l'apartat 2 de l'article 51 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

d) Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.

3. El compliment i la resolució del conveni donarà lloc a la seua liquidació, a fi de determinar les obligacions i compromisos de cadascuna de les parts.

4. Si, quan concórrega alguna de les causes de resolució del conveni, existeixen actuacions en curs d'execució, les parts, a proposta de la Comissió de seguiment del conveni, podran acordar la continuació i finalització de les actuacions en curs que consideren oportunes, i establir un termini improrrogable per a la seua finalització, transcorregut el qual haurà de realitzar-se'n la liquidació.

5. L'extinció o resolució del conveni comportarà necessàriament l'extinció de tots els acords d'adhesió subscrits amb les corresponents entitats locals, sense perjudici que es mantinguen vigents els trasllats ja realitzats fins hui.



Dotze. Comissió de seguiment

Es crea una Comissió de seguiment que estarà formada per sis persones, tres en representació de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, designades per la seua consellera/conseller, i tres en representació de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, designades per la seua Presidència. En la seua composició es respectarà la presència equilibrada de dones i homes.

La Comissió de seguiment es reunirà, almenys, una vegada a l'any, i quantes vegades ho sol·licite qualsevol de les parts. En la seua primera reunió es nomenaran els càrrecs de Presidència i Secretaria d'entre els seus membres, i resultaran elegides les persones que obtinguen majoria de vots. Així mateix, la Comissió podrà aprovar un reglament intern de funcionament.

Correspon a la Comissió realitzar el seguiment i supervisió de les actuacions previstes en el conveni, i resoldre els dubtes i controvèrsies que puguen sorgir en la seua aplicació i interpretació.

Una vegada extingit el conveni per qualsevol de les causes previstes en la clàusula onze, la comissió emetrà un informe de valoració final sobre el grau de compliment dels objectius consignats en aquest.



La Comissió remetrà a les direccions generals competents en matèria de funció pública i d'administració local una còpia de les actes, acords o informes que, si escau, emeta en el desenvolupament i execució de les seues funcions.



Tretze. Promoció del conveni

1. La Generalitat es compromet a promocionar aquest conveni entre totes les entitats locals de la Comunitat Valenciana amb l'objectiu de fomentar la seua adhesió a aquest, realitzant les oportunes campanyes per a la seua difusió. De manera específica, impulsarà amb caràcter urgent l'adhesió al conveni d'aquelles administracions d'origen d'empleades públiques que es troben en aquesta situació.

2. Per part seua, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies es compromet a facilitar informació sobre el contingut i els fins d'aquest conveni als municipis, províncies i altres entitats locals que la integren, amb l'objectiu de fomentar les seues adhesions a aquest. Aquesta difusió es realitzarà, entre altres mitjans, mitjançant la celebració de jornades específiques, la remissió de guies i fullets i la inserció d'informació en les pàgines web institucionals. Així mateix, prestarà assessorament en l'aplicació del conveni en els aspectes que puguen resultar objecte de dubte.



Catorze. Procediment d'adhesió

1. Les administracions públiques locals interessades que estiguen radicades en el territori de la Comunitat Valenciana podran adherir-se al present conveni en qualsevol moment de la seua vigència, per a la qual cosa hauran d'aprovar la seua adhesió a través de l'òrgan de govern corresponent. Després de l'aprovació, remetran a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública certificat d'aquesta aprovació, així com el formulari «Sol·licitud d'adhesió» que apareix en l'annex III d'aquest conveni.

2. Valorada la documentació, la Generalitat, a través de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, podrà donar la seua conformitat mitjançant resolució d'acceptació, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, moment des del qual l'adhesió començarà a fer efecte i pel període de vigència que li reste al conveni.



Quinze. Jurisdicció competent

La resolució de les controvèrsies que pogueren plantejar-se sobre l'execució i interpretació del present conveni hauran de solucionar-se de mutu acord entre les parts, i en defecte d'això correspondrà a la jurisdicció contenciosa administrativa la resolució de les qüestions litigioses que pogueren derivar-se'n.

I en prova de conformitat amb quant antecedeix, signen les persones compareixents el present conveni a València a 15 de juliol de 2022.





Consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO



President de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies,

RUBÉN ALFARO BERNABÉ





ANNEX I



Tractament de dades de caràcter personal i persones responsables

1. Per la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública.

– Té la condició de responsable del tractament la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública

– La finalitat del tractament de dades personals és la tramitació de les sol·licituds de mobilitat interadministrativa, per raó de violència de gènere de les empleades públiques de les administracions signants del conveni.

– Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en l'enllaç següent:

sede.gva.es/proc19970

– Pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent:

https://cjusticia.gva.es/es/generals

2. Per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

– Té la condició de responsable del tractament la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

– En la Federació Valenciana de Municipis i Províncies tractem la informació que ens facilita amb la finalitat de tramitar les sol·licituds de mobilitat interadministrativa per raó de violència de gènere de les empleades públiques de les administracions. Les dades proporcionades es conservaran durant el temps necessari per a complir amb les obligacions legals i atendre les possibles responsabilitats que pogueren derivar del compliment de la finalitat per a la qual les dades van ser recaptades. Les dades se cediran a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per al desenvolupament del Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Justícia, interior i Administració Pública i la FVMP, per a facilitar la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques que ho sol·liciten per raó de violència de gènere.

– Vosté té dret a obtindre informació sobre si en la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, estem tractant les seues dades personals, per la qual cosa pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de dades i oposició i limitació al seu tractament davant la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Carrer Guillen de Castro 46–1, 46001 VALÈNCIA o en l'adreça de correu electrònic protecciondedatos@fvmp.org, adjuntant còpia del seu DNI o document equivalent. Així mateix, i especialment si considera que no ha obtingut satisfacció plena en l'exercici dels seus drets, podrà presentar una reclamació davant l'autoritat nacional de control dirigint-se a aquest efecte a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, C/ Jorge Juan, 6 – 28001 Madrid

Telèfon: 963 913 902 – Correu electrònic: fvmp@fvmp.org

Adreça postal: Carrer Guillen de Castro, 46 – 1. 46001 València





ANNEX II



Mesures a adoptar en matèria de protecció de dades de caràcter personal de les empleades públiques víctimes de violència de gènere

1. Tant en la sol·licitud com al llarg del procediment es recaptaran únicament aquelles dades de caràcter personal que siguen adequades, pertinents i limitades a les seues finalitats, tot respectant el principi de minimització i proporcionalitat regulats en l'article 5 del Reglament General de Protecció de Dades (UE) 2016/679 (d'ara endavant RGPD). A la persona sol·licitant se li proporcionarà tota la informació en matèria de protecció de dades.

2. Les anotacions dels actes administratius que hagen de realitzar-se en els corresponents registres de personal i resta d'aplicacions informàtiques de gestió de personal, contindran únicament les dades personals relacionades amb la situació especial de l'empleada pública víctima de violència de gènere, que siguen estrictament necessàries als fins del tractament, i estaran restringides al personal imprescindible per a la gestió dels corresponents procediments administratius.

Es tindrà especial cautela amb la informació sobre el lloc exercit per les empleades víctimes de violència de gènere. Aquesta dada serà d'accés restringit en els expedients, arxius i registres, així com en les aplicacions informàtiques de gestió de personal.

3. Les empleades públiques víctimes de violència de gènere no hauran d'aparéixer en els directoris i portals on es recullen les dades merament identificatives relacionades amb l'organització, funcionament o activitat pública de l'administració de la Generalitat o entitat local, tant les que siguen d'accés públic, com les que siguen d'accés restringit al seu personal.

4. En qualsevol publicació que afecte les empleades públiques víctimes de violència de gènere haurà de valorar-se l'ús de codis d'identificació en lloc de nom, cognoms i/o DNI (encara que aquest estiga parcialment ocult). Així mateix, haurà de tindre's especial compte amb la publicació del número de lloc de treball associat a les seues dades d'identitat.

5. La documentació en format digital serà arxivada i custodiada de conformitat amb les mesures que els òrgans competents en matèria de seguretat de la informació establisquen per als sistemes d'informació de categoria alta, segons el que es disposa en el Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'administració electrònica.

6. Les comunicacions per correu entre les parts signants del conveni seran sempre a través de comptes corporatius i, si contenen informació relativa a les dades personals de les empleades públiques víctimes de violència de gènere o de les persones sota la seua guarda i custòdia, hauran d'adoptar-se els mecanismes necessaris per a evitar que la informació siga intel·ligible o manipulada per tercers (xifratge i signatura electrònica).

7. La documentació en format paper serà arxivada i custodiada en armaris o arxivadors amb clau i, si pot ser, en àrees en les quals l'accés estiga protegit amb portes d'accés dotades de sistemes d'obertura mitjançant clau o un altre dispositiu equivalent. L'accés a la documentació es limitarà exclusivament al personal autoritzat.

8. En atenció al principi de conservació, les dades personals es conservaran durant el temps necessari per als fins del tractament.

9. Totes les persones ocupades públiques que intervinguen en qualsevol fase del procediment objecte del conveni estan subjectes al deure de confidencialitat al qual es refereix l'article 5.1.f del RGPD, així com l'article 5 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

10. En els Registres d'Activitats (RAT) relatius a aquest tractament, hauran de figurar les cessions de les dades de caràcter personal a les administracions intervinents: Generalitat i universitats públiques.







ANNEX III



Sol·licitud d'adhesió al conveni de col·laboració entre la Generalitat, a través de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, per a facilitar la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques que ho sol·liciten per raó de violència de gènere.



Sr./Sra. ... (nom i càrrec), en representació de... (entitat local),

DECLARA:

Que... (òrgan competent) de... (entitat local) ha acordat amb data …………..…., sol·licitar l'adhesió al conveni de col·laboració entre la Generalitat, a través de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, subscrit amb data ………….., per a facilitar la mobilitat interadministrativa de les empleades públiques que ho sol·liciten per raó de violència de gènere. S'adjunta certificat d'aquest acord.

Mapa web