Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2022, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica el Pla Estratègic de Subvencions, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les subvencions a sales d'exhibició cinematogràfica establides a la Comunitat Valenciana per a projectes d'innovació, funcionament digitalitzat i sostenible, creació i fidelització de públics i adaptació als nous hàbits de consum audiovisual a l'empara dels fons de Next Generation EU i el Mecanisme de Recuperació i Resiliència del Reglament UE 2021/241, i se n'efectua la convocatòria. [2022/7297]

(DOGV núm. 9394 de 29.07.2022) Ref. Base de dades 007058/2022






El Consell Europeu va aprovar el 21 de juliol de 2020 la creació del programa Next Generation EU, com a instrument d'estímul econòmic en resposta a la crisi causada pel coronavirus.

El 10 de novembre de 2020, el Parlament Europeu i el Consell van aconseguir l'acord sobre el paquet de mesures que inclou els fons de Next Generation EU i el Marc Financer Pluriennal 2021-2027, i es va crear el Mecanisme Europeu de Recuperació i Resiliència, com a instrument de suport als estats membres a través de transferències directes i préstecs per a incrementar les inversions públiques i escometre reformes per a pal·liar els devastadors danys produïts per la Covid-19.



El Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, assenyala que els estats membres elaboraran plans de recuperació i resiliència nacionals per a acollir-s'hi i aconseguir els objectius establits i es presentarà formalment pels estats, com a més tard el 30 d'abril.

La Resolució de 29 d'abril de 2021, de la Sotssecretaria del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, dona publicitat a l'Acord del Consell de Ministres de 27 d'abril de 2021, pel qual s'aprova el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que defineix les estratègies a seguir en el desenvolupament dels fons europeus de recuperació. Les mesures que recull el pla compleixen amb els sis pilars establits pel Reglament de la UE, i s'articulen al voltant de quatre eixos principals (la transició ecològica, la transformació digital, la cohesió social i territorial i la igualtat de gènere). Aquests quatre eixos de treball es desenvolupen a través de deu polítiques palanca, que integren al seu torn 30 components o línies d'acció, per a contribuir a aconseguir els objectius generals del pla.

El Consell de Ministres de 13 de juliol de 2021, a proposta del ministre de Cultura i Esport, va aprovar la distribució territorial i els criteris de repartiment dels crèdits que seran gestionats per les CCAA amb càrrec al pressupost del Ministeri de Cultura i Esport en el marc dels components 24 i 25.

El component 25 «Spain Audiovisual Hub», integrant de la política palanca IX d'Impuls de la Indústria Cultural i de l'Esport del Pla Nacional de Recuperació, Transformació i Resiliència, recull reformes i inversions orientades a millorar la competitivitat, competència i resiliència del teixit empresarial i creatiu del sector audiovisual. En particular, és un dels projectes de la inversió denominada «Programa de foment, modernització i digitalització del sector audiovisual» dirigit a desenvolupar un pla d'actuació global que transforme l'actual ecosistema audiovisual espanyol en el seu conjunt. Aquest projecte compta, entre altres, amb la participació de les comunitats autònomes després de les transferències dels pertinents fons durant els anys 2021 i 2022 per a convocatòries públiques d'ajudes. D'aquesta manera, les comunitats autònomes receptores d'aquest finançament hauran de destinar els crèdits a entitats públiques i privades en el seu àmbit territorial.

El dia 22 de juliol de 2021, es van aprovar els criteris de repartiment dels fons afectats per al finançament de les actuacions descrites i la seua execució, que correspon a les comunitats autònomes, a través de convocatòries d'ajudes en règim de concurrència competitiva.

En compliment de la reglamentació adés descrita, tots els projectes d'inversió han de respectar el «principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient» (principi DNSH, «Do Not Significant Harm») i les condicions de l'etiquetatge climàtic i digital. Això inclou el compliment de les condicions específiques assignades previstes en els components 24 i 25, així com en les inversions en les quals s'emmarquen aquests projectes, tant en el referit al principi DNSH, com a l'etiquetatge climàtic i digital.

Les actuacions subvencionables amb càrrec a aquestes ajudes seran finançades en el 100% pels fons de Next Generation EU, a través dels crèdits pressupostaris de l'Institut Valencià de Cultura de l'any 2022 i 2023, per la qual cosa hauran de complir-se els deures específics i altres disposicions que s'estableixen al respecte en aquestes bases reguladores.



Quan les persones beneficiàries d'aquestes ajudes siguen entitats jurídiques privades, hi serà aplicable la normativa comunitària en matèria d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.



La Generalitat, de conformitat amb l'article 49.1.4 de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, modificada per la Llei orgànica 1/2006, de 10 d'abril, de reforma de la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, té competència exclusiva en matèria de cultura.



L'Institut Valencià de Cultura (d'ara endavant, IVC) és una entitat de dret públic de la Generalitat de les quals preveu l'article 155 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara endavant, LHIS), adscrita a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, amb competències en matèries culturals. Té entre les seues competències impulsar i fer costat als nous formats, tendències i continguts culturals per al seu desenvolupament en la Comunitat Valenciana, la convocatòria i la gestió de subvencions, ajudes i incentius de les diferents matèries culturals en què és competent i fomentar l'ocupació i l'ocupabilitat en els sectors culturals, segons disposa l'article 2, punt 2, lletres g), l) i n) del Decret 5/2013, de 4 de gener, que aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'IVC, modificat, a l'efecte pel Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell.



Un dels instruments essencials sobre els quals descansa la política cultural és el de les subvencions públiques. En el cas de les subvencions culturals, la seua importància, des de la perspectiva quantitativa, rau en el pes rellevant que aquesta despesa té en les assignacions pressupostàries anuals de l'IVC; i, d'altra banda, en la significació cada vegada més elevada que han adquirit els sectors culturals com una activitat econòmica. D'altra banda, des de la perspectiva qualitativa, és un fet diferencial la gran diversitat de manifestacions en què es projecta l'activitat cultural i a les quals es dirigeixen els recursos públics. D'acord amb això, resulta oportú potenciar la difusió i l'exhibició cinematogràfica.



Amb aquesta convocatòria d'ajudes es pretén fer costat a les sales d'exhibició cinematogràfica valencianes a través de projectes que impulsen la seua innovació i digitalització sostenible, així com la captació de públics i l'adaptació als nous hàbits de consum audiovisual, amb càrrec al Pla de Transformació, Recuperació i Resiliència, en l'exercici 2022 i 2023.

Amb l'aprovació d'aquesta resolució es pretén establir les bases i aprovar la convocatòria de subvencions destinades a projectes d'innovació, funcionament digitalitzat i sostenible, creació i fidelització de públics, i adaptació als nous hàbits de consum audiovisual.



Aquestes ajudes tindran caràcter de subvenció, de conformitat amb el que estableix la Llei 1/2015 LHIS; i amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara endavant LGS); i del Reglament general de la Llei de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (d'ara endavant RGLS).

Les subvencions regulades en aquesta resolució, de conformitat amb l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques, estan exemptes de notificació a la Comissió Europea per no ser-los aplicable l'article 107, apartat 1, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

Per tot això, en aplicació de la Llei 1/2015 LHIS, i dels preceptes aplicables de la Llei 38/2003 LGS, i del Reial decret 887/2006, RLGS; i en virtut de les atribucions que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell; l'article 160.2 de l'esmentada Llei 1/2015 LHIS; el Decret 5/2013, de 4 de gener, que va aprovar el Reglament de l'actua l'IVC, modificat pel Decret 141/2014, de 5 de setembre, del Consell; i el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, resolc:





Primer

Aprovar les bases reguladores de les ajudes destinades a sales d'exhibició cinematogràfica establides a la Comunitat Valenciana, per a escometre millores relacionades amb la innovació i la digitalització que aposten per la sostenibilitat, així com per a adoptar mesures dirigides a captar nous públics i d'adaptació als nous hàbits de consum de productes audiovisuals, a l'empara dels fons de Next Generation EU i el Mecanisme de Recuperació i Resiliència del Reglament UE 2021/241, així com el model de sol·licitud i els documents complementaris.





Segon

Convocar la concessió d'aquestes subvencions, la realització de les quals es duga a terme fins al 30 d'octubre de 2023.



Tercer

Modificar el Pla Estratègic de Subvencions de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per al període 2020/2023, aprovat per la Resolució de 23 de març de 2020, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, addicionant-se en el seu annex únic una nova ajuda de la Direcció General del Institut Valencià de Cultura dins de l'objectiu estratègic 3 «Extensió i millora de la xarxa d'infraestructures culturals d'ús públic en tota la Comunitat Valenciana» d'acord amb el detall que figura com a annex V d'aquesta resolució.



Quart

Publicar la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Cinqué

La present resolució produirà efectes l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució es podrà interposar, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs potestatiu de reposició davant la Consellera d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana; o bé, directament, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 28 de juliol de 2022.– La presidenta de l'Institut Valencià de Cultura: Raquel Tamarit Iranzo.







ANNEX I

Bases reguladores i convocatòria de les subvencions exercici 2022.



Primera. Objecte, finalitats i règim jurídic aplicable.

1. Les ajudes objecte d'aquesta resolució tenen com a finalitat la concessió de subvencions a titulars de sales d'exhibició cinematogràfica establides a la Comunitat Valenciana, per a sufragar despeses d'innovació, funcionament digitalitzat i sostenible, creació i fidelització de públics i adaptació als nous hàbits de consum audiovisual, realitzades en l'exercici 2022 fins al 3 0 d'octubre de 2023.

2. El procediment de concessió d'aquestes ajudes serà el de concurrència competitiva.

3. Aquesta subvenció es regirà per aquestes bases, i també per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i pels preceptes declarats bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les seues disposicions de desenvolupament.



Segona. Compatibilitat amb altres subvencions

1. La subvenció és compatible amb altres ajudes o subvencions públiques o privades, nacionals o internacionals atorgades per al mateix fi, sense que en cap cas la suma de totes les ajudes obtingudes puga superar el 80% del cost total de l'activitat realitzada.

2. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 14.d) de la LGS, el beneficiari haurà de comunicar a l'IVC l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen l'activitat subvencionada. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



Tercera. Finançament, distribució i quanties.

1. D'acord amb la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, les ajudes convocades s'imputaran al crèdit previst en la secció 09, entitat 00025, línia de subvenció S8619000 «C25 Spain Audiovisual Hub. II Programa de foment, modernització i digitalització del sector audiovisual», de l'IVC, amb un import inicial de 2.321.000 euros.

L'import referit podrà ser minorat quan en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adopten mesures de no disponibilitat que afecten els crèdits de les línies de subvenció que els financen.

2. L'import previst per a aquesta convocatòria és de 2.321.000,00 d'euros, distribuïts de la manera següent: 1.000.000 euros corresponen a l'anualitat de 2022, i 1.321.000,00 euros a l'anualitat de 2023.



L'import per a l'anualitat 2023 queda condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient en els corresponents pressupostos de la Generalitat per a 2023, de conformitat amb les disposicions d'aplicació de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. En qualsevol cas, l'import no adjudicat en 2022 passarà a incrementar el pressupost destinat a 2023.



No obstant això, en el cas que en altres ajudes amb càrrec a la mateixa línia pressupostària resulte un excedent, aquest podrà destinar-se a ampliar la present ajuda.

3. La quantia màxima de cada subvenció vindrà donada pel nombre de pantalles de què dispose cada sala d'exhibició cinematogràfica, conformement als criteris següents:

a) 1 pantalla: 20.000 €

b) 2 pantalles: 27.500 €

c) 3 pantalles: 35.000 €

d) 4 pantalles: 42.500 €

e) 5 pantalles: 50.000 €

f) 6 pantalles: 55.000 €

g) 7 pantalles: 60.000 €

h) 8 pantalles: 65.000 €

i) 9 pantalles: 70.000 €

j) 10 pantalles: 75.000 €

k) 11 pantalles: 80.000 €

l) 12 pantalles: 85.000 €

m) 13 pantalles: 90.000 €

n) 14 pantalles: 95.000 €

o) 15 pantalles: 100.000 €

p) 16 pantalles: 105.000 €

q) 17 pantalles: 110.000 €

r) 18 pantalles: 115.000 €

s) 19 pantalles: 120.000 €

t) 20 pantalles: 125.000 €

u) 21 pantalles: 130.000 €

v) 22 pantalles: 135.000 €

w) 23 pantalles: 140.000 €

x) 24 pantalles: 145.000 €



4. En qualsevol cas, la quantia atorgada no podrà superar el 25% de la dotació pressupostària total establida per a les ajudes.



Quarta. Persones beneficiàries: requisits.

1. Podran ser beneficiàries les persones físiques o jurídiques titulars de sales d'exhibició cinematogràfica o de complexos cinematogràfics, d'acord amb la definició que d'aquests conceptes estableixen els incisos l) i m) de l'article 4 de la Llei 55/2007, de 28 de desembre, del cinema, respectivament, que es troben en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció i que complisquen els requisits establits en la LGS, així com en el RLGS i en la LHIS.

2. Les persones sol·licitants hauran d'estar inscrites en el Registre Administratiu d'Empreses Cinematogràfiques de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals, amb anterioritat a la publicació d'aquesta convocatòria, i tindre la sala o complex cinematogràfic situat a la Comunitat Valenciana.

3. Quan l'activitat subvencionable es vaja a realitzar de manera conjunta per diversos titulars de sales d'exhibició, per a obtindre la condició de beneficiàries hauran de constituir una agrupació de titulars de sales d'exhibició que actuarà a través de qui l'agrupació designe com el seu representant, amb capacitat de representació per a actuar en nom i per compte de tots els titulars de sales d'exhibició, a l'efecte de la presentació de la sol·licitud de l'ajuda, de la documentació acreditativa, del compliment de les obligacions derivades de l'atorgament de la subvenció i de la seua justificació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que hagen transcorregut els terminis de prescripció per al reintegrament i les infraccions, si fa el cas, previstos en els articles 39 i 65 de la LGS.



Tots els titulars de sales d'exhibició que participen en el projecte hauran de reunir els requisits necessaris per a accedir a la condició de beneficiàries de l'ajuda.

Haurà de designar-se com a representant de l'agrupació el que assumisca el major compromís d'execució de despesa. En el cas que diversos titulars de sales d'exhibició assumisquen per igual el major compromís d'execució, haurà de designar-se entre ells.

En la sol·licitud de l'ajuda hauran de fer-se constar l'import de l'ajuda sol·licitada i els compromisos d'execució de despesa assumits per cada membre de l'agrupació, que tindrà igualment la condició de persona beneficiària. Sols podran resultar beneficiaris de les ajudes els titulars de sales d'exhibició que executen despesa, i en cada cas l'ajuda obtinguda, sumada a altres ajudes públiques rebudes, no podrà superar el 80% de la despesa assumida i executada.

Un mateix sol·licitant podrà agrupar diversos complexos cinematogràfics dels quals siga titular en una única sol·licitud.

4. No podran accedir a aquestes ajudes les persones titulars de sales d'exhibició següents:

a) Les titulars de sales «X».

b) Les que tinguen la seua residència fiscal en països i territoris considerats paradisos fiscals en el Reial decret 1.080/1991, de 5 de juliol, pel qual es determinen els països o territoris a què es refereixen els articles 2n, apartat 3, número 4, de la Llei 17/1991, de 27 de maig, de mesures fiscals urgents; i 62 de la Llei 31/1990, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a 1991.

c) Aquelles en qui concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

5. En cas de resultar beneficiària alguna entitat local, serà obligatori el corresponent Pla Antifrau.



Cinquena. Presentació de sol·licituds.

1. El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el dia 05 de setembre de 2022.

2. Les sol·licituds hauran de dirigir-se a la seu de l'IVC.

Totes les sol·licituds es presentaran per via telemàtica a través del registre electrònic accessible des de la pàgina web http://ivc.gva.es/, per a la qual cosa l'entitat o el seu representant haurà de disposar de qualsevol dels certificats o signatures electròniques que admet aquesta aplicació.

En cap cas seran vàlids els documents als quals s'haja d'accedir mitjançant enllaços o adreces webs, corresponents a portals o pàgines web, aplicacions o plataformes d'emmagatzematge digital, o a serveis d'allotjament d'arxius, i aquests documents es consideraran no presentats.

3. Les sol·licituds hauran d'emplenar-se segons el model sol·licitud d'ajudes a sales d'exhibició que s'adjunta com a annex II, especificant l'import que sol·liciten.

L'import sol·licitat en cap cas podrà ser superior a l'import màxim establit en la present convocatòria.

4. Les persones titulars de diverses sales d'exhibició i/o de diversos complexos cinematogràfics i les agrupacions de titulars de sales d'exhibició podran realitzar una sol·licitud conjunta per a tots els locals situats a la Comunitat Valenciana; no obstant això, hauran de desglossar-se les dades i despeses corresponents a cada sala d'exhibició i/o complex cinematogràfic, així com l'ajuda sol·licitada per a cadascun, en funció del nombre de pantalles de què disposen.

5. Als efectes previstos en l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, tots els actes i tràmits relatius al procediment de gestió de les ajudes seran notificats mitjançant la seua posada a la disposició de les persones interessades en l'adreça electrònica habilitada única. Així mateix, de manera complementària a l'anterior, es podran notificar en la seu electrònica del web ivc.gva.es.

6. La presentació de sol·licituds per a aquestes ajudes suposa l'acceptació expressa i formal del que s'estableix en aquesta convocatòria. A aquestes sol·licituds serà aplicable el que es preveu en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, sobre esmena i millora de la sol·licitud. Quan la sol·licitud o algun dels documents que s'hi acompanyen tinga algun defecte, es requerirà l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta, amb indicació que si no ho fera se'l tindrà per desistit de la seua petició, de la qual cosa es deixarà constància en la resolució de concessió.

7. Contingut de les sol·licituds i documentació.

1. En la sol·licitud i formulari que forma part integrant d'aquesta, s'inclourà, com a mínim, la informació que a continuació es detalla, i s'aportarà, la documentació que s'indica:

a) Dades identificatives de cada sala d'exhibició, o de cada complex cinematogràfic dels quals s'ostenta la titularitat: denominació, adreça, nombre de pantalles.

b) Dades sobre l'ajuda sol·licitada: Nombre de sales d'exhibició de les quals s'ostenta la titularitat i l'import d'ajuda sol·licitada.



En el cas que la sol·licitud la presente una agrupació de titulars de sales d'exhibició, haurà de fer-se constar per cada titular, el nombre de sales d'exhibició de les quals ostenta titularitat, l'import de l'ajuda sol·licitada i els compromisos d'execució de despesa assumits per cada membre de l'agrupació, que tindrà igualment la condició de persona beneficiària.

c) Memòria del projecte de l'entitat sobre la base dels eixos establits en la present resolució, tot assenyalant de manera clara les actuacions i activitats corresponents a cadascun, tenint en compte que només el primer eix implica una quota d'inversió obligatòria. La memòria ha de respondre als criteris de valoració assenyalats en la base 9, que no supere les 25 pàgines i que continga un total de 15.000 paraules, com a màxim.

d) Cronograma provisional de desenvolupament del projecte.

e) Pressupost d'ingressos i despeses.

f) Declaració responsable de compromís amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), entre les quals es troba el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH).

g) Declaració responsable de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

h) Declaració responsable de no tindre la residència fiscal en països i territoris considerats paradisos fiscals.

i) Declaració responsable d'estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament i de comprometre's a mantindre el seu compliment durant el període de temps inherent al procediment de concessió de l'ajuda.

j) Declaració responsable de trobara al corrent de les obligacions de reintegrament de subvencions.

k) Declaració responsable de no incórrer en cap dels altres supòsits de l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, havent de romandre en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les ajudes, fins al seu pagament.

l) Manifestació expressa que les dades que consten en el Registre Administratiu d'Empreses Cinematogràfiques no han patit modificació respecte de les ja existents o, en un altre cas, documentació suficient que acredite les modificacions sobre aquests extrems.

m) Aquella altra documentació, declaració o acceptació que s'incloga en el formulari electrònic de la sol·licitud, vinculada o no a obligació del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

n) Autorització expressa a l'Institut Valencià de Cultura perquè obtinga de manera directa l'acreditació del compliment d'estar al corrent en el pagament de les seues obligacions amb l'Agència Tributària i amb la Seguretat Social. En el cas que els certificats obtinguts per l'Institut Valencià de Cultura siguen negatius, aquests podran ser esmenats sempre que l'empresa interessada els aporte i indiquen que estava al corrent de pagament, a l'efecte de subvencions, des de la data de sol·licitud de l'ajuda fins el dia en què aquests s'expedisquen.

En el cas que l'empresa sol·licitant no autoritze expressament el consentiment a l'òrgan concedent perquè aquest obtinga de manera directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions, s'ha de presentar certificacions administratives positives a l'efecte de subvencions d'estar al corrent en el pagament de les seues obligacions amb l'Agència Tributària i amb la Seguretat Social, en aquest cas, tant en el Règim General de la Seguretat Social com en el Règim d'Artistes de la Seguretat Social, expedides pels òrgans competents. En el cas d'haver caducat la validesa d'aquestes certificacions, hauran de renovar-se amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució i el pagament de l'ajuda.



Les empreses han d'estar al corrent de compliment d'aquestes obligacions durant tot el procediment de tramitació de les ajudes, fins al seu pagament.

o) Declaració que l'entitat no està en crisi, segons el que es disposa per les directrius Comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisis (Comunicació de la Comissió, 2014/C 249/1, de 31.07.2014), i que no està subjecta a una ordre de recuperació per declaració de la Comissió d'ajuda il·legal i incompatible.



Sisena. Ordenació i instrucció.

L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran a la Direcció General de l'IVC, que podrà recaptar els informes dels organismes i entitats que estime oportú i efectuar les comprovacions necessàries.



Setena. Comissió tècnica de valoració.

1. Una vegada examinades les sol·licituds i per a la valoració i proposta de les ajudes, es constituirà una comissió tècnica de valoració.

La comissió estarà presidida pel titular de la Direcció General de l'IVC o persona que delegue, i formada per cinc vocals, entre els quals estarà la persona titular del Servei d'Ajudes de l'IVC o persona que delegue d'aquest servei. La persona que exercisca la secretaria de la comissió, que actuarà amb veu i sense vot, haurà d'ocupar un lloc tècnic o administratiu de l'IVC.

La resta de vocals seran: una persona provinent d'una administració pública amb competències de gestió sobre les arts audiovisuals; una persona representant de la societat civil de reconegut prestigi i trajectòria, tots dos proposats per l'òrgan instructor; i dos representants d'associacions i altres organitzacions del sector audiovisual, i tots ells nomenats per l'òrgan competent.

Dels cinc vocals de cada comissió tècnica, almenys dos seran homes i dues seran dones.

Cada comissió podrà estar assistida per un comité de tres experts que assessorarà els seus membres, quan hi siga requerit. Aquests experts seran nomenats prèvia consulta amb les organitzacions i associacions l'activitat de les quals estiga vinculada amb l'objecte de la subvenció. Dels tres experts, almenys un serà home i una dona.

El nomenament dels vocals es farà públic a través de la pàgina web http://ivc.gva.es/

La Comissió de valoració podrà recaptar informació complementària als interessats i informes de professionals o experts de reconegut prestigi, per al millor desenvolupament de les funcions que té encomanades.

2. La Comissió tècnica de valoració, ateses les sol·licituds presentades i el seu interés, emetrà informe d'avaluació d'acord amb els criteris d'atorgament que conté la base novena de la present resolució.



Aquest informe quedarà incorporat en les actes i contindrà la prelació dels projectes de major a menor puntuació. Així mateix, contindrà els projectes i titulars que han de proposar-se com a beneficiàries i la quantia de les ajudes. En el cas que la dotació pressupostària fora insuficient per a cobrir la totalitat de les sol·licituds, la quantia individual s'efectuarà mitjançant prorrateig.

Una vegada superat el mínim establit de 15 punts, cada projecte podrà optar al màxim individual determinat pel nombre de pantalles de què dispose cada sala d'exhibició cinematogràfica.

El màxim establit per l'agrupació de diversos titulars de sales d'exhibició o bé per un mateix titular agrupant diverses de les seues sales d'exhibició, estarà determinat pel màxim individual de cada sala o complex d'exhibició i no considerant la suma del total de sales com una única sala o complex d'exhibició.

En cas d'empat, quan es tracte d'ajudes a les quals concórreguen únicament persones físiques o jurídiques que desenvolupen activitats professionals, tindran preferència els sol·licitants dels projectes que acrediten, juntament amb la sol·licitud, la contractació de persones amb discapacitat, segons el que es preveu en l'article 6.1 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat. En aqueixos casos, la contractació d'aquestes persones haurà de mantindre's, almenys, fins que finalitze el desenvolupament de l'activitat per a la qual es concedeix la subvenció.

Si persisteix l'empat, i en els casos de convocatòries d'ajudes no contemplades en l'apartat anterior, s'estarà a la puntuació atorgada al projecte en virtut de la puntuació obtinguda en els criteris que, en cada cas, valoren la paritat i participació de la dona. Finalment, i en defecte seu, s'estarà a l'ordre de presentació en el registre electrònic, atesa la data i hora. Si s'han realitzat diversos enviaments del mateix projecte, es tindrà en compte la data i hora de l'últim enviament realitzat dins del termini de presentació de sol·licituds.

3. Qualsevol mecanisme de comunicació dels sol·licitants o dels interessats en els projectes presentats que utilitzen per a contactar amb els vocals de la comissió tècnica de valoració amb la finalitat d'aportar apreciacions sobre aquests, sense haver sigut requerits formalment per a això per la comissió, comportarà l'exclusió del projecte de la convocatòria i l'arxiu de la sol·licitud corresponent; sense perjudici de qualsevol altra responsabilitat que es poguera derivar d'aquesta comunicació. Els membres d'aquestes comissions estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació previstes en la LRJSP.

4. Les actes de la comissió es publicaran en el web de l'IVC «http://ivc.gva.es/». A la vista d'aquestes, l'òrgan instructor, efectuarà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà en el web de l'IVC «http://ivc.gva.es/», i que inclourà un termini de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació.

5. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la comissió tècnica de valoració, emetrà informe en el qual conste que la documentació que obra en el seu poder es desprén que les persones beneficiàries compleixen amb tots els requisits necessaris per a accedir a la subvenció i, en virtut d'aquesta, efectuarà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà en el web de l'IVC en la forma que determine la convocatòria, i es concedirà un termini de deu dies hàbils per a presentar-hi, si escau, al·legacions.

6. La Comissió d'avaluació actuarà com a òrgan col·legiat, de conformitat amb el que es preveu en l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, a l'efecte d'elevar a l'òrgan concedent la proposta de resolució de les ajudes.



Vuitena. Reformulació de les sol·licituds.

De conformitat amb l'article 27 de la LGS, excepcionalment, quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució provisional siga inferior al que figura en la sol·licitud presentada, la comissió avaluadora podrà instar l'entitat beneficiària a la reformulació de la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable.





Novena. Criteris d'atorgament.

Les sol·licituds i projectes es valoraran en funció de la seua rellevància en cinc categories:

– Capacitat transformadora. Fins a 8 punts.

– Impacte en la digitalització del sector i la sostenibilitat mediambiental. Fins a 12 punts.

– Impacte en les audiències, en la inclusió social i en el repte demogràfic. Fins a 10 punts.

– Impacte en la diversitat de l'oferta cinematogràfica. Fins a 6 punts.

– Estimació pressupostària i viabilitat del projecte. Fins a 4 punts.



El nombre total de punts que es podran aconseguir és de 40. Per a garantir que es complisquen els objectius principals de les ajudes, hi serà exigida una puntuació total mínima de 15 punts perquè els projectes en siguen beneficiaris.

En la valoració es tindrà en compte la grandària de la sala exhibició, la seua ubicació, amb l'objectiu de relativitzar l'impacte que pot suposar en aquesta sala d'exhibició cadascun dels criteris exposats a la seua valoració.

1) Capacitat transformadora. Cada sol·licitant ha de demostrar que el seu projecte representa una nova pràctica o procés o que en millora una d'aquelles. La màxima puntuació s'atorgarà als projectes que presenten un enfocament significativament nou per a l'exhibició cinematogràfica, respecte a un problema compartit i identificat, i que continga un pla d'innovar i afrontar el futur. S'assignaran fins a 8 punts, responent a un d'aquests criteris:

a. ¿El projecte proposa una pràctica o procés significativament nou per a la sala de cinema o per a membres de la xarxa de sales de cinemes? (8-7 punts).

b. ¿El projecte representa una millora o evolució significativa d'una pràctica existent a la sala de cinema o per a membres de la xarxa de sales de cinemes? (6-5 punts).

c. ¿El projecte actualitza o millora un sistema ja existent al cinema o en la xarxa de cinema, sense que supose un canvi significatiu? (4-3 punts).

d. El projecte no suposa un canvi significatiu? (0 punts).

2) Impacte en la digitalització i desenvolupament sostenible del sector. Cada sol·licitant ha de demostrar que el seu pla respon als objectius de digitalització i/o sostenibilitat de les sales de cinema o dels membres d'una xarxa de sales de cinema. La màxima puntuació s'atorgarà als projectes més ambiciosos que, a més, permeten analitzar i traure conclusions al final d'un projecte per a beneficiar el conjunt del sector de l'exhibició. S'assignaran d'1 a 3 punts en els criteris dels apartats a) i b); i 1 punt per criteri en els apartats c)-h), fins a 12 punts:

a. ¿Té el projecte l'ambició suficient de canviar el funcionament de la sala de cinema o d'una part important dels membres d'una xarxa de sales de cinema en termes de digitalització? (d'1 a 3)

b. ¿Té el projecte l'ambició suficient de canviar el funcionament de la sala de cinema o d'una part important dels membres d'una xarxa de sales de cinema en termes de sostenibilitat mediambiental? (d'1 a 3)



c. ¿Ofereix el projecte nous models de negoci o enfocaments més eficients a través de la digitalització per a afrontar els problemes comercials existents?

d. ¿El projecte proposa pràctiques innovadores de sostenibilitat per al sector de l'exhibició?

e. ¿Té el projecte el potencial de crear o millorar les relacions amb altres agents de la cadena de valor del cinema?

f. ¿Té el projecte el potencial de crear o millorar les relacions del sector cinematogràfic amb altres sectors de la indústria cultural o d'altres sectors econòmics?

g. ¿El projecte proposa una major comunicació, intercanvi d'idees, processos i pràctiques?

h. ¿Està el projecte compromés amb més de tres objectius del desenvolupament sostenible?

3) Impacte en les audiències, en la inclusió i en el repte demogràfic. Cada projecte ha de demostrar el seu impacte positiu en la participació i la captació d'audiències i/o dels beneficis socials o comunitaris del projecte que ocasionaran una captació o participació més important del públic. La màxima puntuació s'atorgarà a projectes que oferisquen pràctiques i processos demostrables que generen un desenvolupament quantificable de noves audiències o noves formes de captació i participació d'audiències, en especial, de grups sobrerepresentats o desafavorits i que arriben a llocs amb escassa presència de sales de cinema o oferta cultural. S'assignarà 1 punt per criteri en els apartats a)-f) i 4 punts en l'apartat g), fins a 10 punts:

a. ¿Ofereix el projecte noves maneres de captar audiències i comunitats d'audiències diverses?

b. ¿Ajudarà el projecte a augmentar el compromís dels cinemes amb el públic més jove?

c. ¿Ajudarà el projecte a augmentar el compromís dels cinemes amb el públic major?

d. Augmenta el projecte l'accés de les persones amb discapacitat als cinemes?

e. ¿La proposta permet un major compromís dels cinemes amb els grups desafavorits de la societat?

f. ¿Aportarà el projecte beneficis socials i culturals demostrables a la col·lectivitat destinatària?

g. ¿El projecte es desenvoluparà en un entorn amb escassa presència de sales de cinema o oferta cultural?

4) Impacte en la diversitat de l'oferta cinematogràfica. Cada projecte ha de demostrar que el seu treball pot contribuir a augmentar l'accés i la circulació d'una diversitat de produccions. La màxima puntuació s'atorgarà als projectes que compten amb evidències clares i mesurables de l'impacte significatiu en termes diversitat. S'assignarà 1 punt per criteri fins a 6 punts:

a. ¿Contribueix el projecte a augmentar l'abast i la circulació de les pel·lícules europees i iberoamericanes?

b. ¿La proposta inclou el compromís d'oferir un percentatge mínim anual de pel·lícules dirigides per dones?

c. ¿La proposta inclou el compromís d'oferir un percentatge mínim anual de documentals?

d. ¿La proposta inclou el compromís d'oferir un percentatge mínim anual de pel·lícules d'animació?

e. ¿La proposta inclou el compromís d'oferir un percentatge mínim anual de pel·lícules en VO o en llengües oficials de l'Estat diferents al castellà?

f. El projecte permet millorar l'experiència cinematogràfica?

5) Estimació pressupostària i viabilitat del projecte. Els projectes han de demostrar que poden complir amb els objectius dins del pressupost i els recursos establits. La màxima puntuació s'atorgarà als projectes que demostren que poden ser executats en forma i cronograma realista respectant el pressupost i els recursos proposats i que a més compte amb socis que li oferisquen un valor agregat. S'assignarà 1 punt per criteri fins a 4 punts:

a. Existeix un pressupost creïble i equilibrat?

b. Disposa el projecte de recursos realistes per a aconseguir els seus objectius?

c. ¿El projecte té socis que li oferisquen un valor agregat, coneixements i experiència clars?

d. Planteja un cronograma realista per a la realització del projecte?



Deu. Resolució de la convocatòria.

1. La resolució de concessió o de denegació correspondrà a la persona titular de la presidència de l'IVC.

2. La resolució haurà de ser motivada, fent al·lusió als criteris d'atorgament de les sol·licituds, determinant els projectes subvencionats i la quantia de l'ajuda.

La resolució acordarà tant l'atorgament de les subvencions, com la desestimació i la no concessió, per desistiment, renúncia al dret o impossibilitat material sobrevinguda.

3. La resolució de concessió a més de contindre els projectes als quals es concedeix la subvenció i la desestimació expressa de les restants sol·licituds, podrà incloure una relació ordenada de totes les sol·licituds que, complint amb les condicions administratives i tècniques establides en aquestes bases reguladores per a adquirir la condició de persona beneficiària, no hagen sigut estimades per depassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cadascuna en funció dels criteris de valoració previstos en aquesta.

En aquest supòsit, si alguna persona beneficiària renunciara a la subvenció, en el termini màxim dels 15 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, l'òrgan concedent podrà acordar, sense necessitat d'una nova convocatòria, la concessió de la subvenció al projecte següent a aquell amb vista a la seua puntuació, sempre que amb la renúncia s'haja alliberat prou crèdit per a atendre almenys una de les sol·licituds que figuren en la relació de suplents, es puga desenvolupar l'activitat dins dels terminis establits per la convocatòria, i imputar el pagament de l'import de l'ajuda a l'exercici pressupostari corresponent.



En aquests casos, l'òrgan concedent de la subvenció comunicarà aquesta opció als interessats, a fi que accepten la proposta de subvenció en el termini improrrogable de 5 dies hàbils. Una vegada acceptada la proposta per part del sol·licitant o sol·licitants, l'òrgan administratiu dictarà resolució complementària de concessió.

4. La resolució del procediment es dictarà i notificarà en el termini màxim de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la convocatòria. En tot cas, la citada resolució haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la pàgina web de l'IVC (http://ivc.gva.es/). Les ajudes concedides es publicaran igualment en la Base de Dades Nacional de Subvencions.

En el cas que les sol·licituds presentades no siguen resoltes en el citat termini, els interessats estaran legitimats per a entendre-les desestimades per silenci administratiu negatiu, sense perjudici de l'obligació de l'IVC de resoldre expressament sobre el procediment continguda en la LPAC.



Onze. Criteris de modificació de la resolució.

Excepcionalment, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió els canvis sobrevinguts en les previsions inicials del projecte, com les seues condicions materials, formals o temporals, que van servir de base per a la resolució de concessió. La sol·licitud de modificació, degudament motivada, haurà de presentar-se per l'entitat beneficiària a l'òrgan competent per a la concessió. En tot cas, aquesta modificació de la resolució originària haurà de complir els requisits següents: satisfer l'interés general; no vulnerar interessos de tercers; no alterar essencialment la naturalesa o objectius de la subvenció; no afectar el principi de concurrència; i no obeir a culpa o negligència de l'entitat beneficiària.

La modificació de la resolució original podrà donar lloc a l'ajust de l'import de la subvenció, en funció de les circumstàncies sobrevingudes, sempre que el cost de la inversió siga inferior al previst.



Dotze. Obligacions de les persones beneficiàries.

1. Seran obligacions de les persones beneficiàries de les ajudes contemplades en la present resolució:

a) Acreditar la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció, executant el projecte subvencionable en l'exercici determinat en la convocatòria.

b) Estar legalment constituïdes i gaudir de capacitat jurídica i d'obrar en el territori de la Comunitat Valenciana.

c) Comunicar a l'IVC qualsevol eventualitat o modificació que puga afectar el desenvolupament de l'objecte de la subvenció en el termini de deu dies des que es produïsca. Qualsevol canvi que es produïsca de caràcter substancial haurà de ser autoritzat per l'IVC. La realització de canvis sense comunicació prèvia i autorització subsegüent, podrà determinar la revocació de la subvenció, amb la devolució de l'ajuda rebuda, d'acord amb el que es preveu en l'apartat 2.

d) Complir amb el que es preveu en els convenis laborals vigents amb professionals del sector corresponent a l'activitat subvencionada, i en general a les condicions de treball pertinents del personal laboral, d'acord amb la normativa laboral i social aplicable.

e) Justificar l'aplicació de la subvenció d'acord amb el que es preveu en la present resolució i dins del termini que establisca cada convocatòria, i se sotmetran a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb les ajudes concedides, i al pla de control establit per l'IVC.

A l'efecte els beneficiaris hauran de disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas.

f) Comunicar a l'Institut Valencià de Cultura l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos provinents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la contemplada en la convocatòria corresponent. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



g) Donar adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'activitat, inversió o actuació, d'acord amb el que es disposa per l'article 18, punt 4, de la LGS, i en les circumstàncies i condicions previstes per Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.



Aquestes mesures consistiran en la inclusió dels logotips institucionals de l'IVC, així com llegendes relatives al finançament públic en cartells, plaques commemoratives, materials impresos, mitjans electrònics, o audiovisuals, o bé en esments realitzats en mitjans de comunicació.



h) Les persones beneficiàries faran constar el finançament públic en la pàgina d'Internet de la sala d'exhibició cinematogràfica, així com en els materials que s'editen, relatius a les campanyes, actuacions o espais subvencionats, mitjançant la inserció de la frase «Amb el finançament del...», o bé amb la inserció de la frase «Amb el finançament del...» seguida del logotip del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que apareix en la corresponent pàgina web del pla.

i) Els contractes que formalitze l'entitat beneficiària de la subvenció amb el mateix proveïdor per a la realització d'actuacions subvencionades, que tinguen un import igual o superior a 15.000 € (IVA exclòs), requeriran per a l'acceptació que s'hagen sol·licitat almenys tres ofertes de tres proveïdors diferents, amb caràcter previ a l'adquisició del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que, per les característiques especials que té, no hi haja en el mercat més que una empresa prestadora o subministradora, o la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la publicació de la present resolució.



Tot això, d'acord amb el que preveu l'article 31.3 de la LGS, amb relació en l'article 118.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

j) Comunicar per escrit la seua renúncia a l'ajuda concedida, quan no siga possible realitzar l'activitat per a la qual haja sigut concedida, o quan no puga complir les condicions previstes en aquesta resolució i en l'article 14 de la LGS.

k) Participar en aquelles activitats de foment, difusió o promoció cultural organitzades per la Generalitat relacionades amb les activitats subvencionades, en les quals siguen requerides per a això les persones beneficiàries.

l) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003, LGS.

m) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari recollides en l'article 13 de la Llei 38/2003, LGS.

La justificació per part de les persones o entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre aquesta condició es realitzarà mitjançant la presentació d'una declaració responsable davant l'IVC, havent de romandre en aquesta situació durant tot el procediment de tramitació de les ajudes, fins al pagament d'aquestes. Qualsevol circumstància que puga afectar aquesta declaració responsable al llarg de la durada del procediment de les ajudes, haurà de ser comunicada necessàriament a l'IVC, tan prompte com es produïsca.

n) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social en els termes establits per la LGS i el RLGS, havent d'acreditar aquest extrem amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la convocatòria, així com en els processos de justificació de l'ajuda concedida. El compliment d'aquestes obligacions podrà verificar-se per l'òrgan instructor en tant el sol·licitant no s'hi opose, d'acord amb el que es preveu en l'article 28.2 de la LPAC. Els sol·licitants que s'oposen hauran d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les citades obligacions.



o) Quantes altres obligacions estableix l'article 14 de la LGS, i altra normativa que resulte d'aplicació en la disposició de fons públics.



p) Els sol·licitants que vinguen obligats a disposar d'un Pla d'igualtat segons el que es preveu en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitat entre dones i homes en qualsevol àmbit i, singularment, en l'esfera laboral, n'acompanyaran una còpia i acreditaran el visat de la direcció general competent en matèria de dona i igualtat de la Generalitat. En cas que no disposen d'aquest, no podran obtindre la condició de beneficiaris.

q) Qualsevol altra obligació prevista en la normativa general de subvencions.

2. En aquestes ajudes la despesa mínima, realitzat i justificat per a poder considerar complit l'objecte i la finalitat de l'ajuda ha de ser el major dels següents:

a) El 50% del pressupost total del projecte presentat.

b) L'import de la subvenció concedida.

El seu incompliment comportarà la minoració o revocació de la subvenció concedida i, si fa el cas, el reintegrament de les quantitats percebudes. En cap cas el pagament de la subvenció serà superior a l'import concedit i justificat correctament.

Qualsevol reformulació del projecte o canvi de caràcter substancial haurà de ser comunicat prèviament a l'IVC i autoritzat per la persona que ostente la Presidència de la comissió tècnica de valoració, previ informe del Servei d'Ajudes de l'IVC. La realització de canvis sense comunicació prèvia i autorització subsegüent, podrà determinar la minoració o revocació de la subvenció, amb l'obligació de devolució de l'ajuda rebuda, si fora el cas. Es consideraran modificacions de caràcter substancial:

a) Aquelles en les quals el pressupost que es declara executat mostra una desviació negativa superior al 20% respecte del qe va ser presentat juntament amb la sol·licitud d'ajuda.

b) Les modificacions no pressupostàries que contribuïsquen a desvirtuar la qualitat o alterar l'objecte, la finalitat o el calendari del projecte original, també podran comportar minoració o revocació de l'ajuda concedida, si no compten amb l'autorització preceptiva.

3. En cas de realitzar-se l'activitat en un moment posterior a la publicació de la resolució de concessió, s'ha de fer constar en tota publicació, fullet, programa i publicitat, en qualsevol mitjà o suport que es realitze, inclosos els electrònics i digitals, documentació acreditativa del seu patrocini per l'IVC. Per a això s'inseriran en lloc preferent i destacat els logotips oficials, d'acord amb les normes d'identitat corporativa d'aquesta institució, que estan disponibles en la pàgina web http://ivc.gva.es/.

4. La persona beneficiària no podrà concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades, amb persones o entitats vinculades amb la beneficiària, llevat que hi concórreguen les circumstàncies previstes en la base setze.

5. Les sales d'exhibició cinematogràfica o agrupació de sales d'exhibició que resulten beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de presentar:

a) Un «Projecte detallat» de les mesures que implementaran, resultats esperats, dates previstes i cost.

b) Un «Informe d'activitats» realitzades en el segon trimestre de 2023.

c) Una «Justificació de les despeses» realitzades en l'últim trimestre de 2023.

d) Un «Informe de resultats» obtinguts en el primer semestre de 2024.

En tot cas, les mesures implementades pels titulars de les sales d'exhibició han d'estar posades en marxa en 2023.



Tretze. Justificació i pagament de les ajudes.

1. La persona beneficiària està obligada a presentar la justificació del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció. Haurà d'emplenar-se l'annex IV justificació de la subvenció.

La justificació s'efectuarà en les dates següents:

Per a les activitats de 2022, com a màxim el 30 de novembre de 2022 i per a les activitats de 2023, com a màxim el 30 d'octubre de 2023, tot això, a través de la seu electrònica de l'IVC «http://ivc.gva.es», i contindrà la informació següent:

2. La justificació adoptarà la forma de compte justificatiu amb informe d'auditoria quan l'import concedit siga igual o superior a 20.000 euros. El compte justificatiu estarà format per:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, adjuntant quanta documentació il·lustrativa de l'activitat es considere oportuna.

b) Informe d'un auditor de comptes inscrit com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que incorporarà una memòria econòmica abreujada, en la qual ha de figurar un estat representatiu de les despeses incorregudes en la realització de les activitats subvencionades, degudament agrupades i, si fa el cas, les quantitats inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes. L'informe reflectirà els criteris de repartiment dels costos directes i indirectes.

En el supòsit en què la persona beneficiària no estiga obligada a auditar els seus comptes anuals, la designació de l'empresa auditora serà responsabilitat seua.

La despesa derivada de l'informe d'auditoria tindrà la condició d'una despesa indirecta subvencionable.

L'empresa auditora haurà de sotmetre's al que s'estableix en l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, previstos en l'article 74 del RLGS.

c) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

Sense perjudici de l'anterior, l'IVC podrà requerir de les persones beneficiàries aquelles factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

3. Per a subvencions per import inferior 20.000 euros la justificació es realitzarà mitjançant la presentació del compte justificatiu. A l'efecte, quan una persona beneficiària acumule subvencions corresponents a la mateixa convocatòria d'ajudes, si la suma d'aquestes subvencions és igual o superior a 20.000 euros, haurà d'ajustar-se al compte justificatiu amb informe d'auditoria a què es refereix el punt 2 del present article.



El compte justificatiu contindrà:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Una relació detallada de les despeses i inversions de les activitats, en la qual s'indicarà, en primer lloc, la despesa total efectuada, corresponent a cada sala o complex cinematogràfic, que haurà de reflectir la suma de totes les despeses, sense arrodoniment, reflectint l'import amb decimals.

c) Factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència en el paràgraf anterior i la documentació acreditativa del pagament.

Les factures han de complir el que disposa el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació (BOE 289, 01.12.2012) i l'altra normativa vigent.

En les factures i altres documents acreditatius de despesa del beneficiari ha de constar com a únic destinatari l'entitat beneficiària i no s'admetran les factures emeses a entitats o persones interposades en nom de la beneficiària, ni els pagaments realitzats per aquestes entitats o persones que no en siguen les beneficiàries.

En el cas de justificació mitjançant una transferència bancària, s'han d'aportar les còpies dels resguards de les transferències realitzades. En el concepte de la transferència ha de constar el nom del projecte. Igualment, s'haurà d'aportar còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada. Si una mateixa transferència engloba diverses factures, se n'haurà d'aportar una relació detallada.



Si la forma de pagament és un xec o un pagaré, el document justificatiu consistirà en un justificant de recepció, signat i segellat pel proveïdor, en què ha d'especificar-se la factura o la documentació justificativa de la despesa al fet que correspon el pagament i la seua data, el número i la data del xec o la data del venciment del pagaré, i davall de la signatura ha d'aparéixer el nom i el NIF de la persona que signa, així com una còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada.

Totes les despeses superiors a 300 euros es realitzaran mitjançant una transferència bancària, un xec o un pagaré.

En cas de pagaments en efectiu, fins a 300 euros, el document justificatiu consistirà en: justificant de recepció, signat i segellat pel proveïdor, en què ha d'especificar-se la factura o la documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data, i davall de la signatura ha d'aparéixer el nom i el NIF de la persona que signa.

d) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència.

e) si fa el cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d'aquests.

Es classificaran les despeses subvencionables segons el grup al qual corresponguen i per a cadascuna s'identificarà: el creditor (nom o raó social i NIF), la documentació acreditativa de la despesa, el seu import exacte, la data d'emissió i la documentació acreditativa del pagament realitzat. Únicament seran computades les despeses que hagen sigut efectivament pagades en data igual o anterior a la de presentació del compte justificatiu.

No seran computats com a despeses: l'import de l'impost sobre el valor afegit o altres impostos de caràcter recuperable; les despeses sumptuàries, les gratificacions, les previsions de despeses, les valoracions i les capitalitzacions.

4. A més d'això, la remuneració de personal per la realització d'alguna de les activitats i despeses subvencionables es justificarà mitjançant el corresponent contracte i factura, quan existisca una relació mercantil, i mitjançant el contracte i la nòmina corresponent, amb expressa indicació del règim general de seguretat social, quan la relació siga laboral.

5. Hauran de sol·licitar-se tres ofertes de diferents proveïdors, en els termes establits en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides per al contracte menor en la Llei 9/2017, de 8 de novembre.



6. Les persones beneficiàries titulars de diverses sales d'exhibició i/o de diversos complexos cinematogràfics podran presentar una única factura d'un o diversos de les despeses subvencionables i imputar-la a diverses sales i/o complexos amb un repartiment de la despesa proporcional al nombre de pantalles per local.

7. L'agrupació de titulars de sales d'exhibició presentaran un únic compte justificatiu en la qual hauran de fer-se constar les despeses assumides per cada membre de l'agrupació.

En el cas que l'agrupació haja desenvolupat el projecte o activitat a través d'un conveni signat per les persones beneficiàries amb l'aportació de diverses de les sales titulars a la responsable de l'agrupació, la justificació del repartiment d'aquests costos per les sales i el seu nombre de pantalles haurà d'anar acompanyada de:

a) El conveni signat per les parts.

b) Factures expedides a nom de la sala titular responsable de l'execució principal del projecte en la qual figure el concepte i l'import de les despeses associades al projecte.

c) Factura de la sala titular responsable de l'execució principal del projecte expedida a nom de la persona beneficiària segons el repartiment establit en el conveni.

8. Per a fer-se efectiu el pagament, les persones beneficiàries hauran d'acreditar prèviament trobar-se al corrent de les obligacions fiscals i envers la Seguretat Social mitjançant l'aportació de certificació de tals extrems, expedida a l'efecte de subvencions i amb caràcter positiu pels organismes competents, així com prèvia comprovació d'estar al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en cas de no autoritzar l'IVC la seua obtenció de manera directa.





Catorze. Pagaments anticipats i abonaments a compte.

1. Es podran realitzar abonaments a compte o pagaments anticipats de conformitat amb el que es disposa en l'article 171 de la LHIS.

2. Els abonaments a compte respondran al ritme d'execució de les accions subvencionades, abonant-se per quantia equivalent a la justificació presentada i sempre que la naturalesa i característiques de les activitats permeta aquest fraccionament a l'efecte del seu pagament.

3. Es podran sol·licitar pagaments anticipats de fins al 30% de l'import anual de la subvenció concedida, juntament amb l'aportació d'una garantia per l'import sol·licitat.

4. Una vegada verificada que la justificació de les ajudes per part de les persones beneficiàries, presentada dins del termini i en la forma escaient, s'ajusta al que es disposa a aquest efecte en la present resolució de bases, s'iniciaran els tràmits dirigits al seu pagament.

No obstant això, en virtut del que es preveu en l'article 171.1 de la LHIS, no podrà realitzar-se el pagament de les bestretes en tant la persona beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, o tinga la condició de subjecte deutor per resolució de procedència de reintegrament.



Quinze. Despeses subvencionables.

Se subvencionaran les despeses vinculats a tres eixos d'acció principals:

1. Digitalització i aplicació de noves tecnologies al a activitat de les sales d'exhibició.

Almenys un 25% de l'ajuda rebuda haurà d'emprar-se en aquest eix vinculat a qüestions de connectivitat, capacitació digital i ús d'internet i integració de la tecnologia digital a l'activitat de l'empresa. Les despeses subvencionables podran estar relacionades amb:

a) Estudis de viabilitat de projectes de transformació digital.

b) Comunicació i màrqueting digital.

c) Actualització de sistemes de ticketing.

d) Modernització de sistemes digitals de projecció, àudio i connectivitat, entre ells els vinculats a l'exhibició dirigida per a persones amb discapacitat.

e) Aplicació d'intel·ligència artificial i big data.

f) Digitalització d'altres serveis.

2. Adopció de mesures de desenvolupament sostenible i impacte mediambiental positiu.

Les despeses subvencionables podran estar relacionades amb:

a) Estudis que permeten identificar les possibles millores en diferents àrees relacionades amb la sostenibilitat, l'Eficiència Energètica de l'empresa o l'Economia Circular i desenvolupament de plans d'acció.

b) Capacitació i implantació de models de gestió basats en economia circular.

c) Despeses que porten a augmentar l'eficiència energètica, per exemple, renovació de projectors, de sistemes d'il·luminació o altres equipaments.

d) Despeses per a la utilització de fonts renovables i generació d'electricitat per a autoconsum.

e) Despeses en sistemes de reducció de residus i millora dels sistemes de reciclatge.

f) Formació al personal en eficiència energètica i gestió de residus.



g) Altres iniciatives de desenvolupament sostenible.

h) Campanyes de conscienciació cap als espectadors sobre medi ambient, reducció de residus i reciclatge.

Quan la campanya de conscienciació es realitza en projecció en pantalla per als espectadors assumint el cost per la sol·licitant, es fixa en una quantia de 100 euros per campanya i setmana, i la durada es fixa en un màxim de dos minuts.

3. Fidelització i captació de públics, i innovació en la programació i circulació de produccions europees i en llengües oficials d'Espanya.



Les despeses subvencionables podran estar relacionades amb:

a) Pràctiques i processos de promoció i fidelització de públics innovadors, per sales o per xarxes de sales. Per exemple, projectes digitals col·lectius d'interacció amb públics, gestió de dades, sistemes de subscripció, nous serveis en línia, col·laboracions amb plataformes o altres actors de la indústria audiovisual.

b) Activitats vinculades a programes escolars, educatius o d'integració social i/o cultural.

c) Campanyes de màrqueting d'assistència al cinema en general o d'uns certs grups de població en particular.

d) Campanyes de promoció de pel·lícules europees, iberoamericanes, en una llengua oficial d'Espanya, realitzades per dones i/o que hagen obtingut el distintiu «Especialment recomanada per al foment de la igualtat de gènere», realitzades per directors/es novells, «Especialment recomanades per a públic infantil i juvenil», o considerades «obres audiovisuals difícils» segons el Reial decret 1.084/2015.

Quan la campanya de promoció, màrqueting de promoció i assistència al cinema tal com es detalla en els punts anteriors es realitza mitjançant una projecció en pantalla assumint el cost per la sol·licitant, es fixa el valor en una quantia de 100 euros per campanya i setmana, i la durada es fixa en un màxim de dos minuts. Per a la justificació d'aquestes projeccions s'han d'entregar els historials LOG dels servidors, o una declaració responsable per part del beneficiari de l'ajuda, en què manifeste el còmput total justificable, i detalle la promoció o avanç de cinema europeu en la seua setmana de projecció.

e) Projectes de desenvolupament de comunitats de públics centrats en la inclusió i l'accés.

f) Desenvolupament d'habilitats per a captació de públics. Això pot incloure tallers i seminaris de formació, desenvolupament de programari i programes d'educació i aprenentatge.

g) Desenvolupament d'activitats professionals que tinguen com a objectiu la creació, la fidelització o l'increment de públics audiovisuals per a les sales.

h) Circulació de produccions europees i en llengües oficials d'Espanya, pel·lícules dirigides per dones, documentals, pel·lícules en VOSE o en llengües oficials de l'Estat diferents al castellà.

El valor de programació i exhibició d'aquesta mena de produccions es fixa en 300 € per títol.

4. Les despeses no subvencionables inclouen:

– Despeses generals (lloguer, telèfon, despeses generals d'informàtica, etc).

– Costos fixos i despeses fixes de personal.

– Inversions periòdiques (millora o substitució de consumibles ordinaris excepte les vinculats a sostenibilitat).

– Costos de capital que cobrisquen les reparacions d'immobles.

– Esdeveniments que no estiguen principalment dirigits a l'exhibició i promoció de pel·lícules.

– Activitat coberta pels acords de finançament existents.

5. Termini d'execució de les activitats subvencionades.

El termini de realització de les activitats subvencionades serà el comprés entre l'exercici 2022 i el 30 d'octubre de 2023.



Setze. Subcontractació.

1. La realització de l'activitat subvencionada és obligació personal de la persona beneficiària sense altres excepcions que les establides en les presents bases reguladores, dins dels límits i amb els requisits fixats en els articles 29 de la LGS, i 68 del RLGS.

2. La persona beneficiària podrà concertar amb tercers l'execució de l'activitat subvencionada fins a un límit màxim del 50% del seu import, sumant els preus de tots els subcontractes.

Prèvia sol·licitud de la persona beneficiària, quan concórreguen circumstàncies que així ho justifiquen, la persona titular de la Presidència de l'IVC podrà autoritzar de manera singular, a proposta de l'òrgan encarregat d'instruir el procediment, la subcontractació de fins a un màxim del 75% de l'import de l'activitat subvencionada.

3. En tot cas serà necessària l'autorització prèvia i la celebració del contracte per escrit, quan la subcontractació excedisca del 20% de l'import de la subvenció i aquest import siga superior a 60.000 euros.



4. Sense perjudici de l'anterior, la persona beneficiària no podrà concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades, amb persones o entitats vinculades amb el beneficiari, llevat que concórreguen les circumstàncies següents:

a) Que s'obtinga la prèvia autorització expressa de l'òrgan concedent.

b) Que l'import de l'activitat subvencionable no excedisca del cost incorregut per l'entitat vinculada. L'acreditació del cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establits per a l'acreditació de les despeses del beneficiari.

S'entén per persones vinculades, a l'efecte, aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies a què es refereix l'article 68.2 del RLGS.

5. Si les dades i els motius de la subcontractació (incloent l'activitat objecte d'aquesta, l'empresa que desenvoluparà l'activitat i percentatges que suposa sobre el pressupost de l'activitat dins dels límits assenyalats) ja figuraren en el dossier del projecte d'activitat aportat al costat de la sol·licitud, ajustades al que es preveu en el present article, la resolució de concessió d'una ajuda subsumirà les autoritzacions de la subcontractació a què es refereix el present article. En un altre cas s'haurà d'obtindre la citada autorització amb anterioritat a subcontractar. Sense perjudici de l'anterior, en aquests casos el beneficiari haurà d'acreditar el cost incorregut per l'entitat vinculada i el compliment dels extrems declarats en el moment de la justificació.

6. A més, s'ha de tindre en compte que:

a) El contingut de la prestació que se subcontracta ha d'estar perfectament identificat en el projecte presentat.

b) La persona beneficiària ha d'informar sobre l'adequació de la prestació als preus habituals de mercat.

c) La mateixa entitat no pot tindre la condició de beneficiària i subcontractada en activitats subvencionades de la mateixa convocatòria.

7. Les subcontractacions que no s'ajusten al que es preveu en el present article no podran imputar-se com a despesa de la justificació de l'ajuda concedida.



Dèsset. Concurrència de fonts de finançament.

1. Les ajudes contemplades en la present resolució són compatibles amb la percepció d'altres subvencions provinents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que el seu import siga de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, no supere el cost de l'activitat subvencionada o implique una disminució de l'import del finançament propi exigit, si fa el cas, per a cobrir l'activitat subvencionada.



Les ajudes contemplades en les presents bases i convocatòria, s'acolliran al Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.6.2014), indicant que ha sigut modificat pel Reglament (UE) 2017/1084 de la Comissió, de 14 de juny de 2017, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 651/2014, quant a infraestructures portuàries i aeroportuàries, els llindars de notificació per a les ajudes a la cultura i a la conservació del patrimoni, i per a les ajudes a infraestructures esportives i recreatives multifuncionals, així com els règims d'ajudes de funcionament de finalitat regional, i pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 702/2014 quant al càlcul dels costos subvencionables (DOUE L 156 de 20.6.2017); també pel Reglament (UE) núm. 2020/972 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, pel qual es modifiquen el Reglament (UE) núm. 1407/2013 pel que fa a la seua pròrroga i el Reglament (UE) núm. 651/2014 pel que fa a la seua pròrroga i els ajustos pertinents (DOUE L 215 de 07.07.2020); i pel Reglament (UE) núm. 2021/1237 de la Comissió, de 23 de juliol de 2021, pel qual es modifica el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DOUE L 270 de 29.07.2021). D'ara endavant, ens referirem al Reglament (UE) núm. 651/2014 i a les seues modificacions aprovades en 2017, 2020 i 2021 com el RGEC.

Aquest règim d'ajudes es troba exempt de notificació a la Comissió Europea i és compatible amb el mercat interior conformement a l'article 107, apartat 3 del Tractat, en complir els requisits de l'article 54 lletra c) – ajudes a la distribució, en relació amb el que es disposa en el capítol I del RGEC no afectant a cap dels sectors ni supòsits que figuren entre les excepcions a la seua aplicació recollides en el seu article 1.



D'acord amb l'article 3 de l'esmentat RGEC, tant els règims d'ajudes com les ajudes individuals concedides a l'empara d'aquests i les ajudes ad hoc seran compatibles amb el mercat interior a tenor dels apartats 2 o 3 de l'article 107 del TFUE, i quedaran exemptes de l'obligació de notificació establida en l'article 108.3 del TFUE, sempre que aquestes ajudes complisquen totes les condicions establides en el seu capítol I, així com les condicions específiques aplicables a la categoria pertinent en el capítol III del Reglament adés esmentat.



En l'article 1.1.j) del RGEC es regulen entre les ajudes incloses en el seu àmbit d'aplicació les ajudes a la cultura i la conservació del patrimoni, i contenen els apartats tercer, quart i cinqué del mateix article les excepcions a l'àmbit d'aplicació. L'òrgan instructor s'assegurarà que les entitats beneficiàries no estan afectades per les limitacions de l'article 1 del RGEC i s'asseguraran del compliment de les condicions establides en aquest article.

Segons el que s'estableix en l'article 7 del RGEC a l'efecte del càlcul de la intensitat d'ajuda i els costos subvencionables, totes les xifres emprades s'entendran abans de qualsevol deducció fiscal o altres càrregues. Els costos subvencionables seran avalats per proves documentals clares, específiques i actualitzades.

Els imports dels costos subvencionables podran calcular-se conformement a les opcions de costos simplificades establides en el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, o el Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, segons siga escaient, sempre que l'operació siga finançada, almenys parcialment, mitjançant un fons de la Unió que permeta l'ús d'aqueixes opcions de costos simplificades, i que la categoria de costos siga subvencionable de conformitat amb la disposició d'exempció de què es tracte.



Així mateix, l'article 8 del RGEC, estableix que les ajudes amb costos subvencionables identificables, exemptes en virtut del present Reglament, podran acumular-se amb:

a) qualsevol altra ajuda estatal, sempre que aquestes mesures d'ajuda es referisquen a costos subvencionables identificables diferents;

b) qualsevol altra ajuda estatal, corresponent –parcialment o totalment– als mateixos costos subvencionables, únicament si tal acumulació no supera la intensitat d'ajuda o l'import d'ajuda més elevats aplicables a aquesta ajuda en virtut d'aquest Reglament (UE) núm. 651/2014.





Díhuit. Pla de control.

1. De conformitat amb el que s'estableix en l'apartat 3 de la LHIS, s'aprovarà un pla de control de la realització de les activitats subvencionades.

El pla contemplarà els tipus de control a efectuar: administratius, sobre el terreny, a posteriori i de qualitat, els criteris de selecció de mostra i el percentatge mínim d'ajuda a controlar sobre el total pagat de cada línia d'ajudes.

2. Els controls administratius es realitzaran fonamentalment mitjançant la comprovació i control de la documentació de caràcter econòmic, justificativa de l'import concedit, i de la memòria d'actuació justificativa relativa a l'activitat subvencionada, que a l'efecte s'ha establit en la present resolució de bases com a aportació preceptiva per la persona beneficiària per al pagament de l'ajuda.



Dènou. Incompliments, criteris de graduació i responsabilitat i règim sancionador.

1. L'IVC es reserva igualment la possibilitat de modificar o deixar sense efecte la subvenció, en cas d'incompliment d'alguna de les obligacions imposades a les persones beneficiàries en la present resolució, en els terminis i condicions assenyalades, observant sempre el principi de proporcionalitat a què es refereix l'article 17.3.n) de la LGS.



2. Si la persona beneficiària duu a terme la totalitat de les activitats projectades però el seu cost és inferior al 75% del pressupost previst, l'òrgan gestor minorarà proporcionalment, a partir de la desviació màxima, la quantia a abonar.

3. Les resultes de crèdit que puguen produir-se per les renúncies produïdes i les minoracions que es determinen per l'aplicació de l'indicat podran disposar-se de conformitat amb el que es disposa en la present resolució.

4. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establit en el títol IV de la LGS, així com els articles 173 a 177 de la LHIS.

La imposició de sancions en matèria de subvencions s'efectuarà mitjançant el procediment administratiu, en el qual, en tot cas, es donarà audiència a la persona beneficiària abans de dictar-se l'acord corresponent, i serà tramitat conforme al que es disposa en la legislació de procediment administratiu comú.

5. Escaurà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins el dia en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament en els casos previstos en l'article 37 de la LGS

La realització d'alguna activitat de les enumerades en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció o, si fa el cas, al reintegrament de les quantitats percebudes.

El procediment de reintegrament de subvencions es regirà per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en la legislació del procediment administratiu comú, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS, i en el RLGS, així com en l'article 172 de la LHIS.

Quan el compliment pel beneficiari s'aproxime de manera significativa al compliment total i s'acredite per aquest una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat a reintegrar vindrà determinada pel nombre o grau d'incompliment de l'activitat objecte de subvenció, respectant el principi de proporcionalitat.



Vint. Annexos.

La present resolució inclou els quatre annexos que es relacionen a continuació:

– Annex II. Sol·licitud d'ajuda per a sales d'exhibició.

– Annex III. Model de domiciliació bancària.

– Annex IV. Justificació de la subvenció

– Annex V – Modificació del Pla estratègic de subvencions de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per a 2020/2023.

Mapa web