Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de juliol de 2022, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen les ajudes de minimis destinades a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i de caqui durant la campanya 2021-2022 com a conseqüència de l'afecció de la plaga de Delottococcus aberiae (De Lotto) i d'uns altres cotonets. [2022/6730]

(DOGV núm. 9384 de 15.07.2022) Ref. Base de dades 006483/2022






En data 17 de juny de 2022, es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 9364) l'Ordre 8/2022, de 16 de juny, de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes de minimis destinades a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i de caqui com a conseqüència de l'afecció de la plaga de Delottococcus aberiae (De Lotto) i d'uns altres cotonets.

Aquestes ajudes s'adeqüen al preceptuat en el Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (DOUE L 352, 24.12.2013), modificat mitjançant el Reglament (UE) 2019/316 de la Comissió, de 21 de febrer de 2019 (DOUE L 51, 22.02.2019).

La Llei 8/2021, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022 (DOGV 9247, 31.12.2021), inclou dins de l'annex de transferències i subvencions corresponent al programa pressupostari 714.20 «Ordenació i millora de la producció agrària» la previsió, dins del capítol 4, de la línia de subvenció S1698000 «Protecció de la renda dels agricultors davant danys no coberts per l'assegurança agrària», amb un import de 5.000.000 euros, ampliables d'acord amb l'article 22.1.l de la Llei 8/2021.

Per tot això, en virtut del que s'estableix en l'article 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell (modificada per la Llei 12/2007, de 20 de març), el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, sobre la base de les competències establides en el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, i en ús de les atribucions conferides en la base vint-i-quatrena de l'Ordre 8/2022, de 16 de juny, de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, resolc:



Primer. Objecte i bases reguladores

L'objecte d'aquesta resolució és la convocatòria per a l'exercici 2022 de les ajudes de minimis destinades a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i de caqui durant la campanya 2021-2022 com a conseqüència de l'afecció de la plaga de Delottococcus aberiae (De Lotto) i d'uns altres cotonets, d'acord amb les bases reguladores de les ajudes aprovades per l'Ordre 8/2022, de 16 de juny, de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica (DOGV 9364, 17.06.2022).



Segon. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds i la documentació que s'hi annexa s'han de presentar preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, i es poden presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc22512.

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc22512.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà fer servir qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados).

Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/va/serveis/registre-de-representants/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).

En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, se signaran electrònicament pels qui siguen competents per a això, aquells documents que s'adjunten la signatura dels quals siga obligatòria.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es realitzaran telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc18536.

Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, se'ls requerirà perquè l'esmenen a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.



Tercer. Documentació i declaracions responsables

La documentació a presentar al costat de la sol·licitud, així com les declaracions responsables que la persona sol·licitant ha de ratificar mitjançant la signatura de la sol·licitud, són les requerides en la base huitena de l'Ordre 8/2022, de 16 de juny, de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

El fitxer electrònic a què es refereix la lletra g del número 1 de la base huitena tindrà el disseny, el format de camps i les característiques que es determinen en l'annex d'aquesta convocatòria.

L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Quan l'Administració actuant consulte o obtinga dades o documents en l'àmbit de les finalitats de la convocatòria que estiguen en poder seu o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'identitat de la persona sol·licitant, o si escau, del seu representant legal, les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, i el registre electrònic de poders notarials. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades: dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal, i dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, si escau, consulta de concessions i ajudes per la regla de minimis).



Quart. Finançament

Per a l'exercici 2022, i de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, l'import global màxim per a la resolució d'expedients de les ajudes regulades en l'Ordre 8/2022, de 16 de juny, de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, és de 5.000.000 euros, a càrrec de:

Aplicació pressupostària 12.02.01.0000

Programa 714.20 Ordenació i Millora de la Producció Agrària

Capítol 4

Línia S1698000



Cinqué. Increment pressupostari

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 22.1, apartat l, de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, i en relació amb l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, l'import global màxim previst en el punt quart podrà incrementar-se en una quantia addicional de fins a 5.000.000 euros sense requerir una nova convocatòria, després de l'aprovació de la modificació pressupostària procedent en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.



Sisé. Quantia de l'ajuda

D'acord amb la base sisena de l'Ordre 8/2022, de 16 de juny, de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, l'ajuda té caràcter de subvenció per a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cítrics i/o de caqui durant la campanya 2021-2022, que hagen experimentat un descens del rendiment mitjà de la collita comercialitzada en aqueixa campanya d'un mínim del 30 % respecte al de la mitjana de les tres campanyes anteriors, com a conseqüència de l'afecció de la plaga de Delottococcus aberiae (De Lotto) i d'uns altres cotonets, en els municipis indicats en l'annex II de la dita ordre.

El càlcul de l'ajuda es farà d'acord amb les fórmules que consten en el número 3 de la base sisena de l'Ordre 8/2022, de 16 de juny, de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica. La determinació de la quantia de les ajudes es realitzarà en funció del nombre de sol·licituds i de la disponibilitat pressupostària, d'acord amb els criteris d'atribució i prioritat establits en la base onzena de l'esmentada ordre.

Quan l'import proposat per a concedir en una sol·licitud siga inferior a 300 euros, aquesta no es tramitarà per qüestió d'eficàcia i eficiència administrativa, i s'arxivarà l'expedient amb la comunicació prèvia a la persona sol·licitant.

Aquestes ajudes se sotmeten al Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió, segons el qual el total d'ajudes de minimis concedides a una persona beneficiària no podrà excedir els 20.000 euros bruts durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors, i sense que s'incremente el llindar establit per Estat membre.



Seté. Òrgans responsables del procediment

L'òrgan instructor dels expedients d'ajuda és el Servei d'Ordenació Agrària de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

L'òrgan competent per a emetre la resolució sobre les sol·licituds és la persona titular de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. A aquest efecte, es nomena una comissió d'avaluació, que serà l'òrgan col·legiat encarregat de valorar les sol·licituds d'ajuda. Aquest òrgan col·legiat està integrat per la persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria d'ordenació agrària, que actuarà com a presidenta, la persona que ostenta la prefectura del Servei d'Ordenació Agrària i dues persones tècniques de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.

Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució de concessió de les subvencions, d'acord amb l'informe de la comissió de valoració.



Huité. Criteris de priorització i selecció

En el cas que l'import total de les sol·licituds supere la dotació pressupostària disponible per a aquestes ajudes, s'atendran les sol·licituds d'acord amb la puntuació obtinguda segons els criteris de priorització i selecció establits en la base onzena de l'Ordre 8/2022, de 16 de juny, de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.



Nové. Termini de resolució i notificació de concessió de les ajudes

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió és de sis mesos, a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud. En cas de falta de resolució expressa, la sol·licitud es consideraria desestimada per silenci administratiu.

La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'anunciarà en la pàgina web del corresponent procediment d'ajudes la data i el número del DOGV en què la resolució de concessió s'ha publicat.



Desé. Recursos

Contra la resolució de la persona titular de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Onzé. Protecció de dades

El procediment administratiu derivat de la present norma comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



De conformitat amb el que es disposa en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, i en l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte del tractament de dades de caràcter personal, cal informar el següent:

a) Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

b) Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

c) Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc19970.

e) Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: https://agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments

Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents extrems:

a) La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb les finalitats del procediment.

b) La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, haurà d'haver obtingut aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

c) La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l'assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.



Dotzé. Transparència, subministrament d'informació i dades obertes



En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, i de l'article 18 de la Llei general de subvencions, els subjectes beneficiaris de la subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:

1. Les entitats privades hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes establits en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep.

Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions establides en l'apartat anterior, totes les entitats o persones beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, amb requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest haja sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, amb advertiment i audiència previs a l'interessat, la imposició de multes coercitives en els termes establits en l'article 5 de la Llei 1/2022.

4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat Valenciana s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Tretzé. Règim de recurs contra aquesta convocatòria

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la publicació. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 8 de juliol de 2022.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (p. d. Ordre 8/2022, DOGV núm. 9364): Antonio Quintana.

FORMAT DE CAMPS:

Codi DNI/NIF: ECD_DACO_NIF_TIT VARCHAR2(9)

Codi REGEPA: ECD_REFREGEPA VARCHAR2(200)

Província SIGPAC: ECS_PROVSIGPAC VARCHAR2(2)

Municipi SIGPAC: ECS_MUNSIGPAC VARCHAR2(3)

Polígon SIGPAC: ECS_POLSIGPAC NUMBER(3)

Parcel·la SIGPAC: ECS_PARCSIGPAC NUMBER(5)

Recinte SIGPAC: ECS_RECISIGPAC NUMBER(5)

Ús SIGPAC: ECS_USO VARCHAR2(10)

Varietat: ECS_VARIEDAD VARCHAR2(200)

Superfície: ECS_SPC NUMBER(10,4)

Producció 2021/2022: ECS_CAMPANYA1 NUMBER(12)

Producció 2020/2021: ECS_CAMPANYA2 NUMBER(12)

Producció 2019/2020: ECS_CAMPANYA3 NUMBER(12)

Producció 2018/2019: ECS_CAMPANYA4 NUMBER(12)



CARACTERÍSTIQUES:

1. El fitxer o document electrònic tindrà format ODS, XLS, XLSX, o un altre compatible amb aquests formats. S'identificarà com: cotonet_EEEE_NIF_DDMMYYYY_NN, sent EEEE: exercici, NIF: NIF de l'entitat que proporciona el fitxer, DDMMYYYY: data de generació del fitxer en format dia, mes, any, i NN: seqüencial de la generació.

2. El document no contindrà títols, i s'emplenaran els registres des de la primera cel·la de la primera columna, segons els camps que apareixen en el disseny.

3. Cada camp ha de contindre els dígits que figuren en la taula dissenyada a manera de referència i, en defecte d'això, s'emplenen amb «0» per l'esquerra. La lletra del DNI/NIF no anirà precedida o seguida de guió. Les dues sigles de l'ús SIGPAC en majúscula. La varietat s'escriurà de manera idèntica a la qual figure en la sol·licitud d'ajuda.

4. La superfície s'expressa en hectàrees, amb quatre posicions decimals.

5. La producció s'expressa en quilograms, sense decimals.

Mapa web