Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER i es regulen les actuacions administratives automatitzades de la Intervenció de la Generalitat Valenciana d'acord amb el que es preveu en l'Ordre 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, que regula les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. [2022/5754]

(DOGV núm. 9372 de 30.06.2022) Ref. Base de dades 005936/2022




La transformació digital de l'Administració pública és una constant del funcionament administratiu en els últims anys i en aquesta ressalta l'impuls donat per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic. Aquesta normativa contempla que la tramitació electrònica constituïsca l'actuació habitual de les administracions públiques, per a servir millor als principis d'eficàcia, eficiència, a l'estalvi de costos, a les obligacions de transparència i a les garanties dels ciutadans.

La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic recull en l'article 41 la possibilitat que les administracions públiques utilitzen mitjans electrònics per a realitzar amb aquests, íntegrament, actes o actuacions en el marc d'un procediment administratiu sense la intervenció de manera directa d'un empleat públic.

L'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, avança en la implantació de les relacions electròniques amb la societat mitjançant l'habilitació de la comunicació telemàtica bidireccional de les dades identificatives personals i bancàries, permetent a les persones interessades facilitar les seues dades d'una forma més còmoda i àgil per via telemàtica, amb la seguretat i integritat que ofereixen les transaccions informàtiques realitzades a través de sistemes de signatura electrònica.

L'esmentada ordre té per objecte regular l'alta, modificació i baixa de les dades identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'Administració de la Generalitat i els organismes autònoms la comptabilitat dels quals estiga integrada en el sistema d'informació comptable de la primera, preveient la utilització d'una actuació o tràmit automatitzat amb caràcter obligatori per a determinats subjectes, però permetent en aquells casos en què no siga obligatori, la utilització de la via tradicional.

Pel que respecta a la utilització d'actuacions o tràmits automatitzats, aquesta norma estableix en la disposició final primera que la posada en funcionament de la corresponent aplicació informàtica que es desenvolupe per a complir aquesta funcionalitat i a la implementació de noves, es realitzarà mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

Per tot això, de conformitat amb la disposició final primera de l'Ordre 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, en relació amb l'article 5 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions i el Decret 171/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic resolc:





Primer. Objecte

L'objecte d'aquesta resolució és la regulació de l'automatització de determinades actuacions administratives de la Intervenció General de la Generalitat relacionades amb la producció d'actuacions o tràmits automatitzats en la base de dades corporativa, l'establiment dels òrgans responsables per a la definició de les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat, segons preveu l'article 41.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i l'article 77 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, la definició dels mitjans de signatura aplicables i l'aprovació de la implementació del sistema informàtic PROPER.





Segon. Actuacions administratives que s'executaran de manera automatitzada

En l'àmbit de les competències regulades per l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, s'acorda que les següents actuacions poden ser executades aplicant mecanismes d'actuació administrativa automatitzada:

1. Alta de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'Administració de la Generalitat i els organismes autònoms la comptabilitat dels quals estiga integrada en el sistema d'informació comptable de la primera.

2. Modificació de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'Administració de la Generalitat i els organismes autònoms la comptabilitat dels quals estiga integrada en el sistema d'informació comptable de la primera.

3. Baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'Administració de la Generalitat i els organismes autònoms la comptabilitat dels quals estiga integrada en el sistema d'informació comptable de la primera.



Tercer. Implementació del sistema informàtic PROPER

S'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER que s'utilitzarà per a la producció de les actuacions administratives automatitzades de la Intervenció General de la Generalitat regulades en la present resolució.



Quart. Sistema de signatura a emprar per a les actuacions administratives automatitzades regulades en aquesta resolució

D'acord amb l'article 42 de la Llei 4/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'article 9 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat i l'Ordre 9/2017, de 29 de setembre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, sobre l'ús de codi segur de verificació com a signatura electrònica en els actes administratius de la Generalitat i els seus organismes autònoms, la Intervenció de la Generalitat Valenciana usarà un sistema de signatura electrònica basat en la incorporació d'un codi segur de verificació per a la identificació i autenticació de l'exercici de la competència en els documents que deixen constància de les actuacions automàtiques regulades en la present ordre.





Cinqué. Atribució de responsabilitats als òrgans o unitats competent



D'acord amb el que preveu l'article 41.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per a l'aprovació de l'ús d'actuació administrativa automatitzada és necessari designar els òrgans competents per a l'especificació, implementació i manteniment del sistema. S'atribueixen aquestes competències, en relació amb totes les actuacions identificades en l'apartat segon, de la següent manera:



1. Per al disseny informàtic, programació i manteniment del sistema d'informació i el seu codi font: la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

2. Per a la supervisió, control de qualitat i auditoria del sistema d'informació i el seu codi font: la Viceintervenció General de Control Financer i Auditories de la Intervenció General de la Generalitat.

3. Per a la definició d'especificacions del sistema d'informació: la Direcció General d'Intervenció de la Intervenció General de la Generalitat.



Sisé. Generació de comunicació informativa al ciutadà

1. Una vegada s'incorpore l'alta, modificació o baixa de les dades bancàries o identificatives en la BDC, el sistema generarà una comunicació signada amb CSV, la qual serà depositada en la carpeta ciutadana.



2. Contra l'emissió de la comunicació informativa no és possible la interposició de recurs ni de reclamació.



Seté. Accés al servei PROPER

Les persones interessades podran accedir al sistema informàtic esmentat en la present resolució a través de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es.



Huité. Actualització i modificació

L'actualització i modificació del sistema informàtic que done suport a les actuacions administratives automatitzades regulades en aquesta resolució haurà de respectar el marc normatiu aplicable i la podrà decidir el responsable d'especificacions del sistema d'informació segons es determina en el resolc cinqué.



Nové. Eficàcia

Aquesta resolució produirà efectes a partir de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 16 de juny de 2022.– El conseller de Hisenda i Model Econòmic: Arcadi España García.

Mapa web