Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 15 de juny de 2022, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen les beques IVACE Exterior 2022, en matèries relacionades amb la internacionalització de les empreses dirigides a persones amb titulació universitària, i es convoquen les entitats de destinació col·laboradores en el desenvolupament d'aquestes, amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus (FSE+). [2022/5750]

(DOGV núm. 9366 de 21.06.2022) Ref. Base de dades 005561/2022




Per l'Ordre 16/2016, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball es van establir les bases reguladores per a la concessió de beques per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en matèria d'internacionalització.



D'acord amb aquesta disposició, l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) convoca les Beques IVACE Exterior 2022, i a les entitats de destinació col·laboradores en el seu desenvolupament.

Aquestes beques tenen com a objectiu la millora en la formació de persones de la Comunitat Valenciana amb titulació universitària per a fomentar el seu accés al mercat laboral i la seua especialització en internacionalització, afavorint una ocupabilitat sostenible i de qualitat i la consecució de la paritat d'oportunitats entre homes i dones.

L'actuació és susceptible de ser cofinançada pel Fons Social Europeu Plus (FSE+) 2021-2027 o qualsevol altre fons de la Unió Europea, igual que aquelles operacions que donen suport a la seua realització.



Aquestes beques estan alineades amb la iniciativa de la Comissió Europea, ALMA Aim, Learn, Màster, Achieve (Aspirar, Aprendre, Dominar, Aconseguir). Es tracta d'un programa transfronterer de mobilitat juvenil dirigit a joves de menys de 30 anys que no estan estudiant ni treballant.

En l'ús de les facultats que em confereix l'article 4 del Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) i d'acord amb el que es preveu en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Presidència ha resolt la convocatòria de les Beques IVACE Exterior 2022 i les entitats de destinació col·laboradores en el seu desenvolupament, en els termes següents:



Article 1. Objecte i condicions

1. L'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) convoca les Beques IVACE Exterior 2022, l'objectiu de les quals és dotar les empreses i organismes de la Comunitat Valenciana de personal qualificat i especialitzat en comerç exterior mitjançant la formació i especialització professional de joves amb titulació universitària, així com mitjançant la realització de pràctiques sobre els diferents aspectes que afecten el procés d'internacionalització de les empreses de la Comunitat Valenciana; així mateix, mitjançant la present resolució són convocades les entitats de destinació col·laboradores en el desenvolupament de les beques.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 16/2016, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en matèria d'Internacionalització, i les seues modificacions posteriors.

Aquestes bases estableixen les condicions de les beques i de la convocatòria de les entitats de destinació en allò no previst en aquesta resolució.



Article 2. Programa de beques

1. IVACE validarà –i si és el cas, elaborarà– amb l'entitat de destinació corresponent, un programa formatiu amb una duració màxima de dotze mesos consistent en la realització de pràctiques en comerç exterior. Podran ser entitats de destinació:

a) Organismes de promoció de la internacionalització: institucions oficials, organismes multilaterals, bancs multilaterals de desenvolupament, cambres de comerç, oficines econòmiques i comercials d'Espanya a l'exterior, Xarxa EEN (Enterprise Europe Network), Fundació Comunitat Valenciana Regió Europea, i entitats europees, entre altres.



b) Empreses amb domicili social en la Comunitat Valenciana que disposen de filials o sucursals a l'estranger.

c) Empreses adjudicatàries de l'IVACE per a la prestació del servei d'assessorament internacional a les empreses de la Comunitat Valenciana, que així ho sol·liciten.

2. El programa formatiu s'executarà amb l'objectiu final de capacitar en matèria d'internacionalització empresarial a les persones beneficiàries de les beques. Una persona designada com a tutora per l'entitat de destinació realitzarà el seguiment i avaluació i es responsabilitzarà de la formació de la persona becada.

3. Juntament amb la formació pràctica en qualsevol de les destinacions adjudicades, es desenvoluparà una formació teòrica consistent en la realització de dos cursos:

– Un curs sobre màrqueting digital orientat a la internacionalització. No serà necessari desenvolupar aquest curs als qui acrediten haver realitzat i superat amb èxit un curs de més de 80 hores en la mateixa temàtica.

– Un curs superior d'internacionalització de l'empresa, de 220 hores de duració, l'objectiu del qual serà proporcionar a la persona beneficiària de la beca una visió global de l'activitat empresarial internacional i de l'entorn institucional involucrat en la promoció exterior i internacionalització de les empreses de la Comunitat Valenciana. El curs inclourà, almenys, les matèries següents:

· Entorn internacional

· Mercat Únic Europeu

· Institucions europees

· Màrqueting internacional

· Finances internacionals

· Logística

· Dret internacional

· Sensibilització ambiental, i economia circular.

· Igualtat d'oportunitats i paritat, clau per a la rendibilitat de l'empresa internacional.

No hauran de realitzar aquest curs els qui acrediten haver realitzat i superat amb èxit una formació (grau, màster o curs) que supere 220 hores de formació en gestió de comerç internacional o d'internacionalització empresarial.

La no-superació de tots dos cursos podrà suposar el reintegrament total o parcial de la dotació econòmica percebuda, així com la no-obtenció del certificat d'aprofitament de la beca.

4. En cas de renúncia, si aquesta es produeix després d'haver completat almenys un 60 % de la formació teòrica i pràctica, es considerarà aquesta formació com a realitzada en el percentatge corresponent.



Article 3. Marc normatiu

1. A més del que es disposa en les bases reguladores aprovades per l'Ordre 16/2016, serà aplicable la següent normativa o la normativa que la substituïsca en estar actualment en un període de transició entre diversos programes operatius.

a) Reglament (UE) núm. 1060/2021, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.



b) Reglament (UE) núm. 1057/2021, del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableix el Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel qual es deroga el Reglament (UE) núm. 1296/2013.

c) La normativa per la qual es determinen les despeses cofinançables per la Unió Europea que es trobe en vigor.

2. Així mateix, seran aplicables els criteris establits per la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, relatius al Sistema Nacional de Garantia Juvenil o si és el cas a la normativa equivalent per al Programa 2021-2027.

3. De conformitat amb les disposicions de la comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajuda d'estatal conforme al que es disposa en l'article 107, apartat 1, del TFUE, les ajudes previstes en la present convocatòria no estaran subjectes a l'obligació de notificació a la Comissió Europea per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, concretament, per no suposar un avantatge per a una empresa, ni falsejar la competència o afectar els intercanvis comercials entre estats membres.





Article 4. Duració del programa de beques

La duració màxima de la beca, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els exercicis 2023 i 2024, serà de dotze mesos, amb acceptació prèvia d'aquesta a través del corresponent document. No obstant això, l'IVACE es reserva la facultat de reduir la duració de la beca, o de les estades a l'exterior, si les circumstàncies derivades de qualsevol situació excepcional impedeixen garantir la salut i seguretat de les persones becades.



Article 5. Dotació econòmica de la beca. Pressupost de la convocatòria

1. La dotació econòmica de la beca consistirà en:

– una dotació dinerària general per import de tretze mil quatre-cents quaranta-dos amb vint-i-huit euros (13.442,28 €) bruts anuals, a la qual s'aplicaran les corresponents retencions fiscals i de Seguretat Social d'acord amb la normativa vigent.

– una dotació dinerària variable anual en funció de la destinació assignada segons el que es preveu en l'annex I.

– una dotació econòmica per a sufragar les despeses de desplaçament a la destinació i retorn els imports màxims de les quals es fixen en l'annex II d'aquesta resolució.

Tant la dotació dinerària fixa com la variable seran percebudes en funció del temps i lloc de gaudi efectiu de la beca. La dotació variable només serà percebuda a partir del desplaçament de la persona becada a la destinació assignada.

2. Així mateix, de conformitat amb l'article 7.2 de l'Ordre 16/2016, de 12 de setembre, l'IVACE es farà càrrec de les següents despeses inherents a la beca, que tindran la consideració de retribució en espècie:



a) Assegurança d'accident i malaltia per a les persones destinades a l'exterior, que serà contractada directament per l'IVACE.

b) Altres despeses abonades per la persona beneficiària de la beca i que li seran reembossades posteriorment per l'IVACE després de la presentació de la corresponent justificació, com ara:

– En aquells casos en què siga exigible visat, costos de les taxes per a la permanència en la destinació assignada.

– Cursos d'idiomes, diferents a l'anglés, amb autorització prèvia de l'IVACE, en aquelles destinacions en les quals el coneixement i/o millora de l'idioma local siga necessari per a l'adequat desenvolupament de la beca.

c) Costos de les vacunes necessàries per a la permanència en destinació.

3. L'IVACE es farà càrrec de les despeses de desplaçament en destinació, o altres degudament motivades, ocasionades pel mateix desenvolupament de la beca en els organismes de promoció de la internacionalització als quals es fa referència l'article 2.1.a, sempre que hagen sigut autoritzades prèviament per IVACE.

4. Quan les necessitats del lloc de destinació així ho requerisquen, l'IVACE posarà a la disposició de la persona beneficiària de la beca un ordinador portàtil, amb subscripció prèvia del corresponent document de condicions d'ús temporal on s'especificaran les obligacions de manteniment i devolució de l'ordinador.

5. El finançament de la present convocatòria s'efectuarà amb càrrec al pressupost de l'IVACE per als exercicis 2022, 2023 i 2024, dins de la línia pressupostària S8029000 –Formació dirigida a l'especialització professional en internacionalització-, per un import de 2.080.000 € amb càrrec al capítol VII i de 156.000 € amb càrrec al capítol II. Aquesta línia és susceptible de ser finançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Social Europeu Plus (FSE+); addicionalment, i també amb càrrec a la línia S8029000, encara que en aquest cas amb finançament exclusiu de la Generalitat, una dotació de 70.000 € per a la borsa d'incorporació a destinació i retorn de les persones becades. Aquestes dotacions pressupostàries estan condicionades a l'aprovació de les respectives lleis de pressupostos de la Generalitat per a 2023 i 2024. La dotació pressupostària en 2022 és de 8.000 euros amb càrrec al capítol II.

A l'efecte de la justificació econòmica per l'IVACE davant els fons europeus, s'aplicarà un mètode de costos simplificats denominat Barem Estàndard de Costos Unitaris d'acord amb la normativa europea.



Seran així mateix cofinançables aquells imports relatius a les operacions instrumentades a través de contractes administratius necessaris per a l'execució.



Article 6. Liquidació i pagament

1. Després de l'acceptació de la beca, l'IVACE abonarà de manera fraccionada la dotació dinerària fixa mitjançant pagaments mensuals en un màxim de dotze mensualitats.

L'import de la dotació dinerària variable es prorratejarà en períodes mensuals i es farà efectiva a partir de la data de desplaçament la destinació a l'exterior, per a la qual cosa serà necessari en tot cas la presentació davant IVACE del document que acredite el desplaçament; igualment, al retorn a la ciutat de procedència, la persona becada haurà de presentar a IVACE el document que acredite el desplaçament.

L'última mensualitat es farà efectiva després de la preceptiva aprovació per l'IVACE de la documentació inherent al desenvolupament de la beca (informe trimestral, memòria final, qüestionari final de participants en el Programa Operatiu del Fons Social Europeu Plus (FSE+, o qualsevol altre document que haguera sigut requerit per IVACE) que haurà de presentar la persona becada en la data límit indicada per IVACE.

Les despeses recollides en els apartats 2.b) i 3 de l'article 5 seran abonades després de la presentació de la corresponent justificació seguint les instruccions que els seran degudament comunicades.

2. Prèviament a la incorporació a la destinació, es podrà sol·licitar una bestreta de fins a un màxim del vint-i-cinc per cent (25 %) de l'import total corresponent a la dotació dinerària variable, sense presentació prèvia d'aval, de conformitat amb el que es preveu en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023 i sempre que així es preveja en la mateixa Llei per a l'exercici 2024.



Article 7. Nombre de beques i procediment de concessió

El nombre de beques que es convoquen a través de la present Resolució és de setanta (70), i es procedirà a la seua adjudicació en règim de concurrència competitiva conformement al que es disposa en la present resolució i en les bases que les regulen aprovades per l'Ordre de 16/2016, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



Article 8. Requisits a complir per les persones aspirants a les beques

Podran sol·licitar les Beques IVACE Exterior 2022 les persones físiques que reunisquen els requisits següents:

a) Haver nascut en la Comunitat Valenciana, o bé ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea i resident en la Comunitat Valenciana des d'almenys dotze mesos abans de la data de publicació de la convocatòria en la Base de Dades Nacional de Subvencions; a l'efecte del còmput d'aquest termini no es tindrà en compte la interrupció del període de residència per raons d'estudi degudament acreditades.

b) Estar inscrites com a persones beneficiàries en el Fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil del Ministeri de Treball i Economia Social (https://garantiajuvenil.sepe.es), en el moment de sol·licitud de la beca, i dos dies abans de la proposta d'adjudicació d'aquesta.

c) Tindre menys de 30 anys el dia 29 de juliol de 2022, data en la qual finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

d) Estar en possessió d'una titulació universitària de grau superior. En el supòsit de titulació obtinguda en qualsevol país diferent d'Espanya, aquesta titulació haurà d'anar acompanyada de la resolució d'equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari oficial o de la resolució d'homologació de títols estrangers, d'acord amb el que regula el RD 967/2014, de 21 de novembre.

e) Domini parlat i escrit de l'idioma anglés, així com del d'alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana en el cas de les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola; aquests requisits s'acreditaran a través de la realització de proves -i entrevista en el cas de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana– dutes a terme en el procés de selecció.

f) No haver gaudit o percebut prestació cap en concepte de beca dirigida a l'especialització en temes relacionats amb la internacionalització de l'empresa, concedida per administracions públiques, cambres de comerç, o altres organismes de promoció comercial, amb independència de la procedència del seu finançament.

g) No estar afectades per cap limitació incompatible amb el desenvolupament funcional o geogràfic de la beca.

h) No tindre antecedents penals o estar incursa en cap causa penal que impedisca el desenvolupament funcional o geogràfic de la beca.

i) Trobar-se al corrent en les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.

j) No incórrer en cap de les causes de prohibició per a ser beneficiària previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Article 9. Formalització de sol·licituds

1. La tramitació, tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que la persona sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de persona física emés per la Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. La tramitació de la sol·licitud -emplenada segons el model disponible en la pàgina web http://www.ivace.es dins de l'apartat Ajudes/Beques– suposa la signatura d'aquesta, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través d'aquesta pàgina web aportant la documentació següent:



a) Sol·licitud electrònica degudament emplenada.

b) DNI en vigor en cas que en la sol·licitud electrònica s'haja manifestat oposició per a la seua obtenció per mitjans telemàtics per l'IVACE; les persones nacionals d'un altre estat membre de la Unió Europea presentaran la documentació equivalent en tot cas.

c) Document emés pel Ministeri de Treball i Economia social que acredite la inscripció com a persona beneficiària en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil amb data compresa en el termini de presentació de sol·licituds de la beca.

d) En cas de persones no nascudes en la Comunitat Valenciana, document oficial que acredite l'empadronament en la Comunitat Valenciana on s'especifique la data d'alta en la localitat corresponent amb almenys dotze mesos d'antelació a la data de publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en la Base de Dades Nacional de Subvencions.



e) Document que acredite l'obtenció de titulació universitària de grau superior a què es refereix l'apartat d de l'article 8 de la present Resolució o, si no n'hi ha, resguard de la sol·licitud d'aquest. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'han d'acreditar mitjançant el certificat d'equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari per a titulacions amb resolució d'equivalència, o per la credencial d'homologació en el cas de titulacions amb resolució d'homologació. Tots dos documents, el certificat i la credencial, són expedits per la Subdirecció General de Títols i Reconeixement de Qualificacions del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

f) Certificat de qualificacions acadèmiques on conste la nota mitjana de la titulació.

g) Curriculum vitae de la persona sol·licitant.

h) Certificat de no tindre antecedents penals o estar incursa en cap causa penal que impedisca el desenvolupament funcional o geogràfic de la beca, emés pel Ministeri de Justícia, amb data compresa en el període de presentació de sol·licituds de la beca.

i) Una altra documentació que acredite els mèrits de la persona interessada:

– en el cas de l'experiència professional, s'aportarà el certificat de vida laboral o els contractes en els quals es detalle la seua duració, així com l'última nòmina de cada contracte;

– en el cas dels cursos de formació puntuables en l'article 10 s'aportaran els títols o diplomes, i en cas que en aquests no conste, certificat en el qual s'acredite el nombre d'hores d'aquests;

– en cas de participació en ONG i en altres entitats sense ànim de lucre l'objectiu del qual siga promocionar i beneficiar la societat civil des de qualsevol àmbit que la beneficie, siga cultural, social, educatiu, etc., s'aportarà la documentació acreditativa.

– En cas de ser titular o persona beneficiària de la Renda Valenciana d'Inclusió (RVI), certificat emés per les direccions territorials de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

Tota la documentació presentada haurà d'estar redactada en castellà o valencià.

2. Termini i lloc de presentació.

El termini de presentació de sol·licituds a través de l'aplicació informàtica indicada en l'apartat Ajudes/Beques en la pàgina web d'IVACE: http://www.ivace.es. començarà a partir del endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i finalitzarà el 29 de juliol de 2022 a les 14.00 hores.



3. Esmena.

Si la sol·licitud aportada fora incompleta o presentara errors corregibles es requerirà l'interessat electrònicament perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene la documentació requerida, amb advertiment que si no ho fera se li tindrà per desistit de la seua sol·licitud. Transcorregut aquest termini, després de l'avaluació i admissió de les sol·licituds, es publicarà la llista de les persones aspirants admeses i convocades a realitzar les proves de selecció corresponents. Aquesta llista estarà disponible en la pàgina web d'IVACE: http://www.ivace.es en l'apartat AJUDES/BEQUES. A la vista de les dificultats que pot comportar el compliment dels terminis d'esmena, es declara inhàbil el mes d'agost a aquest efecte i queda suspés el còmput de terminis en aquell període i es reprendrà, per tant, a partir de l'1 de setembre de 2022.



4. Exclusió de sol·licituds.

Seran excloses del procés d'avaluació:

a) Les sol·licituds que, amb requeriment previ, no reunisquen els requisits assenyalats en aquesta Resolució i les que no continguen tota la documentació sol·licitada.

b) Les sol·licituds presentades fora del termini fixat.

c) Les sol·licituds dels qui s'hagen beneficiat d'alguna de les beques d'internacionalització convocades per l'IVACE o per l'extint IVEX, o que hagueren renunciat a aquestes amb anterioritat a la seua finalització i hagueren percebut algun import en concepte de dotació econòmica de la beca.

d) Aquelles sol·licituds de les quals es desprenga l'existència de maniobra fraudulenta o mala fe per part de la persona sol·licitant a fi de ser beneficiària d'una de les beques previstes en aquesta convocatòria.



5. Tractament de dades personals

Les dades personals de les sol·licituds recollits en el transcurs del procediment seran incloses en un fitxer automatitzat, en els termes i condicions exigibles per la normativa aplicable en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Aquest fitxer denominat «beques i pràctiques», està inscrit en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) amb el núm. 2143570012. Les persones sol·licitants podran exercitar els seus drets d'accés, rectificació i cancel·lació en l'adreça de correu postal de l'IVACE: IVACE, Ciutat Administrativa 9 d'octubre – Torre 2, C/ de la Democràcia (Accés per C/ Nou d'octubre) 46018 València.



Article 10. Selecció d'aspirants a la beca

1. Les beques es concediran sota el règim de concurrència competitiva, mitjançant una comparació de les sol·licituds presentades a les quals aplicarà la Comissió d'Avaluació prevista en l'Ordre 16/2016, de 12 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, els criteris de valoració fixats i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda.



La selecció d'aspirants es realitzarà respectant les polítiques horitzontals en matèria d'igualtat d'oportunitats i atenent a principis de publicitat suficient i valoració equitativa de els/les aspirants.



2. Criteris d'avaluació.



1. MÈRITS ACADÈMICS, PROFESSIONALS I PERSONALS (màxim 45 punts)

1.1. TITULACIÓ ACADÈMICA (puntuació màxima: 20 punts) PUNTS (màxim)

1a Llicenciatura, grau, dobles graus Dret, Economia, Administració i Direcció d'Empreses, Màrqueting Internacional, Enginyeria Superior, Comerç Internacional, Relacions Internacionals, International Business, Investigació i Tècniques de Mercat, així com qualsevol altre el contingut del qual es focalitze en l'àmbit empresarial o de la internacionalització. 15

Altres diferents a les anteriors 10

2a Llicenciatura o grau Qualsevol que siga el seu contingut 5

1.2. FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA RELACIONADA AMB LA INTERNACIONALITZACIÓ (Puntuació màxima: 6 punts)

De 100 a 300 hores   3

De més de 300 hores   6

1.3. NOTA MITJANA PONDERADA DE L'EXPEDIENT ACADÈMIC -escala 0 a 10-

(puntuació màxima: 5 punts). Es calcularà seguint el criteri de proporcionalitat. 5

1.4. ESTADES FORMATIVES O LABORALS A L'EXTERIOR (de més de 6 mesos) 2

1.5. EXPERIÈNCIA LABORAL de més de 6 mesos

(Aquest concepte es valorarà sempre que no s'haja ponderat com a estada a l'exterior (1.4)) 2

1.6. Participació per un mínim de 12 mesos en ONG i en altres entitats sense ànim de lucre l'objectiu de la qual siga promocionar i beneficiar la societat civil des de qualsevol àmbit que la beneficie, siga cultural, social, educatiu, etc… 5

1.7. Ser titular o persona beneficiària de la Renda Valenciana d'Inclusió (RVI). 5

2. PROVES DE SELECCIÓ. (màxim 55 punts) PUNTS

(màxim)

2.1. PROVA D'ANGLÉS ORAL (obligatòria i eliminatòria). Nivell B2. 15

2.2. – PROVA D'ANGLÉS ESCRIT (obligatòria i eliminatòria). Nivell B2. 15

2.3. CONEIXEMENT D'ALTRES IDIOMES (no obligatòria i no eliminatòria). Nivell B2.

(En cas d'assenyalar en la sol·licitud de la beca coneixements d'un segon idioma, és obligatori realitzar una prova per a la seua avaluació. No s'accedirà a aquesta prova si no s'assenyala en la sol·licitud.

En cas de sol·licitar la prova d'un segon idioma i finalment no assistir a aquesta, es restarà mig punt a la puntuació obtinguda per la persona aspirant en l'apartat: Proves de selecció). 10

2.4. ENTREVISTA PERSONAL (obligatòria; no eliminatòria excepte per a aspirants amb nacionalitat diferent de l'espanyola quant al domini del castellà o valencià).   15





Els qui hagen superat les proves d'anglés oral i escrit seran convocats/des a través de la pàgina web d'IVACE http://www.ivace.es apartat AJUDES/BEQUES, a la realització d'una entrevista personal.

La relació d'aspirants que hagen superat les proves eliminatòries es publicarà en la pàgina web de l'IVACE apartat AJUDES/BEQUES i seran convocats/des a la prova següent. En cas d'empat en la valoració obtinguda per dues o més aspirants, tindrà preferència, per ser major el risc d'exclusió, la persona candidata de més edat, sempre que entre ambdues hi haguera una diferència de 12 o més mesos en la data de naixement. En cas de persistir l'empat, tindrà preferència en primer lloc la persona titular de la Renda Bàsica d'Inclusió o beneficiària d'aquesta com a part d'una unitat de convivència. En cas de perdurar l'empat, tindrà preferència la persona que en l'últim any haguera romàs més temps inscrita en LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Aquest fet haurà d'acreditar-se, si escau, amb el certificat de períodes d'inscripció emés per aquest organisme.



L'IVACE es podrà auxiliar d'entitats col·laboradores en la realització de les proves de selecció, amb sotmetiment a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Calendari de proves.

El calendari de les proves d'anglés escrit i oral, segons idiomes, i de l'entrevista, així com el seu lloc de realització i possibles modificacions, es publicarà amb la suficient antelació en la pàgina web d'IVACE: http://www.ivace.es, apartat AJUDES/BEQUES.

Després del resultat global de les proves esmentades en l'apartat anterior i de la puntuació dels mèrits, IVACE –a través de la Comissió d'Avaluació– publicarà una proposta de denegació de sol·licituds i d'adjudicació de beques segons la puntuació obtinguda, i obrirà un termini de cinc dies hàbils a partir del següent de la seua publicació en la pàgina web d'IVACE: http://www.ivace.es, apartat AJUDES/BEQUES, perquè els interessats/des puguen presentar al·legacions. Transcorregut aquest termini es dictarà resolució en la forma indicada en l'article següent.





Article 11. Resolució i notificació

1. L'adjudicació de les beques i la constitució, en el seu cas, de la borsa de suplents, així com la denegació de la seua concessió, serà competència de la persona que ostente la Presidència de l'IVACE, a la vista de l'expedient i a proposta de la Comissió d'Avaluació. L'IVACE es reserva el dret de deixar vacant l'adjudicació totalment o parcialment quan els perfils de les persones participants no superen el procés de selecció.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini sense que s'haguera dictat resolució expressa, s'entendran desestimades les sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració.

La resolució motivada del procediment es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació en la pàgina web d'IVACE: http://www.ivace.es apartat AJUDES/BEQUES. Es considerarà que, amb la recepció per IVACE de l'acceptació de l'adjudicació de la beca, la persona beneficiària accepta la seua inclusió en la llista d'operacions prevista en l'article 49 del Reglament (UE) núm. 1060/2021, de 24 de juny, de 2021.

Així mateix, les beques concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, persona beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la beca.

3. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa i en la seua contra podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la recepció de la seua notificació, o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el jutjat contenciós administratiu competent d'acord amb els criteris establits en l'article 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Se delega en la Direcció Adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.





Article 12. Assignació de destinacions i acceptació

1. La persona beneficiària haurà de subscriure en el termini notificat el document d'acceptació de la beca en el qual s'especificaran les seues obligacions, i un annex acceptant la destinació definitiva a l'exterior. Aquests documents li seran facilitats per l'IVACE una vegada signada la resolució de concessió.

2. La resolució de concessió incorporarà la destinació assignada; quan aquesta siga una empresa, la resolució només indicarà aquesta menció genèrica i quedarà pendent la seua concreció a resultes del procés d'entrevistes que es mantinguen entre les empreses i les persones beneficiàries de la beca, les dades de contacte de la qual hauran sigut facilitades per IVACE. En aquest cas, l'acceptació se subscriurà després de la finalització del procés d'entrevistes mantingudes amb les diferents empreses i la resolució en la qual es fixe la destinació dictada per la direcció adjunta de l'IVACE en matèria d'internacionalització.

3. L'IVACE es reserva la possibilitat de modificar la data d'incorporació o la destinació assignada i la seua dotació corresponent en cas de concórrer causa justificada.

4. Les persones beneficiàries de les beques amb destinació en empresa començaran la seua formació en la seu que l'empresa dispose en la Comunitat Valenciana, fins a la seua efectiva incorporació a la destinació de l'empresa a l'exterior. En el cas d'existir problemàtica en la tramitació de la documentació necessària per al desplaçament i incorporació al país de destinació, o qualsevol altra contingència que retarde de forma prolongada o faça impossible la incorporació, IVACE podrà concloure que el desenvolupament de la beca tinga lloc en una destinació diferent de l'inicialment assignada.



Article 13. Incompliment i incidències

1. Davant l'incompliment per la persona becada de les obligacions previstes en l'Ordre 16/2016, de 12 de setembre, o en la present convocatòria, l'IVACE, amb audiència prèvia, podrà, en funció de la gravetat de l'incompliment, minorar, revocar i, si és el cas, sol·licitar el reintegrament total o parcial de les quantitats abonades i/o anticipades, així com de qualsevol altra despesa satisfeta per l'IVACE inherent a la beca, a més dels interessos que legalment pertoquen.

2. En cas de renúncia a la beca, la persona interessada haurà de notificar-ho per escrit a l'IVACE, exposant detalladament les raons de la seua renúncia. Així mateix, haurà de presentar un informe relatiu al període del programa formatiu desenvolupat, si és el cas, fins hui. L'IVACE determinarà, en funció dels motius al·legats i de la part del programa formatiu desenvolupat, si pertoquen reintegraments parcials o totals de les quantitats abonades i/o anticipades, així com de qualsevol altra retribució no dinerària satisfeta per l'IVACE i inherent a la beca, sense perjudici del que es disposa en l'article 2.3. quant a la certificació de la part de formació en els supòsits de renúncia.

3. En el cas que concórrega alguna causa de malaltia, o qualsevol altra d'índole personal que supose la suspensió del desenvolupament de la beca, la Comissió d'Avaluació decidirà, examinant totes les circumstàncies, la continuació o no del gaudi d'aquesta.

4. Abans de la finalització de la beca, les persones beneficiàries hauran d'entregar tota la documentació exigida per IVACE inherent al desenvolupament d'aquesta prevista en l'article 6 i no es realitzarà el pagament de la dotació de l'últim mes fins que IVACE verifique que aquesta documentació és correcta.

5. Així mateix, les persones beneficiàries es comprometran a facilitar informació sobre la seua situació laboral als sis mesos de la finalització de la seua beca, així com qualsevol altre tipus de qüestionari/enquesta sol·licitat per part d'IVACE. Atesa la necessitat d'avaluació de les polítiques finançades amb fons públics, en cas de no rebre contestació a aquesta mena de requeriments, IVACE es reserva el dret al reintegrament de les quantitats abonades en concepte de beca que es determinen.



Article 14. Fiscalitat i Seguretat Social

Serà aplicable el RD 1493/2011 pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió de les persones beneficiàries en el Règim General de la Seguretat Social. En tot allò que no es detalle en el Reial decret esmentat, es regirà pel que s'establisca en la Llei General de la Seguretat Social.

Respecte a la fiscalitat de la beca serà aplicable la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.





Article 15. Entitats de destí: empreses

1. Podran participar, tal com indica l'article 2.1 en les seues apartats b) i c), les empreses amb domicili social en la Comunitat Valenciana que disposen de filials i/o sucursals a l'estranger, i les empreses adjudicatàries de l'IVACE per a la prestació del servei d'assessorament internacional a les empreses de la Comunitat Valenciana, que complisquen els requisits següents:

a) Disposar dels mitjans humans i materials necessaris per a l'adequat desenvolupament de la beca.

b) Estar al corrent amb l'IVACE en el pagament dels serveis i accions organitzades per aquest Institut, o en el reintegrament de subvencions amb l'IVACE.

c) Trobar-se al corrent en les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.

d) No incórrer en cap de les causes d'impossibilitat previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa acreditaran mitjançant declaració responsable.

2. La tramitació, tant de la participació, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant de l'entitat emés per la Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/).



La tramitació de la sol·licitud suposa la seua signatura i del pla formatiu, i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web en l'apartat Ajudes/Beques. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en la convocatòria respectiva.

Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant.

3. A més d'aquesta sol·licitud, ha d'incloure's la documentació següent:

a) Estatuts vigents registrats o contracte de constitució, si és el cas. Si la documentació ja es troba en poder de l'IVACE, es podrà aportar declaració de vigència.

b) Pla formatiu a desenvolupar per la persona beneficiària de la beca, és a dir, un pla d'activitats estructurat amb les funcions i activitats a desenvolupar durant la seua estada en l'entitat de destinació, seguint el model disponible en la web de l'IVACE

4. En el cas d'empreses amb domicili social en la Comunitat Valenciana que disposen de filials i/o sucursals a l'estranger, s'haurà d'aportar documentació que acredite la vinculació entre totes dues entitats.



Quan la destinació oferida per l'empresa en la seua sol·licitud de participació vaja referida a una ubicació als Estats Units (els EUA), l'empresa haurà de justificar documentalment el compliment dels requisits següents en el moment de presentació de la sol·licitud, a l'efecte de poder obtindre el visat a favor de la persona beneficiària:

– Comptar amb el document Worker's Compensation Insurance Policy als Estats Units o amb documentació oficial que l'exonere d'aquest.

– Comptar amb personal propi suficient en la filial per a tutoritzar a la persona beneficiària (almenys 3 empleats en règim laboral a temps complet).

– Disposar d'espai físic concret i específicament assignat a la persona beneficiària.

– Comptar amb una pàgina web en anglés amb números de telèfon i adreça als Estats Units.

– Desenvolupar la seua activitat als Estats Units durant almenys els últims 12 mesos.

En cas que aquests requisits patisquen alguna variació a conseqüència de la política estatunidenca en aquesta matèria, es publicarà l'actualització d'aquestes en la web de l'IVACE dins de l'apartat Ajudes/Beques.

5. Vistes les sol·licituds, els plans formatius presentats elaborats de conformitat amb el manual disponible en la web de l'IVACE dins de l'apartat Ajudes/Beques, així com la documentació remesa electrònicament, l'Àrea de Promoció Internacional verificarà el compliment dels requisits establits i requerirà la seua esmena telemàtica quan escaiga, i valorarà els continguts del pla formatiu elaborat i presentat, la trajectòria i grau d'internacionalització de l'empresa, els seus compromisos amb les polítiques d'igualtat i d'inserció laboral de persones amb el risc d'exclusió social, el perfil del tutor o tutora, així com el procediment de tutorització.

6. Cada empresa o entitat només podrà sol·licitar una persona becada.

7. Emés informe per l'Àrea de Promoció Internacional, la persona titular de l'adreça adjunta d'IVACE (Direcció General d'Internacionalització), dictarà resolució aprovant o desestimant l'adhesió de les empreses a aquest programa en la seua condició d'entitats de destinació.

8. Les empreses adherides podran accedir a la informació de les persones adjudicatàries de les beques amb destinació en empreses a fi d'iniciar el procés d'entrevistes i posterior selecció. El manual sobre el procés d'entrevistes i selecció es troba publicat en la web de l'IVACE: http://www.ivace.es, en l'apartat Ajudes/Beques.

La participació en aquest programa no garanteix l'efectiva incorporació de la persona beneficiària de la beca a l'empresa si no existeix el corresponent acord entre ambdues.

9. Les empreses s'abstindran de seleccionar o admetre persones beneficiàries de beques amb les quals existisca vinculació, entenent-se com a tal una relació de parentiu per consanguinitat fins al quart grau o d'afinitat fins al segon entre la persona becada i la direcció de l'empresa o de qui ostente la majoria de participacions o capital social.



10. Finalitzat el procés d'entrevistes i conclosa la selecció, l'IVACE subscriurà el corresponent acord de col·laboració amb l'empresa de destinació.

11. L'empresa adherida designarà un/a tutor/a permanent per a la supervisió de la formació i el compliment dels objectius de la beca, que facilite l'adaptació de la persona becada en l'empresa. L'IVACE juntament amb el tutor/a designat/da per l'empresa o entitat vetlarà per l'adequat desenvolupament del programa formatiu. L'entitat de destinació haurà de posar a la disposició de la persona becada l'estructura i els mitjans materials necessaris perquè puga desenvolupar la seua beca de manera adequada.



Article 16. Altres entitats de destí

1. També podran participar com a entitats de destinació a instàncies de l'IVACE:

– Els organismes de promoció de la internacionalització (institucions oficials, organismes multilaterals, bancs multilaterals de desenvolupament, cambres de comerç, oficines econòmiques i comercials d'Espanya a l'exterior, Xarxa EEN, Fundació Comunitat Valenciana Regió Europea, i entitats europees, entre altres).

2. L'entitat de destinació designarà un/a tutor/a permanent per a la supervisió de la formació i el compliment dels objectius de la beca, i que facilite l'adaptació de la persona becada en l'entitat. L'IVACE juntament amb el/la tutor/a designat/da per l'entitat vetlarà per l'adequat desenvolupament del programa formatiu.

L'entitat haurà de presentar un pla formatiu, juntament amb el perfil del tutor/a, i el procediment de tutorització, que serà revisat i valorat per l'Àrea de Promoció Internacional.

3. Amb l'entitat de destinació se signarà, si és el cas, el corresponent conveni entre aquella i l'IVACE.



Article 17. Frau o irregularitat

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc de la present convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei en l'adreça web http:// igaepre.central.sepg.minhac.age/llocs/igae/és-ÉS/Pàgines/Denan.aspx.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera

Es faculta la persona titular de la direcció adjunta d'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant el president de l'IVACE, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 15 de juny de 2022.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.







ANNEX I

Dotació econòmica dinerària variable. Criteris i imports



Les beques IVACE EXTERIOR 2022 preveuen períodes formatius que poden desenvolupar-se tant a la Comunitat Valenciana com a l'exterior. Addicionalment a la quantitat de 13.442,28 € anuals en concepte de dotació dinerària fixa, les persones beneficiàries de les beques podran percebre una dotació dinerària variable en funció del nivell de vida del país en el qual -si és el cas– desenvoluparà la beca.

Les dotacions econòmiques dineràries variables anuals seran les següents:



Destinació Dotació dinerària variable

BERNA 28.500 €

TÒQUIO 27.900 €

NOVA YORK 27.300 €

HONG KONG 25.400 €

LOS ANGELES 24.900 €

SINGAPUR 24.600 €

DOHA 24.300 €

OSLO 24.300 €

SIDNEY 24.300 €

LONDRES 24.100 €

PARÍS 22.600 €

CHICAGO 22.400 €

DUBAI 21.800 €

WASHINGTON 21.800 €

TEL AVIV 21.500 €

MIAMI 21.400 €

ESTOCOLM 19.700 €

LIÓ 19.500 €

PEQUÍN 18.200 €

COSTA D'IVORI 18.000 €

SEÜL 17.800 €

HÈLSINKI 17.600 €

DUBLÍN 17.400 €

CHENGDU 17.100 €

XANGAI 16.800 €

TAIPEI 16.500 €

TORONTO 15.900 €

BERLÍN 15.500 €

BOLONYA 15.000 €

MILÀ 15.000 €

BRUSSEL·LES 14.600 €

LA HAIA 14.600 €

MONTEVIDEO 14.200 €

MOSCOU 14.100 €

OTAWA 13.800 €

BRASÍLIA 13.400 €

ALGER 12.700 €

SAO PAULO 12.600 €

PANAMÀ 12.400 €

ROMA 12.400 €

MUMBAI 12.300 €

CASABLANCA 11.900 €

SANTIAGO DE XILE 11.400 €

DAKAR 11.300 €

DUSSELDORF 11.300 €

CIUTAT DE MÈXIC 10.600 €

JAKARTA 10.600 €

HO CHI MIN 10.400 €

LIMA 10.400 €

ISTANBUL 10.200 €

JOHANNESBURG 10.200 €

MANILA 10.200 €

KUALA LUMPUR 9.900 €

BOGOTÀ 9.400 €

QUITO 9.400 €

LISBOA 9.200 €

VARSÒVIA 9.200 €

PRAGA 9.100 €

NOVA DELHI 8.700 €

VÍLNIUS 8.300 €

BUCAREST 8.100 €

SOFIA 8.100 €

ASUNCION 7.400 €

BUDAPEST 7.400 €





La Comissió d'Avaluació es reserva el dret a modificar o incorporar noves destinacions i a modificar, en el seu cas, les dotacions dineràries variables en funció del desenvolupament de la convocatòria de beques a conseqüència de factors derivats de l'entorn socioeconòmic.





ANNEX II

Borsa de incorporacion a destí i retorn



IMPORTS PER A ANADA I VOLTA A DESTÍ

ART. 5.1



L'import màxim que l'IVACE sufragarà en concepte de bossa d'incorporació a destí i retorn a les persones becades en el seu cas destinades en l'exterior, serà:



Zona geogràfica Import en euros

la Xina 1.600 €

Resta d'Àsia 1.500 €

UE 450 €

Resta d'Europa 585 €

Magreb 550 €

Resta d'Àfrica 1.100 €

USA i el Canadà 1.200 €

Amèrica Llatina 1.300 €

Austràlia 1.600 €

l'Índia 1.300 €

Orient Mitjà 900 €





La Comissió d'Avaluació es reserva el dret a modificar aquestes dotacions en funció del desenvolupament de la convocatòria de beques a conseqüència de factors derivats de l'entorn socioeconòmic.

Mapa web