Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2022, de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoquen les comunitats de regants i altres entitats de reg perquè formulen les seues propostes, en relació amb el foment de la utilització racional de l'aigua en aprofitaments hidràulics i regadius, per a l'exercici de 2022. [2022/5698]

(DOGV núm. 9365 de 20.06.2022) Ref. Base de dades 005505/2022






L'objectiu d'aquesta línia és incrementar la rendibilitat de les explotacions de regadiu de la Comunitat Valenciana, al mateix temps que es disminueix el consum d'aigua, la redotació de cultius infradotats, la disminució del cost de cultiu o la disminució de la contaminació.

L'Ordre 27/2018, de 28 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, aprovava les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a les comunitats de regants i altres entitats de reg, en relació amb el foment de la utilització racional de l'aigua i donava així compliment al que es disposa en l'apartat 2 de l'article 9 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

D'altra banda, i segons disposa l'apartat 2 de l'article 23 de la mateixa Llei, la iniciació del procediment de concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Les ajudes públiques que ací es convoquen, no necessiten ser notificades a la Comissió Europea, per no reunir tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del TFUE, atés que les entitats beneficiàries no exerceixen una activitat empresarial destinada a la consecució d'un benefici econòmic, ni afavoreixen a determinades empreses d'un sector o a determinades produccions.



En virtut d'això i, fent ús de les facultats que tinc atribuïdes, resolc:





Primer. Objecte i àmbit

Convocar les comunitats de regants i altres entitats de reg perquè puguen sol·licitar les ajudes regulades en l'Ordre de 27/2018, de 28 de novembre, d'aquesta conselleria, publicada en el DOGV núm. 8448, de 20 de desembre de 2018.

La subvenció té com a objectiu l'optimització en l'ús i gestió dels recursos hídrics disponibles per al reg i millora de l'eficiència energètica en els regs a pressió, al mateix temps que es promou la diversitat de cultius i l'agricultura ecològica.

Seran obres subvencionables totes aquelles que contribuïsquen a l'optimització de l'ús i gestió dels recursos hídrics, mitjançant la implantació del reg localitzat, increment de la capacitat d'embassament, reutilització per a reg de les aigües depurades, disminució del cost energètic, augment de l'eficiència en la utilització de l'aigua i millora de la rendibilitat de les explotacions agràries, així com el foment de l'agricultura ecològica.



Segon. Finançament de les operacions

Les subvencions es concediran amb càrrec als crèdits del programa 531.10, capítol 7, línia S0169, «Racionalització de l'ús de l'aigua per a reg gota a gota», de la Llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana de 2022, per un import global de 300.000,00. € amb càrrec a l'exercici 2022.

La quantitat global que s'impute a cadascun dels exercicis futurs no podrà excedir dels límits següents:



Any 2023 1.600.000,00. €

Any 2024 900.000,00. €

Any 2025 100.000,00. €

Any 2026 3.100.000,00. €



Tercer. Sol·licitud, documentació i termini de presentació

1. Les entitats de reg únicament podran presentar una sol·licitud de subvenció per a les seues obres, a la qual hauran d'acompanyar la documentació que s'indica en aquesta, de conformitat amb el que es disposa en l'annex de l'Ordre de 27/2018, de 28 de novembre.

2. Mitjançant la presentació de la sol·licitud el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita i queda a la disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

3. A la sol·licitud s'adjuntarà la documentació següent:

a) Acreditació de la identitat de l'entitat sol·licitant i, si és el cas, del seu representant legal.

b) Acreditació d'estar al corrent en les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social.

c) Certificat de l'acord de sol·licitud adoptat per l'assemblea general, reflectit en acta amb l'acord de petició d'ajudes, facultats de representació, termini d'execució de les obres i una breu descripció de les obres per a les quals se sol·licita l'ajuda. L'assemblea haurà d'haver-se realitzat en l'exercici de la convocatòria o en l'immediatament anterior. No es donarà per vàlida la seua celebració una vegada tancat el termini de presentació de sol·licituds.

d) Ordenances o estatuts de la comunitat de regants o associacions d'agricultors, aprovats pel corresponent òrgan de conca.

e) Acord de l'assemblea atorgant el poder de representació per a presentar la sol·licitud en aquella persona que la realitze, en el cas que aquesta no siga el president de l'entitat.

f) Documents que acrediten els drets de reg de l'entitat (concessió, inscripció) o de les agrupacions d'aquesta.

g) Model de domiciliació bancària

h) Si no s'aporta amb la sol·licitud projecte tècnic, s'aportarà memòria tècnica detallada de la proposta a realitzar.

i) Declaració o estimació d'impacte ambiental favorable o document de l'òrgan competent que l'eximisca de la necessitat d'aquestes, segons la legislació ambiental vigent.

j) Declaració jurada del compliment de les obligacions derivades del registre de SAT.

k) Altres documents aportats de manera voluntària, amb indicació d'aquests.

4. L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan l'administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en el seu poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent en els pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta a la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Les persones sol·licitants, atés que en tot cas són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça d'internet sede.gva.es/es/proc562, utilitzant els corresponents models normalitzats disponibles en aquesta.



Per a poder presentar la sol·licitud de manera telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar de certificat qualificat de representant d'entitat, emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV), podent utilitzar, així mateix, qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados).

En cas que es vulga tramitar un procediment en representació d'una altra persona jurídica, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV. (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de representant d'entitat.

Les sol·licituds presentades han de signar-se amb el certificat digital de la persona jurídica que presenta la sol·licitud o, si és el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, seran signats electrònicament pels qui siguen competents per a això aquells documents que s'adjunten la signatura dels quals siga obligatòria.

6. Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es duran a terme telemàticament en la Seu Electrònica de la Generalitat, fent referència al codi d'expedient que li haja sigut assignat. L'accés al tràmit concret d'aportació de documentació complementària haurà de realitzar-se a través de la següent adreça d'internet sede.gva.es/es/proc18536

7. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

8. Si algun dels subjectes a què fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68.4 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.





Quart. Resolució

1. La concessió de subvencions s'efectuarà en règim de concurrència competitiva, i serà el director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca l'òrgan competent per a la seua resolució, a proposta del Servei de Regadius, en virtut de la delegació atorgada en el punt 1 de la base huitena de l'Ordre 27/2018, de 28 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajudes a les comunitats de regants i altres entitats de reg, en relació amb el foment de la utilització racional de l'aigua.

2. Els criteris de valoració de sol·licituds i terminis de resolució i notificació i de presentació de certificacions d'obra són els que indica l'Ordre 27/2018, de 28 de novembre, de 2018.

3. Tots els actes dictats s'entendran condicionats al fet que, en dictar la resolució de les subvencions, subsistisquen les mateixes condicions de fet i de dret, existents en el moment en què van ser produïts aquells actes.

4. D'acord amb el que s'estableix en la base cinquena punt 4 de l'Ordre 27/2018, de 28 de novembre, de 2018, que aprova les bases reguladores de la present convocatòria, els interessats, en el moment de realitzar la seua sol·licitud, podran presentar un projecte tècnic, si no ho feren així, el projecte tècnic haurà de ser presentat en el terme màxim de tres mesos des de la data de resolució de l'admissió a tràmit.

Aquelles sol·licituds els projectes de les quals no hagen obtingut informe favorable de l'Oficina de Supervisió de Projectes abans de la data de tancament de l'exercici econòmic seran excloses.



Cinqué. Mitjà de notificació i publicació sobre informació dels beneficiaris

1. La resolució d'admissió i exclusió de sol·licituds de finançament de les obres serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. S'estableix un termini de sis mesos per a resoldre el procés de selecció de les sol·licituds, comptats a partir de la data de publicació de la convocatòria i podran entendre's desestimades si transcorregut aquest termini no s'ha emés la corresponent resolució.

3. Les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en l'adreça d'internet sede.gva.es/proc562, amb caràcter complementari a la notificació individual a cada beneficiari.



Sisé. Incompatibilitat

Les inversions acollides a la present resolució no són compatibles amb altres subvencions o ajudes que tinguen la mateixa finalitat procedents de fons públics nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



Seté. Transparència

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 26 de novembre, general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les següents obligacions de transparència:

1. Complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que arriben com a mínim a la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta. Aquesta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en gvaoberta.gva.es/tep.

Aquesta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en què s'hagen superat els límits establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

2. Sense perjudici de les obligacions previstes en l'apartat anterior, totes les entitats o persones beneficiàries de subvencions hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada.

3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, amb requeriment previ, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que aquest haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, amb advertiment previ i audiència a l'interessat, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril.



4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desplegament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.



Huité. Protecció de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal, havent de complir-se les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. De conformitat amb el que es preveu en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679 i l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal, cal informar el següent:

a) Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

b) Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.



c) Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

d) Exercici de drets: les persones interessades tenen dret d'accés, rectificació, supressió, de les seues dades de caràcter personal, així com de sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc19970

e) Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades, pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/es/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: http://www.agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments

3. Quan la persona sol·licitant o, el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-les dels següents fets:



a) La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

b) La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres fets, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

c) La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l'assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.



Nové. Entrada en vigor

La present resolució produirà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Desé. Recursos

La present resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se potestativament recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 13 de juny de 2022.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (p. d. Ordre 27/2018, de 28 de novembre; DOGV 8448, 20.12.2018): Antonio Quintana Martínez.

Mapa web