Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de maig de 2022 del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es disposa la publicació de l'acord del Consell de Govern en el qual s'aprova l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2022. [2022/4769]

(DOGV núm. 9349 de 27.05.2022) Ref. Base de dades 004519/2022




El Consell de Govern de la Universitat de València, en la sessió extraordinària del 24 de maig de 2022, va aprovar l'oferta pública d'ocupació extraordinària d'estabilització d'ocupació temporal del PAS 2022 (ACGUV 117/2022).



Per la qual cosa, aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 20, en relació amb els articles 2.2 i 75 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i en compliment del disposat en l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, l'article 55 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Funció Pública Valenciana, i el que estableixen els articles 90 i 190 dels Estatuts de la Universitat de València, resol:





Primer

Enviar a publicar al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) l'acord del Consell de Govern ACGUV 117/2022, que figura com annex a aquesta resolució.



Segon

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar potestativament un recurs de reposició en el termini d'un mes a partir del dia següent a la seva publicació, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, o un recurs contenciós administratiu davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats a partir del dia següent a la seva publicació.

Els recursos contenciosos administratius que s'interposen contra aquesta resolució, seran anunciats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), a l'efecte d'emplaçaments als possibles interessats.



València, 26 de maig de 2022.– La rectora de la Universitat de València: M.ª Vicenta Mestre Escrivà.





OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA EXTRAORDINÀRIA D'ESTABILITZACIÓ D'OCUPACIÓ TEMPORAL DEL PAS 2022



1. Contingut de l'oferta d'ocupació pública

la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en el sector públic, té com a propòsit fonamental la reducció de la temporalitat en l'esmentat sector, amb el propòsit d'aconseguir l'objectiu d'un 8 % de temporalitat estructural. La Universitat de València, especialment des de l'Oferta d'Ocupació Pública de 2011 ha mantingut un esforç sostingut de convocar regularment tots els processos selectius possibles dins dels marges de la taxa de reposició d'efectius, per la qual cosa la seua interinitat de plantilla està només un poc per damunt del 9 %, molt pròxima als objectius de la Llei, tenint en compte a més el retard produït en els processos de selecció a conseqüència de la pandèmia.

No obstant això, les limitacions de les lleis de pressupostos que han impedit el creixement de la plantilla en un poc més d'una dècada han originat que necessitats estructurals s'hagen anat cobrint amb solucions temporals, especialment programes, per la qual cosa la present oferta d'estabilització, juntament amb algunes places ja existents prèviament en la plantilla, es nodreix de necessitats estructurals que s'han incorporat ara a la mateixa amb motiu del procés extraordinari d'estabilització.



Per tant, aquesta Llei 20/2021, de 28 de desembre naix amb l'objectiu, entre altres, d'articular processos de selecció específics que posen fi a les ja esmentades altes taxes de temporalitat en l'ocupació pública.

L'article 2 apartat primer de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública estableix que «…, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguen o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguen contemplades en les diferents Administracions Públiques i estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020».

Continua l'apartat segon d'aqueix mateix article posant de manifest que «Les ofertes d'ocupació que articulen (…) el nou procés d'estabilització, hauran d'aprovar-se i publicar-se en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i seran coordinats per les Administracions Públiques competents.

La publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública haurà de produir-se abans del 31 de desembre de 2022.

La resolució d'aquests processos selectius haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.».

En l'apartat quatre es regula que «L'articulació d'aquests processos selectius que, en tot cas, garantirà el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, podran ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració General de l'Estat, Comunitats Autònomes i Entitats Locals, (…).Sense perjudici del que s'estableix en el seu cas en la normativa pròpia de funció pública de cada Administració o la normativa específica, el sistema de selecció serà el de concurs oposició, amb una valoració en la fase de concurs d'un quaranta per cent de la puntuació total, en la qual es tindrà en compte majoritàriament l'experiència en el cos, escala, categoria o equivalent de què es tracte podent no ser eliminatoris els exercicis en la fase d'oposició, en el marc de la negociació col·lectiva establida en l'article 37.1.c del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic».



En compliment dels previst en l'apartat 7, de l'article 2 de la Llei 20/2021, amb la finalitat de permetre el seguiment de l'oferta, les Administracions Públiques hauran d'enviar al Ministeri d'Hisenda, a través de la Secretaria d'Estat de Pressupostos i Despeses certificació amb el nombre de places estructurals ocupades de manera temporal existent en cadascun dels àmbits afectats.

Per part seua, en la Disposició addicional sisena de l'esmentada Llei s'estableix que «Les Administracions Públiques convocaran, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que es preveu en l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, aquelles places que, reunint els requisits establits en l'article 2.1, hagueren estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016».

Aquests processos, «que es realitzaran per una sola vegada, podran ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, Comunitats Autònomes i Entitats Locals i respectaran, en tot cas, els terminis establits en aquesta norma».

En la disposició addicional octava es recull que «Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena inclouran en les seues convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016».

I, finalment, en la Disposició addicional novena s'estableix que «En el marc del que s'estableix en el *TREBEP i aquesta llei, l'administració de les Comunitats Autònomes, Entitats forals i locals, desenvoluparan els processos d'estabilització i duran a terme, en el marc del que es preveu en aquesta llei, acords amb les organitzacions sindicals per a aconseguir l'objectiu de reducció de la temporalitat establert en aquesta norma».

En virtut del que antecedeix i, una vegada duta a terme la negociació amb la part sindical en relació a l'Oferta d'Ocupació Pública d'Estabilització d'Ocupació Temporal de la llei 20/2021 de 28 de desembre, es presenta la següent oferta:

El nombre total de llocs és de: 106

Les escales en les quals s'ofereixen aquests llocs de treball són:

Del grup A, subgrup A1: escala tècnica superior de formació permanent, escala tècnic superior de gestió de la investigació, escala tècnica superior d'informació, escala tècnic superior d'informàtica, escala tècnic superior d'investigació, escala tècnic superior de planificació, anàlisi i avaluació, escala tècnic superior de prevenció, i escala de tècnics de gestió.

Del grup A, subgrup A2: escala tècnica mitjana d'assessorament lingüístic, escala tècnica mitjana d'enginyeria, escala de gestió universitària, escala tècnica mitjana d'informàtica, escala tècnica mitjana d'investigació, i escala tècnica mitjana de planificació, anàlisi i avaluació.



Del grup C, subgrup C1: escala tècnica bàsica d'informàtica, escala tècnica bàsica d'investigació, y escala administrativa.

I les categories professionals de personal laboral de: tècnic encarregat d'equip, tècnic especialista d'oficis, i oficial d'oficis.



2. Composició dels tribunals

la composició dels tribunals i els òrgans de selecció s'ajustarà al que estableix l'article 60 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

La seua estructura haurà d'ajustar-se al Reglament de selecció del personal d'administració i serveis de la Universitat de València aprovat pel Consell de *Govern de 2 de febrer de 2021 (ACGUV 11/2021).

En aplicació d'aquest Reglament, es garantirà la composició equilibrada del nombre de dones i homes en els tribunals d'aquestes proves selectives.



3. Termini per a les convocatòries previstes en l'oferta

de conformitat amb el que disposa l'article 2.2 de la Llei 20/2021, La publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública haurà de produir-se abans del 31 de desembre de 2022.



4. Contingent de persones amb discapacitat

En les convocatòries dels processos d'estabilització a l'empara de l'article 2.1 de la Llei, es podrà incloure un contingent per a l'accés de persones amb discapacitat fins a aconseguir el percentatge establert per la legislació bàsica per al conjunt de l'oferta que tinga el seu fonament en l'esmentat article 2.1, sempre condicionat a la compatibilitat amb l'exercici de les tasques.



5. Informe d'impacte de génere

de conformitat amb el que es preveu en el paràgraf segon de l'article 55.1 de la Llei 4/2021 de la Funció Pública Valenciana, s'ha elaborat el corresponent informe de gènere d'aquesta oferta d'ocupació pública.





Annex I



Nombre de llocs de treball per a personal funcionari

Total: 101



ESCALA GRUPO A, SUBGRUPO A1 Concurso Concurso oposició

FA07 ETS FORMACIÓ PERMANENT 1 –

FA09 ETS DE GESTIÓ DE LA INVESTIGACIÓ 4 8

FA10 ETS D'INFORMACIÓ 3

FA11 ETS D'INFORMÀTICA 2 2

FA12 ETS D'INVESTIGACIÓ 3 6

FA13 ETS DE PLANIFICACIÓ, ANÀLISI I AVALUACIÓ – 1

FA14 ETS DE PREVENCIÓ – 1

FA16 ESCALA TÉCNICS DE GESTIÓ 3 1

TOTAL 13 22





ESCALA GRUPO A, SUBGRUPO A2 Concurso Concurso oposició

FB02 ETM D'ASSESSORAMENT LINGÜÍSTIC 3 –

FB12 ETM D'ENGINYERIA 1 –

FB15 ESCALA DE GESTIÓ UNIVERSITARIA 2 8

FB16 ETM D'INFORMÀTICA 1 1

FB17 ETM D'INVESTIGACIÓ 0 9

FB18 ETM DE PLANIFICACIÓ, ANÀLISI I AVALUACIÓ 6 1

TOTAL 13 19







ESCALA GRUPO C, SUBGRUPO C1 Concurso Concurso oposició

FC03 ETB D'INFORMÀTICA 1 –

FC05 ETB D' INVESTIGACIÓ 3 3

FC58 ESCALA ADMINISTRATIVA 9 18

TOTAL 13 21







Nombre de llocs de treball per a personal laboral

Total: 5



CÓDIGO CATEGORÍA PROFESIONAL Concurso Concurso oposició

LC42 TÈCNIC ENCARREGAT D'EQUIP 1 –

LC63 TÈCNIC ESPECIALISTA DE OFICIS 2 –

LC97 OFICIAL DE OFICIS 2 –

TOTAL 5 –



Mapa web