Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ 2022-RRHH-479-JUR, de 16 maig de 2022, del director gerent del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, per la qual es fan públics els acords del Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló de data 10 de maig de 2022, pels quals s'aproven l'oferta d'ocupació pública ordinària 2022 i l'oferta d'ocupació pública d'estabilització a l'empara de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló. [2022/4691]

(DOGV núm. 9351 de 31.05.2022) Ref. Base de dades 004639/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Consorci Hospitalari Provincial de Castelló
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau, Grup C, subgrup C1. Titulació de batxiller o tècnic de formació professional, Grup C, Subgrup C2. Titulació de graduat en ESO, Agrupacions professionals funcionarials (APF). Sense requisit de titulació



El Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, reunit en sessió extraordinària i urgent, de data 10 de maig de 2022, va aprovar per majoria l'acord d'oferta d'ocupació pública (OOP) ordinària 2022 i l'acord d'oferta d'ocupació pública (OOP) d'estabilització a l'empara de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.



Els criteris generals d'aquestes ofertes d'ocupació pública van ser prèviament objecte de Mesa General de Negociació les reunions de la qual es van realitzar en data 1 de març i 27 d'abril de 2022.

El director gerent del Consorci, fent ús de les facultats atribuïdes per l'article 23.c dels estatuts del Consorci, disposa:

Fer públics en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló, el text íntegre dels acords de l'OOP ordinària 2022 i OOP Estabilització del Consorci.



Castelló de la Plana, 16 de maig de 2022.– El director gerent: Joaquín Sanchís García.







El Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en sessió extraordinària i urgent de data 10 de maig de 2022, ha aprovat per majoria, el següent acord:

Acord d'aprovació de l'OOP ordinària del Consorci per a 2022 i les ofertes extraordinàries d'estabilització i excepcional d'ocupació temporal de llarga duració, de la Llei 20/2021, de 28 de desembre. Ratificació resolució de la presidenta de data 27 d'abril de 2022.



El Reial Decret llei 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, que regula en els seus títols IV i V els mecanismes i principis d'accés a l'ocupació pública i el contingut de les seues ofertes, estableix que les necessitats de personal amb consignació pressupostària que hagen de proveir-se mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal, la qual cosa comportarà l'obligació de convocar els corresponents processos selectius per a les places compromeses, fixant el termini màxim per a la convocatòria d'aquests.

Considerant el que es disposa en el Conveni col·lectiu per al personal laboral del Consorci que determina que les necessitats de recursos humans amb consignació pressupostària seran determinades anualment i aprovades per l'òrgan competent, prèvia negociació en l'àmbit de la Taula General de Negociació

Considerant el que es preveu en les lleis de pressupostos, tant de l'Estat com de la Generalitat per a 2022, que estableixen una taxa de reposició en els sectors prioritaris, com és sanitat, que arriba al 120 per cent de reposició d'efectius.

Considerant el que es disposa en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, que permet disposar d'una taxa addicional d'estabilització d'ocupació temporal, així com una convocatòria excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració.

Resultant que de conformitat amb el que es disposa en l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, seran objecte de negociació en la Taula General de Negociació «els criteris generals sobre oferta d'ocupació publica», i que els criteris bàsics d'aquestes ofertes d'ocupació pública, tant la de l'exercici 2022 com les ofertes d'ocupació pública d'estabilització i excepcional per aplicació de la llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, plasmats en el present acord, s'han sotmés al tràmit de negociació amb els representants socials en la Taula General de Negociació del Consorci que ha tingut lloc en sessions de l'1 de març de 2022 i 27 d'abril de 2022.

Resultant que l'Acord de 31 de maig de 2021, del Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, de contractació administrativa i gestió econòmica en diversos òrgans del Consorci, publicat en el DOGV número 9107 de data 15 de juny de 2021, atribueix a la presidenta del Consell de Govern del Consorci la competència per a l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública.

A la vista de tot l'exposat, la presidenta del Consell de Govern del Consorci va aprovar mitjançant resolució de data 27 d'abril de 2022 l'oferta d'ocupació pública ordinària del Consorci per a 2022 i les ofertes extraordinàries d'estabilització i excepcional d'ocupació temporal de llarga duració, de la Llei 208/2021, de 28 de desembre.

No obstant això, i vista la Resolució conjunta de la Direcció General de Sector Públic i Patrimoni i la Direcció General de Pressupostos de data 28.04.2022, en virtut de la Resolució de la Secretaria d'Estat de Funció Pública de data 01.04.2022 sobre les orientacions per a la posada en marxa dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, que disposa que «en l'àmbit del sector públic instrumental de la Generalitat, les OOP hauran de ser aprovades per l'òrgan col·legiat superior de govern o administració de cada ens...» ; és pel que s'eleva al Consell de Govern, per a la seua aprovació, el següent acord:





Primer

Aprovar l'oferta d'ocupació pública ordinària del Consorci per a 2022, que suposa un total oferit de 19 places de diferents grups professionals en funció de la taxa de reposició que per a l'exercici 2022 estableixen les lleis pressupostàries, estructurada en torn ordinari i torn de diversitat funcional, complint amb el contingent legal, a les quals cal afegir 11 places que es convoquen pel torn de promoció interna, que no computen en la taxa de reposició, i 2 places d'indefinits no fixos per sentència judicial a data del present acord.



Segon

Aprovar les ofertes extraordinàries d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració, de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, que permet disposar d'una taxa addicional d'estabilització d'ocupació temporal, així com una convocatòria excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració, l'oferta d'estabilització del consorci contempla 10 places corresponents a diferents grups professionals, derivada de l'article 2.1, i 129 places que integren el procés d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració, a convocar de manera excepcional, i per una sola vegada, de conformitat amb les disposicions addicionals sisena i huitena de l'esmentada llei, dins dels quals s'inclou el personal indefinit no fix amb sentència judicial a data 31 de desembre de 2020 i ocupació de vacant a data d'entrada en vigor de la Llei.





Tercer

Ratificar la Resolució de la presidenta del Consorci de data 27 d'abril de 2022 per la qual s'aprova l'OOP ordinària del Consorci per a 2022 i les ofertes extraordinàries d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració, de la llei 20/2021, de 28 de desembre, tal com consta en document adjunt al present acord.

Resolució 2022-RRHH-366-JUR de la presidenta del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló per al fet que s'aprova l'OOP ordinària del Consorci per a 2022 i les ofertes extraordinàries d'estabilització i excepcional d'ocupació temporal de llarga duració, de la Llei 20/2021, de 28 de desembre.

La presidenta del Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, en exercici de les competències atribuïdes per l'Acord de 31 de maig de 2021, del Consell de Govern, pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, de contractació administrativa i gestió econòmica en diversos òrgans del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, i en concret, segons el que es disposa en el seu apartat Primer A. 1, pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, en el càrrec de la presidència del Consell de Govern en relació a l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i plantilla aprovats, ha resolt:

Considerant el que es disposa en el Reial Decret llei 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, que regula en els seus títols IV i V els mecanismes i principis d'accés a l'ocupació pública i el contingut de les seues ofertes, i en concret l'article 70 que estableix que les necessitats de personal amb consignació pressupostària que hagen de proveir-se mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés seran objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal, la qual cosa comportarà l'obligació de convocar els corresponents processos selectius per a les places compromeses, fixant el termini màxim per a la convocatòria d'aquests. En tot cas, l'execució de l'oferta d'ocupació pública o instrument similar haurà de desenvolupar-se dins del termini improrrogable de tres anys.

Considerant el que es disposa en l'article 8 del Conveni col·lectiu per al personal laboral del Consorci que determina que »les necessitats de recursos humans amb consignació pressupostària seran determinades anualment i aprovades per l'òrgan competent, prèvia negociació en l'àmbit de la Mesa General de Negociació. L'oferta d'ocupació pública de personal laboral del Consorci Hospitalari, confeccionada d'acord amb el descrit en l'apartat anterior, i amb respecte al que per a cada any s'establisca com a norma bàsica d'aplicació a totes les administracions públiques per les respectives lleis de pressupostos generals de l'Estat, s'aprovarà i publicarà en el primer trimestre de cada any».



Resultant que aquestes previsions han de matisar-se d'acord amb el que preveuen les lleis de pressupostos, tant de l'Estat com de la Generalitat, per a 2022 que respectant en tot cas les disponibilitats pressupostàries del capítol I dels corresponents pressupostos de despeses, estableixen una taxa en els sectors prioritaris que arriba al 120 per cent de reposició d'efectius, considerant-se sector prioritari les Administracions Públiques amb competències sanitàries respecte de les places de personal estatutari i equivalent dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut sent com és que els consorcis adscrits a la Generalitat, sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió de la Generalitat, que segons la legislació aplicable puguen contractar personal propi, si gestionen serveis públics o realitzen activitats que es consideren incloses dins de la consideració de sector prioritari, tindran la taxa de reposició establida per a aquest sector, això és, 120 % de la reposició d'efectiu, sent els criteris aplicables per al càlcul d'aquesta taxa els que defineixen les pròpies lleis de pressupostos i segons els quals no computaran dins del límit màxim de places derivat d'aquesta, aquelles que es convoquen per a la seua provisió mitjançant processos de promoció interna i las places corresponents a personal declarat indefinit no fix per sentència judicial.



Així, l'article 20 un de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2022, i la disposició addicional vintena, apartat quart, en relació a l'article 36.3 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2021 estableix la determinació de la taxa de reposició que es durà a terme seguint les mateixes regles recollides en la norma pressupostària estatal i que se circumscriu a l'àmbit temporal de l'exercici econòmic immediatament anterior, això és, 2021.



Considerant que la taxa ordinària de reposició d'efectius del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, a aplicar en l'exercici 2022 i calculada en els termes que estableix la normativa pressupostària, s'estableix sobre la diferència entre el nombre d'empleats fixos que durant l'exercici econòmic 2021 van extingir la seua relació laboral i el nombre d'empleats fixos que es van haver incorporat en el referit exercici, per qualsevol causa, excepte els procedents d'ofertes d'ocupació pública, o reingressat des de situacions que no comporten la reserva de llocs de treball, que aconsegueix a 15, i per tant, el nombre de places a convocar és de 18 efectius. A més, aquesta taxa pot ser incrementada amb la derivada de les altes i les baixes registrades durant l'exercici en curs, fins a la data d'aprovació de l'oferta, tal com estableix l'article 36.6 de la llei 8/2021, de pressupostos de la Generalitat Valenciana, en els termes i amb l'abast regulats en dit article. A elles s'afigen les places corresponents al personal declarat per sentència judicial amb una relació indefinida no fixa, i el nombre de places reservades a la promoció interna acordada en l'àmbit de la negociació col·lectiva, complint amb el percentatge no inferior al 40 % de les vacants que es convoquen, que estableix la llei de Funció Publica Valenciana en previsió de l'així disposat en la normativa bàsica estatal, i que s'especifiquen en l'annex I de la present resolució. Aquest nombre de places no està inclòs en la taxa de reposició, per la qual cosa les places oferides i no cobertes per aquest torn de promoció interna no seran acumulables a les convocatòries de torn lliure.



D'altra banda l'article 20 un, ultime paràgraf, de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressupostos de l'Estat, i l'article 36,1, ultime paràgraf de la llei 8/2021, de 30 de desembre s'expressen en aquests termes: «El que s'estableix en els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici dels processos d'estabilització derivats del Reial Decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública».

En el Reial Decret llei 14/2021, de 6 de juliol, té el seu origen l'actual llei 20/2021,de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. Aquesta llei estableix addicionalment a la taxa de reposició d'efectius, taxes addicionals i excepcionals d'estabilització d'ocupació pública, de tal manera que juntament amb l'OOP ordinària, el Consorci té habilitació legal per a l'aprovació d'una oferta d'ocupació pública (OOP) extraordinària d'estabilització.



De conformitat amb l'exposat, l'article 2,1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, estableix una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal de manera tal que «...s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguen o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguen contemplades en les diferents Administracions Públiques i estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2020.

Considerant, així mateix, el que es disposa en la disposició addicional sisena de la norma que determina que les administracions públiques convocaran, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que es preveu en l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, aquelles places que, reunint els requisits establerts en l'article 2.1, hagueren estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a 1 de gener de 2016.

Addicionalment, tal com s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei 20/2021, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena, inclouran en les seues convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació d'aquesta naturalesa anterior a l'1 de gener de 2016.

Es preveuen, doncs, de manera addicional a la taxa de reposició, la taxa addicional d'estabilització de l'article 2.1, i l'excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració de la disposició addicional sisena que inclou, al seu torn, addicionalment, la de la disposició addicional huitena.

Resultant que el règim jurídic dels consorcis sanitaris, així disposat en la llei 15/1997, de 25 d'abril, sobre habilitació de noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut, en redacció donada per la disposició final desena de la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa, estableix que el personal seleccionat directament pels propis consorcis estarà sotmés a règim laboral, regulació que també contempla l'article 121 de la llei 4/2015,d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i recollit, igualment, pels Estatuts del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló que estableixen en el seu article 8.6 que el personal de nou ingrés es regirà per la normativa de Dret Laboral.



L'oferta d'ocupació pública aporta seguretat jurídica, ja que la resolució que s'aprova és coherent amb l'ordenament jurídic estatal i autonòmic, especialment, el marc jurídic regulador dels consorcis, i s'adequa plenament a la legislació pressupostària autonòmica, contribuint a la generació d'un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certitud, que facilite el seu coneixement i comprensió per la ciutadania.



Compleix amb el principi de transparència, de cara als futurs processos selectius, de manera que la ciutadania pot conéixer no sols les places a convocar sinó en quins grups, especialitats, coneixent per endavant les regles bàsiques a les quals se subjectaran les convocatòries.

També té en compte el principi de transversalitat en la igualtat de gènere, segons el qual els poders públics integraran la perspectiva de gènere en l'elaboració, execució i seguiment de les disposicions normatives, a fi d'eliminar els efectes discriminatoris que pogueren causar, i fomentar la igualtat entre dones i homes, i és conforme amb el Pla d'igualtat del Consorci.

Així l'oferta d'ocupació pública ordinària del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló per a l'exercici 2022 suposa un total oferit de 19 places de diverses grups professionals en funció de la taxa de reposició que per a l'exercici 2022 estableixen les lleis pressupostàries, estructurada en torn ordinari i alterne diversitat funcional, complint amb el contingent legal, a les quals cal afegir 11 places que es convoquen pel torn de promoció interna, que no computen en la taxa de reposició, i 2 places d'indefinits no fixos per sentència judicial a data de publicació de la present resolució.

Considerant que la Llei 20/2021, de 28 de desembre mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, permet disposar d'una taxa addicional d'estabilització d'ocupació temporal, així com una convocatòria excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració, l'oferta d'estabilització del Consorci contempla 10 places corresponents a diversos grups professionals, derivada de l'article 2.1, i 129 places que integren el procés d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració, a convocar de manera excepcional, i per una sola vegada, de conformitat amb les disposicions addicionals sisena i huitena de l'esmentada llei, dins dels quals s'inclou el personal indefinit no fix amb sentència judicial a data 31 de desembre de 2020 i ocupació de vacant a data d'entrada en vigor de la Llei.



Resultant que de conformitat amb el que es disposa en l'article 37.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, seran objecte de negociació en la Taula General de Negociació «els criteris generals sobre oferta d'ocupació pública», i que els criteris bàsics d'aquestes ofertes d'ocupació pública, tant la de l'exercici 2022 com les ofertes d'ocupació pública d'estabilització i excepcional per aplicació de la llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, plasmats en la present resolució, s'han sotmés al tràmit de negociació amb els representants socials en la Mesa General de Negociació del Consorci que ha tingut lloc en sessions de l'1 de març de 2022 i 27 d'abril de 2022.

Resultant que la present resolució se sotmet a l'informe favorable de la Direcció de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, així com de la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, estant totes les places dotades pressupostàriament i no havent existit ofertes d'ocupació pública publicades en els últims cinc anys, sent l'última la de l'exercici 2016.



La competència per a l'aprovació d'aquesta Oferta correspon, d'acord amb l'esmentat article, als òrgans de govern de les Administracions Públiques. En concret, en l'àmbit del Consorci, l'Acord de 31 de maig de 2021, del Consell de Govern del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, de contractació administrativa i gestió econòmica en diversos òrgans del Consorci, publicat en el DOGV número 9107 de data 15 de juny de 2021, atribueix a la Presidenta del Consell de Govern del Consorci la competència per a l'aprovació de l'oferta d'ocupació pública, i previ informe favorable de la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, segons estableix l'article 36.14, en relació al 36.12 de la Llei 8/2021, de 28 de desembre, de pressupostos Generalitat Valenciana, aquesta Presidència del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, resol:



Primer. Aprovació de les ofertes d'ocupació pública: oferta d'ocupació pública ordinària de l'any 2022 i ofertes d'estabilització.

D'acord amb el que es preveu en l'article 70 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i l'article 8 del Conveni col·lectiu del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, s'aprova l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'exercici 2022, per a la selecció de personal laboral del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló en els termes que s'especifiquen en la present resolució, i que seran convocats mitjançant concurs oposició, distribuïdes en torn lliure, ordinari i diversitat funcional, i promoció, interna, així com els llocs ocupats pel personal indefinit no fix per sentència que no entren en els processos d'estabilització, que seran executats de conformitat amb les previsions recollides en les disposicions de desenvolupament de la Llei 20/2021.

Així mateix determinades places de naturalesa laboral vacants s'ofereixen i seran convocats, amb caràcter excepcional i per una sola vegada, a través dels processos d'estabilització d'ocupació temporal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, a l'empara del regulat i disposat en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, de conformitat amb les previsions contingudes en l'article 2.1 de la llei 20/2021, a través de concurs oposició, i la seua normativa de desenvolupament, i les previsions contingudes en les disposicions addicionals sisena i huitena de la Llei 20/2021, mitjançant el sistema de concurs excepcional, d'acord amb el que es preveu en l'article 61.7 del text refós de la Llei del Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



Segon. Distribució de les places i llocs en els grups professionals continguts en les ofertes ordinària i d'estabilització d'ocupació pública



En les presents ofertes d'ocupació pública s'inclouen places vacants i dotades pressupostàriament i incloses en les plantilles de personal aprovades pel Consorci. Aquestes places o bé es troben exercides de manera interina o temporal, en tots els supòsits respecte de les incloses en les convocatòries d'estabilització, o bé es tracta de vacants que pertanyen a sectors, funcions i grups que es consideren absolutament prioritaris, i que no poden ser proveïdes amb els efectius fixos de personal existents.

La seua distribució es detalla en els annexos a la present, distingint-se per convocatòria ordinària i convocatòries integrants dels processos d'estabilització, especificant en aquest últim cas, el tipus de procés d'estabilització segons es veja afectat el lloc per l'article 2.1 o per les disposicions addicionals sisena i huitena, i correlativament, si el procés es convoca pel sistema de concurs oposició o per concurs; i dins de cadascuna d'elles, convocatòria ordinària (torn lliure ordinari i diversitat funcional, promoció interna i indefinits no fixos per sentència) i d'estabilització, per grups professionals, amb indicació del nombre total de places per grup professional, i indicant el número de lloc de treball que correspon a cadascuna de les places convocades de cada grup professional objecte d'estabilització, així com el número de lloc corresponent a les places del torn lliure (torn ordinari i torn de diversitat funcional), promoció interna, i indefinits no fixos, en el procés de convocatòria ordinari, sent aplicable els límits previstos en les normes pressupostàries vigents.

La distribució s'efectua tenint en compte l'estructura de llocs de la plantilla orgànica del Consorci en compliment del que es disposa en la llei de pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Tenint en compte l'estructura de llocs de plantilla, arran de la normativa que regula el règim dels consorcis sanitaris, respecte del personal del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló que en virtut del procés d'Homologació de llocs de treball a l'estructura de llocs de les IISS de la Conselleria de Sanitat USP, aprovat per acord del Consell de Govern del Consorci de 3 de juliol de 2017 ha vist homologada la seua plaça a una altra amb diferent denominació, s'entendrà que els serveis prestats i, en el seu cas, la situació de servei actiu i reserva de lloc, en aquells homòlegs en què els van exercir, queden referits i certificats al nou lloc al qual ha resultat homologat.



Tercer. Promoció interna en l'OOP ordinària de l'any 2022

Amb objectiu de fomentar la promoció interna es convocaran mitjançant procediment de promoció interna les places que es detallen en els annexos corresponent a la convocatòria ordinària de l'OOP 2022.

Les convocatòries de promoció interna en els grups professionals o categories contingudes en l'annex III, s'obriran al personal amb plaça en propietat en el Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, funcionari de carrera o personal laboral fix, que pertanga a un grup professional o de classificació inferior o diferent categoria professional o especialitat dins del mateix grup professional, que aquell al qual aspira, i que haja estat en servei actiu o amb reserva de plaça almenys durant dos anys en el grup professional, categoria professional o especialitat des de la qual s'accedeix.

La convocatòries de promoció interna determinarà, si escau, de quines proves o de quines matèries quedaran exempts el personal que participe a través de cadascuna de les modalitats de promoció interna, sempre que es tracte de coneixements que es puguen considerar prou acreditats a través de les proves d'ingrés al cos o escala o grup professional d'origen.

La convocatòria preveurà que les places incloses en el procés de promoció interna que resulten desertes no podran acumular-se a la corresponent convocatòria de torn lliure, al no computar-se dins del límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius, en compliment dels criteris per al càlcul d'aquesta taxa definits en la Llei general de pressupostos de l'Estat i de la Generalitat Valenciana.



Els processos de promoció interna que estan oberts al personal fix del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, independentment de la seua naturalesa jurídica, podran ser objecte de convocatòria independent, o de convocatòria conjunta amb els processe d'accés lliure dins de la mateixa categoria professional objecte de convocatòria.

Els processos de promoció interna es regiran per les especificacions previstes en la normativa bàsica de l'Estat aplicable al personal laboral.





Quart. Accés per a persones amb diversitat funcional en l'OOP ordinària de l'any 2022

D'acord amb el que es preveu en l'article 59 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en l'oferta d'ocupació pública de l'any 2022 es reservar un contingent no inferior al set per cent de les vacants per a ser cobertes entre persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %, considerant com a tals les incloses en els apartats 1 i 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, sempre que superen els processos selectius i acrediten la seua diversitat funcional i la compatibilitat amb l'acompliment de les funcions, de manera que, progressivament s'aconseguisca el dos per cent dels efectius totals en aquesta administració.



La reserva del mínim del 7 % ser realitzarà de manera que almenys el 2 % de les places oferides ho siga per a ser cobertes per persones que acrediten diversitat funcional intel·lectual i la resta de contingent per als qui acrediten qualsevol altre tipus de diversitat funcional.



Cinqué. Llocs ocupats per personal laboral indefinit no fix per sentència, en OOP ordinària 2022 i ofertes d'estabilització

En els annexos es relacionen per grups professionals una sèrie de llocs ocupats per personal laboral indefinit no fix declarat per sentència judicial. Aquests llocs han de ser inclosos l'oferta d'ocupació pública ordinària que aprove el Consorci sense imputar a la taxa de reposició. No obstant això, els processos de estabilització de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, inclouran les places ocupades per persones que hagen sigut declarades com a personal indefinit no fix per sentència judicial a 31 de desembre de 2020, atés que les places compleixen amb la necessària naturalesa temporal, d'ocupació ininterrompuda i naturalesa estructural a què es refereixen aquests processos, així com el criteri corresponent a la Disposició addicional huitena.

La estabilització d'aquest personal serà en els llocs homologats a l'estructura de llocs equivalents aprovat en el Consorci Hospitalari en aplicació de la normativa del règim jurídic dels consorcis sanitaris, i com a consorci adscrit a la Generalitat Valenciana a través de la Conselleria de Sanitat, i a la plantilla orgànica de places del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, autoritzada per la Conselleria de Sanitat i Hisenda i publicada en Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La cobertura reglamentària d'aquests llocs vacants per aquelles persones que hagen superat el procés selectiu comportarà el cessament automàtic del personal laboral indefinit no fix de plantilla que els ocupe fins al moment, quedant extingida la relació laboral.



Sisé. Activació de determinada categoria declarada a extingir

Amb la finalitat de garantir la reducció de la temporalitat en el percentatge establit en la Llei 20/2021 i el dret a l'estabilització i accés a l'ocupació pública de tots les persones treballadores que compten amb una relació temporal laboral amb aquest Consorci anterior a 1 de gener de 2016, i amb aquesta única finalitzeu, de manera excepcional i per una única vegada, s'activa la plaça laboral declarada a extingir, que recollida en l'Annex del procés d'estabilització excepcional d'ús de llarga duració, compleix amb els requisits establits en la Disposició addicional sisena i huitena, i serà convocat i executat amb caràcter extraordinari i excepcional, per una sola vegada, pel sistema de concurs previst en l'article 61.7 del TREBEP



Seté. Exigència de titulació acadèmica

En les convocatòries de places, també en els processos d'estabilització, és aplicable la normativa sobre titulació acadèmica o professional exigida per a accedir als diferents grups i categories professionals, i en el seu cas, cossos, en funció del seu grup o subgrup de pertinença. Exercir o haver exercit prèviament la plaça convocada no eximeix d'aquest requisit, excepte aquells supòsits en què la normativa convencional aplicable a l'àmbit permeta excepcionar aquesta exigència.





Huité. Identificació en la convocatòria de les places a oferir i elecció de places entre els aspirants que superen el procés

Donades les especials circumstàncies en què s'engloben les ofertes ordinària i extraordinàries d'estabilització i excepcional d'ocupació temporal de llarga duració, i la seua acumulació, són objecte de les mateixa places concretes identificades a través del número de lloc assignat a cada plaça, i la convocatòria concreta, igual que efectua la present resolució, identificarà les places concretes amb el seu codi corresponent, de tal manera que la cobertura reglamentària d'aquests llocs vacants per aquelles persones que hagen superat el procés selectiu i formalitzen contracte fix amb incorporació efectiva al lloc de treball que segons els criteris d'elecció de plaça resulten d'aplicació, o la seua provisió per personal laboral fix, comportarà el cessament automàtic del personal laboral interí que l'ocupava en aqueix moment, quedant extingida la relació laboral temporal o no fixa, amb els efectes que estableix la Llei 20/2021 en el seu article 2.

Les persones aspirants deuen, en presentar la seua instància, indicar les places a les quals opten, indicant si opten a places de totes i cadascuna de les ofertes d'ocupació, ordinària i extraordinàries d'estabilització i excepcional d'ús de llarga duració, o només a les places convocades en alguna (i no totes)d'aquestes ofertes (a les de concurs oposició, o només a les de concurs), i prioritzar entre aquestes, de tal manera que en el cas que se supere el procés selectiu en tots dos sistemes i s'obtinga dret a provisió de plaça, l'opció per una de les dues places la possessió de les quals simultaneja és incompatible, vinga definida per endavant.



Llevat que existisca una normativa específica que establisca una altra cosa, no cal restringir l'elecció de plaça o reservar algunes de les mateixes als aspirants que venien cobrint aqueixes mateixes places de manera temporal o interina.

Places a temps parcial. Atés que dins de l'oferta excepcional d'ús de llarga duració existeixen places en un grup professional que integra tant llocs a temps complet com a temps parcial, les persones que concórreguen a aquesta convocatòria, que no presentarà especialitats quant al seu procés ja que es tracta del sistema de concurs, podran en la seua instància manifestar la seua elecció a no optar a aquestes; en tot cas, les places a temps parcial concorren i integren, la mateixa convocatòria.





Nové. Presa de possessió de la plaça (nomenament i signatura del contracte laboral fix) i cessament del temporal o interí

Una vegada finalitzat el procediment i formalitzats els contractes de treball de personal fix (o si ja vingueren prestant serveis en el Consorci, la novació dels seus contractes de treball), els aspirants seleccionats podran prendre possessió de la plaça produint-se el cessament en el mateix moment de la persona que en el seu cas la vinguera exercint de manera temporal o interina, conforme al que es disposa en l'apartat huité.

Atés que, per les característiques del procés, és possible que aquesta persona haja resultat adjudicatària d'una altra plaça, es considera aconsellable que s'article prèviament que aquests cessament i preses de possessió tinguen lloc de manera coordinada



Deu. Desenvolupament dels processos selectius

Acumulació dels processos de concurs oposició: OOP ordinària i OOP estabilització article 2.1

L'execució dels processos selectius corresponents a places i llocs inclosos en els annexos de la present resolució, quan el procés selectiu siga el de concurs oposició s'acumularan, realitzant-se la convocatòria d'un grup professional de manera conjunta. Així doncs, l'execució dels processos selectius corresponents a les places i llocs inclosos en l'OOP ordinària 2022, s'acumularan a la resta de processos de desenvolupament de l'OOP d'estabilització de l'article 2.1, realitzant-se la convocatòria de manera conjunta i segons els criteris establits en la normativa i disposicions de desenvolupament de la Llei 20/2021.



Convocatòria extraordinària i excepcional d'estabilització d'ús de llarga duració.

L'execució dels processos selectius corresponents a places i llocs incloses en els annexos de la present resolució, el procés selectiu de la qual siga el de les disposicions addicionals sisena i huitena, seran executades amb caràcter extraordinari i excepcional, per una sola vegada, pel sistema de concurs previst en l'article 67.7 del TRLEBEP.

Convocatòria dels processos selectius derivats de l'OOP ordinària 2022.

L'execució dels processos selectius corresponents a les places incloses en l'OOP ordinària 2022, s'acumularan amb les de la resta dels processos selectius d'estabilització, realitzant-se la convocatòria d'un grup professional de manera conjunta, segons els criteris establits en la normativa i disposicions de desenvolupament de la Llei 20/2021.



Desenvolupament dels processos selectius per a persones amb diversitat funcional

Les proves selectives destinades a persones amb diversitat funcional tindran idèntic contingut que les establides per a la resta dels aspirants, sense perjudici de les adaptacions i els ajustos raonables necessaris de temps i mitjans per a la seua realització, per a assegurar que les persones amb diversitat funcional participen en condicions d'igualtat, a excepció del que es disposa en l'apartat següent.

Les convocatòries per a l'accés de les persones amb diversitat funcional de tipus intel·lectual estaran dirigides especialment a acreditar que els aspirants posseeixen els coneixements imprescindibles que els permeten fer les tasques pròpies del lloc de treball. No obstant això, en el cas dels processos de la disposició addicional sisena i huitena, en tractar-se de processos per concurs com a procés excepcional, per una sola vegada, la convocatòria de les mateixes es realitzarà amb caràcter general, amb igual valoració dels mèrits objectius fixats per a tots els candidats.

Desenvolupament de tots els processos selectius.

La publicació de les convocatòries dels processos selectius per a la cobertura de les places incloses en les ofertes d'ocupació pública, OOP ordinària 2022 i OOP's estabilització, haurà de produir-se abans del 31 de desembre de 2022. La resolució d'aquests processos selectius haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.

Les convocatòries derivades d'aquestes ofertes es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix es procedirà també a la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló.

Les places a cobrir en el procés de OOP ordinària i OOP's de estabilització són oferides donant compliment als principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com el de publicitat derivat dels anteriors.

La fase d'oposició dels processos selectius per concurs oposició tindrà un valor del 60 % del total, i tenint caràcter eliminatori, establiran en les convocatòries la nota necessària per a la seua superació i passe a la fase de concurs. Per la seua part la fase de concurs tindrà una valoració del 40 % de la puntuació total.

El contingut dels programes i de la prova en l'exercici de la fase d'oposició serà adequat al conjunt de funcions a desenvolupar per a cada categoria o especialitat, el sector de l'activitat i la singularitat del procés, tot això en en el marc de la negociació col·lectiva establida en l'article 37.1.c del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

En la fase de concurs i en els processos per concurs, es tindrà en compte majoritàriament l'experiència en el cos, escala, categoria o equivalent objecte de la convocatòria, de manera que existirà una graduació que permeta valorar en major mesura aquests mèrits segons resulten acreditats en l'entitat publica sanitària convocant a la qual es desitja accedir, en institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut gestionades directament o indirectament a través de consorcis o contractes de gestió de servei públic per concessió conforme al que s'estableix en la Llei 15/1997, de 25 d'abril, en institucions sanitàries d'altres Serveis de Salut, o en institucions sanitàries de països de la Unió Europea, sense perjudici de valorar també altres mèrits professionals o acadèmics.

En el seu cas, els punts obtinguts en fase de concurs no es poden utilitzar per a superar la fase d'oposició.

En els processos, de convocatòria ordinària o estabilització, acumulats, que es formulen a través del sistema de concurs oposició, la concreta convocatòria que es publique podrà preveure per a aquelles persones que no superen el procés selectiu, la seua inclusió en bosses de personal laboral temporal específiques, respecte de les quals, les actualment existents derivades, en el seu cas, de OOP anteriors, seran subsidiàries. En aquestes bosses s'integraran, aquelles persones candidates que, havent participat en el procés selectiu corresponent, concurs oposició, i no havent superat aquest, sí hagen obtingut la puntuació que la convocatòria considere suficient.

El Consorci hauran d'assegurar el compliment del termini establit per a l'execució dels processos selectius mitjançant l'adopció de les mesures apropiades per al desenvolupament àgil dels processos selectius en totes les seues fases, d'execució i resolució, com ara la reducció de terminis, la digitalització dels processos, barem de mèrits prevalent majoritàriament l'experiència en el grup professional o categoria professional convocada, la càrrega d'ofici dels mèrits de barem, entre altres.





Onzé. Acumulació d'ofertes.

Les places recollides en aquestes ofertes d'ocupació es podran acumular a les recollides en altres ofertes d'ocupació pública del Consorci, per a seleccionar personal laboral dependent del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, realitzant-se la convocatòria d'una especialitat, categoria o grup d'aquestes ofertes de manera conjunta.



Dotzé. Mesures per a promoure la igualtat de gènere

Les convocatòries hauran d'incloure com a criteri de desempat, abans del d'edat, la resolució en favor de la dona en el cas que aquest sexe estiguera infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part de grup o categoria objecte de la convocatòria.



Tretzé. Informe impacte de gènere

En relació a les mesures d'igualtat en l'ocupació pública s'estableix que les convocatòries dels procediments selectius, dels sistemes de provisió per al desenvolupament de les ofertes públiques d'aquesta resolució, hauran d'anar acompanyades d'un informe d'impacte de genere, a tenor de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, el resultat dels quals haurà d'incloure's en la convocatòria respectiva, complint amb el que s'estableix en el Pla d'igualtat del Consorci.



Catorzé. Facultats d'aplicació i execució. Eficàcia

Es faculta a la Direcció Gerent del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló per a dictar quantes instruccions siguen necessàries per a l'execució d'aquesta oferta d'ocupació pública.

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, havent d'haver sigut també publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu que procedisca de Castelló, en el termini de dos mesos comptats a partir de la publicació de l'acord en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tot això d'acord amb la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa

Potestativament es podrà interposar recurs de reposició en els termes establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que s'utilitzen pels interessats qualsevol altra via de recurs que estimen convenient.



Castelló de la Plana, 27 d'abril de 2022.– La presidenta del Consell de Govern (Acord 31 de maig de 2021, DOGV 9107, 15.06.2021): Ana Barceló Chico.







Mapa web