Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 de maig de 2022, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual s'aprova el Pla de control aplicable durant el procediment de concessió i comprovació de la justificació de subvencions atorgades dins de l'Ordre 11/2021, de 20 de juliol, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes extraordinàries destinades a la replantació de parcel·les fructícoles el cultiu de les quals siga o haja sigut destruït, a conseqüència de l'adopció de mesures per a evitar la propagació del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa (Wells et al.) en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [2022/4438]

(DOGV núm. 9348 de 26.05.2022) Ref. Base de dades 004461/2022




L'article 165.2.j de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, determina que les bases reguladores de la concessió de subvencions contindran, entre altres aspectes, un mètode de comprovació de la realització de l'activitat mitjançant el corresponent pla de control.

D'altra banda, l'article 169.3 de la mateixa Llei 1/2015 estableix que el pla de control haurà de ser elaborat per qualsevol òrgan que gestione una línia d'ajudes finançada amb fons públics, que haurà de ser aprovat per l'òrgan concedent amb caràcter previ a la seua execució, així com la informació que ha de constar com a mínim en el pla de control esmentat.

En virtut dels preceptes esmentats, i de conformitat amb les competències atribuïdes a aquesta direcció general en la Resolució de 24 de novembre de 2021, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es desenvolupa el Decret 176/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, resolc:



Primer

Aprovar el pla de control que s'incorpora com a annex a aquesta resolució, elaborat per la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, aplicable durant el procediment de concessió i comprovació de la justificació de subvencions dins de l'Ordre 11/2021, de 20 de juliol, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes extraordinàries destinades a la replantació de parcel·les fructícoles el cultiu de les quals siga o haja sigut destruït, a conseqüència de l'adopció de mesures per a evitar la propagació del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa (Wells et al.) en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i convocatòria corresponent a l'exercici pressupostari 2022.



Segon

Publicar la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 de maig de 2022.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca: Antonio Quintana Martínez.







ANNEX

Pla de control aplicable durant el procediment de concessió i comprovació de la justificació de subvencions atorgades de l'Ordre 11/2021, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes extraordinàries destinades a la replantació de parcel·les fructícoles el cultiu de les quals siga o haja sigut destruït, a conseqüència de l'adopció de mesures per a evitar la propagació del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa (Wells et al.) en l'àmbit de la Comunitat Valenciana i convocatòria corresponent a l'exercici pressupostari 2022



De conformitat amb les previsions establides en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, la comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme en els termes establits en el pla de control que a aquest efecte haurà d'elaborar tot òrgan que gestione una línia d'ajudes finançada amb fons públics. L'esmentat pla haurà de ser aprovat per l'òrgan concedent amb caràcter previ a la seua execució.



Per tot això, sense perjudici de les previsions contingudes en les respectives bases reguladores i en les corresponents resolucions de convocatòria, amb la qual aquest pla haurà de ser interpretat de manera conjunta i sistemàtica i d'acord amb el que s'estableix en l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, s'estableixen els següents paràmetres de control:

a) El tipus de control a efectuar serà:

– Administratiu: basat en la documentació aportada per cada entitat o persona física juntament amb la seua sol·licitud i, posteriorment, com a justificació de la subvenció que sol·licita. Amb aquesta finalitat, se supervisarà tota la documentació exigida en les bases reguladores i en la resolució de convocatòria, i es requerirà, si escau, l'aportació de tots aquells documents complementaris que siguen necessaris per a comprovar, verificar i aclarir tots els extrems que així ho exigisquen. A més, si s'estima necessari, podrà recollir informació addicional que permeta contextualitzar la documentació aportada al principi i les inversions realitzades.

Els controls administratius de les sol·licituds d'ajuda inclouran les comprovacions necessàries per al compliment de les bases reguladores i la resolució de la convocatòria, classificades en:

i. Els criteris/requisits d'admissibilitat, compromisos i altres obligacions que han de complir els sol·licitants.

ii. El compliment dels criteris de priorització de les sol·licituds.

iii. L'aportació dels documents preceptius.

iv. L'admissibilitat dels conceptes subvencionables.

Els controls administratius de les sol·licituds de pagament inclouran les comprovacions necessàries per al compliment de les bases reguladores i la resolució de la convocatòria, classificades en:

i. Documentació justificativa de les inversions.

ii. Compromisos i altres obligacions a complir pels sol·licitants.

– Sobre el terreny: verificació in situ dels expedients seleccionats a aquest efecte, mitjançant un control de camp en el qual verifiquem que en la parcel·la sol·licitada s'han executat les actuacions relatives als conceptes subvencionables sol·licitats.

– Controls a posteriori: l'objecte dels quals és verificar que les inversions que són motiu d'auxili es mantinguen en cultiu, amb un adequat estat fitosanitari i en producció, almenys tres anys a comptar des de la data de la resolució de pagament de l'ajuda, segons la base tretzena de l'Ordre 11/2021.

b) Criteris de selecció de la mostra: dins del conjunt de sol·licituds que es presenten a aquesta convocatòria, es podrà seleccionar una mostra aleatòria, però prou representativa de qualsevol document i altres elements acreditatius de la realització de les activitats subvencionades. Addicionalment, de forma degudament motivada, es podran aplicar criteris dirigits a la realització d'un mostreig específic per a la comprovació d'aspectes tècnics, econòmics o administratius determinats que s'estimen d'especial rellevància en el marc de la convocatòria. La selecció aleatòria es farà mitjançant la selecció no estadística per mitjà d'un sorteig.

c) Percentatge mínim d'ajuda a controlar sobre el total pagat en la línia: 5 % respecte al control administratiu i les verificacions in situ, que represente almenys el 5 % dels expedients que hagen acreditat les inversions.

Les actuacions que s'efectuen en desenvolupament d'aquest pla de control es realitzaran mitjançant mitjans propis, personals i materials. Quant als mitjans personals, correspon a la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca la realització de les activitats de control de les ajudes per a la comprovació material de la realització efectiva de les inversions objecte de les ajudes.

Mapa web