Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 27 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen ajudes al Programa de suport per a l'aplicació d'agricultura de precisió i tecnologies 4.0 en el sector agrícola i ramader, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a l'exercici 2022. [2022/3626]

(DOGV núm. 9329 de 02.05.2022) Ref. Base de dades 003585/2022






El Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, va aprovar les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (BOE 263, 03.11.2021). Aquest reial decret s'incardina en concret en la Inversió 4 del Component 3 de Pla (és a dir, l'acrònim C3.I4): «Pla d'Impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III): Inversions en agricultura de precisió, eficiència energètica i economia circular en el sector agrícola i ramader».

El Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia consta de quatre programes de suport, per al finançament de plans d'inversió destinats a l'execució de projectes estratègics, sent objecte de la present resolució, el Programa 4 de suport per a l'aplicació d'agricultura de precisió i tecnologies 4.0 en el sector agrícola i ramader, i n'és l'objectiu el d'adoptar les reformes estructurals necessàries aconseguint un nivell d'inversió que promoga el canvi en el model de producció agrícola i ramadera amb resultats beneficiosos per a la societat, l'economia i el medi ambient.

El Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, té per objecte, segons el que es disposa en l'article 1, l'establiment de les bases reguladores de la concessió de subvencions a programes de suport per a la realització d'inversions que impulsen la sostenibilitat i la competitivitat de l'agricultura i la ramaderia a través, entre altres, d'actuacions de foment de l'aplicació d'agricultura i ramaderia de precisió i tecnologies 4.0.



El Programa 4 anirà dirigit al suport per a l'aplicació d'agricultura de precisió i tecnologies 4.0 en el sector agrícola i ramader, atés que pot contribuir de manera significativa a la seguretat alimentària, a la innocuïtat dels aliments, i a promoure unes pràctiques agràries més sostenibles. La revolució digital serà fonamental en la lluita contra el canvi climàtic, per la qual cosa es necessita impulsar el desenvolupament i implantació d'aquestes tecnologies, la difusió de la seua utilitat i la formació d'usuaris per a aprofitar tot el seu potencial.

Així, el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència dota una línia específica per a accelerar la modernització dels equips i l'ús d'aquestes tecnologies que permeten una utilització més eficient dels recursos naturals en els processos productius i la incorporació d'equipament més eficient energèticament, a fi d'augmentar el rendiment mediambiental del sector agrari.

L'agricultura de precisió és un model que es desplega en tots els sistemes de producció agrària, permetent als productors incorporar-lo a les seues explotacions. Les actuacions previstes en aquest programa inclouen un ampli ventall d'equips, dispositius i aplicacions programari amb abast tecnològic divers, que poden combinar-se en projectes d'inversió dirigits al compliment dels objectius del Pacte Verd en aquest sector. Abasta diferents nivells de tecnificació, des de sensors, processadors i controls la missió dels quals siga el guiat de la màquina, el treball variable, el mapatge, el registre de dades o el desencadenament d'una reacció concreta en la màquina, a aquests tres objectius conjuntament, o a la interactuació o comunicació d'aquests elements en diferents màquines. Els beneficiaris d'aquesta línia podran presentar sol·licituds que vehiculen l'escalada tecnològica necessària per a aconseguir uns objectius concrets de sostenibilitat en les seues explotacions, considerant les condicions de les quals parteixen.

D'acord amb el referit Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, les comunitats autònomes publicaran la corresponent convocatòria d'ajudes conformement amb el que s'estableix per aquest reial decret, designant l'òrgan competent per a instruir i resoldre el procediment de concessió de les ajudes establides per aquest reial decret, que permet a les comunitats autònomes no sols destinar els crèdits corresponents als beneficiaris últims previstos en aquest, segons el que es determine en les seues respectives convocatòries, sinó també que siguen aquestes les que executen les mateixes actuacions objecte de les ajudes, a través de les inversions directes que pogueren efectuar amb càrrec a tals crèdits i d'acord amb la reserva prèvia de pressupost que pogueren establir.



Segons el que es disposa en l'article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la iniciació del procediment per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva es realitzarà mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent, que, d'acord amb l'article 26.1 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, correspon a les comunitats autònomes.

A l'efecte del que es disposa en el Reial decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, las ajudes regulades en la present convocatòria s'adapten als requisits establits en el Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, havent-se comunicat a la Comissió sense observacions, amb el número d'ajuda SA.64683.



La present Resolució s'acull al Pla de Mesures Antifrau amb el contingut de requeriments mínims de l'article 6.5 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

El Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, en l'article 10 atribueix a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, entre altres, les competències en matèria d'agricultura.

En conseqüència, després d'haver valorat la conveniència de donar suport mitjançant el Programa de suport per a l'aplicació d'agricultura de precisió i tecnologies 4.0 al sector agrícola i ramader, d'acord amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 26 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, resolc:



Primer. Objecte i bases reguladores

Es convoquen per a l'exercici 2022 les ajudes previstas en el Programa de suport per a l'aplicació d'agricultura de precisió i tecnologies 4.0 en el sector agrícola i ramader, d'acord amb les bases reguladores aprovades en el Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la sostenibilitat i competitivitat de l'agricultura i la ramaderia (III) en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.



Segon. Inversions elegibles

Seran inversions elegibles els projectes que contemplen l'adquisició de llicències de programari, maquinària i equips agraris inclosos en el llistat de l'annex de la present resolució, conformement amb el que s'estableix en l'annex III del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

Quant als requisits de la maquinària i equips subvencionables i la consideració de despeses subvencionables i no subvencionables, s'estarà al que es disposa en els números 2 i 3 de l'article 23 del citat Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.



Tercer. Termini i forma de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

D'acord amb el que es disposa en l'article 26.3 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, així com amb el que s'estableix en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones sol·licitants estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, per la qual cosa hauran de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc22428, fent servir els corresponents models normalitzats disponibles en aquesta.

 Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/seu_certificats).

Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de la ACCV (https://www.accv.es/va/serveis/registre-de-representants/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).

Les sol·licituds presentades han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si és procedent, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, els restants documents que s'adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es realitzaran telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'internet sede.gva.es/va/proc18536.

En el cas que alguna de les persones sol·licitants presente la seua sol·licitud presencialment, se li requerirà perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica en els termes previstos en l'article 68.4 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.



Quart. Documentació a presentar

La documentació a presentar al costat de la sol·licitud és la requerida en el Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, i en particular la relacionada en l'annex IV, números 1 i 2.c, així com en l'article 22.3.

L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjudici del que s'estableix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan l'Administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, així com les dades sobre l'impost d'activitats econòmiques (IAE). En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'identitat de la persona sol·licitant, o, si escau, del seu representant legal, les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, registre electrònic de poders notarials, registre de les agrupacions contemplades en l'article 67.2 del Reial Decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència, del registre de consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada, i del Registre de Titularitats Reals.



c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades: dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal, i dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, si escau, consulta de concessions i ajudes per la regla de minimis).



Cinqué. Finançament

Per a l'exercici 2022, i de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, l'import global màxim del Programa de suport per a l'aplicació d'agricultura de precisió i tecnologies 4.0 en el sector agrícola i ramader és de 869.730 euros, a càrrec de:



Secció: 12. Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica

Servei: 99. Mecanisme de Recuperació i Resiliència

Centre gestor: 99. Mecanisme de Recuperació i Resiliència

Centre de despesa: 0314

Programa: 714.99 MRR. Agricultura i Desenvolupament Rural

Capítol: 7

Línia: S8819000. Programa de suport per a l'aplicació d'agricultura de precisió i tecnologies 4.0 en el sector agrícola i ramader





Sisé. Intensitat i quantia de les ajudes

La intensitat màxima de l'ajuda serà del 40 % dels costos elegibles.



No obstant això, aquest límit s'incrementarà 20 punts percentuals, en el cas de les inversions col·lectives, les realitzades pels beneficiaris que siguen consorcis o una altra forma de col·laboració publicoprivada, sempre que els projectes d'inversió es destinen a un ús en comú i redunden en benefici d'explotacions concretes que tinguen la consideració de PIMES, els titulars de les quals hauran donat el seu consentiment perquè aquests ens sol·liciten l'ajuda, o de beneficiaris que tinguen la condició de joves agricultors.

No es concediran ajudes als projectes sol·licitats quan la quantia d'aquests no supere un import mínim de 5.000 euros. La quantia màxima de l'ajuda serà de 300.000 euros.

Aquestes ajudes estaran sotmeses als requisits i límits establits en el capítol I i article 14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de 25 de juny, de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.



Seté. Òrgans responsables del procediment

L'òrgan instructor dels expedients d'ajuda és el Servei d'Ordenació Agrària de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Es constitutuirá un òrgan col·legiat, encarregat de realitzar la proposta de concessió de les subvencions, una vegada avaluades les sol·licituds presentades, que s'elevarà a l'òrgan competent per a resoldre. Aquest òrgan col·legiat estarà integrat per la persona titular de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, que actuarà com a presidenta, per les persones que ostenten la Subdirecció General d'Agricultura i Ramaderia i la Subdirecció General d'Estructures Agràries i Cooperativisme, i les persones que ostenten les prefectures de servei d'Ajudes Estructurals, Ordenació Agrària i Producció i Sanitat Animal.



L'òrgan competent per a resoldre és la persona titular de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica o òrgan en què aquesta delegue. En la present convocatòria es delega en la persona titular de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca la competència per a dictar les resolucions de concessió, denegació i pagament, la revisió de les ajudes i les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la convocatòria.



Huité. Criteris de priorització en la concessió de les ajudes

Els criteris generals de priorització dels projectes d'inversió elegibles per a cada sol·licitud són els que s'estableixen en l'article 7.4 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

Quant als criteris específics de priorització, són els que s'estableixen en l'article 25 del mencionat reial decret.



Nové. Termini de resolució i notificació de concessió de les ajudes

El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució de concessió serà de sis mesos comptats a partir de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si no s'ha dictat i publicat resolució expressa en aquest termini, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud conformement amb l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

En el cas dels plans d'inversió conjunts, es resoldrà la concessió de l'ajuda de manera individual sobre cadascun dels projectes d'inversió.



La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que és disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú dels Administracions Públiques, amb el llistat baremat d'expedients segons els criteris de priorització establits en la convocatòria, la llista dels beneficiaris amb els imports de les ajudes públiques assignades de la qual estaran exclosos tots els impostos, motivant degudament el sentit de les mateixes i incorporant, en el seu cas, les condicions i obligacions derivades d'aquesta.



En les resolucions de concessió de les subvencions es farà constar expressament que els fons amb què se sufraguen procedeixen dels Pressupostos Generals de l'Estat, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea i dels fons Next Generation, en aplicació de l'article 34 del reglament núm. 2021/241 i en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en la Base de dades Nacional de Subvencions accessible en l'enllaç http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index.



La resolució de concessió -i si escau, denegació– posarà fi a la via administrativa; contra ella podrà interposar-se en el termini d'un mes recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que va dictar la resolució, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu, davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



Desé. Execució i justificació de les inversions

D'acord amb el que es disposa en l'article 30.3 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, el beneficiari disposa d'un termini màxim de díhuit mesos des de la concessió de l'ajuda per a l'execució de les inversions.

Així mateix, la documentació justificativa de l'execució completa del projecte d'inversió s'ha de presentar com a màxim tres mesos després de la finalització d'aquesta, mitjançant la modalitat de compte justificatiu en qualsevol de les modalitats previstes en la secció 2a del capítol II del títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Si l'ajuda a pagar no excedeix els 60.000 euros, per a la justificació podrà presentar-se compte justificatiu simplificat per part del beneficiari, amb el contingut previst en l'article 75.2 del Reglament de la Llei general de subvencions. En tot cas, es permetran compensacions entre els conceptes pressupostats, sempre que es dirigisquen a aconseguir la fi de l'ajuda. Així mateix, si la justificació es realitza mitjançant compte justificatiu, d'acord amb l'article 72 d'aquest reglament, no hauran de presentar-se les factures que tinguen un import inferior a 3.000 euros.





Onzé. Control i pagament de les ajudes

Una vegada presentada la documentació justificativa pel beneficiari, es procedirà en el termini màxim de sis mesos a la comprovació de la inversió, i en un altre de sis mesos al pagament de l'ajuda, sempre que no s'excedisquen els terminis establits en l'article 30.3 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre.

Qualsevol modificació de la resolució, l'incompliment dels requisits exigits per a la concessió de la subvenció, la no execució total de les inversions o en cas d'incompliments parcials, incompliment de les obligacions previstes en l'article 6.3 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, i les recollides en els apartats 3, 6 i 8 del Component 3, donarà lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes per la persona o entitat beneficiària en funció de l'abast de l'incompliment, incrementades amb els interessos de demora legalment establits, d'acord amb l'article 31 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, i en els altres supòsits previstos en l'article 37.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, inclòs l'incompliment total o parcial de l'activitat subvencionada o dels objectius previstos.





Dotzé. Protecció de dades

El procediment administratiu derivat de la present norma comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



De conformitat amb el que es disposa en els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, i en l'article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, respecte al tractament de dades de caràcter personal cal informar d'això:

a) Nom del tractament: Ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura.

b) Identitat del responsable del tractament: Persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.



c) Finalitat del tractament: Gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

d) Exercici de drets: Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com sol·licitar la limitació o oposició al seu tractament i a no ser objecte de decisions individuals automatitzades, de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que es disposa en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc19970.

e) Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada entén vulnerat el seu dret a la protecció de dades pot reclamar davant la Delegació de Protecció de Dades de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en la següent adreça d'internet: sede.gva.es/va/proc22094, sense perjudici de la possibilitat de reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

f) Es pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç: https://agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.

Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los de les següents coses:

a) La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

b) La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant, o el seu representant legal, haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

c) La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que l'assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.



Tretzé. Transparència

Les persones beneficiàries han de complir el que s'estableix en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i en l'article 18 de la Llei 38/2003, de 26 de novembre, general de subvencions, respecte a l'obligatorietat de fer l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció.

En particular, s'hauran de complir les següents obligacions:

a) En el cas d'entitats privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

b) Sense perjudici de tot això, les persones jurídiques privades que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de fer l'adequada publicitat d'això, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.

c) En aplicació de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, les persones físiques que desenvolupen activitats econòmiques o professionals per a les quals hagen percebut, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la citada llei, per import superior a 10.000 euros, hauran de fer l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de l'activitat, inversió o actuació objecte de subvenció. En particular, d'acord amb l'article 28 del Reial decret 948/2021, de 2 de novembre, les persones beneficiàries hauran de fer constar en les actuacions, inclosa qualsevol documentació o publicació de qualsevol índole i suport, actuació de comunicació o visibilitat, premis i publicitat, que són finançades per la Unió europea-Next Generation EU, segons el pla presentat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació. Així mateix, hauran de complir les obligacions establides en els articles 14 i 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la restant legislació aplicable.



La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula per a les entitats privades i persones jurídiques privades s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència per a Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir a través de l'adreça d'internet gvaoberta.gva.es/va/tep.



Catorzé. Supletorietat

En el no previst expressament en la present resolució s'estarà al que es disposa en el Reial decret 948/2021 de 2 de novembre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes estatals destinades a l'execució de projectes d'inversió dins del Pla d'impuls de la Sostenibilitat, Competitividad de l'Agricultura i la Ganaderia (III) en el marc del Pla de Recupersació, Transformació i Resiliència.



Quinzé. Eficàcia

La present resolució farà efecte a partir del dia següent al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà de la publicació. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 27 d'abril de 2022.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollá Herrera.

ANNEX

Equips d'agricultura de precisió i requisits mínims



Equip d'agricultura de precisió:



Tecnologies/màquines Requisits mínimos (1) (2)

Adobadores Treball variable, mapatge, comunicació

Maquinària per a conreu i preparació del terreny Treball variable, mapatge, comunicació

autocarregadores de farratge Treball variable, comunicació

Recol·lectores i altres equips de recol·lecció Treball variable, mapatge, comunicació

Empacadores Treball variable, mapatge, comunicació

Escampadores de fem Treball variable, mapatge, comunicació

Maquinària per a llenyosos (prepodadores, desfulladores, trituradores) Treball variable, mapatge, comunicació

Tanc distribuïdor de purí amb sistemes de localització de producte Treball variable, mapatge, comunicació

Carro mesclador amb anàlisi NIR de la ració Treball variable, mapatge, comunicació

Picadores de farratge Treball variable, mapatge, comunicació

Equips d'aplicació de productes fitosanitaris Treball variable, mapatge, comunicació

Remolcs agrícoles Treball variable, comunicació

Segadores Treball variable, mapatge, comunicació

Sembradores i plantadores Treball variable, mapatge, comunicació

Tractors Treball variable, mapatge, comunicació

Màquines portàtils Comunicació

Robot eixarcolador autònom i altres equips eixarcoladors Treball variable, mapatge

Robot per a presa de dades Treball variable, mapatge

Robot multipropòsit Treball variable, mapatge, comunicació

Manipuladores telescòpiques Treball variable, mapatge, comunicació





(1) Almenys un dels requisits perquè puga ser considerat agricultura de precisió. Si s'opta per les fases més avançades de desenvolupament de màquines, hauran de contindre les funcions anteriors.

(2) A part dels implícits en la mateixa definició.





Components per a adaptació d'equips en ús:



Tecnologies/màquines/components/programari Requisits mínimos (3) (4)

Anàlisi i gestió de ració amb carro mesclador

Sensor de nutrients NIR

Equip autònom de mapatge per a afegir a qualsevol equip

Equip amb sensors de rendiment i humitat per a afegir a qualsevol equip

Autoguiat

Sistema de pesatge i dosatge

Dotació per a complementar treball variable

Kit d'adaptació ISOBUS

Receptors de senyal

Estacions fixes RTK

Pneumàtics Comunicació

Components de comunicació per a dotar de telemetria a maquinària

Programa de gestió de flotes Comunicació

Sistemes de precisió per a la gestió del bestiar (dispositius de geolocalització del bestiar, sistemes de virtual fencing, caracterització per infrarojos d'estats corporals, reducció d'antibiòtics, etc.)

LPWAN per a desplegament en actuacions col·lectives Connectivitat d'almenys 15 km de diàmetre

Sensòrica (detecció de condicions climàtiques, composició sòl, reg i humitat,

detecció malalties, etc.) Comunicació

Programari de Gestió o Analític (recomanacions de tractaments i regs, informes automatitzats, predictibilitat de producció, etc.) Comunicació





(3) Almenys un dels requisits perquè puga ser considerat agricultura de precisió. Si s'opta per les fases més avançades de desenvolupament de màquines, hauran de contindre les funcions anteriors.

(4) A part dels implícits en la mateixa definició.

Mapa web