Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 d'abril de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen les subvencions destinades a promoure alternatives a les cremes com a mètode d'eliminació de restes agrícoles per a l'exercici 2022. [2022/3223]

(DOGV núm. 9322 de 21.04.2022) Ref. Base de dades 003310/2022




L'Ordre 21/2021, de 21 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, publicada en el DOGV de data 03.11.2021 aprova les bases reguladores de les ajudes Ajuntaments de la Comunitat Valenciana destinades a promoure alternatives a les cremes com a mètode d'eliminació de restes agrícoles.

Amb l'objectiu de convocar les subvencions per a l'exercici de 2022 i establir el procés de sol·licitud i tramitació d'aquestes, es publica la present resolució, que no està subjecta a l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE), ja que no falseja ni amenaça falsejar la competència afavorint determinades empreses o produccions, en tractar-se d'una ajuda a ajuntaments.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix el que s'estableix en l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i el que es preveu en el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, que assigna les competències en matèria de prevenció d'incendis a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, resolc:



Apartat primer. Objecte i àmbit d'actuació

Convocar, per a l'exercici 2022, les subvencions destinades a promoure alternatives a les cremes com a mètode d'eliminació de restes agrícoles, les bases reguladores de les quals estan contingudes en l'Ordre 21/2021, de 21 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Se subvencionarà l'adquisició de maquinària per al tractament de restes agrícoles, contractació de personal per a la utilització d'aquesta maquinària (de nova adquisició o que ja estiguera a la disposició de l'ajuntament) i/o contractació del servei de trituració, compostatge o valorització de la biomassa de restes agràries a una empresa externa.



Apartat segon. Requisits

Els requisits que han de complir els beneficiaris seran els indicats en la base segona de l'ordre de bases, que són:

1. Podran ser beneficiaris de les subvencions recollides en aquestes bases els ajuntaments de la Comunitat Valenciana.

2. No podran obtindre la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions regulades en aquesta ordre si en aquestes concorre alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Només podran accedir a aquesta ajuda els municipis que tinguen el Pla local de prevenció d'incendis forestals (PLPIF) aprovat en el moment de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la convocatòria d'aquesta ajuda.

4. De conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, els ajuntaments han d'acreditar prèviament al pagament que estan al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. Aquest requisit s'entendrà complit si l'entitat local figura en el certificat que publica mensualment, en la seua pàgina web, la Sindicatura de Comptes. Als efectes, la direcció territorial corresponent, prèviament a la proposta de concessió de l'ajuda, comprovarà si l'entitat local figura en el certificat, i en cas contrari requerirà aquesta entitat local perquè acredite el compliment de l'obligació.



Apartat tercer. Finançament

Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec al capítol VII del pressupost de despeses de la Generalitat per a l'exercici 2022, aprovat per la LlEI 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022:

Aplicació pressupostària 12.03.04.442.90.7

Denominació: Ajudes per a promoure alternatives a l'ús del foc en l'agricultura.

Línia de subvenció: S8695000

Consignació pressupostària: 300.000,00 €.

Procedència i quantia dels fons: fons propis.

L'esmentat import podrà ser incrementat de conformitat amb el que es preveu en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.





Apartat quart. Intensitat i import màxim d'ajuda

1. La intensitat de l'ajuda s'estableix en funció de la població del municipi, afavorint els municipis menys poblats i amb menor disponibilitat pressupostària:

– L'ajuda serà del 80 % de les despeses subvencionables indicades en la base cinquena en ajuntaments amb un cens inferior a 1500 habitants en l'últim padró municipal disponible.

– L'ajuda serà del 60 % de les despeses subvencionables indicades en la base cinquena en ajuntaments amb un cens igual o superior a 1500 habitants en l'últim padró municipal disponible.

2. L'import màxim de despesa subvencionable per expedient serà de 30.000 euros.



Apartat cinqué. Sol·licitud i documentació a aportar

1. Les sol·licituds es presentaran través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL: sede.gva.es/es/proc22336

2. Els sol·licitants, atés que en tot cas són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL indicada en el paràgraf anterior. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, corresponga.

3. Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena, la qual haurà de realitzar-se en tot cas, dins del termini assenyalat en l'apartat sisé. En cas contrari, la sol·licitud es tindrà per no presentada.



4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, resolent-se la inadmissió d'aquestes, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



5. La documentació a aportar està recollida en la base huitena de l'ordre de bases.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per l'interessat per a poder consultar les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, així com les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, l'interessat haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a procedir a la consulta de la següent informació: dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, de qui la represente legalment, dades d'estar al corrent de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com dades cadastrals. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligat a aportar els documents acreditatius corresponents

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests. La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades que consten en la base de dades nacional de subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions i, en el seu cas, consulta de concessions i ajudes per la regla de minimis.



6. En cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents, amb la indicació que si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21, apartat 1r de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Una vegada presentada la sol·licitud, en cas de voler aportar documents a aquest procediment es podrà fer a través de l'enllaç: sede.gva.es/es/proc22336



Apartat sisé. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2022 serà d'1 mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Apartat seté. Valoració de la s sol·licituds

La valoració de les sol·licituds es realitzarà per una comissió de valoració, amb els criteris i barems recollits en la base desena de l'ordre esmentada en l'apartat primer.



Apartat huité. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes previstos en la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

3. Correspon al director general de Prevenció d'Incendis Forestals la competència per a resoldre, previ informe i proposta de la comissió d'avaluació, per delegació de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de prevenció d'incendis forestals.





Apartat nové. Mitjans de notificació

La resolució del procediment es notificarà als beneficiaris ajustant-se al que es disposa en l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La pràctica de la notificació s'ajustarà a les disposicions contingudes en els articles 42 i 43 de l'esmentada llei.



Apartat desé. Justificació i pagament

1. El termini màxim de presentació de la sol·licitud de pagament i justificació de les despeses subvencionables destinades a promoure alternatives a les cremes com a mètode d'eliminació de restes agrícoles per a l'exercici 2022, serà com a màxim el 15 de novembre de 2022.

2. La justificació es realitzarà, acompanyada de la documentació indicada en la base dotzena de l'Ordre de b agafes i en el mateix ordre, a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL: sede.gva.es/es/proc22336

3. Les resolucions de pagament seran notificades mitjançant la seua publicació en la seu electrònica de la Generalitat, en l'enllaç: sede.gva.es/es/proc22336



Apartat onzé. Protecció de dades

1 La sol·licitud de l'ajuda comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE.2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de medi ambient. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: Ajudes en matèria de prevenció d'incendis forestals.

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria de medi ambient.

Finalitat del tractament: ajudes en matèria de prevenció d'incendis forestals.

Exercici de drets: pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es preveu en el següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, tot interessat tindrà dret a presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

http://www.agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments

3. Quan la persona jurídica sol·licitant, o la seua representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents aspectes:

– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la seua veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que li assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns.



Apartat dotzé. Transparència

En compliment del que es disposa en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les entitats beneficiàries d'una subvenció hauran de complir les obligacions de transparència previstes en l'esmentada normativa.



Apartat tretzé. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot això sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En tot cas, no podrà simultaniejar-se la interposició del recurs de reposició amb el contenciós administratiu.





València, 11 d'abril de 2022.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web