Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 d'abril de 2022, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, dins del Programa de Foment del Treball Autònom a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2022. [2022/3185]

(DOGV núm. 9320 de 19.04.2022) Ref. Base de dades 003216/2022






L'Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana (DOGV 8905, 15.09.2020, bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma). En la seua disposició addicional tercera estableix que es delega expressament la convocatòria anual d'aquestes subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), estableix en l'article 23 que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

La Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2022 inclou, dins de l'annex de transferències i subvencions, la previsió de la línia de subvenció S8084 denominada «Ajudes Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana», amb una dotació màxima de 3.000.000,00 d'euros.

Mitjançant aquesta resolució, es convoquen per a l'exercici 2022, exclusivament, les ajudes destinades a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms de la Seguretat Social (d'ara en avant, RETA), de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, que dins de l'any 2022 hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, a l'empara del capítol I de les bases reguladores i en els termes i les condicions delimitats en aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria queda sotmesa, a més, en allò que corresponga, a l'LGS; al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament (d'ara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPS), i en els articles 44.3.a i 44.18.m de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022.

Per l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de l'LHPS, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions; l'article 107 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; el Decret 175/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i les bases reguladores d'aquestes subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte d'aquesta resolució és convocar per a l'exercici 2022, en règim de concurrència competitiva, ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el RETA de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants, que dins de l'any 2022 hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, d'acord amb els requisits i les exclusions establits en les bases reguladores.



Segon. Finançament

1. Les ajudes que es convoquen per a l'exercici 2022 es finançaran amb càrrec a l'aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, línia de subvenció S8084.000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, fins a un import global màxim de 2.680.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.

2. En el supòsit que per raó d'una modificació pressupostària es produïra un increment dels crèdits disponibles i poguera disposar-se d'aquests crèdits addicionals per a atendre les subvencions, l'òrgan concedent podrà, després de la publicació prèvia dels crèdits addicionals disponibles i sense necessitat de realitzar una nova convocatòria, procedir a aplicar els crèdits addicionals a la concessió de les subvencions.

A aquest efecte, la comissió de valoració prevista en el resolc onzé d'aquesta resolució formularà una proposta addicional per al cas en què valorara positivament sol·licituds presentades que no puguen ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, i constituirà amb aquestes una relació de reserva degudament ordenada perquè puguen ser resoltes favorablement a conseqüència de possibles disponibilitats pressupostàries addicionals, que permeten atendre les sol·licituds contingudes en aquesta relació addicional, sense necessitat d'obrir un nou període de presentació de sol·licituds, de conformitat amb el que es disposa en l'article 58.2 del Reglament de l'LGS, i en el que s'estableix en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat que en l'apartat 2 estableix les regles perquè l'aplicació d'una quantia addicional no necessite una nova convocatòria i la possibilitat que augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten atendre sol·licituds de subvenció que, tot i complir els requisits establits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del crèdit disponible.



Aquesta ampliació de crèdit podrà aconseguir la quantia total màxima d'1.340.000 euros.

3. Les minoracions sobre les subvencions concedides inicialment podran destinar-se a pagament de recursos.



Tercer. Persones beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana que realitzen de manera habitual, personal, directa, per compte propi i fora de l'àmbit de direcció i organització d'una altra persona, una activitat econòmica o professional a títol lucratiu, donen o no ocupació a persones treballadores per compte d'altri, d'acord amb el que s'estableix en l'article 1 de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'Estatut del treball autònom.

També serà aplicable aquest capítol als treballs, realitzats de manera habitual, en el territori de la Comunitat Valenciana, per familiars de les persones definides en el paràgraf anterior que no tinguen la condició de persones treballadores per compte d'altri, d'acord amb el que s'estableix en l'article 1.3.e del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.



2. Amb caràcter general, les persones sol·licitants hauran de reunir els requisits següents:

a) Estar donades d'alta en el RETA.

b) Complir, dins de l'any natural de la publicació d'aquesta resolució de convocatòria, un període de cotització mínim de tres anys i màxim de cinc anys ininterromputs, i haver-se hagut de donar d'alta en el RETA en el període comprés entre el 01.01.2017 i el 31.12.2019, ambdós inclusivament.

c) Estar empadronades en un municipi amb menys de 5.000 habitants.

d) Estar donades d'alta, només en el cas de les persones treballadores autònomes, en el cens d'obligats tributaris de l'Agència Tributària, corresponent el lloc de desenvolupament de l'activitat declarada a un municipi de menys de 5.000 habitants.

e) No comptar amb més de nou persones treballadores contractades per compte d'altri el dia de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Quant al règim d'exclusions, no podran ser beneficiàries de les ajudes les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Les persones treballadores incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.

b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta l'acompliment del càrrec de persona consellera o administradora, o presten altres serveis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de manera habitual, personal i directa.

c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries.

d) Les persones sòcies de societats civils irregulars.

e) Les persones sòcies treballadores de les societats laborals.

f) Les persones autònomes sòcies d'una cooperativa de treball associat.

g) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents.

h) Membres del cos únic de notaris.

i) Membres del cos de registradors de la propietat, mercantils i de béns mobles, així com els del cos d'aspirants.

j) N'estaran excloses les persones treballadores autònomes i els «autònoms col·laboradors» els rendiments nets d'activitats econòmiques i rendiments nets del treball dels quals, respectivament, obtinguts durant l'exercici 2020, siguen superiors a 34.581,60 euros.

En cas que no hi haja obligació de presentació de declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) s'acreditarà mitjançant certificat negatiu d'Hisenda.

k) Les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de l'LGS.

l) Haver sigut sancionat amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte de persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legalment, reglamentàriament o mitjançant conveni col·lectiu quan aquests aspectes puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.

4. Així mateix, serà motiu d'exclusió haver sigut subjecte de resolució ferma en via administrativa de revocació o, si escau, reintegrament de subvencions per a la promoció de l'ocupació autònoma, consistents en la subvenció de quotes de la Seguretat Social, en els quatre anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.



Quart. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions previstes en les bases reguladores i especialment les establides en l'article 24 d'aquestes bases.



Cinqué. Quantia de les ajudes

1. La quantia de la subvenció serà:

a) 3.000,00 euros en els supòsits de:

– Dones víctimes de violència de gènere.

– Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %.

– Persones víctimes del terrorisme.

– Persones amb 48 o més anys.

b) 2.800,00 euros en el cas de dones no incloses en els anteriors apartats.

c) 2.600,00 euros en el cas d'homes no inclosos en els anteriors apartats.

2. Als efectes establits en les bases reguladores d'aquestes ajudes, s'exigirà trobar-se en qualssevol d'aquests supòsits en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

3. Per a acreditar la condició de dona víctima de violència de gènere, podrà aportar qualsevol dels documents següents: certificat comprensiu d'aquest punt emés per la direcció general competent en la matèria o acreditació per part dels serveis socials específics o especialitzats; resolució judicial que haguera acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima; ordre de protecció acordada a favor de la víctima; informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte l'ordre de protecció; en el cas d'estar inclosa en algun programa d'emergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre aquesta participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a la seua eixida d'aquest.



4. Per a acreditar la condició de persona amb discapacitat, podrà presentar còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat o de la resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.

5. Per a acreditar la condició de persona víctima del terrorisme, certificat emés pel Ministeri de l'Interior o document oficial que acredite aquesta circumstància.



Sisé. Presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes, únicament pot realitzar-se mitjançant el corresponent tràmit electrònic. El punt d'accés a la tramitació electrònica és la Seu electrònica de la Generalitat, accessible en l'adreça web https://sede.gva.es.

L'accés directe a aquest tràmit està disponible en:

https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=es&idCatGuc=PR&idProcGuc=18856

o bé:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=18856

Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que ho sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la Seu electrònica de la Generalitat.

En el cas d'utilitzar un certificat digital d'una persona que actua en representació d'una altra persona física, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible en:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp

http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/

Les instruccions sobre tramitació telemàtica les trobaran en la pàgina web www.indi.gva.es/tramitacion-telematica, en l'enllaç «Instruccions».

2. Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada persona sol·licitant. Totes aquelles que es consideren duplicades es consideraran no presentades i, en aquest cas, només es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.

3. Les incidències de tramitació electrònica relacionades amb qüestions tecnicoinformàtiques s'atendran mitjançant l'adreça electrònica: generalitat_en_red@gva.es

Els dubtes relacionats amb el contingut d'aquesta convocatòria seran atesos, exclusivament, mitjançant l'adreça electrònica següent: dgtrabajobl@gva.es

4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i l'acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la conselleria competent en matèria de treball perquè aquesta, a l'efecte de verificar que la persona sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de l'LGS i en l'article 22 de l'RLGS, puga obtindre:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) De l'Agència Tributària Valenciana, competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre l'anterior o anteriors documents, l'òrgan competent podrà requerir-ne a la persona sol·licitant la presentació o, si de cas hi manca, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què fa referència el document.

No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar-hi expressament el consentiment, i en aquest cas haurà d'aportar els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència de, com a mínim, cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

5. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, la persona sol·licitant, en tot cas, haurà de:

a) Identificar el document o documents afectats.

b) Fer constar la data, l'òrgan o dependència i el procediment en què van ser entregats.

c) Que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

d) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.



Seté. Documentació que acompanya la sol·licitud

1. La sol·licitud general de subvenció i l'annex I a aquesta (segons models normalitzats en formularis web disponibles en el tràmit telemàtic). Després del respectiu emplenament, ambdós formularis web han de signar-se electrònicament en el mateix tràmit telemàtic.

2. La documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud (és a dir, a annexar en el tràmit telemàtic) és la que es detalla a continuació:

a) Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT, en el qual conste el domicili fiscal de la persona sol·licitant, actualitzat en la data de la publicació d'aquesta convocatòria, en el cas de les persones treballadores autònomes.

b) Informe de vida laboral, actualitzat.

c) Certificat d'empadronament, actualitzat.

d) Model normalitzat de domiciliació bancària degudament emplenat i signat electrònicament per la persona amb poder suficient per a això (aquest model figura com a imprés associat a aquest tràmit i està també disponible en el tràmit telemàtic). No serà obligatori presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, i en aquest cas serà obligatori indicar, en l'apartat específic del formulari web de sol·licitud, el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.

e) Als efectes del que s'ha disposat en el resolc tercer, punt 3, apartat j d'aquesta resolució, còpia de declaració d'IRPF de l'exercici 2020, o autorització a l'òrgan instructor perquè obtinga directament aquesta informació de l'AEAT.

f) La documentació que, si escau, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en l'article 19.1 a), d'acord amb allò que s'hi indique.

3. La persona sol·licitant haurà d'acompanyar, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents punts:

a) Compliment dels requisits establits en l'article 13 de l'LGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).

b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).

c) Compromís de comunicar totes les sol·licituds de subvenció que tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb l'activitat subvencionada en aquesta convocatòria, a partir de la data de sol·licitud (aquesta declaració està inclosa en un dels apartats de l'esmentat annex I).

d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte de minimis durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal actual (aquesta declaració es presentarà segons model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit i disponible també en el tràmit telemàtic).



e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte de minimis rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud (inclòs en un dels apartats de l'annex I).

4. L'òrgan instructor podrà, així mateix, obtindre en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores i en aquesta resolució.



Huité. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 19 d'abril de 2022 fins al 6 de maig de 2022, ambdós inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el Registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Nové. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'hi adjunte la documentació necessària, es requerirà la persona interessada perquè, d'acord amb el que es disposa en l'article 68.1 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.



L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de la persona sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la guia Prop denominat «Aportació de documentació d'un expedient de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en l'adreça següent: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. Els requeriments a què es fa referència en aquest resolc, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se, es regiran pel que es disposa en els articles 53 i següents del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Tal com disposa l'article 53 d'aquesta norma, la notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics quan la persona interessada haja assenyalat aquest mitjà com a preferent, haja consentit expressament la seua utilització o quan aquesta via resulte obligatòria per a ella.



De conformitat amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la manera següent:

1) La persona interessada, degudament identificada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça que aquesta haja facilitat, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació dirigida a aquesta, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

2) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la legislació bàsica de procediment administratiu, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de la seua notificació sense que s'haja produït l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes previstos en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instància de la persona destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

3) La persona interessada podrà accedir a la notificació electrònica després de la seua identificació personal prèvia per qualsevol dels mitjans definits en l'article 26 del Decret 220/2014. La notificació contindrà la designació de l'òrgan administratiu o entitat que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient a què es fa referència, i la data i el registre d'eixida.

4) Si la persona interessada accepta la notificació, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.



5) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica, que produirà els efectes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu.



Desé. Criteris de valoració de les sol·licituds

El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, i l'únic criteri de valoració serà el moment de presentació de les corresponents sol·licituds. En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en aquesta convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades o mitjançant l'esmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'aquestes ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22.6 de les bases reguladores.

La concessió d'ajudes s'efectuarà fins a esgotar el crèdit disponible en aquesta convocatòria destinat a atendre-les.



Onzé. Comissió de valoració

De conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores, es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball que, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries existents, formularà proposta de resolució a l'esmentat centre directiu, que haurà de contindre la relació de sol·licituds admeses que complisquen els requisits exigits, ordenades per rigorós ordre d'entrada.

En la proposta de resolució es farà constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada.

Així mateix, s'indicaran les sol·licituds que es propose denegar i les causes de la denegació, i la falta de consignació pressupostària serà la primera causa de denegació una vegada esgotada la totalitat del crèdit disponible.



Dotzé. Resolució de concessió, termini, notificació i recursos



Actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió d'aquestes ajudes la direcció general amb competències en matèria de treball.

La competència per a resoldre la concessió d'aquestes ajudes correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de treball i, per delegació d'aquesta, a la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.

La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.

Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'LPACAP. El contingut de la resolució serà l'establit en l'article 16 de les bases reguladores.

La resolució de concessió o desestimació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Àrea Treball, disponible en l'enllaç següent: http://www.indi.gva.es/es/web/dg-trabajo/ayudas-al-programa-de-fomento-del-trabajo-autonomo-en-la-cv, tal com estableix la legislació bàsica de procediment administratiu, així com en compliment del que s'estableix en l'LGS, sobre publicitat de subvencions concedides.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

La resolució de concessió que es dicte posa fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de tots els altres recursos que es considere oportú deduir.





Tretzé. Pagament i justificació de les ajudes. Termini i documentació



1. D'acord amb el que es preveu en l'article 44.3.a de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, es lliurarà immediatament, una vegada concedida, el 100 per cent de l'import de la subvenció, amb caràcter previ a la justificació, després de la comprovació prèvia de la documentació presentada d'acord amb les corresponents bases reguladores i la present convocatòria.

2. Així mateix, d'acord amb el que es preveu en l'article 44.18. m) de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, les persones beneficiàries d'aquestes subvencions estaran exemptes de l'obligació de prestar les garanties previstes per al pagament anticipat en l'apartat 2 de l'article 171 de l'LHPS.

3. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, de manera telemàtica a través de l'esmentat procediment: www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450, i es considerarà no efectuada si es realitza d'una altra manera. Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, davant la direcció general competent en matèria de treball, mitjançant l'acreditació de l'abonament de les quotes del RETA del mes de gener a novembre del 2022. La justificació podrà fer-se per mitjà de document acreditatiu del pagament de les quotes del RETA expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, o dels extractes o dels rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA de la beneficiària.

El termini per a la presentació de la justificació finalitzarà el 15 de desembre de 2022. En cap cas la suma d'allò justificat podrà ser inferior a l'import total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a l'import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si escau, al reintegrament de la diferència.

No obstant això, l'òrgan concedent podrà ampliar el termini o concedir-lo per a correccions, en els termes establits en l'LGS i les seues normes de desenvolupament i en l'LPACAP, sempre que el retard obeïsca a causes degudament justificades en l'expedient i no imputables a la persona beneficiària de la subvenció.

4. Si transcorregut el termini de justificació es comprovara que la persona beneficiària no ha aportat la totalitat de la documentació exigida, o que la documentació aportada presenta alguna deficiència, se'l requerirà perquè esmene la falta o presente els documents preceptius en el termini improrrogable de quinze dies hàbils. En cas que no ho faça així, o que en resulte inadequada la justificació, s'iniciarà el procediment de reintegrament de la subvenció percebuda.



Catorzé. Revocació i reintegrament de les ajudes concedides

1. Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora meritat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que la persona beneficiària incórrega en alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS.

2. El procediment de reintegrament l'iniciarà la direcció general competent en matèria de treball i seguirà les disposicions generals establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb les especialitats contingudes en l'article 172 de la Llei de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Quinzé. Compatibilitat de les ajudes

Tal com disposa l'article 4 de les bases reguladores, l'import de les ajudes concedides en cap cas podrà ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, supere el cost de l'objecte de la subvenció.



Setzé. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Desseté. Tractament de dades de caràcter personal

La participació en aquesta convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, se l'informa de:

1. Responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

2. Finalitat del tractament i tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada d'acord amb el que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, en l'LGS i en la seua normativa de desenvolupament, i, supletòriament, en l'LPACAP (vegeu el Registre d'Activitats del Tractament).

3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o el seu representant.

4. Registre d'Activitats de Tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ RATGEN004.pdf

5. Drets de les persones sol·licitants:

a) Drets de les persones interessades

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-s'hi. Per a exercitar els drets, hauran de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

S'haurà d'especificar quin d'aquests drets se sol·licita que siga satisfet i, si no s'autoritza l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si escau, de la persona que exercisca la representació legal, s'haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podran exercitar els seus drets de manera telemàtica a través de l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades:

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web: https:// www.aepd.es/



6. Delegat o delegada de protecció de dades:

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el delegat o delegada de protecció de dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

7. Més informació de protecció de dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_ INFORMACION_ADDICIONAL.pdf



Dihuité. Verificació telemàtica de dades

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, si escau, del seu representant legal, i consultar les dades següents que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS): les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals s'aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Dinové. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



València, 7 d'abril de 2022.– La directora general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral: Elvira Ródenas Sancho.

Mapa web