Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 31 de març de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, de concessió de la subvenció a les entitats locals incloses en la línia nominativa de 6030000, «Xarxa Jove», dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022. [2022/2961]

(DOGV núm. 9316 de 08.04.2022) Ref. Base de dades 003035/2022




I. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, aprovat per la Llei orgànica 5/1982, d'1 de juliol, atribueix a la Generalitat competència exclusiva en matèria de joventut (art. 49.1.25) i d'institucions públiques de protecció i ajuda a les persones joves (art. 49.1.27) i, en el marc de l'Estatut, l'article 6 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, preveu que l'IVAJ és l'organisme encarregat de coordinar la política de joventut en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. D'altra banda, l'article 35 de la mateixa Llei 15/2017 també atribueix als ajuntaments una sèrie de competències en matèria de joventut.

La política juvenil que desenvolupa l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) s'emmarca en la participació de la joventut d'una manera lliure i eficaç, de manera que propicia el marc adequat per al seu desenvolupament social, polític, econòmic i cultural, tal com estableix l'article 48 de la Constitució.

II. L'IVAJ, regulat per la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut, té entre les seues funcions la d'impulsar la prestació de serveis a la joventut, des del sector públic, i fomentar les relacions i la cooperació amb els ajuntaments, i també entre els municipis.

La Xarxa Jove és el sistema públic valencià de serveis a la joventut i té caràcter de servei públic essencial perquè es deriven prestacions indispensables per a satisfer les necessitats bàsiques personals i millorar les condicions de la qualitat de vida de la joventut, d'acord amb la modificació introduïda en la Llei 15/2017 per la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat per a 2021.



De conformitat amb la Llei 15/2017, les polítiques de joventut es dissenyaran integralment perquè s'ocupen de tots els àmbits vitals i socials de la joventut, i també transversalment, és a dir, des de tots els departaments de les administracions públiques. També estaran arrelades en el territori i es basaran en el principi de proximitat per a garantir un servei directe superior i millor a les persones joves. A més, tindran en compte les diferents realitats territorials i prestaran una atenció especial a les especificitats de l'àmbit rural. D'acord amb el que disposa l'article 39 de la llei, la Xarxa Jove la componen la Generalitat, tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana i les administracions locals que tinguen entre els seus objectius la intervenció en joventut.



En 2018 es va incloure en els pressupostos de la Generalitat la línia nominativa de subvenció S6030000, «Suport a la Xarxa Jove», de la qual eren beneficiàries diferents mancomunitats de la Comunitat Valenciana. En 2019 es va crear la línia nominativa S5277000, «Pla de finançament concertat amb entitats locals», que incloïa els municipis de més de 20.000 habitants i que en 2020 es va incrementar perquè resultaren també beneficiaris els municipis de més 5.000 habitants. Les subvencions incloses en aquestes línies nominatives s'han formalitzat per resolució des de 2019.

En 2021 es va decidir crear la línia de subvenció S6041000, «Pla de finançament concertat amb les entitats locals de més de 100.000 habitants», per les característiques especials d'aquests municipis i tramitar convenis individualitzats que s'adaptaren a aquestes.

En els pressupostos de 2022 s'han agrupat en una única línia de subvenció les tres línies esmentades, ja que les tres tenien el mateix fonament jurídic: l'article 35.2 de la Llei 15/2017, de polítiques integrals de joventut, que estableix que, «Per a complir els seus fins en matèria de joventut, les entitats locals rebran el suport tècnic i econòmic de l'Administració de la Generalitat, mitjançant un pla de finançament concertat, que podrà ser plurianual, amb les entitats locals, amb les condicions que es fixen reglamentàriament».

Per això, l'Institut Valencià de la Joventut, en la línia nominativa S6030000, «Xarxa Jove», dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, té consignats els crèdits necessaris per a donar cobertura pressupostària al finançament de les referides actuacions, de conformitat amb el que preveu l'article 168.1.A de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

En virtut de l'exposat, i de conformitat amb el que preveu l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb els articles 6 i 11 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de la joventut, resolc:



Primer. Objecte

Concedir subvencions nominatives corresponents a l'exercici 2022, en concepte d'ajudes per a subvencionar el funcionament d'actuacions vinculades a la Xarxa Jove, a les entitats locals i pels imports que s'indiquen a continuació:



NIF Entitat Import

P4600500E AJUNTAMENT D'ALAQUÀS 61.000 €

P4600600C AJUNTAMENT D'ALBAIDA 61.000 €

P4600700A AJUNTAMENT D'ALBAL 33.000 €

P0300500F AJUNTAMENT D'ALBATERA 33.000 €

P4601100C AJUNTAMENT D'ALBERIC 33.000 €

P4601300I AJUNTAMENT D'ALBORAIA 61.000 €

P1200400H AJUNTAMENT D'ALCALÀ DE XIVERT 61.000 €

P4601500D AJUNTAMENT D'ALCÀSSER 61.000 €

P0300900H AJUNTAMENT D'ALCOI 61.000 €

P4602100B AJUNTAMENT D'ALDAIA 61.000 €

P4602200J AJUNTAMENT D'ALFAFAR 61.000 €

P4602900E AJUNTAMENT D'ALGEMESÍ 61.000 €

P4603100A AJUNTAMENT D'ALGINET 61.000 €

P0301400H AJUNTAMENT D'ALACANT 122.000 €

P4603200I AJUNTAMENT D'ALMÀSSERA 33.000 €

P1201100C AJUNTAMENT D'ALMENARA 33.000 €

P4603500B AJUNTAMENT D'ALMUSSAFES 61.000 €

P0301800I AJUNTAMENT D'ALTEA 61.000 €

P4601700J AJUNTAMENT D'ALZIRA 61.000 €

P0301900G AJUNTAMENT D'ASPE 33.000 €

P4604400D AJUNTAMENT D'AYORA 61.000 €

P0302100C AJUNTAMENT DE BANYERES DE MARIOLA 61.000 €

P4605100I AJUNTAMENT DE BENAGUASIL 61.000 €

P0302400G AJUNTAMENT DE BENEJÚZAR 61.000 €

P4605400C AJUNTAMENT DE BENETÚSSER 33.000 €

P1202800G AJUNTAMENT DE BENICÀSSIM 33.000 €

P0303100B AJUNTAMENT DE BENIDORM 61.000 €

P4606200F AJUNTAMENT DE BENIGÀNIM 61.000 €

P0304100A AJUNTAMENT DE BENISSA 33.000 €

P4607200E AJUNTAMENT DE BÉTERA 61.000 €

P0304400E AJUNTAMENT DE BIGASTRO 61.000 €

P1203100A AJUNTAMENT DE BORRIOL 61.000 €

P0304800F AJUNTAMENT DE CALLOSA D'EN SARRIÀ 61.000 €

P0304900D AJUNTAMENT DE CALLOSA DE SEGURA 33.000 €

P0304700H AJUNTAMENT DE CALP 61.000 €

P0305000B AJUNTAMENT DEL CAMPELLO 61.000 €

P4608300B AJUNTAMENT DE CANALS 33.000 €

P4608400J AJUNTAMENT DE CANET D'EN BERENGUER 61.000 €

P4608500G AJUNTAMENT DE CARCAIXENT 61.000 €

P0305300F AJUNTAMENT DE CASTALLA 33.000 €

P4625900H AJUNTAMENT DE CASTELLÓ 61.000 €

P1204000B AJUNTAMENT DE CASTELLÓ DE LA PLANA 122.000 €

P4609600D AJUNTAMENT DE CATARROJA 61.000 €

P0305500A AJUNTAMENT DE CATRAL 61.000 €

P4611200I AJUNTAMENT DE XIRIVELLA 61.000 €

P4611300G AJUNTAMENT DE CHIVA 33.000 €

P0305600I AJUNTAMENT DE COCENTAINA 33.000 €

P0305800E AJUNTAMENT DE COX 61.000 €

P0305900C AJUNTAMENT DE CREVILLENT 61.000 €

P4610700I AJUNTAMENT DE CULLERA 61.000 €

P0306300E AJUNTAMENT DE DÉNIA 61.000 €

P0306400C AJUNTAMENT DE DOLORES 61.000 €

P0306500J AJUNTAMENT D'ELX 122.000 €

P0306600H AJUNTAMENT D'ELDA 61.000 €

P0306900B AJUNTAMENT DE FINESTRAT 61.000 €

P4612800E AJUNTAMENT DE FOIOS 61.000 €

P4613300E AJUNTAMENT DE GANDIA 61.000 €

P0307100H AJUNTAMENT DE GATA DE GORGOS 61.000 €

P4613700F AJUNTAMENT DE GODELLA 33.000 €

P4614100H AJUNTAMENT DE GUADASSUAR 61.000 €

P0307600G AJUNTAMENT DE GUARDAMAR DEL SEGURA 61.000 €

P0308200E AJUNTAMENT DE XÀBIA 61.000 €

P0308300C AJUNTAMENT DE XIXONA 33.000 €

P4602000D AJUNTAMENT DE L'ALCÚDIA DE CRESPINS 33.000 €

P0301100D AJUNTAMENT DE L'ALFÀS DEL PI 61.000 €

P1200500E AJUNTAMENT DE L'ALCORA 61.000 €

P0309400J AJUNTAMENT DE LA NUCIA 61.000 €

P4620100J AJUNTAMENT DE LA POBLA DE FARNALS 33.000 €

P4620400D AJUNTAMENT DE LA POBLA DE VALLBONA 61.000 €

P1212600I AJUNTAMENT DE LA VALL D'UIXÓ 61.000 €

P0313900C AJUNTAMENT DE LA VILA JOIOSA 61.000 €

P4611800F AJUNTAMENT DE L'ELIANA 61.000 €

P4614900A AJUNTAMENT DE LLÍRIA 61.000 €

P4618500E AJUNTAMENT DE L'OLLERIA 61.000 €

P4616100F AJUNTAMENT DE MANISES 61.000 €

P4616600E AJUNTAMENT DE MASSAMAGRELL 61.000 €

P4616700C AJUNTAMENT DE MASSANASSA 61.000 €

P4616800A AJUNTAMENT DE MELIANA 61.000 €

P4617100E AJUNTAMENT DE MISLATA 33.000 €

P1207700D AJUNTAMENT DE MONCOFA 33.000 €

P0308800B AJUNTAMENT DE MONFORTE DEL CID 33.000 €

P0308900J AJUNTAMENT DE MONÒVER 33.000 €

P4617400I AJUNTAMENT DE MONTSERRAT 61.000 €

P0309200D AJUNTAMENT DE MURO DE ALCOY 33.000 €

P4617900H AJUNTAMENT DE MUSEROS 61.000 €

P0309000H AJUNTAMENT DE MUTXAMEL 61.000 €

P4618000F AJUNTAMENT DE NÀQUERA 61.000 €

P1208200D AJUNTAMENT DE NULES 61.000 €

P4618300J AJUNTAMENT D'OLIVA 61.000 €

P1208400J AJUNTAMENT D'ONDA 61.000 €

P0309500G AJUNTAMENT D'ONDARA 61.000 €

P0309600E AJUNTAMENT D'ONIL 61.000 €

P4618600C AJUNTAMENT D'ONTINYENT 61.000 €

P1208500G AJUNTAMENT D'ORPESA 33.000 €

P4618800I AJUNTAMENT DE PAIPORTA 33.000 €

P4619200A AJUNTAMENT DE PATERNA 61.000 €

P0310100C AJUNTAMENT DE PEDREGUER 61.000 €

P0310200A AJUNTAMENT DE PEGO 61.000 €

P1208900I AJUNTAMENT DE PENÍSCOLA 61.000 €

P0310400G AJUNTAMENT DE PETRER 61.000 €

P4619600B AJUNTAMENT DE PICASSENT 61.000 €

P0314200G AJUNTAMENT DE PILAR DE LA HORADADA 61.000 €

P0310500D AJUNTAMENT DEL PINÓS 33.000 €

P4620600I AJUNTAMENT DEL PUIG DE SANTA MARIA 61.000 €

P4610400F AJUNTAMENT DE QUART DE POBLET 61.000 €

P4620900C AJUNTAMENT DE RAFELBUNYOL 61.000 €

P4621500J AJUNTAMENT DE REQUENA 61.000 €

P4621600H AJUNTAMENT DE RIBA-ROJA DE TÚRIA 61.000 €

P0311300H AJUNTAMENT DE ROJALES 33.000 €

P4622200F AJUNTAMENT DE SAGUNT 61.000 €

P4625203G AJUNTAMENT DE SAN ANTONIO DE BENAGÉBER 61.000 €

P0311800G AJUNTAMENT DE SAN FULGENCIO 33.000 €

P0312000C AJUNTAMENT DE SAN MIGUEL DE SALINAS 61.000 €

P0312200I AJUNTAMENT DE SANT VICENT DEL

RASPEIG 61.000 €

P0311900E AJUNTAMENT DE SANT JOAN D'ALACANT 61.000 €

P4622500I AJUNTAMENT DE SEDAVÍ 61.000 €

P1210400F AJUNTAMENT DE SEGORBE 61.000 €

P4623200E AJUNTAMENT DE SILLA 61.000 €

P4623700D AJUNTAMENT DE SUECA 33.000 €

P4624000H AJUNTAMENT DE TAVERNES DE LA

VALLDIGNA 33.000 €

P0312800F AJUNTAMENT DE TEULADA 61.000 €

P1211700H AJUNTAMENT DE TORREBLANCA 61.000 €

P4624600E AJUNTAMENT DE TORRENT 33.000 €

P4625000G AJUNTAMENT DE TURÍS 61.000 €

P4625100E AJUNTAMENT D'UTIEL 61.000 €

P4625200C AJUNTAMENT DE VALÈNCIA 122.000 €

P4625800J AJUNTAMENT DE VILAMARXANT 61.000 €

P1213800D AJUNTAMENT DE VINARÒS 61.000 €

P4614700E AJUNTAMENT DE XÀTIVA 61.000 €

P4614500I AJUNTAMENT DE XERACO 61.000 €

P4600018H MANCOMUNITAT INTERMUN. BARRIO DEL CRISTO 67.000 €

P5309501D MANCOMUNITAT CIRCUIT CULTURAL COMARCAL MARINA ALTA 165.000 €

P1200029E MANCOMUNITAT ALT MAESTRAT 67.000 €

P4600021B MANCOMUNITAT ALT TÚRIA 36.000 €

P6212101G MANCOMUNITAT BAIX MAESTRAT 85.000 €

P0300011D MANCOMUNITAT BAIX SEGURA 134.000 €

P4600015D MANCOMUNITAT CAMP DE TÚRIA 36.000 €

G12312120 MANCOMUNITAT CASTELLÓ NORD 67.000 €

P1200002B MANCOMUNITAT COMARCAL ELS PORTS 134.000 €

P9600005D MANCOMUNITAT DE LA RIBERA ALTA 165.000 €

P4600074A MANCOMUNITAT DE LA VALLDIGNA 67.000 €

P4600013I MANCOMUNITAT DE LES VALLS 67.000 €

P4600030C MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS LA BARONIA 67.000 €

P9600101A MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS RACÓ D'ADEMÚS 67.000 €

P0300075I MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS DE L'ALCOIÀ I EL COMTAT 85.000 €

P4600017J MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS DE LA

SAFOR 147.000 €

P4600028G MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS DE LA VALL D'ALBAIDA 85.000 €

P1200034E MANCOMUNITAT DE PENYAGOLOSA-POBLES DEL NORD 67.000 €

P0300058E MANCOMUNITAT DE SERVEIS SOCIALS DE LA VEGA 98.000 €

P4600034E MANCOMUNITAT DEL CARRAIXET 98.000 €

P4600031A MANCOMUNITAT DE L'INTERIOR TERRA

DEL VI 134.000 €

G12230082  MANCOMUNITAT ESPADÀ-MILLARS 67.000 €

P4600025C MANCOMUNITAT FOIA DE BUNYOL – XIVA 85.000 €

P1200010E MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL ALT PALÀNCIA 134.000 €

P4600003J MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL DE L'HORTA SUD 67.000 €

P1200035B MANCOMUNITAT L'ALCALATÉN-ALT

MILLARS 36.000 €

P9614704F MANCOMUNITAT LA CANAL DE NAVARRÉS 98.000 €

P4600054C MANCOMUNITAT LA SERRANIA 134.000 €

P4600016B MANCOMUNITAT L'HORTA NORD 103.000 €

P0300013J MANCOMUNITAT MARINA BAIXA 85.000 €

V96129689 MANCOMUNITAT MUNICIPIS DE L'ÉNOVA-MANUEL 67.000 €

P4600033G MANCOMUNITAT MUNICIPIS LA COSTERA-CANAL 165.000 €

P1200018H MANCOMUNITAT PLANA ALTA 36.000 €

P4600029E MANCOMUNITAT RIBERA BAIXA 129.000 €





Segon. Finançament i crèdit pressupostari

El finançament de les referides actuacions s'imputarà a la línia nominativa de subvenció S6030000, «Xarxa Jove», inclosa en la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, en el capítol 4 del pressupost de l'IVAJ, que té com a objectiu subvencionar el funcionament d'actuacions vinculades a la Xarxa Jove.

Programa: IVAJ SECCIÓ 16: «Pla de finançament concertat amb entitats locals»

Aplicació pressupostària: 16.00020. G4

Línia de subvenció: S6030000

Import màxim: 10.450.000 € (deu milions quatre-cents cinquanta mil euros).



Tercer. Procediment

Les entitats beneficiàries han de sol·licitar la subvenció en el document Sol·licitud general de subvencions. Aquest document, degudament omplit i signat, s'ha de tramitar amb certificat, per a la qual cosa cal utilitzar els mitjans electrònics facilitats pels servidors d'informació de la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana.

(https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19972).



Quart. Obligacions de l'entitat beneficiària

Cada una de les entitats beneficiàries d'aquesta subvenció quedarà obligada a:

1. Contractar o nomenar professionals de joventut, o bé mantindre les persones contractades o nomenades prèviament, en el marc de les línies de subvenció S6030000, «Suport a la Xarxa Jove», S5277000, «Pla de finançament concertat amb entitats locals», o S6041000, «Pla de finançament concertat amb les entitats locals de més de 100.000 habitants», d'exercicis anteriors.

Els perfils, la qualificació i els requisits del personal contractat o nomenat en 2022 s'especifiquen en l'apartat sisé d'aquesta resolució.



2. Comunicar a l'IVAJ, prèviament a la data en què es faça efectiu, el nomenament o el contracte de treball subscrit (annex I) i presentar aquest document en el termini de 10 dies, des que es formalitze.

Quan aquest nomenament o contractació s'haja realitzat amb anterioritat a la publicació d'aquesta resolució, haurà de presentar-se l'annex I juntament amb la sol·licitud, amb la mateixa documentació acreditativa.

3. Fer les activitats que s'indiquen en l'apartat cinqué d'aquesta resolució.

4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectue l'IVAJ, així com a qualsevol altra de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, i aportar tota la informació que li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.



5. Comunicar a l'IVAJ l'obtenció altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar només es conega i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



6. Declarar que no incorre en cap causa de prohibició per a obtindre la condició de beneficiària, d'acord amb el que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i que ha complit les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagen exigit.

7. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació aplicable, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

8. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

9. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveu l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

10. Presentar, en finalitzar el període de vigència de la resolució, la memòria de les actuacions indicades en el punt cinqué d'aquesta resolució (annex III).

11. Participar en les reunions i activitats de formació i comunicació convocades per l'IVAJ.

12. Acordar amb l'IVAJ les accions de comunicació (mitjans, xarxes socials, material imprés, etc.) i fer constar en totes les publicacions o accions de difusió el fet que estan finançades per l'IVAJ. Quan l'entitat beneficiària exhibisca el seu logotip, haurà d'incloure, al costat, el de l'IVAJ i el de Xarxa Jove (https://ivaj.gva.es/va/nou-logotip-de-l-ivaj) amb la mateixa grandària i les mateixes condicions de visibilitat.

13. Disposar dels locals o espais i dels mitjans tècnics adequats per al desenvolupament del treball de les persones nomenades o contractades.

14. Designar una persona de l'entitat local, que no podrà ser cap de les nomenades o contractades amb els fons d'aquesta subvenció, perquè actue com a interlocutora amb l'IVAJ en les qüestions relacionades amb el compliment de les obligacions que s'estableixen en els punts anteriors. A més, donarà la informació, l'orientació i el suport necessaris a les persones contractades o nomenades per al desenvolupament de les funcions encomanades.

15. Quedar, en tot cas, subjectes a les obligacions que estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a qualsevol altra que establisca la normativa aplicable.



Cinqué. Actuacions que es realitzaran

Les entitats beneficiàries de la present subvenció hauran de realitzar les actuacions següents:

1. Pla jove territorial

Les entitats locals que no el tinguen aprovat tindran com a actuació prioritària la realització d'un pla jove, que inclourà:

1.1. Anàlisi de la realitat, amb els elements següents:

a) Recopilació de les dades necessàries per a l'elaboració del mapa de recursos i serveis per a joves (entitats, espais, programes, ajudes i activitats), i la seua inclusió en l'aplicació informàtica que facilitarà l'IVAJ.

b) Recopilació de dades estadístiques referides a les persones joves del territori.

c) Enquesta a les persones joves sobre les seues necessitats, demandes i interessos.

d) Entrevistes a professionals de joventut i/o persones significatives en l'àmbit territorial.

e) Organització d'un fòrum jove, en què es presentaran també els resultats de l'anàlisi de la realitat o de la revisió i l'actualització de les dades.

Els resultats es presentaran a les diferents entitats professionals i grups de joves del municipi.

L'IVAJ facilitarà els models de formularis d'enquestes o entrevistes que cal utilitzar, a més de l'aplicació informàtica per a l'elaboració dels mapes a què es fa referència en l'apartat a.

1.2. Redacció i aprovació del pla jove: es tindran en compte les dades obtingudes i les opinions aportades durant el procés d'anàlisi de la realitat, en el fòrum jove i en qualsevol altre procés participatiu que es duga a terme.

L'aprovació del pla jove haurà de comunicar-se a l'IVAJ i es presentarà un exemplar d'aquest.

Les entitats locals que tinguen aprovat un pla jove han de fer el seguiment del seu compliment i comunicar a l'IVAJ qualsevol modificació en aquest.

2. Fòrum jove: cada entitat beneficiària organitzarà, almenys, un fòrum jove, com a eina de participació mitjançant la qual les administracions públiques i les persones joves dialoguen i treballen, conjuntament, per a construir les polítiques públiques territorials i sectorials.



3. Programes de joventut: una vegada aprovat el pla jove, i d'acord amb aquest, es duran a terme, en l'àmbit de les entitats locals, els següents:

3.1. Educació en la participació: mitjançant la realització de les funcions següents:

a) Facilitar el contacte i la col·laboració entre associacions i/o grups de joves de l'entitat local.

b) Realitzar un programa de foment de la participació en:

1. Instituts d'educació secundària (IES)

2. Centres juvenils

3. Associacions

4. Grups de joves

c) Fomentar una participació més activa de les persones joves en tots els àmbits.

d) Impulsar i promoure la realització de trobades entre les persones joves i les diferents administracions, amb la finalitat de trobar un espai de diàleg i de treball conjunt.

e) Donar suport al consell local o territorial de joventut, o a les associacions o grups de joves per a la seua creació.

3.2. Oci educatiu: amb la realització de les funcions següents:

a) Mantindre contacte i coordinar-se amb les entitats i el personal tècnic que intervinga en aquesta matèria dins de l'àmbit territorial de l'entitat local, donar suport a les seues actuacions i impulsar la participació de les persones joves.

b) Donar suport a les persones joves en l'organització i la implementació d'activitats d'oci educatiu.

c) Fer activitats d'oci educatiu, de manera continuada, amb grups de joves.

3.3. Informació juvenil: mitjançant la realització de les funcions següents:

a) Foment de la participació de les persones joves en la selecció, elaboració, tractament i difusió de la informació, especialment mitjançant la realització de programes de corresponsals.

b) Detecció de necessitats informatives de les persones joves.

c) Col·laboració amb el personal tècnic dels serveis d'informació juvenil d'altres entitats locals per a la difusió d'informació sobre activitats, recursos, serveis i campanyes pròpies o de la Generalitat dirigides a joves.

d) Seguiment, avaluació i informe de les activitats, campanyes, actuacions i programes que es realitzen utilitzant els models que facilite l'IVAJ.

3.4. Voluntariat: col·laboració amb les entitats de voluntariat de l'àmbit territorial de l'entitat local per a la promoció del voluntariat.



3.5. Educació en valors: campanyes de sensibilització i educació en valors utilitzant els recursos del programa M'Importa de l'IVAJ i els que puguen oferir altres administracions i entitats, especialment les d'àmbit local.

3.6. Carnet Jove: mitjançant la realització de les funcions següents:

a) Promoure que es conega entre la població jove i facilitar-hi l'accés.

b) Fomentar l'adhesió al Carnet Jove d'entitats i empreses de l'àmbit territorial de l'entitat local.

3.7. Bones pràctiques: detecció, foment i difusió de bones pràctiques de joventut en l'àmbit local.



Sisé. Característiques del personal

1. Les persones contractades o nomenades s'integraran en el departament de joventut de l'entitat local per a la realització del pla jove i dels programes indicats en els punts anteriors, i duran a terme les activitats genèriques següents:

a) Informar i assessorar les persones responsables del departament competent en matèria de joventut i el personal tècnic sobre les activitats, els recursos, els serveis, els programes i les convocatòries de la Generalitat que puguen interessar a les persones joves.

b) Donar suport al treball dels diferents serveis de la Generalitat en l'àmbit territorial de l'entitat local, en tots els programes, les activitats i les campanyes dirigides a joves i adolescents, o que els afecten.

c) Qualsevol altra que tinga com a objectiu desenvolupar, integrar i coordinar més eficientment les polítiques públiques de la Comunitat Valenciana que incideixen en la població jove.

2. La incorporació del personal tècnic finançat per aquesta subvenció no podrà implicar, en cap cas, la reducció de la plantilla que, de manera efectiva, treballa en el departament de joventut, ni de la que s'inclou en la llista de llocs de treball de l'entitat. Tampoc podrà suposar una reducció en el pressupost que, amb caràcter previ a la subvenció, l'entitat local tenia consignat per a joventut.

Els processos de selecció es faran tenint en compte les funcions pròpies de les polítiques de joventut que ha d'exercir el personal contractat o nomenat, i els requisits d'aquest personal s'han d'ajustar el que estableix el Pla concertat de joventut 2019-2023, de municipalització de les polítiques integrals de joventut.

3. El personal que es contracte o nomene s'ajustarà als perfils professionals següents:

a) Tècnic/a de joventut (grup A): persona amb funcions de planificació, coordinació, organització i avaluació de polítiques integrals de joventut. Ha d'estar en possessió de titulació universitària en Educació Social, Treball Social, Psicologia, Pedagogia o Magisteri.

També serà vàlida qualsevol altra titulació universitària superior, sempre que la persona compte amb un mínim d'experiència i formació en l'àmbit de les polítiques integrals de joventut i desenvolupament comunitari, d'entre la que s'especifica en el punt 7, equivalent a 20 punts.

b) Tècnic/a de joventut (grup B): persona que intervé directament amb joves, amb funcions de dissenyar, implementar i avaluar activitats dirigides a la població juvenil i de dinamitzar grups de joves.



En el cas que l'entitat beneficiària siga una mancomunitat, actuarà, de manera prioritària, en els municipis de menys de 5.000 habitants.



Haurà d'estar en possessió del títol de cicle formatiu de grau superior de Formació Professional, en concret, tècnic/a superior en Animació Sociocultural i Turística, tècnic/a superior en Animació Sociocultural.



També es podrà contractar o nomenar persones que estiguen en possessió d'un altre títol de Formació Professional de grau superior, sempre que, a més, acrediten haver realitzat alguna de les formacions indicades en el punt 7.2.

c) Psicòleg/psicòloga (grup A): amb titulació universitària en Psicologia, s'encarregarà de la detecció de necessitats i del disseny, la implementació i l'avaluació de programes i actuacions dirigides a millorar el benestar emocional de la població jove.

Els ajuntaments de més de 100.000 habitants podran contractar també personal amb altres perfils professionals, sempre que compten en el seu equip de joventut amb el personal que s'indica en els punts a, b i c.

4. Les figures professionals que poden contractar-se amb càrrec a aquesta subvenció, amb l'excepció indicada en el punt anterior per als ajuntaments de més de 100.000 habitants, són les següents:



NIF Entitat beneficiària Grup A tècnic/a Grup B dinamitzador/a Grup A

Psicòleg/Psicòloga

P4603100A AJUNTAMENT D'ALGINET 1 1 0

P4600500E AJUNTAMENT D'ALAQUÀS 1 1 0

P4600600C AJUNTAMENT D'ALBAIDA 1 1 0

P4600700A AJUNTAMENT D'ALBAL 1 0 0

P0300500F AJUNTAMENT D'ALBATERA 1 0 0

P4601100C AJUNTAMENT D'ALBERIC 1 0 0

P4601300I AJUNTAMENT D'ALBORAIA 1 1 0

P1200400H AJUNTAMENT D'ALCALÀ DE XIVERT 1 1 0

P4601500D AJUNTAMENT D'ALCÀSSER 1 1 0

P0300900H AJUNTAMENT D'ALCOI 1 1 0

P4602100B AJUNTAMENT D'ALDAIA 1 1 0

P4602200J AJUNTAMENT D'ALFAFAR 1 1 0

P4602900E AJUNTAMENT D'ALGEMESÍ 1 1 0

P4603200I AJUNTAMENT D'ALMÀSSERA 1 0 0

P1201100C AJUNTAMENT D'ALMENARA 1 0 0

P4603500B AJUNTAMENT D'ALMUSSAFES 1 1 0

P0301800I AJUNTAMENT D'ALTEA 1 1 0

P4601700J AJUNTAMENT D'ALZIRA 1 1 0

P0301900G AJUNTAMENT D'ASPE 1 0 0

P4604400D AJUNTAMENT D'AYORA 1 1 0

P0302100C AJUNTAMENT DE BANYERES DE MARIOLA 1 1 0

P4605100I AJUNTAMENT DE BENAGUASIL 1 1 0

P0302400G AJUNTAMENT DE BENEJÚZAR 1 1 0

P4605400C AJUNTAMENT DE BENETÚSSER 1 0 0

P1202800G AJUNTAMENT DE BENICÀSSIM 1 0 0

P0303100B AJUNTAMENT DE BENIDORM 1 1 0

P4606200F AJUNTAMENT DE BENIGÀNIM 1 1 0

P0304100A AJUNTAMENT DE BENISSA 1 0 0

P4607200E AJUNTAMENT DE BÉTERA 1 1 0

P0304400E AJUNTAMENT DE BIGASTRO 1 1 0

P1203100A AJUNTAMENT DE BORRIOL 1 1 0

P0304800F AJUNTAMENT DE CALLOSA D'EN SARRIÀ 1 1 0

P0304900D AJUNTAMENT DE CALLOSA DE

SEGURA 1 0 0

P0304700H AJUNTAMENT DE CALP 1 1 0

P0305000B AJUNTAMENT DEL CAMPELLO 1 1 0

P4608300B AJUNTAMENT DE CANALS 1 0 0

P4608400J AJUNTAMENT DE CANET D'EN BERENGUER 1 1 0

P4608500G AJUNTAMENT DE CARCAIXENT 1 1 0

P0305300F AJUNTAMENT DE CASTALLA 1 0 0

P4625900H AJUNTAMENT DE CASTELLÓ 1 1 0

P4609600D AJUNTAMENT DE CATARROJA 1 1 0

P0305500A AJUNTAMENT DE CATRAL 1 1 0

P4611200I AJUNTAMENT DE XIRIVELLA 1 1 0

P4611300G AJUNTAMENT DE CHIVA 1 0 0

P0305600I AJUNTAMENT DE COCENTAINA 1 0 0

P0305800E AJUNTAMENT DE COX 1 1 0

P0305900C AJUNTAMENT DE CREVILLENT 1 1 0

P4610700I AJUNTAMENT DE CULLERA 1 1 0

P0306300E AJUNTAMENT DE DÉNIA 1 1 0

P0306400C AJUNTAMENT DE DOLORES 1 1 0

P0306600H AJUNTAMENT D'ELDA 1 1 0

P0306900B AJUNTAMENT DE FINESTRAT 1 1 0

P4612800E AJUNTAMENT DE FOIOS 1 1 0

P4613300E AJUNTAMENT DE GANDIA 1 1 0

P0307100H AJUNTAMENT DE GATA DE GORGOS 1 1 0

P4613700F AJUNTAMENT DE GODELLA 1 0 0

P4614100H AJUNTAMENT DE GUADASSUAR 1 1 0

P0307600G AJUNTAMENT DE GUARDAMAR DEL SEGURA 1 1 0

P0308200E AJUNTAMENT DE XÀBIA 1 1 0

P0308300C AJUNTAMENT DE XIXONA 1 0 0

P4602000D AJUNTAMENT DE L'ALCÚDIA DE CRESPINS 1 0 0

P0301100D AJUNTAMENT DE L'ALFÀS DEL PI 1 1 0

P1200500E AJUNTAMENT DE L'ALCORA 1 1 0

P0309400J AJUNTAMENT DE LA NUCIA 1 1 0

P4620100J AJUNTAMENT DE LA POBLA DE FARNALS 1 0 0

P4620400D AJUNTAMENT DE LA POBLA DE VALLBONA 1 1 0

P1212600I AJUNTAMENT DE LA VALL D'UIXÓ 1 1 0

P0313900C AJUNTAMENT DE LA VILA JOIOSA 1 1 0

P4611800F AJUNTAMENT DE L'ELIANA 1 1 0

P4614900A AJUNTAMENT DE LLÍRIA 1 1 0

P4618500E AJUNTAMENT DE L'OLLERIA 1 1 0

P4616100F AJUNTAMENT DE MANISES 1 1 0

P4616600E AJUNTAMENT DE MASSAMAGRELL 1 1 0

P4616700C AJUNTAMENT DE MASSANASSA 1 1 0

P4616800A AJUNTAMENT DE MELIANA 1 1 0

P4617100E AJUNTAMENT DE MISLATA 1 0 0

P1207700D AJUNTAMENT DE MONCOFA 1 0 0

P0308800B AJUNTAMENT DE MONFORTE DEL CID 1 0 0

P0308900J AJUNTAMENT DE MONÒVER 1 0 0

P4617400I AJUNTAMENT DE MONTSERRAT 1 1 0

P0309200D AJUNTAMENT DE MURO DE ALCOY 1 0 0

P4617900H AJUNTAMENT DE MUSEROS 1 1 0

P0309000H AJUNTAMENT DE MUTXAMEL 1 1 0

P4618000F AJUNTAMENT DE NÀQUERA 1 1 0

P1208200D AJUNTAMENT DE NULES 1 1 0

P4618300J AJUNTAMENT D'OLIVA 1 1 0

P1208400J AJUNTAMENT D'ONDA 1 1 0

P0309500G AJUNTAMENT D'ONDARA 1 1 0

P0309600E AJUNTAMENT D'ONIL 1 1 0

P4618600C AJUNTAMENT D'ONTINYENT 1 1 0

P1208500G AJUNTAMENT D'ORPESA 1 0 0

P4618800I AJUNTAMENT DE PAIPORTA 1 0 0

P4619200A AJUNTAMENT DE PATERNA 1 1 0

P0310100C AJUNTAMENT DE PEDREGUER 1 1 0

P0310200A AJUNTAMENT DE PEGO 1 1 0

P1208900I AJUNTAMENT DE PENÍSCOLA 1 1 0

P0310400G AJUNTAMENT DE PETRER 1 1 0

P4619600B AJUNTAMENT DE PICASSENT 1 1 0

P0314200G AJUNTAMENT DE PILAR DE LA HORADADA 1 1 0

P0310500D AJUNTAMENT DEL PINÓS 1 0 0

P4620600I AJUNTAMENT DEL PUIG DE SANTA MARIA 1 1 0

P4610400F AJUNTAMENT DE QUART DE POBLET 1 1 0

P4620900C AJUNTAMENT DE RAFELBUNYOL 1 1 0

P4621500J AJUNTAMENT DE REQUENA 1 1 0

P4621600H AJUNTAMENT DE RIBA-ROJA

DE TÚRIA 1 1 0

P0311300H AJUNTAMENT DE ROJALES 1 0 0

P4622200F AJUNTAMENT DE SAGUNT 1 1 0

P4625203G AJUNTAMENT DE SAN ANTONIO DE BENAGÉBER 1 1 0

P0311800G AJUNTAMENT DE SAN FULGENCIO 1 0 0

P0312000C AJUNTAMENT DE SAN MIGUEL DE SALINAS 1 1 0

P0312200I AJUNTAMENT DE SANT VICENT DEL RASPEIG 1 1 0

P0311900E AJUNTAMENT DE SANT JOAN D'ALACANT 1 1 0

P4622500I AJUNTAMENT DE SEDAVÍ 1 1 0

P1210400F AJUNTAMENT DE SEGORBE 1 1 0

P4623200E AJUNTAMENT DE SILLA 1 1 0

P4623700D AJUNTAMENT DE SUECA 1 0 0

P4624000H AJUNTAMENT DE TAVERNES DE LA VALLDIGNA 1 0 0

P0312800F AJUNTAMENT DE TEULADA 1 1 0

P1211700H AJUNTAMENT DE TORREBLANCA 1 1 0

P4624600E AJUNTAMENT DE TORRENT 1 0 0

P4625000G AJUNTAMENT DE TURÍS 1 1 0

P4625100E AJUNTAMENT D'UTIEL 1 1 0

P4625800J AJUNTAMENT DE VILAMARXANT 1 1 0

P1213800D AJUNTAMENT DE VINARÒS 1 1 0

P4614700E AJUNTAMENT DE XÀTIVA 1 1 0

P4614500I AJUNTAMENT DE XERACO 1 1 0

P4600018H MANCOMUNITAT INTERMUN. BARRIO DEL CRISTO 1 1 0

P5309501D MANCOMUNITAT CIRCUIT CULTURAL COMARCAL MARINA ALTA 1 3 1

P6212101G MANCOMUNITAT BAIX MAESTRAT 1 1 0,5

P0300011D MANCOMUNITAT BAIX SEGURA 1 2 1

G12312120 MANCOMUNITAT CASTELLÓ NORD 1 1 0

P4600013I MANCOMUNITAT DE LES VALLS 1 1 0

P4600030C MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS LA BARONIA 1 1 0

P9600101A MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS RACÓ D'ADEMÚS 1 1 0

P0300058E MANCOMUNITAT DE SERVEIS SOCIALS DE LA VEGA 1 2 0

P4600031A MANCOMUNITAT DE L'INTERIOR TERRA DEL VI 1 2 1

G12230082  MANCOMUNITAT ESPADÀ-MILLARS 1 1 0

P4600025C MANCOMUNITAT FOIA DE BUNYOL – XIVA 1 1 0,5

P1200010E MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL ALT PALÀNCIA 1 2 1

P1200035B MANCOMUNITAT L'ALCALATÉN-ALT MILLARS 1 0 0

P9614704F MANCOMUNITAT LA CANAL DE NAVARRÉS 1 2 0

P4600054C MANCOMUNITAT LA SERRANIA 1 2 1

V96129689 MANCOMUNITAT MUNICIPIS DE L'ÉNOVA-MANUEL 1 1 0

P1200018H MANCOMUNITAT PLANA ALTA 1 0 0

P1200029E MANCOMUNITAT ALT MAESTRAT 1 1 0

P4600021B MANCOMUNITAT ALT TÚRIA 1 0 0

P4600015D MANCOMUNITAT CAMP DE TÚRIA 1 0 0

P1200002B MANCOMUNITAT COMARCAL ELS PORTS 1 2 1

P9600005D MANCOMUNITAT DE LA RIBERA ALTA 1 3 1

P4600074A MANCOMUNITAT DE LA VALLDIGNA 1 1 0

P0300075I MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS DE L'ALCOIÀ I EL COMTAT 1 1 0,5

P4600017J MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS DE LA SAFOR 1 3 0,5

P4600028G MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS DE LA VALL D'ALBAIDA 1 1 0,5

P1200034E MANCOMUNITAT DE PENYAGOLOSA-POBLES DEL NORD 1 1 0

P4600034E MANCOMUNITAT DEL CARRAIXET 1 2 0

P4600003J MANCOMUNITAT INTERMUNICIPAL DE L'HORTA SUD 1 1 0

P4600016B MANCOMUNITAT L'HORTA NORD 1 1 1

P4600033G MANCOMUNITAT MUNICIPIS LA COSTERA-CANAL 1 3 1

P4600029E MANCOMUNITAT RIBERA BAIXA 1 3 0

P0300013J MANCONUNITAT MARINA BAIXA 1 1 0,5



5. Per a la contractació o el nomenament de nou personal del grup B o amb perfil de psicòleg/psicòloga (grup A), serà necessari que estiga contractada o nomenada per l'entitat local una persona amb el perfil professional de tècnic/a de joventut de grup A, indicat en el punt 3.a.

6. La contractació o el nomenament de nou personal haurà de realitzar-se mitjançant un procediment selectiu en el qual es garantisquen els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, d'acord amb el que estableix el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

7. Per a acreditar l'experiència i la formació específica en l'àmbit de joventut indicada en els punts 3.a i 3.b, s'utilitzaran els criteris següents:



7.1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 15 punts, de la manera següent:

– Treball en les administracions públiques, que s'acreditarà mitjançant un certificat expedit pel corresponent registre de personal:



· En llocs de treball que pertanguen al mateix grup de titulació o superior, amb les funcions del perfil professional al qual s'opta en programes, activitats i serveis dirigits a població d'entre 12 i 30 anys: 0,5 punts per mes complet.

· En llocs de treball que pertanguen al mateix grup de titulació o superior, sense un altre requisit addicional: 0,3 punts per mes complet.

· En llocs de treball que pertanguen a un grup de titulació inferior al del lloc al qual s'opta, en el sector sociocultural o de treball amb joves: 0,2 punts per mes complet.

– Treball per compte d'altri o com a professional autònom/a, que s'acreditarà mitjançant un contracte laboral o certificació de l'empresa (de manera excepcional, mitjançant nòmines en què conste la categoria professional) i informe de vida laboral, sempre que el treball realitzat tinga relació amb el sector sociocultural o de treball amb joves o les funcions que corresponguen al lloc de treball que s'ha de cobrir: 0,2 punts per mes complet.

7.2. Formació en polítiques integrals de joventut. Es valoraran amb un punt per cada 100 hores de formació, que s'acreditaran amb l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, les formacions següents:



– Màster o postgraus que aborden total o sectorialment polítiques de joventut i les seues metodologies.

– Monitor/a Activitats Temps Lliure (MAT) o equivalent.

– Director/a Activitats Temps Lliure (DAT) o equivalent

– TASOC

– TASOCT

– Certificat de professionalitat d'Informació Juvenil o qualsevol altre certificat de professionalitat relacionat amb joventut o desenvolupament comunitari.

No es valorarà com a mèrit la formació i/o experiència que s'haja aportat per a justificar el compliment dels requisits d'accés.

7.3. Experiència en activitats de voluntariat. Es valoraran les realitzades de forma continuada en associacions juvenils, que s'acreditaran amb el certificat signat per la persona responsable de l'entitat de voluntariat: 0,1 punts per mes complet.

7.4. La valoració dels mèrits no podrà superar els 15 punts en l'experiència professional indicada en el punt 7.1, els 15 punts en la formació que s'inclou en el punt 7.2 i els 5 punts en l'experiència en activitats de voluntariat.

8. En cas de produir-se baixes temporals per malaltia o maternitat del personal contractat o nomenat, l'entitat beneficiària estarà obligada a cobrir-les, mitjançant la contractació de nou personal, d'acord amb l'ordre de puntuació obtinguda en el procediment selectiu, i assumirà directament el cost que aquestes baixes poguera ocasionar. No seran subvencionables els períodes temporals en què aquest personal no estiga efectivament contractat o nomenat, ni aquells en què no hi haja continuïtat en la prestació del servei per no haver-se cobert les baixes que es produïsquen. Hauran de ser comunicades a l'IVAJ en un termini de 10 dies, a través de l'enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19388&version=amp

9. Les persones contractades o nomenades es coordinaran amb:

a) Les persones que treballen en l'àrea de joventut, en la qual s'han d'integrar, i les d'altres àrees de l'entitat local.

b) El personal de les entitats locals beneficiàries de la mateixa línia de subvenció.

c) Els diferents serveis de la Generalitat en el seu àmbit territorial, per a tots els programes, les activitats i les campanyes dirigides a joves i adolescents, o que els afecten.

d) Amb l'IVAJ, en la participació en sessions de formació i en les reunions de coordinació que s'establisquen.

10. Les persones contractades o nomenades per mancomunitats hauran de coordinar-se amb:

a) El personal dels municipis de més de 5.000 habitants beneficiaris d'aquesta línia de subvenció que formen part de la mancomunitat o que es troben en l'àrea geogràfica.

b) Les i els professionals de joventut de la resta de municipis que formen part de la mancomunitat o que es troben en l'àrea geogràfica. En cas que no n'hi haja, amb les persones responsables de polítiques de joventut o que treballen amb joves (ADL, associacions...).

A més, hauran d'informar i assessorar les persones responsables del departament competent en matèria de joventut i el personal tècnic sobre les activitats, els recursos, els serveis, els programes i les convocatòries de la Generalitat que puguen interessar a les persones joves.



Seté. Forma de pagament

1. L'ajuda es farà efectiva, de conformitat amb el que disposa l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, de la manera següent:

– En el cas de les entitats locals que tinguen persones contractades o nomenades en el moment de presentar la sol·licitud de subvenció, es podrà lliurar, si així ho sol·liciten (annex I), una bestreta de fins a un 30 % de les despeses corresponents a aquestes persones. En la resta dels casos, aquesta bestreta es podrà sol·licitar quan es comunique la nova contractació o nomenament (annex I).

– Podran fer-se posteriors pagaments a compte, imputables a l'import pendent de la subvenció, de fins a un 30 % d'aquesta, a sol·licitud de les entitats beneficiàries, després de l'aportació i comprovació de la documentació justificativa de l'efectiva i correcta aplicació de la quantitat abonada a compte.

2. Els pagaments es faran efectius mitjançant una transferència bancària. Amb caràcter previ a cada pagament, l'entitat beneficiària ha d'acreditar que compleix les condicions que estableix l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i qualsevol altra que establisca la normativa aplicable.



Huité. Període de temps que preveu la subvenció

Podran imputar-se a aquesta subvenció les despeses efectuades entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022. En cas que alguna de les entitats beneficiàries haja contractat o nomenat personal previst en la present resolució, abans de la seua entrada en vigor o execució efectiva, i sempre que ho haja fet en les condicions i amb les funcions indicades en aquesta, podrà, prèvia justificació d'aquest fet, cobrir l'import de les despeses des de l'1 de gener de 2022 fins que es faça efectiva la present resolució, sense sobrepassar l'import pressupostat.





Nové. Justificació

1. Sense que es puga superar l'import total de la subvenció, els conceptes i els imports màxims imputables seran els següents:

a) Fins a 33.000 euros pels costos salarials derivats del nomenament o la contractació d'una persona de grup A, amb el perfil i els requisits establits en punt sisé 3.a.

b) Fins a 28.000 euros pels costos salarials derivats del nomenament o la contractació de cada persona del grup B, amb els requisits establits en el punt sisé.

c) Fins a 33.000 euros, en les mancomunitats incloses en el punt sisé, pels costos salarials derivats del nomenament o la contractació d'una persona de grup A psicòloga/òleg, amb els perfils i requisits establits en el punt sisé.

d) En les mancomunitats, fins a 3.000 euros com a despeses de desplaçament o altres despeses de naturalesa corrent necessàries per a la realització de les activitats indicades en el punt cinqué d'aquesta resolució, per cada una de les persones contractades o nomenades i proporcionalment al temps de contractació.

e) Els ajuntaments de més de 100.000 habitants podran justificar també despeses relatives a altres figures professionals, sempre que compten en el seu equip de joventut amb les indicades en els punts a, b i c.

2. Quan se sol·licite un pagament a compte, haurà de justificar-se la despesa corresponent al total de la bestreta o pagament a compte anterior mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Informe-memòria de les actuacions realitzades, en el període comprés en el certificat anterior, d'acord amb el que estableix l'apartat 10 del punt quart d'aquesta resolució (annex II).

b) Certificat del secretari o secretària, interventor o interventora de l'entitat, en el qual s'expressaran les dates inicial i final del període de meritació certificada i la llista de les despeses que es justifiquen. En els costos salarials es desglossarà la quantia que corresponga a percepcions salarials i la corresponent a cotitzacions obligatòries a la Seguretat Social (annex III).

3. Fins al dia 30 de novembre de 2022, es presentarà davant de l'IVAJ la documentació indicada en el punt anterior corresponent a la part de la subvenció que no s'haja justificat anteriorment.

En cas de quantitats reconegudes i pendents d'abonament per causa no imputable a l'entitat, que es troben en la fase comptable ADO o posterior, podran incloure's aquestes quantitats en l'apartat corresponent de l'annex III.

4. La liquidació final de la subvenció es produirà una vegada l'entitat beneficiària aporte la documentació que s'indica en l'apartat anterior.





Desé. Obligacions davant de tercers

L'IVAJ no adquirirà cap obligació respecte de la selecció dels mitjans personals necessaris per a la realització de l'objecte de la present subvenció, que correspondrà a l'entitat beneficiària, i seran a càrrec seu tant les obligacions econòmiques com qualsevol altra que se'n derive, en funció del seu règim jurídic. L'IVAJ quedarà exonerat de tota responsabilitat respecte a aquest personal, les persones usuàries o tercers, inclosa l'Administració tributària i la Seguretat Social.



Onzé. Seguiment

L'IVAJ, directament o a través de tercers, farà un seguiment periòdic mitjançant contacte directe amb l'entitat local, o per qualsevol altre mitjà que estime adequat per a comprovar el compliment de l'objecte de la subvenció.



Dotzé. Notificació a la Comissió Europea

Les ajudes concedides no necessiten ser notificades a la Comissió Europea, ja que no reuneixen els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, atés que els destinataris directes són entitats locals que exerceixen poders públics i tenen caràcter d'administració pública.



Tretzé. Compatibilitat amb altres ajudes

Les ajudes concedides són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, tenint en compte que l'import total de les subvencions rebudes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada; en aquest cas, serà procedent el reintegrament d'aquesta quantitat.



Catorzé. Minoració, anul·lació i reintegrament de subvencions

Serà procedent el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent, des del moment del pagament de la subvenció fins al dia en què s'acorde la procedència del reintegrament, o la data en què el deutor ingresse el reintegrament, si és anterior, en els supòsits que estableix l'apartat 1 de l'article 37 de la Llei general de subvencions. El reintegrament es reclamarà pel procediment que preveu l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



La present resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que l'entitat local interessada, prèviament, i amb caràcter potestatiu, segons el que disposa l'article 44 de la llei esmentada, puga requerir a la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives perquè anul·le o rectifique aquesta resolució, en el termini de dos mesos comptats des que haja conegut o pogut conéixer la resolució.



València, 31 de març de 2022.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web