Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 30 de març de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen les ajudes a les associacions de protecció i defensa dels animals per a l'exercici 2022. [2022/2818]

(DOGV núm. 9313 de 05.04.2022) Ref. Base de dades 002875/2022




L'Ordre de 22 de desembre de 2006, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'estableixen ajudes a les associacions de protecció i defensa dels animals, en el seu apartat cinqué, estableix que les sol·licituds d'ajuda es presentaran mitjançant instància degudament emplenada i subscrita pel representant legal de l'Associació, en el termini de presentació que es farà públic anualment mitjançant la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



La present resolució no està subjecta a l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), ja que no falseja ni amenaça de falsejar la competència, ni afavoreix determinades empreses o produccions, en tractar-se d'una ajuda a associacions sense ànim lucratiu.



A fi de convocar les ajudes per a l'exercici 2022 i establir el procés de sol·licitud i tramitació de les ajudes esmentades, a proposta del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, resolc:





Apartat primer. Objecte

Convocar, per a l'exercici 2022, les ajudes a les associacions de protecció i defensa dels animals les bases reguladores dels quals estan contingudes en l'Ordre de 22 de desembre de 2006, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació (DOGV 5418, 30.12.2006).



Apartat segon. Línia pressupostària

Les ajudes a les associacions de protecció i defensa dels animals es concediran amb càrrec a l'aplicació pressupostària següent:

– Per a les actuacions contemplades en el paràgraf a) de l'apartat segon de l'annex de l'Ordre de 22 de desembre de 2006, amb càrrec a la línia S1792000, capítol 4, del programa 714.80 d'Agricultura i Ramaderia.

– Per a les actuacions contemplades en el paràgraf b), de l'apartat segon de l'annex de l'Ordre de 22 de desembre de 2006, es concediran amb càrrec a la línia S8465000, capítol 7, del programa 714.80 d'Agricultura i Ramaderia.



Apartat tercer. Distribució d'imports

Per a la convocatòria 2022 la dotació pressupostària per a la resolució d'expedients serà de:

– 150.000,00 €, corresponent a l'import pressupostat en l'exercici 2022, en la línia S1792000, per a les actuacions contemplades en el paràgraf a) de l'apartat segon de l'annex de l'Ordre de 22 de desembre de 2006.

– 140.000,00 €, corresponent a l'import pressupostat en l'exercici 2022, en la línia S8465000, per a les actuacions contemplades en el paràgraf b) de l'apartat segon de l'annex de l'Ordre de 22 de desembre de 2006.



Apartat quart. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2022 serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, a través del model normalitzat que es publicarà en la seu electrònica de la Generalitat: sede.gva.es/va/proc861.

Les persones sol·licitants, atés que en tot cas són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat, en l'adreça electrònica: sede.gva.es/va/proc861.

Les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si fa el cas, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, els restants documents que s'adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui hi siguen competents.

Mitjançant la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la Generalitat per a la presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

Si alguna de les associacions presenta la seua sol·licitud presencialment, se la requerirà perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A l'efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de l'adreça electrònica següent: sede.gva.es/va/proc861.

Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).

En cas que es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (https://www.accv.es/va/servicios/registro-de-representantes/). Per a accedir al Registre de Representants, les persones representades hauran de disposar de signatura electrònica.

L'òrgan gestor del procediment ha d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, i dades que acrediten estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària Estatal i l'Agència Tributària Autonòmica. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

L'òrgan gestor d'aquest procediment està autoritzat per a fer la consulta de la informació següent: dades d'identitat i d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, si l'interessat desitja oposar-s'hi, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'hi oposa, queda obligat a aportar els documents acreditatius corresponents



D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'octubre, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar-ne l'exactitud. La potestat de verificació implica l'accés a les següents dades que consten en la Base de dades nacional de subvencions: consulta de concessions i ajudes, consulta d'inhabilitacions.



Apartat cinqué. Justificació

Els serveis prestats subvencionables seran els realitzats des de la data de presentació de la sol·licitud fins hui límit de justificació davant l'administració, el dia 15 d'octubre de 2022, tal com estableix l'apartat seté de l'annex de l'Ordre de 22 de desembre de 2006.





Apartat sisé. Delegació de competències

Es delega en el director general competent en matèria de ramaderia, la concessió i denegació de les ajudes contemplades en aquesta resolució.



Apartat seté. Protecció de dades de caràcter personal

1. El procediment administratiu derivat de la present norma comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



– Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'Agricultura.

– Identitat del responsable del tractament: persona titular de la Sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.



– Finalitat del tractament: gestionar ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural.

Exercici de dret: pot exercir el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica, de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: http://www.gva.es/va/proc19970.

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en l'enllaç següent: http://www.agroambient.gva.es/va/registre-de-tractaments.

3. Quan la persona sol·licitant, o el seu representant legal, aporte dades de caràcter personal de terceres persones en el procediment administratiu, tindrà l'obligació d'informar-los dels extrems següents:



– La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar-ne, entre altres extrems, la veracitat. Si aquesta consulta requereix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà d'haver recaptat aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'administració en qualsevol moment.

– Del dret d'oposició que l'assisteix que l'Administració tracte les seues dades, i en aquest cas, haurà de comunicar aquesta oposició a l'administració als efectes oportuns.



Apartat huité. Transparència

1. Les entitats beneficiàries d'ajudes, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual desplega la Llei 1/2015, de 2 d'abril, hauran de complir les obligacions següents en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en els articles 14 i 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de legislació aplicable:



a) En el cas d'entitats privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

b) Sense perjudici de l'anterior, les persones jurídiques privades que perceben, durant el període d'un any, ajudes o subvencions, de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, hauran de donar-li l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.

2. La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència per a Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir a través de l'adreça d'internet gvaoberta.gva.es/va/tep.

Aquesta resolució és definitiva en via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació; o impugnar-se directament davant l'ordre jurisdiccional mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la notificació davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 46.1 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (Llei 29/1998, de 13 de juliol, publicada en el BOE núm. 167, de 14.07.1998).





València, 30 de març de 2022.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web