Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de març de 2022, del director general de Centres Docents, per la qual s'estableix el calendari i es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2022-2023. [2022/2679]

(DOGV núm. 9308 de 29.03.2022) Ref. Base de dades 002608/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: centre d'ensenyament





L'admissió i matriculació de l'alumnat constitueix la base de la prestació del servei educatiu, que ha de garantir el dret a l'educació i assegurar un procediment d'accés al sistema educatiu amb la major transparència, eficàcia i eficiència possible, de manera que s'assegure l'exercici real de la llibertat d'elecció de centre per part de les famílies.



La present resolució té com a finalitat establir el calendari i dictar les instruccions del procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al pròxim curs escolar 2022-2023.

El Decret 40/2016, de 15 d'abril, que regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, ha sigut modificat recentment pel Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell.

Aquesta modificació ha motivat l'actualització de la normativa de desenvolupament. Per tant, també s'ha publicat l'Ordre 14/2022, de 24 de març, que modifica l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat.

L'objectiu fonamental de les modificacions introduïdes és afavorir el pas progressiu d'una tramitació bàsicament manual a un procediment telemàtic concorde a la manera de gestió administrativa electrònica. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport és la competent per a adequar i actualitzar aquest procediment, sempre tenint en compte que s'hi ha de garantir l'accés per a aquelles persones que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder treballar amb l'administració electrònica.

També s'han introduït modificacions amb la finalitat d'afavorir l'agrupació familiar i la conciliació laboral, com la sol·licitud de plaça per als germans o germanes que s'incorporen per primera vegada a centres de la Comunitat Valenciana o canvien de localitat de residència, en el cas de l'Educació Infantil i Primària, així com la consideració dels beneficis de la família monoparental de manera acumulable als de família nombrosa.

Per tot això, en virtut del que s'estableix en l'article 7 del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i d'acord amb les competències atribuïdes en l'article quart, la disposició addicional novena del Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, l'article 11 i la disposició addicional huitena i la disposició final primera de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que regulen el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, resolc:





Primer. Normativa aplicable

La normativa d'aplicació per al procediment d'admissió de l'alumnat, durant el curs 2022-2023, a més del que disposa aquesta resolució i tenint en compte la legislació bàsica estatal, és la següent:



Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, que regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat, modificat pel Decret 35/2020, de 13 de març, per la disposició final segona del Decret 39/2020, de 20 de març, del Consell, de mesures de suport a esportistes d'elit i al personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d'elit de la Comunitat Valenciana., pel Decret 58/2021, de 30 d'abril, del Consell, sobre jornada lectiva del personal docent i nombre màxim d'alumnat per unitat en centres docents no universitaris, i pel Decret 21/2022, de 4 de març, del Consell, d'ara endavant Decret 40/2016.



Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, modificada per l'Ordre 5/2020, de 31 de març i per l'Ordre 14/2022, de 24 de març, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, d'ara endavant Ordre 7/2016.

Les persones interessades podran consultar tota aquesta normativa en el portal de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: https://portal.edu.gva.es/telematricula/es/inicio/ o també www.telematricula.es.



Segon. Publicitat de les àrees d'influència

Les àrees d'influència determinades per cada Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport a l'efecte d'admissió de l'alumnat es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport citada, amb caràcter previ a l'inici del termini de presentació de sol·licituds d'admissió.



Tercer. Constitució de les comissions d'escolarització

Les comissions d'escolarització que hagen de constituir-se ho faran amb caràcter previ a l'inici del termini de presentació de sol·licituds d'admissió, d'acord amb el que s'estableix en els annexos d'aquesta resolució.



Quart. Calendari del procés d'admissió

La participació en el procés d'admissió per al curs 2022-2023 es realitzarà en les dates i terminis que s'estableixen en els annexos d'aquesta resolució:

Annex I. Calendari d'admissió per als ensenyaments d'Educació Infantil i Educació Primària.

Annex II. Calendari d'admissió per als ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria.

Annex III. Calendari d'admissió per als ensenyaments de Batxillerat.

Annex IV. Quadre resum del calendari d'admissió de l'alumnat als ensenyaments d'Educació Infantil, Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.



Cinqué. Alumnat participant en el procés d'admissió

1. Els nascuts en 2022 podran participar en el procés d'admissió del primer nivell del primer cicle d'Educació Infantil en centres de titularitat de la Generalitat.

2. Els nascuts en 2021 podran participar en el procés d'admissió del segon nivell del primer cicle d'Educació Infantil en centres de titularitat de la Generalitat.

3. Els nascuts l'any 2020 podran participar en el procés d'admissió en el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil en centres de titularitat de la Generalitat.

4. Els nascuts l'any 2019 podran participar en el procés d'admissió en el primer nivell del segon cicle d'Educació Infantil.

5. Els nascuts l'any 2016 podran participar en el procés d'admissió en el primer nivell d'Educació Primària.

6. No requerirà procés d'admissió l'accés al nivell d'Educació Infantil de tres anys per part de l'alumnat de tercer nivell de primer cicle d'Educació Infantil de les escoles infantils de segon cicle i els col·legis d'Educació Infantil i Primària de titularitat de la Generalitat que disposen d'unitats de tercer nivell de primer cicle.

7. No es requerirà procés d'admissió en els supòsits particulars i excepcionals previstos en l'article 3.1 de l'Ordre 7/2016. També se n'exceptua de la participació aquell alumnat sobre el qual l'òrgan competent haja dictat una resolució expressa.

No obstant això, en els centres específics d'educació especial on hi haja una demanda superior a l'oferta de places, s'aplicaran els mateixos criteris de baremació establits per a l'admissió general.

8. En els centres que imparteixen Educació Secundària, l'accés a una modalitat de Batxillerat requerirà la participació en el procés d'admissió, amb independència que l'alumnat estiga cursant altres ensenyaments, fins i tot no obligatoris, en el mateix centre.



Sisé. Participació en el procés d'admissió

1. La participació en el procés d'admissió es realitzarà, exclusivament, de manera telemàtica mitjançant el procediment descrit en l'apartat huité d'aquesta resolució.

2. Els centres educatius en els quals es podrà sol·licitar plaça mitjançant el procediment regulat en aquesta resolució són:

– Centres que impartisquen primer cicle d'Educació Infantil, de titularitat de la Generalitat Valenciana.

– Centres que impartisquen segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, de titularitat pública i de titularitat privada per als ensenyaments que tinguen concertats.



Seté. Vacants

1. La publicació de les vacants disponibles en cada centre es podrà consultar, en les dates establides en els annexos a aquesta resolució, en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport:

www.telematricula.es.

2. Les vacants que s'oferisquen quedaran condicionades a les possibles baixes en els centres i als resultats de l'avaluació, moment en què es coneixerà el nombre exacte d'alumnat que promociona.

3. Els centres de titularitat de la Generalitat d'Educació Infantil de segon cicle i d'Educació Infantil i Primària que impartisquen el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil oferiran com a vacants totes les places d'aquest nivell, excepte les reservades per necessitats educatives especials i per necessitats de compensació educativa, d'acord amb l'article 13 del Decret 40/2016 i l'article 25 de l'Ordre 7/2016.



En el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil, es restarà de l'oferta de les vacants reservades per a l'alumnat amb necessitats educatives especials aquelles places que queden ocupades com a conseqüència de l'aplicació de la mesura de flexibilització en l'inici de l'escolarització, prevista en l'article 32 de l'Ordre 20/2019, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització de la resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics del sistema educatiu valencià.

4. Els centres que impartisquen el primer nivell del segon cicle d'Educació Infantil, de titularitat de la Generalitat, oferiran com a vacants totes les places d'aquest nivell, excepte les reservades per al seu alumnat que haja promocionat des del tercer nivell del primer cicle i les reservades per necessitats educatives especials i per necessitats de compensació educativa d'acord amb l'article 13 del Decret 40/2016 i l'article 25 de l'Ordre 7/2016, així com aquelles places que queden ocupades com a conseqüència de l'aplicació de la mesura de flexibilització en l'inici de l'escolarització, prevista en l'article 32 de l'Ordre 20/2019, citada en el punt anterior.

5. Segons el que es preveu en l'article 41 del Decret 40/2016, es consideraran places vacants per renúncia les assignades a aquell alumnat admés en els processos d'admissió que no haja formalitzat la matrícula en els terminis establits a aquest efecte.

6. Les places vacants produïdes per renúncia o altres causes degudament justificades s'oferiran a l'alumnat que seguisca en l'ordre de puntuació de la llista d'admesos en altres centres o aquells que estiguen pendents d'assignació de centre per part de la corresponent comissió d'escolarització o Direcció Territorial d'Educació, segons el llistat corresponent a «Relació definitiva d'alumnat admés en un altre centre».



Aquests llistats seran generats des de el sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA3, i no podran contindre dades protegides de l'alumnat participant en el procés d'admissió. Estaran a la disposició de les persones interessades, en els taulers d'anuncis dels centres i, en el seu cas, a través de les direccions dels centres.

L'alumnat que accedisca a un centre segons el que es preveu en aquest apartat 6 haurà de formalitzar la matrícula en els terminis establits a aquest efecte.

7. Las vacants detectades fins a l'últim dia del mes de setembre s'oferiran a l'alumnat que seguisca en l'ordre de puntuació del llistat que figura en la «Relació definitiva d'alumnat admés en un altre centre».

8. Una vegada finalitzat el procés d'admissió, la Inspecció d'Educació de cada direcció territorial accedirà al sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA per a consultar les vacants que s'hagen detectat o produït, en col·laboració amb els centres educatius, traslladarà aquesta informació a les comissions d'escolarització constituïdes, amb la finalitat d'atendre l'escolarització sobrevinguda. Tot això d'acord amb el que es preveu en l'article 57 de l'Ordre 7/2016 i sense perjudici del que es disposa en l'article 25 i en el punt 6 de l'article 26 de la citada Ordre.





Huité. Tramitació electrònica del procediment d'admissió.

1. D'acord amb el que s'estableix en el Decret 40/2016 i en l'Ordre 7/2016, el procediment d'admissió als ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat en el curs 2022-2023 s'ha de tramitar de manera electrònica.



Les persones interessades podran consultar la normativa i accedir a les diferents fases del procediment d'admissió a través de

www.telematricula.es, adreça associada a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Des d'aquesta adreça també és possible accedir a la «Secretaria Digital».

2. El format vàlid i oficial de tots els documents serà únicament el que estiga disponible en l'espai habilitat per a l'admissió de l'alumnat en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i el que es genere a través de l'aplicació informàtica corresponent.



3. Les persones interessades hauran d'accedir a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport www.telematricula.es per a emplenar el formulari electrònic de sol·licitud d'admissió, segons l'ensenyament que corresponga.

4. Haurà de presentar la sol·licitud el pare, la mare o tutor, tutora o representant legal de l'alumne o alumna per al qual se sol·licita plaça escolar, llevat que aquest o aquesta siga major d'edat o menor emancipat.

La persona interessada formularà una sol·licitud per a cada alumne o alumna que contindrà una declaració responsable de cada una de les circumstàncies requerides per a l'admissió. En el moment de formular la sol·licitud no es requerirà l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades. No obstant això, aquesta documentació s'aportarà en el moment en què es formalitze la matrícula.

5. Per a poder realitzar la sol·licitud cal obtindre la «clau d'admissió» des de la pàgina web de la Conselleria, prèvia verificació de la identitat de la persona que realitza la sol·licitud. La clau d'admissió estarà formada per un identificador personal i una contrasenya que ha de ser conservada per a presentar reclamació, si fora necessari, i consultar els resultats de l'adjudicació.

La persona interessada obtindrà una única «clau d'admissió» per a totes les sol·licituds que presente.

6. La «clau d'admissió» es podrà obtindre mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d'identitat:

a) Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s'obtindrà mitjançant la següent combinació:

– Número de DNI

– Número de suport (identificat com IDESP en els models antics)



– Data de naixement

b) Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d'estranger o permís de residència, s'obtindrà mitjançant la següent combinació:

– NIE

– Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE)

– Data de naixement

c) Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s'obtindrà mitjançant la següent combinació:



– NIE

– Número del certificat precedit per la lletra C

– Data de naixement

d) Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d'identitat d'entre els següents:

– Certificat digital emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat (ACCV).

– Sistema d'identitat electrònica per a les administracions Cl@ve.

– eDNI, amb el seu respectiu lector.

e) Les persones sol·licitants de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document diferent del NIE, targeta d'estranger, permís de residència o Certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea com a document d'identificació, hauran d'acudir al centre en què sol·licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d'atenció als usuaris.

7. Tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d'atenció als usuaris. En aquests punts, a través de la corresponent aplicació informàtica, es generarà una «clau d'admissió» que garantirà, al col·lectiu citat en l'apartat e i a aquelles persones sol·licitants que no disposen de mitjans electrònics o coneixements suficients per a poder treballar amb l'administració electrònica, la participació en el procediment en les mateixes condicions que la resta de les persones sol·licitants.



8. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport podrà sol·licitar la col·laboració d'altres instàncies administratives per a garantir l'autenticitat de les dades que les persones interessades i els centres aporten en el procés d'admissió de l'alumnat.



Nové. Formulari de sol·licitud

1. Una vegada obtinguda la «clau d'admissió» s'accedirà al formulari electrònic de sol·licitud d'admissió, a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport www.telematricula.es. Aquest formulari inclourà els següents apartats:

a) Identificació de la persona que presenta la sol·licitud.

b) Identificació de l'alumne o alumna per al qual se sol·licita plaça. Si està o ha estat matriculat en un centre de la Comunitat Valenciana, també haurà de fer constar el NIA (número d'identificació de l'alumnat).

c) Si és el cas, la persona interessada haurà de fer constar l'existència de germans o germanes o una altra persona que tinga aquesta consideració, d'acord amb el que s'estableix en l'article 36 del Decret 40/2016, matriculats en el centre, o en el centre d'adscripció, per al qual sol·licite plaça. Aquesta informació serà verificada a través del sistema electrònic, sempre que s'indique el NIA d'aquests germans o germanes.

d) Si és el cas, la persona interessada haurà de fer constar el desig d'agrupar les sol·licituds per a l'alumnat nascut de part múltiple que cursarà ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria. El sistema electrònic permetrà agrupar aquestes sol·licituds de manera que siguen tractades com una sol·licitud única.

e) A fi que siga aplicable el que es disposa en l'apartat dotzé d'aquesta resolució, la persona interessada haurà de marcar la casella habilitada a aquest efecte únicament si la sol·licitud es deu a un canvi de localitat de residència de la unitat familiar, o per ser la primera vegada que tots els germans o germanes sol·liciten plaça en un centre de la Comunitat Valenciana.

f) Identificació dels membres de la unitat familiar.

g) En els casos en què es produïsca l'existència de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si és el cas, la possible limitació de la pàtria potestat d'un d'ells, s'haurà de marcar la casella o les caselles habilitades a aquest efecte.

Quan es marque la casella d'existència de no convivència, en el moment de formalització de la matrícula, s'haurà d'aportar la signatura i consignar les dades, en el cas que no els haguera consignats en el formulari, del pare, mare o tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.

h) Autorització a l'Administració educativa per a l'obtenció de les dades corresponents a la renda familiar a través de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com autorització per a la consulta en el cas de ser persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió.

A aquest efecte serà necessari aportar, per a cada un dels membres de la unitat familiar sobre els quals es realitze la consulta, sent obligatori per a majors de 16 anys, i segons corresponga:

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de DNI:

– Número de DNI

– Número de suport (identificat com IDESP en els models antics)



– Data de naixement

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de NIE, targeta d'estranger o permís de residència:

– NIE

– Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE)

– Data de naixement

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea:

– NIE

– Número del certificat precedit per la lletra C

– Data de naixement

i) Nivell educatiu sol·licitat, i modalitat i torn de batxillerat, si és el cas.

j) Circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant per al procés d'admissió.

k) Declaració responsable que les circumstàncies al·legades s'ajusten a la realitat.

l) En el cas d'alumnat procedent de centres no sostinguts amb fons públics o de fora de la Comunitat Valenciana, es farà constar el compromís d'aportar la baixa del centre anterior en el moment de la matrícula.



m) Centres sol·licitats, fins a un màxim de deu, ordenats segons criteri de preferència.

n) Correu electrònic, en el qual rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d'admissió.

Segons el que estableix l'article 6.1, lletra e) del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades, DOUE L119/1, de 4 de maig), el tractament de les dades declarades és necessari per a l'exercici dels poders públics conferits a l'Administració educativa de la Generalitat Valenciana, en el títol II de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

2. La declaració responsable, a la qual es fa referència en l'apartat anterior, substitueix l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades en el moment de formular la sol·licitud, sense perjudici de la seua posterior acreditació i comprovació en el moment de formalitzar la matrícula.

D'acord amb el que es preveu en els articles 43 i 51 de l'Ordre 7/2016, després de la publicació dels resultats provisionals i definitius, la direcció dels centres públics, la titularitat dels centres privats concertats, les comissions d'escolarització i la Inspecció d'Educació estan facultats per a recaptar de les persones sol·licitants la documentació que estimen precisa per a la justificació de les situacions o circumstàncies al·legades, així com per a sol·licitar als òrgans administratius competents les actuacions precises per a la verificació.

Segons els citats articles, la falsedat en les dades declarades, o no prou acreditats, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, de manera que l'alumne o alumna s'escolaritzarà en algun dels centres en què queden llocs vacants, una vegada finalitzat el procés d'admissió.



Les circumstàncies al·legades que no puguen ser verificades, per no haver sigut autoritzada la consulta, no haver sigut incloses en la declaració responsable o no haver aportat la documentació acreditativa, no seran tingudes en compte per l'administració educativa.

3. Només es podrà presentar electrònicament una sol·licitud per alumne o alumna i ensenyament que estarà associada a la «clau d'admissió» generada per a la persona que realitza la sol·licitud. Aquesta sol·licitud podrà ser emplenada en més d'una ocasió durant el període en què estiga operativa l'aplicació per a formular sol·licituds d'admissió. En aquest cas es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.

4. En el cas que no se seleccione el màxim de centres possibles i no s'obtinga plaça, es podrà realitzar assignació d'ofici en un centre de la localitat o zona d'escolarització que tinga vacants.



Desé. Aplicació informàtica

1. El sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA ha de ser utilitzat per tots els centres públics i privats concertats que, en aplicació de la normativa vigent, estiguen obligats a dur a terme el procés reglat per a admetre l'alumnat en els seus centres.

2. Les actuacions a realitzar pels centres educatius referides al procediment d'admissió de l'alumnat, es realitzaran amb el sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA.

3. Una vegada acabat el període de presentació de sol·licituds d'admissió, totes les direccions de centres públics i la titularitat dels centres privats concertats validaran les sol·licituds rebudes mitjançant ITACA3. En aquest moment, les persones sol·licitants rebran, en el correu electrònic indicat en la sol·licitud, la confirmació de la seua participació en el procés d'admissió, així com la informació necessària per a la consulta del resultat d'admissió i les possibles reclamacions.



4. Tots els centres docents han d'accedir a ITACA3 perquè puguen ser baremades aquelles sol·licituds en les quals figuren com a centre sol·licitat en qualsevol opció. Han de verificar, i en el seu cas baremar, els següents criteris:

– Pare, mare o tutor o tutora legal que treballe en el centre o en el centre d'adscripció.

– Proximitat del domicili on residisca l'alumne o alumna o del lloc de treball d'algun dels seus pares, mares o tutor o tutora legal respecte del centre sol·licitat.

– En aquells casos en què no haja sigut possible incorporar el resultat acadèmic mitjançant l'aplicació informàtica, i en les sol·licituds per a segon de Batxillerat, el centre sol·licitat en primera opció introduirà la nota de l'Educació Secundària Obligatòria o del cicle formatiu de Formació Professional de grau mitjà, una vegada rebut el corresponent certificat.

Aquestes actuacions han de dur-se a terme amb la major diligència possible, dins dels terminis establits a aquest efecte, atés que es tracta d'un procés concurrent que afecta l'alumnat i a la resta de centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.



Onzé. Famílies monoparentals i nombroses

D'acord amb el que preveu l'apartat 2 de l'article 35 del Decret 40/2016, la puntuació per la condició de família monoparental serà acumulable a l'obtinguda per la condició de família nombrosa.





Dotzé. Germans o germanes que, en Educació Infantil i Primària, sol·liciten plaça per primera vegada en centres de la Comunitat Valenciana o canvien de localitat de residència.

D'acord amb el que es preveu en l'apartat 4 de l'article 29 del Decret 40/2016, en els supòsits d'admissió inicial, considerant aquesta la primera vegada que se sol·licita plaça en centres de la Comunitat Valenciana o els canvis de centre docent realitzats per canvi de localitat de residència, en el cas que existisquen dues o més sol·licituds d'admissió de germans o germanes en un mateix centre docent sostingut amb fons públics, en les etapes d'Infantil o Primària, quan un d'ells obtinga plaça escolar, es concedirà puntuació per aplicació de l'apartat 1 d'aquest article a la resta dels germans o germanes sol·licitants.



Així mateix, d'acord amb el que preveu l'article 36 del Decret 40/2016, tindrà la consideració de germà o germana l'alumnat en règim d'acolliment familiar o en guàrdia amb finalitats d'adopció i, aquelles que, no compartint progenitors, resideixen en el mateix domicili i existisca vincle matrimonial, parella de fet o vincle assimilat a efectes legals, entre els progenitors de tots dos.



Tretzé. Determinació de la renda de la unitat familiar i condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió

1. La informació de caràcter tributari, necessària per a obtindre les condicions econòmiques de la unitat familiar, serà subministrada directament a l'Administració educativa per l'AEAT a través dels serveis d'intercanvi electrònic de dades establides per aquesta, d'acord amb el que determina l'article 84.10 de la Llei orgànica 2/2006, d'Educació i l'article 32 del Decret 40/2016. La valoració de la sol·licitud es realitzarà en funció de la informació subministrada directament per l'AEAT durant el període en què dure el procés fins a l'elaboració de les llistes d'admesos.

2. S'entendrà per renda familiar anual, la suma de les rendes de l'exercici 2020, dels membres que integren la unitat familiar calculada segons la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

3. Las rendes anuals de la unitat familiar es valoraran d'acord amb l'Indicador Públic de Renda a Efectes Múltiples (IPREM), corresponent a 14 pagues, conforme al que es disposa en l'article 32.3 del Decret 40/2016 i l'article 37.3 de l'Ordre 7/2016. Per al procés d'admissió del curs 2022-2023, l'IPREM queda fixat en 7.519,59 euros anuals, segons el que es disposa en la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, aplicable a l'exercici 2020, la renda anual del qual es valora en el procés actual.

4. D'acord amb el que s'estableix en la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de renda valenciana d'inclusió i l'article 32 del Decret 40/2016, la informació sobre la condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió serà subministrada directament a l'Administració educativa des del departament competent en la matèria. La puntuació a assignar es reflecteix en l'article 32 del Decret 40/2016.



5. Quan la persona interessada presente reclamació contra el resultat provisional fundada en la disconformitat amb la puntuació assignada per aquests criteris, el centre verificarà les dades corresponents a tots els membres de la unitat familiar i, si escau, es reiterarà la consulta davant l'AEAT i la conselleria competent en matèria de renda valenciana d'inclusió, en el seu cas.

6. En el cas de reclamació o recurs contra el resultat definitiu, l'Administració educativa procedirà a la comprovació de les dades fiscals.





Catorzé. Resultat acadèmic

1. Quan l'alumnat participant es desplace entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, el centre en què està matriculat enviarà, a través de l'aplicació informàtica ITACA, la informació relativa a la promoció o compliment del requisit acadèmic al centre al qual desitge incorporar-se, dins del termini establit en els annexos d'aquesta resolució.

2. L'alumnat participant inclòs en els col·lectius que s'indiquen a continuació ha d'aportar al centre de primera opció, i dins del termini marcat en els annexos d'aquesta resolució, l'acreditació expedida pel centre d'origen en la qual constarà, segons siga el cas, la superació dels ensenyaments que permeten l'accés a l'ensenyament sol·licitat i, en el seu cas, la nota mitjana obtinguda:

– Alumnat no matriculat durant el curs 2021-2022 en centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.

– Alumnat que sol·licita plaça per a segon de Batxillerat.

– Alumnat que sol·licita plaça per a primer de Batxillerat i que durant el curs 2021-2022 no ha finalitzat un cicle de Formació Professional de grau mitjà o no ha estat matriculat en quart d'ESO.

3. En cas que l'alumnat no poguera accedir al curs sol·licitat per no haver promocionat, s'entendrà que la seua sol·licitud es realitza per al mateix centre, però per al curs anterior al que inicialment va sol·licitar, per la qual cosa haurà d'acreditar el compliment del requisit acadèmic exigit per a l'accés a aquest curs.

4. No s'aplicarà el que es preveu en l'apartat anterior en els casos en què el canvi de curs també supose canvi d'etapa educativa.

5. En el cas de l'alumnat que sol·licite plaça per a Batxillerat, tant per a primer com per a segon curs, la nota de referència serà la utilitzada per a l'accés inicial a primer curs.



Quinzé. Criteris per a la valoració de les sol·licituds

Es publica, com a annex V d'aquesta resolució, la puntuació corresponent establida per a cada un dels criteris que s'han de valorar en la sol·licitud de plaça escolar.



Setzé. Desempats

D'acord amb el que estableix l'article 38 del Decret 40/2016 i el 43 bis de l'Ordre 7/2016, el sorteig previst per a obtindre les lletres per les quals ordenar els cognoms de l'alumnat i resoldre les situacions d'empat que es produïsquen després d'aplicar els criteris de desempat s'ha realitzat davant de notari, el dia 23 de març de 2022, en la seu de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

El resultat d'aquest sorteig, que s'ha de tindre en compte per al curs 2022-2023, és:

Lletres per a ordenar el primer cognom: ZV (en aquest ordre)

Lletres per a ordenar el segon cognom, i que s'aplicaran quan hi haja coincidència amb el primer: KA (en aquest ordre)



Desseté. Publicació de resultats. Reclamacions al resultat provisional i al definitiu

1. La publicació dels resultats provisionals i definitius es realitzarà en els terminis establits a aquest efecte.

2. Les persones participants en el procés rebran la comunicació del resultat a través de l'adreça de correu electrònic que hagen indicat en la sol·licitud. També podran conéixer el resultat a través de la «Secretaria Digital», a la qual s'accedirà des de

www.telematricula.es.

3. La publicació dels resultats provisionals i definitius s'ajustarà als models generats per l'aplicació informàtica i es realitzarà en els terminis que figuren en els annexos d'aquesta resolució. Aquests llistats estaran a la disposició de les persones interessades en els taulers d'anuncis dels centres i, en el seu cas, a través de les direccions dels centres.



4. La formulació de reclamacions al resultat provisional i definitiu d'admissió de l'alumnat es realitzarà per mitjans electrònics, en els terminis establits, accedint a l'aplicació informàtica mitjançant la «clau d'admissió» assignada.

5. Una vegada tingudes en consideració les reclamacions presentades al resultat provisional i efectuada la revisió de la baremació, les persones participants en el procés podran consultar el resultat definitiu a través de la «Secretaria Digital», des de www.telematricula.es, en la data establida per a cada nivell d'ensenyament.

6. Una vegada tingudes en consideració les al·legacions o reclamacions presentades al resultat definitiu i efectuada la revisió de la documentació justificativa en el seu cas, les persones interessades rebran el resultat de la seua reclamació a través de l'adreça de correu electrònic que hagen indicat en la seua sol·licitud. També podran conéixer el resultat a través de la «Secretaria Digital» des de www.telematricula.es.



Dihuité. Formalització de la matrícula

1. Una vegada rebuda la comunicació del resultat definitiu del procediment d'admissió, l'alumnat ha de formalitzar la matrícula en les dates establides a aquest efecte. En qualsevol cas, atendrà les instruccions que figuraran en l'apartat «Formalització de la matrícula» de la pàgina web www.telematricula.es.

D'acord amb l'article 40 del Decret 40/2016, l'omissió del tràmit de matrícula implicarà la renúncia a la plaça escolar adjudicada.

2. En el cas de l'alumnat que es trasllade entre centres de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics, no serà necessari aportar la informació referent a l'acreditació del requisit d'edat ni l'acadèmic, que es traslladarà, d'ofici, mitjançant l'aplicació informàtica.



3. En el cas de l'alumnat que s'incorpore per primera vegada a centres de la Comunitat Valenciana, o procedisca de centres no sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, per a la formalització de la matrícula, a més de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades, ha d'aportar els següents documents:

– Llibre de família o certificació de la inscripció de naixement expedida pel Registre Civil. Aquesta documentació acreditarà el compliment del requisit d'edat establit per la Llei orgànica 2/2006, d'Educació.



– Certificat de baixa del centre anterior. En el certificat ha de constar la seua situació acadèmica, a l'efecte d'acreditar el compliment del requisit acadèmic exigit per l'ordenament jurídic vigent per al nivell educatiu i curs al qual pretén accedir

4. L'alumnat ja no ha de presentar l'informe sanitari en els inicis i canvis d'etapa escolar en els processos de matriculació o canvi de centre, d'acord amb la modificació de l'article 59, sobre salut escolar, de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de Salut de la Comunitat Valenciana, efectuada per la Llei 7/2021, de 29 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2022.

No obstant això, també d'acord amb la citada modificació, les persones progenitores o les persones tutores tindran la responsabilitat d'informar el centre educatiu en els casos en què la persona menor puga requerir una intervenció urgent en l'horari escolar, presente malalties que comporten modificacions en la dieta escolar o problemes de salut que requerisquen una adaptació curricular. En aquest cas, lliuraran una còpia de l'informe emés pel personal sanitari del seu Centre d'Atenció Primària i/o Especialitzada de referència on es recullen aquests aspectes.



5. Les dades relatives a l'alumnat matriculat han d'estar introduïdes completament, per part dels centres educatius, abans del 30 de setembre de 2022, d'acord amb l'article 55.2 de l'Ordre 7/2016. Per a això utilitzaran el sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA.



6. La matrícula de l'alumnat que no requereix procés d'admissió per canvi de curs, cicle, etapa o nivell educatiu, dins del mateix centre i fins a la finalització de l'educació bàsica, serà organitzada de manera pròpia per cada un dels centres docents, d'acord amb el principi d'autonomia en la gestió, sempre que no es conculque el dret a l'escolarització de l'alumnat en etapes obligatòries, dins dels terminis establits.



7. El centre al qual s'incorpore nou alumnat com a resultat del procediment d'admissió, sol·licitarà a l'alumnat o els seus representants legals que aporten la documentació acreditativa de les situacions al·legades, mitjançant declaració responsable, que hagen sigut objecte de baremació i no hagen sigut verificades d'ofici, ni aportades telemàticament a través de l'apartat «Formalització de la matrícula» de la pàgina www.telematricula.es o aportades al centre directament en el moment de la matrícula.

D'acord amb l'article 43.3 de l'Ordre 7/2016, la falsedat en les dades aportades donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, de manera que l'alumne o alumna s'escolaritzarà en la forma prevista en l'article 51 de la citada ordre.

8. En el moment de formalització de la matrícula, en cas que s'haja marcat la casella d'existència de no convivència dels progenitors, sense que hi haja limitació de la pàtria potestat, s'haurà d'aportar la signatura i consignar les dades del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça, en el cas que no els haguera fets constar prèviament en la sol·licitud.

En tot cas, s'actuarà conforme al que es disposa en l'apartat cinqué, admissió i matriculació, i sisé, baixa i canvi de centre, de la Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions per a aplicar-les als centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana davant diversos supòsits de no-convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues.



9. En cas que en el moment de la matrícula no es puga aportar tota la documentació requerida, l'alumnat que curse ensenyaments obligatoris podrà efectuar la matrícula. No obstant això, haurà d'aportar la documentació requerida quan la dispose, per a la seua correcta escolarització.



10. L'alumnat d'ensenyaments postobligatoris, que en el moment de la matrícula no puga aportar tota la documentació requerida, podrà efectuar la matrícula condicionada al posterior lliurament de l'esmentada documentació. A més, haurà de fer efectiu, en el moment de la matrícula, el pagament de les taxes per serveis administratius derivats de l'activitat acadèmica de nivell no universitari.

11. L'alumnat procedent de sistemes educatius estrangers ha d'aportar la documentació necessària per a acreditar les seues dades personals i el compliment dels requisits d'edat i acadèmics suficients per a efectuar-ne matrícula en un centre de la Comunitat Valenciana. En el cas d'ensenyaments obligatoris, s'hi aplicarà el que es preveu en el punt 9.

12. L'alumnat estranger menor o major de 18 anys, per a formalitzar la matrícula, podrà acreditar-ne la identitat mitjançant qualsevol dels següents documents: Targeta d'Identitat d'Estranger o NIE, visat d'estudis, passaport o document expedit pel seu país d'origen que n'acredite la identitat.



Contra la present resolució, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada, davant la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això conforme al que s'estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 28 de març de 2022.– El director general de Centres Docents: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web