Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ d'11 de març de 2022, de la presidenta del Consell de govern del Consorci Hospital General Universitari de València i consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es crea la Seu Electrònica i es regula el Registre electrònic de l'entitat. [2022/2424]

(DOGV núm. 9305 de 24.03.2022) Ref. Base de dades 002449/2022




De conformitat i en compliment amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i una vegada que aquest Consorci Hospital General Universitari de València -d'ara en avant CHGUV– compta amb els mitjans tecnològics necessaris per a això, mitjançant la present disposició es crea la Seu Electrònica i es regula el Registre electrònic de l'entitat, a fi de possibilitar l'exercici pels ciutadans del seu dret a relacionar-se amb l'administració pública, mitjançant l'ús de les noves tecnologies.

Per això i en virtut de les atribucions de la Presidència del Consell de govern del Consorci Hospital General Universitari de València establides en el punt j de l'article 15 dels seus Estatuts refosos publicats per Resolució de 14 de juliol de 2017, dispose:



Primer. Crear la Seu Electrònica del CHGUV (Departament de Salut València– Hospital General), amb l'àmbit i les característiques recollides en aquesta disposició.

1. L'àmbit d'aplicació de la Seu Electrònica serà el CHGUV (Departament de Salut València– Hospital General).

2. L'adreça electrònica serà https://sedeelectronica.chguv.san.gva.es, domini d'internet propietat del CHGUV.

3. La titularitat de la Seu Electrònica correspon al CHGUV, i són responsables de la gestió dels diferents continguts i serveis posats a la disposició dels ciutadans, així com de la integritat, veracitat i actualització de la informació, els diferents serveis administratius en l'exercici de les seues respectives competències.

4. La gestió tecnològica de la Seu serà competència del Servei d'Informàtica i Comunicacions del CHGUV (Departament de Salut València– Hospital General).

5. Seran canals d'accés als serveis disponibles en la seu:

– Accés electrònic a través de les xarxes de telecomunicacions des de la mateixa Seu Electrònica del CHGUV.

– Presencial: els serveis que s'ofereixen a través de la seu electrònica del CHGUV estaran disponibles en l'adreça avinguda de les Tres Creus, 2. 46014 València.

– Telefònic: Es facilitarà informació sobre els serveis oferits a través de la Seu Electrònica i el seu accés electrònic a través del telèfon 963131833.

– Qualsevol altre canal d'accés que la tecnologia permeta fer servir en el futur.

En tot cas, continuaran estant disponibles els mitjans tradicionals de presentació presencial davant el Registre General d'entrada de documents.

6. Gradualment, s'aniran incorporant els distints procediments que puguen ser gestionats pel canal telemàtic en la Seu Electrònica.



L'inventari de procediments que es posen en funcionament podrà ser consultat en aquesta de manera actualitzada.



Segon. Crear i regular el Registre electrònic del Consorci HGUV.

1. Objecte i àmbit d'aplicació.

1.1. Aquesta disposició té per objecte la creació i regulació del Registre electrònic del CHGUV, en el qual s'anotaran els seients corresponents a la recepció de sol·licituds, comunicacions i altres documents en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



1.2. En el registre electrònic s'anotaran els documents rebuts en qualsevol mena de suport, sense perjudici de poder portar a terme el que es preveu en els articles 16.5 i 27 de la citada Llei 39/2015 per als documents que es reben de manera presencial.

2. Adreça del registre electrònic.

L'accés dels interessats al registre electrònic estarà disponible a través de l'adreça de la seu electrònica del CHGUV

https://sedeelectronica.chguv.san.gva.es, així com a través del seu portal d'internet www.chguv.san.gva.es.

3. Responsabilitats i òrgans competents.

3.1. L'òrgan responsable del registre electrònic és la Subdirecció Gerència, a qui correspondrà l'aprovació i modificació de la relació de tràmits que poden iniciar-se en el registre, conforme al que es preveu en l'article 16.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

3.2. L'aprovació o modificació dels formularis per a la presentació de sol·licituds, comunicacions i altres documents, amb especificació dels camps d'obligat emplenament i dels criteris de congruència entre les dades consignades en el formulari, correspon a les unitats competents per a la tramitació de què es tracte. Les resolucions d'aprovació d'aquests formularis, amb independència de la publicació oficial que els resulte d'aplicació, seran divulgades a través de la seu electrònica.



3.3. El Comité de Seguretat de la Informació del CHGUV serà responsable de la seguretat del registre electrònic i, conforme a la normativa vigent, disposarà dels mitjans organitzatius i tècnics adequats per a garantir el que es preveu en el Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.

3.4. El CHGUV queda eximit de tota responsabilitat concernent a la custòdia i maneig dels fitxers que els siguen retornats als interessats pel registre electrònic com a justificant de recepció i, així mateix, de qualsevol responsabilitat relacionada amb els mitjans i procediments tècnics que fan servir els interessats, com ara la custòdia dels elements necessaris per a l'autenticació en l'accés a aquests serveis, l'establiment de la connexió precisa i la utilització de la signatura electrònica, així com de les conseqüències que pogueren derivar-se de l'ús indegut, incorrecte o negligent d'aquells.

4. Calendari i data i hora oficial.

4.1. El registre electrònic permetrà la presentació de sol·licituds, comunicacions i altres documents durant les vint-i-quatre hores de tots els dies de l'any, seguint el que s'estableix en el Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.

4.2. Als efectes oportuns, la seu electrònica mostrarà, en lloc igualment visible:

a) El calendari de dies inhàbils relatiu als seus procediments i tràmits.

b) La data i hora oficial, que serà la que conste com a data i hora de la transacció en el registre electrònic i la sincronització del qual es realitzarà segons el que es disposa en l'article 15 del Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual s'aprova l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.

5. Caràcter de les comunicacions a través del registre electrònic.

La presentació de sol·licituds, comunicacions i altres documents per mitjà del registre electrònic tindrà caràcter voluntari, excepte quan el CHGUV haja establit expressament per a procediments concrets models específics de presentació de sol·licituds, i en tal cas aquests models seran d'ús obligatori pels interessats.

6. Acreditació de la identitat.

6.1. Les sol·licituds, comunicacions i altres documents podran ser presentats davant el registre electrònic en els termes definits en l'article 11 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. No obstant això el CHGUV també podrà requerir l'ús de signatura electrònica per a efectuar altres tramitacions específiques no incloses en el punt 2 del mencionat article.



6.2. La seu electrònica informarà sobre els sistemes de representació i d'autenticació i signatura utilitzables per a la presentació de documents en el registre electrònic, amb especificació, si escau, dels serveis, procediments i tràmits en els quals siguen aplicables.

7. Documents admesos.

Aquest registre electrònic estarà habilitat únicament per a la recepció de sol·licituds, comunicacions i altres documents que es presenten per via electrònica respecte dels tràmits i procediments inclosos en l'annex, sempre que es presenten ben emplenats a través dels formularis normalitzats disponibles en la seu. Aquesta relació podrà ser ampliada i, en tot cas, el catàleg complet serà el que figure actualitzat a cada moment en la seu electrònica, juntament amb els corresponents models normalitzats.

8. Documents que poden ser rebutjats.

8.1. Sense perjudici del que es disposa en l'article 68 i en l'apartat 2.g de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, el registre podrà rebutjar els documents electrònics que es troben en alguna de les circumstàncies següents:

a) Que continguen codi maliciós o dispositiu susceptible d'afectar la integritat o seguretat del sistema.

b) En el cas d'utilització de documents normalitzats, quan no s'emplenen els camps requerits com a obligatoris en la resolució d'aprovació del corresponent document, o quan continga incongruències o omissions que impedisquen el seu tractament.

c) Quan en el marc d'un procediment concret no s'utilitzen els models específics establits.

8.2. Aquells documents presentats a través del registre electrònic la tramitació del qual no siga competència del CHGUV es consideraran no inclosos en el que s'assenyala en l'apartat seté de la present disposició i, per tant, susceptibles de ser rebutjats segons s'indica en el punt anterior.



9. Documentació complementària.

Tota presentació de sol·licituds, comunicacions i altres documents podrà incorporar com a documentació complementària:

a) Els documents electrònics que complisquen els requisits tècnics que es regulen en l'apartat dotzé d'aquesta disposició.

b) Els documents no disponibles en format electrònic i que, per la seua naturalesa, no siguen susceptibles d'aportació utilitzant el procediment de digitalització previst en l'article 27 de la Llei 39/2015 i en l'apartat 15 d'aquesta disposició, podran incorporar-se a través de les vies previstes en l'article 16.4 de la dita llei en el termini de 10 dies des de la presentació del corresponent formulari electrònic. L'incompliment d'aquest termini per a l'aportació de la documentació complementària podrà donar lloc al seu requeriment d'acord amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

c) Sempre que es realitze la presentació de documents electrònics separadament al formulari principal, l'interessat haurà d'esmentar el número o codi de registre individualitzat que permeta identificar l'expedient en el qual haja de fer efecte.

10. Justificant de recepció.

D'acord amb l'article 16.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, després de la recepció d'una sol·licitud, comunicació o qualsevol altre document el registre electrònic emetrà de manera automàtica un rebut signat electrònicament, que ha de poder ser imprés, consistent en una còpia autenticada del document de què es tracte i que inclourà la data i hora de presentació i el número d'entrada de registre, així com un rebut acreditatiu d'altres documents que, si escau, l'acompanyen, amb la finalitat de garantir la integritat i el no repudi d'aquests.



11. Còmput de terminis.

El còmput de terminis es realitzarà conformement amb el que es disposa en l'article 31 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Els seients s'anotaran respecte a l'ordre temporal de recepció o eixida dels documents, i indicaran la data del dia en què es produïsquen. Conclòs el tràmit de registre, els documents seran cursats sense dilació als seus destinataris i a les unitats administratives corresponents.



12. Requisits tècnics per a accedir al registre electrònic.

12.1. En el marc del principi de neutralitat tecnològica, els requisits tècnics previstos en aquesta disposició es consideren referits al tractament de la informació i les comunicacions en el que afecten el registre electrònic. Un resum de les normes i protocols particulars que es deriven del que ací es disposa, estarà publicat, en tot moment, en la seu electrònica del CHGUV.

12.2. S'admetran els sistemes de signatura electrònica que siguen conformes amb el que s'estableix en l'article 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

12.3. Els formats dels documents electrònics i de les imatges electròniques dels documents seran els establits en el Reial decret 4/2010, de 8 de gener i en les normes tècniques que ho desenvolupen. D'acord amb els instruments informàtics i vies de comunicació disponibles, podrà limitar-se l'extensió màxima de la documentació complementària que pot presentar-se en una sola sessió.

13. Protecció de dades.

El tractament de les dades personals recaptades a través del registre electrònic del CHGUV s'ajustarà al que es disposa en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, així com al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell i altra normativa que siga aplicable, podent exercitar els afectats els seus drets de protecció de dades davant la Subdirecció Gerència.

14. Desenvolupament de la present disposició.

El CHGUV, a través dels seus òrgans competents, podrà adoptar totes les disposicions que siguen necessàries per al desenvolupament i execució de la present disposició. L'admissió de nous procediments, tràmits i models de formulari serà difosa a través de la seu electrònica.

15. Excepcions per causa tecnològica.

Els procediments previstos en els apartats 7, 8 i 9 seran d'obligat compliment sempre que no existisquen raons tecnològiques que conjunturalment ho impedisquen.

16. Implantació gradual del registre electrònic.

Sense perjudici del que s'estableix en el Reial Decret llei 11/2018, que afecta la disposició final setena de la Llei 39/2015, la implantació del registre electrònic es durà a terme de manera gradual, d'acord amb la capacitat i oportunitat d'incorporar els ajustos tècnics que siguen necessaris. Especialment serà progressiva la implantació de:

a) Procediments i tràmits susceptibles d'efectuar-se a través del registre electrònic.

b) Formularis i models normalitzats que hagen de ser utilitzats per a presentar documents o efectuar sol·licituds en el registre electrònic.



17. Aplicació de la present disposició.

La present disposició entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que deixarà sense efecte qualsevol altra resolució que regule la matèria objecte de la present disposició.



València, 11 de març de 2022.– La presidenta del Consell de govern del CHGUV: Ana Barceló Chico.









ANNEX

Relació de procediments que poden presentar-se a través del registre electrònic (ampliable conformement amb els punts 7 i 16 de l'apartat segon d'aquesta disposició)



1. Sol·licitud genèrica

2. Sol·licitud de participació en processos selectius

Mapa web