Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de febrer de 2022, de la Presidència de la Generalitat, per la qual es convoquen les subvencions destinades a la realització d'accions de suport, de foment i d'implementació de l'Agenda 2030 i de sensibilització dels objectius de desenvolupament sostenible. [2022/1877]

(DOGV núm. 9293 de 08.03.2022) Ref. Base de dades 001912/2022




Mitjançant el Decret 26/2021, de 9 d'agost, del president de la Generalitat, es van aprovar les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions de suport, de foment i d'implementació de l'Agenda 2030 i de sensibilització dels objectius de desenvolupament sostenible (d'ara en avant, Decret 26/2021).

La base reguladora sisena d'aquest Decret 26/2021 estableix que la concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva a què es refereixen l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, Llei 1/2015), l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS) i l'article 55 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions (d'ara en avant, RLGS). Així mateix, la base sisena esmentada determina que la convocatòria s'efectuarà mitjançant una resolució de la persona titular de la Secretaria Autonòmica de Presidència i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS).

La Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, preveu, en la secció 05, servei 02, centre gestor 03, el programa pressupostari 112.30, Coordinació del Diàleg Social, la línia pressupostària S0947000, «Accions de suport per al foment i implementació de l'Agenda 2030 en les diferents organitzacions i sensibilització dels ODS», amb una dotació de cinquanta mil euros.



Per això, vista la proposta de la directora general de Coordinació del Diàleg Social, de 8 de febrer de 2022, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, en l'article 12 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en la base reguladora sisena del Decret 26/2021, resolc:



Primer. Objecte

L'objecte d'aquesta resolució és la convocatòria, per a l'exercici 2022, per a la concessió de les subvencions regulades en el Decret 26/2021, de 9 d'agost, del president de la Generalitat, pel qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions destinades a la realització d'accions de suport, de foment i d'implementació de l'Agenda 2030 i de sensibilització dels objectius de desenvolupament sostenible.





Segon. Condicions de concessió de les ajudes

1. La concessió de les subvencions indicades en aquesta resolució es tramitaran pel procediment de concurrència competitiva, d'acord amb el que s'estableix en l'article 164 de la Llei 1/2015.

2. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions estaran subjectes a les obligacions derivades del contingut de les bases reguladores d'aquestes subvencions, de la resolució de concessió de les subvencions i, en general, de les normes vigents que els siguen aplicables. En tot cas són obligacions de les entitats beneficiàries les establides en l'article 14 de l'LGS.



Tercer. Línia de subvenció i import global màxim de les ajudes

Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec al programa pressupostari 112.30, Coordinació del Diàleg Social, línia pressupostària S0947000, «Accions de suport per al foment i implementació de l'Agenda 2030 en les diferents organitzacions i sensibilització dels ODS», de la secció 05, servei 02, centre gestor 03, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, per un import global màxim de cinquanta mil euros (50.000,00 €).



Quart. Quantia màxima per entitat beneficiària

La quantia màxima de la subvenció, corresponent a l'exercici 2022, s'estableix en tres mil euros (3.000,00 €), per a cada entitat que resulte beneficiària, sense que en cap cas puga superar la quantitat sol·licitada.





Cinqué. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria:

a) Les associacions i organitzacions, sense ànim de lucre, amb domicili social en la Comunitat Valenciana, legalment constituïdes, i inscrites, en la data de publicació de la corresponent convocatòria, en el registre que corresponga, en funció de la seua naturalesa jurídica, amb més de quatre anys d'activitat, i que disposen de la seu central o d'una delegació permanent en el territori de la Comunitat Valenciana.

b) Les empreses que, en la data de la publicació de la convocatòria, posseïsquen entre 50 i 250 persones treballadores d'alta en el règim general de la Seguretat Social, en centres de treball de la Comunitat Valenciana.

2. No podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en aquest decret les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de l'LGS, i en els articles 18 i concordants de l'RLGS.

3. Les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions hauran de complir les obligacions establides en la base reguladora quarta del Decret 26/2021, i en aquesta convocatòria.



Sisé. Compatibilitat de les ajudes

Aquesta ajuda és compatible amb qualsevol altra que, per a la mateixa finalitat, siga atorgada per qualsevol administració o entitat pública o privada; si bé l'import en cap cas podrà, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, superar el cost de les activitats subvencionades.





Seté. Termini i presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions s'hauran de presentar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) accedint al procediment corresponent a aquesta convocatòria. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud, s'haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.

2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. La sol·licitud haurà d'expressar el consentiment o l'oposició perquè l'òrgan instructor puga comprovar o sol·licitar d'altres òrgans, administratius o proveïdors d'informació, per mitjans electrònics, la informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, segons el que es disposa en l'article 22.4 de l'RLGS, o sobre altres circumstàncies de les entitats sol·licitants o de les sol·licituds que, d'acord amb la convocatòria i amb la normativa aplicable, siguen pertinents per a la instrucció del procediment. En cas d'oposició, l'entitat sol·licitant haurà d'aportar els corresponents certificats.



4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases reguladores, inclòs el que es disposa en aquesta convocatòria.



Huité. Documentació i informacions que s'han d'aportar per cada sol·licitud

1. Cada entitat sol·licitant haurà de presentar, de conformitat amb la base reguladora setena del Decret 26/2021, una única sol·licitud a la qual s'haurà d'adjuntar la següent documentació:

a) Un programa detallat del pla d'actuació o actuacions a realitzar, degudament signat per la persona que ostente la representació legal de l'associació o organització sense ànim de lucre o, si és el cas, de l'empresa, en el qual s'haurà de detallar, com a mínim:

– Els objectius a aconseguir amb el desenvolupament de cadascuna de les activitats incloses en el programa, vinculant la seua transcendència i repercussió social amb el tipus de persones a què vagen destinades.

– El calendari precís de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt, com per a cadascuna de les activitats proposades en particular.

– El nom i nivell de responsabilitat de les persones que, des de l'entitat sol·licitant, es facen càrrec d'assegurar l'adequat compliment i la completa execució de l'activitat o activitats indicades en el programa.



b) Un document, degudament signat per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant, en el qual figure una descripció desglossada i detallada dels costos corresponents del pla d'actuacions.



c) Una còpia dels estatuts de l'entitat sol·licitant, així com una certificació de la inscripció en el registre corresponent, en funció del tipus d'entitat o organització de què es tracte.

d) Una declaració responsable de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant en la qual s'assumisca el compromís que aquesta entitat o organització aportarà la quantitat necessària per a sufragar la part del cost del pla d'actuació o actuacions que no quede coberta, ni amb la subvenció que puga atorgar-se en virtut de la convocatòria, ni amb altres ajudes públiques o privades que puguen obtindre's.

e) La documentació acreditativa de l'experiència, la trajectòria i l'especialització de l'entitat sol·licitant.

f) Una declaració responsable, si és el cas, de l'ús del valencià durant el desenvolupament de l'activitat i/o en les diferents publicacions que es generen amb motiu de la seua organització, i per a la difusió i divulgació dels seus resultats, així com la posada a la disposició de les persones participants d'instruments, eines i materials que permeten la comunicació en valencià durant el seu desenvolupament, o l'aprofitament dels seus resultats amb posterioritat.

g) Una declaració responsable de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant, en la qual s'assumisca el compromís de donar l'adequada publicitat al finançament que puga obtindre's en l'àmbit d'aquesta convocatòria, i, a aquest efecte, haurà de fer constar de manera expressa la col·laboració i finançament obtinguts des de la Presidència de la Generalitat, tant en qualsevol acte o mitjà que s'empre per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com en qualsevol publicació o relació amb terceres persones la finalitat de les quals siga divulgar-les.

Així mateix, d'acord amb l'apartat 2.i de la base reguladora quarta del Decret 26/2021, s'haurà d'incloure, en qualsevol tipus de publicació vinculada amb l'actuació o actuacions subvencionades, el logotip de la Generalitat.

h) La domiciliació bancària que figura com a model adjunt, sempre que el compte bancari no estiguera donat d'alta en la Generalitat, o calguera modificar les seues dades.

i) Una declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat funcional, o d'estar exempta de tals obligacions.

2. Documentació acreditativa dels criteris de valoració continguts en la base huitena, apartat segon:

a) Una declaració responsable sobre el percentatge de persones treballadores amb diversitat funcional contractades respecte de la plantilla de l'entitat.

b) Una còpia del Pla d'igualtat entre homes i dones.

c) Una declaració responsable sobre les persones en situació d'exclusió social contractades en relació amb la plantilla de l'entitat.



Nové. Òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general competent en matèria de diàleg social que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

2. D'acord amb l'estipulat en la base reguladora desena del Decret 26/2021, la persona titular de la direcció general competent en matèria de diàleg social té delegada la facultat de dictar la resolució de concessió de les subvencions.



Desé. Procediment i resolució

1. D'acord amb la base reguladora novena del Decret 26/2021, es constituirà una comissió de valoració per a l'examen i valoració dels expedients, d'acord amb els criteris previstos en la base reguladora huitena. Aquesta comissió, com a òrgan col·legiat, s'ajustarà en el seu funcionament al règim establit per a aquests en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i estarà composta per les persones que estableix l'apartat 3 de la base reguladora novena.



2. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es procedirà, en el següent ordre cronològic, a:

a) Constituir la comissió de valoració.

b) Examinar les sol·licituds presentades i la documentació aportada.



c) Avaluar les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració previstos en la base reguladora huitena.

3. Després d'avaluar totes les sol·licituds es formalitzarà la proposta motivada de resolució en la qual:

a) Figuraran, per ordre decreixent de puntuació obtinguda, les entitats i organitzacions a les quals podria atorgar-se la subvenció, així com la quantia a atorgar, amb el límit màxim per entitat beneficiària establit en aquesta convocatòria i sense que en cap cas se supere el crèdit total disponible.

b) Es faran constar, si escau, les condicions, les obligacions i les determinacions accessòries a les quals haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.

c) S'indicaran les sol·licituds que hagen de ser denegades, així com les causes de denegació d'aquestes.

4. La proposta de resolució de concessió no crea cap dret a favor de l'entitat beneficiària, enfront de l'Administració, mentre no s'haja resolt la concessió de la subvenció.

5. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà tres de mesos a comptar des de la data de publicació d'aquesta convocatòria. La resolució tindrà els efectes i el contingut previstos en l'article 25 de l'LGS i es publicarà en la Base de Dades Nacional de Subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació tindrà els efectes de notificació a les entitats interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa, i es pot interposar contra aquestes un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan competent per a la resolució en el termini d'un mes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; tot això, sense que es puguen simultaniejar tots dos recursos i sense perjudici que es puga presentar qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.



Onzé. Justificació i pagament de les ajudes

1. La justificació de la subvenció anirà dirigida a la direcció general amb competències en matèria de diàleg social i es presentarà, com a màxim, el 30 de novembre de 2022.

2. El compte justificatiu simplificat contindrà la següent informació:



a) Una memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament signada per la persona que ostente la representació legal de l'entitat, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.



b) Documents acreditatius del compliment del compromís del punt 1.g de l'apartat huité de la present resolució de convocatòria.

c) Una relació classificada de les despeses que ha comportat la realització de l'activitat subvencionable, amb identificació de la persona creditora i del document, el seu import, la data d'emissió i, si és el cas, la data de pagament. A aquesta relació s'adjuntaran les factures de les despeses realitzades, degudament formalitzades en els termes establits en la normativa que regula les obligacions de facturació, o altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa.

L'import a justificar serà, com a mínim, el 100 per 100 de la quantitat concedida com a subvenció. Si la quantitat justificada fora menor a la concedida, es procedirà a reduir la quantitat concedida de forma directament proporcional, conforme al procediment establit en la base reguladora onzena del Decret 26/2021.

d) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència.

3. Si s'estima necessari, des de la direcció general que tinga assignades les competències en matèria de diàleg social es podrà requerir a les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials (fullets, cartells publicitaris, programes, publicacions, etc.) relacionats amb les activitats subvencionades.

En tot cas, si l'actuació subvencionada consistira en un curs o un seminari, caldrà adjuntar-hi, a més, una memòria de la seua realització, a la qual s'adjuntarà una relació del personal docent que haguera impartit aquest curs o seminari i del nombre de persones assistents, desagregat per gènere, així com la justificació documental de la seua assistència o participació en les activitats formatives subvencionades. En el cas de cursos que s'impartisquen, totalment o parcialment mitjançant modalitats no presencials, la participació no presencial de l'alumnat s'acreditarà a través d'una declaració responsable, lliurada per l'entitat beneficiària, a la qual s'adjuntarà un detall dels registres existents relatius a la participació de cada docent i de l'alumnat, que, com a mínim, hauran d'incloure i acreditar els mateixos punts que els cursos presencials, als quals s'afegirà l'adreça electrònica de cadascuna d'aquestes persones.



4. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb el que s'estableix per la Llei de pressupostos de la Generalitat corresponent a l'exercici 2022, en relació amb el que es preveu en els articles 164 i següents de la Llei 1/2015, amb la rendició prèvia del compte justificatiu simplificat a què es refereix l'article 75 de l'RLGS.

5. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran en un únic pagament, una vegada comprovats i aprovats els justificants presentats.

6. La no presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció i, així mateix, l'entitat o organització beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries en anys successius.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 25 de febrer de 2022.– El secretari autonòmic de Presidència (p. d. base sisena, D 26/2021, de 9 d'agost, del president de la Generalitat, DOGV 08.09.2021): Andreu Ferrer Bautista.

Mapa web