Ficha docv

Ficha docv









DECRET 221/2022, de 16 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de subvencions directes a diferents col·lectius de persones, destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut durant l'exercici pressupostari de 2023. [2022/12605]

(DOGV núm. 9498 de 27.12.2022) Ref. Base de dades 011936/2022




PREÀMBUL



La Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat (LGS), té com a objectiu primordial establir l'estructura i el funcionament del sistema sanitari públic en el model polític i territorial que deriva de la Constitució. Segons l'article 1, el seu objecte consisteix en la regulació general de totes les accions que permeten fer efectiu el dret a la protecció de la salut reconegut en l'article 43 i concordants de la Constitució.



L'LGS reconeix, en el seu títol preliminar, com a titulars del dret a la protecció de la salut i a l'atenció sanitària a tots els espanyols i els ciutadans estrangers que hagen establit la residència en el territori nacional. A aquest efecte, en l'article 12 estableix que els poders públics orientaran les seues polítiques de despesa sanitària amb vista a corregir desigualtats sanitàries i garantir la igualtat d'accés als serveis sanitaris públics en tot el territori espanyol, segons el que es disposa en els articles 9.2 i 158.1 de la Constitució.

En la Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, l'objecte de la qual és establir el marc legal per a les accions de coordinació i cooperació de les administracions públiques sanitàries, en l'exercici de les seues respectives competències, de manera que es garantisca l'equitat, la qualitat i la participació social en el Sistema Nacional de Salut, així com la col·laboració activa d'aquest en la reducció de les desigualtats en salut, regula en l'article 2 els principis generals per a la seua consecució.

La prestació farmacèutica constitueix un element principal en l'atenció a la salut, que les diverses modificacions operades entorn de la Llei 29/2006, de 26 de juliol, de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, en l'actualitat Reial decret legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, d'ara en avant TRLM, han anat configurant com una prestació universal.



L'Organització Mundial de la Salut considera que l'adherència terapèutica deficient és la principal raó del benefici clínic inferior al nivell òptim. Causa complicacions mèdiques i psicosocials de la malaltia, redueix la qualitat de vida del col·lectiu de pacients i malgasta els recursos d'atenció de salut. Aquestes conseqüències directes minven la capacitat dels sistemes d'assistència sanitària de tot el món per a aconseguir les metes de salut de la població.

La falta d'adherència al tractament farmacològic no té únicament un vessant individual sinó que també en té un de col·lectiu, i per tant la converteix en un problema de salut pública de primer ordre.

El Consell ha emprés i desenvolupat una política clara de recuperació i ampliació de drets en matèria sanitària. Referent a la prestació farmacèutica, ha aprovat decrets que estableixen l'aprovació de bases per a la concessió de subvencions directes destinades a compensar despeses relacionades amb la protecció de la salut durant els exercicis pressupostaris de 2016 a 2022, cosa que és un clar exemple de la política de recuperació i ampliació de drets d'aquest Govern de canvi.



Els col·lectius de persones beneficiàries han sigut pensionistes amb rendes baixes, persones amb diversitat funcional, xiquets, xiquetes i adolescents amb renda baixa o no registrades ni autoritzades a residir a Espanya, persones en situació de desocupació i famílies monoparentals.

Les subvencions al copagament farmacèutic i ortoprotètic han tingut un efecte positiu sobre l'adherència al tractament en la població subvencionada, ja que descendeixen tant el nombre de tractaments abandonats com el nombre de tractaments no iniciats.

La prestació farmacèutica d'aquests col·lectius està subjecta a copagament. El sistema d'aportació de les persones usuàries i beneficiàries en la prestació farmacèutica ambulatòria (Reial decret llei 16/2012, de 20 d'abril), es troba recollit en l'article 102 del TRLM.

Per tot el que s'ha exposat, podem concloure que les persones beneficiàries de la present subvenció es troben en una situació real de necessitat, fet derivat dels mitjans econòmics que posseeixen, fins al punt que aquesta situació econòmica és un criteri que interfereix en el no inici de tractaments farmacològics prescrits per personal facultatiu i d'abandó d'aquests.

És per tant, un risc inassumible mantindre col·lectius desfavorits, mereixedors d'especial empara constitucional, lluny del gaudi efectiu del dret a la prestació farmacèutica, ja que no existeix possibilitat del gaudi parcial d'aquest dret a través de la seua mera enunciació formal. És a dir, sense accés als medicaments i als productes sanitaris de manera que tot pacient la reba i la utilitze de manera adequada a les seues necessitats clíniques i en les dosis precises segons els seus requeriments individuals, durant el període de temps adequat i amb la informació necessària per al seu correcte ús, no està garantit l'accés a la prestació farmacèutica i per tant es compromet el dret a la salut i a l'assistència sanitària recollit en l'article 43 i concordants de la Constitució.



El mecanisme, la subvenció, ha permés millorar la taxa d'abandó dels tractaments en els col·lectius que actualment són subvencionats i garantir el tractament i restabliment de la salut a través de la prestació farmacèutica, eliminant els obstacles econòmics que el sistema d'aportació representa per a determinats col·lectius.



La falta d'adherència als tractaments prescrits, i la consegüent conveniència d'assegurar la disminució dels percentatges d'abandó o de falta d'inici dels tractaments prescrits, sense fer-ho dependre d'un lent procés de pública concurrència, que en molts casos es pot frustrar, a més, per la falta d'iniciativa en pacients que sol·liciten la subvenció, fan dificultós un procés de convocatòria pública, la qual cosa justifica, juntament amb les raons d'interés públic sanitari abans al·ludides, acudir al procediment de concessió directa mitjançant decret, d'acord amb les normes legals ja referides.

La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i subvencions, estableix en l'article 168.1.C) la concessió directa «amb caràcter excepcional, d'aquelles altres subvencions en què s'acrediten raons d'interés públic, social o econòmic o humanitari, o altres ben justificades que dificulten la seua convocatòria pública».

Les subvencions que es concedisquen conformement amb les bases generals d'aquest decret, no precisen la notificació a la Comissió Europea, per no complir tots els requisits de l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que van dirigides a persones que no exerceixen cap activitat econòmica.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 c) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell de la Generalitat, de conformitat amb l'article 168.1.C) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i subvencions, previ informe de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i informe de l'Advocacia General de la Generalitat, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la seua reunió del dia 16 de desembre de 2022,





DECRETE



Article 1. Objecte de la convocatòria, àmbit d'aplicació i règim jurídic

1. El present decret té com a objecte aprovar les bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de les subvencions directes d'interés sociosanitari destinades a facilitar l'adherència als tractaments mèdics prescrits per personal del Sistema Sanitari Públic, que estiguen subjectes a finançament públic, corresponents al període de l'exercici 2023.



2. Les subvencions s'aplicaran en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana als qui tinguen la condició de persones beneficiàries, segons el present decret.

3. En tot el no previst en el present decret serà aplicable el que s'estableix en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i en els preceptes declarats bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

4. Respecte al procediment administratiu, serà aplicable la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 2. Finançament

1. Les subvencions que es descriuen tot seguit es concediran amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per al 2023, secció 10, servei 02.92, programa pressupostari 412.25, capítol IV, i la procedència i quantia dels fons són propis de la Generalitat.

– Per al col·lectiu de persones pensionistes; Línia de subvenció S7484000, «Ajudes a col·lectius especialment vulnerables; pensionistes», amb un import total màxim de 21.216.780 euros.

– Per al col·lectiu de persones amb diversitat funcional; línia pressupostària S7496000, «Ajudes al col·lectiu especialment vulnerable amb discapacitat», amb un import total màxim de 5.838.700 euros.

– Per a persones menors d'edat; línia pressupostària S0424000, «Ajudes a col·lectius especialment vulnerables, menors d'edat», amb un import total màxim de 5.587.990 euros.

– Per a persones en situació de desocupació; Línia pressupostària S0438000, «ajudes pobresa farmacèutica: aturats» amb un import total màxim d'11.614.880 euros.

2. D'acord amb el preceptuat en l'article 168.1.C) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, per les raons d'interés públic, social, econòmic o humanitari, acreditades en l'expedient del present decret, les subvencions objecte d'aquest, tenen caràcter excepcional, per la qual cosa es concediran de manera directa a les persones beneficiàries.



3. De conformitat amb el que es disposa en l'article 41 en els seus apartats 1, 3 i 4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, el present decret de tramitació anticipada es finançarà amb càrrec als pressupostos de la Generalitat per a 2023, quedant condicionada la seua resolució a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2023.





Article 3. Col·lectiu de persones beneficiàries i requisits

1. Són beneficiàries de les subvencions objecte de regulació d'aquest decret, les persones que complisquen els requisits expressats per a cada col·lectiu.

a) Per al col·lectiu de persones pensionistes:

1) Ostentar la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS) amb targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i el garant de la qual siga l'INSS.

2) Ostentar la condició de pensionista de la Seguretat Social.

3) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals i tindre un règim d'aportació farmacèutica assignat TSI 002-01.

Així mateix, tenen dret a les ajudes, que regula aquest decret, les persones que figuren com a beneficiàries de les persones assegurades que complisquen els requisits de l'apartat anterior. Aquestes persones beneficiàries han d'estar identificades com a tals en el Sistema d'Informació Poblacional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

b) Per al col·lectiu de persones amb diversitat funcional:

1) Ser menor de 18 anys, amb declaració de discapacitat reconeguda per l'organisme competent en la matèria, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, o ser major de 18 anys amb discapacitat reconeguda per l'organisme competent en la matèria, amb un grau de discapacitat igual o superior al 65 %.

2) Disposar de la targeta sanitària expedida per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o document d'inclusió.

3) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

c) Per al col·lectiu de persones menors d'edat:

1) Ser menor de 18 anys.

2) Tindre la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS) o de beneficiari d'assistència sanitària en situacions especials i disposar targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

3) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals i tindre un règim d'aportació farmacèutica assignat TSI 003 o bé no estar registrats ni autoritzats a residir a Espanya, i ser beneficiaris d'assistència sanitària en situacions especials, que han sigut acreditats en el codi de règim d'aportació farmacèutica F003.



4) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

d) Per al col·lectiu de persones en situació de desocupació:

1) Tindre la condició de persona assegurada del Sistema Nacional de Salut (SNS) i disposar targeta sanitària individual expedida per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o bé ser persones adultes no registrades ni autoritzades a residir a Espanya, beneficiàries d'assistència sanitària en situacions especials, en els termes previstos en el Reial decret llei 16/2012, pel qual es regula la condició de persones assegurades i assimilades en el Sistema Nacional de Salut.

2) Tindre un nivell d'ingressos inferior a una base liquidable de 18.000 euros anuals i tindre un règim d'aportació farmacèutica assignat TSI 003.

3) Tindre una de les següents modalitats d'acreditació sanitària: esgotada prestació per desocupació (codi d'acreditació F-SS-20) o percebre prestació per desocupació (codi d'acreditació F-SS-23) o percebre subsidi per desocupació (codi d'acreditació F-SS-24) o ser persona beneficiària d'assistència sanitària en situacions especials, en els termes establits en el Reial decret llei 16/2012, pel qual es regula la condició de persones assegurades i assimilades en el Sistema Nacional de Salut (SCS34 o SCS35).

4) Ser resident a la Comunitat Valenciana.

2. No podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions, les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a excepció del requisit previst en la lletra e), donada la naturalesa d'aquestes subvencions.



Article 4. Despeses subvencionables

Es consideren despeses subvencionables a l'efecte d'aquest decret:

1. Les quantitats abonades per tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic, a les persones beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2023.



2. Així mateix, les quantitats abonades per productes ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic, al col·lectiu de persones amb diversitat funcional, beneficiàries del present decret i adquirits en establiments autoritzats de la Comunitat Valenciana, en l'exercici 2023.



Article 5. Procediment

1. La tramitació de l'expedient es realitzarà d'ofici per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i podrà sol·licitar en aquest procediment la persona interessada el seu reconeixement com a beneficiària i de concessió de la subvenció.

En tots els casos, es realitzarà mitjançant el model de sol·licitud normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, per si mateixes o a través de qui els represente legalment, tot aportant la següent documentació:

a) Per al col·lectiu de persones pensionistes:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat, el llibre de família o certificat de naixement.



2) El document d'identificació del pare/ mare o de persona que exercisca la tutela, si escau.

3) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons el model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat a internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.

b) Per al col·lectiu de persones amb diversitat funcional:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat, el llibre de família o certificat de naixement.



2) El document d'identificació del pare, mare o de persona que exercisca la tutela, si escau.

3) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics i ortoprotètics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons el model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat a internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.

c) Per al col·lectiu de persones menors d'edat:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant i el llibre de família o certificat de naixement.

2) El document d'identificació del pare, mare o de persona que exercisca la tutela, si escau.

3) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.

d) Per al col·lectiu de persones en situació de desocupació:

1) El document d'identificació de la persona sol·licitant. En cas de persones menors d'edat emancipades, la certificació de la inscripció en el registre civil.

2) En el cas que la sol·licitud incloga reintegrament de despeses, documentació de les despeses corresponents als tractaments farmacològics subjectes a finançament públic, prescrits pel personal mèdic del Sistema Sanitari Públic a les persones beneficiàries del present decret i model de domiciliació bancària, segons model normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, llevat que el compte bancari estiguera d'alta en la Generalitat.

2. D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa per part de la persona interessada en el corresponent model normalitzat de sol·licitud, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat per a obtindre directament les dades dels documents anteriorment indicats. En cas de no autoritzar-ho, haurà d'aportar-los en els termes exigits per les normes reguladores del procediment (article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).



3. La sol·licitud conté una declaració responsable de qui sol·licita que no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària, assenyalades en l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En les subvencions destinades a xiquets, xiquetes i adolescents, la declaració s'entendrà feta respecte d'aquests, encara que la formule qui exercisca la seua representació legal.

4. Les sol·licituds es presentaran en el centre de salut on estiga adscrita la persona interessada, i en el cas de no existir aquesta adscripció, es presentarà en els serveis territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, situats a Alacant (c/ Girona, 26. 03001), Castelló de la Plana (c/ Hort dels Corders, 12. 12001) i València (Gran Via Ferran el Catòlic, 74. 46008). Sense perjudici de qualsevol altra de les formes establides en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

5. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent, haurà de fer-se en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



6. El termini de presentació de les sol·licituds serà des de la data de producció d'efectes del present decret fins al 31 de desembre de 2023.



7. No obstant això, els òrgans administratius de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública podran identificar d'ofici, en funció dels registres que obren en poder de l'Administració, qui es beneficie d'aquestes ajudes d'aquestes subvencions i la realització de la despesa objecte de subvenció, i en aquest cas no caldrà una sol·licitud expressa per a ser reconeguda com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les subvencions.

8. Els qui desitgen renunciar a la subvenció objecte d'aquest decret, hauran d'emplenar el model normalitzat de renúncia que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, presentant aquest escrit en qualsevol de les formes assenyalades en el punt 4 d'aquest article.



Article 6. Resolució i notificació del procediment

1. En el cas de sol·licitud per a la inclusió com a persona beneficiària en el procediment de concessió de les subvencions, la instrucció i resolució i, si escau, la denegació d'aquesta condició, s'atribueix segons el que es disposa en l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la persona titular de la Direcció Territorial de Sanitat Universal i Salut Pública al qual està adscrita la persona beneficiària, prèvia la tramitació procedent per la respectiva direcció territorial.

2. El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar aquests expedients serà de tres mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud.

3. Transcorregut el termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de la subvenció, de conformitat amb el que es preveu en l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. La concessió i, si és el cas, la denegació de la condició de persona beneficiària i perceptora de la subvenció, en el cas d'identificació d'ofici de ser beneficiària, s'atribueix segons el que es disposa en l'article 168.1.C, subapartat e de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, a la direcció territorial de Sanitat Universal i Salut Pública a la qual està adscrita la persona beneficiària.

5. En tals suposats la notificació s'efectuarà mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es) i en els diferents Centres de Salut. Així mateix, aquesta notificació serà posada en el seu coneixement a través del seu full de tractaments vigents.

6. La resolució de concessió produirà efectes des de l'endemà de la publicació del present Decret en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sempre que, la persona sol·licitant complisca en aquesta data els requisits establits en l'article 3 del present. En un altre cas, els efectes es produiran des de la data en què acredite aquests requisits.





Article 7. Recursos

1. Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació de la persona beneficiària a instàncies de part, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la secretària autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, en la forma i els terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

2. Contra la resolució que es dicte en els casos d'identificació d'ofici de la persona beneficiària, que no esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, en la forma i terminis establida en els articles 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Article 8. Forma de pagament i justificació

1. S'estableixen dos procediments de pagament de les subvencions: l'abonament directe a l'entitat col·laboradora titular de l'establiment autoritzat o el reembossament a la persona beneficiària.

2. La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha d'acordar amb les entitats col·laboradores el procediment per a efectuar l'abonament directe, que s'instrumentarà a través d'un conveni de col·laboració.

3. El pagament de la subvenció a la persona beneficiària en els procediments de reembossament s'efectuarà mitjançant justificació de l'import satisfet en concepte de tractaments farmacològics, tot això de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

4. Respecte a la justificació de la despesa, de conformitat amb el que es disposa en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, s'ha de fer de la següent forma:

a) En el cas de reconeixement de la condició de persona beneficiària, la justificació de la despesa es realitzarà mitjançant l'aportació per part d'aquesta dels corresponents fulls de tractament i de les factures de la despesa efectuada.

b) En el cas d'identificació de la persona beneficiària d'ofici per l'Administració, la justificació de la despesa consistirà en les corresponents factures presentades pels establiments autoritzats pels tractaments dispensats amb la periodicitat que s'establisca en el conveni de col·laboració descrit en l'apartat 2 d'aquest article.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Producció d'efectes

Aquest decret es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i produirà efectes des de l'endemà d'aquesta publicació.



Segona. Recursos

D'acord amb l'article 168.1.C) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, el present decret no té consideració de disposició de caràcter general.

Contra les bases regulades pel present decret, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 16 de desembre de 2022



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller de Sanitat Universal i Salut Pública,

MIGUEL MÍNGUEZ PÉREZ

Mapa web