Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 25 de novembre de 2022, de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, per la qual es convoca la prova del curs acadèmic 2022-2023 i es dicten les instruccions que regulen el procediment administratiu per a la inscripció i gestió de la prova perquè les persones de més de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxillerat a la Comunitat Valenciana. [2022/11342]

(DOGV núm. 9481 de 30.11.2022) Ref. Base de dades 010808/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: organització de l'ensenyament, títol d'estudis, examen





La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, estableix com a principi del sistema educatiu, en l'article 1.d, la concepció de l'educació com un aprenentatge permanent que es realitza al llarg de tota la vida.



Així mateix, l'article 69.4 disposa que les administracions educatives, en l'àmbit de les seues competències, organitzaran periòdicament proves per a obtindre directament el títol de Batxiller, sempre que les persones aspirants demostren haver aconseguit els objectius establits en l'article 33 de la mateixa llei orgànica, així com els fixats en els aspectes bàsics del currículum. Per a presentar-se a les proves per a l'obtenció del títol de Batxiller es requereix tindre vint anys.

D'altra banda, les administracions educatives han de vetlar perquè s'adopten les mesures necessàries per a garantir la igualtat d'oportunitats, la no discriminació i l'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat que s'hi presenten.

En el punt 6 de la disposició addicional tercera del Reial decret 243/2022, de 5 d'abril, pel qual s'estableixen l'ordenació i els ensenyaments mínims del Batxillerat, es determina que correspondrà a les administracions educatives l'organització de proves perquè les persones majors de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller, sempre que demostren haver assolit els objectius i competències del Batxillerat. Aquestes proves, que hauran de comptar amb les mesures d'accessibilitat universal i les adaptacions que necessite tot l'alumnat amb necessitats educatives especials, s'organitzaran de manera diferenciada segons les modalitats del Batxillerat.

Així mateix, la disposició transitòria primera, d'aquest Reial decret 243/2022, estableix que durant el curs acadèmic 2022-2023, continua vigent per al segon curs de Batxillerat el que s'estableix en el Reial decret 1105/2014, de 26 de desembre, pel qual s'estableix el currículum bàsic de l'Educació Secundària Obligatòria i del Batxillerat.



I, en la disposició transitòria segona del mateix Reial decret, es determina que en el curs escolar 2022-2023 continua sent aplicable per a segon curs de Batxillerat el que es disposa en els capítols I i V del Reial decret 984/2021, de 16 de novembre, pel qual es regulen l'avaluació i la promoció en l'Educació Primària, així com l'avaluació, la promoció i la titulació en l'Educació Secundària Obligatòria, el Batxillerat i la Formació Professional.

Per altra banda, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, atenent la disposició transitòria primera del Decret 108/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual s'estableixen l'ordenació i el currículum de Batxillerat, es determina que la concreció curricular per a l'elaboració de les proves lliures per a obtindre el títol de Batxiller per a persones majors de vint anys, en el curs 2022-2023, és la regulada en el Decret 87/2015, de 5 de juny, del Consell, pel qual estableix el currículum i desplega l'ordenació general de l'Educació Secundària Obligatòria i del Batxillerat a la Comunitat Valenciana.

Segons l'article 5.3 del mateix Decret 108/2022, de 5 d'agost, l'alumnat que esgote el límit de quatre cursos, consecutius o no consecutius, sense haver superat totes les matèries únicament podrà continuar els seus estudis en els règims de Batxillerat per a persones adultes, nocturn o a distància, així com presentar-se a les proves per a obtindre directament el títol de Batxiller a què es refereix l'article 69.4 de la Llei orgànica 2/2006.

Així mateix, el punt 4 de la disposició addicional quarta del Decret 108/2022 estableix que correspon a la conselleria competent en matèria d'educació l'organització de proves perquè les persones majors de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller. Aquestes proves s'hauran d'organitzar de manera diferenciada segons les modalitats del Batxillerat i hauran de comptar amb les mesures d'accessibilitat universal i les adaptacions que necessite tot l'alumnat amb necessitats educatives especials.

D'acord amb la disposició transitòria tercera del mateix decret, aquestes proves s'organitzaran basant-se en l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula la prova perquè les persones majors de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller a la Comunitat Valenciana, que adapta, al nostre àmbit territorial, l'estructura i el funcionament de la prova adés esmentada, d'acord amb els canvis curriculars introduïts en els ensenyaments de Batxillerat, a l'Estat espanyol, per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, i per la modificació posterior establida per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, i desplegats amb posterioritat, dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, pel Decret 87/2015, de 5 de juny, i pel Decret 51/2018, de 27 d'abril, del Consell, mencionats anteriorment.



Per tot el que s'ha exposat, i en virtut del que estableix la disposició final primera de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril; el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport; i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, resolc:





Primer. Convocatòria

Es convoca, per als dies 30 i 31 de març i 1 d'abril de 2023, la prova del curs acadèmic 2022-2023 perquè les persones majors de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller a la Comunitat Valenciana.



Segon. Calendari i seus de realització de la prova

La realització dels exercicis de què consta la prova s'efectua, en tres dies consecutius i de forma simultània, en instituts d'Educació Secundària autoritzats per a impartir ensenyaments de Batxillerat en règim nocturn o a distància. Els centres que actuen com a seus dels diferents tribunals en la convocatòria del curs acadèmic 2022-2023 en cada demarcació territorial són:

– Direcció Territorial d'Alacant: IES Platja Sant Joan d'Alacant.

– Direcció Territorial de Castelló: IES Politècnic de Castelló.

– Direcció Territorial de València: IES Lluís Vives de València.



Tercer. Contingut, estructura i desenvolupament de la prova

1. La prova per a l'obtenció directa del títol de Batxiller per a persones majors de vint anys es realitza de manera diferenciada segons les distintes modalitats o itineraris de Batxillerat.

2. La prova es compon de huit exercicis d'acord amb l'estructura que figura en l'annex I de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril. Els exercicis de les diferents matèries tenen com a referència curricular els objectius, els continguts, les competències i els criteris d'avaluació que figuren en el currículum de cadascuna de les matèries establides en el Decret 87/2015, de 5 de juny, del Consell, modificat pel Decret 51/2018, de 27 d'abril.

3. La distribució horària establida per a l'execució dels diferents exercicis que es realitzaran durant els tres dies de realització de la prova és aquesta:

3.1. Dia 30 de març de 2023. Exercicis 1, 2 i 3.

– De 15.30 a 16.00 hores: crida de les persones participants

– De 16.00 a 17.00 hores: exercici 1 de Valencià: Llengua i Literatura.

– De 17.00 a 18.00 hores: exercici 2 de Llengua Castellana i Literatura.

– De 18.30 a 19.30 hores: exercici 3 de Primera Llengua Estrangera.

3.2. Dia 31 de març de 2023. Exercicis 4 i 5.

– De 15.30 a 16.00 hores: crida de les persones participants

– De 16.00 a 18.00 hores: exercici 4: Filosofia i Història d'Espanya.

– De 18.30 a 20.00 hores: exercici 5

3.3. Dia 1 d'abril de 2023. Exercicis 6, 7 i 8.

– De 9.00 a 09.30 hores: crida de les persones participants.

– De 09.30 a 12.30 hores: exercicis 6 i 7

– De 13.00 a 14.30 hores: exercici 8

Quart. Requisits de participació

1. S'hi poden inscriure aquelles persones que complisquen, com a mínim, vint anys durant l'any 2023.

2. No estar matriculat en ensenyaments de Batxillerat en cap dels règims, ordinari diürn, nocturn o a distància, en el moment de realitzar la inscripció, i no haver anul·lat la matrícula després del 15 de gener de 2023.

3. No estar en possessió del títol de Batxiller en cap de les seues modalitats o itineraris, ni estar en possessió de cap titulació declarada equivalent als efectes acadèmics.

4. Per a la inscripció i realització de la prova, les persones adultes participants han d'acreditar la identitat a través de qualsevol d'aquests documents en vigor: document nacional d'identitat (DNI), targeta d'identitat d'estranger o NIE, passaport, visat d'estudis o document oficial que acredite fefaentment la identitat i l'edat de la persona. En el cas de les persones participants estrangeres residents, aquestes han de presentar el certificat d'empadronament acreditatiu de la residència.



5. Haver efectuat l'abonament de la taxa corresponent a la prova perquè les persones majors de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller.



Cinqué. Procediment i termini de presentació de la sol·licitud d'inscripció

1. Les persones adultes interessades a participar-hi han d'omplir la sol·licitud d'inscripció (annex I) i presentar-la juntament amb l'annex I.A, I.B o I.C segons la modalitat de Batxillerat triada, d'exercicis que es realitzaran i de sol·licitud d'equivalències, disponible en l'espai de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana a través de la pàgina web: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=16176

Aquesta sol·licitud d'inscripció, així com la resta de documentació, s'ha de presentar de forma presencial, per Correus (segellat dins de termini) o a través del tràmit Z – Sol·licitud general d'iniciació i tramitació telemàtica de procediments de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18494&version=amp), en tots els casos, adreçat a la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport de la província de realització de la prova.

2. Dades d'identitat i, si escau, de residència.

2.1. Per a la inscripció i l'execució de la prova, les persones adultes participants han d'acreditar les dades d'identitat. Segons el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d'oposició expressa assenyalada en la sol·licitud d'inscripció per part de la persona participant, l'òrgan gestor competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport està autoritzat per a obtindre directament per consulta interactiva les seues dades d'identitat. En cas de no concedir aquesta autorització, la persona afectada està obligada a indicar aquesta circumstància en el moment de formalitzar la sol·licitud d'inscripció a la prova.

2.2. L'acreditació de les dades d'identitat i, si escau, de residència s'ha d'efectuar per mitjà de qualsevol d'aquests documents en vigor: document nacional d'identitat (DNI), targeta d'identitat d'estranger o NIE, passaport, visat d'estudis o document oficial que acredite fefaentment la identitat i l'edat de la persona.

2.3. El dia de realització de la prova les persones participants han d'acreditar la seua identitat amb la presentació d'algun dels documents originals següents en vigor: document nacional d'identitat (DNI), targeta d'identitat d'estranger o NIE, passaport, visat d'estudis o document oficial que acredite fefaentment la identitat i l'edat de la persona, perquè el tribunal puga fer-ne les comprovacions pertinents en qualsevol moment.

3. Circumstàncies específiques d'inscripció.

En la sol·licitud d'inscripció les persones participants han d'indicar dins de la casella habilitada a aquest efecte la particularitat de discapacitat o diversitat funcional o la sol·licitud d'equivalències acadèmiques:



3.1. Les persones participants amb discapacitat o diversitat funcional reconeguda oficialment ho han d'indicar a fi de garantir que puguen realitzar la prova en condicions òptimes, d'acord amb el que estableixen l'article 10 de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril, i l'article 6 d'aquesta resolució.

3.2. Les persones participants que sol·liciten realitzar només algun o alguns exercicis de la prova o que els siga reconeguda l'equivalència d'un o més exercicis pel fet d'haver superat amb anterioritat matèries de Batxillerat han d'assenyalar els exercicis de què demanen examinar-se o, en el cas de l'aplicació d'equivalències, els exercicis per als quals es demana equivalència, d'acord amb el que prescriuen l'article 7 i els annexos de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril, i el resolc seté d'aquesta resolució.

4. Taxa de la prova.

4.1. Per a la inscripció a la prova les persones aspirants han d'abonar la taxa corresponent. Una vegada emplenada i efectuat el seu pagament, les persones sol·licitants han d'actuar d'acord amb el que estableix l'apartat 5 d'aquest mateix resolc, Termini d'inscripció i presentació de la documentació acreditativa.

4.2. El document model per al pagament de la taxa que s'aplica per a participar en la prova per a majors de vint anys, identificable amb el número 9777, està accessible en aquesta pàgina web:

https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.?ID_SIMUL=SIMU046-9777

4.3. L'import de la taxa que han d'abonar les persones que s'hi inscriguen és el que determina la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes:

a) Matrícula ordinària: 20,13 €.

b) Família nombrosa de categoria general o família monoparental de categoria general: 10,07€.

c) Família nombrosa de categoria especial o família monoparental de categoria especial: 0,00€.

d) Persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %: 10,07€.

Els membres de família nombrosa o de família monoparental de categoria general o especial, així com les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, han d'adjuntar a la sol·licitud, dins del termini de presentació de les instàncies, una còpia de la documentació que acredite aquesta circumstància a l'efecte de l'exempció o la bonificació corresponent en el pagament de la taxa.

Les persones que acrediten la condició de membres de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial, tot i que es troben exemptes del pagament de la taxa, també han d'omplir i presentar l'imprés de taxa juntament amb la sol·licitud.



5. Termini d'inscripció i presentació de la documentació acreditativa.

5.1. El termini per a l'ompliment de la sol·licitud d'inscripció a la prova i per a la seua presentació s'estén des del dia 9 de gener fins al dia 24 de gener de 2023, ambdós inclosos.

Per consegüent, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:

a) Per a tots els casos:

– La sol·licitud d'inscripció, emplenada com cal i signada per la persona sol·licitant.

– La documentació acreditativa de les dades personals d'identitat i residència, en els casos de no autorització de la seua consulta interactiva.

– El document justificatiu del pagament de la taxa, acompanyat de la documentació referida a l'apartat 4.3 del resolc 5 d'aquesta resolució.



b) Segons circumstàncies específiques:

– Per a les persones amb discapacitat o diversitat funcional, que tinguen el reconeixement oficial de la situació de discapacitat i que sol·liciten una adaptació de les condicions de realització de la prova, ho han d'indicar en el moment de realitzar la inscripció i han d'adjuntar a la sol·licitud d'inscripció un certificat acreditatiu del grau de discapacitat o certificat mèdic, expedit per l'administració competent, que precise el tipus d'adaptacions requerides per a la realització de la prova, d'acord amb el que determina el resolc 6.3 d'aquesta resolució.



– Per a les persones que sol·liciten equivalències amb els exercicis de la prova, han d'adjuntar la documentació acadèmica acreditativa corresponent, d'acord amb el que estableix el resolc 7.1 d'aquesta resolució.

5.2. Les persones sol·licitants es responsabilitzen de complir els requisits establits per a participar en la convocatòria, de la certesa de les dades contingudes en la sol·licitud i del fet que la seua falsedat pot donar lloc a la pèrdua del dret a la realització de la prova o a l'anul·lació del resultat que s'hi obtinga.

5.3. Per tal d'agilitzar el procediment d'inscripció i de gestió de la prova de la convocatòria del curs acadèmic 2022-2023, el tràmit de presentació d'instància i documentació adjunta s'ha de realitzar preferentment en la seu de la direcció territorial d'Educació en què es desitge realitzar la prova:

– Registre de la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport d'Alacant

Carrer de Carratalà, 47

03007 Alacant

– Registre de la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport de Castelló

Avinguda de la Mar, 23

12003 Castelló de la Plana

– Registre de la Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport de València

Carrer de Gregori Gea, 14

46009 València

En cas que la instància i documentació adjunta es presente en una oficina de Correus, cal fer-ho en un sobre obert, perquè puga ser datada i segellada abans de ser certificada. Si no es procedeix d'aquesta manera, la instància es considerarà presentada en la data d'entrada en el registre al qual vaja adreçada.

6. En el moment de realitzar la sol·licitud d'inscripció a la prova, la persona aspirant ha de signar una declaració responsable, que forma part d'aquesta mateixa sol·licitud d'inscripció, en què la persona interessada manifesta:

a) Reunir els requisits de participació assenyalats en el resolc 4 d'aquesta resolució.

b) Garantir que les dades contingudes en la sol·licitud presentada i en la documentació acreditativa, que determina el resolc 5 d'aquesta resolució i que s'hi adjunta, són exactes i conformes amb el que estableix la legislació.

c) Estar en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant en tot moment a la disposició del tribunal per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posteriors que es consideren adients.



d) Ser conscient que la falsedat de les dades declarades pot donar lloc a la pèrdua del dret a la realització de la prova corresponent, del dret a l'expedició del títol de Batxiller i del dret a l'obtenció de plaça o matrícula en els ensenyaments corresponents que pot derivar-se de la superació total o parcial de la prova adés esmentada.





Sisé. Persones participants amb discapacitat o diversitat funcional

1. D'acord amb el Decret 108/2022, de 5 d'agost, s'ha de garantir que les proves compten amb les mesures d'accessibilitat universal i les adaptacions que necessite tot l'alumnat amb necessitats educatives especials. En aquest sentit, les persones amb discapacitat o diversitat funcional, que tinguen el reconeixement oficial de la situació de discapacitat i que sol·liciten una adaptació de les condicions de realització de la prova, ho han d'indicar en el moment de realitzar la inscripció i han d'adjuntar a la sol·licitud d'inscripció un certificat acreditatiu del grau de discapacitat o certificat mèdic, expedit per l'administració competent, que precise el tipus d'adaptacions requerides per a la realització de la prova.

2. A fi que l'Administració educativa preveja els recursos addicionals necessaris per al desenvolupament de la prova, la persona adulta amb discapacitat o diversitat funcional ha de marcar en aquesta sol·licitud la casella corresponent i especificar-hi les mesures o recursos addicionals requerits.

3. Aquestes persones han de remetre a la direcció territorial d'Educació corresponent, com a documentació adjunta a la sol·licitud d'inscripció, la següent documentació justificativa de les causes que motiven la petició:

a) Certificat vigent acreditatiu d'un grau de discapacitat igual o superior al 33 % i dictamen tècnic facultatiu vigent, emesos per la direcció del centre de valoració i orientació de discapacitats i l'equip de valoració i orientació que corresponga, dependents de la conselleria competent en la matèria o l'òrgan equivalent d'altres administracions autonòmiques. En el cas que el certificat de discapacitat es trobe en tràmit, s'aportarà una còpia de la sol·licitud i dels informes mèdics corresponents presentats per a la valoració.



b) Informes clínics o certificats mèdics, amb una antiguitat no superior a dos anys respecte a la data de presentació de sol·licituds, emesos per professionals del sistema públic de salut que tracten habitualment la persona sol·licitant o d'entitats concertades o que tenen un conveni amb la Seguretat Social o règims especials, amb indicació del diagnòstic i la data inicial d'aquest.

4. Les direccions territorials d'Educació han de notificar els casos en què cal atendre cada circumstància particular a la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica mitjançant la remissió d'una còpia de la documentació lliurada per cada persona participant a l'adreça electrònica fpa_soa@gva.es. El Servei d'Ordenació Acadèmica de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, com a òrgan gestor de la prova, amb la col·laboració de la Direcció General d'Inclusió Educativa, avaluarà les sol·licituds per a determinar els recursos addicionals necessaris.



Seté. Documentació acadèmica acreditativa per al reconeixement d'equivalències

1. En els casos de les persones participants que sol·liciten el reconeixement d'equivalència d'un o més exercicis de la prova o que hagen superat algun d'aquests exercicis en convocatòries anteriors al curs acadèmic 2017-2018, aquestes han de fer-ho constar en la casella corresponent de la sol·licitud d'inscripció i han d'aportar una còpia compulsada d'un dels documents acreditatius següents:

a) Certificat acadèmic amb les matèries de Batxillerat amb qualificació positiva cursades amb anterioritat.

b) Certificat acreditatiu de la superació d'exercicis en la prova per a majors de vint anys per a l'obtenció directa del títol de Batxiller en convocatòries anteriors al curs acadèmic 2017-2018.

c) Certificat acreditatiu de la superació d'exercicis en la prova per a majors de vint anys per a l'obtenció directa del títol de Batxiller a partir de la convocatòria del curs acadèmic 2017-2018, segons determina l'article 7.2 de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril.

d) Títol de tècnic/a superiors de Formació Professional.

e) Títol de tècnic/a dels ensenyaments professionals de Música o Dansa, acompanyat del certificat acadèmic amb les qualificacions dels cursos cinqué i sisé de l'especialitat corresponent.

2. En cas de presentació de la sol·licitud i la documentació acadèmica acreditativa per mitjans telemàtics (tràmit Z), i sempre que aquesta documentació acadèmica acreditativa no siga una còpia electrònica autèntica o estiga compulsada electrònicament, la persona adulta participant presentarà els dies de realització de la prova la documentació original indicada en l'apartat anterior o fotocòpia compulsada d'aquesta, per a la seua comprovació per part del tribunal, sense perjudici del que estableix l'apartat 6.d del resolc 5 de la present resolució.

3. A l'hora de fer efectiu el reconeixement d'equivalències en els diferents exercicis de la prova per a majors de vint anys, cal tindre en compte aquestes circumstàncies:

3.1. Norma general d'aplicació d'equivalències.

Amb caràcter general, a l'hora de reconéixer les equivalències dels diferents exercicis de la prova, cal aplicar el que determinen l'article 7 i els annexos II i III de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril, pel que fa als casos de:

a) Equivalències dels exercicis de la prova amb les matèries de Batxillerat amb qualificació positiva cursades amb anterioritat d'acord amb els currículums LOMQE, LOE i LOGSE: annex II.

b) Equivalències dels exercicis de la prova amb els exercicis superats en aquesta mateixa prova en convocatòries anteriors a l'any 2018 d'acord amb l'Ordre 1/2012, de 4 de gener, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula la prova per a persones majors de vint anys per a l'obtenció directa del títol de Batxiller a la Comunitat Valenciana: annex III.

c) Equivalències dels exercicis de la prova per a les persones aspirants que estiguen en possessió d'un títol de tècnic o tècnica superiors de Formació Professional o d'un títol de tècnic o tècnica dels ensenyaments professionals de Música o Dansa.

3.2. Casos específics d'aplicació d'equivalències.

a) Equivalència de les matèries de lliure configuració autonòmica.

– Amb caràcter general, l'aplicació d'equivalències de les matèries de lliure configuració autonòmica, Valencià: Llengua i Literatura I i Valencià: Llengua i Literatura II, segueix el mateix procediment aplicat a la resta de matèries del Batxillerat; és a dir, el que determina l'annex II.1 de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril.



– En cas que la persona sol·licitant haja cursat estudis de Batxillerat o haja realitzat la prova per a majors de vint anys d'Andorra, Catalunya o les Illes Balears, la qualificació positiva obtinguda en la matèria o matèries corresponents a la llengua pròpia s'ha d'aplicar a la matèria o matèries de lliure configuració autonòmica, Valencià: Llengua i Literatura I i Valencià: Llengua i Literatura II. En el supòsit que aquesta matèria o matèries no hagen sigut superades, no hi ha possibilitat d'aplicació d'equivalència a la persona sol·licitant.



b) Equivalència de les matèries de modalitat dels currículums LOE o LOGSE amb els exercicis 6 i 7 de la prova.

En cas que la persona sol·licitant aporte documentació acadèmica acreditativa d'haver superat matèries de modalitat dels currículums LOE o LOGSE, les equivalències de les quals no estiguen contemplades en l'annex II de l'Ordre 6/2018, el tribunal ha de remetre aquesta sol·licitud d'equivalència a la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica per al seu estudi i resolució.

c) Equivalència de matèries troncals d'opció segons l'organització de Batxillerat establida pel Decret 51/2018, de 27 d'abril, del Consell, pel qual es modifica el Decret 87/2015, de 5 de juny.

En cas que la persona sol·licitant aporte documentació acadèmica acreditativa d'haver superat matèries troncals d'opció, d'acord amb el currículum establit pel Decret 51/2018, de 27 d'abril, les equivalències de les quals no estiguen contemplades en l'annex II de l'Ordre 6/2018, el tribunal haurà de remetre aquesta sol·licitud d'equivalència a la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica per al seu estudi i resolució.

d) Equivalència de les matèries de Batxillerat superades en convocatòries anteriors de la prova d'altres comunitats autònomes de l'Estat espanyol.

En cas que la persona sol·licitant aporte documentació acadèmica acreditativa de matèries de Batxillerat superades, fins a la data de finalització del termini d'inscripció de cada convocatòria, en convocatòries anteriors d'aquesta mateixa prova realitzada en altres comunitats autònomes de l'Estat espanyol, el tribunal haurà de remetre aquesta sol·licitud d'equivalència a la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica per al seu estudi i resolució.



Huité. Llistes de persones admeses i excloses i de reconeixement d'equivalències

1. Una vegada finalitzat el termini d'inscripció en la prova de cada convocatòria, les direccions territorials d'Educació hauran de fer públiques, en la mateixa pàgina web d'inscripció a la prova assenyalada en el punt 1 del resolc 5 d'aquesta resolució, les llistes provisionals de les persones admeses i excloses, distribuïdes per demarcacions territorials, enumerades per ordre alfabètic amb indicació del tribunal i lloc de realització de la prova assignats a cada participant i, en el cas de les persones excloses, amb explicitació del motiu d'exclusió.



2. Les persones aspirants han de comprovar l'estat de la seua inscripció, per tal que aquelles que n'hagen resultat excloses, dins del termini de deu dies hàbils a partir de la seua publicació, puguen al·legar, esmenar i aportar, si escau, davant de la direcció territorial corresponent, la documentació justificativa perquè es prenga en consideració o no la seua reclamació de participació en la prova.

3. Vençut aquest termini, cada direcció territorial ha de publicar per aquest mateix mitjà, amb quinze dies naturals d'antelació mínima a la data de realització de la prova, les llistes definitives de participació. Amb aquest tràmit, es consideren resoltes les al·legacions i les reclamacions per part de la direcció territorial competent. La publicació per resolució d'aquestes llistes definitives posa fi a la via administrativa.



4. Amb una antelació mínima de vint dies naturals abans de la realització de la prova, cada tribunal ha de publicar en la seu corresponent la llista provisional de persones participants amb explicitació dels exercicis que ha de realitzar cada persona inscrita en la prova i de les equivalències concedides, denegades o pendents d'esmena. Per a cada equivalència concedida s'ha d'indicar la nota de l'exercici corresponent, el càlcul de la qual es realitzarà segons el que estableix l'article 12 de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril.

5. Contra les desestimacions de sol·licituds d'equivalències o contra la nota dels exercicis dels que ha sigut concedida, les persones interessades podran interposar una reclamació davant del tribunal que caldrà presentar en la secretaria del centre que actua com a seu en cada cas, així com procedir a l'esmena de la seua sol·licitud en cas d'haver sigut requerides, en el termini de deu dies hàbils.

6. Els tribunals han de fer pública la llista definitiva de persones participants tot indicant les mateixes dades referides a l'apartat 4 d'aquest mateix resolc, com a mínim, amb cinc dies naturals d'antelació a la data de celebració de la prova.

7. La direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica, a través de la pàgina web de la secció de Batxillerat, farà públiques les directrius generals de la prova i les eines autoritzades, informació que els tribunals difondran així mateix en els espais informatius habilitats en cada seu.



Nové. Avaluació, qualificació de la prova, publicació dels resultats i procediment de revisió i reclamació

1. L'avaluació i qualificació de la prova s'ha de regir pel que estableix l'article 12 de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril. Per a realitzar l'avaluació, els tribunals han de fer servir el model d'acta d'avaluació que figura en l'annex II d'aquesta resolució, així com emplenar el resum estadístic amb els resultats globals obtinguts per les persones participants en cada tribunal segons el model de l'annex V d'aquesta resolució.



2. Els tribunals constituïts en cada convocatòria han de fer públics, en l'espai d'informació escolar de l'institut d'Educació Secundària en què s'haja realitzat la prova o en les pàgines web dels centres respectius, els resultats de les qualificacions, prestant una cura especial al dret a la privacitat de les persones adultes participants d'acord amb la normativa vigent de protecció de dades de caràcter personal.



3. Les persones participants tenen dret a revisar la correcció dels exercicis de la prova d'acord amb el procediment i els terminis establits per cada tribunal que, en tot cas, han de respectar les instruccions generals donades per la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica.

4. En el supòsit que la persona interessada vulga presentar una reclamació, aquesta s'ha de presentar en la secretaria del centre en què s'ha examinat, dins del termini de cinc dies hàbils (d'acord amb l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril). La reclamació sobre la qualificació obtinguda en un o més exercicis de la prova ha d'estar adreçada al president o presidenta del tribunal, signada com cal i justificada tenint en compte els criteris de correcció aplicats, i en la seua resolució s'ha de seguir el procediment establit en l'article 14 de l'Ordre 6/2018, de 4 d'abril, d'acord amb el model que figura en l'annex I de l'Ordre 32/2011, de 20 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regula el dret de l'alumnat a l'objectivitat en l'avaluació, i s'estableix el procediment de reclamació de qualificacions obtingudes i de les decisions de promoció, de certificació o d'obtenció del títol acadèmic que corresponga.





Desé. Certificats de superació parcial de la prova i expedició del títol de Batxiller

1. Una vegada realitzada la prova, cada tribunal ha d'emetre la documentació acreditativa següent:

a) Per a les persones participants que superen la totalitat dels exercicis de la prova, un certificat d'obtenció del títol de Batxiller amb indicació de la nota mitjana de l'etapa de Batxillerat obtinguda en la prova, així com la referència a la modalitat corresponent, d'acord amb l'annex III d'aquesta resolució.

b) Per a totes les persones participants, un certificat de les qualificacions obtingudes en els diferents exercicis de la prova, a fi que les persones que hagen superat un o més exercicis, però no la totalitat, puguen acreditar aquesta circumstància en convocatòries successives. En cas de pèrdua d'aquest certificat, se'n podrà sol·licitar un duplicat a la secretaria del centre on s'haja realitzat la prova, d'acord amb l'annex IV d'aquesta resolució.

2. La direcció dels instituts d'Educació Secundària que actuen com a seus de la prova, a petició de la persona interessada i previ pagament de la taxa corresponent del títol de Batxiller, han de tramitar la sol·licitud d'expedició del títol de Batxiller per a aquelles persones participants que hagen superat la totalitat d'exercicis de la prova. Les persones que hagen superat la totalitat d'exercicis de la prova i que no estiguen en possessió de DNI o NIE s'atindran a la legislació estatal vigent pel que fa a les qüestions relatives a l'expedició del títol de Batxiller.



3. Per a la proposta d'expedició del títol de Batxiller cal seguir el procediment que determina l'Ordre 85/2010, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula el procediment per a l'expedició dels títols acadèmics i professionals, la gestió dels quals correspon a la Generalitat.

De conformitat amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, aquest acte no posa fi a la via administrativa i pot ser objecte d'un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, dins del termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicat.



València, 25 de novembre de 2022.– La directora general d'Innovació Educativa i Ordenació: Reis Gallego Perales.

Mapa web