Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 13 d'octubre de 2022, del Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines d'Alacant, per la qual es denega a Besolar Energy, SL, autorització administrativa prèvia, autorització administrativa de construcció, autorització d'implantació en sòl no urbanitzable corresponent a la central solar generadora fotovoltaica denominada FV Alicante, i les instal·lacions de connexió amb la xarxa de distribució d'energia elèctrica, incloses dues estacions de transformació, un centre de seccionament, així com una línia subterrània d'alta tensió d'evacuació d'energia elèctrica, situada la planta generadora en la parcel·la 75 del polígon 42 del terme municipal d'Alacant. Expedient ATALFE/2020/190. [2022/10935]

(DOGV núm. 9478 de 25.11.2022) Ref. Base de dades 010586/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives















Antecedents



Primer. Besolar Energy, SL, a través de representant degudament acreditat, va presentar una instància davant el registre telemàtic de la Generalitat Valenciana amb data 23 de desembre de 2020 (núm. de registre GVRTE/2020/1990913), en la qual sol·licita autorització administrativa prèvia, autorització administrativa de construcció i autorització d'implantació pel procediment integrat d'autorització de centrals fotovoltaiques que s'emplaçaran sobre sòl no urbanitzable, establit en el Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica, per a la instal·lació de central fotovoltaica, denominada FV ALICANTE, situada en la parcel·la 75 del polígon 42 (referència cadastral 03900A042000750000OH) del terme municipal d'Alacant (Alacant), incloent la seua infraestructura d'evacuació.



A aquesta sol·licitud acompanya el projecte de la planta, el projecte de la infraestructura d'evacuació i les separates corresponents a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, al Ministeri de Defensa, al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, a la Comunitat de Regants Alacant Nord, a i-DE Redes Eléctricas Inteligentes, SAU, a Telefónica, SA, a l'Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig i a l'Ajuntament d'Alacant.

Segon. Amb data 18 de febrer de 2021, consta acord d'admissió a tràmit del llavors Servei Territorial d'Indústria i Energia d'Alacant, de la sol·licitud d'autorització administrativa prèvia i de construcció, únicament als efectes de l'estipulat en l'article 1 del Reial Decret llei 23/2020, de 23 de juny, pel qual s'aproven mesures en matèria d'energia i en altres àmbits per a la reactivació econòmica i a l'efecte de l'estipulat en l'article 22 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica. Per tant, l'admissió a tràmit de la sol·licitud no prejutjarà el sentit de la resolució definitiva que s'adopte ni el resultat de l'avaluació territorial, urbanística, ambiental o de paisatge o qualsevol altra.



Tercer. Ha sigut sotmés al tràmit d'informació pública, durant el termini de trenta dies, en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant del 4 d'abril de 2022 (BOPA núm. 65), en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el 13 d'abril de 2022 (DOGV 9319) i en el corresponent tauler d'anuncis dels ajuntaments afectats.

Quart. En data 7 d'abril de 2022, se sol·licita informe en les matèries de la seua competència a la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, perquè prestara la seua conformitat o oposició a l'autorització sol·licitada i/o establira el condicionat tècnic procedent de conformitat amb l'article 24 de l'esmentat Decret llei 14/2020, de 7 d'agost.

Cinqué. En data 1 de juny de 2022 es rep informe de referència C-102/2022, de la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental, on es conclou que no es pot emetre un informe favorable sobre la instal·lació pretesa dins dels terrenys forestals on se situa. En aquest informe s'exposa:

«Les ubicacions on es pretén realitzar les obres de la planta solar fotovoltaica estan situades íntegrament sobre terreny forestal, en zona de clima semiàrid (Fitoclima IV1-IV1 – Mediterrani infraarbori estèpic), i amb un risc d'erosió potencial > 10 tm/ha/any (entre 15 i 40 tm/ha/any). A causa de l'escassa productivitat bioclimàtica, aquests terrenys presenten una gran dificultat per a la presència de vertaders boscos de manera estable, fins i tot en alguns casos ni tan sols de formacions frutescents de talla menor, constituint vertaders subdeserts. A més, aquestes zones es troben en situacions d'alta vulnerabilitat enfront de desestabilitzacions que, encara que no siguen especialment intenses, poden ser suficients per a desencadenar la pèrdua irreversible de les formacions vegetals existents, i a més és molt costosa la seua restauració o recuperació.

La gestió forestal d'aquests ecosistemes enfocada a la maximització de la infiltració, en detriment de l'escolament, i la millora de la coberta vegetal de les zones amb erosió alta o molt alta (>50 t/ha/any), augmentant la cobertura vegetal per damunt del 40 %, serà fonamental per a millorar el servei de regulació d'avingudes, especialment en les àrees detectades de major necessitat. Així com una gestió orientada a mantindre l'estabilitat de les masses en les zones on actualment la cobertura de vegetació és suficient. Per tant, es considera que aquestes zones han de ser gestionades i mantingudes en el seu caràcter forestal per a manteniment dels serveis ambientals que proporcionen, com ara: lluita contra la desertificació, conservació de sòls, la seua importància paisatgística, etc.»

Sisé. Aquest informe és notificat al promotor de la instal·lació en data 9 de juny de 2022, perquè prestara la seua conformitat, formulara les objeccions que estimara procedents, així com perquè aportara, si és el cas, la documentació sol·licitada, segons el que s'estableix en l'article 24 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica.

Seté. Es rep resposta del promotor a diversos informes, inclòs el de la Direcció General de Medi Natural esmentat, en data 16 de juny de 2022, en els següents termes:

«Tercera. Sobre l'informe de Medi Natural: …

(i) L'informe no té caràcter vinculant.

(ii) La normativa forestal (Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana i el Decret 98/1995, de 16 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat) i el PÀTFOR no prohibeixen la implantació de projectes fotovoltaics en sòl forestal. No es tracta d'un aprofitament forestal en el sentit definit per la normativa de forests.

(iii) De fet, si el Decret llei 14/2020 declara en el seu article 9.2 la compatibilitat de les muntanyes d'utilitat pública amb la implantació d'instal·lacions fotovoltaiques, amb més raó ha de ser permés en terreny privat, fins i tot forestal.

(iv) Com indica el mateix informe, es tracta d'una muntanya àrida que presenta escàs interés des d'un punt de vista vegetal.

(v) La meua representada ha tingut en compte l'erosió i els escolaments. La zona on se situa el projecte està afectada per la perillositat geomorfològica en el PATRICOVA. En l'escala de graduació, es tracta de la figura de protecció de menor intensitat.

El PATRICOVA no prohibeix la implantació del projecte en zones de perillositat geomorfològica, sempre que es justifique l'escassa incidència del risc d'inundació en relació amb l'activitat a implantar.



Besolar Energy va presentar un estudi d'inundabilitat amb la sol·licitud d'autorització del projecte que conclou que les mesures correctores d'execució del projecte mitiguen la perillositat geomorfològica en la parcel·la. Besolar Energy ja ho va tindre en compte i es remet íntegrament a aquest estudi.»

Es va remetre aquesta resposta del promotor a la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental en data 28 de juny de 2022.





Huité. Que es va rebre informe, de data 22 de juliol de 2022, de la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental en resposta al trasllat de les al·legacions del promotor on s'exposa que:

«(i) «L'informe no té caràcter vinculant.»: El Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica, estableix que: «es requerirà informe específic del departament d'ordenació del territori i paisatge a l'efecte de l'autorització de la construcció de la central en sòl no urbanitzable i, si és el cas, el pronunciament de l'òrgan ambiental quan el projecte estiga sotmés a avaluació ambiental. Aquests dos últims informes són vinculants a l'efecte de la tramitació del projecte, es pronunciaran a més sobre el pla de desmantellament de la central, i les discrepàncies d'aquests amb l'òrgan substantiu se sotmetran a l'arbitratge del Consell»



D'altra banda, en els seus articles 8 i 9 el decret s'estableix:

Article 8. Criteris generals per a la localització i implantació de centrals fotovoltaiques

3. Les centrals fotovoltaiques se situaran en emplaçaments compatibles amb el planejament territorial i urbanístic que complisquen les condicions idònies des del punt de vista energètic, ambiental, territorial i paisatgístic, així com de protecció del patrimoni cultural, històric i arqueològic. Aquestes instal·lacions, incloses les seues infraestructures d'evacuació fins a la connexió a les xarxes de transport o distribució d'energia elèctrica, deuran:3. b) Garantir els valors ambientals, culturals i paisatgístics del territori. c) Evitar els riscos naturals i induïts en el territori. e) Evitar, amb caràcter general, l'ocupació de sòl no urbanitzable protegit o afectat per figures de protecció mediambiental, així com els espais d'elevat valor natural amb independència del seu grau de protecció legal.

Pel que s'entén el caràcter vinculant de l'informe de l'òrgan ambiental competent, i necessari per a donar compliment al decret llei.



(ii) «La normativa forestal (Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat Valenciana i el Decret 98/1995, de 16 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 3/1993, de 9 de desembre, forestal de la Comunitat) i el PÀTFOR no prohibeixen la implantació de projectes fotovoltaics en sòl forestal. No es tracta d'un aprofitament forestal en el sentit definit per la normativa de muntanyes.»: si bé la Llei forestal no prohibeix expressament aquest tipus d'implantació, la limitació de l'informe s'entén en virtut de les lletres b i c de l'article 8 del decret llei, ja comentats, (b) Garantir els valors ambientals, culturals i paisatgístics del territori. c) Evitar els riscos naturals i induïts en el territori).



(iii) «De fet, si el Decret llei 14/2020 declara en el seu article 9.2 la compatibilitat de les muntanyes d'utilitat pública amb la implantació d'instal·lacions fotovoltaiques, amb més raó ha de ser permés en terreny privat, fins i tot forestal».: el decret llei en el seu art. 9.2. no determina per se aquest tipus de projectes com a compatibles, el que estableix és que: «Es consideren compatibles, condicionats a l'aplicació prèvia de la normativa sectorial que siga aplicable en cada cas, els projectes de centrals fotovoltaiques que es pretenga situar en els següents casos».



(iv) «Com indica el mateix informe, es tracta d'una muntanya àrida que presenta escàs interés des d'un punt de vista vegetal.» El que indica l'informe literalment és: «Les ubicacions on es pretén realitzar les obres de la planta solar fotovoltaica estan situades íntegrament sobre terreny forestal, en zona de clima semiàrid (Fitoclima IV1-IV1 – Mediterrani infraarbori estèpic), i amb un risc d'erosió potencial > 10 tm/ha/any (entre 15 i 40 tm/ha/any). A causa de l'escassa productivitat bioclimàtica, aquests terrenys presenten una gran dificultat per a la presència de vertaders boscos de manera estable, fins i tot en alguns casos ni tan sols de formacions frutescents de talla menor, constituint vertaders subdeserts. A més, aquestes zones es troben en situacions d'alta vulnerabilitat enfront de desestabilitzacions.» El que es pretén significar amb això és tot el contrari a l'exposat en l'al·legació (iv), és a dir, el que es tracta és de mantindre i conservar una vegetació natural, que exerceix uns serveis ambientals, i que per la dificultat d'això (per les característiques semiàrides de la zona), posseeix aquest interés.



(v) La meua representada ha tingut en compte l'erosió i els escolaments. La zona on se situa el projecte està afectada per la perillositat geomorfològica en el PATRICOVA. En l'escala de graduació, es tracta de la figura de protecció de menor intensitat: aquesta subdirecció general no és competent en la interpretació del PATRICOVA, però sí dels mapes de risc d'erosió, els quals es troben disponibles a través d'internet en el següent enllaç:

https://geocataleg.gva.es/#/search?uuid=spa_icv_coput_risc_de_erosion_potencial_1992&lang=spa

Nové. Es notifica, en data 2 d'agost de 2022, tràmit d'audiència a Besolar Energy, SL, i es trasllada aquest informe de la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental descrit en l'antecedent anterior, en considerar aquest informe determinant en el compliment dels criteris generals per a la localització i implantació de centrals fotovoltaiques descrits en el paràgraf tercer de l'article 8 en els seus punts b), c) i e), i se li concedeix un termini de deu dies hàbils per a al·legar i presentar els documents i justificacions que estime pertinents, de conformitat amb el que es disposa en l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, abans de dictar la corresponent resolució.



Desé. Que es van rebre al·legacions per part del promotor al tràmit d'audiència descrit en el punt anterior, en data 8 d'agost de 2022, on s'especifica:

«L'informe de Medi Natural qualifica com a desfavorable el projecte presentat bàsicament perquè ens trobem davant un terreny forestal, de clima semiàrid, amb escassa productivitat bioclimàtica, que constitueixen vertaders subdeserts, que són vulnerables i que per a aconseguir l'objectiu de la maximització de la infiltració en detriment de l'escolament s'ha de millorar la coberta vegetal.

No s'especifica espècie animal o vegetal sobre la qual es puga incidir o afectar amb l'actuació ni, per descomptat, espècie animal o vegetal que puga veure's amenaçada.

En conclusió, l'argument principal que s'utilitza per a emetre un informe desfavorable sobre l'actuació bàsicament consisteix en el fet que aquesta perjudicaria la infiltració (d'aigües) en detriment de l'escolament. L'argument sembla poc consistent, simple i bàsic: millor que el terreny estiga lliure de qualsevol actuació, ja que amb això es facilitarà la infiltració i s'evitarà l'escolament.

Aquest argument tan simple es pot aplicar a qualsevol actuació en sòl no urbanitzable, dels molts que en aquest moment s'estan tramitat per la mateixa conselleria, mitjançant declaracions d'interés comunitari, en sòl no urbanitzable. Amb aquest mateix criteri, haurien de desestimar-se tots aquests expedients, i s'hauria de procedir a la revisió o la no pròrroga de les DIC ja autoritzades.

Per contra, l'aplicació d'aquest criteri, absolutament restrictiu o prohibitiu, (o potser existeix alguna actuació en sòl no urbanitzable de les previstes en la mateixa llei i autoritzades per aquesta que no incomplisca aquesta interpretació?) comportaria la impossibilitat de qualsevol implantació.

Assumir aquest criteri suposa, de facto, carregar-se tots els acords europeus, estatals o autonòmics tendents a la implantació d'activitats fotovoltaiques en sòl no urbanitzable.

Així, fins i tot la no gens sospitosa Comissió Europea, en alguna de les recomanacions transcrites anteriorment, indica que no ha de servir d'argument…» Els estats membres han de vetlar perquè el sacrifici o pertorbació d'espècimens individuals d'aus silvestres i espècies protegides en virtut de la Directiva 92/43/CEE, del Consell (12), no siga un obstacle per al desenvolupament de projectes d'energies renovables»

És a dir, ni tan sols el sacrifici o pertorbació d'aus silvestres o espècies protegides. Malament es compadeix amb aquestes recomanacions l'argument de la filtració d'aigua en la terra enfront de l'escolament.



Però ni tan sols aquest argument és totalment cert, ja que, per la mateixa naturalesa de l'actuació i instal·lacions previstes, l'aigua de pluja igualment fluirà, permetent la seua infiltració en el terreny.

En conclusió, sembla que desestimar una actuació, que l'ordenament jurídic permet implantar, que les recomanacions de la Unió Europea van en el sentit de facilitar i afavorir aquesta implantació, el marc jurídic de la qual s'ha modificat de manera meteòrica per a permetre la implantació, no sembla el més adequat, i és totalment improcedent, des del nostre punt de vista, que es desestime una implantació com la sol·licitada, l'únic informe desfavorable de la qual es basa en arguments tan poc consistents tal com hem argumentat en el present escrit.»



Onzé. Que s'ha emés una proposta de resolució denegatòria per part de la Secció d'Inspecció i Control Energètic i Miner del Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines d'Alacant en data 13 d'octubre de 2022.



Als anteriors fets són aplicables els següents,





Fonaments de dret



Primer. La instrucció i resolució del present procediment administratiu correspon a la Generalitat Valenciana, en estar la instal·lació elèctrica objecte d'aquest radicada íntegrament en territori de la Comunitat Valenciana, i no estar enquadrada en les contemplades en l'article 3.13 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, que són competència de l'Administració general de l'Estat.

Segon. D'acord amb el que es disposa en l'article 4.1.b del Decret 88/2005, de 29 d'abril, regulador dels procediments d'autorització d'instal·lacions de producció, transport i distribució d'energia elèctrica que són competència de la Generalitat, concordat amb l'article 13 de l'Ordre 10/2022, de 26 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, mitjançant la qual es desplega el Decret 175/2020, del Consell, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, correspon al Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines d'Alacant la resolució del present procediment, per ser la potència a instal·lar igual o inferior a 10 MW.

Tercer. D'acord amb l'incís a) de l'article 3 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, la instal·lació està classificada dins del grup primer.



Quart. Conforme a l'article 53.1 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric i l'article 7 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, la construcció de les instal·lacions de producció d'energia elèctrica requereix una autorització administrativa prèvia i autorització administrativa de construcció, havent d'efectuar-se la seua tramitació i resolució de manera conjunta, segons estableix l'article 21.1 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica.

Cinqué. Segons estableix l'article 7 del capítol I, del títol III, Règim jurídic i procediment d'autorització de centrals fotovoltaiques i parcs eòlics del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica, aquest títol és aplicable als projectes de centrals fotovoltaiques i parcs eòlics l'autorització dels quals corresponga als òrgans competents de la Generalitat i queden excloses de la seua aplicació les centrals fotovoltaiques i els parcs eòlics d'aprofitament suprautonòmic, bé perquè la seua potència instal·lada siga superior a 50 MW o perquè excedisquen del territori de la Comunitat Valenciana.



Sisé. Segons l'article 8.3 del dit Decret llei 14/2020, les centrals fotovoltaiques se situaran en emplaçaments compatibles amb el planejament territorial i urbanístic que complisquen les condicions idònies des del punt de vista energètic, ambiental, territorial i paisatgístic, així com de protecció del patrimoni cultural, històric i arqueològic.



Aquestes instal·lacions, incloses les seues infraestructures d'evacuació fins a la connexió a les xarxes de transport o distribució d'energia elèctrica, hauran de: (…)

b) Garantir els valors ambientals, culturals i paisatgístics del territori.

c) Evitar els riscos naturals i induïts en el territori. (…)

e) Evitar, amb caràcter general, l'ocupació de sòl no urbanitzable protegit o afectat per figures de protecció mediambiental, així com els espais d'elevat valor natural amb independència del seu grau de protecció legal.



Seté. Per a la resolució i motivació d'aquest expedient són determinants els informes emesos per la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental amb referències C-102/2022, de dates 1 de juny i 22 de juliol de 2022, i, en aquest sentit, l'article 77, apartats 1 i 6, de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú estableix:



«Article 77. Mitjans i període de prova.

1. Els fets rellevants per a la decisió d'un procediment podran acreditar-se per qualsevol mitjà de prova admissible en dret, la valoració del qual es realitzarà d'acord amb els criteris establits en la Llei 1/2000, de 7 de gener, d'enjudiciament civil.»

I l'apartat 6 que assenyala que «Quan la prova consistisca en l'emissió d'un informe d'un òrgan administratiu, organisme públic o entitat de dret públic, s'entendrà que aquest té caràcter preceptiu.»



A més a més, en l'àmbit del procediment administratiu que recull la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú, aquesta llei estableix que «Els fets rellevants per a la decisió d'un procediment podran acreditar-se per qualsevol mitjà de prova admissible en dret»; i, en última instància, han de ser apreciats conforme als principis generals de valoració conjunta i de la sana crítica.



Per tot això, tenint en compte que el sentit de l'informe de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental és desfavorable i que, a l'empara del que s'estableix en l'article 8.3 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica, els arguments d'aquest informe suposen que aquest servei territorial haja d'assumir com a propis aquestos sense possibilitat de contradir-los ja que es realitzen en l'àmbit de les competències en matèria mediambientals, que exerceix l'òrgan esmentat, i considerar que les deficiències detectades no poden ser objecte d'esmena i a més, no s'ha proposat cap tipus de modificació sobre aquest tema per la mercantil promotora de l'expedient, la qual cosa impedeix l'atorgament de l'autorització administrativa, de conformitat amb els articles 77 i 80 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú en relació amb l'article 8 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, abans assenyalats.



Vist l'exposat i els preceptes legals esmentats i altres disposicions d'aplicació, aquest Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines d'Alacant resol:



Primer

Denegar la sol·licitud formulada per Besolar Energy, SL, d'autorització administrativa prèvia, autorització administrativa de construcció i autorització d'implantació en sòl no urbanitzable per a una instal·lació de producció d'energia elèctrica mitjançant tecnologia solar fotovoltaica, de potència instal·lada 8,6 MWn i 11,531 MWp de potència pic de mòduls fotovoltaics, denominada FV Alicante, inclosa la seua infraestructura d'evacuació, a situar en la parcel·la 75 del polígon 42 (referència cadastral 03900A042000750000OH), situada al terme municipal d'Alacant, a la província d'Alacant, a conseqüència del pronunciament desfavorable, segons un informe de la Direcció General de Medi Natural i Avaluació Ambiental.



Segon

Ordenar:

1. La publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant. A aquest efecte, i de conformitat amb l'article 30 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica, s'haurà de remetre als esmentats periòdics oficials la present resolució per a la seua publicació.

2. La publicació en la seu electrònica d'aquesta conselleria (https://cindi.gva.es/es/web/energia/alacant-er, en castellà, i https://cindi.gva.es/va/web/energia/alacant-er, en valencià) d'aquesta resolució.

3. La notificació de la present resolució al sol·licitant Besolar Energy, SL, al Ministeri de Defensa, al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, a la Comunitat de Regants Alacant Nord, a i-DE Redes Eléctricas Inteligentes, SAU, a Red Eléctrica de España, SA, a Telefónica, SA, a l'Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig, a l'Ajuntament d'Alacant i als interessats en el procediment Associació AHSA (Amics dels Aiguamolls del Sud d'Alacant) i l'Associació Trekrural.

4. La comunicació de la present resolució a la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica i a la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

Tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 30 i 31 del Decret llei 14/2020, de 7 d'agost, del Consell, de mesures per a accelerar la implantació d'instal·lacions per a l'aprofitament de les energies renovables per l'emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica.

En el cas que la voluntat de la promotora fora instal·lar la instal·lació solar fotovoltaica en una altra ubicació, aquesta haurà de presentar una nova sol·licitud d'autorització d'implantació, autorització administrativa prèvia i autorització de construcció. Així mateix, en cas de presentar-se sobre la base dels mateixos permisos d'accés i connexió, haurà de complir-se l'estipulat en la disposició addicional catorzena i l'annex II del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre, pel qual es regulen les activitats de transport, distribució, comercialització, subministrament i procediments d'autorització d'instal·lacions d'energia elèctrica, perquè les modificacions proposades en el projecte permeten continuar considerant la instal·lació com la mateixa a l'efecte dels permisos d'accés i connexió, i seguir-se la tramitació indicada en l'esmentada disposició addicional per a l'actualització dels dits permisos. En cap cas, l'actualització dels permisos d'accés i de connexió per aquesta causa comportarà la modificació de la data de concessió d'aquests permisos, que continuarà sent la mateixa que la del permís concedit, i conseqüentment les fites administratives previstes en l'article 1 del Reial Decret llei 23/2020, de 23 de juny, pel qual s'aproven mesures en matèria d'energia i en altres àmbits per a la reactivació econòmica.



Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la notificació de la present resolució, de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Alacant, 13 d'octubre de 2022.– La cap del Servei Territorial d'Indústria, Energia i Mines d'Alacant: Rosa María Aragonés Pomares.

Mapa web