Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 16 de novembre de 2022, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per la qual es convoquen les proves, per a persones sense requisits acadèmics, d'accés als ensenyaments esportius de règim especial de grau mitjà i de grau superior, conduents a les titulacions oficials de tècnic esportiu i tècnic esportiu superior en el curs 2022/2023. [2022/10889]

(DOGV núm. 9478 de 25.11.2022) Ref. Base de dades 010601/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives
    Descriptors:
      Temàtics: examen





El Decret 132/2012, 31 d'agost, del Consell, regula els ensenyaments esportius de règim especial en la Comunitat Valenciana (DOGV 6853, 03.09.2012). De conformitat amb aquest decret, i en el marc del que es disposa en l'Ordre de 10 de maig de 2004 (DOGV 4771, 09.06.2004), modificada parcialment per l'Ordre de 17 de novembre de 2006 (DOGV 5411, 20.12.2006), la conselleria competent en matèria d'educació convoca anualment, les proves per a l'accés als ensenyaments esportius en la Comunitat Valenciana per a aquells candidats i candidates que no complisquen els requisits acadèmics amb accés directe.

D'altra banda, l'Ordre ECD/158/2014, de 5 de febrer (BOE: 34, 08.02.2014), regula els aspectes curriculars, els requisits generals i els efectes de les activitats de formació esportiva, als quals es refereix la disposició transitòria primera del Reial decret 1363/2007, de 24 d'octubre (BOE: 268, 08.11.2007).

La Resolució de 15 de juliol de 2022, del secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional, dicta instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent en els centres que imparteixen ensenyaments esportius de règim especial a la Comunitat Valenciana, durant el curs 2022-2023 i regula els aspectes concrets aplicables durant aquest període específic.

Conforme a la Resolució de 12 de novembre de 2020, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per la qual s'estableix el currículum del programa experimental de les matèries que formen part de les proves d'accés als ensenyaments esportius de règim especial de grau mitjà i de grau superior, conduents a les titulacions oficials de tècnic esportiu i tècnic esportiu superior, i dels cursos preparatoris d'aquests en la Comunitat Valenciana (DOGV 8954, 17.11.2020).

D'acord amb la normativa indicada, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, fent ús de les competències que li confereix el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, resol:



Primer. Finalitat

Aquesta resolució té com a finalitat convocar les proves d'accés als ensenyaments esportius de règim especial, per a persones que no complisquen amb els requisits acadèmics establits en la normativa vigent. En concret, sense els títols de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o de Batxillerat a les quals fa referència l'article 22 del Decret 132/2012, de 31 d'agost, del Consell, conduents a les titulacions oficials de tècnic esportiu i tècnic esportiu superior i a les formacions esportives, regulades per l'Ordre ECD/158/2014, de 5 de febrer, per la qual es regula els aspectes curriculars, els requisits generals i els efectes de les activitats de formació esportiva, als quals es refereix la disposició transitòria primera del Reial decret 1363/2007, de 24 d'octubre.





Segon. Data de realització

Aquestes proves d'accés als ensenyaments esportius de règim especial, es realitzaran el divendres 20 de gener de 2023, tant per a l'accés als ensenyaments de grau mitjà de tècnic esportiu com a les de grau superior de tècnic esportiu superior.



Tercer. Lloc de realització

Les proves es realitzaran en els següents centres públics autoritzats de la Comunitat Valenciana.



Quart. Determinació dels centres examinadors.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el cas, de problemes d'espai degut a les limitacions d'aforament es podran derivar els últims aspirants matriculats que realitzen les proves en un altre centre. Les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport estudiaran les sol·licituds rebudes i determinaran el canvi de centre on hauran d'examinar-se aquests aspirants. El centre que haja rebut les sol·licituds d'aquestes persones les enviarà, juntament amb tota la seua documentació, al centre on hagen d'examinar-se i publicarà en la pàgina web del centre docent els llistats indicant la relació d'aquestes, indicant el nom i l'adreça del centre on hagen d'examinar-se; en la publicació d'aquests llistats el centre garantirà la privacitat de les persones que s'indiquen en aquests, mitjançant procediments d'anonimització de les dades personals, de manera que únicament s'indicarà la inicial del nom i els cognoms i les 4 últimes xifres del NIF, NIE o document acreditatiu d'identitat requerit.





Cinqué. Període d'inscripció

El període d'inscripció a les proves que es convoquen mitjançant aquesta resolució, estarà comprés entre els dies 9 i 13 de gener de 2023, tots dos inclosos.



Sisé. Requisits

De conformitat amb l'article 22 del Decret 132/2012, de 31 d'agost, del Consell, i l'article 64 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, (BOE 106, 04.05.2006) els aspirants hauran de reunir els requisits següents:



1. Per a la inscripció a la prova d'accés al grau mitjà de tècnic esportiu:

a) No estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent a efectes acadèmics ni de titulacions equivalents a l'efecte d'accés segons s'indica en la disposició addicional cinquena del Decret 132/2012, de 31 d'agost, del Consell.

b) Tindre, com a mínim, 17 anys complits dins de l'any natural de realització de la prova.



2. Per a la inscripció a la prova d'accés al grau superior de tècnic esportiu superior:

a) No estar en possessió del títol de Batxillerat o equivalent a efectes acadèmics, ni de titulacions equivalents a l'efecte d'accés, segons s'indica en la disposició addicional cinquena del Decret 132/2012, de 31 d'agost, del Consell.

b) Tindre una edat mínima de 19 anys complits dins de l'any natural de realització de la prova i estar en possessió del títol de tècnic esportiu en la corresponent modalitat o especialitat esportiva.



3. La prova d'accés a la Formació Professional de grau mitjà podrà substituir la prova d'accés al mateix grau dels ensenyaments esportius.



4. La part comuna de la prova d'accés a la Formació Professional de grau superior podrà substituir la prova d'accés al mateix grau dels ensenyaments esportius.



Seté. Sol·licitud

1. Per a efectuar la inscripció, les persones interessades hauran de presentar en els centres públics autoritzats, o bé, en els registres de les direccions territorials d'Educació, Cultura i Esport corresponent, així com, per qualsevol dels mitjans establits en la legislació bàsica de procediment administratiu comú de les administracions públiques, la documentació següent:

a) Sol·licitud, d'acord amb el corresponent model que s'indica en els annexos I i II d'aquesta resolució.

b) Fotocòpia del NIF o NIE o, si no n'hi ha, passaport, permís de residència o visat d'estudis.

c) Justificant de pagament de les taxes corresponents.

2. A més, per a concórrer a la prova de grau superior de tècnic esportiu superior, hauran d'acreditar estar en possessió del títol de tècnic esportiu en la modalitat o, en el seu cas, especialitat esportiva corresponent. L'acreditació es realitzarà mitjançant la presentació d'algun dels documents següents:

a) Fotocòpia compulsada del títol.

b) Fotocòpia compulsada del resguard acreditatiu del títol.

c) Certificació acadèmica que acredite estar en possessió del títol.

d) Certificació oficial del centre reconegut per l'Administració on es va realitzar el curs preparatori (si escau).

3. Al final del període establit per a la formalització de la inscripció, es publicarà, en el tauler d'anuncis i en el lloc web oficial del centre on es realitzaran les proves, una relació diferenciada per a cada prova d'accés dels sol·licitants admesos i, en el seu cas, exclosos. En la relació d'exclosos s'indicarà expressament el motiu d'exclusió i el termini per a esmenar el defecte. Finalitzat el termini d'esmena, es remetrà una còpia de les llistes d'admesos i exclosos al corresponent inspector o inspectora d'educació designat per a supervisar les esmentades proves.



4. Conforme a la normativa reguladora vigent, es retornaran les taxes sempre que es renuncie a la prestació o servei dins del període de matriculació o inscripció establit en la convocatòria, o dins del període d'esmena a les llistes d'admesos. Fora d'aquests terminis, haurà d'acreditar-se causa de força major. En tot cas, no haurà d'haver-se fet ús del servei o prestació.

El procediment per a la devolució de les taxes serà:

a) Sempre que es donen els requisits establits en la normativa vigent, es podrà sol·licitar la devolució de la taxa per mitjans telemàtics indicats en l'enllaç següent: http://ceice.gva.es/es/web/ensenanzas-regimen-especial/devolucio-taxes2

b) Llevat que s'indique expressament el contrari, la presentació telemàtica de la sol·licitud de devolució d'ingressos indeguts, comportarà l'autorització a l'Administració competent, perquè realitze la notificació de la resolució d'aquesta sol·licitud, per mitjans electrònics.

5. Tota la documentació s'arxivarà en el centre on es realitzaran les proves i estarà a la disposició de la comissió d'avaluació que examine a l'aspirant.



Huité. Informació i orientació

1. El contingut de la present resolució podrà ser consultat en el lloc web oficial d'informació a la ciutadania de la Generalitat Valenciana.



(https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=2287&version=amp)

2. La direcció del centre on es realitze les prova d'accés designarà el professorat dels diferents departaments didàctics i/o d'orientació que haurà d'aconsellar a les persones interessades per a la realització d'aquestes proves.

3. L'orientació tindrà com a objecte informar sobre el calendari, estructura, continguts i criteris d'avaluació.

4. Els avisos referents a les proves d'accés es faran públics en els taulers d'anuncis del centre on es realitzaran les proves i en el lloc web d'aquest.



Nové. Desenvolupament de les proves d'accés

1. La prova per a accedir als ensenyaments esportius de grau mitjà de tècnic esportiu, es realitzaran en els centres públics autoritzats indicats en l'apartat tercer d'aquesta resolució, d'acord amb el calendari següent:



Dia: divendres, 20 de gener de 2023

Horari:

8.00 hores: constitució de la comissió d'avaluació. El president adoptarà les mesures necessàries que garantisquen l'organització i el bon desenvolupament de les proves.

9.00 hores: primer exercici. Duració: 2 hores

11.30 hores: segon exercici. Duració: 2 hores.



2. La prova per a accedir als ensenyaments esportius de grau superior de tècnic esportiu superior, es realitzarà en el centre indicat en l'apartat tercer d'aquesta resolució, d'acord amb el següent calendari:



Dia: divendres, 20 de gener de 2023

Horari:

8.00 hores: constitució de la comissió d'avaluació. El president adoptarà les mesures necessàries que garantisquen l'organització i el bon desenvolupament de les proves.

9.00 hores: primer exercici (apartat A). Duració: 1 h 30 min.

11.00 hores: primer exercici (apartat B). Duració: 1 h 30 min.

13.00 hores: segon exercici. Duració: 2 h 30 min.



3. La prova de grau mitjà té com a objecte demostrar els coneixements i les habilitats suficients per a cursar amb aprofitament els ensenyaments d'aquest grau. Els continguts de la prova versaran sobre les capacitats bàsiques de l'Educació Secundària Obligatòria.

4. La prova de grau superior té com a objecte demostrar la maduresa en relació amb els objectius formatius del Batxillerat. Aquesta prova versarà sobre els coneixements i les capacitats bàsiques de les matèries comuns del Batxillerat.

5. L'estructura de la prova s'ajustarà al que es disposa en l'apartat sisé de l'Ordre de 10 de maig de 2004, modificada parcialment en l'apartat tercer per l'Ordre de 17 de novembre de 2006.

6. El currículum de les matèries sobre el qual versaran les diferents parts de les proves d'accés als cicles de grau mitjà i de grau superior són els establits en la Resolució de 12 de novembre de 2020, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, per la qual s'estableix el currículum del programa experimental de les matèries que formen part de les proves d'accés als ensenyaments esportius de règim especial de grau mitjà i de grau superior, conduents a les titulacions oficials de tècnic esportiu i tècnic esportiu superior, i dels cursos preparatoris d'aquestes en la Comunitat Valenciana.



7. Els exercicis de les proves seran elaborats per la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial i seran custodiats pels presidents de les comissions d'avaluació, que prendran les mesures oportunes per a salvaguardar la confidencialitat.



8. En qualsevol moment de la realització de la prova corresponent, els membres de la comissió d'avaluació podran procedir a la verificació de la identitat dels aspirants.



Deu. Supervisió de les proves d'accés

1. El director/a territorial de Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de València nomenarà un inspector o inspectora d'educació per a supervisar el desenvolupament de les proves, atendre les consultes que realitzen sobre aquest tema els centres públics autoritzats sobre aquest tema i remetre els exercicis de les proves al centre on es realitzaran, que seran custodiats per la comissió d'avaluació fins a la seua realització.



2. La Inspecció General d'Educació comunicarà el nom de l'inspector o la inspectora proposat/da per a organitzar el desenvolupament d'aquestes proves, a proposta de la direcció general amb competències en ensenyaments esportius de règim especial.



Onze. Comissions d'avaluació

1. Es constituirà una comissió d'avaluació en el centre designat per a realitzar les proves d'accés, composta per:

a) El president o presidenta, que serà un inspector o inspectora d'Educació.

b) Quatre vocals, preferentment del centre on es realitzen les proves, pertanyents al cos de professors d'Ensenyament Secundari i als departaments didàctics relacionats amb les matèries de les proves, dels quals el de menor edat actuarà com a secretari de la comissió.



c) A proposta del president, quan el nombre d'aspirants a realitzar les proves siga superior a 50, podrà incorporar assessors docents (col·laboradors) que es consideren necessaris en funció del nombre d'inscrits.



2. Els components de la comissió d'avaluació seran proposats pels respectius directors territorials d'Educació, Cultura i Esport.



3. Els membres de les comissions d'avaluació estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació que indiquen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



4. La comissió d'avaluació tindrà les funcions següents:

a) Organització i realització de les proves d'accés.

b) Correcció i qualificació.

c) Emplenament de les actes d'avaluació segons els models dels annexos III i IV de la present resolució i publicació dels resultats.



d) Resolució de les reclamacions de qualificacions considerades incorrectes.

e) Expedició dels certificats acreditatius de superació de la corresponent prova d'accés segons els models dels annexos V i VI d'aquesta resolució.

f) Informar, mitjançant el seu president, l'inspector o la inspectora d'Educació que supervisa les proves de les incidències rellevants que es produïsquen durant el seu desenvolupament, així com remetre les llistes provisionals i definitives per a la seua publicació en els taulers d'anuncis de les direccions territorials.

5. En la seua actuació, la comissió d'avaluació tindrà present l'assenyalat en els articles 10, 11 i 12 de l'esmentada Ordre de 10 de maig de 2004, a excepció de la qualificació de les proves d'accés que, de conformitat amb l'article 23 del Decret 132/2012, del Consell, es realitzarà de la manera següent:

a) La nota final de la prova per a l'accés al grau mitjà, expressada en l'escala numèrica d'1 a 10, amb dos decimals, serà la mitjana aritmètica de les notes aconseguides en les diferents parts, sempre que aquestes siguen superiors o iguals a quatre.

b) La nota final per a l'accés al grau superior, expressada en l'escala numèrica d'1 a 10, amb dos decimals, serà la mitjana aritmètica de la nota de la prova d'accés i la nota final dels ensenyaments de tècnic esportiu, sempre que tots dos siguen superiors o iguals a quatre. Quan s'haja realitzat el curs de preparació reconegut oficialment per l'administració competent de la prova d'accés, la nota final de la prova serà la suma de la mitjana aritmètica més la puntuació que resulte de multiplicar per 0,15 la qualificació obtinguda en el curs de preparació quan aquesta siga cinc o superior. En cap cas la nota resultant serà major a 10. L'acreditació de la nota d'aquest curs serà aportada per la persona candidata mitjançant certificació oficial del centre on es va cursar.



c) En tots els casos seran positives les qualificacions finals iguals o superiors a cinc i negatives les inferiors a cinc.

6. En el termini màxim de 15 dies des de la publicació de les llistes definitives, el president de cada comissió d'avaluació remetrà a la corresponent Direcció Territorial d'Educació, Cultura i Esport, una còpia de les actes d'avaluació i un informe sobre les reclamacions presentades, el resultat d'aquestes i les observacions que puguen ser rellevants per a futures actuacions. Les direccions territorials remetran a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial una còpia dels esmentats informes.



Dotze. Protecció de dades

1. Les proves d'accés als cicles formatius d'ensenyaments esportius de règim especial objecte de la convocatòria, requereixen el tractament de dades personals de les persones sol·licitants de l'admissió a les proves o dels seus representants legals, per la qual cosa s'apliquen les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



2. En compliment del que disposa l'article 13 de l'RGPD, la informació en matèria de protecció de dades és la següent:

a) Responsable del tractament:

– Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Av. de Campanar, 32. 46015 València. Correu electrònic: protecciodedadeseducacio@gva.es.



b) Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat. Passeig de l'Albereda, 16. 46010 València. Correu electrònic: dpd@gva.es.

c) Finalitat del tractament: les dades personals es tractaran per a tramitar i gestionar la realització de les proves d'accés als cicles formatius d'ensenyaments esportius de règim especial, expedició de certificats d'haver superat les proves i resolució de possibles reclamacions.



d) Les bases de legitimació general aplicables al tractament de dades són les previstes en els apartats c i e de l'article 6.1 de l'RGPD (l'interés públic i l'obligació legal).

e) Persones destinatàries de les dades: d'acord amb les lleis i per a complir una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria, les dades personals podran ser comunicades tant a les plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (PAI), per a comprovar les dades de persones sol·licitants o situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, com a altres administracions i institucions públiques, entre les quals es troben, sense caràcter limitatiu, òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la UE, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Corts Valencianes, Sindicatura de Comptes, IGAE, Defensor del Poble, Síndic de Greuges, Agència Valenciana Antifrau, Delegat de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment. Si és el cas, les dades podran ser tractades a instàncies de la Conselleria per tercers encarregats del tractament.



f) Les dades no seran objecte de transferències internacionals.

g) Totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. La falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

h) Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i pels terminis establits en les normes vigents per a complir obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.



i) Drets: la persona interessada té dret a sol·licitar del responsable del tractament l'accés, rectificació i supressió de les seues dades de caràcter personal, així com la limitació o oposició tant al tractament d'aquestes dades com no ser objecte de decisions individuals automatitzades, que en el cas de la Conselleria, es farà de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: http://www.gva.es/va/proc19970.



j) A més de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, si la persona interessada considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals, pot reclamar davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible en https://www.aepd.es. Així mateix, també pot formular prèviament reclamació davant la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat, de conformitat amb el que s'indica en la pàgina següent: http://www.gva.es/proc22094.













DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Incidència de despesa

L'aplicació d'aquesta resolució no podrà tindre incidència en l'increment de la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignada a la direcció general competent en matèria d'ensenyaments esportius de règim especial i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans materials de la citada unitat administrativa.



Segona. Necessitats extraordinàries d'aplicacions informàtiques

A la implementació d'aquesta resolució no li és aplicable el que s'estableix en l'article 94 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, ja que aquesta no comporta la implantació d'un nou programa o nous mètodes informàtics. Tampoc li és aplicable el que s'estableix en la Instrucció de Servei número 4/2012, sobre la coordinació informàtica dels projectes normatius i actes administratius.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Aquesta resolució tindrà efectes l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Segona

Contra aquesta resolució, que no esgota la via administrativa, les persones interessades podran interposar un recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





València, 16 de novembre de 2022.– El director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial: Manuel Gomicia Giménez.

Mapa web