Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de novembre del 2022, del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es convoca un concurs per a la provisió de places de professorat associat a temps parcial. (PAL ORD 3/2022). [2022/10873]

(DOGV núm. 9478 de 25.11.2022) Ref. Base de dades 010571/2022


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



La Universitat Jaume I de Castelló convoca un concurs per a la provisió de places de personal laboral docent contractat temporal a temps parcial per al curs acadèmic 2022/23, en la categoria de professorat associat, que es detallen en l'annex I, d'acord amb les següents





Bases



Primera. Normes generals

El concurs es regeix pel que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari; els Estatuts de la Universitat Jaume I, aprovats pel Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell de la Generalitat; el Reglament dels concursos de selecció d'ajudants, de professorat ajudant doctor i associat de la Universitat Jaume I de Castelló, aprovat en el Consell de Govern núm. 4, de 24.04.2020), i el que es disposa en aquestes bases.



Tots els actes administratius en relació amb aquest procediment es publicaran en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I (TAO-UJI) https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/, que serviran de notificació a les persones interessades a tots els efectes.



Segona. Requisits

Les persones que desitgen participar en aquesta convocatòria han de complir els requisits següents:

2.1. Generals

a) Haver complit els setze anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) Les persones estrangeres no comunitàries i les que no puguen ser incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals realitzats per la Unió Europea i ratificats per Espanya han de disposar del permís de residència i de treball abans de la formalització dels corresponents contractes.

c) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca el compliment de les funcions corresponents a les places convocades.



d) No haver estat separat o separada per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics o per a l'accés al cos o escala funcionarial. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han d'acreditar igualment no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni estar sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu Estat, l'accés a la funció pública.

e) Estar en possessió de la titulació superior. Les titulacions universitàries estrangeres han d'estar correctament homologades o, si escau, disposar de la resolució d'equivalència corresponent.

f) És requisit per a concursar el coneixement, degudament acreditat, de qualsevol de les dues llengües oficials de l'UJI.

El coneixement de valencià es pot acreditar mitjançant el certificat de coneixement de nivell C1 de valencià o equivalent segons la Taula d'equivalències de certificats, diplomes, títols i cursos de coneixements d'idiomes de la Universitat Jaume I.

El coneixement de castellà es pot acreditar mitjançant el certificat de coneixement de nivell C1 d'espanyol o equivalent segons la Taula d'equivalències de certificats, diplomes, títols i cursos de coneixements d'idiomes de la Universitat Jaume I.

Així mateix, s'entén que acrediten el coneixement de castellà en el nivell C1 les persones que aporten un títol de grau universitari o equivalent de l'Estat espanyol, o de qualsevol Estat on l'espanyol és llengua oficial.

g) Haver abonat les taxes establides en aquesta convocatòria o acreditar-ne l'exempció o bonificació del pagament dins del període de presentació de sol·licituds.

h) Si s'han prestat serveis a l'UJI com a professorat associat, ha d'adjuntar-se un certificat de l'avaluació docent expedit per l'OPAQ: sol·licitud de certificat d'avaluació docent.

– Si s'han prestat serveis com a professorat associat en més de tres cursos anteriors al curs corresponent a la data de la convocatòria, la persona sol·licitant no ha de tindre un resultat d'insuficient en l'avaluació de l'activitat docent en tres o més cursos.

– Si s'han prestat serveis com a professorat associat en tres cursos anteriors al curs corresponent a la data de la convocatòria, la persona sol·licitant no ha de tindre un resultat d'insuficient en l'avaluació de l'activitat docent en dos o més cursos.

– Si s'han prestat serveis com a professorat associat en menys de tres cursos anteriors al curs corresponent a la data de la convocatòria, la persona sol·licitant no ha de tindre cap resultat d'insuficient en l'avaluació de l'activitat docent.

i) Acreditar que s'exerceix, fora de l'àmbit acadèmic universitari, com a especialista de reconeguda competència, una activitat remunerada laboral, professional o en l'Administració pública, per a la qual capacite el títol acadèmic que posseeix.

· Professionals per compte propi: informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (Règim Especial de Treballadors Autònoms), o una còpia de l'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Tributària i de les declaracions trimestrals dels pagaments a compte de l'IVA o l'IRPF.

· Professionals per compte d'altri: informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas dels empleats i empleades públics, certificat de serveis expedit per les unitats de personal corresponents.

2.2. Específics

2.1.1. Per a presentar-se a les places amb el requisit específic de docència en valencià és necessari acreditar el coneixement de valencià de nivell C1. Les persones interessades han d'acreditar aquest requisit mitjançant el certificat corresponent de coneixements d'acord amb l'annex ii (Taula d'equivalències de certificats, diplomes, títols i cursos de coneixements d'idiomes, aprovada en la sessió núm. 2/20, de 24 de febrer de 2020, del Consell de Govern de la Universitat Jaume I).



2.1.2. Estar en possessió de la titulació superior específica que s'indica com a requisit en la descripció de les places que es realitza en l'annex i. Les titulacions universitàries estrangeres han d'estar correctament homologades o disposar de la corresponent resolució d'equivalència.



Els requisits generals i específics s'han de complir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Tercera. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

3.1. El termini de presentació és de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

3.2. Les sol·licituds han de presentar-se exclusivament per mitjans electrònics, a través del procediment electrònic establit per la Universitat Jaume I: Tauler d'Anuncis Oficial (TAO-UJI), Convocatòries PDI: https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/.

El tractament de la informació per mitjans electrònics té en compte el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i altres disposicions que li siguen aplicables. Per a presentar la sol·licitud per via electrònica s'ha de posseir un certificat digital de signatura electrònica, el DNI electrònic o el sistema d'identificació Cl@ve.



Quan s'utilitze l'opció «Registrar compte d'usuari» s'hi ha d'adjuntar còpia del DNI. La sol·licitud s'ha d'omplir en línia a través del Registre Electrònic de la Universitat Jaume I, mitjançant el TAO-UJI.



3.3. La sol·licitud-currículum per a participar en el concurs ha d'estar correctament formalitzada d'acord amb el model que publica la Universitat i que s'inclou en la convocatòria. S'han d'annexar a la sol·licitud els documents acreditatius dels requisits establits per a participar en el concurs, tret que ja es troben en poder de la Universitat Jaume I, d'acord amb el que es preveu en l'article 53 de la Llei 39/2015. Les persones que ja s'hagen presentat en altres ocasions poden recuperar la informació disponible en el botó habilitat a aquest efecte.



La concurrència d'aquests requisits es refereix sempre a una data igual o anterior a la data d'expiració del termini fixat per a sol·licitar la participació en el concurs.

A la sol·licitud-currículum s'han d'annexar els documents acreditatius dels mèrits al·legats seguint l'ordre i numeració de la relació de mèrits presentada en la dita sol·licitud-currículum. Els mèrits que no estiguen indicats en el currículum no seran avaluats.

3.4. Organització dels arxius

La documentació presentada en els apartats de «Requisits i mèrits» ha de presentar-se per mòduls en fitxers.PDF, en el mateix ordre del barem. Per cada mòdul/apartat del barem s'hi ha d'adjuntar un únic fitxer.PDF, que pot ser en format comprimit (.zip,.gzip…), no xifrat i sense contrasenya.

3.5. Juntament amb la sol·licitud-currículum s'ha de presentar la documentació següent:

– DNI o passaport en vigor.

– Títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició d'aquest. En el cas de títols estrangers, s'hi ha adjuntar la credencial corresponent d'homologació amb els títols oficials de l'Estat espanyol o amb els reconeguts per les autoritats espanyoles segons la normativa vigent en aquesta matèria.

–Documentació acreditativa dels requisits exigits i mèrits al·legats.



– Si s'han prestat serveis amb docència a l'UJI, certificat d'avaluació de l'activitat docent.

–Justificant del pagament de les taxes.

3.6. Les persones que opten a més d'una plaça amb diferent codi han de presentar una sol·licitud independent per a cadascuna, acompanyada de la documentació complementària, i abonar les taxes que s'estableixen per a la participació en cada concurs.

En el cas de convocatòria conjunta de places, s'han d'especificar en una instància totes les places a què es refereix la convocatòria, acompanyada d'una única documentació complementària i un pagament únic de taxes. Es considera que la convocatòria de places és conjunta quan, en l'annex i, el dígit referent al nombre de places és superior a 1 dins del mateix codi de concurs.

3.7. La Universitat pot requerir en qualsevol moment els originals dels documents presentats, si ho considera necessari.

3.8. Els mèrits al·legats en el currículum que no es justifiquen documentalment no es tindran en compte en la resolució del concurs.

3.9. Els documents acreditatius dels requisits presentats en un idioma diferent dels oficials de l'UJI s'han de presentar acompanyats de la traducció jurada a qualsevol dels idiomes oficials de l'UJI.





Quarta. Pagament

4.1. La taxa que s'ha d'abonar per a la participació en el concurs és de 30 euros. El pagament aquesta taxa s'ha d'efectuar amb targeta de crèdit o dèbit, a través de l'enllaç previst en la corresponent convocatòria publicada en el TAO-UJI, en el moment en què es presente la sol·licitud.

4.2. En cap cas el pagament de les taxes suposa la substitució del tràmit de presentació davant l'administració dins del termini i en la forma escaients.

4.3. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret de devolució de taxes.



Cinquena. Bonificacions i exempcions

5.1. Bonificacions

Gaudeixen d'una bonificació del 50 % els membres de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general. El pagament d'aquesta taxa s'ha d'efectuar mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través de l'enllaç previst en la corresponent convocatòria publicada en el TAO-UJI, en el moment en què es presenta la sol·licitud, per un import de 15 euros.

5.2. Exempcions

Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Els membres de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones aspirants que acrediten un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

d) Les persones aspirants en situació d'exclusió social acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

Les persones esmentades en els paràgrafs anteriors han de fer constar expressament el motiu de la bonificació o l'exempció en l'apartat corresponent de la sol·licitud, i han de presentar les certificacions corresponents que acrediten aquesta condició.

Sisena. Comissions de selecció

6.1. La composició de les comissions s'efectuarà d'acord amb l'article 108 del Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell, d'aprovació dels Estatuts de la Universitat Jaume I de Castelló i del Reglament dels concursos de selecció d'ajudants, de professorat ajudant doctor i associat de la Universitat Jaume I de Castelló.

6.2. Aquestes comissions, en què s'ha de mirar que hi haja una composició equilibrada entre dones i homes, han d'estar integrades per membres preferentment d'aquesta universitat i formades per:

a) La presidència, designada pel Rectorat entre professorat de l'àrea de coneixement.

b) Dos membres vocals designats pel departament entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça i, si no n'hi ha, d'àrees afins.



c) Un membre vocal designat pel Rectorat entre un mínim de cinc proposats pel departament.

d) Un membre vocal designat pel Rectorat entre un mínim de cinc proposats per l'òrgan de representació sindical competent.



Els membres d'aquestes comissions han de posseir la competència tècnica suficient per a valorar els mèrits de les candidatures.

Per a cada comissió s'han de nomenar tants membres suplents com titulars

6.3. En les comissions en què hi haja membres de distints cossos docents i categories de professorat actuarà com a secretari o secretària qui pertanga al cos docent o categoria de professorat amb menor categoria i, dins d'aquesta, el de menys antiguitat. En les comissions formades per membres del mateix cos, actuarà com a secretari o secretària el membre de menor antiguitat dins del cos.



6.4. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable, excepte quan hi haja una causa justificada que li impedisca actuar com a tal. L'apreciació de la causa al·legada correspon al Rectorat, que emetrà una resolució en el termini de cinc dies comptadors des de la recepció de la renúncia. Tot seguit, s'actuarà, si escau, d'acord amb el procediment que s'estableix en l'apartat 6.6.

S'entén que concorre una de les causes justificades de renúncia quan un professor o professora ha sigut nomenat per a dues o més comissions i acredite que coincideixen en el temps, totalment o parcialment, les actuacions corresponents al període comprès entre la constitució de les comissions i la qualificació de les persones concursants. En el cas que el professorat afectat al·legue aquesta causa, ha de romandre en la comissió que primer s'havia constituït i, si no és possible utilitzar aquest criteri de prioritat, queda a la lliure decisió d'aquest l'exercici de l'elecció i les renúncies pertinents.

6.5. Els membres de les comissions s'han d'abstindre de participar-hi quan concórrega en aquests alguna circumstància de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Prèviament a la valoració, els membres de la comissió han de signar una declaració expressa de no trobar-se en cap de les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

6.6. En els casos d'abstenció, de recusació o de causa justificada que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests s'han de substituir pels membres suplents respectius. En el cas excepcional que també en el membre suplent concórrega algun dels supòsits abans citats, la Universitat nomenarà un nou membre suplent.

6.7. Les comissions resoldran tots els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació d'aquestes normes i també els que puguen produir-se en els casos no previstos. El procediment d'actuació de les comissions s'ha d'ajustar en tot moment al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

6.8. Els membres de la comissió de selecció tenen el deure de guardar el degut sigil i confidencialitat respecte dels assumptes tractats, així com les dades de caràcter personal o qualsevol informació que faça referència a persones físiques identificades o identificables.



6.9. La comissió pot declarar desert el concurs o establir un mínim de puntuació perquè una candidatura siga seleccionada.



Setena. Barems

7.1. Els barems genèrics aplicables en aquesta convocatòria figuren en l'annex ii i en l'enllaç següent: Barems genèrics.

7.2. Els barems específics de cada departament adequats a les necessitats concretes de cada àrea de coneixement són els que hi ha publicats en la pàgina web del Servei de Recursos Humans i en l'enllaç Barems específics.

7.3. Els mèrits no especificats explícitament en el barem únicament es poden valorar en l'apartat «Altres mèrits».



Vuitena. Publicació de llistes i nomenament de la comissió de selecció

8.1. Llistes provisionals de persones admeses i excloses i publicació dels membres de la comissió de selecció

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei de Recursos Humans publicarà en el TAO-UJI la resolució provisional de persones admeses i excloses per a cadascuna de les places convocades, així com els membres de la comissió de selecció. El termini per a esmenar les causes d'exclusió, recusar algun membre de la comissió o corregir errors o omissions, serà de deu dies hàbils comptadors des de la publicació. Acabat aquest termini, es farà pública la resolució definitiva de persones admeses i excloses.

El mateix termini servirà per a aportar la justificació documental dels mèrits al·legats i numerats en la instància-currículum que no s'hagen acreditat dins del termini de presentació de sol·licituds. La falta d'acreditació en aquest termini comportarà la no valoració del mèrit. Aquest termini no permet en cap cas adduir i documentar mèrits que no hagen sigut inclosos i numerats en la instància-currículum.

Per a admetre documentació en aquest termini, les persones interessades han d'haver fet constar en la instància-currículum que aquest document al·legat s'ha sol·licitat dins del termini i està pendent de recepció.

8.2. Llistes definitives de persones admeses i excloses

Finalitzat aquest termini, i revisades les al·legacions presentades, el Servei de Recursos Humans publicarà en el TAO-UJI la resolució definitiva de persones admeses i excloses.



Novena. Valoració dels mèrits

9.1. El procés de selecció consisteix en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats de les persones aspirants i en l'aplicació dels barems.



9.2. Les comissions de selecció poden acordar, de forma justificada, avaluar les candidatures amb una entrevista personal. En l'acord de celebració de l'entrevista se n'ha de fer públic el contingut. La comissió de selecció ha de deixar constància per escrit i de manera motivada de les raons de la qualificació de cada aspirant. La puntuació màxima d'aquesta entrevista és de 20 punts, que s'han de sumar a la resta dels mèrits.



Desena. Resolució del concurs

10.1. La comissió de selecció emetrà l'acta d'adjudicació de la plaça. L'acta ha d'anar acompanyada de la puntuació final i desglossada en cada apartat general, de cadascuna de les persones valorades, d'acord amb els barems aplicats. L'aplicació dels coeficients correctors previstos en els barems ha d'estar motivada explícitament.

10.2. La comissió de selecció pot declarar la plaça deserta.

10.3. La resolució de provisió de la plaça es publicarà en el TAO-UJI juntament amb la puntuació final de les candidatures per ordre de prelació.

També s'enviarà un SMS a les persones que hagen facilitat un número de telèfon mòbil i marcat la casella a aquest efecte en la instància presentada.



Onzena. Llista d'espera i borses de treball

11.1. Les candidatures no seleccionades i que figuren en la proposta de la comissió de selecció, passaran, per ordre de prelació, a formar part d'una llista d'espera. En el cas de renúncia del candidat o candidata proposat o baixa definitiva, o per qualsevol altra causa, es proposarà el següent aspirant per ordre de puntuació excepte les persones que ja estiguen contractades amb la mateixa figura d'igual o major dedicació.



També es podrà utilitzar aquesta llista d'espera quan es donen les circumstàncies indicades en l'article 24 del Reglament dels concursos de selecció d'ajudants, de professorat ajudant doctor i associat de la Universitat Jaume I de Castelló (aprovat en Consell de Govern núm. 4, de 24.04.2020). Aquesta llista d'espera és vàlida per a dos cursos acadèmics, el curs 2022/23 i el següent.

11.2. Per a cobrir les diferents incidències i necessitats se citarà les persones de la llista d'espera, per mitjans electrònics, a l'adreça electrònica que hagen fet constar en la sol·licitud.

11.3. Les persones contractades per a cobrir necessitats sobrevingudes per mitjà de la llista d'espera que finalitzen el contracte abans que expire la validesa de la llista, tornaran a ser-hi incloses en la seua posició d'origen.



Dotzena. Formalització dels contractes

12.1. Les persones seleccionades per a la provisió de places han de manifestar, en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució de la comissió de selecció en el TAO-UJI, l'acceptació del contracte que se'n puga derivar. Qualsevol situació que ho impedisca ha de ser al·legada per escrit per la persona interessada. Si no és així i s'esgota el termini sense haver signat el contracte, la persona interessada perdrà el seu dret. En cap cas la persona designada pot iniciar les activitats docents sense haver signat el contracte.



Aquesta acceptació o renúncia s'ha de comunicar per correu electrònic a pdirrhh@uji.es i s'hi ha de fer constar que accepta o renuncia a la plaça (codi de concurs) i el nom complet.

12.2. En el cas d'acceptació, en els dos dies següents a la data d'acceptació s'hi ha de presentar la documentació necessària per a la signatura del contracte. Si no ho fa en aquest termini, o ha rebutjat la plaça, es contractarà la candidatura següent per ordre de puntuació.

12.3. La signatura del contracte està supeditada a l'inici de la causa que ha motivat la convocatòria de la plaça corresponent. Amb caràcter general, la signatura dels contractes serà, segons corresponga, a l'inici del curs acadèmic, a l'inici del segon semestre acadèmic, o en la data d'inici que aparega en la convocatòria.

12.4. La persona seleccionada ha de signar el contracte en el termini que s'estableix en la notificació electrònica del Servei de Recursos Humans-PDI. La signatura del contracte és personal i intransferible. El contracte se signa abans de la incorporació a les tasques docents, i seran nul·les i sense efecte qualssevol actuacions que contravinguen l'anterior. La signatura es realitzarà per mitjans electrònics.

12.5. La formalització del contracte de les persones seleccionades queda condicionada a la presentació per part d'aquestes i comprovació pel Servei de Recursos Humans-PDI de la total identitat entre els documents originals i les fotocòpies aportades en el procés selectiu relatius al compliment dels requisits.

12.6. Abans de la signatura del contracte han de verificar en el departament a què pertany la plaça convocada a concurs la jornada i l'horari de treball que els correspon, d'acord amb el POD del departament. La contractació està condicionada a l'autorització de compatibilitat i a l'estricte compliment de l'horari en tots dos llocs.

12.7. Quan per causa no imputable a l'Administració no es produïsca la signatura del contracte per la candidatura més valorada per la comissió de selecció en els terminis establits en aquest article, o aquesta renuncie a la plaça o trie un altre nomenament incompatible, es contractarà la candidatura següent per ordre de puntuació, sempre que aquesta arribe a la puntuació mínima que, si escau, siga exigida per acord de la comissió de contractació per a ocupar la plaça.

No obstant això, amb caràcter extraordinari i per motius justificats documentalment, el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, a petició de la persona interessada, pot ampliar el termini de signatura del contracte quan, per motius acreditats, siga impossible o dificultós per a la persona interessada la incorporació a la Universitat dins dels terminis establits.

12.8. La persona proposada per a ocupar la plaça ha d'aportar, per a la signatura del contracte, la següent documentació:

a) DNI/ NIE o passaport.

b) Títol universitari, acompanyat de la credencial d'homologació, de la certificació d'equivalència o de l'acreditació del reconeixement professional, si escau.

c) Permís de residència en els termes indicats en el requisit que figura en la base 2.1.b, si escau.

d) Document d'afiliació a la Seguretat Social, MUFACE o MUGEJU, si escau.

e) Dades del compte bancari per a la domiciliació de l'ingrés de nòmina segons el model següent: Domiciliació de nòmina.

f) Acreditació del requisit d'activitat professional remunerada fora de l'àmbit docent universitari:

L'acreditació d'aquesta activitat s'ha de realitzar amb la documentació següent:

– Professional per compte propi: informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (Règim Especial de Treballadors Autònoms), o una còpia de l'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Tributària i de les declaracions trimestrals dels pagaments a compte de l'IVA o l'IRPF.

– En el supòsit que, en l'activitat professional que s'exerceix, no resulte obligatòria l'alta en cap dels règims del Sistema de la Seguretat Social, conforme a la regulació de la professió col·legiada, s'ha de presentar certificació del col·legi professional corresponent que acredite l'exercici de l'activitat professional i que es troba d'alta i al corrent dels pagaments en la Mutualitat de Previsió corresponent.



– Professional per compte d'altri: informe de vida laboral actualitzat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social i certificat/faig constar de l'empresa de la seua activitat principal, amb el detall horari de la jornada setmanal que ha de realitzar.

– Empleats i empleades públics (personal funcionari o laboral): certificat, expedit per la corresponent administració, en què s'indique el cos, escala, plaça o categoria, que la persona interessada es troba en situació de servei actiu, i còpia segellada de la sol·licitud de compatibilitat presentada davant l'administració pública principal.

No es podrà contractar com a professorat associat el personal docent i investigador funcionari o contractat laboral fix a temps complet en actiu siga quina siga la universitat on preste els seus serveis.



La documentació indicada en l'apartat f ha de ser de data posterior a la resolució del concurs i la més pròxima a la data de signatura del contracte.

Si, a la vista de la documentació presentada, no es complira algun dels requisits establits en la present convocatòria, la persona proposada perdrà el dret a ser contractada i es cridarà la següent candidatura en la llista d'espera, tal com es preveu en la base 11.



12.9. El manteniment de l'activitat professional condiciona la vigència del contracte de professor associat o professora associada, d'acord amb els requisits establits en la base 2.2.1, de manera que si deixa d'exercir l'activitat professional, s'extingirà el contracte.



Tretzena. Informació i notificació del procediment

D'acord amb el que es preveu en l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents així com la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, incloent-hi els recursos en via administrativa, es realitzaran en el TAO-UJI. Aquestes publicacions substitueixen la notificació personal a les persones interessades i produeixen els mateixos efectes.

Catorzena. Funcions, duració, dedicació i retribucions dels contractes

Professorat associat

Tipus de contracte: laboral temporal i dedicació a temps parcial, amb el nombre d'hores que s'establisca per a cada plaça en concret.

Durada: aquest contracte es podrà renovar per períodes d'igual duració o per curs acadèmic, sempre que es continue acreditant l'exercici de l'activitat professional fora de l'àmbit acadèmic universitari.



Finalitat: la finalitat del contracte és el desenvolupament de tasques docents a través dels seus coneixements i experiència professional.

Retribucions: d'acord amb la dedicació segons el quadre adjunt. Quant a l'abonament de pagues extraordinàries, s'aplicarà el que disposa l'article 7.2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Quinzena. Protecció de dades personals

15.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa que el responsable del tractament de les dades tractades amb objecte d'aquesta convocatòria és la Universitat Jaume I de Castelló.



15.2. La base legal per al tractament de les dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball de la present convocatòria.

15.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

15.4. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de l'esmentada Llei 15/1999. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant de la Secretaria General de la Universitat: Sol·licitud genèrica.

15.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

15.6. Les dades es conservaran en virtut de la legislació aplicable al present tractament.



Setzena. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació; o bé directament es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es considere procedent.



Castelló de la Plana, 17 de novembre de 2022.– El vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat (p. d., R 24.05.2022; DOGV 27.05.2022): Joaquín Beltrán Arandes.



ANNEX II



Barem per al professorat associat

A) Activitat professional extrauniversitària vinculada a l'àrea de coneixement fins a 35 punts

B) Expedient

fins a 20 punts

Expedient acadèmic, altres títols universitaris (diplomatura, llicenciatura, grau, màster, postgrau). Beques FPI i homologades i estades en altres universitats o centres d'investigació estrangers fins a 5 punts

Estudis de tercer cicle (expedient de tercer cicle, treball de recerca, DEA) fins a 5 punts

Títol de doctorat fins a 10 punts

C) Investigació (articles, llibres, capítols de llibres, comunicacions a

congressos, participació en projectes d'investigació) fins a 20 punts

D) Docència universitària (inclou la valoració de la qualitat de l'ensenyament de la universitat d'origen) fins a 10 punts

E) Coneixements de valencià (acreditació

oficial) fins a 5 punts

F) Coneixements d'anglés (acreditació oficial) fins a 5 punts

G) Altres mèrits

(Coneixements d'altres llengües d'interés científic, premis, distincions honorífiques, informàtica, innovació educativa, etc.) fins a 5 punts







Coeficients correctors: s'aplicarà coeficient corrector segons la relació amb el perfil de la plaça (queden exclosos d'aquesta aplicació els apartats E, F i G). La determinació del coeficient corrector ha d'efectuar-se ponderant l'adequació al perfil de la plaça de cadascun dels apartats de mèrits afectats i de manera justificada.

Regularització de puntuacions: quan una candidatura, en sumar la puntuació corresponent als mèrits particulars dels apartats d'investigació i docència universitària, supere el límit màxim establit per a aquest apartat, s'ha de reduir proporcionalment la puntuació atorgada a la resta de persones que participen dins d'aquest apartat general, de manera que a qui obtinga la màxima puntuació li corresponga el límit superior. Aquestes regularitzacions de puntuacions en cap cas s'han d'aplicar dins dels subapartats d'un apartat general.



Baremació de llengües: la baremació dels mèrits en valencià, anglés i altres llengües s'ha de fer tenint en compte les Taules d'equivalències de llengües aprovades per l'UJI i publicades pel Servei de Llengües i Terminologia.

Barem específic: els barems específics per departament i àrea estan publicats en aquesta pàgina web: Barems específics.

Mapa web