Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 29/2022, de 3 de novembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es modifica l'Ordre 20/2014, de 28 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'estableixen les normes que han de regir els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. [2022/10274]

(DOGV núm. 9467 de 10.11.2022) Ref. Base de dades 009953/2022






PREÀMBUL



L'Ordre 20/2014, de 28 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'estableixen les normes que han de regir els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat (d'ara endavant Ordre 20/2014, DOGV núm. 7415, de 02.12.2014), es va dictar amb la finalitat de regular, amb caràcter permanent, les normes i criteris d'actuació pels quals haurien de regir-se les unitats administratives afectades per aquests processos electorals.

Amb posterioritat, la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, ha introduït canvis normatius que afecten els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal funcionari i laboral de l'Administració de la Generalitat.

Així, la disposició addicional dèsset d'aquesta llei ha modificat les unitats electorals del personal laboral, la qual cosa fa necessari determinar l'òrgan de personal competent en relació amb cadascun dels processos electorals.

D'altra banda, l'aplicació de la citada ordre en successius processos electorals ha permés detectar aspectes d'aquesta que són millorables i la modificació dels quals facilitaria el correcte desenvolupament del procés.

En l'article 9 de l'Ordre 20/2014 es regula, entre altres qüestions, la tramitació de les despeses i dietes ocasionades amb motiu de la participació en els processos electorals de les persones a les quals els correspon formar part de les meses electorals i dels qui són designats com a representants de l'Administració. Sobre aquest tema, a fi de millorar el desenvolupament del procés, es modifica l'apartat 2 d'aquest article i es corregeix l'omissió detectada, incloent-hi les persones designades com a representants de l'Administració com a perceptores de les despeses de restauració ocasionades el dia de la jornada de la votació.

Finalment, s'ha considerat convenient incloure un nou article sobre la protecció de dades de caràcter personal.

Per tot això, fent ús de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública,





ORDENE



Article únic. Modificació de l'Ordre 20/2014, de 28 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'estableixen les normes que han de regir els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat.

Es modifiquen els articles 3, 4, 6, 7 i 9, i s'inclou un nou article en l'Ordre 20/2014, de 28 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'estableixen les normes que han de regir els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, que queden redactats en els termes que figuren en l'annex.



DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 de novembre de 2022



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

ANNEX

Modificació de l'Ordre 20/2014, de 28 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'estableixen les normes que han de regir els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració de la Generalitat.



U. Es modifica l'article 3, que queda redactat en els termes que s'indiquen:

«Article 3. Elaboració dels censos electorals

1. La direcció general competent en matèria de funció pública serà l'encarregada de confeccionar els censos electorals del personal funcionari de les juntes de personal dels serveis centrals i dels tres serveis territorials de l'Administració de la Generalitat, tal com s'estableix en la normativa corresponent, prèviament al seu lliurament al personal funcionari que haja de constituir la mesa electoral coordinadora, la qual confeccionarà la llista d'electors i electores, amb suport d'aquesta direcció general.

En els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal funcionari dels organismes autònoms que complisquen el requisit del cens mínim per a constituir junta de personal, establit en l'article 183.1.c) de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, l'òrgan competent en matèria de personal de l'organisme preavisat serà l'encarregat de confeccionar el cens electoral. A tal fi, la direcció general competent en matèria de funció pública facilitarà la informació que conste en el Registre de Personal, que resulte necessària per a la confecció dels censos electorals.



Els censos contindran una relació nominal, ordenada alfabèticament, amb les circumstàncies personals establides en l'article 14.1 del Reial decret 1.846/1994, de 9 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eleccions a òrgans de representació del personal al servei de l'Administració General de l'Estat, segons conste en les dades del Registre de Personal.

Una vegada determinada la llista d'electores i electors, s'hi indicarà, així mateix, la unitat electoral de què es tracte, el caràcter provisional o definitiu, la mesa electoral corresponent, i es farà constar de manera clara aquelles persones que ostenten la condició d'elegible o no elegible.

En la llista definitiva, a cada electora o elector li correspondrà un número correlatiu.

Per a facilitar la realització de les funcions assignades a les persones que els corresponga formar part de les meses coordinadores, es podran realitzar en els censos electorals els ajustos necessaris perquè aquells membres de mesa coordinadora que figuren en el cens d'una altra mesa electoral parcial puguen exercir el dret al vot en la mesa en la qual els ha correspost exercir les seues funcions.

Així mateix, es podran ajustar els censos perquè les persones designades com a representants de l'Administració i com a interventores de candidatures proclamades puguen votar en la mesa en la qual han sigut designades, sempre que es tracte de la mateixa unitat electoral.

2. En les eleccions per a personal laboral de les unitats electorals que aconseguisquen el cens mínim establit en la disposició addicional dèsset de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, l'òrgan competent en matèria de personal preavisat serà l'encarregat de confeccionar el cens electoral. A tal fi, la direcció general competent en matèria de funció pública facilitarà la informació que conste en el Registre de Personal, que resulte necessària per a la confecció dels censos electorals.

En els processos d'eleccions sindicals de personal laboral de les unitats electorals provincials d'establiments i unitats administratives agrupades per no arribar al cens mínim adés esmentat, la direcció general competent en matèria de funció pública serà l'encarregada de confeccionar els corresponents censos electorals, conforme s'estableix en la normativa vigent.»



Dos. Es modifica l'apartat 2 de l'article 4, que queda redactat com segueix:

«2. Sobre l'esquema genèric de distribució de meses acordat pels sindicats segons el que es disposa en l'apartat anterior, la direcció general competent en matèria de funció pública o l'òrgan competent en matèria de personal corresponent, elaborarà la relació nominal i circumstanciada de tots els electors i electores, segons s'estableix en l'article 3.1.»



Tres. Es modifica l'article 6, que queda redactat en els termes següents:

«Article 6. Nomenament de representants de l'Administració

1. La direcció general competent en matèria de funció pública nomenarà una persona en representació de l'Administració en cadascuna de les meses electorals de personal funcionari de les eleccions a juntes de personal de Serveis Centrals i Serveis Territorials d'Alacant, Castelló i València, així com en les meses que es constituïsquen per al personal laboral en els processos de les unitats electorals provincials d'establiments i unitats administratives agrupades.

La persona designada com a representant de l'Administració assistirà a les votacions i a l'escrutini amb veu però sense vot, vetlarà per l'eficaç desenvolupament del procés electoral i remetrà una còpia de l'acta d'escrutini a aquesta direcció general. Així mateix, podrà remetre tota la documentació que considere oportuna o que se li requerisca per aquesta direcció general i les consultes que se susciten en el desenvolupament del procés electoral, al servei amb funcions per a la gestió de les eleccions sindicals.

El nomenament s'efectuarà, preferentment, entre el personal funcionari que ocupe llocs de treball en l'àmbit de la gestió de personal i recursos humans de l'Administració de la Generalitat, o que preste serveis en el lloc on estiga situada la mesa de votació que corresponga.



2. La representació de l'Administració en la resta de les meses electorals, tant de personal funcionari com laboral, serà designada per l'òrgan competent en matèria de personal de la conselleria o organisme autònom de què es tracte.»



Quatre. Es modifica l'apartat 2 de l'article 7, que queda redactat en els termes següents:

«2. En el mateix termini de presentació, es farà arribar a la mesa coordinadora, a través del servei amb funcions en matèria d'eleccions sindicals de la direcció general competent en matèria de funció pública o de l'òrgan amb competències en matèria de personal de l'organisme autònom de què es tracte, mitjançant correu electrònic, un document de text, en format taula, amb el logotip de l'organització sindical o grup de funcionàries i funcionaris, la relació dels candidats i candidates presentats, ordenats correlativament, amb indicació de l'ordre en la candidatura, cognoms, nom i DNI.»



Cinc. Es modifica l'apartat 2 de l'article 9, que queda redactat en els termes següents:

«2. Per la seua assistència a les reunions de la mesa electoral, les persones components de les meses electorals, titulars i suplents, i les persones representants de l'Administració, tindran dret a la percepció de les despeses i dietes previstes en la norma d'aplicació sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



Així mateix, les persones que tinguen la condició de titulars i suplents de mesa electoral i les persones que hagen exercit de representants de l'Administració, sempre que conste en les actes que el dia de la jornada de votació han exercit el càrrec, percebran les despeses de restauració a què es refereix la normativa sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris, sense que els siga aplicable cap limitació en funció del terme municipal o distància dels desplaçaments que hagen d'efectuar per a l'exercici de les funcions que tinguen encomanades.

Les despeses i dietes seran tramitades per la persona interessada davant el departament corresponent de la conselleria o entitat autònoma on preste els seus serveis.»



Sis. S'afig un nou article, en els termes següents:

«Article 11. Protecció de dades de caràcter personal

1. Totes les dades personals seran tractades d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades, especialment amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE i amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.

2. La Sotssecretaria de la conselleria o l'òrgan de caràcter directiu que tinga atribuïdes les competències sobre els serveis comuns de cada organisme autònom responsables de les activitats de tractament de les dades de caràcter personal que es duguen a terme emparats en aquesta ordre, garantiran:

– L'aplicació dels principis de protecció de dades regulades en l'article 5 del Reglament (UE) 2016/679.

– El compliment amb el deure d'informació de conformitat amb els articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679, amb totes aquelles persones interessades les dades de les quals siguen objecte de tractament de les activitats regulades en aquesta ordre.

– L'adopció de mesures d'índole tècnica i organitzativa que siguen necessàries i apropiades per a garantir un nivell de seguretat adequat al risc, assegurant, en tot cas, la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, així com les conduents a fer efectives les garanties, obligacions i drets reconeguts en el règim jurídic de protecció de dades. Aquestes mesures es correspondran amb les establides per l'Esquema Nacional de Seguretat.

3. Les persones afectades per les diferents activitats de tractament, podran exercir els seus drets d'accés, rectificació i supressió de dades, així com de limitació o oposició del tractament, quan siga escaient, davant la Conselleria competent.

4. Sempre que, d'acord amb el que es preveu en aquesta ordre, es proposen persones candidates, els qui proposen hauran de proporcionar-los prèviament la informació sobre protecció de dades d'acord amb l'obligació derivada dels articles 13 i 14 del Reglament (UE) 2016/679.»

Mapa web