Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de setembre de 2021, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es convoquen borses d'ocupació de caràcter extraordinari per a diversos llocs de reforç de treball. [2021/9957]

(DOGV núm. 9188 de 05.10.2021) Ref. Base de dades 009086/2021




L'Institut Valencià de Finances (d'ara en avant, IVF) és una entitat pública empresarial adscrita a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, amb personalitat jurídica pròpia, està integrada en el sector públic instrumental de la Generalitat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 155 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, va ser creada per la Llei 7/1990, de 28 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de pressupostos per a l'exercici 1991, en la disposició addicional huitena (DOGV 31.12.1990), i es regeix pel seu propi règim jurídic, aprovat per la Llei 5/2013, de 23 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, previst en l'article 171, segons la redacció que en fa el Decret llei 5/2015, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es modifica l'àmbit competencial de l'Institut Valencià de Finances i de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, i pel seu propi reglament aprovat pel Decret 118/2018, de 3 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances (IVF) (DOGV 8370, 28.08.2018).



Amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal que puguen sorgir en l'Institut Valencià de Finances, resulta necessari dotar l'entitat de mitjans que permeten donar una resposta eficaç a aquestes. En aquest escenari, les borses d'ocupació es configuren com una eina imprescindible en matèria de gestió de recursos humans per a la contractació temporal.

De conformitat amb el que s'estableix en el punt b) de l'apartat tercer de la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, «en absència de borses resultants de processos de selecció convocats en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública, es podran constituir borses resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària, mitjançant la realització de proves selectives i de baremació de mèrits i experiència en els mateixos termes previstos per als processos de selecció de personal laboral fix en els apartats seté a nové del II Acord de la comissió, relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat».



Atesa la inexistència de borses en l'IVF, i mentre es formen les borses resultants de la corresponent oferta d'ocupació pública, resulta necessari convocar borses extraordinàries per a atendre les necessitats temporals de personal tècnic jurídic o administratiu que puguen sorgir.



El procés que ha portat a l'aprovació d'aquesta convocatòria s'ha realitzat amb la negociació prèvia amb els sindicats representatius. En aquesta convocatòria compta amb l'informe favorable de la Comissió de Seguiment del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, segons l'informe favorable de data 2 d'agost de 2021.

Per tot això, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent en matèria de cobertura temporal de llocs de treball, en el II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració autonòmica, en el III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal, i d'acord amb el que s'estableix en l'article 15 del Decret 118/18, de 3 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances (IVF), i en virtut de les facultats conferides en l'article 6.3.i, k), i x) de l'esmentat reglament, aprovat pel Decret 118/2018, de 23 d'agost, del Consell, resolc







Primer. Objecte

Aquesta convocatòria té per objecte constituir borses d'ocupació a fi de cobrir les necessitats existents en l'Institut Valencià de Finances, mentre es formen les borses resultants de l'oferta d'ocupació pública, per a l'acompliment provisional de llocs de treball mitjançant la contractació laboral temporal dels previstos en els subapartat a i b) de l'apartat segon del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat mitjançant la contractació laboral temporal.

El procediment de selecció de personal que regirà la constitució de les borses és el procediment de concurs oposició.



Segon. Àmbit d'aplicació de les borses

Aquesta convocatòria estableix els criteris que han de servir per a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal per a la selecció i contractació de personal laboral temporal al servei de l'entitat.





Tercer. Categories que es convoquen i requisits de titulació

Les categories per a les quals es convoca la borsa de caràcter extraordinari i els seus requisits de titulació i experiència acreditada corresponents són els que a continuació s'indiquen:



Tècnic/a jurídic A22 E041 Títol universitari oficial de llicenciatura en Dret, o bé títol universitari oficial de grau equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.



Administratiu/iva 14E020 Títol oficial de Batxillerat o títol de tècnic/a superiors o certificat de professionalitat de nivell 3 en la

família professional corresponent o equivalents.







Quart. Constitució de les borses

Les borses d'ocupació temporal es constituiran conformement al principi d'especialització, per grup i/o categoria professional. En tot cas, les persones aspirants a la borsa hauran de reunir els requisits generals de titulació i les altres condicions exigides per a participar en les proves selectives d'accés al corresponent grup professional del lloc a cobrir.



Cada nomenament suposarà la subscripció d'un contracte laboral que s'efectuarà en relació amb un sol lloc de treball, d'acord amb les modalitats contractuals i amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels Treballadors o legislació de desplegament en el marc de la relació laboral que unisca cada persona treballadora amb l'IVF, sense perjudici del que s'estableix en la clàusula 13.2.

Correspondrà a la comissió de seguiment constituïda en l'entitat, de conformitat amb el punt onzé del III Acord de la Comissió de Diàleg Social, la comprovació i avaluació dels mèrits del personal aspirant a aquesta convocatòria. Les discrepàncies, reclamacions i dubtes que sorgisquen de l'aplicació i de la interpretació d'aquestes bases es tractaran en la comissió de seguiment.



Cinqué. Requisits de les persones candidates

1. Per a ser admeses i formar part dels procediments de selecció, les persones aspirants hauran de complir els següents requisits:

a) Nacionalitat: tindre nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, es podran presentar aspirants amb nacionalitat diferent de l'esmentada i únicament serà necessari complir els requisits establits en la normativa vigent. Qui obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit haurà d'acreditar almenys permís de treball i residència en el moment de la contractació, així com posseir coneixements adequats de llengua castellana.



b) Edat: tindre la majoria d'edat laboral i no excedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol acadèmic específic que, si és el cas, es requerisca en la classificació del lloc de treball, tal com s'especifica en el punt tercer.

d) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



e) Habilitació: no estar inhabilitades per una sentència ferma, o com a conseqüència d'haver sigut acomiadades disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

2. Forma d'acreditació dels requisits. En l'inici del procediment, la possessió de cadascun dels requisits exigibles per a l'accés a les diferents categories serà objecte de declaració responsable, que s'emplenarà en la plataforma telemàtica de gestió de les borses, a la qual s'accedirà a través de la pàgina https://seleccionivf.es/.

Completats els procediments selectius, a les persones aspirants que siguen cridades des de la borsa constituïda perquè s'incorporen se'ls sol·licitarà que acrediten estar en possessió efectiva dels requisits que van comunicar en l'inici del procediment mitjançant la declaració responsable, sense perjudici que aquesta acreditació puga ser sol·licitada en qualsevol moment del procés. Aquests requisits han de posseir-se des del moment de finalització del període d'inscripció a les proves fins al final del procediment.

Si en qualsevol moment posterior a l'aprovació de la llista d'aspirants que han superat la fase de proves selectives, fins i tot una vegada haja finalitzat el procés selectiu, s'adverteix inexactitud o falsedat en les sol·licituds o en la documentació aportada per la persona interessada, si és el cas, aquesta es considerarà defecte irreparable i es resoldrà amb la seua exclusió del procediment, sense perjudici de les mesures legals que corresponga adoptar.



Sisé. Sol·licituds i termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils des de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les persones interessades presentaran les seues sol·licituds seguint el procés d'inscripció que es detalla a continuació.

1. Inscripció en la plataforma telemàtica.

Per a inscriure's en cadascuna de les categories de la borsa caldrà emplenar telemàticament el model de sol·licitud que estarà disponible en la pàgina web de l'Institut Valencià de Finances, https://seleccionivf.es/. La identificació de les persones aspirants en el moment de realitzar la inscripció s'efectuarà a través de la inscripció en la web. Es podrà optar a participar en diferents convocatòries sempre que es complisquen els requisits establits per a cadascuna d'aquestes.

El domicili, adreça electrònica i telèfons de contacte que figuren en les sol·licituds que s'hagen emplenat telemàticament es consideraran com els únics vàlids, a l'efecte de notificacions i per a la crida en la contractació, i seran responsabilitat exclusiva de la persona sol·licitant tant els errors en la consignació com la no comunicació de qualsevol canvi de domicili i/o telèfon de contacte. Aquestes comunicacions es realitzaran obligatòriament mitjançant l'actualització d'aquestes dades dins del perfil d'aspirant de la plataforma, i seran acompanyades d'un correu electrònic de notificació d'aquest canvi dirigit a rrhh@ivf.es.



Una vegada completada la introducció de dades de l'aspirant, la plataforma generarà una comunicació d'inscripció completada per a cada inscripció, que ha de conservar-se.

2. Participació en diverses convocatòries.

Una vegada introduïdes les seues dades personals en la inscripció a la primera borsa, la plataforma telemàtica els permetrà inscriure's en altres borses sempre que es complisquen els requisits establits en les corresponents bases.

3. Declaració responsable.

En el moment de proporcionar les seues dades personals a través de la plataforma telemàtica, l'aspirant procedirà igualment a emplenar la declaració responsable en l'apartat corresponent de la inscripció, a través de la qual dona fe de posseir cadascun dels requisits exigibles per a l'accés.

A través de la mateixa declaració cada aspirant es compromet, des de l'inici del procediment, a proporcionar informació veraç en totes les seues fases. Qualsevol desviació en la veracitat de la informació proporcionada per l'aspirant implicarà la seua separació permanent del procediment, sense excloure l'adopció de les mesures legals que siguen aplicables.

4. Aspirants amb diversitat funcional i mesures d'adaptació.

Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació per a la realització de les proves hauran d'assenyalar en la sol·licitud d'inscripció el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial. Així mateix, podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten d'acord amb la següent classificació:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret a causa de sordesa.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Unes altres, especificant-ne quines.

La comissió de seguiment, segons el seu criteri i en qualsevol moment del procediment, podrà sol·licitar a qui així ho haja comunicat l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant un dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan competent.

En tot cas i de manera independent, les persones que resulten seleccionades hauran de presentar, al final del procés o en qualsevol altre moment del seu desenvolupament si així se'ls requereix, un certificat de posseir la capacitat funcional necessària, tant física com psíquica i sensorial, per a exercir les tasques corresponents al lloc objecte de la corresponent convocatòria.

6. Víctimes de violència de gènere o terrorisme.

Les persones aspirants que tinguen la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme disposaran d'un apartat específic en l'àrea de dades personals en què poder consignar aquesta condició i sol·licitar les mesures especials reconegudes a aquest efecte.

7. Protecció de dades personals.

En compliment del que s'estableix en el Reglament 2016/679, general de protecció de dades de la Unió Europea, les persones aspirants tindran en tot moment accés a les seues dades personals i podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, portabilitat –en funció de les possibilitats tècniques– i oblit en els termes legalment establits, des de la mateixa plataforma telemàtica o sol·licitant-ho mitjançant un escrit dirigit a asesoria.jurídica@ivf.es

La cancel·lació de les dades personals proporcionades una vegada iniciat el procediment s'entendrà com a expressió de la voluntat de la persona aspirant de ser separada del procediment de manera permanent. Totes les dades personals que l'Institut Valencià de Finances haja de sol·licitar per a poder portar a terme aquest procés s'integraran en fitxers que seran tractats per a aquests fins i en l'àmbit de les competències legalment atribuïdes a l'Institut Valencià de Finances, i seran conservades, adoptant les adequades mesures de seguretat per a la seua protecció, mentre siguen necessàries per a completar els procediments en el curs dels quals van ser sol·licitades.

La política de privacitat completa de l'Institut Valencià de Finances pot consultar-se en la pàgina web de l'IVF.

7. Resolució de consultes.

Qualsevol qüestió relacionada amb les diferents convocatòries regulades per aquesta resolució podrà ser objecte de consulta en rrhh@ivf.es.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.



Seté. Període de vigència de les borses

Les borses constituïdes com a resultat de les diferents convocatòries previstes en aquesta resolució estaran vigents mentre es constituïsquen les borses d'ocupació resultants dels processos de selecció convocats en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública corresponent.

Sempre que resulte necessari es podrà obrir en la corresponent borsa un nou termini per a presentar sol·licituds de nova inscripció, així com documentació per a l'actualització de mèrits. La constitució d'aquestes noves borses anul·larà les existents amb anterioritat del mateix grup o categoria professional.



Huité. Comissió de seguiment

Es constituirà una comissió de seguiment específica per al seguiment d'aquesta borsa d'ocupació temporal, la qual estarà formada de manera paritària per representants de l'IVF i del comité d'empresa.

La comissió tindrà caràcter d'òrgan de seguiment de la constitució i funcionament de les borses, així com de fòrum tècnic de participació sindical en les qüestions que hi tenen a veure, sense perjudici de les competències atribuïdes legalment als fòrums de negociació col·lectiva.



Correspondrà a la comissió de seguiment el següent:

– Comprovar i avaluar els mèrits de les persones aspirants en els processos de constitució de les borses.

– Elevar una proposta de les llistes ordenades provisionals i definitives de les persones aspirants al director general de l'IVF.

– Conéixer periòdicament l'estat de les borses i els llocs adjudicats.

– Debatre des del punt de vista tècnic, així com preparar la redacció de possibles acords, en aquelles qüestions relatives a borses.

– Emetre un informe sobre la resolució de les reclamacions que es formulen en aquesta matèria, sobre els assumptes en què reglamentàriament ha de ser oïda, així com sobre qualsevol qüestió relacionada amb la seua comesa, a proposta de l'IVF o de les organitzacions sindicals representades en la comissió.

– Proposar les mesures que estime oportunes per a la formació i gestió de les borses, criteris d'exclusió, fixació de l'àmbit, així com la creació de comissions de seguiment específiques per a borses determinades.



Per a complir amb la seua comesa, la comissió podrà sol·licitar i obtindre la informació pertinent de l'IVF. L'IVF nomenarà directament les persones integrants de la comissió que han d'actuar en representació de l'empresa i, a proposta del comité d'empresa, les persones representants que han d'actuar en nom seu, tant titulars com suplents, designant, entre les primeres, les que han d'exercir les funcions de presidència i secretaria. A l'efecte de la vàlida constitució de la comissió, així com de l'adopció d'acords en aquells assumptes que requerisquen la majoria de vot, i qualsevol que siga el nombre de membres que actuen en representació de l'IVF, aquesta disposarà d'un nombre de vots igual al comité d'empresa, i el president o presidenta exercirà el vot diriment en cas d'empat. Correspon al president o presidenta de la comissió la facultat de convocar reunions i fixar l'ordre del dia, per decisió pròpia o a proposta de qualsevol de les seues persones membres en el termini de set dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud.

L'IVF podrà designar, per a cada categoria, la composició d'un òrgan tècnic de selecció (OTS), a qui correspondria la formulació i correcció de les proves teòriques i teoricopràctiques, si així ho considera necessari.



Nové. Publicació de persones aspirants admeses

Finalitzat el termini d'inscripció, es publicarà en la pàgina web de l'IVF http://www.ivf.gva.es/empleo la relació provisional de persones aspirants admeses en cada convocatòria, amb la concessió d'un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació, perquè les persones interessades puguen al·legar el que estimen convenient al seu dret.

Una vegada la comissió examine les al·legacions i proves aportades, es publicarà en la pàgina http://www.ivf.gva.es/empleo la relació definitiva de persones admeses, i la relació de persones excloses, si n'hi ha, amb la indicació del motiu.



Desé. Procediment de selecció

El procediment de selecció constarà d'una fase de prova, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de baremació de mèrits, de caràcter obligatori.

1. Fase de prova selectiva.

La puntuació que s'obtinga en la fase de les proves constituirà el 60 % de la puntuació final. Aquesta fase tindrà caràcter eliminatori i consistirà en la realització d'un o diversos exercicis depenent de la categoria professional de la borsa.

Les persones admeses en perdran el dret quan no compareguen als llocs de realització de les proves una vegada iniciades aquestes o per la inassistència a aquestes, encara quan es dega a causes justificades.



La data, l'hora i el lloc de realització de les proves selectives es publicaran, almenys, amb 10 dies hàbils d'antelació, mitjançant un anunci en les pàgines web de l'IVF http://www.ivf.gva.es/empleo

Les persones aspirants acreditaran la seua identitat mitjançant la presentació del seu document nacional d'identitat.

Les persones admeses hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant durant la realització de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

Els diferents òrgans tècnics de selecció constituïts, si és el cas, per a les borses adoptaran les mesures necessàries que garantisquen l'anonimat en la valoració de les proves selectives, i seran anul·lades aquelles proves que continguen alguna marca que en puga identificar l'autoria.



Per al grup professional A, la fase de proves selectives consistirà en la realització de dues proves obligatòries, que es realitzaran el mateix dia, la primera de les quals serà eliminatòria respecte de la segona, referides als continguts de l'annex.

– Primer exercici. Teòric, sobre el temari íntegre, amb el format de prova objectiva d'elecció d'ítems múltiples o tipus test.

Puntuació màxima: 25 punts.

Duració màxima: 1 hora.

Per a poder superar-lo caldrà obtindre almenys 13 punts.

– Segon exercici. Teoricopràctic.

Puntuació màxima: 35 punts.

Consistirà en la resolució d'un supòsit teoricopràctic relacionat amb els continguts detallats en el temari de la borsa.

Duració màxima: 1 hora 30 minuts.

Per a poder superar-lo serà caldrà obtindre almenys 18 punts.

La fase de proves selectives tindrà una valoració màxima de 60 punts. Per a poder superar aquesta fase, les persones aspirants hauran de superar el primer exercici amb una puntuació mínima de 13 punts i el segon amb una puntuació mínima de 18 punts.

Per al grup professional C, la fase de proves selectives consistirà en la realització d'una prova de coneixement, referida als continguts del temari:

Exercici teòric sobre el temari íntegre, amb el format de prova objectiva d'elecció d'ítems múltiples o prova tipus test.

Puntuació màxima: 60 punts.

Duració màxima: 1 hora.

Per a poder superar-lo caldrà obtindre almenys 31 punts.

Contingut de les proves selectives.

S'adjunten com a annexos I i II el programa de matèries o temari sobre el qual versaran els exercicis de caràcter teòric i/o pràctic, i determinarà el tipus de proves concretes que s'ha de realitzar per a cada convocatòria.

2. Fase de baremació de mèrits.

Només podran participar en la fase de baremació de mèrits les persones que hagen superat la fase de prova selectiva teòrica i/o teoricopràctica.

La puntuació de la fase de mèrits constituirà el 40 % de la puntuació final, la qual es distribuirà de la següent manera:

2.1. Mèrits relacionats amb l'experiència professional

Un màxim de 20 punts correspondrà a mèrits relacionats amb l'experiència professional.

– Per serveis prestats en l'IVF en el lloc sol·licitat: per cada mes complet, 0,07 punts.

– Per serveis prestats en llocs amb iguals funcions a les corresponents al lloc sol·licitat en administracions públiques: per cada mes complet de serveis efectius, 0,05 punts.

– Per serveis prestats en llocs amb iguals funcions a les corresponents al lloc sol·licitat en entitats privades: per cada mes complet de serveis efectius, 0,04 punts.

– Per serveis prestats en l'IVF en altres categories: per cada mes complet de serveis efectius, 0,03 punts.

L'acreditació de l'experiència professional es realitzarà de la següent manera:

– En el cas de treballadors i treballadores per compte d'altri: contracte de treball en el qual s'especifique la categoria i certificat de l'empresa de les funcions desenvolupades, quan aquestes no puguen deduir-se dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre els dos documents. En tot cas, serà obligatòria la presentació del certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització de la categoria laboral que corresponga.

– Per al supòsit de professionals i persones autònomes: llicència fiscal o IAE en què s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà un certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.

2.2. Mèrits relacionats amb la formació.

Un màxim de 20 punts correspondrà als mèrits relacionats amb la formació, segons els següents apartats:

a) Titulació acadèmica.

Per qualsevol títol acadèmic d'igual o superior nivell a l'exigit per a l'acompliment del lloc de treball a proveir, llevat del que siga necessari per a l'accés al lloc: 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



Només es puntuarà el títol o títols de major nivell, entenent-se compreses en aquest aquelles altres titulacions necessàriament prèvies per a l'obtenció del de nivell superior.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions dels llocs que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, amb un màxim de 6 punts, conformement a la següent escala:

De 100 o més hores: 2,5 punts.

De 75 a menys de 100 hores: 2 punts.

De 50 a menys de 75 hores: 1,5 punts.

De 25 a menys de 50 hores: 1 punt.

De 15 a menys de 25 hores: 0,30 punts.

En aquest apartat no es puntuaran els cursos de valencià ni d'idiomes comunitaris. Tampoc es puntuaran els cursos d'una carrera acadèmica, de doctorat ni d'instituts universitaris, quan aquests formen part del pla d'estudis del centre per a aquestes titulacions.

Tampoc puntuaran els cursos de preparació o formació relacionats amb processos d'especialització i de selecció de personal empleat públic, de promoció interna, de plans d'ocupació i d'adaptació del règim jurídic del personal a la naturalesa jurídica dels llocs de treball.



c) Valencià.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, la Comissió Interuniversitària d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'escola oficial d'idiomes (EOI), conformement a la següent escala:



Nivells Puntuació

A1 0,75

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 1,80

B2 2,50

C1 (mitjà) 3,75

C2 (superior) 5





Es puntuarà únicament el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca.

d) Idiomes comunitaris

Es valorarà fins a 3 punts el coneixement de les llengües oficials i cooficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà conforme a les puntuacions de nivells certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.

Si els coneixements que s'acrediten procedeixen de marcs legals de referència anteriors a la Llei orgànica 8/2013, les equivalències d'aquests títols amb els certificats de nivells continguts en la Llei 8/2013 es traslladaran a puntuacions utilitzant la taula d'equivalències adjunta.

La valoració del coneixement de cadascun dels idiomes comunitaris aportats es concretarà en un sol valor, no acumulatiu, corresponent al nivell més alt de certificat obtingut. En cap es valoraran de manera acumulativa els altres nivells o cursos completats per a aqueixa mateixa llengua.

Les equivalències entre els ensenyaments regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

2.3. Presentació de l'autobaremació.

Una vegada publicada la llista definitiva amb les persones aspirants que han superat la prova o proves selectives en ordre de puntuació, s'obrirà el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació per a presentar, a través de la plataforma telemàtica (https://seleccionivf.es/), el formulari d'autobaremació, seguint les instruccions que s'ofereixen en la plataforma i ajustant-se per a això al barem que ací s'indica.

Tal com recull aquesta convocatòria, cada aspirant està compromés des de l'inici del procediment i sota declaració responsable a realitzar aquesta autobaremació, consignant exclusivament aquells mèrits que siguen aplicables en les instruccions de barem a aquest efecte.



Així mateix, aquests mèrits han de respondre als certificats originals que consten en poder seu. Només es valoraran els mèrits consignats en aquest barem.

No es tindran en compte els mèrits que no hagen sigut autobaremats per les persones interessades. La puntuació de l'autobaremació només podrà serà modificada a la baixa en el procés de valoració de les persones candidates.

Els mèrits al·legats hauran de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció, i mantindre's durant el període de permanència en les borses.

La consignació de dades falses o la falsedat documental aportada comportarà l'exclusió de la borsa corresponent, sense perjudici de les mesures legals oportunes corresponents. En el cas del full d'autobaremació comportarà l'exclusió de la borsa si es comprova que les dades que s'hi han consignat –sense que puga interpretar-se d'una altra manera– són manifestament falses.



Onzé. Baremació i publicació de les llistes

Acabat el termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació per a procedir a l'autobarem, es publicarà en la web http://www.ivf.gva.es/empleo la llista provisional de persones aspirants ordenades per les puntuacions obtingudes en les fases d'examen i autobaremació de mèrits. Després de la publicació, les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'aquesta per a presentar les al·legacions que estimen pertinents.

En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós respecte als llocs que es preveja cobrir, la comissió de seguiment podrà establir una nota de tall en la puntuació obtinguda en l'autobarem prèvia al requisit d'acreditació de mèrits.



La resta de sol·licituds seran examinades només si ho considera necessari la comissió per raó d'una possible extinció i/o ampliació de la borsa, i procedirà a publicar una nova nota de tall. Així mateix, de manera justificada, la comissió de seguiment podrà, per raons d'urgència i necessitat, prioritzar l'examen de les sol·licituds tenint en compte la categoria professional.

Conclòs aquest termini i examinades les al·legacions, es publicarà en la web http://www.ivf.gva.es/empleo la relació definitiva i ordenada d'aspirants que passen a formar part de les borses de cada categoria. La relació indicarà la puntuació total del procés de selecció, determinada per la suma de la puntuació obtinguda en la fase de prova o proves selectives i la puntuació aconseguida de conformitat amb l'autobarem de mèrits.

Si hi ha casos d'empat, aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en el qual figuren indicats. Si encara persisteix l'empat, se seguirà l'ordre per la data d'entrada i ordre del registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.

El personal estarà subjecte al període de prova establit en el vigent conveni col·lectiu d'aplicació. La falta de superació d'aquest suposarà l'exclusió de la borsa.

La inclusió en les borses de treball de les diferents categories no garantirà en cap cas la contractació per part de l'Institut Valencià de Finances.



Dotzé. Crides i acreditació de mèrits

Una vegada publicada la relació definitiva i ordenada d'aspirants que passen a formar part de les borses de cada convocatòria, l'Institut Valencià de Finances procedirà a convocar, en cadascuna de les borses i en funció de la previsió de cobertura de places necessària, les persones aspirants que tinguen una puntuació que supere la nota de tall decidida per la comissió de seguiment i que serà publicada en la web http://www.ivf.gva.es/empleo

Les persones aspirants convocades procediran, en el termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de publicar-se, a acreditar els seus mèrits, així com el compliment dels requisits específics corresponents a la seua convocatòria. La llista de persones aspirants convocades es publicarà en la web http://www.ivf.gva.es/empleo

Les crides a l'acreditació de mèrits es publicaran en la web http://www.ivf.gva.es/empleo i es cursaran, així mateix, de manera individual utilitzant-hi els mitjans adequats. S'entendran com a vàlides a aquest efecte les comunicacions per telèfon, carta, missatge SMS, o adreça electrònica facilitats, amb les garanties suficients, i es dirigiran als respectius domicilis, telèfons i adreces electròniques que hagen designat a aquest efecte. De manera preferent s'utilitzarà telèfon mòbil, i correu electrònic en cas de no ser possible contactar per telèfon amb la persona interessada.

La presentació d'aquests certificats es realitzarà bé a través del registre electrònic de l'IVF, bé a través del registre de l'IVF, situat en la seu de l'IVF, a la plaça de Nàpols i Sicília, 6, 46003 València, o en qualsevol altra oficina a què fa referència l'article 16.4 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Qualsevol mèrit no acreditat de la manera establida en aquesta resolució no serà valorat. Tant els mèrits com els requisits hauran de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció i mantindre's durant el període de permanència en les borses.

La no acreditació dels mèrits dins del termini i en la forma oportuna suposarà l'exclusió del procediment.

Els certificats dels mèrits seran aportats mitjançant còpies simples. Les persones aspirants presentaran en aquest registre:

– Fotocòpia del DNI

– Certificat del títol acadèmic exigible en la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

– Certificats que acrediten tots els mèrits que ha consignat en l'autobarem.

Una vegada que la comissió avaluadora haja comprovat que els mèrits consignats en l'autobarem han sigut justificats degudament, i en vista de la seua proposta, el director general de l'IVF dictarà una resolució que contindrà la relació provisional de persones aspirants acreditades per a cada convocatòria.

Aquestes llistes estaran ordenades de conformitat amb la puntuació total obtinguda, especificant per separat la puntuació de cada fase, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de publicar-se en la pàgina web de l'IVF, perquè les persones interessades puguen al·legar el que estimen convenient al seu dret.

Els casos d'empat es dirimiran de la següent manera: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la prova selectiva i, si persisteix l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en el qual figuren indicats. Si encara persisteix l'empat, se seguirà l'ordre per la data de registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.



Una vegada examinades les al·legacions, la comissió de seguiment formularà la proposta amb la relació definitiva d'aspirants al director general, que dictarà una resolució. Aquesta resolució es publicarà en la web de l'IVF, i aprovarà amb caràcter definitiu la relació ordenada de persones que conformaran la primera crida de cadascuna de les convocatòries.

Les persones aspirants que no hagen sigut convocades a l'acreditació per no superar la nota de tall establida podran ser objecte de crides successives a la justificació de mèrits, en l'ordre dictat per la puntuació obtinguda, a mesura que es produïsquen noves necessitats de cobertura de places en la borsa de la qual formen part.

L'Institut Valencià de Finances comunicarà a les persones aspirants la convocatòria perquè acrediten els seus mèrits sempre amb almenys tres dies naturals d'antelació a l'obertura del termini de presentació de documents.



Tretzé. Gestió dels nomenaments de personal temporal



Cada nomenament suposarà la subscripció d'un contracte laboral que s'efectuarà en relació amb un sol lloc de treball.

1. Serà condició prèvia de cada nomenament l'acreditació dels requisits generals d'accés al sector públic que es van comunicar en l'inici del procediment mitjançant una declaració responsable. Per a això, les persones que siguen notificades per a la seua incorporació aportaran, en el termini de cinc dies naturals des de la seua crida, dels següents certificats, aquells que figuren en el requeriment per ser pertinents:



– Declaració jurada de no haver sigut separada mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni estar inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques, no haver-li sigut imposada una sanció disciplinària en cap administració pública o, en cas contrari, haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tindre dret a la seua cancel·lació, i no estar sotmesa a un expedient disciplinari ni a cap procés penal en curs. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



– Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits. Les persones aspirants estrangeres procedents de països on l'espanyol no és llengua oficial hauran de poder acreditar en aquest moment el seu coneixement de l'espanyol, mitjançant la presentació d'un dels documents que s'indiquen a continuació:

– Certificat que acredite haver cursat l'Educació Primària, Secundària o el Batxillerat a Espanya.

– Diploma d'Espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificat acadèmica que acredite haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest.

– Certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes. En cas que no puguen procedir a l'acreditació, hauran de realitzar obligatòriament una prova de coneixement de l'espanyol, en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua. El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. La prova es considerarà apta o no apta. La no superació d'aquesta prova implicarà que l'aspirant no compleix el requisit exigit en la convocatòria.

Les persones cridades a la incorporació que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser contractades, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

2. En cas de finalitzar la vigència del contracte sense completar el període d'un any de serveis, el personal podrà obtindre'n un altre o altres successius fins a completar aquest període. Finalitzada la vigència del contracte i una vegada aconseguit aquest període d'un any, no es podrà obtindre un nou contracte fins que no s'haja esgotat la llista i, si és el cas, li corresponga novament per torn.

Tot això, amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels Treballadors o legislació de desplegament en el marc de la relació laboral que uneix cada persona treballadora amb la seua entitat.



Catorzé. Situacions en les borses d'ocupació de les persones integrants i renúncies a la crida

1. Situacions en les borses d'ocupació. Les persones integrants de les borses que es constituïsquen estaran en qualsevol de les següents situacions:

1. Activa: quan la persona aspirant haja pres possessió en el lloc oferit a través d'aquesta borsa. No podrà rebre en aquesta situació cap oferta per a exercir un lloc de la mateixa borsa.

2. Disponible: quan la persona aspirant es trobe en la borsa a l'espera de rebre qualsevol oferta de nomenament temporal.

3. No disponible voluntària: el personal integrant de la borsa o borses a les quals pertanga podrà desactivar-se voluntàriament en qualsevol d'aquestes per un període no inferior a tres mesos, i no li seran oferits llocs mentre mantinga aquesta situació. L'activació es produirà al mes següent de l'entrada de la sol·licitud.

4. No disponible per causes justificades: es trobaran en aquesta situació les persones candidates en supòsits de permís per maternitat, paternitat i adopció, el compliment d'un deure públic inexcusable, causes de força major i lactància. En cas de risc durant l'embaràs i altres supòsits previstos en la Llei 39/1999, de 5 de novembre, de conciliació de la vida familiar i laboral. Igualment, es consideraran justificades les renúncies a contractes en els casos d'incapacitat laboral per malaltia, en els supòsits en què la renúncia de la persona derive de la seua condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme o quan el candidat o la candidata tinga un grau de discapacitat reconeguda incompatible amb el lloc oferit.

Per a comunicar l'extinció de la causa justificativa, el candidat o la candidata haurà de comunicar-ho a la comissió de seguiment i passarà a la situació de disponible al cap de set dies d'aquesta comunicació.

5. Disponible amb penalització: serà procedent la penalització del personal integrant de la borsa en els següents casos:

a) Per renúncia al nomenament acceptat abans de prendre possessió en el lloc.

b) La falta d'acreditació de la renúncia justificada dins de termini de l'oferta.

c) L'incompliment del termini per a acreditar la desaparició de la causa justificada quan siga procedent l'activació a instàncies de la persona interessada.

d) Quan després d'haver-se intentat la seua localització d'una manera fefaent que permeta comprovar que aquests intents s'han efectuat dins del termini i en la forma oportuna, aquesta no siga possible o no responga a l'oferta en el termini sense causa justificada.

e) La falta de presentació de la documentació requerida per al nomenament i presa de possessió en el termini.

f) Per sanció disciplinària de suspensió de funcions superior a sis mesos.

g) La presentació de la sol·licitud d'activació en la borsa una vegada transcorreguts més dels 10 dies de termini de presentació o del cessament.

La situació de disponible amb penalització suposarà per a la persona penalitzada que no se li puga oferir un nomenament en aquesta borsa, excepte situacions excepcionals en les quals s'esgote íntegrament la borsa, durant un període de temps que serà de tres mesos la primera vegada que es produïsca la situació, sis mesos la segona i un any a partir de la tercera vegada.

Quan es produïsca una d'aquestes situacions i a partir de la publicació mensual d'aquesta en la web de l'entitat, la persona interessada disposarà de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions en defensa dels seus interessos.

2. Renúncies i baixa automàtica en les borses. En tot el que fa referència a les renúncies a la crida i baixa automàtica de la borsa d'ocupació, caldrà ajustar-se al que es disposa en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.





Quinzé. Règim de funcionament

Quant al règim de funcionament, aquesta borsa es regirà pel que es disposa en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, sense perjudici de les adaptacions que siga necessari realitzar derivades de les especialitats de l'entitat.



Setzé. Recursos

De conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs de reposició contra aquesta resolució, amb caràcter potestatiu, davant de l'òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicada. Alternativament, si no s'hi recorre en reposició, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.





València, 23 de setembre de 2021.– El director general de l'Institut Valencià de Finances: Manuel Illueca Muñoz.





ANNEX I

Temari lloc tècnic/a jurídics



1. La Constitució Espanyola de 1978: els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques.

2. La Constitució espanyola de 1978: l'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes: organització política i administrativa. Les competències pròpies de les comunitats autònomes.

3. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

4. La Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell: el president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, atribucions i funcions. La seua potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

5. La Unió Europea. El dret originari: els tractats constitutius. El dret derivat: els reglaments, les directives i les decisions. La política de lliure competència. Les ajudes públiques. Ajudes compatibles amb el mercat comú: marc jurídic.

6. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda i pública, del sector públic instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i organització del sector públic de la Generalitat. Pressupostos de la Generalitat: contingut, elaboració i estructura. Sector públic instrumental de la Generalitat. Subvencions.

7. Article 171 Llei 5/2013, de 23 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.



8. Decret 118/2018, de 3 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances (IVF), i article 171 La Llei 5/2013, de 23 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

9. Decret 38/2019, de 15 de març, del Consell, d'aprovació del Reglament de desenvolupament de les polítiques d'actuació de l'IVF, i de la gestió i alienació dels béns i drets adquirits en l'exercici de la seua activitat creditícia.

10. Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. Disposicions generals. Termini de duració dels contractes i d'execució de la prestació. Parts del contracte. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat, preu del contracte i la seua revisió. Preparació i adjudicació dels contractes de les administracions públiques. Efectes, compliment i extinció dels contractes administratius.



11. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals. Els òrgans de les administracions públiques. Dels organismes públics estatals: les entitats públiques empresarials d'àmbit estatal i els fons mancats de personalitat jurídica del sector públic estatal.

12. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: objecte de la llei. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat d'homes i dones.



13. Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern: transparència en l'activitat pública. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

ANNEX II

Temari lloc administratiu/iva



1. Coneixements informàtics d'Office / Libre Office, nivell persona usuària.

2. Pla general de comptabilitat. Primera part. Marc conceptual de la comptabilitat.

3. Normativa reguladora de l'Institut Valencià de Finances:

– Article 171 Llei 5/2013, de 23 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.



– Decret 118/2018, de 3 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances (IVF), i article 171 de La Llei 5/2013, de 23 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

– Decret 38/2019, de 15 de març, del Consell, d'aprovació del Reglament de desenvolupament de les polítiques d'actuació de l'IVF, i de la gestió i alienació dels béns i drets adquirits en l'exercici de la seua activitat creditícia.

4. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: objecte de la llei. El principi d'igualtat i la tutela contra la discriminació. Polítiques públiques per a la igualtat. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat d'homes i dones.

Mapa web