Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 23 de setembre de 2021, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es convoca una borsa d'ocupació temporal pel procediment d'urgència per a diversos llocs de treball. [2021/9954]

(DOGV núm. 9188 de 05.10.2021) Ref. Base de dades 009084/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Institut Valencià de Finances
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau



Les necessitats actuals i immediates de cobertura de diversos llocs inclosos en l'RLT de l'Institut Valencià de Finances requereixen la convocatòria d'una borsa d'ocupació temporal pel procediment d'urgència, a conseqüència de l'increment en la demanda de finançament operat durant l'exercici, derivada de la situació de crisi econòmica i sanitària produïda per la Covid-19.

Les borses d'urgència estan previstes en el punt c) de l'apartat tercer de la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.



Vist que s'ha esgotat la borsa d'ocupació temporal convocada per la Resolució de 24 de gener de 2020, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es constituïa una borsa d'ocupació ordinària de les definides en l'apartat tercer.1.a) del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, resultant del procés de selecció per cobertura externa mitjançant el sistema de concurs oposició convocat per la Resolució de 13 de juny de 2018, del director general de l'Institut Valencià de Finances (IVF) (DOGV 8320, 19.06.2018), per a la provisió definitiva dels llocs IC05, TE04, TE09, TE10 i TE11, tècnic o tècnica de la Subdirecció de Riscos, i vist que no hi ha borses resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària convocada per l'òrgan competent de l'entitat, mitjançant la realització de proves selectives i de baremació de mèrits i experiència, s'estableix la possibilitat de convocar borses per raons d'urgència en funció del perfil dels llocs, exclusivament pel sistema de baremació de mèrits, tenint en compte que, en el supòsit d'acudir a aquest últim procediment, s'haurà d'haver convocat prèviament una borsa extraordinària o un procés de selecció que incloga proves selectives i que haurà de resoldre's en el termini d'un any des de la convocatòria de la d'urgència, a la qual anul·larà.



Mitjançant la Resolució de data 7 de juliol de 2021, del director general de l'Institut Valencià de Finances (IVF) (DOGV 9131, 20.07.2021), es va convocar un procés de selecció per a la cobertura externa mitjançant un sistema de concurs oposició per a cobrir diversos llocs de tècnic o tècnica, corresponent al desenvolupament de l'oferta pública d'ocupació dels exercicis 2018 i 2020.

Mentre es desenvolupa el procés de selecció esmentat en el paràgraf anterior i atesa la necessitat actual de cobertura de diversos llocs vacants, dels previstos en els subapartats a) i b) de l'apartat segon del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, per a les places de tècnic o tècnica que estan vacants, es convoca una borsa d'urgència per a la cobertura temporal per a la següent categoria de personal:



– Tècnic/a (A22E041)

El procés que ha portat a l'aprovació d'aquesta convocatòria s'ha realitzat amb la negociació prèvia amb els representants dels treballadors i treballadores.

En aquesta convocatòria s'han inclòs les recomanacions realitzades per la comissió de seguiment del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, i segons l'informe favorable de data 2 d'agost de 2021.

Per tot això, d'acord amb el que es disposa en la normativa vigent en matèria de cobertura temporal de llocs de treball, en el II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració autonòmica, en el III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal, i d'acord amb el que s'estableix en l'article 15 del Decret 118/18, de 3 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances (IVF), i en virtut de les facultats conferides en l'article 6.3.i, k), i x) de l'esmentat reglament, aprovat pel Decret 118/2018, de 23 d'agost, del Consell, resolc





Primer. Objecte i procediment de selecció

Aquesta convocatòria té per objecte constituir borses de caràcter urgent a fi de cobrir les necessitats existents mentre es resolga el procés selectiu de cobertura externa mitjançant el sistema de concurs oposició convocat per la Resolució de 7 de juliol de 2021, del director general de l'IVF, per a la cobertura definitiva dels llocs de tècnic o tècnica en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública de 2018 i 2020, per a l'acompliment provisional de llocs de treball dels previstos en els subapartats a) i b) de l'apartat segon del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat mitjançant la contractació laboral temporal.

El procediment de selecció de personal que regirà la constitució de les borses és el procediment de concurs (baremació de mèrits).





Segon. Àmbit d'aplicació

Aquesta convocatòria estableix els criteris que han de servir per a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal per a la selecció i contractació de personal laboral temporal al servei de l'entitat.





Tercer. Categories que es convoquen i requisits de titulació

Les categories per a les quals es convoca la borsa de caràcter urgent i els seus requisits de titulació i experiència acreditada corresponents són els que a continuació s'indiquen:



Tècnic/a A22 E041 Títol universitari oficial de llicenciatura en Dret, o en Economia o en Administració i Direcció d'Empreses; o bé, títol universitari oficial de grau equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.





L'esmentada categoria, així com els departaments en els quals poden prestar els seus serveis, consten en l'esmentada Resolució de 7 de juliol de 2021, del director general de l'IVF (DOGV 20.07.2021).





Quart. Constitució de les borses

Les borses d'ocupació temporal es constituiran conformement al principi d'especialització, per grup i/o categoria professional. En tot cas, les persones aspirants a la borsa hauran de reunir els requisits generals de titulació i les altres condicions exigides per a participar en les proves selectives d'accés al corresponent grup professional del lloc a cobrir.



Cada nomenament suposarà la subscripció d'un contracte laboral que s'efectuarà en relació amb un sol lloc de treball, d'acord amb les modalitats contractuals i amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels Treballadors o legislació de desplegament en el marc de la relació laboral que unisca cada persona treballadora amb l'IVF, sense perjudici del que s'estableix en la clàusula 10.2.

Correspondrà a la comissió de seguiment constituïda en l'entitat, de conformitat amb el punt onzé del III Acord de la Comissió de Diàleg Social, la comprovació i avaluació dels mèrits del personal aspirant a aquesta convocatòria. Les discrepàncies, reclamacions i dubtes que sorgisquen de l'aplicació i de la interpretació d'aquestes bases es tractaran en la comissió de seguiment.



Cinqué. Requisits generals de les persones candidates

1. Per a ser admeses i formar part dels procediments de selecció, les persones aspirants hauran de complir els següents requisits:

a) Nacionalitat: tindre nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors, en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, es podran presentar aspirants amb nacionalitat diferent de l'esmentada i únicament serà necessari complir els requisits establits en la normativa vigent. Qui obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit haurà d'acreditar almenys permís de treball i residència en el moment de la contractació, així com posseir coneixements adequats de llengua castellana.



b) Edat: tindre la majoria d'edat laboral i no excedir, si és el cas, l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol acadèmic específic que, si és el cas, es requerisca en la classificació del lloc de treball, tal com s'especifica en el punt tercer.

d) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



e) Habilitació: no estar inhabilitades per una sentència ferma, o com a conseqüència d'haver sigut acomiadades disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.

2. Forma d'acreditació dels requisits. En l'inici del procediment, la possessió de cadascun dels requisits exigibles per a l'accés a les diferents categories serà objecte de declaració responsable, que s'emplenarà en la plataforma telemàtica de gestió de les borses, a la qual s'accedirà a través de la pàgina https://seleccionivf.es/. En la fase final del procediment, els requisits s'acreditaran mitjançant l'aportació dels corresponents certificats a través del registre telemàtic, del registre de l'entitat o de qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16.4 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Sisé. Sol·licituds i termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de 5 dies hàbils des de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les persones interessades presentaran les sol·licituds seguint el procés d'inscripció que es detalla a continuació.

1. Inscripció en la plataforma telemàtica.

Per a inscriure's en cadascuna de les categories de la borsa caldrà emplenar telemàticament el model de sol·licitud que estarà disponible en la pàgina web de l'Institut Valencià de Finances, https://seleccionivf.es/. La identificació de les persones aspirants en el moment de realitzar la inscripció es realitzarà a través de la inscripció en la web https://seleccionivf.es/. Es podrà optar a participar en diferents convocatòries sempre que es complisquen els requisits establits per a cadascuna d'aquestes.

El domicili, adreça electrònica i telèfons de contacte que figuren en les sol·licituds que s'hagen emplenat telemàticament es consideraran com els únics vàlids, a l'efecte de notificacions i per a la crida en la contractació, i seran responsabilitat exclusiva de la persona sol·licitant tant els errors en la consignació com la no comunicació de qualsevol canvi de domicili i/o telèfon de contacte. Aquestes comunicacions es realitzaran obligatòriament mitjançant l'actualització d'aquestes dades dins del perfil d'aspirant de la plataforma, i seran acompanyades d'un correu electrònic de notificació d'aquest canvi dirigit a rrhh@ivf.es.



Una vegada completada la introducció de dades de l'aspirant, la plataforma generarà una comunicació d'inscripció completada per a cada inscripció, que ha de conservar-se.

2. Participació en diverses convocatòries.

Una vegada introduïdes les seues dades personals en la inscripció a la categoria triada, la plataforma telemàtica permetrà la inscripció en altres categories sempre que es complisquen els requisits establits per a cadascuna d'aquestes.

En el cas que un mateix candidat o candidata opte a incloure's en més d'una categoria de la borsa d'ocupació temporal, haurà de completar una sol·licitud per cadascuna de les categories, així com còpia de la documentació en totes i cadascuna de les sol·licituds.

Una vegada completada la introducció de dades de l'aspirant, la plataforma generarà una comunicació d'inscripció completada per a cada inscripció, que ha de conservar-se.

3. Declaració responsable.

En el moment de proporcionar les seues dades personals a través de la plataforma telemàtica, l'aspirant procedirà igualment a emplenar la declaració responsable en l'apartat corresponent de la inscripció. A través de la mateixa declaració cada aspirant es compromet, des de l'inici del procediment, al següent:

a) proporcionar informació veraç en totes les fases d'aquest; b) no estar incurs en un expedient disciplinari; i c) posseir l'aptitud mèdica necessària. Qualsevol desviació en la veracitat de la informació proporcionada per l'aspirant implicarà la seua separació permanent del procediment, sense excloure l'adopció de les mesures legals que siguen aplicables.

4. Protecció de dades personals.

En compliment del que s'estableix en el Reglament 2016/679, general de protecció de dades de la Unió Europea, les persones aspirants tindran en tot moment accés a les seues dades personals i podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, portabilitat –en funció de les possibilitats tècniques– i oblit en els termes legalment establits, des de la mateixa plataforma telemàtica o sol·licitant-ho mitjançant un escrit dirigit a asesoria.jurídica@ivf.es

La cancel·lació de les dades personals proporcionades una vegada iniciat el procediment s'entendrà com a expressió de la voluntat de la persona aspirant de ser separada del procediment de manera permanent. Totes les dades personals que l'Institut Valencià de Finances haja de sol·licitar per a poder portar a terme aquest procés s'integraran en fitxers que seran tractats per a aquests fins i en l'àmbit de les competències legalment atribuïdes a l'Institut Valencià de Finances, i seran conservades, adoptant les adequades mesures de seguretat per a la seua protecció, mentre siguen necessàries per a completar els procediments en el curs dels quals van ser sol·licitades.

La política de privacitat completa de l'Institut Valencià de Finances pot consultar-se en la pàgina web de l'IVF.

5. Resolució de consultes.

Qualsevol qüestió relacionada amb les diferents convocatòries regulades per aquesta resolució podrà ser objecte de consulta en rrhh@ivf.es.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.



Seté. Formulari d'autobaremació

Formulari d'autobaremació:

Les persones aspirants emplenaran el formulari per a l'autobaremació seguint les instruccions que s'ofereixen en la plataforma i ajustant-se per a això al barem que s'indica en l'annex número I.

Cada persona aspirant està compromesa des de l'inici del procediment i sota declaració responsable a realitzar aquesta autobaremació, consignant exclusivament aquells mèrits que siguen aplicables en les instruccions de barem a aquest efecte. Així mateix, aquests mèrits han de respondre als certificats originals que consten en poder seu.

Només es valoraran els mèrits consignats en aquest barem.

No es tindran en compte els mèrits que no hagen sigut autobaremats per les persones interessades. La puntuació de l'autobaremació només podrà serà modificada a la baixa en el procés de valoració de les persones candidates.

Els mèrits al·legats hauran de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció, i mantindre's durant el període de permanència en les borses.

La consignació de dades falses o la falsedat documental aportada comportarà l'exclusió de la borsa corresponent, sense perjudici de les mesures legals oportunes corresponents. En el cas del full d'autobaremació comportarà l'exclusió de la borsa si es comprova que les dades que s'hi han consignat –sense que puga interpretar-se d'una altra manera– són manifestament falses.



Huité. Baremació i publicació de les llistes

Acabat el termini de cinc dies hàbils per a procedir a la inscripció i l'autobarem, es publicarà en la web http://www.ivf.gva.es/empleo la relació de persones admeses i excloses, indicant la puntuació total o el motiu d'exclusió. Després de la publicació, les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'aquesta per a presentar les al·legacions que estimen pertinents.



En el cas que el nombre de sol·licituds que es presente siga molt nombrós respecte als llocs que es preveja cobrir, la comissió de seguiment podrà establir una nota de tall en la puntuació obtinguda en l'autobarem prèvia al requisit d'acreditació de mèrits.



La resta de sol·licituds seran examinades només si ho considera necessari la comissió per raó d'una possible extinció i/o ampliació de la borsa, i procedirà a publicar una nova nota de tall. Així mateix, de manera justificada, la comissió de seguiment podrà, per raons d'urgència i necessitat, prioritzar l'examen de les sol·licituds tenint en compte la categoria professional.

Conclòs aquest termini i examinades les al·legacions, es publicarà en la pàgina http://www.ivf.gva.es/empleo la relació ordenada d'aspirants que passen a formar part de les borses de cada categoria.

Si hi ha casos d'empat, aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en el qual figuren indicats. Si encara persisteix l'empat, se seguirà l'ordre per la data d'entrada i ordre del registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.

El personal estarà subjecte al període de prova establit en el vigent conveni col·lectiu d'aplicació. La falta de superació d'aquest suposarà l'exclusió de la borsa.

La inclusió en les borses de treball de les diferents categories no garantirà en cap cas la contractació per part de l'Institut Valencià de Finances.



Nové. Acreditació de mèrits

Una vegada publicada la relació definitiva i ordenada d'aspirants que passen a formar part de les borses de cada categoria, i en funció de la previsió de cobertura de places necessària, l'Institut Valencià de Finances procedirà a convocar les persones aspirants que tinguen una puntuació que supere la nota de tall decidida per la comissió de seguiment, i que serà publicada en la web http://www.ivf.gva.es/empleo, a acreditar formalment els mèrits consignats en el formulari d'autobarem.



Les persones aspirants convocades, en el termini de cinc dies hàbils a partir de l'endemà de ser cridades, acreditaran els seus mèrits, així com el compliment dels requisits específics corresponents a la seua convocatòria. La llista de persones aspirants convocades es publicarà en la web http://www.ivf.gva.es/empleo

Es cursaran, així mateix comunicacions individuals, utilitzant per a això els mitjans adequats. S'entendran com a vàlides a aquest efecte les comunicacions per telèfon, carta, missatge SMS, o adreça electrònica facilitats per les persones sol·licitants, amb les garanties suficients, i es dirigiran als respectius domicilis, telèfons i adreces que hagen designat a aquest efecte. De manera preferent s'utilitzarà el telèfon mòbil, i el correu electrònic en cas de no ser possible contactar per telèfon amb la persona interessada.

La presentació d'aquests certificats es realitzarà bé a través del registre electrònic de l'IVF, bé a través del registre de l'IVF, situat en la seu de l'IVF, a la plaça de Nàpols i Sicília, 6, 46003 València, o en qualsevol altra oficina a què fa referència l'article 16.4 de la Llei 30/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Qualsevol mèrit no acreditat de la manera establida en aquesta resolució no serà valorat. Tant els mèrits com els requisits hauran de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció i mantindre's durant el període de permanència en les borses.

La no acreditació dels mèrits dins del termini i en la forma oportuna suposarà l'exclusió del procediment.

Els certificats dels mèrits seran aportats mitjançant còpies simples. Les persones aspirants presentaran en aquest registre:

– Fotocòpia del DNI.

– Certificat del títol acadèmic exigible en la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

– Certificats que acrediten tots els mèrits que ha consignat en l'autobarem.

Una vegada que la comissió avaluadora haja comprovat que els mèrits consignats en l'autobarem han sigut justificats degudament, i en vista de la seua proposta, el director general de l'IVF dictarà una resolució que contindrà la relació provisional de persones aspirants acreditades per a cada convocatòria.

Aquests llistes estaran ordenades de conformitat amb la puntuació total obtinguda i es concedirà un termini de cinc dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver-se publicat en la pàgina web de l'IVF, perquè les persones interessades puguen al·legar el que estimen convenient al seu dret.

Els casos d'empat es dirimiran de la següent manera: caldrà ajustar-se a la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem de mèrits, pel mateix ordre en què figuren indicats. Si encara persisteix l'empat, se seguirà l'ordre per la data de registre de la sol·licitud d'inscripció a la borsa.

Una vegada examinades les al·legacions, la comissió de seguiment formularà la proposta amb la relació definitiva d'aspirants al director general, que dictarà una resolució. Aquesta resolució es publicarà en la web de l'IVF, i aprovarà amb caràcter definitiu la relació ordenada de persones que conformaran les borses per a cadascuna de les convocatòries.

Les persones aspirants que no hagen sigut convocades a l'acreditació per no superar la nota de tall establida podran ser objecte de crides successives a la justificació de mèrits, en l'ordre dictat per la puntuació obtinguda, a mesura que es produïsquen noves necessitats de cobertura de places en la convocatòria de la qual formen part.

L'Institut Valencià de Finances comunicarà a les persones aspirants la convocatòria perquè acrediten els seus mèrits sempre amb almenys tres dies hàbils d'antelació a l'obertura del termini de presentació de documents.



Desé. Gestió dels nomenaments de personal temporal

Cada nomenament suposarà la subscripció d'un contracte laboral que s'efectuarà en relació amb un sol lloc de treball.

1. Serà condició prèvia de cada nomenament l'acreditació dels requisits generals d'accés al sector públic que es van comunicar en l'inici del procediment mitjançant una declaració responsable. Per a això, les persones que siguen notificades perquè s'incorporen aportaran, en el termini de cinc dies naturals des que siguen cridades, dels següents certificats, els que siguen pertinents:

– Declaració jurada de no haver sigut separada mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni estar inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques, no haver-li sigut imposada una sanció disciplinària en cap administració pública o, en cas contrari, haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tindre dret a la seua cancel·lació, i no estar sotmesa a un expedient disciplinari ni a cap procés penal en curs. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no estar inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



– Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits. Les persones aspirants estrangeres procedents de països on l'espanyol no és llengua oficial hauran de poder acreditar en aquest moment el seu coneixement de l'espanyol, mitjançant la presentació d'un dels documents que s'indiquen a continuació:

– Diploma d'Espanyol que estableix el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o equivalent, o certificat acadèmica que acredite haver superat totes les proves dirigides a l'obtenció d'aquest.

– Certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes. En cas que no puguen procedir a l'acreditació, hauran de realitzar obligatòriament una prova de coneixement de l'espanyol, en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua. El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. La prova es considerarà apta o no apta. La no superació d'aquesta prova implicarà que l'aspirant no compleix el requisit exigit en la convocatòria.

Les persones cridades a la incorporació que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser contractades, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

2. En cas de finalitzar la vigència del contracte sense completar el període d'un any de serveis, el personal podrà obtindre'n un altre o altres successius fins a completar aquest període. Finalitzada la vigència del contracte i una vegada aconseguit aquest període d'un any, no es podrà obtindre un nou contracte fins que no s'haja esgotat la llista i, si és el cas, li corresponga novament per torn.

Tot això, amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels Treballadors o legislació de desplegament en el marc de la relació laboral que uneix cada persona treballadora amb la seua entitat.



Onzé. Situacions en les borses d'ocupació de les persones integrants i renúncies a la crida

Situacions en les borses d'ocupació. Les persones integrants de les borses que es constituïsquen estaran en qualsevol de les següents situacions:

1. Activa: quan la persona aspirant haja pres possessió en el lloc oferit a través d'aquesta borsa. No podrà rebre en aquesta situació cap oferta per a exercir un lloc de la mateixa borsa.

2. Disponible: quan la persona aspirant es trobe en la borsa a l'espera de rebre qualsevol oferta de nomenament temporal.

3. No disponible voluntària: el personal integrant de la borsa o borses a les quals pertanga podrà desactivar-se voluntàriament en qualsevol d'aquestes per un període no inferior a tres mesos, i no li seran oferits llocs mentre mantinga aquesta situació. L'activació es produirà al mes següent de l'entrada de la sol·licitud.

4. No disponible per causes justificades: es trobaran en aquesta situació els i les candidates en supòsits de permís per maternitat, paternitat i adopció, el compliment d'un deure públic inexcusable, causes de força major i lactància. En cas de risc durant l'embaràs i altres supòsits previstos en la Llei 39/1999, de 5 de novembre, de conciliació de la vida familiar i laboral. Igualment, es consideraran justificades les renúncies a contractes en els casos d'incapacitat laboral per malaltia, en els supòsits en què la renúncia de la persona derive de la seua condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme o quan el candidat o la candidata tinga un grau de discapacitat reconeguda incompatible amb el lloc oferit.

Per a comunicar l'extinció de la causa justificativa, el candidat o la candidata haurà de comunicar-ho a la comissió de seguiment i passarà a la situació de disponible al cap de set dies d'aquesta comunicació.

5. Disponible amb penalització: serà procedent la penalització del personal integrant de la borsa en els següents casos:

a) Per renúncia al nomenament acceptat abans de prendre possessió en el lloc.

b) La falta d'acreditació de la renúncia justificada dins de termini de l'oferta.

c) L'incompliment del termini per a acreditar la desaparició de la causa justificada quan siga procedent l'activació a instàncies de la persona interessada.

d) Quan després d'haver-se intentat la seua localització d'una manera fefaent que permeta comprovar que aquests intents s'han efectuat dins del termini i en la forma oportuna, aquesta no siga possible o no responga a l'oferta en el termini sense causa justificada.

e) La falta de presentació de la documentació requerida per al nomenament i presa de possessió en el termini.

f) Per sanció disciplinària de suspensió de funcions superior a sis mesos.

g) La presentació de la sol·licitud d'activació en la borsa una vegada transcorreguts més dels 10 dies de termini de presentació o del cessament.

La situació de disponible amb penalització suposarà per a la persona penalitzada que no se li puga oferir un nomenament en aquesta borsa, excepte situacions excepcionals en les quals s'esgote íntegrament la borsa, durant un període de temps que serà de tres mesos la primera vegada que es produïsca la situació, sis mesos la segona i un any a partir de la tercera vegada.

Quan es produïsca una d'aquestes situacions i a partir de la publicació mensual d'aquesta en la web de l'entitat, la persona interessada disposarà de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions en defensa dels seus interessos.

Les notificacions a les persones interessades es realitzaran utilitzant els mitjans adequats, en funció de la urgència de la provisió temporal, i s'entendran com a vàlids els sistemes a través de telèfon, carta, missatge SMS o adreça electrònica facilitats, amb les garanties suficients, i es dirigiran als respectius domicilis, telèfons i adreces que hagen designat a aquest efecte.

De manera preferent s'utilitzarà telèfon mòbil, i correu electrònic en cas de no ser possible contactar per telèfon amb la persona interessada. En el moment que es produïsca un canvi en les dades de contacte inscrites en la borsa d'ocupació, serà responsabilitat del candidat o candidata comunicar a la comissió de seguiment qualsevol variació de les dades aportades en la sol·licitud a través de l'adreça rrhh@ivf.es. En cas de no efectuar-ho, s'entendran com a vàlides les notificacions efectuades amb les dades facilitades en la sol·licitud. No obstant el que es disposa en el paràgraf anterior, la persona interessada no perdrà l'ordre de precedència en la borsa ni serà penalitzada quan al·legue per escrit una causa justificada o de força major per a la seua incompareixença o rebuig, i quedarà en situació de no disponible per causes justificades. En cas de contractacions urgents en què es comunica amb menys de 24 hores el termini per a iniciar la contractació temporal, no es penalitzarà en la borsa en cas de rebuig del contracte.

2. Renúncies i baixa automàtica en les borses. En tot el que fa referència a les renúncies a la crida i baixa automàtica de la borsa d'ocupació, caldrà ajustar-se al que es disposa en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.





Dotzé. Comissió de seguiment

Es constituirà una comissió de seguiment específica per al seguiment d'aquesta borsa d'ocupació temporal, la qual estarà formada de manera paritària per representants de l'IVF i del comité d'empresa. La comissió tindrà caràcter d'òrgan de seguiment de la constitució i funcionament de les borses, així com de fòrum tècnic de participació sindical en les qüestions que hi tenen a veure, sense perjudici de les competències atribuïdes legalment als fòrums de negociació col·lectiva.

Correspondrà a la comissió de seguiment el següent:

– Comprovar i avaluar els mèrits de les persones aspirants en els processos de constitució de les borses.

– Elevar una proposta de les llistes ordenades provisionals i definitives de les persones aspirants al director general de l'IVF.

– Conéixer l'estat de les borses i els llocs adjudicats.

– Debatre des del punt de vista tècnic, així com preparar la redacció de possibles acords, en aquelles qüestions relatives a borses.

– Proposar les mesures que estime oportunes per a la formació i gestió de les borses, criteris d'exclusió, fixació de l'àmbit, així com la creació de comissions de seguiment específiques per a borses determinades.



Per a complir amb la seua comesa, la comissió podrà sol·licitar i obtindre la informació pertinent de l'IVF.

L'IVF nomenarà directament les persones integrants de la comissió que han d'actuar en representació de l'empresa i, a proposta del comité d'empresa, les persones representants que han d'actuar en nom seu, tant titulars com suplents, designant, entre les primeres, les que han d'exercir les funcions de presidència i secretaria. A l'efecte de la vàlida constitució de la comissió, així com de l'adopció d'acords en aquells assumptes que requerisquen la majoria de vot, i qualsevol que siga el nombre de membres que actuen en representació de l'IVF, aquesta disposarà d'un nombre de vots igual al comité d'empresa, i el president o presidenta exercirà el vot diriment en cas d'empat. Correspon al president o presidenta de la comissió la facultat de convocar reunions i fixar l'ordre del dia, per decisió pròpia o a proposta de qualsevol de les seues persones membres en el termini de set dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud.



Tretzé. Règim de funcionament

Quant al règim de funcionament, aquesta borsa es regirà pel que es disposa en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, sense perjudici de les adaptacions que siga necessari realitzar derivades de les especialitats de l'entitat.



Catorzé. Recursos

La present resolució posa fi a la via administrativa.

De conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs de reposició contra aquesta resolució, amb caràcter potestatiu, davant de l'òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de ser publicada. Alternativament, si no s'hi recorre en reposició, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.





València, 23 de setembre de 2021.– El director general de l'Institut Valencià de Finances: Manuel Illueca Muñoz.





ANNEX I



Els mèrits que cal consignar en el formulari d'autobaremació seran exclusivament els que consten recollits en el següent barem:



1.1. Mèrits relacionats amb l'experiència professional Un màxim de 40 punts correspondrà a mèrits relacionats amb l'experiència professional.

– Per serveis prestats en l'IVF en el lloc sol·licitat: per cada mes complet, 0,15 punts.

– Per serveis prestats en llocs amb iguals funcions a les corresponents al lloc sol·licitat en administracions públiques: per cada mes complet de serveis efectius, 0,10 punts.

– Per serveis prestats en llocs amb iguals funcions a les corresponents al lloc sol·licitat en entitats privades: per cada mes complet de serveis efectius 0,08 punts.

– Per serveis prestats en l'IVF en altres categories: per cada mes complet de serveis efectius, 0,06 punts.

L'acreditació de l'experiència professional s'acreditarà de la següent manera:

– En el cas de treballadors i treballadores per compte d'altri: contracte de treball en el qual s'especifiquen la categoria i el certificat de l'empresa de les funcions desenvolupades, quan aquestes no puguen deduir-se dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre els dos documents. En tot cas, serà obligatòria la presentació del certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització de la categoria laboral que corresponga.

– Per al supòsit de professionals i persones autònomes: llicència fiscal o IAE en què s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà un certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.

1.2. Mèrits relacionats amb la formació.

Un màxim de 60 punts correspondrà als mèrits relacionats amb la formació, segons els següents apartats:

a) Titulació acadèmica.

Per qualsevol títol acadèmic d'igual o superior nivell a l'exigit per a l'acompliment del lloc de treball a proveir, llevat del que siga necessari per a l'accés al lloc: 9 punts per títol, fins a un màxim de 18 punts.



Només es puntuarà el títol o títols de major nivell, entenent-se compreses en aquest aquelles altres titulacions necessàriament prèvies per a l'obtenció del de nivell superior.

b) Cursos de formació i perfeccionament. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, fins a un màxim de 18 punts.

Els cursos hauran d'estar específicament relacionats amb l'acompliment propi dels llocs que es convoquen i tindre una duració igual o superior a 15 hores, així com haver sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, i puntuaran d'acord amb la següent escala:

De 100 o més hores: 7,5 punts.

De 75 a menys de 100 hores: 6 punts.

De 50 a menys de 75 hores: 4,5 punts.

De 25 a menys de 50 hores: 3 punts.

De 15 a menys de 25 hores: 1,50 punts.

En cap cas es valoraran els cursos que no estiguen directament relacionats amb les funcions del lloc.

En aquest apartat no es puntuaran els cursos de valencià ni d'idiomes comunitaris. No es puntuaran els cursos d'una carrera acadèmica, doctorat ni d'instituts universitaris, quan aquests formen part del pla d'estudis del centre per a aquestes titulacions. Tampoc puntuaran els cursos de preparació o formació relacionats amb processos d'especialització i de selecció de personal empleat públic, de promoció interna, de plans d'ocupació i d'adaptació del règim jurídic del personal a la naturalesa jurídica dels llocs de treball.

c) Valencià.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 14 punts, amb l'acreditació prèvia de posseir el certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, la Comissió Interuniversitària d'Estandardització de Coneixements de Valencià (CIEACOVA) o l'escola oficial d'idiomes (EOI), d'acord amb la següent escala:



Nivells Puntuació

A1 1

A2 (oral) 1,75

B1 (elemental) 5,25

B2 7

C1 (mitjà) 10,50

C2 (superior) 14







Es puntuarà únicament el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca, sempre que no constituïsca un requisit del lloc per a proveir. En aquest últim cas, es valorarà exclusivament posseir el certificat de coneixements del valencià superior a l'exigit com a requisit, conforme a la puntuació de l'anterior escala.

d) Idiomes comunitaris

Es valorarà fins a un màxim de 10 punts el coneixement de les llengües oficials i cooficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats en la taula adjunta.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà conforme a les puntuacions de nivells certificats segons el Marc europeu comú de referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.

Si els coneixements que s'acrediten procedeixen de marcs legals de referència anteriors a la Llei orgànica 8/2013, les equivalències d'aquests títols amb els certificats de nivells continguts en la Llei 8/2013 es traslladaran a puntuacions utilitzant la taula d'equivalències adjunta.

La valoració del coneixement de cadascun dels idiomes comunitaris aportats es concretarà en un sol valor, no acumulatiu, corresponent al nivell més alt de certificat obtingut. En cap es valoraran de manera acumulativa els altres nivells o cursos completats per a aqueixa mateixa llengua.

Les equivalències entre els ensenyaments regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula següent:

Mapa web