Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 26 de gener de 2021, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, mitjançant la qual s'estableix la convocatòria per a concessió i sol·licitud de pagament anual de les ajudes incloses en la sol·licitud única dins del marc de la política agrícola comuna per a l'any 2021. [2021/769]

(DOGV núm. 9007 de 28.01.2021) Ref. Base de dades 000803/2021




De conformitat amb el que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 77.4.3, últim punt, de la Llei 14/2005, de 23 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió financera i administrativa, i d'organització de la Generalitat i, en atenció a la competència que estableix l'article 13.1 del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, s'emet aquesta resolució.

En aplicació de l'article 7.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les ajudes regulades en aquesta convocatòria són compatibles amb la política comunitària de competència, d'acord amb l'article 81.2 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), segons el qual els articles 107, 108 i 109 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut i de conformitat amb aquest reglament, ni al finançament suplementari nacional que preveu l'article 82, dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE. De la mateixa manera, l'art 13 del Reglament (UE) 1307/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, estableix que els articles 107, 108 i 109 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (TFUE) no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres de conformitat amb el reglament esmentat, referits als pagaments directes als agricultors en virtut dels règims d'ajuda inclosos en el marc de la PAC.



El Reglament (UE) 2020/2220, del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de desembre de 2020, recull les mesures transitòries per a l'ajuda del FEADER i FEAGA l'any 2021 i 2022. Aquesta norma assegura un marc estable que permet la continuïtat dels suports en els pròxims dos anys d'acord amb les mateixes regles del període 2014-2020. Pel que fa a les ajudes al desenvolupament rural, assegura la continuïtat de compromisos vigents que procedisquen de períodes de programació anterior i, en el cas de les mesures d'agricultura ecològica, regula la duració de nous compromisos, a partir de 2021, amb una duració d'entre 1 i tres anys i, a més, regula la possibilitat de l'extensió anual dels compromisos ja preexistents.

L'article 40 bis del Reglament d'execució (UE) 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat, incorpora la possibilitat que les comunitats autònomes duguen a terme controls per monitoratge, per a la qual cosa el Fons Espanyol de Garantia Agrària, OA (FEGA) exercirà funcions de coordinació, tal com estableix l'apartat 5 de l'article 99 del Reial decret 1075/2014.

L'article 15, apartat 3, del Reglament d'execució (UE) 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, estableix que quan es realitzen controls mitjançant monitoratge el beneficiari podrà modificar la sol·licitud única o la sol·licitud de pagament pel que fa a la utilització de les diferents parcel·les agràries. Aquestes modificacions es notificaran a l'autoritat competent en el termini fixat per aquesta autoritat competent.



Amb data 28 de juny de 2019, la Presidència del Fons Espanyol de Garantia Agrària va resoldre que, en el cas dels agricultors subjectes a controls mitjançant monitoratge, de conformitat amb el que disposa l'article 40 bis del Reglament d'execució (UE) 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, aquests podran modificar les parcel·les agràries de la seua sol·licitud única fins al 31 d'agost, en relació amb els règims d'ajuda monitorats, sempre que es complisquen els requisits corresponents segons els règims de pagaments directes de què es tracte. No obstant això, la resolució esmentada estableix que quan siga estrictament necessari per a garantir la correcta implementació dels controls per monitoratge, prèvia comunicació degudament motivada al Fons Espanyol de Garantia Agrària, OA, i dins del màxim permés per l'apartat 3 de l'article 15 del Reglament d'execució (UE) 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, les comunitats autònomes podran ampliar el termini de modificació de la sol·licitud única per a aquests agricultors en el seu àmbit territorial d'actuació. Prenent en consideració que és necessària la formació i informació dels titulars d'explotacions agràries afectats per aquesta metodologia de control, sabent que l'excepcionalitat imposada per la COVID-19 afecta aquesta possibilitat i sent imprescindible l'adaptació de les eines informàtiques per a la gestió dels resultats obtinguts, la Direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària resol:





Apartat 1. Disposicions que estableixen les bases reguladores de les ajudes convocades

A aquestes ajudes els resulta aplicable el que preveu:

– L'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables al conjunt de pagaments directes a l'agricultura i la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i el control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural (DOGV 7478, 4 de març).

– L'Ordre 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regula la mesura d'agricultura ecològica, continguda en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel FEADER (DOGV 7478, 4 de març) i les seues modificacions.

– L'Ordre 8/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regulen les ajudes corresponents a les mesures d'agroambient i clima, que recull el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana i cofinançades pel FEADER (DOGV 7478, 4 març), i les seues modificacions.

– L'Ordre 6/2015, 27 de febrer de 2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableixen les bases reguladores aplicables als pagaments als agricultors en zones amb limitacions naturals, continguts en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançats pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER).

– El Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i el control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural i les seues modificacions.

– El Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre, sobre assignació de drets de règim de pagament bàsic de la política agrícola comuna, i les seues modificacions.

– El Reial decret 1077/2014, de 19 de desembre, pel qual es regula el sistema d'informació geogràfica de parcel·les agrícoles, i les seues modificacions.

– El Reial decret 1078/2014, de 19 de desembre, pel qual s'estableixen les normes de la condicionalitat que han de complir els beneficiaris que reben pagaments directes, determinades primes anuals de desenvolupament rural o pagaments en virtut de determinats programes de suport al sector vitivinícola, i les seues modificacions.

– El Reglament (UE, EURATOM) 2020/2093, del Consell, de 17 de desembre de 2020, pel qual s'estableix el marc financer plurianual per al període 2021-2027.

– El Reglament (UE) 2020/2220, del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de desembre de 2020, pel qual s'estableixen determinades disposicions transitòries per a l'ajuda del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) en els anys 2021 i 2022, i pel qual es modifiquen els reglaments (UE) núm. 1305/2013, (UE) núm. 1306/2013 i (UE) núm. 1307/2013 pel que fa als seus recursos i a la seua aplicació en els anys 2021 i 2022, i el Reglament (UE) núm. 1308/2013 pel que fa als recursos i la distribució d'aquesta ajuda en els anys 2021 i 2022.



Apartat 2. Crèdits pressupostaris als quals s'imputa la subvenció

El pagament de les ajudes previstes en l'article 1, epígrafs a, b, c, d i e de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i dels pagaments al desenvolupament rural, s'efectuarà amb càrrec al capítol IV de la línia SE830000 (fons FEAGA) del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació a la Comunitat Valenciana de la política agrícola comuna per un import global màxim de 120.000.000 euros.

El pagament de les ajudes que preveu l'article 1, epígrafs f, g i h de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, s'efectuarà amb càrrec al capítol IV de la línia SE832000 (fons FEADER) del pressupost de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària i corresponent a l'aplicació a la Comunitat Valenciana de la política agrícola comuna.

Els límits pressupostaris per a cada una de les ajudes que preveu l'article 1, epígrafs a, b, c, d i e de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua seran els que establisca el FEGA, com a organisme coordinador dels organismes pagadors, per a la campanya 2020.

Els límits pressupostaris per a les ajudes d'agroambient i clima i agricultura ecològica són els següents:



Mesura 10. Agroambient i clima:

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a una anualitat de pròrroga sobre la convocatòria de 2015):

· Protecció del cultiu sostenible de l'arròs en zones d'aiguamoll: 6.583.000 euros en 2021.

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2018):

· Foment de sistemes agraris d'interés per a aus estepàries: 30.000 euros en 2021.



Mesura 11. Agricultura ecològica:

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2017):

· Manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 2.300.000 euros en 2021.

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2018):

· Conversió pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 869.000 en 2021.

– Sol·licitud de pagament anual (corresponent a la convocatòria de 2019):

· Conversió pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 897.667 euros en 2021.

· Manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 1.150.000 euros en 2021.

– Nova convocatòria i sol·licitud de pagament anual (corresponent a l'anualitat 2021):

· Conversió pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 1.050.000 euros en 2022 i 1.050.000 euros en 2023.

· Manteniment de pràctiques i mètodes d'agricultura ecològica: 4.800.000 euros en 2022 i 4.800.000 euros en 2023.

Aquesta nova convocatòria s'estableix per a un període de dos anys en cada una de les operacions (línies d'ajuda) d'acord amb el que estableix l'apartat 3.a de l'article 7 del Reglament (UE) 2020/2220, del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de desembre de 2020, pel qual s'estableixen determinades disposicions transitòries per a l'ajuda del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) en els anys 2021 i 2022, i pel qual es modifiquen els reglaments (UE) núm. 1305/2013, (UE) núm. 1306/2013 i (UE) núm. 1307/2013, pel que fa als seus recursos i a la seua aplicació en els anys 2021 i 2022, i el Reglament (UE) núm. 1308/2013 pel que fa als recursos i la distribució d'aquesta ajuda en els anys 2021 i 2022.

En aplicació del que preveu l'article 58, apartat 2, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es fixa un import addicional de 4.000.000 d'euros per a distribuir entre les anualitats previstes per a la convocatòria de nous titulars 2021 en l'operació de conversió a pràctiques d'agricultura ecològica i un import addicional de 2.000.000 d'euros per a la convocatòria de nous titulars 2021 en l'operació de manteniment de pràctiques d'agricultura ecològica. L'efectivitat d'aquesta quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.



En aplicació de l'apartat 4 i 5 de l'article 58 esmentat, l'aplicació de l'import addicional anterior no altera la resta de condicions de la convocatòria d'ajudes i, per tant, no requerirà una nova convocatòria, ni ampliació del termini d'aquesta. El crèdit final disponible i la seua distribució definitiva per anualitats es publicarà amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.



Mesura 13. Zones de muntanya i zones amb limitacions naturals:

– Nova convocatòria:

· Ajuda a zones de muntanya: 1.253.000 euros en 2022.

En aplicació del que preveu l'article 58, apartat 2, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es fixa un import addicional d'1.000.000 d'euros per a la convocatòria de nous titulars 2021. L'efectivitat d'aquesta quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.

En aplicació de l'apartat 4 i 5 de l'article 58 esmentat, l'aplicació de l'import addicional anterior no altera la resta de condicions de la convocatòria d'ajudes i, per tant, no requerirà una nova convocatòria, ni ampliació del termini d'aquesta. El crèdit final disponible i la distribució definitiva per anualitats es publicarà amb anterioritat a la resolució de la convocatòria.

Resulta un import global màxim corresponent a les mesures d'agroambient i clima i agricultura ecològica de 29.782.667 euros.

Les ajudes esmentades s'emmarquen en el PDR-CV 2014-2020 i estan cofinançades pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació i la Generalitat, segons consta en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 vigent.



Apartat 3. Relació de les ajudes concretes vinculades a la sol·licitud única convocades mitjançant aquesta resolució i remissió a la normativa que conté els requisits concrets que cal complir en cada règim

A. Els beneficiaris de les ajudes que recull l'article 1 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, podran sol·licitar, en els termes que s'estableixen en els apartats següents d'aquesta resolució:

1. La concessió i el pagament de l'ajuda de pagament bàsic als agricultors, segons el que estableix l'article 13 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i el control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural (d'ara en avant, Reial decret 1075/2014, de 19 desembre).

2. La concessió i el pagament per als agricultors que apliquen pràctiques agrícoles beneficioses per al clima i el medi ambient, segons el que estableix l'article 17 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

3. La concessió i el pagament complementari per als joves agricultors que comencen la seua activitat agrícola, segons el que estableixen l'article 25 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

4. La concessió i pagament d'un règim d'ajuda associada voluntària relatiu als cultius següents:

– Arròs, segons el que estableixen l'article 30 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Cultius proteics, segons el que estableix l'article 34 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Fruits de corfa i les garrofes, segons el que estableix l'article 38 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Llegums de qualitat, segons el que estableix l'article 41 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Remolatxa sucrera, segons el que estableix l'article 45 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Tomaca per a indústria, segons el que estableixen l'article 48 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

– Pagament específic al cultiu del cotó, segons el que estableixen l'article 53 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

5. La concessió i el pagament d'un règim d'ajuda associada voluntària relatiu als següents sectors ramaders, segons el que estableixen els articles 58 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre:



– Ajuda associada per a les explotacions que mantinguen vaques nodrisses.

– Ajuda associada per a les explotacions de boví d'encebament.

– Ajuda associada per a les explotacions de boví de llet.

– Ajuda associada per a les explotacions d'oví.

– Ajuda associada per a les explotacions de caprí.

– Ajuda associada per als ramaders de boví de llet que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic.

– Ajuda associada per als ramaders de boví d'encebament que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic.

– Ajuda associada per als ramaders d'oví i caprí que van mantindre drets especials en 2014 i no disposen d'hectàrees admissibles per a l'activació de drets de pagament bàsic.

6. La concessió i el pagament d'un règim simplificat per als xicotets agricultors, segons el que estableixen el 86 i següents del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.

B. Els beneficiaris podran sol·licitar, en els termes que s'estableixen en els apartats següents d'aquesta resolució, un pagament anual per les ajudes ja convocades i resoltes recollides en el Reglament (UE) núm. 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020:

– Ajudes d'agroambient i clima.

– Ajuda a l'agricultura ecològica.

– Ajuda a zones de muntanya.



Apartat 4. Termini de presentació de la sol·licitud única

1. El contingut de la sol·licitud atendrà el contingut mínim que preveu l'article 91 i següents i l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre. L'ompliment de sol·licituds s'ha de fer exclusivament a través de l'aplicació informàtica SGA-CAP que estarà a la disposició dels interessats en el portal de ciutadà, en les seus de les oficines comarcals d'agricultura, en les direccions territorials d'agricultura i en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades a tal fi. Cal utilitzar les unitats registrals telemàtiques de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura i ramaderia per a la presentació, pels ciutadans, d'al·legacions, escrits i comunicacions que es facen per via telemàtica, relatius als procediments administratius vinculats a la sol·licitud única.



2. El termini de presentació de la sol·licitud única per a l'any 2021, segons el que disposa l'article 95 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, s'iniciarà el dia 1 de febrer i finalitzarà el dia 30 d'abril, els dos inclusivament. Es consideraran, així mateix, les possibles modificacions de termini que es puguen establir en la normativa estatal. No obstant això, el termini anterior podrà ser modificat mitjançant una resolució del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària quan siga estrictament necessari per a garantir el compliment de la normativa europea i dins dels terminis màxims establits per aquesta.



3. Durant el període de presentació de la sol·licitud única, també podrà presentar-se la sol·licitud d'assignació de drets de pagament bàsic procedents de la reserva nacional, de conformitat amb el que disposa l'article 24 i següents del Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre, sobre assignació de drets de règim de pagament bàsic de la política agrícola (d'ara en avant, Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre).

4. El termini de comunicació de les cessions de drets de pagament bàsic a l'Administració s'iniciarà, d'acord amb el que disposa el Reial decret 1076/2014, el dia 1 de febrer de 2021 i finalitzarà a data fi de termini de modificació de la sol·licitud única 2021, de conformitat amb l'article 30 del Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre.



Apartat 5. Documentació de caràcter general que s'ha de presentar preceptivament juntament amb la sol·licitud única

1. Model de sol·licitud que ha de contindre, necessàriament, la informació mínima que preveu l'article 91 i següents i l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre. A l'efecte d'identificació i localització, d'acord amb el que estableix l'article 92 del Reial decret 1075/2014, tots els sol·licitants tenen l'obligació de delimitar gràficament i en format digital les parcel·les agrícoles de la seua explotació.



Si declara recintes de pastures, l'agricultor haurà de comprovar que el coeficient d'admissibilitat de pastures (CAP) assignat a les seues parcel·les agrícoles és conforme amb la realitat del terreny. Hauran de justificar que disposen de la càrrega ramadera suficient o realitzen una activitat del manteniment de pastura adequada. Així mateix, en el cas de superfícies d'utilitat pública, hauran de presentar documentació acreditativa de l'aprofitament ramader emés per l'entitat competent.

En el cas de disconformitat, podrà utilitzar l'enquesta recollida en l'annex I de l'Ordre 5/2015, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per a estimar el CAP d'aquestes superfícies.

Quan es declare un coeficient d'admissibilitat de pastures (CAP) superior a la dada que figura en SIGPAC, serà obligatori presentar una sol·licitud de modificació a aquesta base de dades. Si el CAP declarat és inferior, sempre que aquesta disminució siga temporal, no serà necessari fer una al·legació a SIGPAC.

2. Quan s'actue a través de representant legal, s'ha de presentar el document acreditatiu de l'existència de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que deixe constància fidedigna de la seua existència.



3. Document de comunitats de béns, en el qual conste necessàriament el contingut que preveu l'article 2 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.

4. Document de domiciliació bancària, només en els casos en els quals no figuren donats d'alta en el Registre de tercers de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (GTA) o bé quan s'haja produït un canvi de compte bancari.

5. En cas de persones jurídiques, estatuts i/o escriptura de constitució de l'entitat titular de l'explotació. A més, les persones jurídiques (excepte cooperatives) han de declarar el nom, el CIF i la relació de socis, amb la indicació del percentatge de la seua participació en el capital social.

6. Les persones jurídiques i els grups de persones físiques i jurídiques a les quals es refereix la lletra b de l'apartat 4 de l'article 8 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, han de declarar i acreditar fefaentment el total d'ingressos agraris percebuts en el període impositiu més recent. L'autoritat competent podrà determinar l'obligatorietat de fer també la declaració corresponent als dos exercicis fiscals anteriors.

7. Les autoritzacions que els titulars d'una sol·licitud emeten al personal d'entitats col·laboradores de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica per a presentar aquestes sol·licituds en el seu nom seran vàlides exclusivament per a l'any de la sol·licitud en qüestió.



Apartat 6. Documentació de caràcter específic que, addicionalment, s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud única segons el tipus concret d'ajuda sol·licitada

Tota la documentació de caràcter específic es regularà d'acord amb l'annex VII del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre.



Apartat 7. Període de diversificació de cultius

Per a acomplir la pràctica de diversificació de cultius, en el cas de cereals d'hivern, a fi d'evitar la creació de condicions artificials, i a causa de la similitud del cicle de cultiu de varietats de cicle llarg i de cicle curt o de primavera, tindran tots aquests la consideració de cultius d'hivern i, per tant, comptaran com un sol cultiu a l'efecte de compliment de la diversificació.

Per tant, en la declaració anual de cultius de l'SU tots aquests es declararan com a cultius d'hivern.



Apartat 8. Data límit per a efectuar al·legacions al SIGPAC

Tal com preveu l'article 8 de l'Ordre 5/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, mitjançant aquesta resolució es fixa com a data límit per a poder efectuar sol·licituds de modificació a les dades que consten en el SIGPAC, a tot tardar, abans que finalitze el termini de presentació de la sol·licitud única.

De conformitat amb l'article 7 del Reial decret 1077/2014, de 19 de desembre, la informació registrada en el SIGPAC podrà ser actualitzada d'ofici per les comunitats autònomes en els casos de modificació de sol·licitud única presentades en el marc dels controls preliminars o per monitoratge regulats, respectivament, en els apartats 6 i 6 bis de l'article 99 d'aquest Reial decret 1075/2014, sempre que aquesta actualització siga necessària per a mantindre la coherència entre el SIGPAC, la nova informació continguda en la sol·licitud única i el resultat dels controls.





Apartat 9. Declaracions d'arròs

De conformitat amb l'article 31.2 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, els beneficiaris de l'ajuda associada al cultiu de l'arròs han de presentar abans del 15 de novembre de l'any de la sol·licitud les declaracions següents:

a) Declaració d'existències en el seu poder a 31 d'agost de l'any de la sol·licitud.

b) Declaració de collita que especifique la producció obtinguda i la superfície utilitzada.

Les dues declaracions es desglossaran per tipus i varietats d'arròs, d'acord amb el que estableix l'article 12.b del Reglament d'execució (UE) 2017/1185, de la Comissió, de 20 d'abril de 2017, pel qual s'estableixen les normes de desplegament dels reglaments (UE) núm. 1307/2013 i (UE) núm. 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a la notificació d'informació de documents a la Comissió i pel qual es modifiquen i deroguen diversos reglaments de la Comissió.





Apartat 10. Inscripció en el Registre de producció integrada

Els titulars que facen pràctiques de producció integrada sobre cultius en la seua explotació podran fer la sol·licitud d'inscripció en el Registre de producció integrada a través de la sol·licitud única.





Apartat 11. Inscripció i actualització de superfícies en les bases de dades del Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana (CAECV)

Els titulars de sol·licitud única que facen pràctiques d'agricultura ecològica en les seues explotacions han de declarar aquesta circumstància quan facen la sol·licitud. Aquestes dades es transmetran al CAECV a l'efecte d'actualitzar les que ja estiguen inscrites.

La inscripció en el registre del CAECV de nous operadors o noves superfícies s'ha de fer directament a través dels mitjans establits a tal fi pel mateix Comité. De conformitat amb l'article 8.1.a.4 de l'Ordre de bases 7/2015, de 27 de febrer, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es regula la mesura d'agricultura ecològica, recollida en el Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 i cofinançada pel FEADER, la data de sol·licitud al registre d'operadors del CAECV ha de ser anterior al període de presentació de sol·licitud d'ajuda i, en concret, anterior a l'1 de gener de 2021.



Apartat 12. Inscripció en el Registre general de la producció agrícola



En virtut de l'article 2 de l'Ordre 13/2015, de 16 de març, del conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'estableix el procediment administratiu d'inscripció en el Registre general de la producció agrícola (REGEPA), els titulars de sol·licitud única faran la seua declaració a l'efecte d'inscripció o actualització de dades de la seua explotació en REGEPA a través de la mateixa sol·licitud.

La resta de titulars d'explotacions agrícoles faran la seua declaració a l'efecte del Registre general de la producció agrícola en el mateix període en el qual es presenten les sol·licituds úniques d'ajuda de la política agrícola comuna (PAC), excepte en cas d'explotacions agrícoles de nova constitució.

L'ompliment de sol·licituds s'ha de fer de la manera que descriu l'apartat 4.1.

La declaració a l'efecte d'inscripció o actualització en REGEPA ha de recollir totes les superfícies agràries i tots els cultius de l'explotació i ha de ser única, no s'han de fer diferents declaracions per a cada un dels diferents cultius.



Apartat 13. Termini de resolució i indicació dels òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment

1. Tenint en compte el que preveuen les ordres reguladores de les ajudes que s'indiquen en l'apartat 3 d'aquesta resolució i, més concretament, de conformitat amb l'Acord de 13 de setembre de 2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació, la competència per a resoldre els expedients d'ajudes correspon a la directora general de Política Agrària Comuna.

2. La resolució i el pagament de les ajudes que recullen les ordres 5/2015, 6/2015 i 7/2015, totes de 27 de febrer, es farà d'acord amb el que estableixen aquestes i el termini màxim per a dictar i notificar la resolució d'ajudes serà de sis mesos des que haja finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, segons l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat ni notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

3. La resolució de pagament de les ajudes que preveuen els epígrafs A i B de l'apartat tercer es notificarà als interessats d'acord amb el que estableix l'article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Apartat 14. Presentació de factures

1. A l'efecte del compliment dels compromisos exigits en les operacions de la mesura 10 del PDR-CV 2014-2020 (Protecció del cultiu sostenible de l'arròs en zones d'aiguamoll), les factures de llavor certificades s'han de presentar abans del 30 de novembre de l'any de la sol·licitud.



Apartat 15. Controls

1. Totes les sol·licituds de les ajudes que recull l'Ordre 5/2025, de 27 de febrer, seran sotmeses als controls administratius necessaris per a verificar el compliment dels requisits exigits per a la concessió d'aquestes ajudes.

2. La conselleria amb competències en matèria d'agricultura i ramaderia establirà un pla de controls sobre el terreny, que inclourà com a mínim els percentatges de control que estableixen els articles 30 i 31 del Reglament d'execució núm. 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014.

3. D'acord amb l'article 11 del Reial decret 1075/2015, de 29 de desembre, en cap cas es concediran pagaments per superfícies que es troben en estat d'abandó i la declaració de superfícies agràries en les quals es comprove a través dels controls d'admissibilitat (bé administratius, bé sobre el terreny) que no es compleix amb les activitats de manteniment podran ser considerats casos de creació de condicions artificials per a obtindre el benefici de les ajudes i estaran subjectes al règim de penalitzacions que preveu l'article 102 del reial decret esmentat.



4. En virtut de l'article 99.6 del Reial decret 1075/2015, de 29 de desembre, s'estableix un sistema de controls preliminars que informen els beneficiaris sobre possibles incompliments i que els permeta canviar la seua sol·licitud a temps a fi d'evitar reduccions i sancions administratives.

La notificació dels resultats dels controls preliminars per part de la conselleria competent en matèria d'agricultura i les eventuals modificacions de la sol·licitud d'ajuda inicial per part del beneficiari es faran en els termes que estableixen els articles 11 i 15 del Reglament d'execució (UE) 809/2014, de la Comissió, de 17 de juliol de 2014.



Els beneficiaris que ho desitgen podran aportar les proves addicionals sol·licitades a través dels mitjans que s'habiliten a aquest efecte en un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la recepció de la comunicació. Aquestes proves addicionals podran incloure, entre altres, fotografies georeferenciades, cas en què s'han de complir les especificacions tècniques que indica l'annex XVI del Reial decret 1075/2014, de 29 de desembre. En aquests casos, l'interessat prestarà consentiment per a l'ús i el processament de les fotografies que aporte al seu expedient per part de l'Administració pública, entitats de dret públic i universitats a l'efecte d'ajustar els algoritmes de càlcul que permeten la identificació automàtica de cultius».



Apartat 16. Monitoratge

1. S'estableix el sistema de control per monitoratge en els expedients de sol·licitud única de la campanya 2021 que presenten les superfícies declarades en els municipis indicats en l'annex I. Aquest control es durà a terme en el marc del projecte de controls per monitoratge liderat pel Fons Espanyol de Garantia Agrària (FEGA), segons la notificació del Regne d'Espanya a la Comissió Europea.

2. El control per monitoratge es durà a terme sobre les superfícies declarades en les línies d'ajuda en el règim de pagament bàsic, pagament a les pràctiques agrícoles beneficioses per al clima i el medi ambient (pagament verd o greenning), pagament complementari a joves agricultors, règim de xicotet agricultor i ajudes associades voluntàries per superfície. També s'aplica aquest sistema de control per a l'ajuda a zones de muntanya.

3. El control per monitoratge consisteix en la comparació de manera contínua, no en un temps determinat i en substitució dels controls clàssics sobre el terreny, de les respostes espectrals teòriques dels cultius declarats pel sol·licitant en cada superfície amb la resposta espectral que recull el satèl·lit d'aquesta superfície durant el cicle complet del cultiu declarat.

4. En els casos en què per a la concessió d'alguna ajuda siga necessari comprovar alguna característica no monitorable, aquesta es controlarà mitjançant el sistema de control clàssic de controls sobre el terreny.

5. A la Comunitat Valenciana serà possible la modificació de les parcel·les agràries de la sol·licitud única 2021 en relació amb els règims d'ajuda monitorats i per a les explotacions afectades per aquest control fins al dia 15 de setembre de 2021.



Apartat 17. Compatibilitat dels règims d'ajuda

1. El beneficiari ha de comunicar a l'òrgan concedent, bé en la seua sol·licitud d'ajuda o bé en qualsevol altre moment de la vigència de l'expedient, l'obtenció d'altres ajudes sol·licitades o concedides per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics.

En cas que la sol·licitud o la concessió d'altres ajudes es faça durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació s'ha de fer tan prompte com es conega i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

2. Cada una de les mesures recollides en el PDR-CV 2014-2020 serà incompatible amb altres mesures que perseguisquen els mateixos objectius i actuacions.

Les actuacions objecte de les ajudes d'agroambient i clima i d'agricultura ecològica seran incompatibles amb altres règims d'ajuda que tinguen la mateixa finalitat.

Les ampliacions de superfície en compromisos vigents d'ajudes d'agroambient i clima i d'agricultura ecològica no podran tindre com a objecte superfícies que es troben prèviament incloses en un pla de reconversió o reestructuració de cultius.

3. En una mateixa anualitat no podrà presentar-se, respecte d'una parcel·la agrícola, més d'una sol·licitud de pagament acoblat. Per contra, el règim de pagament bàsic sí que resulta compatible amb els pagaments acoblats.

4. En el cas de les ajudes que recull el PDR-CV 2014-2020, les despeses cofinançades pel FEADER no seran cofinançades mitjançant la contribució dels fons estructurals, del Fons de Cohesió o de qualsevol altre instrument financer comunitari.

5. Les ajudes de la mesura d'agroambient i clima són incompatibles, per a un mateix titular, recinte i cultiu, amb les ajudes de la mesura d'agricultura ecològica.

6. Les ajudes de la mesura d'agricultura ecològica són incompatibles, per a un mateix titular i la seua explotació, amb qualsevol de les ajudes de la mesura d'agroambient i clima.



Apartat 18. Informació actualitzada sobre drets de pagament bàsic

D'acord amb l'article 16 del Reial decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre l'aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i el control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural, es consideraran drets de pagament activats aquells justificats en la sol·licitud única a la regió en la qual es van assignar en 2015, segons el Reial decret 1076/2014, de 19 de desembre, sobre assignació de drets de règim de pagament bàsic de la política agrícola comuna, la superfície de la qual resulte determinada segons el sistema integrat de gestió i control que preveu el Reglament (UE) núm. 1306/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

D'altra banda, si un agricultor que disposa de drets de pagament no activa aquests drets durant dos anys consecutius, aquests passaran a la reserva nacional.

A més, la convergència en el valor dels drets de pagament bàsic per als anys 2021 i 2022 serà la que preveu el Reial decret 1076/2014.

Els beneficiaris tindran accés als drets actualitzats en la consulta pública de drets de pagament bàsic del Fons Espanyol de Garantia Agrària (FEGA):

https://www.fega.es/es/PwfGcp/es/ayudas_dir_desa_rural/consulta_derechos_pago_basico/index.jsp



Apartat 19. Circumstàncies per a la modificació de la resolució

D'acord amb el que disposa l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions tota alteració de les condicions de concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, en els termes que estableixen les ordres de bases que regulen aquestes ajudes.



Apartat 20. Publicació d'informació sobre els beneficiaris

De conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) núm. 1306/2013, s'informa els beneficiaris que les seues dades seran publicades segons l'article 111 d'aquest reglament i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.



Apartat 21. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançades totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a l'efecte per aquest servei en l'adreça web:

http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx

i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del servei esmentat, que es pot consultar en l'URL següent:

http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/ComunicacionSNCA+1-2017+06.04.2017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f



Apartat 22. Règim de recursos contra aquesta resolució de convocatòria

Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i en contra es pot interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant dels jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que preveuen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 24 de gener de 2021.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Rogelio Llanes Ribas.







ANNEX I

Municipis amb control per monitoratge de l'SU 2021



PROV. CODI i NOM MUNICIPI



3 5 ALBATERA

3 12 ALGORFA

3 15 ALMORADÍ

3 24 BENEJÚZAR

3 25 BENFERRI

3 34 BENIJÓFAR

3 44 BIGASTRO

3 49 CALLOSA DE SEGURA

3 55 CATRAL

3 58 COX

3 59 CREVILLENT

3 61 DAYA NUEVA

3 62 DAYA VIEJA

3 64 DOLORES

3 65 ELX

3 70 FORMENTERA DEL SEGURA

3 74 GRANJA DE ROCAMORA

3 76 GUARDAMAR DEL SEGURA

3 80 JACARILLA

3 99 ORIHUELA

3 109 RAFAL

3 111 REDOVÁN

3 113 ROJALES

3 118 SAN FULGENCIO

3 120 SAN MIGUEL DE SALINAS

3 121 SANTA POLA

3 133 TORREVIEJA

3 141 MONTESINOS (LOS)

3 142 PILAR DE LA HORADADA

3 143 SAN ISIDRO



12 3 ALBOCÀSSER

12 4 ALCALÀ DE XIVERT

12 15 ARES DEL MAESTRAT

12 27 BENICARLÓ

12 34 CÀLIG

12 36 CANET LO ROIG

12 37 CASTELL DE CABRES

12 38 CASTELLFORT

12 42 CATÍ

12 44 CERVERA DEL MAESTRE

12 45 CINCTORRES

12 50 COVES DE VINROMÀ (LES)

12 52 XERT

12 61 FORCALL

12 68 HERBERS

12 70 JANA (LA)

12 75 MATA (LA)

12 80 MORELLA

12 83 OLOCAU DEL REY

12 87 PALANQUES

12 89 PENÍSCOLA

12 91 PORTELL DE MORELLA

12 93 POBLA DE BENIFASSÀ (LA)

12 96 ROSSELL

12 98 SALZADELLA (LA)

12 99 SANT JORDI

12 100 SANT MATEU

12 101 SAN RAFAEL DEL RÍO

12 102 SANTA MAGDALENA DE PULPIS

12 111 TÍRIG

12 112 TODOLELLA

12 121 TRAIGUERA

12 127 VALLIBONA

12 137 VILLORES

12 138 VINARÒS

12 141 ZORITA DEL MAESTRAZGO



46 1 ADEMUZ

46 2 ADOR

46 3 ATZENETA D'ALBAIDA

46 4 AGULLENT

46 5 ALAQUÀS

46 6 ALBAIDA

46 7 ALBAL

46 8 ALBALAT DE LA RIBERA

46 9 ALBALAT DELS SORELLS

46 10 ALBALAT DELS TARONGERS

46 11 ALBERIC

46 12 ALBORACHE

46 13 ALBORAIA

46 14 ALBUIXECH

46 15 ALCÀSSER

46 16 ALCÀNTERA DE XÚQUER

46 17 ALZIRA

46 18 ALCUBLAS

46 19 ALCÚDIA (L')

46 20 ALCÚDIA DE CRESPINS (L')

46 21 ALDAIA

46 22 ALFAFAR

46 23 ALFAUIR

46 24 ALFARA DE LA BARONIA

46 25 ALFARA DEL PATRIARCA

46 26 ALFARP

46 27 ALFARRASÍ

46 28 ALGAR DE PALANCIA

46 29 ALGEMESÍ

46 30 ALGÍMIA D'ALFARA

46 31 ALGINET

46 32 ALMÀSSERA

46 33 ALMISERÀ

46 34 ALMOINES

46 35 ALMUSSAFES

46 36 ALPUENTE

46 37 ALQUERIA DE LA COMTESSA (L')

46 38 ANDILLA

46 39 ANNA

46 40 ANTELLA

46 41 ARAS DE LOS OLMOS

46 42 AIELO DE MALFERIT

46 43 AIELO DE RUGAT

46 44 AYORA

46 45 BARXETA

46 46 BARX

46 47 BÈLGIDA

46 48 BELLREGUARD

46 49 BELLÚS

46 50 BENAGÉBER

46 51 BENAGUASIL

46 52 BENAVITES

46 53 BENEIXIDA

46 54 BENETÚSSER

46 55 BENIARJÓ

46 56 BENIATJAR

46 57 BENICOLET

46 58 BENIFAIRÓ DE LES VALLS

46 59 BENIFAIRÓ DE LA VALLDIGNA

46 60 BENIFAIÓ

46 61 BENIFLÀ

46 62 BENIGÀNIM

46 63 BENIMODO

46 64 BENIMUSLEM

46 66 BENIPARRELL

46 68 BENIRREDRÀ

46 69 BENISSANÓ

46 70 BENISSODA

46 71 BENISSUERA

46 72 BÉTERA

46 73 BICORP

46 74 BOCAIRENT

46 75 BOLBAITE

46 76 BONREPÒS I MIRAMBELL

46 77 BUFALI

46 78 BUGARRA

46 79 BUÑOL

46 80 BURJASSOT

46 81 CALLES

46 82 CAMPORROBLES

46 83 CANALS

46 84 CANET D'EN BERENGUER

46 85 CARCAIXENT

46 86 CÀRCER

46 87 CARLET

46 88 CARRÍCOLA

46 89 CASAS ALTAS

46 90 CASAS BAJAS

46 91 CASINOS

46 92 CASTELLÓ DE RUGAT

46 93 CASTELLONET DE LA CONQUESTA

46 94 CASTIELFABIB

46 95 CATADAU

46 96 CATARROJA

46 97 CAUDETE DE LAS FUENTES

46 98 CERDÀ

46 99 COFRENTES

46 100 CORBERA

46 101 CORTES DE PALLÁS

46 102 COTES

46 103 QUART DE LES VALLS

46 104 QUART DE POBLET

46 105 QUARTELL

46 106 QUATRETONDA

46 107 CULLERA

46 108 CHELVA

46 109 CHELLA

46 110 CHERA

46 111 CHESTE

46 112 XIRIVELLA

46 113 CHIVA

46 114 CHULILLA

46 115 DAIMÚS

46 116 DOMEÑO

46 117 DOS AGUAS

46 118 ELIANA (L')

46 119 EMPERADOR

46 120 ENGUERA

46 121 ÈNOVA (L')

46 122 ESTIVELLA

46 123 ESTUBENY

46 124 FAURA

46 125 FAVARA

46 126 FONTANARS DELS ALFORINS

46 127 FORTALENY

46 128 FOIOS

46 129 FONT D'EN CARRÒS (LA)

46 130 FONT DE LA FIGUERA (LA)

46 131 FUENTERROBLES

46 132 GAVARDA

46 133 GANDIA

46 134 GENOVÉS (EL)

46 135 GESTALGAR

46 136 GILET

46 137 GODELLA

46 138 GODELLETA

46 139 GRANJA DE LA COSTERA (LA)

46 140 GUADASSÉQUIES

46 141 GUADASSUAR

46 142 GUARDAMAR DE LA SAFOR

46 143 HIGUERUELAS

46 144 JALANCE

46 145 XERACO

46 146 JARAFUEL

46 147 XÀTIVA

46 148 XERESA

46 149 LLÍRIA

46 150 LORIGUILLA

46 151 LOSA DEL OBISPO

46 152 LLUTXENT

46 153 LLOCNOU D'EN FENOLLET

46 154 LLOCNOU DE LA CORONA

46 155 LLOCNOU DE SANT JERONI

46 156 LLANERA DE RANES

46 157 LLAURÍ

46 158 LLOMBAI

46 159 LLOSA DE RANES (LA)

46 160 MACASTRE

46 161 MANISES

46 162 MANUEL

46 163 MARINES

46 164 MASSALAVÉS

46 165 MASSALFASSAR

46 166 MASSAMAGRELL

46 167 MASSANASSA

46 168 MELIANA

46 169 MILLARES

46 170 MIRAMAR

46 171 MISLATA

46 172 MOIXENT

46 173 MONCADA

46 174 MONTSERRAT

46 175 MONTAVERNER

46 176 MONTESA

46 177 MONTITXELVO

46 178 MONTROI

46 179 MUSEROS

46 180 NÀQUERA

46 181 NAVARRÉS

46 182 NOVETLÈ

46 183 OLIVA

46 184 OLOCAU

46 185 OLLERIA (L')

46 186 ONTINYENT

46 187 OTOS

46 188 PAIPORTA

46 189 PALMA DE GANDIA

46 190 PALMERA

46 191 PALOMAR (EL)

46 192 PATERNA

46 193 PEDRALBA

46 194 PETRÉS

46 195 PICANYA

46 196 PICASSENT

46 197 PILES

46 198 PINET

46 199 POLINYÀ DE XÚQUER

46 200 POTRIES

46 201 POBLA DE FARNALS (LA)

46 202 POBLA DEL DUC (LA)

46 203 PUEBLA DE SAN MIGUEL

46 204 POBLA DE VALLBONA (LA)

46 205 POBLA LLARGA (LA)

46 206 EL PUIG DE SANTA MARIA

46 207 PUÇOL

46 208 QUESA

46 209 RAFELBUNYOL

46 210 RAFELCOFER

46 211 RAFELGUARAF

46 212 RÁFOL DE SALEM

46 213 EL REAL DE GANDIA

46 214 REAL

46 215 REQUENA

46 216 RIBA-ROJA DE TÚRIA

46 217 RIOLA

46 218 ROCAFORT

46 219 ROTGLÀ I CORBERÀ

46 220 RÒTOVA

46 221 RUGAT

46 222 SAGUNT

46 223 SALEM

46 224 SANT JOANET

46 225 SEDAVÍ

46 226 SEGART

46 227 SELLENT

46 228 SEMPERE

46 229 SENYERA

46 230 SERRA

46 231 SIETE AGUAS

46 232 SILLA

46 233 SIMAT DE LA VALLDIGNA

46 234 SINARCAS

46 235 SOLLANA

46 236 SOT DE CHERA

46 237 SUECA

46 238 SUMACÀRCER

46 239 TAVERNES BLANQUES

46 240 TAVERNES DE LA VALLDIGNA

46 241 TERESA DE COFRENTES

46 242 TERRATEIG

46 243 TITAGUAS

46 244 TORREBAJA

46 245 TORRELLA

46 246 TORRENT

46 247 TORRES TORRES

46 248 TOUS

46 249 TUÉJAR

46 250 TURÍS

46 251 UTIEL

46 253 VALLADA

46 254 VALLANCA

46 255 VALLÉS

46 256 VENTA DEL MORO

46 257 VILALLONGA

46 258 VILAMARXANT

46 259 CASTELLÓ

46 260 VILLAR DEL ARZOBISPO

46 261 VILLARGORDO DEL CABRIEL

46 262 VINALESA

46 263 YÁTOVA

46 264 YESA (LA)

46 265 ZARRA

46 266 GÁTOVA

46 267 SAN ANTONIO DE BENAGÉBER

46 268 BENICULL DE XÚQUER

46 900 VALÈNCIA

Mapa web