Ficha docv

Ficha docv









DECRET 83/2021, de 18 de juny, del Consell, de modificació del Decret 122/2017, de 15 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències. [2021/7232]

(DOGV núm. 9117 de 30.06.2021) Ref. Base de dades 006463/2021




L'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE) va ser creada per la Llei 4/2017, de 3 de febrer, com a organisme autònom de caràcter administratiu, dels previstos en l'article 154 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, amb personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió i plena capacitat d'obrar per a organitzar i exercir les funcions que se li atribueixen i per al compliment de les finalitats que té assignades.

L'AVSRE es crea amb la finalitat de donar una resposta eficaç i eficient de les necessitats incloses en el seu àmbit d'actuació: l'execució, en règim de descentralització funcional, de les polítiques de la Generalitat en matèria d'interior, seguretat pública, protecció ciutadana, gestió d'emergències i coordinació de policies locals i dels serveis de prevenció d'incendis i salvament.

Així mateix, li correspon el desenvolupament de la formació de les policies locals i el personal de serveis essencials i complementaris d'intervenció enfront d'emergències i protecció civil. Respecte a la formació, la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, regula en el títol VII, capítol II l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) el qual defineix com a òrgan adscrit a l'organisme autonòmic que tinga atribuïda la titularitat de la competència en matèria de seguretat al qual correspon la formació i el perfeccionament professional de les policies locals així com el desenvolupament de la investigació en aquesta matèria. D'altra banda, la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i emergències, atribueix a l'IVASPE la formació i perfeccionament dels serveis d'intervenció en matèria de protecció civil i emergències.

Aquesta formació ha anat adquirint gran importància i es considera un dels pilars necessaris per a comptar amb uns recursos humans preparats per a afrontar totes aquelles intervencions que la societat valenciana demanda, tant en l'àmbit de la seguretat com en matèria de protecció civil i emergències.

D'altra banda, la gestió de totes les competències que té l'AVSRE ha de comptar amb uns serveis economicoadministratius integrats i coordinats per la seua Secretaria tècnica.

L'article 13 de la Llei 4/2017 estableix que correspon al Consell el desenvolupament de l'estructura administrativa de l'AVSRE, la seua organització i la distribució de funcions que s'encomanen a cadascuna de les unitats administratives que conformen la mateixa, mitjançant l'aprovació, per decret, del corresponent reglament orgànic. Aquest va ser aprovat per Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, i modificat per Decret 239/2018, de 28 de desembre, del Consell, i que ara es considera necessari modificar per a incloure noves unitats administratives per a les necessitats exposades.

En conseqüència, d'acord amb l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu, prèvia deliberació del Consell, en la reunió de 18 de juny de 2021,





DECRETE



Article 1. Modificació de l'article 10 del Decret 122/2017, de 15 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.



Es modifica la redacció de l'article 10 que queda com segueix:

«Article 10. Nivell administratiu de l'AVSRE

Sota la direcció de la persona titular de la Direcció de l'AVSRE, el nivell administratiu s'estructura en les següents unitats:

a) La Unitat del Cos nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana

b) La Subdirecció General de Seguretat

c) La Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències

d) La Subdirecció General d'Emergències

e) La Secretaria Tècnica.»



Article 2. Supressió dels paràgrafs c, d i e de l'apartat 2 de l'article 12 del Decret 122/2017

Se suprimeixen paràgrafs c, d i e de l'apartat 2 de l'article 12.



Article 3. Modificació de l'article 13.a).1 del Decret 122/2017

Es modifica el punt 1, apartat a, de l'article 13, que queda redactat com segueix:



«a) Informar les bases de les convocatòries dels processos de selecció i promoció de policies locals i proposar el nomenament de vocals per als òrgans tècnics de selecció.»



Article 4. Supressió de l'article 13.2 del Decret 122/2017

Es suprimeix l'apartat 2 de l'article 13.



Article 5. Addició d'un nou article 13 bis al Decret 122/2017

S'afig un nou article 13 bis amb el següent contingut:



«Article 13 bis. De la Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències

La Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències, sota la supervisió de la persona titular de la Direcció de l'AVSRE, té atribuïda la coordinació dels seus serveis i unitats. En particular exercirà les funcions següents:

a) Exercir les funcions de coordinació per a la formació dels cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana.

b) Gestionar l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE).

c) Exercir la direcció administrativa de la formació de policies locals, del personal de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i del personal dels serveis essencials i complementaris d'intervenció contra emergències.

d) Dur a terme la investigació, desenvolupament i innovació en matèria de seguretat a través de l'organisme que té assumides les competències en matèria de formació i selecció.

e) Estudiar i elaborar la normativa de l'IVASPE

f) Proposar la incoació d'expedients disciplinaris per la comissió de faltes lleus, greus i molt greus, per a l'alumnat i el professorat de l'IVASPE.

g) Estudiar i proposar la realització de convenis per a la formació en matèria de seguretat i emergències

h) Dissenyar, planificar i coordinar altres activitats formatives en matèria de seguretat pública, emergències i protecció civil.

i) Les altres funcions que deriven de les competències assignades a l'AVSRE en matèria de formació en seguretat pública i emergències.»





Article 6. Addició d'un nou article 13 ter al Decret 122/2017

S'afig un nou article 13 ter amb el contingut següent:



«Article 13. ter. Dels serveis dependents de la Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències

1. De la Subdirecció General de Formació en Seguretat Pública i Emergències dependran les següents unitats administratives:

a) Servei de Formació de Seguretat.

b) Servei de Formació d'Emergències.

c) Servei de Suport a la Selecció.

2. Al Servei de Formació de Seguretat, li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar la formació de les policies locals i del personal de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.



b) Dissenyar i gestionar el pla anual de formació per al personal de seguretat.

c) Tramitar els expedients d'homologació dels cursos que es realitzen en matèria de seguretat.

d) Coordinar els estudis i investigacions en matèria de seguretat a través del Centre d'Investigació de Seguretat i Emergències (CISE).



e) Tramitar l'acreditació professional de les persones integrants de les policies locals.

f) Qualsevol altra que se li assigne en relació amb les matèries que li són pròpies.

3. Al Servei de Formació d'Emergències li corresponen les funcions següents:

a) Gestionar i impartir la formació del personal pertanyent als serveis essencials i complementaris d'intervenció enfront d'emergències.



b) Dissenyar i gestionar el pla anual de formació per al personal d'emergències.

c) Tramitar els expedients d'homologació dels cursos que es realitzen en matèria d'emergències.

d) Coordinar els estudis i investigacions en matèria d'emergències a través del Centre d'Investigació de Seguretat i Emergències (CISE).



e) Qualsevol altra que se li assigne en relació amb les matèries que li corresponen.

4. El Servei de Suport a la Selecció té com a funció l'assistència i col·laboració tècnica a les entitats locals en els processos selectius d'accés als cossos i escales la coordinació de les quals correspon a la Generalitat. Específicament li correspon:

a) Gestionar les convocatòries de les proves físiques i psicotècniques en els supòsits previstos en la normativa reguladora dels processos selectius.

b) Gestionar la formació específica de les persones membres dels òrgans tècnics de selecció d'acord amb la normativa reguladora.



c) Col·laborar en el disseny i l'avaluació dels cursos selectius que tinguen lloc en l'IVASPE.

d) Donar suport als òrgans tècnics de selecció encarregats de les convocatòries per a l'accés als cossos i escales la coordinació dels quals correspon a la Generalitat en aquells casos que siga requerit per a això mitjançant l'emissió d'informes o la resolució puntual de consultes.



e) Investigar i realitzar estudis i informes tendents a millorar la igualtat i eficàcia dels processos selectius per a l'accés als cossos i escales la coordinació de les quals correspon a la Generalitat, mitjançant el desenvolupament dels corresponents perfils de competències professionals.»



Article 7. Addició d'un nou apartat 2 a l'article 16 del Decret 122/2017

S'afig un nou apartat 2 a l'article 16 amb el contingut següent:



«2. De la Secretaria tècnica dependran les següents unitats administratives:

a) Servei de Coordinació i Anàlisi Econòmica.

b) Servei de Control Normatiu.

2.1. Al Servei de Coordinació i Anàlisi Econòmica correspondran les següents funcions:

a) Coordinar i unificar els criteris en la proposta i justificació de subvencions, contractes i convenis gestionats per l'AVSRE.

b) Elaborar i realitzar l'anàlisi mensual del període mitjà de pagament de l'AVSRE

c) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·licite la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General o altres òrgans superiors, en l'àmbit de les auditories que, en el seu cas, realitzen a l'AVSRE



d) Recolzar i donar suport tècnic a la Secretaria Tècnica en les funcions que li corresponen.

2.2. Al Servei de Control Normatiu correspondran les següents funcions:

a) Tramitar els projectes de disposicions de caràcter general.

b) Tramitar les convocatòries d'ajudes i subvenciones.

c) Assessorar en la planificació, programació, seguiment i avaluació de les inversions de l'AVSRE.

d) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que s'efectuen.

e) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació de l'AVSRE.

f) Elaborar informes, propostes de resolució i altres incidències que es deriven dels contractes

g) Elaborar d'informes en matèria de règim patrimonial i de responsabilitat de l'AVSRE.

h) Assessorar i emetre els informes que els siguen requerits en l'àmbit competencial de l'AVSRE.»





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Règim transitori de gestió administrativa, econòmica i pressupostària

En tant els departaments del Consell competents en matèria de pressupostos i funció pública no efectuen les corresponents modificacions derivades d'aquest decret, les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades d'acord amb l'anterior estructura de l'AVSRE, continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb els quals ho eren fins al moment, i donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que anaven gestionant amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als qui els ha sigut atribuïda.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen a aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

S'autoritza la persona titular del departament o entitat competent en matèria de seguretat i emergències per a, en l'àmbit de les seues competències, despleglegar i executar aquest decret.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 18 de juny de 2021



La vicepresidenta del Consell,

MÓNICA OLTRA JARQUE



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

Mapa web