Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 6/2021, de 17 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions per a la rehabilitació d'habitatges o edificis d'habitatges d'entitats locals per a destinar-los a habitatge de lloguer amb finalitats socials mitjançant el pla «Recuperem llars» i es convoquen les ajudes per a l'exercici 2021. [2021/6915]

(DOGV núm. 9113 de 23.06.2021) Ref. Base de dades 006270/2021




A principis de la segona dècada del segle XXI quasi el 80 % de la població de la Comunitat Valenciana viu ja en ciutats de més de 10.000 habitants. És més, aquesta bretxa entre el món urbà i el món rural continua aguditzant-se des dels seus inicis a la fi del segle XIX i principis del XX, de manera que s'estima que a mitjan segle XXI quasi el 90 % de la població serà urbana, quan a penes fa mig segle quasi un terç de la població era rural. A títol il·lustratiu de l'impacte territorial a la Comunitat Valenciana, cal assenyalar que a penes un 1 % de la població viu en més d'un 25 % del territori. És a dir, d'entre els nuclis poblacionals perdedors d'aquest transvasament, n'hi ha que han quedat literalment buidats.

Aquesta situació planteja desafiaments que afecten múltiples qüestions de la vida en comú i, per tant, instaura un cercle viciós segons el qual la pèrdua de població porta a desincentivar noves iniciatives que puguen corregir-la. En el marc de les competències atribuïdes a la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica amb la present ordre es vol col·laborar en la seua reversió en l'àmbit concret de la provisió d'habitatge.

La despoblació afecta simultàniament dos factors clau en tota política d'habitatge. D'una banda, redueix fins a quasi anul·lar tota demanda d'habitatge principal en les àrees afectades. D'altra banda, el minvament de recursos i la fragilitat dels vincles amb el territori porta a la inexorable deterioració del patrimoni construït, cosa que suposa en molts casos una pèrdua patrimonial i una erosió de la qualitat dels espais públics inassumibles. Si a això s'afig el consegüent minvament de recursos locals, ens situem en el centre d'una tempesta perfecta que amenaça de tornar-se irreversible.

Tot això, unit a la necessitat d'establir mecanismes que prevalguen la reutilització del parc construït a la Comunitat Valenciana, inspiren la present ordre. Així doncs, es vol fomentar la recuperació d'una oferta d'habitatges amb finalitats socials, prioritàriament en municipis amenaçats de despoblació, encara que no s'exclouen altres casos, que puga simultàniament satisfer la necessitat de conservació d'aquests nuclis poblacionals empobrits i atraure nova població. Per a això és prioritari comptar amb la complicitat de les entitats locals, per la seua proximitat a les persones, la seua sensibilitat cap a les necessitats concretes del seu territori i per ser, en molts casos, detentores d'habitatges o altres edificis susceptibles de convertir-se en habitatges.

Per tot això, les ajudes contemplades en aquesta ordre van destinades a aconseguir que els habitatges del patrimoni municipal s'adeqüen a les condicions d'habitabilitat necessàries per al seu ús, però també van destinades a augmentar aqueix patrimoni municipal mitjançant la possibilitat d'adquirir habitatges per a rehabilitar-los i posar-los en ús.

Per a la baremació de les sol·licituds s'han adoptat set criteris encaminats a establir una priorització d'aquelles sol·licituds que vinguen de municipis amb menor nombre d'habitants i en risc de despoblació i també en actuacions de rehabilitació d'edificis o habitatges situats en àrees degradades o vulnerables. Es prioritza, per tant, un cert tipus de municipi, però no s'exclou la possibilitat de corregir per mitjà d'aquesta ordre deficiències del patrimoni municipal d'habitatge en entitats locals que no estiguen afectades per aquesta particular problemàtica.



Amb aquesta ordre s'estableixen per la conselleria competent en matèria d'habitatge i rehabilitació les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a la rehabilitació dels habitatges de propietat municipal, en el marc de suport a la millora de la qualitat dels habitatges de la Comunitat Valenciana, i es compleix el que es disposa en l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

En data 16 d'abril de 2021 ha entrat en vigor el Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria econòmic administrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19 (DOGV 9062), el capítol II del qual introdueix determinades modificacions en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, entre altres, en matèria de subvencions, l'article de les quals 4, procedeix a donar nova redacció a l'apartat 2 de l'article 160 que queda redactat en els següents termes: «2. Les persones titulars de les conselleries…. són els òrgans competents per a:…..b) Aprovar mitjançant ordre les oportunes bases reguladores de la concessió de subvencions, que no tindran la consideració de disposicions de caràcter general».



Així, en el sentit de l'exposat esdevé necessària la publicació de la present ordre, que estableix les bases que regulen les ajudes per a la rehabilitació dels habitatges de propietat municipal i procedeix a convocar les ajudes que complisquen els objectius fixats.

En relació amb la política de la competència de la Unió Europea, les ajudes que es promouen no requereixen notificació o comunicació a la Unió Europea, per no falsejar o amenaçar de falsejar la competència, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

Per tant, i en compliment del que es disposa en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'ha remés el corresponent informe a la Direcció General de Finançament i Fons Europeus.

D'altra banda, es fa constar que la present norma està compresa en el pla estratègic de subvencions, segons el que es disposa en l'article 164 de la Llei 1/2015 abans citada.

En tot el no regulat en aquesta ordre, caldrà ajustar-se al que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

En virtut de tot això, complits els tràmits procedimentals oportuns, vistes la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, el Decret 240/2019, de 25 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, el Decret legislatiu 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la Covid-19 i altres normes aplicables,





ORDENO



Primer. Aprovació de les bases reguladores

Aprovar les bases reguladores per a la concessió de les subvencions per a la rehabilitació d'habitatges o edificis d'habitatges d'entitats locals per a destinar-los a habitatge de lloguer amb finalitats socials mitjançant el pla Recuperem Llars, amb el següent tenor:



Primera. Objecte

Les presents bases tenen per objecte articular el procediment de gestió i concessió de subvencions de la conselleria amb competències en rehabilitació per a les actuacions de rehabilitació d'habitatges i edificis d'entitats locals de municipis de la Comunitat Valenciana amb la finalitat de destinar-les a habitatge de lloguer amb finalitats socials, inclosa l'adquisició de l'immoble, si escau.

Es tracta d'una concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, conformement amb l'article 22.1 de la Llei general de subvencions i amb l'article 163 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Segona. Actuacions subvencionables

a) Actuacions prèvies necessàries per a escometre l'adequació de l'habitatge o l'immoble.

b) Obres de rehabilitació, renovació, ampliació o adequació d'edificis del patrimoni municipal destinades a aconseguir les condicions que cal d'habitabilitat de l'habitatge. En el cas de renovació haurà de justificar-se tècnicament la impossibilitat de realitzar la rehabilitació de l'edifici.

c) Qualsevol intervenció destinada a millorar elements comuns en el cas de tractar-se d'una intervenció en un edifici complet.

d) Adquisició de l'immoble prèvia a la rehabilitació, si escau.



Tercera. Entitats beneficiàries de les ajudes

Les administracions locals i altres entitats del sector públic d'àmbit local que ostenten la titularitat patrimonial de l'immoble, o justifiquen estar en disposició d'adquirir-lo, en el qual es proposa la rehabilitació podran ser beneficiàries i, per tant, sol·licitants de les ajudes.



D'acord amb el que es disposa en l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'entitat local serà considerada amb caràcter general, beneficiària de la subvenció i promotora de les actuacions.

L'entitat local, en la seua qualitat de beneficiària de la subvenció, queda obligada al compliment de les obligacions establides en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com a les quals deriven de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i altres obligacions concordants.



Quarta. Requisits dels edificis o habitatges objecte del programa d'ajudes

Els habitatges o els edificis que s'acullen al present programa hauran de tindre una antiguitat superior a 30 anys. Es prendrà com a data de construcció de l'immoble la que figure en la informació cadastral, llevat que es justifique documentalment una altra data de finalització de la construcció diferent de la reflectida en el cadastre.



Cinquena. Condicions particulars de les actuacions objecte d'ajudes

1. Per a l'obtenció de les ajudes relacionades en aquest programa s'aportarà el projecte de l'actuació a realitzar, amb el contingut establit en l'article 233 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i el seu desplegament reglamentari.

Si no es disposa en aqueix moment del projecte de l'actuació, s'aportarà una memòria redactada per tècnic competent que justifique les actuacions a realitzar i aporte un pressupost detallat de les obres, juntament amb Informe subscrit per personal tècnic municipal, relatiu a l'estat de l'immoble, amb un alçament planimètric (plans de planta, secció i alçats) i amb indicació de les deficiències constructives detectades, així com de l'estat de cadascuna de les instal·lacions.

En el cas de no aportar el projecte complet en el moment de la sol·licitud, una vegada dictada la resolució de concessió d'ajudes, l'entitat local aportarà el corresponent projecte d'execució amb anterioritat a l'inici de les obres.

El projecte estarà aprovat per l'òrgan competent municipal, en els termes establits en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

En el cas d'edifici complet s'haurà de comptar amb el corresponent informe d'avaluació de l'edifici (IEEV.CV), emplenat, subscrit per persona tècnica competent i presentat telemàticament en el Registre autonòmic dels informes d'avaluació dels edificis d'habitatges en la Comunitat Valenciana. Es justificarà, per tècnic/a competent, la coherència de l'actuació proposada amb l'IEEV.CV i l'adequació a la normativa vigent fins on siga viable, urbanística, tècnicament o econòmicament. En tot cas, la intervenció proposada inclourà aquelles actuacions qualificades d'urgents en el l'IEEV.CV, excepte motius excepcionals, justificats com cal, que impedisquen executar alguna d'aquestes actuacions.

2. El termini per a executar les obres de rehabilitació no podrà excedir els vint-i-quatre mesos, comptats des de la data de publicació de la resolució de concessió de l'ajuda en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si, per causes alienes a l'entitat beneficiària o promotora de l'actuació, el termini anterior no s'haguera de complir, podria incrementar-se fins a un màxim de sis mesos, amb sol·licitud prèvia ben justificada.

En el cas que l'obra no estiga acabada en els terminis límits anteriors es podrà procedir a la denegació de les ajudes.

3. Les obres no podran estar iniciades abans de la sol·licitud de les ajudes.



Sisena. Cost de les actuacions subvencionables

1. Podran formar part del cost subvencionable:

a) El cost de la realització del IEEV.CV, en cas de ser preceptiu, fins a un màxim de 200 euros per habitatge.

b) El cost de la redacció dels projectes (fins i tot, si escau, estudi geotècnic, arqueològic, o estructural) i de direcció de les obres, fins a un màxim del 10 % del cost d'execució de l'obra.

c) El cost d'execució de les obres, que no podrà superar els costos mitjans de mercat de la Comunitat Valenciana. S'entendran per costos mitjans de mercat de la Comunitat Valenciana els que figuren en l'edició vigent de la Base de dades de preus de la construcció de l'Institut Valencià de l'Edificació.

d) El cost de l'adquisició, si escau, de l'immoble.

2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes o l'IVA quan siguen susceptibles de recuperació o compensació. Pel que fa als tributs, es consideraran despesa subvencionable quan el beneficiari de la subvenció els abone efectivament, tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 38.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. D'acord amb el que es disposa en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions es consideren despeses subvencionables, aquells que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzen des del primer dia de l'exercici pressupostari de la convocatòria, si estan directament relacionades les actuacions amb l'objectiu de l'actuació i s'efectuen dins del termini d'execució.



Setena. Pressupostos protegibles màxims i quantia de les ajudes

1. El pressupost protegible de l'actuació serà igual a la suma del cost de les actuacions subvencionables contemplades en la base anterior, sense comptar l'adquisició, amb un límit de 500 €/m² de superfície construïda d'habitatge i de 50.000 € per habitatge resultant de la rehabilitació.

2. El pressupost protegible de l'adquisició, si escau, serà igual al cost de la compra amb un límit màxim protegible de 200 €/m² de superfície construïda d'habitatge i de 20.000 € per habitatge resultant de la rehabilitació.

3. La subvenció a concedir es calcularà a partir de la suma dels pressupostos protegibles anteriors aplicant els següents percentatges en funció de la població atesa per l'entitat local.



Població del municipi

(en habitants) Percentatge finançament Generalitat Valenciana

< 5.000 100 %

5.000-50.000 80 %

> 50.000 60 %





4. L'import màxim de la subvenció a concedir per municipi serà de 500.000 €, independentment del nombre de sol·licituds presentades.





Huitena. Incompatibilitat d'ajudes

1. No podran obtenir aquestes ajudes les parts beneficiàries que ja ho siguen per a la mateixa actuació com a resultat d'altres convocatòries d'ajudes de la conselleria competent en matèria de rehabilitació.

2. La sol·licitud és compatible amb la percepció de subvencions procedents d'altres fonts públiques o privades per a la implementació de l'estratègia. No obstant això, l'import de la subvenció a concedir no podrà ser d'una quantia tal que, aïlladament o juntament amb altres subvencions públiques que amb el mateix objecte puguen rebre les parts beneficiàries d'aquestes ajudes, supere el cost previst de l'actuació. En el cas que es donara aquesta circumstància es reduiria l'import de la subvenció a concedir fins a aconseguir aquest límit.



Novena. Obligacions i responsabilitats de les entitats beneficiàries



1. Les parts beneficiàries queden obligades a:

a) Inscriure en el registre de la propietat la limitació que l'immoble objecte de la intervenció arquitectònica serà de propietat pública i es destinarà a fins socials en un període mínim de 50 anys des de la finalització de les obres, excepte acord exprés de la conselleria, en els termes previstos en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) La renda arrendatícia no podrà superar el 30 % de la capacitat econòmica de la unitat de convivència adjudicatària. La inobservança d'aquesta exigència comportarà la devolució de les ajudes rebudes incrementada amb els interessos legals generats des del moment de la concessió de l'ajuda.

c) Facilitar qualsevol document, informació o inspecció que la direcció general competent en matèria de rehabilitació considere necessari per al control del compliment dels fins previstos.

d) Remetre a la Conselleria, en un termini màxim d'un mes a comptar a partir de la realització, el contracte de la totalitat de les obres, com a document acreditatiu de l'import d'adjudicació de les obres.

e) Realitzar les obres segons el projecte d'execució aprovat per l'òrgan de contractació municipal.

f) Comunicar la data de l'acte d'inici i recepció de l'obra amb un mes d'antelació.

g) Col·laborar en qualsevol actuació de control financer que corresponga a la Intervenció de la Generalitat, en relació amb les ajudes i subvencions concedides.

h) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals.

i) Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat amb anterioritat a la liquidació de les subvencions.

j) Complir totes i cadascuna de les obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



k) Assumir l'aportació econòmica per la diferència entre l'import de l'ajuda i el cost total de la inversió per a la qual se sol·licita la subvenció, de manera que es garantisca l'execució de l'obra i les variacions pressupostàries que pogueren originar-se durant la seua execució.

2. Les parts beneficiàries de la subvenció hauran d'estar al corrent amb les seues obligacions fiscals, tributàries i amb la Seguretat Social, o qualsevol altra de la resta d'obligacions assenyalades en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. En cas de la seua existència, per al cobrament de les ajudes s'haurà de procedir a la retirada d'escuts, plaques i altres objectes que continguen simbologia de la revolta militar, de la Guerra Civil espanyola i de la dictadura franquista, llevat que concórreguen raons artístiques, arquitectòniques o artisticoreligioses protegides per la llei, de conformitat amb l'article 15 de la Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien drets i s'estableixen mesures en favor dels qui van patir persecució o violència durant la Guerra Civil i la dictadura.



4. Redactar els projectes i licitar les obres atenent l'última versió de la Guia verda. Mesures mediambientals en la contractació pública en l'àmbit de l'edificació de la Generalitat, editat per la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (ISBN: 978–84–482–6465–9).

5. Fer constar, en tota la informació o documentació relacionada amb l'actuació, la col·laboració i finançament de la Generalitat a través de la conselleria.

6. En compliment del que s'estableix en l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'entitat local es compromet a incloure la participació de la Generalitat de manera visible des de la via pública en la zona d'actuació mitjançant el cartell descriptiu que figura en l'annex II i posteriorment al costat de la porta d'accés principal a l'immoble objecte de la intervenció arquitectònica subvencionada. En aquests figurarà, a més, l'import de la subvenció aportada per la Generalitat Valenciana.

7. En el cas d'instal·lació de plaques commemoratives permanents, aquestes inclouran la referència al finançament amb càrrec a aquesta ajuda.

8. La comunicació d'accions dirigides als mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, pàgines web, etc.) haurà de contemplar, en tot cas, la participació de les administracions que financen les intervencions.



Desena. Presentació de les sol·licituds

1. Les sol·licituds es presentaran telemàticament per les administracions locals i altres entitats de dret públic d'àmbit local, per mitjà del representant legal, mitjançant els impresos normalitzats, degudament emplenats i dins del període contemplat en la corresponent convocatòria.

En el cas de sol·licitar ajudes per a diversos edificis o habitatges diferents haurà de realitzar-se una sol·licitud per cadascun dels edificis o habitatges a rehabilitar. En el cas de rehabilitar un edifici complet amb diversos habitatges haurà de realitzar-se una sol·licitud única conjunta de tot l'edifici.

La seua presentació comporta l'acceptació incondicionada de les bases establides en la present ordre.

2. La documentació a aportar per a la sol·licitud de les ajudes serà la següent:

a) Imprés normalitzat de sol·licitud d'ajudes on es reflectiran les següents dades:

– Dades de l'Administració local o entitat de dret públic sol·licitant

– Dades del representant: cognoms i nom, NIF, així com l'acreditació de la representació que ostenta, conformement amb la normativa específica aplicable

– Dades de l'habitatge o edifici a rehabilitar: direcció i referència cadastral

– Nombre d'habitatges de l'edifici a rehabilitar i nombre d'altures inclosa la planta baixa

– Superfície construïda dels habitatges resultants de la rehabilitació



b) Imprés de domiciliació bancària ben emplenat, que designe el compte en el qual es realitzarà l'ingrés de les ajudes.

c) Si escau, resguard del número de registre de la presentació telemàtica de l'Informe d'Avaluació de l'Edifici.

d) Projecte de l'actuació a realitzar o en defecte d'això memòria justificativa de l'actuació d'acord amb l'expressat en la base cinquena.

e) Programa d'actuació que garantisca l'execució de les obres en els exercicis establits. A aquest efecte i d'acord amb els terminis reglamentaris per a la tramitació del contracte d'obra, el programa d'actuació expressarà el termini d'execució de cadascuna de les anualitats previstes i imports estimats d'aquestes, d'acord amb el pla d'obra del projecte.



f) En aquells supòsits en els quals els sol·licitants, en aplicació del que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, manifesten la seua oposició al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient, hauran d'aportar els certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en les seues obligacions i de no ser deutor per reintegrament de subvencions al fet que estiguera obligat.

g) Justificant de propietat de l'immoble per part de l'entitat local sol·licitant o justificant del compromís de compra (contracte d'arres o similar).

3. Les transmissions telemàtiques de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen signats electrònicament per la persona titular de l'òrgan responsable de les dades transmeses i conste expressament aquesta naturalesa.



Onzena. Criteris d'adjudicació

Per a determinar la prioritat de les sol·licituds, aquestes es valoraran d'acord amb els criteris que s'estableixen a continuació:

1. En funció de la necessitat d'intervenció en l'immoble:

a) Segons la dimensió de l'entitat local:

– de 0 a 500 habitants. 10 punts.

– de 501 a 2.000 habitants. 8 punts.

– de 2.001 a 5.000 habitants.6 punts.

– de 5.001 a 10.000 habitants.4 punts.

– de 10.001 a 15.000 habitants.2 punts.

– de 15.001 a 20.000 habitants.1 punt.

b) En funció de l'antiguitat de l'edifici:

– En edificis o habitatges construïts amb anterioritat a 1900: 5 punts



– En edificis o habitatges construïts entre els anys 1900 i 1950, tots dos inclusivament: 3 punts.

c) Per estar l'edifici catalogat, amb alguna mena de protecció en l'instrument d'ordenació urbanística corresponent o amb reconegut valor cultural: 5 punts.

d) Per estar en risc de despoblació: 10 punts.

S'entendrà que un municipi està en risc de despoblació si, el dia d'inici del termini de presentació de sol·licitud d'ajudes, el municipi està inclòs en l'última resolució de la Presidència de la Generalitat, per la qual s'assigna el fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana.



e) Si l'edifici o habitatge es troba dins una àrea qualificada pel Visor d'Espais Urbans Sensibles com a «espai urbà sensible» el dia d'inici del termini de presentació de sol·licitud d'ajudes: 10 punts.



2. En funció de les ajudes concedides, si escau, per la conselleria competent en rehabilitació a l'entitat local:

a) Les entitats locals que no hagen rebut aquesta ajuda en qualsevol de les 2 convocatòries anteriors: 20 punts

b) Les entitats locals que no siguen beneficiàries d'una ajuda directa en matèria d'actuacions urbanes o de rehabilitació que conste com a línia nominativa, en la mateixa anualitat pressupostària de la convocatòria d'aquestes ajudes, de la conselleria competent en rehabilitació: 10 punts



Dotzena. Tramitació, instrucció del procediment i resolució de les ajudes

1. La persona titular de la direcció general competent en matèria de rehabilitació, per delegació de la persona titular de la conselleria competent en matèria de rehabilitació, que mitjançant la present ordre li confereix, resoldrà sobre la concessió de l'ajuda sol·licitada, a proposta d'un òrgan col·legiat constituït amb aquesta finalitat. Així mateix, el director general podrà designar suplent, en els supòsits de vacant, absència o malaltia, així com en els casos en què haja sigut declarada l'abstenció o recusació d'algun membre de l'òrgan col·legiat.

L'òrgan col·legiat estarà integrat per funcionaris de la direcció general competent en matèria de rehabilitació en un número no inferior a cinc, un dels quals, actuarà de president/a i un altre com a secretari/ària, podent formar part també d'aquest òrgan representants d'altres departaments o d'altres administracions públiques, així com representants d'organitzacions i associacions l'activitat de les quals estiga vinculada amb l'objecte de la subvenció o experts de provada qualificació.



L'òrgan col·legiat podrà sol·licitar informes tècnics d'avaluació cientificotècnica realitzats per experts independents, comissions d'experts o agències d'avaluació. Aquestes persones actuaran amb veu, però sense vot.

El funcionament de l'òrgan col·legiat s'ajustarà al règim establit en el capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Es promourà en aquest òrgan col·legiat el respecte del principi de participació equilibrada de dones i homes tal com estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes. No obstant això, si la composició d'aquest òrgan col·legiat no resultara paritària, la persona titular de la direcció general competent podria nomenar i incorporar a aquest el personal tècnic del departament que siga necessari per a procurar aquesta paritat.



2. La tramitació dels expedients correspondrà als serveis centrals i/o territorials de la direcció general amb competències en matèria de rehabilitació.

3. La direcció general competent en matèria de rehabilitació podrà contractar amb una entitat col·laboradora serveis externs de suport en tasques auxiliars de recepció de sol·licituds, avaluació, verificació administrativa, comprovacions in situ i tràmits per al pagament, d'acord amb el que s'estableix en l'article 12 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. L'entitat col·laboradora haurà de complir els requisits establits en l'article 13 del citat text legal, i haurà d'acreditar, en tot cas, que per a la realització dels treballs contractats disposa d'un servei compost pels perfils tècnics qualificats i amb els adequats nivells d'experiència i especialització i que compta amb els mitjans materials necessaris i suficients per a la bona execució del servei. L'entitat col·laboradora quedarà subjecta al compliment de les obligacions establides en l'article 15 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



La contractació amb l'entitat col·laboradora s'ajustarà al que es disposa en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014

4. La sol·licitud es formalitzarà telemàticament. El procediment telemàtic requerirà la presentació de sol·licituds, segons el model normalitzat, a través de la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es i hauran d'estar signades electrònicament mitjançant signatura electrònica avançada, basada en un certificat reconegut segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat el conveni oportú.

5. L'avaluació i selecció de les sol·licituds es realitzarà tenint en compte, exclusivament, la documentació aportada, i s'atribuirà a cadascuna de les sol·licituds una puntuació d'acord amb els criteris de valoració establits en aquestes bases.

6. En el termini d'un mes després del dia en què acabe el termini de presentar les sol·licituds d'ajudes es publicarà en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica el llistat de sol·licituds, indicant aquelles que estan completes, incompletes (assenyalant la documentació que falta per aportar o esmenar), o sol·licituds no admeses a tràmit, tenint aquestes publicacions el caràcter de notificació a l'efecte d'aquesta ordre.

En el cas que per motius justificats no poguera publicar-se aquest llistat en el termini assenyalat, es comunicarà en la mencionada web la seua nova data de publicació.

7. Completada la documentació, les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits, s'ordenaran de major a menor puntuació, atesos els criteris de baremació inclosos en aquestes bases, i s'elaborarà el llistat de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes, en funció de la partida pressupostària destinada a aquestes ajudes que s'establisca en la convocatòria d'ajudes.

En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà la sol·licitud amb el número més baix de registre telemàtic d'entrada.

8. El termini màxim per a resoldre i publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de concessió d'ajudes, que exhaureix el procediment, serà de sis mesos comptats des de l'endemà a la publicació de la resolució de convocatòria d'ajudes. Després d'haver transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i publicat cap resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, sense perjudici del que s'estableix en l'article 23 de la Llei 39/20015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.

9. La resolució de concessió d'ajudes es publicarà en el portal de www.gva.es, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució, tal com es disposa en l'article 45.1.b de la legislació del procediment administratiu comú.







Tretzena. Informe de supervisió del projecte

D'acord amb l'article 164.h de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions, modificada pel Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, quan l'actuació subvencionada requerisca projecte segons l'article 2 del Reial decret 1000/2010 de 5 d'agost sobre el visat col·legial obligatori, es podrà requerir la presentació del visat col·legial en lloc de l'informe de l'oficina de supervisió.



Catorzena. Abonament de les ajudes

1. L'abonament de les ajudes es realitzarà, respectant les anualitats aprovades per la conselleria amb competències en matèria de rehabilitació, a l'ajuntament de la següent manera:

a) Primera bestreta: la conselleria amb competències en matèria de rehabilitació podrà anticipar fins al 30 per cent de la subvenció aprovada, en concepte de provisió de fons per a l'arrancada de l'actuació. Aquesta bestreta, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171.5, lletra a) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, està exonerat de la constitució de garanties per tractar-se d'una Administració pública de caràcter territorial.

b) Bestretes successives: una vegada certificat un volum d'obra superior a la bestreta atorgada, es podrà concedir una nova bestreta per un import que com a màxim serà del 30 per cent de la subvenció aprovada sense sobrepassar la disponibilitat pressupostària de l'anualitat corresponent de l'obra.

c) Pagament final: L'últim pagament de la subvenció, es tramitarà una vegada es dispose de la certificació final d'obra de l'actuació.

2. La primera bestreta s'abonarà, sense necessitat de sol·licitud prèvia, una vegada resolta la convocatòria de concessió de les ajudes.

3. Per a l'abonament de les bestretes successives, la part beneficiària haurà de sol·licitar-ho telemàticament abans del 15 d'octubre de cada any d'execució de les obres, aportant la següent documentació:

a) Annex de justificació de la inversió, segons model normalitzat de l'annex I, adjunt a aquestes bases, on es justifique que l'obra executada ha superat l'import de l'última bestreta atorgada.

b) Certificació d'obra i factura acreditativa de la despesa o inversió realitzada, aprovades per l'òrgan municipal competent.

c) En aquells supòsits en els quals els sol·licitants, en aplicació del que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, hagen manifestat la seua oposició al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient i en cas de pèrdua de vigència dels documents aportats juntament amb la sol·licitud de les ajudes, hauran d'aportar els certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en les seues obligacions i de no ser deutor per reintegrament de subvencions al fet que estiguera obligat.

4. Per a sol·licitar l'últim pagament, la part beneficiària haurà de fer-ho telemàticament adjuntant la documentació que a continuació es detalla:

a) Annex de justificació de la inversió, segons model normalitzat de l'annex I, adjunt a aquestes bases, on es justifique que l'obra executada ha superat l'import de l'última bestreta atorgada.

b) Certificació última i factura acreditativa de la despesa o inversió realitzada, aprovades per l'òrgan municipal competent.

c) Testimoniatge fotogràfic de l'actuació realitzada.

d) Acta de recepció d'obra.

e) En aquells supòsits en els quals els sol·licitants, en aplicació del que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, hagen manifestat la seua oposició al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient i en cas de pèrdua de vigència dels documents aportats juntament amb la sol·licitud de les ajudes, hauran d'aportar els certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent en les seues obligacions i de no ser deutor per reintegrament de subvencions a què estiguera obligat.

f) Les entitats locals deuran amb caràcter previ al pagament acreditar trobar-se al corrent de la seua obligació de rendir comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, segons disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

g) Justificant de la inscripció en el registre de la propietat de la limitació que l'immoble objecte de la intervenció arquitectònica serà de propietat pública en un període mínim de 50 anys, des de la finalització de les obres.

5. En el cas que el cost de l'actuació siga inferior al cost inicial previst inclòs en la sol·licitud d'ajudes, es recalcularà l'import de la subvenció, i aquesta podria ser minorada si de l'aplicació dels criteris d'aquestes bases resultara un import d'ajuda inferior a l'inicialment previst. L'import de l'ajuda no s'incrementarà encara que el cost de l'actuació supere l'inicialment previst.

6. El termini de justificació de les subvencions finalitzarà el 15 d'octubre de cada exercici econòmic per al qual es van concedir-les, sense perjudici que el tancament de l'exercici pressupostari obligue a avançar aquesta data.



Quinzena. Despesa pluriennal i ampliació de l'import global de les ajudes

La dotació econòmica per a la concessió d'ajudes tindrà caràcter pluriennal, en funció dels terminis raonables d'execució de les actuacions.

En atenció als supòsits d'excepcionalitat establits en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, l'import global de les ajudes podrà ser ampliat, en cas d'existir disponibilitats pressupostàries, si resultara insuficient per a atendre les peticions que, presentades dins del termini, acrediten reunir els requisits i altres condicions establides en aquestes bases.

Si existira disponibilitat pressupostària per a això, es podrà realitzar una redistribució de les anualitats de les subvencions concedides per a ajustar el cobrament de la subvenció a l'efectiva execució de l'actuació subvencionada.



Setzena. Control i revocació de les subvencions

1. La Generalitat podrà comprovar, pels mitjans que estime més adequats, el compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les subvencions. Els controls seran de tipus administratiu i sobre el terreny, en les condicions establides en la base reguladora dissetena sobre el Pla de control al qual remet l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. L'incompliment d'aquestes obligacions o la comprovació de la falsedat de les dades aportades a l'expedient donarà lloc a la revocació de la subvenció concedida i a la devolució de les quanties atorgades, incrementades amb els interessos legals aplicables des del moment de la seua percepció.

2. En qualsevol cas, serà aplicable el que es disposa en matèria de control financer, reintegrament i infraccions i sancions administratives en l'esmentada Llei 1/2015, de 6 de febrer, en el Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, i en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Si la subvenció superara el cost real de l'obra, o si a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada, s'haguera abonat un import superior al percentatge de participació de l'administració, procedirà el reintegrament de l'excés obtingut.



Dissetena. Pla de control

1. De conformitat amb les previsions establides en els articles 165.2.j i 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, subvencions, el control de la despesa de les ajudes correspon al centre directiu responsable de la gestió d'aquestes subvencions mitjançant el següent pla de control:

a) El tipus de control a realitzar serà sobre el terreny, en el lloc on s'està executant o s'ha executat el projecte o activitat subvencionable. Es realitzarà una inspecció sobre el terreny amb la finalitat de comprovar la veracitat i la correcció de les actuacions executades.



Si s'estima necessari, podrà recaptar-se informació addicional que permeta contextualitzar la documentació aportada al principi i les activitats realitzades.

b) Dins del conjunt de sol·licituds que es presenten a una mateixa convocatòria, es podrà seleccionar una mostra aleatòria, però prou representativa de qualsevol document i altres elements acreditatius de la realització de les activitats subvencionades. Addicionalment, de forma ben motivada, es podran aplicar criteris dirigits a la realització d'un mostreig específic per a la comprovació d'aspectes tècnics, econòmics o administratius determinats que s'estimen d'especial rellevància en el marc d'una convocatòria.

c) El percentatge mínim de subvenció a controlar sobre el total pagat amb càrrec a la línia pressupostària serà del 10 %.

Les actuacions que s'efectuen en desenvolupament d'aquest pla de control es realitzaren a través de mitjans propis, personals i materials.



Dihuitena. Pèrdua o minoració de la subvenció

1. Cada alteració de les condicions i requisits tinguts en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, quan l'objecte de les convocatòries siga coincident, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció o a la revocació de la resolució de concessió, així com el reintegrament de les quantitats percebudes en els termes establits per l'article 172 de la Llei 1/2015 i l'article 37 de la Llei 38/2003, i el corresponent procediment sancionador.

2. La falta de justificació o la justificació insuficient de la subvenció concedida dins del termini establit a aquest efecte, així com la concurrència d'altres causes recollides per l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en els articles 33 i 34 del Reglament que la desplega, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció, sense perjudici de la celebració, si escau, del tràmit d'audiència establit legalment.

3. La subvenció queda condicionada a l'obtenció de la corresponent certificació acreditativa de la correcta i completa execució de les actuacions d'intervenció arquitectònica, després de la supervisió de les obres executades, una vegada acabades i abans de la seua posada en funcionament.



Dinovena. Reintegrament de la subvenció

1. Respecte al possible reintegrament de la subvenció ací ordenada, s'estarà al que es preveu en el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i reportaran interessos de demora des de l'endemà del seu venciment.

3. L'interés de demora resultarà de l'aplicació, per a cada any o període dels quals integren el període de càlcul, de l'interés legal fixat en la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a aquests exercicis, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 16 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

4. Serà un supòsit de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per la convivència de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 41 d'aquesta llei.



Vintena. Règim sancionador

Les entitats beneficiàries de les subvencions quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la comissió de les infraccions administratives contemplades en la normativa estatal bàsica. Així mateix quedaran sotmeses al que s'estableix en la legislació de procediment administratiu comú i de procediment sancionador.





Segon. Convocatòria de les ajudes

Convocar, per a l'exercici 2021, les ajudes per a la rehabilitació d'habitatges o edificis d'habitatges d'entitats locals per a destinar-los a habitatge de lloguer amb finalitats socials mitjançant el pla Recuperem Llars.

Es convoquen per a l'exercici 2021 les ajudes establides en la present ordre, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes de destinades a la rehabilitació d'habitatges o edificis d'habitatges d'entitats locals de municipis de la Comunitat Valenciana per a destinar-los a habitatge de lloguer amb finalitats socials mitjançant el pla Recuperem Llars, conformement amb les següents condicions:

1. Finançament de les ajudes

El finançament de les ajudes regulades en la present ordre es farà amb càrrec al capítol VII de l'aplicació pressupostària 14.03.01.431.50.7, línia S1751000, dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021.

La quantia total màxima de les ajudes a concedir serà inicialment d'1.400.000,00 euros. Aquest import es determina a partir de la disponibilitat pressupostària de la línia referida, de fons propis no condicionats de la Generalitat.

El seu abonament, tenint en compte la diversitat temporal de les actuacions subvencionables, se subjectarà a una execució pressupostària desenvolupada en successives anualitats amb la següent dotació econòmica:



Exercici pressupostari (anualitat) Aportació generalitat

2021 500.000,00 euros

2022 350.000,00 euros

2023 300.000,00 euros

2024 250.000,00 euros

Totals globals ajudes 1.400.000,00 euros





No obstant això, si es compleixen algun dels supòsits establits en l'article 58 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, l'import anterior es podrà augmentar amb una quantia addicional de fins a 5.000.000,00 d'euros, plurianualitzada en la mateixa proporció que el quadre anterior, mitjançant resolució de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, en el cas de produir-se un increment de l'import del crèdit pressupostari disponible a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit inicial. Aquesta resolució haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana prèviament a la resolució de concessió de les ajudes.



L'efectivitat de la quantia addicional a la qual es refereix l'apartat 2 queda condicionada a la disponibilitat efectiva del crèdit en un moment anterior a la resolució de la concessió de les subvencions.

Així mateix, atenint-se al que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, la present convocatòria estableix que eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten el dictat d'una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga aquelles sol·licituds que, encara havent-se complit tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del crèdit habilitat inicialment.

2. Condicions de la concessió de les ajudes

El procediment de concessió d'aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva.

Les administracions locals i altres entitats del sector públic d'àmbit local que tinguen la titularitat patrimonial de l'immoble, o justifiquen estar en disposició d'adquirir-lo, en el qual es proposa la rehabilitació, podran ser beneficiàries i, per tant, sol·licitants de les ajudes.



Els habitatges o els edificis que s'acullen al present programa hauran de tindre una antiguitat superior a 30 anys. Es prendrà com a data de construcció de l'immoble la que figure en la informació cadastral, llevat que es justifique documentalment una altra data de finalització de la construcció diferent de la reflectida en el cadastre.

Les obres no podran estar iniciades abans de la sol·licitud de les ajudes.

No podran obtenir la condició de beneficiàries les entitats locals en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s'estableixen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Termini i forma de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de la sol·licitud s'iniciarà a partir del día 1 de juliol de 2021 i finalitzarà el dia 28 de juliol de 2021, inclusivament. L'incompliment del termini de sol·licitud determinarà automàticament l'exclusió de la convocatòria.

La presentació i 3l procediment de tramitació seran telemàtica, i es realitzarà segons s'estableix en la base desena de les bases reguladores de la subvenció, sense perjudici del que disposa la legislació reguladora del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.



Les sol·licituds, els escrits i comunicacions es presentaran davant el Registre Electrònic i hauran d'estar signats electrònicament mitjançant una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni.

La presentació telemàtica de la sol·licitud es realitzarà mitjançant el formulari disponible en la seu electrònica de la Generalitat corresponent a aquest tràmit.

4. Sol·licitud i documentació

A la sol·licitud, en la qual s'indicarà amb caràcter orientatiu la previsió temporal d'execució de les actuacions, s'adjuntarà la documentació que es detalla en la base desena de les bases reguladores de la subvenció.

5. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es baremaran d'acord amb el que es disposa en la base onzena de les bases reguladores de la subvenció.

6. Termini de resolució d'ajudes, notificació i recursos

El termini màxim per a resoldre i publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de concessió de les ajudes, que esgotarà el procediment, serà de sis mesos comptats des de l'endemà a la publicació de la resolució de convocatòria d'ajudes. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les persones interessades podran considerar que s'ha desestimat la seua sol·licitud, sense perjudici del que s'estableix en l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La resolució de la concessió d'ajudes es publicarà en el portal www.gva.es, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació del llistat definitiu mitjançant missatge de text SMS.

La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució, d'acord amb la legislació del procediment administratiu comú.

Contra la resolució de les ajudes, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10.1.a, i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tercer. Instruccions i interpretacions

La persona titular de la direcció general competent en matèria de rehabilitació queda facultada per a dictar totes les instruccions i resolucions que resulten necessàries per a la interpretació, desenvolupament i aplicació correctes de la present ordre.



Quart. Eficàcia

Aquesta ordre farà efecte a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present ordre, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament un recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 17 de juny de 2021



El vicepresident segon i

conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica,

RUBÉN MARTÍNEZ DALMAU

Mapa web