Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 5/2021, de 14 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, d'aprovació de bases reguladores per a la concessió de les ajudes corresponents al Programa d'ajudes per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves, corresponents al Pla estatal d'habitatge 2018-2021, i convocatòria corresponent a l'exercici 2021. [2021/6914]

(DOGV núm. 9113 de 23.06.2021) Ref. Base de dades 006269/2021








La Generalitat, dins de la seua estratègia per a possibilitar l'accés i el gaudi de l'habitatge a aquelles persones que més ho necessiten, ha pres mesures per a implantar línies d'ajudes que donen resposta als diferents supòsits, entre aquests el de compra d'habitatge. Tant les crisis econòmiques patides en les dècades anteriors com la situació sanitària social i econòmica actual derivada de la Covid-19, han posat de manifest com la població jove és un dels segments de població que ha patit amb major intensitat totes aquestes circumstàncies i ha tingut, i té, majors dificultats per a accedir al mercat de treball. En aquest context, amb la regulació d'aquestes ajudes s'ofereix un programa específic l'objecte del qual és ajudar que la joventut puga afrontar l'emancipació i la formació de noves llars i accedir a un habitatge que s'ajuste a les seues necessitats. El Programa d'ajudes a persones joves facilita l'accés a un habitatge en règim de compra, i té un doble objectiu, el de satisfer la necessitat d'habitatge i, alhora, afrontar també la problemàtica de la despoblació rural.

El Reial decret 106/2018, de 9 de març, pel qual es regula el Pla estatal de l'habitatge 2018-2021, en la redacció que en fan el Reial decret 1084/2020, de 9 de desembre, i l'Ordre TMA/378/2020, de 30 d'abril, que estableix en l'article 55 un programa d'ajudes als joves, que té com a objecte, entre altres, facilitar als joves l'accés a un habitatge digne i adequat en règim de propietat localitzat en un municipi o nucli de població xicotet, mitjançant la concessió d'una subvenció directa per a la seua adquisició, i atribueix, article 5, als òrgans competents de les comunitats autònomes, entre altres, la tramitació i gestió dels procediments de concessió i pagament de les ajudes del pla, així com la gestió de l'abonament de les subvencions una vegada aquestes administracions hagen reconegut el dret dels beneficiaris a obtindre-les dins de les condicions i els límits establits en aquest reial decret per a cada programa, i segons els acords en els corresponents convenis de col·laboració.



A aquestes bases, pel seu caràcter de subvenció, se'ls aplicarà la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en la redacció que en fa el Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la Covid-19; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, així com la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 i tota altra normativa d'aplicació preceptiva.

En relació amb la política de la competència de la Unió Europea, les ajudes que es convoquen tenen com a objecte facilitar l'accés a un habitatge habitual i permanent en règim de propietat de les persones físiques pertanyents a col·lectius joves, i no a la realització d'activitats econòmiques, per la qual cosa no suposa un avantatge econòmic que falsege la competència, ni afecta els intercanvis comercials entre estats integrants, i per això no requereixen notificació o comunicació a la Unió Europea, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, es van determinar el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, entre les quals es troba la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a la qual van ser assignades les competències en matèria d'habitatge i de regeneració urbana i sostenibilitat energètica residencial.

Mitjançant el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, es va establir l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat. La Resolució de 2 d'agost de 2019, del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, sobre delegació de l'exercici de competències en determinats òrgans de la Conselleria, apartat tercer, delega en les persones titulars de les direccions generals d'aquesta conselleria, en l'àmbit de les seues respectives matèries competencials i dels seus corresponents programes pressupostaris, apartat 8, l'exercici de la competència per a la convocatòria d'ajudes i subvencions a què fa referència el títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en l'àmbit funcional propi o que té delegat. Vist el canvi operat en la naturalesa jurídica de les bases reguladores de la concessió de les subvencions efectuat pel Decret llei 6/2021, i d'acord amb el principi d'eficàcia i economia processal, és procedent, a l'empara del que es disposa en l'article 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic que el vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica reclame, en aquest cas, l'exercici de la competència delegada a fi de tramitar, aprovar les bases i convocar les ajudes en unitat d'acte.



Aquesta ordre de bases és conforme amb la Resolució d'11 de maig de 2020, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'aprova el Pla estratègic de subvencions per al període 2020-2023 (DOGV 8810, de data 13.05.2020), tal com estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, en l'article 164, lletra a), i també l'article 8.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i els articles 10 a 15 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Per tot l'anterior, complits els tràmits procedimentals oportuns, vistos els preceptes legals esmentats, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i altres normes d'aplicació general i pertinent, i fent ús de les facultats que em confereix l'article 28.e), de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, ordene:



Primer. Aprovació de les bases reguladores

Aprovar les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves, corresponents al Pla estatal d'habitatge 2018-2021, que s'exposen a continuació:



Base primera. Objecte

1. L'objecte d'aquesta ordre és establir les bases reguladores de les ajudes directes destinades a la població jove amb escassos mitjans econòmics a fi de facilitar l'accés a un habitatge en règim de propietat localitzat en un municipi o nucli de població xicotet de la Comunitat Valenciana, en els termes que s'estableixen en el Decret 106/2018, de 9 de març, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge 2018-2021.



2. Als efectes del que es disposa en l'apartat anterior, s'entén per municipi xicotet el que tinga una població resident inferior als 5.000 habitants, dels quals, la majoria es troben integrats en el medi rural.



Així mateix, s'entén per nucli de població xicotet, els ens d'àmbit territorial inferior al municipi i altres formes d'organització desconcentrada com ara caserius, consells, parròquies, llogarets, pedanies, llocs annexos i altres anàlegs que tinguen una població resident inferior als 5.000 habitants, dels quals, la majoria es troben integrats en el medi rural, encara que aquells formen part de municipis que tinguen una població resident superior als 5.000 habitants.



Per al còmput del nombre de la població resident, es tindran en compte les xifres oficials del padró municipal d'habitants publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en la data de la corresponent convocatòria.

3. Seran subvencionables les adquisicions d'un habitatge subscrites durant el període comprés entre un any anterior a la data de la convocatòria fins a l'últim dia del termini de sol·licitud i el contracte de compravenda dels quals estiga pendent de formalitzar en el moment de sol·licitud de l'ajuda.

4. El procediment de concessió d'aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva i se sotmetrà a les bases reguladores esmentades amb anterioritat. Les referències contingudes en aquesta convocatòria s'entendran realitzades a aquestes bases.

5. Les ajudes podran tramitar-se en l'àmbit de desenvolupament del Programa d'ajudes a la compra d'habitatges per a joves establit en el Pla d'habitatge 2018-2021, a l'empara del que es disposa en aquestes bases, mitjançant el procediment de concurrència competitiva.



Base segona. Persones beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries de les ajudes previstes en aquestes bases les persones físiques majors d'edat adquirents d'un habitatge que reunisquen els requisits que s'assenyalen a continuació:

a) Tenir menys de trenta-cinc anys en el moment de sol·licitar l'ajuda; aquest requisit haurà de concórrer en tots els compradors de l'habitatge, si en foren més d'un.

b) Tindre la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i Suïssa. En el cas dels estrangers no comunitaris hauran de tindre residència legal a Espanya.

c) Estar en condicions de subscriure un contracte públic o privat d'adquisició d'habitatge localitzat en un municipi o nucli de població de grandària xicoteta, inclòs el supòsit d'habitatge edificat o a edificar sobre un dret de superfície la titularitat de la qual recaiga en un tercer.



d) Tindre uns ingressos iguals o inferiors a tres vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM).

Aquest llindar serà de quatre vegades l'IPREM, quan es tracte de persones amb diversitat funcional o si la persona sol·licitant forma part d'una família nombrosa que depenga d'ella; i de cinc vegades l'IPREM, quan es tracte de famílies nombroses de categoria especial o de persones sol·licitants amb discapacitat d'algun dels tipus següents: i) persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental, persones amb discapacitat intel·lectual o persones amb discapacitat del desenvolupament, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per 100; ii) persones amb discapacitat física o sensorial, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65 per 100.

Els ingressos s'hauran d'acreditar en la forma establida en la base quarta.

e) Acreditar uns ingressos equivalents com a mínim a 0,3 vegades l'IPREM.

f) Que l'habitatge a adquirir haja de constituir la residència habitual i permanent de la persona o persones beneficiàries per un termini mínim de cinc anys des de la data de la seua adquisició, i haurà de ser ocupat en el termini màxim de tres mesos des del seu lliurament per la persona o entitat venedora.

El termini de cinc anys podrà ser inferior quan sobrevinguen canvis de domicili per raons laborals o quan s'aliene l'habitatge reinvertint el total de l'import obtingut amb l'alienació en l'adquisició d'un altre habitatge habitual i permanent que s'adeqüe a les noves circumstàncies familiars de la persona beneficiària. A aquest efecte, els beneficiaris de l'ajuda hauran de sol·licitar l'autorització de llibertat de cessió a la Direcció Territorial d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica de la província on se situe l'habitatge que resoldrà el que siga procedent.



I això, sense perjudici del règim jurídic que poguera derivar-se del Pla estatal d'habitatge a l'empara del qual s'haguera construït l'habitatge, si aquesta estiguera sotmesa a algun règim de protecció pública.



g) Que el preu d'adquisició de l'habitatge, sense les despeses i els tributs inherents a l'adquisició, siga igual o inferior a 100.000 euros. Si la compravenda incloguera annexos com ara garatge i traster, el preu de cadascun d'aquests haurà d'estar desglossat, i haurà de figurar el preu de cadascun dels elements per separat.

Si en el preu total s'inclogueren annexos com ara garatge i traster, i el preu de cadascun d'aquests no estiguera desglossat i figurara únicament l'import global, a l'efecte de la comprovació de l'import màxim del preu anterior, es valorarà l'import de l'habitatge com el 80 per 100 del preu total del contracte quan aquest incloga habitatge i garatge; 95 per 100 quan el contracte incloga habitatge i traster, i 75 per 100 quan el contracte incloga habitatge, garatge i traster.

h) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions públiques.

i) No trobar-se incurs en cap de les circumstàncies que determina l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. No podrà concedir-se l'ajuda quan la persona sol·licitant tinga la propietat o l'usdefruit d'algun habitatge a Espanya. S'exceptuaran d'aquest requisit els qui tot i ser titulars d'un habitatge acrediten la no-disponibilitat d'aquest per causa de separació o divorci, o no puguen habitar-lo per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat o quan l'habitatge resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o algun membre de la unitat familiar que es trobe en situació de dependència respecte d'aquesta.

3. Quan la sol·licitud d'ajuda siga realitzada per diverses persones adquirents d'un habitatge, es computaran els ingressos de totes elles a l'efecte de determinar que la suma d'aquests no supera els límits indicats en els apartats anteriors, i haurà de concórrer en totes elles els requisits establits en aquestes bases per a ser beneficiària de l'ajuda a l'adquisició d'habitatge.



Base tercera. Grups d'especial atenció

1. Gaudiran de prioritat per a accedir a les ajudes les persones sol·licitants que complisquen els requisits establits en la base segona i estiguen en alguna de les circumstàncies següents:

a) Tinguen la condició de família monoparental amb fills, segons el que s'estableix en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.

b) Formar part de famílies nombroses que depenguen d'ella.

c) Ser dona víctima de violència de gènere.

d) Víctimes del terrorisme. Persones que hagen patit danys incapacitants a conseqüència de l'activitat terrorista, descendents de les víctimes mortes en actes terroristes, així com les persones amenaçades, en tots els casos durant els dos anys anteriors a la convocatòria.



e) Persones amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100.

f) Població jove extutelada.

g) Persones afectades per situacions catastròfiques.

h) Persones amb trastorn mental greu.

i) Persones que hagen patit una execució hipotecària prèvia del seu habitatge habitual, que hagen donat el seu habitatge habitual en paga de deute amb origen en un crèdit hipotecari o hagen sigut desnonades.

j) Dones en situació de necessitat o risc d'exclusió, acreditades aquestes circumstàncies mitjançant un informe emés pels serveis socials municipals de l'ajuntament on residisquen.



Base quarta. Còmput i límit d'ingressos

1. Als efectes del que es disposa en la base segona, apartat e), per a la determinació dels ingressos de la persona o persones sol·licitants s'atendrà als criteris següents:

a) Es partirà de les quanties de les bases imposables general i de l'estalvi regulades en els articles 48 i 49 respectivament, de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, corresponents a la declaració o declaracions presentades per la persona o persones sol·licitants relatives a l'últim període impositiu amb termini de presentació vençut, en el moment de l'obertura del termini de sol·licitud d'ajudes corresponent.

b) Si la persona o persones sol·licitants no hagueren presentat declaració, i no es pogueren obtindre dades acreditatives dels ingressos de l'AEAT, s'haurà d'aportar declaració responsable sobre els seus ingressos corresponents a l'últim exercici fiscal vençut en la data de la convocatòria, acompanyat de justificant de vida laboral i, segons la situació en què es trobe, de la documentació següent:

1r) En el cas de desocupació, certificat expedit per l'administració competent, amb indicació dels ingressos percebuts durant l'esmentat període.

2n) En el cas de pensió d'incapacitat permanent, d'invalidesa, viduïtat, orfandat o altres, prestació de serveis socials o qualsevol altre tipus d'ajuda econòmica, haurà d'aportar certificat emés per l'organisme competent, amb indicació dels ingressos obtinguts durant l'últim exercici fiscal vençut.

3r) Documentació relativa a les nòmines i/o el certificat de retencions de l'empresa relatius al període a què s'ha fet referència.

Tot l'anterior sense perjudici que es puga aportar qualsevol altra justificació dels ingressos admesa en dret.

En la sol·licitud d'ajudes s'inclourà expressament l'autorització de la persona o persones sol·licitants a la conselleria competent en matèria d'habitatge, per a obtindre tota la informació necessària, en particular la de caràcter tributari o econòmic, que fora legalment pertinent per a acreditar el compliment dels requisits i les condicions exigides per a la concessió de l'ajuda sol·licitada.

2. La quantia resultant dels ingressos de la persona adquirent o de la suma dels ingressos de les adquirents, si en foren unes quantes, serà ponderada mitjançant l'aplicació d'un coeficient multiplicador únic, atés el nombre de membres de la unitat familiar dependent de la persona o persones adquirents, si escau, a saber:



Nombre de membres de la unitat familiar dependent

1 2 3 4 5 6 o més

1,00 0,96 0,94 0,92 0,90 0,88





3. La quantia resultant es denominarà IUFA, ingressos de la unitat familiar adquirent.

4. Límit d'ingressos. El límit màxim d'ingressos de la unitat familiar adquirent (LIUFA), que permet l'accés a l'ajuda, s'expressarà en nombre de vegades la quantia anual de l'índex públic de renda d'efectes múltiples (IPREM),

Per a establir la prioritat de les persones sol·licitants, es tindrà en compte el resultat d'aplicar la fórmula següent: 1– (IUFA/LIUFA).

Sent:

IUFA = ingressos, en euros, de la unitat familiar adquirent.

LIUCA = quantia, en euros, del límit màxim d'ingressos de la unitat familiar adquirent que permet l'accés a l'ajuda.

5. A l'efecte d'aquestes bases, es considera unitat familiar la composta per la persona sol·licitant, el seu cònjuge o parella de fet i descendents o ascendents de primer grau, naturals o adoptats, amb relació de dependència respecte d'ella.



Base cinquena. Compatibilitat de les ajudes

1. Les ajudes a l'adquisició d'habitatge per a joves regulades en aquesta ordre hauran de destinar-se obligatòriament a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent localitzat en un municipi o nucli de població de grandària xicoteta de la Comunitat Valenciana i serà compatible amb qualsevol altra ajuda per al mateix objecte que atorgue qualsevol altra institució pública o privada sempre que l'import total de les ajudes rebudes no supere el cost total del preu de compra i sempre que la regulació de les altres ajudes, siguen d'àmbit nacional o europeu, ho admeten.

2. Les ajudes regulades en aquestes bases no seran compatibles amb les ajudes per al lloguer que pogueren atorgar-se a l'empara del Pla estatal d'habitatge 2018-2021 durant el mateix període subvencionat, però sí que poden resultar compatibles amb altres ajudes que estiguen destinades a millorar la sostenibilitat energètica o a la rehabilitació de l'habitatge per dotar-lo de les condicions d'accessibilitat adequades.



A aquest efecte, la persona sol·licitant d'ajudes haurà d'indicar en la sol·licitud si ha sol·licitat ajudes per a la mateixa finalitat i el mateix període davant un altre organisme o entitat, indicant-hi quan siga possible si n'ha sigut beneficiària, així com el tipus i l'import d'ajuda rebuda.



Base sisena. Finançament

1. El finançament de les ajudes regulades en aquesta convocatòria es farà amb càrrec al capítol 7 i a l'aplicació pressupostària 14.02.02.431.40.7 de la línia S1726000, denominació «Pla estatal d'habitatge 2018-2021», dels pressupostos de la Generalitat per a 2021, amb l'aportació condicionada de la Generalitat i la del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (abans Ministeri de Foment) d'aquesta línia.

2. La quantia total màxima de les ajudes a concedir en l'exercici 2021 serà inicialment d'1.000.000 d'euros, corresponent 756.000,00 euros a l'aportació del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i 244.000,00 euros a l'aportació de la Generalitat Valenciana. Aquest import s'estima segons la disponibilitat pressupostària de la línia S1726000 i la distribució estimativa entre els programes del Pla estatal 2018-2021, finançats dins de la mateixa línia.

No obstant això, si es compleixen algun dels supòsits previstos en l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, la quantia total màxima prevista en el paràgraf anterior, es podrà augmentar en un import equivalent al 25 % d'aquesta quantia inicial mitjançant ordre del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. Aquesta ordre es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana prèviament a la resolució de concessió de les ajudes.

3. L'efectivitat de la quantia addicional a què fa referència l'apartat 2 queda condicionada a la disponibilitat efectiva del crèdit en un moment anterior a la resolució de la concessió de les subvencions.

Així mateix, aquesta convocatòria preveu que a causa d'eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible puguen possibilitar una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga aquelles sol·licituds que, tot i complir tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del crèdit, d'acord amb el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.





Base setena. Quantia de les ajudes

1. La quantia de l'ajuda a l'adquisició d'habitatge serà de fins al 20 per 100 del preu de compra de l'habitatge sense annexos ni despeses i tributs inherents a l'adquisició, amb el límit de 10.800 euros per habitatge.

En el supòsit d'adquisició de la propietat d'un habitatge per més d'una persona propietària, l'import de l'ajuda que poguera rebre una beneficiària que n'adquireix una part es determinarà aplicant a l'import de l'ajuda que correspondria a l'adquisició del 100 per 100 de l'habitatge el percentatge de quota adquirida. En cas de no constar en el contracte privat de compravenda o en l'escriptura pública el percentatge de participació, es considerarà que s'adquireix per parts iguals.



2. A l'efecte del càlcul de l'ajuda, només es tindrà en compte el preu de l'habitatge, que haurà de figurar expressament en l'escriptura de compravenda i que haurà de coincidir amb el contracte presentat juntament amb la sol·licitud de les ajudes. En cas de discrepància en el preu de l'habitatge, s'atendrà el preu que conste en l'escriptura de compravenda, si aquest fora menor.



Base huitena. Criteris d'adjudicació

1. Les ajudes es concediran fins a esgotar l'import màxim de la dotació econòmica prevista per a la convocatòria. Per a determinar la prioritat de les sol·licituds, es tindran en compte tres criteris:

a) La ubicació de l'habitatge en un municipi en risc de despoblació. Es podrà obtindre 1 punt per l'adquisició d'un habitatge en un municipi o nucli de població de grandària xicoteta considerat en risc de despoblació en el moment de presentació de la sol·licitud de l'ajuda. Tindran aquesta consideració els municipis beneficiaris de l'assignació de la línia específica del fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana per a l'exercici pressupostari 2020, en virtut de la resolució de la persona titular del departament amb competències en matèria d'Administració local a què fa referència l'article 6 del Decret 182/2018, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis de la Comunitat Valenciana, la relació dels quals s'acompanya com a annex únic.

b) La possible inclusió de la persona o persones sol·licitants en algun dels grups d'especial atenció establits en la base tercera, que serà acumulativa en els casos de concurrència de dues o més circumstàncies determinants de la pertinença a cadascun dels grups esmentats. Es podrà obtindre un 0,1 punt per la pertinença a cadascun dels grups d'especial atenció amb un màxim d'1 punt.

c) El nivell d'ingressos de la persona o persones sol·licitants, que es determinarà de conformitat amb el que es disposa en la base quarta. Es podrà obtindre fins a 1 punt.

L'adjudicació es farà, per a les sol·licituds que hagen obtingut en l'apartat c) una puntuació compresa entre 1 (màxima puntuació possible) i 0 (mínima puntuació possible), i es prioritzaran aquelles sol·licituds incloses en els apartats a) i b) per ordre decreixent de la puntuació obtinguda, tenint cadascuna d'aquestes una puntuació d'1 a l'efecte de baremació.

Una vegada atesos els grups dels apartats b) i c), s'atendrà la resta de sol·licituds per ordre decreixent de la puntuació obtinguda en l'apartat a).

2. Sense perjudici de la prioritat establida en aquesta ordre, en cas que les sol·licituds presentades en una convocatòria, complint amb els límits d'ingressos del punt anterior, requerisquen una dotació d'ajudes superior als fons disponibles, i diverses sol·licituds hagueren obtingut igualtat de puntuació, a l'efecte del desempat prevaldrà la sol·licitud presentada en data anterior. No obstant això, en cas que la sol·licitud estiga incompleta, la data determinant serà la de la presentació de la documentació que esmene aquesta omissió. En cas de persistir-hi l'empat, aquest es dirimirà per sorteig.



Base novena. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió de les ajudes regulades en aquesta ordre serà el de concurrència competitiva, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 1/2015, de subvencions.

2. El procediment s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per la conselleria competent en matèria d'habitatge que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Base desena. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1. La sol·licitud i la documentació annexa serà realitzada per les persones titulars del contracte de compravenda mitjançant formulari emplenat electrònicament, que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es, i no s'admetran els formularis emplenats d'una altra forma.

Només es podrà presentar una sol·licitud per habitatge, per la qual cosa si es detecta la presentació de diverses sol·licituds per a un mateix habitatge, s'anul·laran d'ofici les sol·licituds duplicades, i es mantindrà com a única sol·licitud la presentada en últim lloc.

La presentació de la sol·licitud de l'ajuda presumeix l'acceptació incondicionada de les bases d'aquesta convocatòria i de les condicions, els requisits i les obligacions que es contenen en aquesta.

2. Les sol·licituds hauran de presentar-se en el termini que es determine en la corresponent convocatòria i que no podrà ser inferior a un mes.

No s'admetran a tràmit aquelles sol·licituds presentades fora del termini establit i la seua inadmissió es resoldrà mitjançant resolució dictada en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

3. La presentació de sol·licituds es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administració públiques, en qualsevol de les formes que s'estableixen a continuació:

a) Si es disposa de certificat digital, la sol·licitud d'ajuda podrà ser presentada per la persona interessada de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat “Ajuda per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves corresponents al Pla estatal d'habitatge 2018-2021”. En la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (http://www.habitatge.gva.es) estarà disponible la informació i documentació de la convocatòria i s'habilitarà l'accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud.

La tramitació telemàtica requerirà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions davant el Registre electrònic, que estiguen signats electrònicament mitjançant una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com en el Decret 220/2014, de 12 de desembre , del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat el corresponent conveni.

b) Si no es disposa de certificat digital, la persona interessada haurà d'emplenar electrònicament el formulari de sol·licitud d'ajuda disponible en la pàgina web assenyalada en l'apartat anterior i s'haurà d'imprimir el justificant. Aquest justificant constituirà l'imprés de sol·licitud i haurà de presentar-se degudament signat en algun dels registres previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, preferiblement, en el de les seus dels serveis territorials d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.



L'emplenament electrònic del formulari de sol·licitud per les persones peticionàries que no disposen de certificat digital no implicarà, per si mateix, que s'haja sol·licitat l'ajuda amb inici del procediment telemàtic per a la seua concessió. Si no es presenta el justificant degudament subscrit per la peticionària de l'ajuda, acompanyat de la documentació requerida en algun dels registres d'entrada assenyalats en l'apartat anterior en el termini de sol·licitud establit en aquesta ordre, es considerarà que la sol·licitud no ha sigut presentada.

4. No obstant això, atés el perfil i caràcter de les persones beneficiàries i atés que aquesta convocatòria va dirigida a personal jove, se sol·licita que es procure la presentació de la sol·licitud preferentment de manera telemàtica. A aquests efectes, les persones interessades a sol·licitar aquestes ajudes tindran dret a ser assistides en l'ús de mitjans electrònics en les seues relacions amb l'Administració pública en el marc de les previsions contingudes en els articles 12 i 13, a) i b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de manera que els serveis territorials d'habitatge i arquitectura bioclimàtica oferiran un punt d'accés a internet i, per a aquells casos que ho requerisquen, es podrà facilitar ajuda mitjançant cita prèvia.

Així mateix, els ajuntaments i mancomunitats, per si o a través de les oficines de la Xarxa Xaloc, així com les oficines del Programa Xarxa Jove, desenvolupat per l'Institut Valencià de la Joventut, podran presentar sol·licituds telemàticament mitjançant certificat digital, en nom de les persones interessades que els autoritzen mitjançant el corresponent formulari. Per a això, es podrà habilitar el personal dels ajuntaments o mancomunitats mitjançant la presentació de la credencial subscrita degudament en formulari normalitzat disponible en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

Finalment, també s'admetran les sol·licituds presentades telemàticament per titulars de certificat digital quan actuen, degudament autoritzats, en representació d'uns altres.

5. La sol·licitud de les ajudes implicarà l'autorització de les persones interessades perquè l'Administració de la Generalitat puga procedir al tractament de les dades de caràcter personal en la mesura que resulte necessari per a la gestió de les ajudes; tot això de conformitat amb el que es preveu en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i normes de desenvolupament.

6. Els diversos tràmits que hagen d'emplenar-se en el procediment es publicaran en la pàgina web oficial de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, publicació que serà comunicada a les persones interessades mitjançant SMS al telèfon que hagueren comunicat a l'Administració.



Base onzena. Documentació a acompanyar juntament amb la sol·licitud

1. La sol·licitud d'ajuda degudament signada per la persona o persones peticionàries de l'ajuda s'acompanyarà de la documentació indicada a continuació:

a) Còpia del contracte privat de compravenda, subscrit dins del període a què fa referència la base primera, apartat 3, en què s'haurà d'identificar els qui compren l'habitatge, i també el percentatge de participació en l'adquisició que tingueren; l'habitatge que s'adquireix, fent-se constar per separat els preus de venda i superfícies útils i construïdes de l'habitatge, garatge, trasters i annexos, si escau, i també dades registrals i referència cadastral.

b) Declaració responsable de la persona o persones adquirents en què es comprometen a incloure en l'escriptura pública els punts següents:

1r. Que l'habitatge objecte de la transmissió està subjecte a les limitacions establides en el Reial decret 106/2018, de 9 de març, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge 2018-2021, i, per consegüent, ha de destinar-se a domicili habitual i permanent de la persona o persones beneficiàries de l'ajuda durant el termini de cinc anys a comptar des de la data de la seua adquisició.

2n. Que els qui adquireixen s'obliguen a ocupar l'habitatge en el termini màxim de tres mesos des del seu lliurament per la part venedora, llevat que hi haja justa causa.

3r. Les persones beneficiàries de les ajudes no podran transmetre intervius ni cedir l'ús per cap títol dels habitatges per als quals hagueren obtingut l'ajuda durant el termini de cinc anys, a comptar des de la data de l'escriptura de compravenda.

c) Únicament en el cas de ser nou perceptor o perceptora d'ajudes de la Generalitat o canvi de número de compte bancari, haurà de presentar l'imprés de domiciliació bancària degudament emplenat, designant-hi el compte en què s'haurà de fer l'ingrés de les ajudes.



d) Declaracions responsables de la persona o persones adquirents referida als punts següents:

– No tindre el ple domini o usdefruit d'algun habitatge a Espanya per qualsevol títol legal. Els qui tot i ser titulars d'un habitatge no en disposen per causa de separació o divorci, o no puguen habitar-lo per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, hauran d'acreditar-ho documentalment.

– No tindre parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona venedora de l'habitatge.

– No ser persona sòcia o partícip de la persona física o jurídica que actue com a part venedora.

– Complir els requisits establits per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a poder ser beneficiari d'una subvenció.

e ) Autorització dels qui sol·liciten les ajudes per a permetre a l'Administració de la Generalitat procedir al tractament de les dades de caràcter personal en la mesura que resulte necessari per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que es preveu en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Les dades de caràcter personal, econòmic, tributari o patrimonial de les persones adquirents seran comprovats per l'administració en el marc de col·laboració establit amb les diferents administracions i entitats.

Les declaracions responsables i autoritzacions han de ser signades en el document annex que acompanya el formulari de sol·licitud.

2. En el cas que la persona o persones peticionàries de l'ajuda estiguera inclosa en algun dels grups d'especial atenció, s'assenyalarà aquesta circumstància en el formulari de la sol·licitud. L'Administració comprovarà d'ofici els punts esmentats a través de les plataformes d'interoperabilitat amb altres administracions públiques en els supòsits que s'indiquen en la sol·licitud. En els altres casos en què l'Administració no tinga accés per via telemàtica a la informació necessària o no s'autoritze l'Administració a obtindre-la en els termes assenyalats amb anterioritat, correspon al sol·licitant justificar la inclusió en algun dels grups d'especial atenció mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Sol·licituds presentades per persones que tenen la condició de família monoparental i de família nombrosa: certificat expedit segons el que s'estableix en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana, i/o títol de família nombrosa, segons els casos.



b) Sol·licituds presentades per dones víctimes de violència de gènere: documentació administrativa o judicial que acredite fefaentment aquesta circumstància.

c) Sol·licituds presentades per víctimes del terrorisme: documentació que acredite fefaentment aquesta circumstància.

d) Sol·licituds presentades per persones amb diversitat funcional, amb un grau igual o superior al 33 per 100: certificat expedit per òrgan competent acreditatiu d'aquesta circumstància.

e ) Sol·licituds formulades per població jove extutelada: ordre de cessament de mesures emesa per la conselleria competent.

f) Sol·licituds presentades per persones afectades per situacions catastròfiques: documentació que acredite fefaentment aquesta circumstància.

g) Persones sol·licitants amb malaltia mental greu: informe del metge facultatiu emés per la Unitat Pública de Salut Mental.

h) Sol·licituds presentades per persones que hagen patit una execució hipotecària prèvia del seu habitatge habitual, o que hagen donat el seu habitatge habitual en paga de deute amb origen en crèdit hipotecari o hagen sigut desnonades: documentació bancària o judicial que així ho acredite.

i) Dones en situació de necessitat o risc d'exclusió i persones sense llar: informe emés pels serveis socials municipals de l'ajuntament on residisquen acreditatiu d'aquestes circumstàncies.



Base dotzena. Tramitació del procediment

1. La instrucció i tramitació del procediment correspondrà als Serveis Territorials d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, en el seu respectiu àmbit d'actuació, que d'ofici acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució, tal com s'estableix en els termes previstos en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.

2. Una vegada tancat el termini de presentació de sol·licituds, quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no s'acompanye la documentació que resulte exigible d'acord amb aquesta ordre de bases i amb la qual, si escau, dispose la corresponent convocatòria d'ajudes, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa així es considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

3. Als efectes del que es disposa en l'apartat anterior, es publicaran en el portal web de la Generalitat, www.gva.es, les llistes provisionals de sol·licituds admeses i les d'excloses per resultar incompleta la documentació presentada o per no resultar acreditada la concurrència dels requisits per a ser persona beneficiària de l'ajuda; amb indicació del mitjà perquè cada persona sol·licitant puga accedir a la informació relativa al motiu de la seua exclusió. Els qui hagueren facilitat en la seua sol·licitud un número de telèfon mòbil podran ser avisats de la publicació de les llistes provisionals mitjançant missatge de text SMS.

La publicació en el portal de www.gva.es, substituirà la notificació individual, de conformitat amb el que es preveu en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

4. Els qui hagueren formulat sol·licituds que foren excloses disposaran d'un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la llista provisional en el portal de www.gva.es per a completar o esmenar la sol·licitud i/o documentació o per a formular-hi al·legacions. La documentació aportada finalitzat el termini concedit no serà tinguda en compte per a la concessió de l'ajuda.

5. Completada i analitzada la documentació rebuda, el servei instructor elaborarà un informe on farà constar les sol·licituds que han de considerar-se desistides per no haver aportat la documentació requerida, les que, tot i complir els requisits per a la seua avaluació, s'han de remetre a l'òrgan col·legiat per a la seua consideració, així com les que, encara que no s'hagen considerat desistides, es proposa motivadament la seua desestimació en no complir els requisits exigits en la normativa continguda en aquestes bases i d'aplicació general.



Base tretzena. Avaluació i proposta de resolució

1. Les resolucions de concessió d'ajudes es dictaran a proposta d'un òrgan col·legiat la composició del qual serà la següent:

Presidència: la persona titular de la Direcció General d'Emergència Residencial, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana o persona que designe per a la seua substitució.



Vocals: la persona titular de Subdirecció General d'Emergència Residencial, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana; les direccions dels serveis territorials competents en matèria d'habitatge i arquitectura bioclimàtica, i dues persones designades per la Direcció General entre el personal funcionari d'aqueixa mateixa direcció general, una de les quals actuarà com a secretària de l'òrgan col·legiat, i per al nomenament de la qual s'haurà de tindre en compte, si fora el cas, l'existència d'un possible desequilibri en la presència d'homes i dones en l'òrgan de selecció, la composició del qual procurarà atendre, en tot cas, al principi de presència equilibrada d'ambdós sexes, de conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la Llei valenciana 9/2003, per a la igualtat entre dones i homes.



El règim jurídic de l'òrgan col·legiat serà l'establit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. Les sol·licituds presentades que complisquen i acrediten els requisits exigits en aquestes bases seran ordenades de major a menor puntuació per l'òrgan col·legiat, atesos els criteris de baremació inclosos en aquestes bases, que elevarà la proposta de resolució motivada a l'òrgan competent per a resoldre i que contindrà la llista de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries i les que correspon que siguen denegades.

La proposta de resolució que formule l'òrgan col·legiat no crea cap dret a favor de les persones beneficiàries proposades davant l'Administració, mentre no se li haja notificat la resolució de concessió.





Base catorzena. Resolució de concessió de l'ajuda i termini

1. Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'habitatge i arquitectura bioclimàtica, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les ajudes que puguen convocar-se. La resolució serà motivada.

2. Les resolucions que es dicten inclouran una relació ordenada de totes les sol·licituds que complisquen les condicions administratives i tècniques establides en aquestes bases reguladores per a adquirir la condició de persona beneficiària i hagen sigut estimades per no depassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cadascuna d'elles segons els criteris de valoració previstos en aquestes bases.

La resolució contindrà la indicació de les persones beneficiàries, identificació de l'habitatge objecte de l'ajuda, la quantia de l'ajuda i el termini i la forma de justificació, així com les obligacions adquirides. Tot això sense perjudici de les altres especificacions establides en els articles 21 i 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. La resolució d'ajudes que pose fi al procediment de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, posteriorment, en el portal de www.gva.es. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació de la llista definitiu mitjançant missatge de text SMS.

La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució, d'acord amb el que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

4. El termini màxim per a la resolució i la notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes serà de sis mesos des que produïsca efectes la convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tal com disposa l'esmentada llei, la desestimació per silenci administratiu té els efectes únics de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent.

Excepcionalment, podrà acordar-se l'ampliació d'aquests terminis en els supòsits previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

5. Si es desestimaren sol·licituds per falta de consignació pressupostària i, amb posterioritat a l'emissió de la resolució, s'incrementaren els crèdits destinats a finançar aquestes ajudes, o s'alliberara part del crèdit disponible inicialment, per renúncia de l'adjudicatari o per no haver aportat la persona beneficiària la preceptiva justificació dins del termini establit, l'òrgan col·legiat podrà proposar la concessió d'ajuda a les sol·licituds que s'hagueren desestimat per falta de crèdit següents a aquella en ordre de la seua puntuació, sempre que s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades.





Base quinzena. Justificació de l'ajuda i sol·licitud d'abonament

1. Les persones beneficiàries disposaran d'un termini de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació de la resolució de concessió de l'ajuda, per a presentar la sol·licitud d'abonament acompanyada de l'escriptura pública o el contracte privat de compravenda redactat en els termes assenyalats a continuació. La documentació justificativa podrà presentar-se en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en els termes assenyalats en la base desena, i a aquest efecte s'establirà en la seu electrònica de la Generalitat, www.gva.es, el procediment telemàtic disponible en la forma que s'establisca.



2. L'ajuda només podrà ser abonada a la persona beneficiària quan aporte l'escriptura pública o el contracte privat de compravenda que acredite l'adquisició de l'habitatge. En ambdós casos podrà tractar-se de l'adquisició d'un habitatge ja construït o d'un habitatge en construcció, i serà necessari que en aquest últim supòsit en el contracte privat o escriptura pública de compravenda figure l'ajuda concedida com a part del lliurament a compte per a l'adquisició de l'habitatge.

Aquesta ajuda no podrà concedir-se per a l'adquisició d'habitatges la construcció dels quals, acreditada amb el certificat d'inici d'obra subscrit per un tècnic competent, s'inicie una vegada transcorregut el termini de sis mesos des de la data de notificació de la resolució de concessió de l'ajuda.

En l'escriptura pública de compravenda haurà de constar l'ajuda concedida com a part del pagament. A aquest efecte la part venedora de l'habitatge i la beneficiària de l'ajuda podran acordar que l'abonament de l'ajuda siga realitzat per la Generalitat directament a aquesta entitat com a part d'aquest pagament, fent esment exprés d'aquesta circumstància en la sol·licitud d'abonament. En el supòsit de no aportar escriptura pública de compravenda, només es podrà abonar l'ajuda quan aporte el contracte privat en el qual conste l'ajuda com a part del pagament en la modalitat de lliuraments a compte i el corresponent aval o assegurança sobre els lliuraments a compte exigits per la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació.

3. En qualsevol supòsit en què no es perfeccione l'adquisició de l'habitatge i l'ajuda ja haguera sigut abonada a la persona beneficiària o a l'entitat que la va percebre per compte d'aquesta, haurà de reintegrar-la mitjançant els procediments regulats amb caràcter general.





Base setzena. Obligacions i responsabilitats de les persones beneficiàries

Sense perjudici de les obligacions previstes amb caràcter general en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en virtut de la seua condició de persones beneficiàries de les ajudes regulades en aquesta ordre, queden subjectes a les obligacions següents:

a) Complir la finalitat de l'ajuda i realitzar l'activitat subvencionada, en els termes i les condicions establits en la resolució de concessió.



b) Destinar l'import íntegre de l'ajuda al pagament de l'adquisició de l'habitatge.

c) Justificar, dins del termini i en la forma escaient, davant l'òrgan concedent de les ajudes, el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció, així com l'efectiva aplicació dels fons a la finalitat per a la qual van ser aprovats.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duga a terme l'òrgan concedent, per si o per terceres persones designades a aquest efecte, així com a qualssevol altres activitats de verificació i control financer que puguen realitzar els òrgans competents, aportant-hi tota la informació que els siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.



e) Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, en matèria de reintegrament de subvencions i davant de la Seguretat Social.

f) Comunicar immediatament a l'òrgan competent que haja reconegut les ajudes qualsevol modificació de les condicions que van motivar aquest reconeixement, de conformitat amb les bases segona i tercera, determinen o no la pèrdua sobrevinguda del dret a aquesta. Aquesta obligació haurà d'observar-se fins i tot durant la tramitació de l'ajuda. La no comunicació d'aquestes modificacions serà causa suficient per a l'inici d'un expedient de reintegrament de les quantitats que pogueren haver-se cobrat indegudament, si escau.

g) Comunicar a l'òrgan competent per a la concessió de les subvencions l'obtenció de qualssevol altres ajudes públiques per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, en el termini màxim de deu dies a comptar des del següent al de notificació de la concessió d'aquestes; així com qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts durant quatre anys, a comptar des del moment en què va véncer el termini per a presentar la justificació de l'ajuda.



Base dissetena. Control i reintegrament de les ajudes

1. La conselleria competent en matèria d'habitatge i arquitectura bioclimàtica exercirà, a través de la Intervenció General de la Generalitat, el control financer de les subvencions concedides, sense perjudici de les activitats de seguiment i control que duga a terme la Direcció General d'Emergència Residencial, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana, i de les activitats ordinàries de fiscalització que siguen procedents en aplicació de la normativa general de control economicofinancer.

2. El control financer a què fa referència l'apartat anterior podrà comprendre les actuacions següents:

a) Verificar el compliment per les persones beneficiàries de les subvencions dels requisits, condicions i obligacions exigits per a la seua concessió, així com la correcta aplicació a la seua finalitat dels fons públics rebuts.

b) Qualssevol altres actuacions que reglamentàriament pogueren establir-se.

3. La realització i gestió d'una actuació subvencionada podrà ser examinada en qualsevol moment per la conselleria competent en matèria d'habitatge i arquitectura bioclimàtica, a través dels responsables de la Direcció General d'Emergència Residencial, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana, per les persones que aquesta designe o pels òrgans de control economicofinancer específics de la Generalitat.

4. El pla de control corresponent, en el marc del que s'estableix en aquesta ordre de bases, es correspondrà amb les actuacions següents:

a) El control administratiu recaurà sobre l'admissibilitat de les subvencions. S'efectuaran controls administratius de totes les sol·licituds de subvenció, tant en la fase de presentació de les sol·licituds i la seua posterior concessió, com en la fase de justificació i pagament. Entre altres, els següents:

1r. Control de la documentació aportada juntament amb la sol·licitud d'ajudes i com a justificació de la subvenció concedida. Amb aquesta finalitat, se supervisarà tota la documentació exigida en la present ordre de bases i de convocatòria, i es requerirà, si escau, l'aportació de tots els documents complementaris que resulten necessaris per a comprovar, verificar i aclarir tots els punts que així ho exigisquen.

2n. Control de compliment dels requisits legals per a tindre dret a la subvenció que, efectivament, complisquen els requisits per a ser persones beneficiàries, per tractar-se d'una de les previstes en aquesta ordre de bases i per complir els requisits establits.



A més, també es controlarà el compliment dels requisits legals en matèria tributària, de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat, així com tot el que es preveu quant a les entitats locals, sense perjudici de la resta de requisits disposats en aquesta ordre de bases i de convocatòria.



b) El control a posteriori o de qualitat s'efectuarà una vegada concedida la subvenció, amb la finalitat de comprovar el manteniment de les condicions vinculades a la seua concessió, si escau, a més del control de qualitat, que consistirà en la supervisió de determinats expedients que ja van ser sotmesos a la resta de controls. Això suposarà la selecció d'una mostra aleatòria d'expedients i consistirà en l'avaluació de l'expedient complet, una vegada finalitzat el període de subvenció i presentada la documentació obligatòria pels beneficiaris. Addicionalment, l'òrgan concedent podrà designar, si escau, els òrgans, comissions o persones expertes que considere necessaris per a realitzar les oportunes actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de la subvenció.



5. La Generalitat podrà comprovar, pels mitjans que considere més adequats, el compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les ajudes. L'incompliment de les obligacions imposades en aquestes bases, així com el falsejament, la inexactitud o l'omissió de les dades que van servir de fonament a la seua concessió, o de les establides en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, donarà lloc a la pèrdua total o parcial dels beneficis obtinguts, sense perjudici d'altres responsabilitats, i es procedirà, si escau, a la revocació de les ajudes i al reintegrament de les quantitats indegudament percebudes.



a) Són causes de reintegrament de les subvencions les que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. En aquest sentit, s'iniciarà un procediment que podrà donar lloc al reintegrament de les quantitats percebudes, així com l'exigència dels interessos legals des de la data de pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb les previsions dels articles 37 a 40 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i dels articles 91 a 101 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

b) Són causes de revocació les que es preveuen en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, així com en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l'incompliment dels requisits establits en aquestes bases reguladores.

6. D'acord amb el que es preveu en la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana, és un supòsit de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'aquesta que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de l'esmentada llei.

7. En el cas que es justifique una despesa subvencionable inferior a l'aprovada, es considerarà que hi ha incompliment parcial i serà procedent la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció en el percentatge corresponent a la despesa o inversió no justificada.

8. De la mateixa manera, les persones beneficiàries estaran subjectes al que es disposa en les esmentades normes quant al règim d'infraccions i sancions.



Segon. Convocatòria de les ajudes

Convocar, per a l'exercici 2021, les ajudes per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves corresponents al Pla estatal d'habitatge 2018-2021; les ajudes establides en aquesta ordre, després de l'avocació prèvia de la competència delegada en la Direcció General d'Emergència Residencial, Funció Social de l'Habitatge i Observatori de l'Hàbitat i Segregació Urbana, que es regiran per les bases establides en l'apartat anterior, i d'acord amb les condicions següents:

1. Finançament de les ajudes

El finançament de les ajudes regulades en aquesta convocatòria es farà amb càrrec al capítol VII i a l'aplicació pressupostària 14.02.02.431.40.7 de la línia S1726000, denominació «Pla estatal d'habitatge 2018-2021», dels pressupostos de la Generalitat per a 2021, amb l'aportació condicionada de la Generalitat i la del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (abans Ministeri de Foment) d'aquesta línia.

La quantia total màxima de les ajudes a concedir en l'exercici 2021 serà inicialment d'1.000.000 d'euros, corresponent 756.000,00 euros a l'aportació del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i 244.000,00 euros a l'aportació de la Generalitat Valenciana. Aquest import s'estima segons la disponibilitat pressupostària de la línia S1726000 i la distribució estimativa entre els programes del Pla estatal 2018-2021, finançats dins de la mateixa línia.

No obstant això, si es compleixen algun dels supòsits previstos en l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, la quantia total màxima prevista en el paràgraf anterior, es podrà augmentar en un import equivalent al 25 % d'aquesta quantia inicial mitjançant ordre del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. Aquesta ordre es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana prèviament a la resolució de concessió de les ajudes.

L'efectivitat de la quantia addicional a què fa referència l'apartat 2 queda condicionada a la disponibilitat efectiva del crèdit en un moment anterior a la resolució de la concessió de les subvencions.

Així mateix, aquesta convocatòria preveu que a causa d'eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible puguen possibilitar una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga aquelles sol·licituds que, tot i complir tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del crèdit, d'acord amb el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.

2. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

La sol·licitud la realitzaran les persones titulars del contracte de compravenda mitjançant formulari emplenat electrònicament, que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es, i no s'admetran els formularis emplenats d'una altra manera.

Només es podrà presentar una sol·licitud per habitatge, per la qual cosa si es detecta la presentació de diverses sol·licituds per a un mateix habitatge, s'anul·laran d'ofici les sol·licituds duplicades i es mantindrà com a única sol·licitud la presentada en últim lloc.

La presentació de la sol·licitud de l'ajuda presumeix l'acceptació incondicionada de les bases de la present convocatòria i de les condicions, requisits i obligacions que s'hi contenen.

El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'iniciarà el dia 28 de juny i finalitzarà el dia 30 de setembre de 2021, ambdós inclusivament.

No s'admetran a tràmit aquelles sol·licituds presentades fora del termini establit i se'n resoldrà la inadmissió mitjançant resolució dictada en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

La presentació de sol·licituds es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en qualsevol de les formes que s'estableixen a continuació:

a) Si es disposa de certificat digital, la sol·licitud d'ajuda podrà ser presentada per la persona interessada de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, a través del procediment habilitat a aquest efecte i denominat “Ajuda per a l'adquisició d'habitatge habitual i permanent en règim de propietat per a joves corresponents al Pla estatal d'habitatge 2018-2021”. En la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica (http://www.habitatge.gva.es) estarà disponible la informació i documentació de la convocatòria i s'habilitarà l'accés a la seu electrònica per a formular-hi la sol·licitud.

La tramitació telemàtica requerirà la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions davant el Registre electrònic, que estiguen signats electrònicament mitjançant una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat el corresponent conveni.

b) Si no es disposa de certificat digital, la persona interessada haurà d'emplenar electrònicament el formulari de sol·licitud d'ajuda disponible en la pàgina web assenyalada en l'apartat anterior i s'haurà d'imprimir el justificant. Aquest justificant constituirà l'imprés de sol·licitud i haurà de presentar-se degudament signat en algun dels registres previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i, preferiblement, en el de les seus dels serveis territorials d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.



L'emplenament electrònic del formulari de sol·licitud per les persones peticionàries que no disposen de certificat digital no implicarà, per si mateix, que s'haja sol·licitat l'ajuda amb inici del procediment telemàtic per a la seua concessió. Si no es presenta el justificant degudament subscrit per la peticionària de l'ajuda acompanyat de la documentació requerida en algun dels registres d'entrada assenyalats en l'apartat anterior en el termini de sol·licitud establit en aquesta ordre, es considerarà que la sol·licitud no ha sigut presentada.

No obstant això això, atés el perfil i caràcter de les persones beneficiàries i atés que la present convocatòria va dirigida a personal jove, se sol·licita que es procure la presentació de la sol·licitud preferentment de manera telemàtica. A aquests efectes, les persones interessades a sol·licitar aquestes ajudes tindran dret a ser assistides en l'ús de mitjans electrònics en les seues relacions amb l'Administració pública en el marc de les previsions contingudes en els articles 12 i 13, a) i b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de manera que els serveis territorials d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica oferiran un punt d'accés a internet i, per a aquells casos que ho requerisquen, es podrà facilitar ajuda mitjançant cita prèvia.

Així mateix, els ajuntaments i les mancomunitats, per si o a través de les oficines de la Xarxa Xaloc, així com les oficines del Programa Xarxa Jove, desenvolupat per l'Institut Valencià de la Joventut, podran presentar sol·licituds telemàticament mitjançant certificat digital, en nom de les persones interessades que els autoritzen mitjançant el corresponent formulari. Per a això, es podrà habilitar el personal dels ajuntaments o les mancomunitats mitjançant la presentació de la credencial subscrita degudament en formulari normalitzat disponible en la pàgina web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

Finalment, també s'admetran les sol·licituds presentades telemàticament per titulars de certificat digital quan actuen, degudament autoritzats, en representació d'uns altres.

La sol·licitud de les ajudes implicarà l'autorització de les persones interessades perquè l'Administració de la Generalitat puga procedir al tractament de les dades de caràcter personal en la mesura que resulte necessari per a la gestió de les ajudes. Tot això de conformitat amb el que es preveu en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i normes de desenvolupament.

Els diversos tràmits que hagen d'emplenar-se en el procediment es publicaran en la pàgina web oficial de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, publicació que serà comunicada a les persones interessades mitjançant SMS al telèfon que hagueren comunicat a l'Administració.

3. Documentació a acompanyar juntament amb la sol·licitud

La sol·licitud d'ajuda degudament signada per la persona o persones peticionàries de l'ajuda s'acompanyarà de la documentació indicada a continuació:

a) Còpia del contracte privat de compravenda, subscrit dins del període a què fa referència la base primera, apartat 3, en el qual s'haurà d'identificar els qui compren l'habitatge, així com el percentatge de participació en l'adquisició que tingueren; l'habitatge que s'adquireix, fent-se constar per separat els preus de venda i les superfícies útils i construïdes de l'habitatge, garatge, trasters i annexos, si escau, així com dades registrals i referència cadastral.

b) Declaració responsable de la persona o persones adquirents en què es comprometen a incloure en l'escriptura pública els punts següents:

1r. Que l'habitatge objecte de la transmissió està subjecte a les limitacions de disposar establides en el Reial decret 106/2018, de 9 de març, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge 2018-2021, i, per consegüent, ha de destinar-se a domicili habitual i permanent de la persona o persones beneficiàries de l'ajuda durant el termini de cinc anys, a comptar des de la data de la seua adquisició.

2n. Que els qui adquireixen s'obliguen a ocupar l'habitatge en el termini màxim de tres mesos des del seu lliurament per la part venedora, llevat que hi haja justa causa.

3r. Les persones beneficiàries de les ajudes no podran transmetre intervius ni cedir l'ús per cap títol dels habitatges per als quals hagueren obtingut l'ajuda durant el termini de cinc anys, a comptar des de la data de l'escriptura de compravenda.

c) Únicament en el cas de ser nou perceptor o perceptora d'ajudes de la Generalitat o canvi de número de compte bancari, haurà de presentar l'imprés de domiciliació bancària degudament emplenat, designant-hi el compte en què s'ha de fer l'ingrés de les ajudes.

d) Declaracions responsables de la persona o persones adquirents referida als punts següents:

– No tindre el ple domini o usdefruit d'algun habitatge a Espanya per qualsevol títol legal. Els qui tot i ser titulars d'un habitatge no en disposen per causa de separació o divorci, o no puguen habitar-lo per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat, hauran d'acreditar-ho documentalment.

– No tindre parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona venedora de l'habitatge.

– No ser persona sòcia o partícip de la persona física o jurídica que actue com a part venedora.

– Compliment dels requisits establits per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a poder ser beneficiari d'una subvenció.

e) Autorització dels qui sol·liciten les ajudes per a permetre a l'Administració de la Generalitat procedir al tractament de les dades de caràcter personal en la mesura que resulte necessari per a la gestió de les ajudes, de conformitat amb el que es preveu en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Les dades de caràcter personal, econòmic, tributari o patrimonial de les persones adquirents seran comprovades per l'Administració en el marc de col·laboració establit amb les diferents administracions i entitats.

Les declaracions responsables i autoritzacions han de ser signades en el document annex que acompanya el formulari de sol·licitud.

En el cas que la persona o persones peticionàries de l'ajuda es trobaren incloses en algun dels grups d'especial atenció, s'assenyalarà aquesta circumstància en el formulari de la sol·licitud. L'Administració comprovarà d'ofici els punts esmentats a través de les plataformes d'interoperabilitat amb altres administracions públiques en els supòsits que s'indiquen en la sol·licitud. En els altres casos en què l'Administració no tinga accés per via telemàtica a la informació necessària o no s'autoritze l'Administració a obtindre-la en els termes assenyalats amb anterioritat, correspon al sol·licitant justificar la inclusió en algun dels grups d'especial atenció mitjançant la presentació de la documentació següent:

a) Sol·licituds presentades per persones que tenen la condició de família monoparental i de família nombrosa: certificat expedit segons el que s'estableix en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana, i/o títol de família nombrosa, segons els casos.



b) Sol·licituds presentades per dones víctimes de violència de gènere: documentació administrativa o judicial que acredite fefaentment aquesta circumstància.

c) Sol·licituds presentades per víctimes del terrorisme: documentació que acredite fefaentment aquesta circumstància.

d) Sol·licituds presentades per persones amb diversitat funcional, amb un grau igual o superior al 33 per 100: certificat de l'Institut Nacional de la Seguretat Social acreditatiu d'aquest aspecte, o una altra documentació acreditativa d'aquesta circumstància.

e ) Sol·licituds formulades per població jove extutelada: ordre de cessament de mesures emesa per la conselleria competent.

f) Sol·licituds presentades per persones afectades per situacions catastròfiques: documentació que acredite fefaentment aquesta circumstància.

g) Persones sol·licitants amb malaltia mental greu: informe del metge facultatiu emés per la Unitat Pública de Salut Mental.

h) Sol·licituds presentades per persones que hagen patit una execució hipotecària prèvia del seu habitatge habitual, o que hagen donat el seu habitatge habitual en paga de deute amb origen en crèdit hipotecari o hagen sigut desnonades: documentació bancària o judicial que així ho acredite.

i) Dones en situació de necessitat o risc d'exclusió i persones sense llar: informe emés pels serveis socials municipals de l'ajuntament on residisquen acreditatiu d'aquestes circumstàncies.

4. Criteris de valoració de sol·licituds

Per a determinar la prioritat de les sol·licituds, es tindran en compte els criteris a què fa referència la base huitena de l'apartat anterior. Les ajudes es concediran fins a esgotar l'import màxim de la dotació econòmica prevista per a la convocatòria.

5. Resolució de la convocatòria i termini

Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria d'habitatge i arquitectura bioclimàtica, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les ajudes que puguen convocar-se. La resolució serà motivada.

Les resolucions que es dicten inclouran una relació ordenada de totes les sol·licituds que complisquen les condicions administratives i tècniques establides en aquestes bases reguladores per a adquirir la condició de persona beneficiària i hagen sigut estimades per no depassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cadascuna d'elles en funció dels criteris de valoració previstos en aquestes bases.

La resolució contindrà la indicació de les persones beneficiàries, identificació de l'habitatge objecte de l'ajuda, la quantia de l'ajuda i el termini i forma de justificació, així com les obligacions adquirides. Tot això sense perjudici de les altres especificacions establides en els articles 21 i 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La resolució de la convocatòria d'ajudes que pose fi al procediment de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, posteriorment, en el portal de www.gva.es. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació de la llista definitiva mitjançant missatge de text SMS.



La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució, d'acord amb el que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

El termini màxim per a la resolució i la notificació de les sol·licituds que es formulen per a la concessió de les ajudes serà de sis mesos, a comptar des que produïsca efectes la convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que hi haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de l'ajuda, en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tal com disposa l'esmentada llei, la desestimació per silenci administratiu té els efectes únics de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent.

Si es desestimaren sol·licituds per falta de consignació pressupostària i, amb posterioritat a l'emissió de la resolució, s'incrementaren els crèdits destinats a finançar aquestes ajudes, o s'alliberara part del crèdit disponible inicialment, per renúncia de l'adjudicatari o per no haver aportat la persona beneficiària la preceptiva justificació en termini, l'òrgan col·legiat podrà proposar la concessió d'ajuda a les sol·licituds que s'hagueren desestimat per falta de crèdit, següents a aquella en ordre de la seua puntuació, sempre que s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades.

6. Recursos

Contra la resolució d'ajudes que es dicte, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tercer. Publicació

Ordenar la publicació d'aquestes bases, juntament amb la convocatòria per a la sol·licitud de les ajudes, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Quart. Eficàcia

Aquesta ordre farà efecte l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 14 de juny de 2021



El vicepresident segon i

conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica

RUBÉN MARTÍNEZ DALMAU.





ANNEX ÚNIC



Municipi Província



Ademuz València

Aielo de Rugat València

Albocàsser Castelló

Alcoleja Alacant

Alcublas València

Algimia de Almonacid Castelló

Almedíjar Castelló

Almudaina Alacant

Alpuente València

Andilla València

Arañuel Castelló

Aras de los Olmos València

Ares del Maestrat Castelló

Argelita Castelló

Atzeneta del Maestrat Castelló

Ayódar Castelló

Ayora València

Azuébar Castelló

Balones Alacant

Bejís Castelló

Bellús València

Benafigos Castelló

Benagéber València

Benasau Alacant

Benassal Castelló

Beniarrés Alacant

Benifallim Alacant

Benilloba Alacant

Benillup Alacant

Benimassot Alacant

Bicorp València

Bugarra València

Calles València

Camporrobles València

Canet lo Roig Castelló

Carrícola València

Casas Altas València

Casas Bajas València

Castell de Cabres Castelló

Castell de Castells Alacant

Castellfort Castelló

Castellnovo Castelló

Castielfabib València

Castillo de Villamalefa Castelló

Catí Castelló

Caudiel Castelló

Cervera del Maestre Castelló

Chelva València

Chera València

Chóvar Castelló

Chulilla València

Cinctorres Castelló

Cirat Castelló

Cofrentes València

Confrides Alacant

Cortes de Arenoso Castelló

Cortes de Pallás València

Coves de Vinromà, les Castelló

Culla Castelló

Domeño València

Dos Aguas València

Espadilla Castelló

Estubeny València

Fageca Alacant

Famorca Alacant

Fanzara Castelló

Forcall Castelló

Fuente la Reina Castelló

Fuentes de Ayódar Castelló

Gaibiel Castelló

Gátova València

Gestalgar València

Herbers Castelló

Higueras Castelló

Higueruelas València

Jalance València

Jarafuel València

Llaurí València

Llocnou de la Corona València

Llucena Castelló

Losa del Obispo València

Ludiente Castelló

Mata de Morella, la Castelló

Matet Castelló

Millares València

Montán Castelló

Montanejos Castelló

Morella Castelló

Olocau del Rey Castelló

Orxa, l' / Lorcha Alacant

Palanques Castelló

Pavías Castelló

Pedralba València

Penàguila Alacant

Pina de Montalgrao Castelló

Pinet València

Planes Alacant

Pobla de Benifassà, la Castelló

Portell de Morella Castelló

Puebla de Arenoso Castelló

Puebla de San Miguel València

Quatretondeta Alacant

Quesa València

Rossell Castelló

Rugat València

Sacañet Castelló

Salzadella, la Castelló

Sella Alacant

Sempere València

Serratella, la Castelló

Sierra Engarcerán Castelló

Sinarcas València

Sot de Chera València

Sot de Ferrer Castelló

Tàrbena Alacant

Teresa Castelló

Teresa de Cofrentes València

Tírig Castelló

Titaguas València

Todolella Castelló

Toga Castelló

Tollos Alacant

Torás Castelló

Toro, El Castelló

Torralba del Pinar Castelló

Torre d'En Besora, la Castelló

Torre d'en Doménec, la Castelló

Torrebaja València

Torrechiva Castelló

Tuéjar València

Useres, les Castelló

Vall d'Alcalà, la Alacant

Vall de Gallinera, la Alacant

Vall d'Ebo, la Alacant

Vallanca València

Vallat Castelló

Vallibona Castelló

Venta del Moro València

Vilafranca Castelló

Vilanova d'Alcolea Castelló

Vilar de Canes Castelló

Villahermosa del Río Castelló

Villamalur Castelló

Villanueva de Viver Castelló

Villar del Arzobispo València

Villargordo del Cabriel València

Villores Castelló

Vistabella del Maestrat Castelló

Xert Castelló

Xodos Castelló

Yesa, La València

Zarra València

Zorita del Maestrazgo Castelló

Zucaina Castelló

Mapa web