Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 4/2021, d'11 de juny, de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la rehabilitació d'edificis i l'adequació de l'entorn construït en municipis mitjançant el Pla Conviure i es convoquen les ajudes per a l'exercici 2021. [2021/6710]

(DOGV núm. 9109 de 17.06.2021) Ref. Base de dades 006055/2021




La Llei 1/2019, de 5 de febrer, de la Generalitat, de modificació de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana, estableix en el preàmbul la necessitat que les ciutats, els pobles i, en general, totes les àrees urbanes atenguen de la manera més adequada les necessitats de les persones. El context actual, caracteritzat, d'una banda, per una progressiva preocupació per la millora de la sostenibilitat i eficiència de l'entorn urbà i, d'una altra, per la seua inexorable degradació, obliga que les administracions públiques, en l'àmbit de les seues competències, adopten amb la màxima celeritat possible mesures tendents a pal·liar els efectes negatius d'aquesta problemàtica.

Per tant, la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica en virtut de les seues competències atorgades pel Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, en matèria de planificació i desenvolupament de les mesures necessàries per a la realització de programes destinats a la millora de la qualitat, rehabilitació i eficiència energètica, ha desenvolupat el Pla Conviure per a donar un nou impuls a la recuperació d'edificis i espais públics. Per a això, i en el marc del més estricte respecte per l'autonomia local, la instrumentació de totes les obres a finançar s'efectuarà pels mateixos municipis, vertaders coneixedors de les necessitats bàsiques dels seus veïns i veïnes.

Són quatre les claus que emparen aquest pla: l'aposta per un model sostenible, la defensa d'una concepció ecosistèmica del medi urbà, la defensa del que és públic com un model exemplificant i, finalment, la implementació de mecanismes de governança innovadora.

Sota el principi de la reutilització és prioritari orientar els esforços en l'adequació i recuperació del que ja està construït com a mitjà més eficaç i eficient de reduir l'impacte de les nostres accions. La rehabilitació cobra, doncs, en aquest sentit un redoblat protagonisme i està cridada a ser la peça clau del sector en les pròximes dècades. En l'àmbit urbà, l'aposta per un urbanisme de proximitat ha de ser clara: dotar de serveis, equipaments i espai públic accessible i amable, promoure l'ús flexible per a dotar-nos de ciutats i pobles més inclusius, densificar l'existent i facilitar la cohesió social.

En segon lloc, l'espai públic, tant interior com exterior, ha de poder anticipar-se i, arribat el cas, fer front a les cada vegada més freqüents i lesives emergències climàtiques i sanitàries. Tot això pot materialitzar-se fomentant la renaturalització de la ciutat, la mobilitat ciclovianants, l'ús de criteris d'economia circular, combatent l'efecte illa de calor, potenciant les infraestructures hídriques, verdes… En suma, una concepció de cadascun dels elements que constitueixen el medi urbà en relació al conjunt.

En tercer lloc, allò que és públic ha d'erigir-se com un model. Promoure la rehabilitació d'edificis i espais públics, millorant la seua habitabilitat i la seua condició energètica permet dotar de serveis a la ciutat existent, però molt especialment incentiva canvis de model. És per això que calga ser doblement exigent amb els objectius i resultats de la intervenció pública.

Finalment, tot això no té cabuda sense comptar amb les persones des de l'arrancada de les iniciatives. Compartir aquests reptes amb la ciutadania passa per començar a reconéixer un model urbà més sostenible amb tècnics i administradors locals per a obrir camí a mecanismes de consens i cooperació amb la societat civil i la ciutadania, a partir de fórmules de codisseny i cogestió entre Administració i agents del territori.

L'objecte principal d'aquesta línia d'ajudes és el suport a les entitats locals per a la rehabilitació del seu patrimoni urbà o edificat. Això, tanmateix, no ha de concebre's com una actuació aïllada. Per a acomplir aquests objectius, les entitats locals haurien de disposar d'una estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït i, per això, amb aquesta norma se subvenciona la realització d'aquestes estratègies d'actuació urbana en el cas que l'entitat local no disposen d'aquesta. En efecte, amb aquest pla es pretén donar suport a un canvi d'estratègia en matèria de rehabilitació i adequació de l'entorn construït, de manera que l'actuació concreta objecte de la subvenció principal jugue un paper rellevant en el canvi de model.

No obstant això, per a atendre aquells casos en els quals no s'ha redactat encara aquesta estratègia i, addicionalment, amb la finalitat de sistematitzar la presa de dades a nivell autonòmic, s'exigeix per a la sol·licitud d'aquesta ajuda que l'entitat local dispose del document denominat «Fitxes per a l'elaboració d'una estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït», d'acord amb el model disponible en la pàgina web de la Conselleria. Aquest document serà un punt de partida comuna per a tots els municipis que permetrà millorar la coordinació i dissenyar amb millor criteri estratègies de rehabilitació supramunicipals.

En data 16 d'abril de 2021 va entrar en vigor el Decret llei 6/2021, d'1 d'abril (DOGV 9062), del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la Covid-19, el capítol II del qual introdueix determinades modificacions en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, entre altres, en matèria de subvencions, l'article 4 del qual dona nova redacció a l'apartat 2 de l'article 160, que queda redactat en els termes següents: «2. Les persones titulars de les conselleries [...] són els òrgans competents per [...] b) Aprovar mitjançant una ordre les oportunes bases reguladores de la concessió de subvencions, que no tindran la consideració de disposicions de caràcter general».



Així, en el sentit del que s'ha exposat esdevé necessària la publicació d'aquesta ordre, que estableix les bases que regulen les ajudes per a la rehabilitació d'edificis i l'adequació de l'entorn construït en municipis i procedeix a convocar les ajudes que complisquen els objectius fixats.

Les subvencions a concedir conforme a les bases reguladores d'aquesta ordre, pel caràcter d'aquestes, no estan subjectes a la política de competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no requereixen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que per raó de la qualitat de les entitats beneficiàries i de l'objecte de les subvencions, aquestes accions subvencionables, per ser activitats de caràcter no econòmic, no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres i tampoc afavoreixen a determinades empreses o produccions.

Per tant, i en compliment del que es disposa en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'ha remés el corresponent informe a la Direcció General de Finançament i Fons Europeus.

D'altra banda, mitjançant la previsió d'una línia expressa en els pressupostos de la Generalitat, contextualitza àmpliament la seua incardinació en el pla estratègic de subvencions, quedant normats, a més, els mètodes de control per a la comprovació del compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les subvencions, segons el que es disposa en els articles 164 i 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

En tot el que no és regulat en aquesta ordre, s'estarà al que es disposa en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; en els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

En virtut de tot el que antecedeix, complits els tràmits procedimentals oportuns, vista la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat; el Decret 240/2019, de 25 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica; el Decret legislatiu 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la covid-19, i altres normes de general i pertinent aplicació,





ORDENE



Primer. Aprovació de les bases reguladores

Aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la rehabilitació d'edificis i l'adequació de l'entorn construït en municipis mitjançant el Pla Conviure, amb el tenor següent:



Primera. Objecte

Constitueix l'objecte d'aquesta ordre l'establiment de les bases reguladores que regiran el procediment de gestió i concessió de subvencions de la conselleria amb competències en rehabilitació per a la rehabilitació d'edificis i l'adequació de l'entorn construït en municipis de la Comunitat Valenciana.

Es tracta d'una concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, conforme a l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i conforme a l'article 163 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Segona. Actuacions subvencionables

a) Obres de rehabilitació, renovació, ampliació o adequació d'edificis del patrimoni municipal de caràcter social, administratiu, de serveis, cultural o històric.

En el cas de renovació haurà de justificar-se tècnicament la impossibilitat de realitzar la rehabilitació de l'edifici.

b) Adequació de l'entorn construït mitjançant l'actuació en espais públics com a carrers, places o zones d'esplai i esbarjo.

c) Redacció de l'estratègia local de rehabilitació.



Tercera. Entitats beneficiàries de les ajudes

Les administracions locals i altres entitats del sector públic d'àmbit local que posseïsquen la titularitat patrimonial de l'immoble, o justifiquen estar en disposició d'adquirir-lo, en el qual es proposa la rehabilitació de l'edifici o l'adequació de l'entorn construït, podran ser beneficiàries i, per tant, sol·licitants de les ajudes.

D'acord amb el que es disposa en l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'entitat local serà considerada, amb caràcter general, beneficiària de la subvenció i promotora de les actuacions.

L'entitat local, en la seua qualitat de beneficiària de la subvenció, queda obligada al compliment de les obligacions previstes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i també a les que deriven de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i altres obligacions concordants.



Quarta. Condicions particulars de les actuacions objecte d'ajudes

1. Per a l'obtenció de les ajudes relacionades en aquest programa, s'aportarà el projecte de l'actuació a realitzar, amb el contingut establit en l'article 233 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes de les administracions públiques i el seu desplegament reglamentari.

Si no es disposa en aqueix moment del projecte de l'actuació, s'aportarà una memòria redactada per tècnic competent justificant les actuacions a realitzar i aportant un pressupost detallat de les obres, juntament amb informe subscrit per personal tècnic municipal, relatiu a l'estat de l'immoble i/o de l'entorn urbà, amb un alçament planimètric (plànols de planta, secció i alçats) i amb indicació de les deficiències constructives detectades, i també de l'estat de cadascuna de les instal·lacions.

En el cas de no aportar el projecte complet en el moment de la sol·licitud, una vegada dictada la resolució de concessió d'ajudes, l'entitat local aportarà el corresponent projecte d'execució amb anterioritat a l'inici de les obres.

El projecte estarà aprovat per l'òrgan competent municipal, en els termes previstos en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

En el seu cas, si fora voluntat de l'entitat local fer-ho, s'aportarà amb anterioritat a l'inici de les obres l'estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït, aprovada per l'òrgan competent municipal.

2. El termini per a executar les obres no podrà excedir de 36 mesos, comptats des de la data de publicació de la resolució de concessió de l'ajuda en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si, per causes alienes a l'entitat beneficiària o promotora de l'actuació, el termini anterior no es compleix, podrà incrementar-se el termini d'execució fins a un màxim de sis mesos, prèvia sol·licitud degudament justificada.

En el cas que l'obra no estiga acabada en els terminis límits anteriors, es podrà procedir a la denegació de les ajudes.

3. Les obres no podran estar iniciades abans de la sol·licitud de les ajudes.



Cinquena. Cost de les actuacions subvencionables

1. Podran formar part del cost subvencionable:

a) El cost de la redacció de les fitxes per a l'elaboració d'una estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït, fins a un màxim de 3.000 euros per sol·licitud si és la primera vegada que es presenta i fins a un màxim de 1.500 euros per sol·licitud en vegades successives en el cas que es revisen les fitxes inicials.

b) En el seu cas, el cost de la redacció d'una estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït, fins a un màxim de 12.000 euros per sol·licitud.

c) El cost de la redacció dels projectes (fins i tot, en el seu cas, estudi geotècnic, arqueològic o estructural) i de direcció de les obres fins a un màxim del 10 per cent del cost d'execució de l'obra.

d) El cost d'execució de les obres que no podrà superar els costos mitjans de mercat de la Comunitat Valenciana. S'entendran per costos mitjans de mercat de la Comunitat Valenciana els que figuren en l'edició vigent de la base de dades de preus de la construcció de l'Institut Valencià de l'Edificació.

e) El cost de l'adquisició, en el seu cas, de l'immoble (edifici o sòl).



2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes o l'IVA quan siguen susceptibles de recuperació o compensació. Pel que concerneix els tributs, es consideraran despesa subvencionable quan el beneficiari de la subvenció les abone efectivament, tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 38.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. D'acord amb el que es disposa en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es consideren despeses subvencionables, aquelles que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzen des del primer dia de l'exercici pressupostari de la convocatòria, estant directament relacionades les actuacions amb l'objectiu de l'actuació i s'efectuen dins del termini d'execució.



Sisena. Pressupost protegible màxim i quantia de les ajudes

1. El pressupost protegible serà igual a la suma del cost de les actuacions subvencionables previstes en la base anterior.

2. Les actuacions subvencionables podran rebre les ajudes següents:



a) Una subvenció bàsica per a tots els sol·licitants que complisquen els requisits per a rebre les ajudes i aporten tota la documentació requerida, fins i tot el document de fitxes per a l'elaboració d'una estratègia local de rehabilitació, d'un màxim de 3.000 €.

b) Una subvenció addicional que es calcularà a partir del pressupost protegible, descomptant la subvenció bàsica anterior, sobre el qual s'aplicarà els percentatges següents en funció de la població del municipi:



Població del municipi

(en habitants) Percentatge finançament Generalitat Valenciana

< 5.000 100 %

5.000-50.000 80 %

> 50.000 60 %





Aquesta subvenció addicional solament es concedirà a les sol·licituds que, una vegada ordenades segons els criteris de baremació, esgoten la partida pressupostària destinada a aquestes ajudes, una vegada descomptat l'import total de les subvencions bàsiques concedides en l'apartat a anterior.

3. L'import màxim de la subvenció per sol·licitud serà de 500.000 euros.



Setena. Incompatibilitat d'ajudes

1. No podran obtindre aquestes ajudes les parts beneficiàries que ja ho siguen per a la mateixa actuació com a resultat d'altres convocatòries d'ajudes de la conselleria competent en matèria de rehabilitació.

2. La sol·licitud és compatible amb la percepció de subvencions procedents d'altres fonts públiques o privades per a la implementació de l'estratègia. No obstant això, l'import de la subvenció a concedir no podrà ser d'una quantia tal que, aïlladament o juntament amb altres subvencions públiques que amb el mateix objecte puguen rebre les parts beneficiàries d'aquestes ajudes, supere el cost previst de l'actuació. En el cas que es done aquesta circumstància, es reduirà l'import de la subvenció a concedir fins a arribar a aquest límit.



Huitena. Obligacions i responsabilitats de les parts beneficiàries

1. Les parts beneficiàries queden obligades a:

a) Inscriure en el registre de la propietat la limitació que l'immoble objecte de la intervenció arquitectònica serà de propietat pública i es destinarà a fins socials en un període mínim de 50 anys des de la finalització de les obres, excepte acord exprés de la Conselleria, en els termes previstos en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Facilitar qualsevol document, informació o inspecció que la direcció general competent en matèria de rehabilitació considere necessari per al control del compliment dels fins previstos.

c) Remetre a la Conselleria, en un termini màxim d'un mes a comptar a partir de la seua realització, el contracte de la totalitat de les obres, com a document acreditatiu de l'import d'adjudicació de les obres.

d) Realitzar les obres segons el projecte d'execució aprovat per l'òrgan de contractació municipal.

e) Comunicar la data de l'acte d'inici i recepció de l'obra amb un mes d'antelació.

f) Col·laborar en qualsevol actuació de control financer que corresponga a la Intervenció de la Generalitat, en relació amb les ajudes i subvencions concedides.

g) Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públics o privats, nacionals o internacionals.

h) Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat amb anterioritat a la liquidació de les subvencions.

i) Complir amb totes i cadascuna de les obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

j) Assumir l'aportació econòmica per la diferència entre l'import de l'ajuda i el cost total de la inversió per a la qual se sol·licita la subvenció, de manera que es garantisca l'execució de l'obra i les variacions pressupostàries que pogueren originar-se durant la seua execució.

2. Les parts beneficiàries de la subvenció hauran d'estar al corrent amb les seues obligacions fiscals, tributàries i amb la Seguretat Social, o qualsevol altra de la resta d'obligacions assenyalades en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. En cas de la seua existència, per al cobrament de les ajudes s'haurà de procedir a la retirada d'escuts, plaques i altres objectes que continguen simbologia de la revolta militar, de la guerra civil espanyola i de la dictadura franquista, llevat que concórreguen raons artístiques, arquitectòniques o artisticoreligioses protegides per la llei, de conformitat amb l'article 15 de la Llei 52/2007, de 26 de desembre, per la qual es reconeixen i amplien drets i s'estableixen mesures en favor dels qui van patir persecució o violència durant la guerra civil i la dictadura.



4. Redactar els projectes i licitar les obres atenent la Guia verda. Mesures mediambientals en la contractació pública en l'àmbit de l'edificació de la Generalitat, editat per la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica en 2020 (ISBN: 978–84–482–6465–9).

5. Fer constar, en tota la informació o documentació relacionada amb l'actuació, la col·laboració i finançament de la Generalitat, a través de la conselleria competent en matèria de rehabilitació.

6. En compliment del que s'estableix en l'article 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, l'entitat local es compromet a incloure la participació de la Generalitat de manera visible des de la via pública en la zona d'actuació mitjançant el cartell descriptiu que figura en l'annex II i posteriorment al costat de la porta d'accés principal a l'immoble objecte de la intervenció arquitectònica subvencionada. En aquests figurarà, a més, l'import de la subvenció aportada per la Generalitat.

7. En el cas d'instal·lació de plaques commemoratives permanents, aquestes inclouran la referència al finançament a càrrec d'aquesta ajuda.

8. La comunicació d'accions dirigides als mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió, pàgines web, etc.) haurà de preveure, en tot cas, la participació de les administracions que financen les intervencions.



Novena. Presentació de les sol·licituds

1. Les administracions locals i altres entitats de dret públic d'àmbit local presentaran les sol·licituds telemàticament, per mitjà del representant legal, mitjançant els impresos normalitzats, degudament emplenats i dins del període previst en la corresponent convocatòria.



Cada entitat local només podrà presentar una sol·licitud i la seua presentació comportarà l'acceptació incondicionada de les fitxes establides en aquesta ordre.

2. La documentació a aportar per a la sol·licitud de les ajudes serà la següent:

a) Imprés normalitzat de sol·licitud d'ajudes on es reflectiran les dades següents:

– Dades de l'administració local o entitat de dret públic sol·licitant.



– Dades del representant: cognoms i nom, NIF, i també l'acreditació de la representació que posseïsca, conforme a la normativa específica d'aplicació.

– Dades de l'immoble i/o entorn urbà: direcció i referència cadastral, en el seu cas.

– Superfície construïda total i/o superfície afectada per l'actuació.



b) Imprés de domiciliació bancària degudament emplenat, designant el compte en la qual es realitzarà l'ingrés de les ajudes.

c) Document en format Excel i PDF signat digitalment de les fitxes per a l'elaboració d'una estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït, d'acord amb el model disponible en la pàgina web de la Conselleria.

d) L'estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït, en el cas que en dispose.

e) Projecte de l'actuació a realitzar o, en defecte d'això, memòria justificativa de l'actuació d'acord amb l'expressat en la base quarta.

f) Programa d'actuació que garantisca l'execució de les obres en els exercicis establits. A aquest efecte i d'acord amb els terminis reglamentaris per a la tramitació del contracte d'obra, el programa d'actuació expressarà el termini d'execució de cadascuna de les anualitats previstes i imports estimats d'aquestes, d'acord amb el pla d'obra del projecte.



g) En aquells supòsits en els quals els sol·licitants, en aplicació del que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, manifesten la seua oposició al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient, hauran d'aportar els certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en les seues obligacions i de no ser deutor per reintegrament de subvencions a què estiguera obligat.

h) Factura, en el seu cas, del cost d'elaboració del document de fitxes per a l'elaboració d'una estratègia local de rehabilitació.

i) Justificant de propietat de l'immoble per part de l'entitat local sol·licitant o justificant del compromís de compra (contracte d'arres o similar).

3. Les transmissions telemàtiques de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen signats electrònicament per la persona titular de l'òrgan responsable de les dades transmeses i conste expressament tal naturalesa.



Deu. Criteris d'adjudicació

Per a determinar la prioritat de les sol·licituds, aquestes es valoraran d'acord amb els criteris que s'estableixen a continuació:

1. En funció de la necessitat d'intervenció en l'entorn urbà

a) Segons la dimensió de l'entitat local:

– De 0 a 500 habitants. 10 punts.

– De 501 a 2.000 habitants. 8 punts.

– De 2.001 a 5.000 habitants. 6 punts.

– de 5.001 a 10.000 habitants. 4 punts.

– De 10.001 a 15.000 habitants. 2 punts.

– De 15.001 a 20.000 habitants.1 punt.

b) Per estar en risc de despoblació: 10 punts

S'entendrà que un municipi està en risc de despoblació si, el dia d'inici del termini de presentació de sol·licitud d'ajudes, el municipi està inclòs en l'última resolució de la Presidència de la Generalitat, per la qual s'assigna el fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana.



c) Si l'àrea d'intervenció es troba majoritàriament dins de l'àrea qualificada pel Visor d'Espais Urbans Sensibles com a «espai urbà sensible» el dia d'inici del termini de presentació de sol·licitud d'ajudes: 10 punts.

2. En funció de les ajudes concedides, en el seu cas, per la conselleria competent en rehabilitació a l'entitat local:

a) Les entitats locals que no hagen rebut aquesta ajuda en qualsevol de les dues convocatòries anteriors: 30 punts.

No es tindrà en compte com a ajuda rebuda per a l'aplicació d'aquest criteri haver sigut subvencionada únicament l'estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït.

b) Les entitats locals que no siguen beneficiàries d'una ajuda directa en matèria d'actuacions urbanes que conste com a línia nominativa, en la mateixa anualitat pressupostària de la convocatòria d'aquestes ajudes, de la conselleria competent en rehabilitació: 20 punts.

3. En funció de la qualitat de l'estratègia:

– Qualitat de les fitxes per a una estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït. Fins a 10 punts.

– Qualitat de l'estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït, en cas de presentar-la. Fins a 5 punts.

– Capacitat de la proposta estratègica de dinamitzar socioeconòmicament l'entorn. Es tindran en compte qüestions com el cofinançament del projecte, la cogestió de la futura activitat, la pertinència de l'activitat en l'entorn, la seua capacitat de permanència, etc. Fins a 5 punts.



4. En funció de l'actuació proposada:

– Qualitat urbana, arquitectònica i constructiva. Fins a 20 punts.

– Governança participativa: codisseny de la intervenció en la fase de diagnòstic, ideació i disseny; seguiment i avaluació participada durant la intervenció o la implementació; models de gestió participada de l'edifici o d'algun espai; xarxes i sinergies comunitàries; etc. Fins a 10 punts.



– Inclusió: accessibilitat universal en l'edifici i/o espai públic; vitalitat dels espais i escala de proximitat; adaptabilitat a la diversitat i flexibilitat; foment de l'autonomia en l'ús; benestar i confort. Fins a 10 punts



– Sostenibilitat: estalvi energètic i reducció de contaminació ambiental; foment de l'economia circular; millora de la resiliència. Fins a 10 punts.



Onze. Tramitació, instrucció del procediment i resolució de les ajudes

1. La persona titular de la direcció general competent en matèria de rehabilitació, per delegació de la persona titular de la conselleria competent en matèria de rehabilitació, que mitjançant aquesta ordre li confereix, resoldrà sobre la concessió de l'ajuda sol·licitada, a proposta d'un òrgan col·legiat constituït a tal fi. Així mateix, el director general podrà designar suplent, en els supòsits de vacant, absència o malaltia, i també en els casos en què haja sigut declarada l'abstenció o recusació d'algun membre de l'òrgan col·legiat.

L'òrgan col·legiat estarà integrat per funcionaris de la direcció general competent en matèria de rehabilitació en un nombre no inferior a cinc, un dels quals, actuarà de president/a i un altre com a secretari/ària, i podran formar part també d'aquest òrgan representants d'altres departaments o d'altres administracions públiques, i també representants d'organitzacions i associacions l'activitat de les quals estiga vinculada amb l'objecte de la subvenció o experts de provada qualificació.



L'òrgan col·legiat podrà sol·licitar informes tècnics d'avaluació cientificotècnica realitzats per experts independents, comissions d'experts o agències d'avaluació. Aquestes persones actuaran amb veu, però sense vot.

El funcionament de l'òrgan col·legiat s'ajustarà al règim establit en el capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Es promourà en aquest òrgan col·legiat el respecte del principi de participació equilibrada de dones i homes tal com estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes. No obstant això, si la composició d'aquest òrgan col·legiat no resulta paritària, la persona titular de la direcció general competent podrà nomenar i incorporar-hi el personal tècnic del departament que siga necessari per a procurar aquesta paritat.



2. La tramitació dels expedients correspondrà als serveis centrals i/o territorials de la direcció general amb competència en matèria de rehabilitació.

3. La direcció general competent en matèria de rehabilitació podrà contractar amb una entitat col·laboradora, serveis externs de suport en tasques auxiliars de recepció de sol·licituds, avaluació, verificació administrativa, comprovacions in situ i tràmits per al pagament, d'acord amb el que s'estableix en l'article 12 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. L'entitat col·laboradora haurà de complir amb els requisits previstos en l'article 13 de l'esmentat text legal, havent d'acreditar, en tot cas, que per a la realització dels treballs contractats disposa d'un servei compost pels perfils tècnics qualificats i amb els adequats nivells d'experiència i especialització i que compta amb els mitjans materials necessaris i suficients per a la bona execució del servei. L'entitat col·laboradora quedarà subjecta al compliment de les obligacions establides en l'article 15 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



La contractació amb l'entitat col·laboradora s'ajustarà al que es disposa en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives 2014/23/UE i 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014.

4. La sol·licitud es formalitzarà telemàticament. El procediment telemàtic requerirà la presentació de sol·licituds, segons el model normalitzat, a través de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, i hauran d'estar signades electrònicament mitjançant signatura electrònica avançada, basada en un certificat reconegut segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat el conveni oportú.

5. L'avaluació i selecció de les sol·licituds es realitzarà tenint en compte, exclusivament, la documentació aportada, i s'atribuirà a cadascuna de les sol·licituds una puntuació d'acord amb els criteris de valoració establits en aquestes bases.

6. En el termini d'un mes després del dia en què acabe el termini de presentar les sol·licituds d'ajudes es publicarà en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica el llistat de sol·licituds, en què s'indicarà les que estan completes, incompletes (assenyalant la documentació que falta per aportar o esmenar), o sol·licituds no admeses a tràmit, tenint aquestes publicacions el caràcter de notificació a l'efecte d'aquesta ordre.

En el cas que per motius justificats no puga publicar-se aquesta llista en el termini assenyalat, es comunicarà en l'esmentada web la seua nova data de publicació.

7. Completada la documentació, les sol·licituds presentades que complisquen els requisits exigits s'ordenaran de major a menor puntuació, atesos els criteris de baremació inclosos en aquestes bases, i s'elaborarà la llista de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes, en funció de la partida pressupostària destinada a aquestes ajudes que s'establisca en la convocatòria d'ajudes.

En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà la sol·licitud amb el número més baix de registre telemàtic d'entrada.

8. El termini màxim per a resoldre i publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de concessió d'ajudes, que posarà fi al procediment, serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria d'ajudes. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud, sense perjudici del que s'estableix en l'article 23 de la Llei 39/20015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. La resolució de concessió d'ajudes es publicarà en el portal de la Generalitat, www.gva.es, i també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà a la notificació individual de la resolució, conforme al que es preveu en l'article 45.1.b de la legislació del procediment administratiu comú.



Dotze. Informe de supervisió del projecte

D'acord amb l'article 164.h de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, modificada pel Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, quan l'actuació subvencionada requerisca projecte segons l'article 2 del Reial decret 1000/2010, de 5 d'agost, sobre visat col·legial obligatori, es podrà requerir la presentació del visat col·legial en lloc de l'informe de l'oficina de supervisió.



Tretze. Abonament de les ajudes

1. L'abonament de les ajudes es realitzarà, respectant les anualitats aprovades per la conselleria amb competències en matèria de rehabilitació, a l'ajuntament, de la manera següent:

a) Primera bestreta: la conselleria amb competències en matèria de rehabilitació podrà anticipar fins al 30 per cent de la subvenció aprovada, en concepte de provisió de fons per a l'arrancada de l'actuació. Aquesta bestreta, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171.5, lletra a, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, està exonerat de la constitució de garanties per tractar-se d'una administració pública de caràcter territorial.

b) Bestretes successives: una vegada certificat un volum d'obra superior a la bestreta atorgada, es podrà concedir una nova bestreta per un import que com a màxim serà del 30 per cent de la subvenció aprovada sense sobrepassar la disponibilitat pressupostària de l'anualitat corresponent de l'obra.

c) Pagament final: l'últim pagament de la subvenció es tramitarà una vegada es dispose de la certificació final d'obra de l'actuació.

En el cas que la subvenció es destine exclusivament o en part a la redacció de l'estratègia local de rehabilitació de l'entorn construït, el pagament final es realitzarà previ informe favorable sobre el contingut del document per la direcció general competent en matèria de rehabilitació.

2. La primera bestreta s'abonarà, sense necessitat de sol·licitud prèvia, una vegada resolta la convocatòria de concessió de les ajudes.

3. Per a l'abonament de les bestretes successives, la part beneficiària haurà de sol·licitar-lo telemàticament abans del 15 d'octubre de cada any d'execució de les obres, aportant la documentació següent:

a) Annex de justificació de la inversió, segons model normalitzat de l'annex I, adjunt a aquestes bases, on es justifique que l'obra executada ha superat l'import de l'última bestreta atorgada.

b) Certificació d'obra i factura acreditativa de la despesa o inversió realitzada, aprovades per l'òrgan municipal competent.

c) En aquells supòsits en els quals els sol·licitants, en aplicació del que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, hagen manifestat la seua oposició al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient i en cas de pèrdua de vigència dels documents aportats juntament amb la sol·licitud de les ajudes, hauran d'aportar els certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en les seues obligacions i de no ser deutor per reintegrament de subvencions a què estiguera obligat.

4. Per a sol·licitar l'últim pagament, la part beneficiària haurà de sol·licitar-lo telemàticament adjuntant la documentació que a continuació es relaciona:

a) Annex de justificació de la inversió, segons model normalitzat de l'annex I, adjunt a aquestes bases, on es justifique que l'obra executada ha superat l'import de l'última bestreta atorgada.

b) Certificació última i factura acreditativa de la despesa o inversió realitzada, aprovades per l'òrgan municipal competent.

c) Testimoniatge fotogràfic de l'actuació realitzada.

d) Acta de recepció d'obra.

e) En aquells supòsits en els quals els sol·licitants, en aplicació del que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, hagen manifestat la seua oposició que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient i en cas de pèrdua de vigència dels documents aportats juntament amb la sol·licitud de les ajudes, hauran d'aportar els certificats de l'Agència Tributària, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'estar al corrent en les seues obligacions i de no ser deutor per reintegrament de subvencions a què estiguera obligat.



f) Amb caràcter previ al pagament, les entitats locals hauran d'acreditar trobar-se al corrent de la seua obligació de rendir comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, conforme disposa l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

g) Justificant de la inscripció en el registre de la propietat de la limitació que l'immoble objecte de la intervenció arquitectònica serà de propietat pública en un període mínim de 50 anys, des de la finalització de les obres.

5. En el cas que el cost de l'actuació siga inferior al cost inicial previst inclòs en la sol·licitud d'ajudes, es recalcularà l'import de la subvenció, i aquesta podrà ser minorada si de l'aplicació dels criteris d'aquestes bases resulta un import d'ajuda inferior a l'inicialment previst. L'import de l'ajuda no s'incrementarà encara que el cost de l'actuació supere l'inicialment previst.

6. El termini de justificació de les subvencions finalitzarà el 15 d'octubre de cada exercici econòmic per al qual es van concedir aquestes, sense perjudici que el tancament de l'exercici pressupostari obligue a avançar aquesta data.



Catorze. Despesa pluriennal i ampliació de l'import global de les ajudes

La dotació econòmica per a la concessió d'ajudes de cada convocatòria podrà tindre caràcter pluriennal, en funció dels terminis raonables d'execució de les actuacions que s'hi determinen.

En atenció als supòsits d'excepcionalitat establits en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, l'import global de les ajudes amb què es dote cada convocatòria podrà ser ampliat, en cas d'existir disponibilitats pressupostàries, si resulta insuficient per a atendre les peticions que, presentades dins del termini, acrediten reunir els requisits i altres condicions establides en aquestes bases.



En el cas que la subvenció concedida tinga caràcter pluriennal, l'eficàcia de la seua concessió quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat dels exercicis que abasten la convocatòria.

Si existeix disponibilitat pressupostària per a això, es podrà realitzar una redistribució de les anualitats de les subvencions concedides per a ajustar el cobrament de la subvenció a l'efectiva execució de l'actuació subvencionada.

Quinze. Control i revocació de les subvencions

1. La Generalitat podrà comprovar, pels mitjans que estime més adequats, el compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les subvencions. Els controls seran de tipus administratiu i sobre el terreny, en les condicions establides en la base reguladora setze sobre el pla de control al qual remet l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. L'incompliment d'aquestes obligacions o la comprovació de la falsedat de les dades aportades a l'expedient donarà lloc a la revocació de la subvenció concedida i a la devolució de les quanties atorgades, incrementades amb els interessos legals aplicables des del moment de la seua percepció.

2. En qualsevol cas, serà aplicable el que es disposa en matèria de control financer, reintegrament i infraccions i sancions administratives en l'esmentada Llei 1/2015, de 6 de febrer; en el Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, i en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Si la subvenció supera el cost real de l'obra, o si a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada s'ha abonat un import superior al percentatge de participació de l'administració, procedirà el reintegrament de l'excés obtingut.



Setze. Pla de control

1. De conformitat amb les previsions establides en l'article 165.2.j i l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, el control de la despesa de les ajudes correspon al centre directiu responsable de la gestió d'aquestes subvencions mitjançant el pla de control següent:

a) El tipus de control a realitzar serà sobre el terreny, en el lloc on s'està executant o s'ha executat el projecte o activitat subvencionable. Es realitzarà una inspecció sobre el terreny amb la finalitat de comprovar la veracitat i la correcció de les actuacions executades.



Si s'estima necessari, podrà recaptar-se informació addicional que permeta contextualitzar la documentació aportada al principi i les activitats realitzades.

b) Dins del conjunt de sol·licituds que es presenten en una mateixa convocatòria, es podrà seleccionar una mostra aleatòria, però prou representativa de qualsevol document i altres elements acreditatius de la realització de les activitats subvencionades. Addicionalment, de forma degudament motivada, es podran aplicar criteris dirigits a la realització d'un mostreig específic per a la comprovació d'aspectes tècnics, econòmics o administratius determinats que s'estimen d'especial rellevància en el marc d'una convocatòria.

c) El percentatge mínim de subvenció a controlar sobre el total pagat a càrrec de la línia pressupostària serà del 10 per cent.

Les actuacions que s'efectuen en desenvolupament d'aquest pla de control es realitzaren a través de mitjans propis, personals i materials.



Dèsset. Pèrdua o minoració de la subvenció

1. Tota alteració de les condicions i requisits tinguts en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, quan l'objecte de les convocatòries siga coincident, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció o a la revocació de la resolució de concessió, i també el reintegrament de les quantitats percebudes en els termes establits per l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, i l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i el corresponent procediment sancionador.

2. La falta de justificació o la justificació insuficient de la subvenció concedida dins del termini establit a aquest efecte, i també la concurrència d'altres causes recollides per l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en els articles 33 i 34 del Reglament que la desplega, donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció, sense perjudici de la celebració, en el seu cas, del tràmit d'audiència legalment establit.

3. La subvenció queda condicionada a l'obtenció de la corresponent certificació acreditativa de la correcta i completa execució de les actuacions d'intervenció arquitectònica, després de la supervisió de les obres executades, una vegada acabades i abans de la seua posada en funcionament.



Díhuit. Reintegrament de la subvenció

1. Respecte al possible reintegrament de la subvenció ací ordenada, s'estarà al que es preveu en el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Les quantitats a reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i reportaran interessos de demora des de l'endemà del seu venciment.

3. L'interés de demora resultarà de l'aplicació, per a cada any o període dels que integren el període de càlcul, de l'interés legal fixat en la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a aquests exercicis, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 16 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

4. Serà un supòsit de pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i del seu reintegrament que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat o al compliment d'una finalitat prohibida en el títol VI de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per la convivència de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb l'article 41 d'aquesta llei.



Dènou. Règim sancionador

Les entitats beneficiàries de les subvencions quedaran sotmeses a les responsabilitats i règim sancionador regulat en el capítol IV, títol X, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, per la comissió de les infraccions administratives previstes en la normativa estatal bàsica. Així mateix, quedaran sotmeses al que s'estableix en la legislació de procediment administratiu comú i de procediment sancionador.





Segon. Convocatòria de les ajudes

Convocar, per a l'exercici 2021, les ajudes per a la rehabilitació d'edificis i l'adequació de l'entorn construït en municipis mitjançant el Pla Conviure

Es convoquen per a l'exercici 2021 les ajudes establides en aquesta ordre, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes de destinades a la rehabilitació d'edificis i l'adequació de l'entorn construït en municipis mitjançant el Pla Conviure, conforme a les condicions següents:

1. Finançament de les ajudes

El finançament de les ajudes regulades en l'esmentada ordre es farà a càrrec del capítol VII de l'aplicació pressupostària 14.03.01.431.50.7, línia S1754000, dels pressupostos de la Generalitat per a 2021.



La quantia total màxima de les ajudes a concedir serà inicialment de 25.000.000,00 euros. Aquest import es determina a partir de la disponibilitat pressupostària de la línia referida, de fons propis no condicionats de la Generalitat.

El seu abonament, tenint en compte la diversitat temporal de les actuacions subvencionables, se subjectarà a una execució pressupostària desenvolupada en successives anualitats amb la dotació econòmica següent:



Exercici pressupostari (anualitat) Aportació Generalitat

2021 7.575.757,58 euros

2022 5.303.030,30 euros

2023 4.545.454,54 euros

2024 3.787.878,79 euros

2025 3.787.878,79 euros

Totals globals ajudes 25.000.000,00 euros





No obstant això si es compleixen algun dels supòsits previstos en l'article 58 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i també el que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, l'import anterior es podrà augmentar amb una quantia addicional de fins a 10.000.000,00 d'euros, plurianualitzada en la mateixa proporció que el quadre anterior, mitjançant resolució de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, en el cas de produir-se un increment de l'import del crèdit pressupostari disponible a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit inicial. Aquesta resolució haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana prèviament a la resolució de concessió de les ajudes.



L'efectivitat de la quantia addicional a la qual es refereix l'apartat 2 queda condicionada a la disponibilitat efectiva del crèdit en un moment anterior a la resolució de la concessió de les subvencions.

Així mateix, atenint-se al que es disposa en l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, aquesta convocatòria preveu que eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibiliten el dictat d'una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga aquelles sol·licituds que, encara complint tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament del crèdit inicialment habilitat.

2. Condicions de la concessió de les ajudes

El procediment de concessió d'aquestes subvencions serà el de concurrència competitiva.

Les administracions locals i altres entitats del sector públic d'àmbit local que siguen propietàries d'immobles a rehabilitar o estiguen en disposició de ser-ho, podran ser beneficiaris, i per tant sol·licitants de les ajudes.

Les obres no podran estar iniciades abans de la sol·licitud de les ajudes.

No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats locals en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s'estableixen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Termini i forma de presentació de sol·licituds

El termini per a la presentació de la sol·licitud s'iniciarà a partir del dia 1 de juliol de 2021 i finalitzarà el dia 28 de juliol de 2021, inclusivament. L'incompliment del termini de sol·licitud determinarà automàticament l'exclusió de la convocatòria.

La presentació i procediment de tramitació serà telemàtic, i es realitzarà segons s'estableix en la base novena de les bases reguladores per a la concessió de les subvencions, sense perjudici del que disposa la legislació reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds, escrits i comunicacions es presentaran davant el registre electrònic i hauran d'estar signats electrònicament mitjançant una signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que es disposa en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, i expedit per la Generalitat o per qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja signat l'oportú conveni.

La presentació telemàtica de la sol·licitud es realitzarà mitjançant el formulari disponible en la seu electrònica de la Generalitat corresponent a aquest tràmit.

4. Sol·licitud i documentació

A la sol·licitud, en la qual s'indicarà amb caràcter orientatiu la previsió temporal d'execució de les actuacions, s'adjuntarà la documentació que es detalla en la base novena de les bases reguladores de la subvenció.

5. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades es baremaran d'acord amb el que es disposa en la base deu de les bases reguladores de la subvenció.

6. Termini de resolució d'ajudes, notificació i recursos

El termini màxim per a resoldre i publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució de concessió de les ajudes, que posarà fi al procediment, serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria d'ajudes. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i publicat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud, sense perjudici del que s'estableix en l'article 23 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La resolució de la concessió d'ajudes es publicarà en el portal de la Generalitat, www.gva.es, i també en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisades de la publicació de la llista definitiva mitjançant missatge de text SMS.

La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituirà la notificació individual de la resolució, conforme al que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

Contra la resolució de les ajudes, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tercer. Instruccions i interpretacions

La persona titular de la direcció general competent en matèria de rehabilitació queda facultada per a dictar totes les instruccions i resolucions que resulten necessàries per a la correcta interpretació, desenvolupament i aplicació d'aquesta ordre.



Quart. Eficàcia

Aquesta ordre farà efecte a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 11 de juny de 2021.– El vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica: Rubén Martínez Dalmau.







Mapa web