Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de juny de 2021, de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions als projectes «T'avalem», en desenvolupament del programa mixt d'ocupació-gormació «Garantia juvenil», mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l'ocupació, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021, en aplicació de l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores d'aquestes subvencions. [2021/6510]

(DOGV núm. 9105 de 11.06.2021) Ref. Base de dades 005801/2021








A fi de concretar o desenvolupar en l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana, el que es disposa en la normativa estatal de general aplicació, es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara en avant DOGV), en data 8 de novembre de 2016, l'Ordre de 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'avalem en desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil.

En la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, dins del programa 322.52 «Formació i Qualificació Professional», s'inclou la línia de subvenció S0549000, dirigida a subvencionar programes de formació en alternança amb pràctica professional en activitats d'interés públic o social i accions d'impuls a l'economia valenciana destinades a joves amb dificultats d'inserció, amb una dotació de 10.000.000 euros.

D'acord amb el que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, aquesta Secretaria Autonòmica d'Ocupació, Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació dicta la Resolució d'aprovació amb càrrec a l'exercici pressupostari 2021 de la convocatòria de subvencions, en aplicació de l'Ordre 24/2016 anteriorment citada, conformement amb el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:



Primer. Aprovació de la convocatòria i indicació de les bases reguladores de les subvencions

Es convoquen per a l'exercici 2021, subvencions per a la realització d'accions de formació en alternança amb l'ocupació regulades en l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'avalem en desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil publicada en el DOGV de 8 de novembre de 2016.



Segon. Finançament i import de la convocatòria

Es destina per a atendre les subvencions un import global màxim de 10.000.000 d'euros amb càrrec a la línia pressupostària S0549000 del capítol IV del subprograma 322.52, del pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2021, amb la següent distribució territorial de caràcter estimatiu:



Alacant 3.904.208 €

Castelló 2.194.453 €

València 3.901.339 €

Total 10.000.000 €





Aquestes ajudes es desenvolupen a través del Programa Operatiu del Fons Social Europeu (FSE) de la Comunitat Valenciana 2014-2020 com a part de la resposta de la Unió Europea a la pandèmia de la COVID-19.



Igualment el finançament de les ajudes podrà estar constituïda per fons d'ocupació, d'àmbit estatal transferits per l'Administració General de l'Estat a la Comunitat Valenciana en el marc de la distribució territorial de fons a les comunitats autònomes a través de Conferència Sectorial.

La dotació d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits previstos en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, aquest increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit, que haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicitat no implicarà l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.

Les ajudes a la formació regulades en aquesta resolució, són compatibles amb el mercat comú, segons l'article 107, apartat 1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat i de comunicar d'acord amb el que es disposa en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no reuneixen tots els requisits del citat article 107.1, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, ni afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.





Tercer. Objecte i condicions de la concessió de les subvencions

La present resolució té per objecte aprovar la convocatòria de subvencions per a l'exercici 2021, en règim de concurrència competitiva, destinades a millorar la qualificació i la inserció professional de persones joves que complisquen els requisits recollits en la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, per a beneficiar-se d'una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil mitjançant la realització de projectes de formació en alternança amb l'ocupació, a fi de facilitar una oportunitat laboral simultània a la formació necessària per a adquirir les competències que augmenten la qualificació-inserció de les persones treballadores formades. Els projectes aniran dirigits exclusivament a la participació en obres o serveis d'utilitat pública o interés social la realització del qual contemple especialitats que disposen dels corresponents certificats de professionalitat.

D'acord amb el que es disposa en les bases reguladores, els projectes T'avalem tindran una duració de dotze mesos equivalents a 1920 hores de formació a l'efecte del càlcul de la subvenció, en alternança amb el treball o la pràctica professional, que també estarà dirigida a l'aprenentatge, la qualificació i adquisició d'experiència professional, als efectes de la qual es dedicarà a formació teòrica un mínim del 25 % de la duració del projecte.

Els projectes hauran de desenvolupar exclusivament especialitats dirigides a l'obtenció dels certificats de professionalitat complets per a la qual cosa hauran de complir tots els requisits establits en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desplega.



Respecte a les accions formatives complementàries de caràcter modular establides en l'article 5.6 de l'Ordre de Bases, no serà requisit que les entitats disposen de la inscripció prèvia per a impartir aquestes especialitats, mentre s'impartisquen com a formació complementària de les especialitats principals sol·licitades conduents a l'obtenció d'un certificat de professionalitat i sempre que les entitats disposen de la preceptiva acreditació en aquestes últimes.

Els projectes constaran d'un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d'un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2, o bé un de nivell 2 i un altre de nivell 3, d'aquesta família i àrea professional. En aquest cas, l'alumnat que no supere el certificat de professionalitat de menor nivell, podrà ser substituït per nou alumnat que complisca els requisits d'accés al certificat de nivell superior, durant els primers 5 dies lectius d'impartició d'aquest.

Així mateix podran presentar-se projectes que incloguen un solo certificat de professionalitat de nivell 2 o de nivell 3.



Quart. Entitats beneficiàries

Podran promoure els projectes de T'avalem i ser entitats beneficiàries, en les condicions i amb els requisits que s'assenyalen en l'article 2 de l'Ordre de Bases:

– Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a aquestes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals.

– Uns altres ens públics dependents de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

– Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l'ocupació.

– Els acords/pactes territorials per l'ocupació constituïts a l'empara del que s'estableix en l'article 2.1 apartat a i b) de l'ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



Cinqué. Persones destinatàries

Les persones destinatàries d'aquest programa d'acord amb l'article 4 de l'Ordre de Bases seran persones joves majors de 16 anys i menors de 30 hauran de complir els següents requisits mínims que s'hauran de reunir en la data d'incorporació al projecte:

a) Estar inscrites i figurar com a beneficiàries actives en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que constitueix el sistema oficial d'informació i seguiment sobre la implementació de la Garantia Juvenil a Espanya, i consegüentment, la llista única de demanda i el suport per a la inscripció de les persona interessades en les accions executades en el context de la Garantia Juvenil.

b) Els recollits en la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència, per a beneficiar-se d'una acció derivada del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

c) Els establits en la normativa d'aplicació per a formalitzar un contracte per a la formació i l'aprenentatge.

d) Els previstos en l'article 20 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, per a l'accés a la formació.



Sisé. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

1. D'acord amb el que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de sol·licituds, documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud, sol·licitud de bestreta, presentació de la documentació justificativa, o qualsevol altra documentació relacionada amb la present convocatòria, en tot cas, les entitats interessades estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.

2. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web www.labora.gva.es a través de l'enllaç «sol·licitud telemàtica» Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans/as (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria.



Seté. Documentació que ha d'adjuntar a la sol·licitud

1. Documentació a presentar per l'entitat sol·licitant. En el cas de mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l'ocupació, la documentació relacionada en l'apartat següent s'aportarà per cadascun dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer.

2. Les sol·licituds, que hauran de ser efectuades per la persona representant legal de l'entitat, s'acompanyaran de la següent documentació utilitzant, si escau, els models normalitzats disponibles en la pàgina web del LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació:

a) Autorització expressa a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, de de la persona representant legal, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. No obstant això si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades pel mateix interessat, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar fotocòpia del document nacional d'identitat.

Quan d'acord amb la seua forma de constitució l'entitat beneficiària estiga subjecta al règim de dret privat, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta consistent en fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com, si escau, poders de representació. En el cas que aquesta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastarà el certificat de la persona que tinga la representació legal de l'entitat, acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de la persona que ostente la presidència o de qui tinga la representació a data de presentació de la sol·licitud.



Quan es tracte de mancomunitats i altres agrupacions d'entitats amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l'ocupació, cadascun de de les entitats membres que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer, presentaran certificació emesa per la secretaria respectiva, de l'acord adoptat per l'òrgan competent, amb detall dels compromís assumits i autoritzant la concessió i pagament de la subvenció a l'entitat sol·licitant.



b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser entitat deutora per resolució de procedència de reintegrament, tant en el moment de la concessió com en el del cobrament de la subvenció.

c) Documentació d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.



d) Autorització a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació perquè obtinga de manera directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 de l'RLGS.

No obstant això, l'entitat sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, i haurà d'aportar llavors les certificacions que a continuació es descriuen, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar des de la data de la seua expedició d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del RLGS:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions.

– De les direccions territorials competents en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

e) Document acreditatiu de l'últim abonament de l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE), o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció.

f) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant sobre el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació, segons el que s'estableix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell.

3. Informació que ha d'acompanyar a la sol·licitud.

a) Certificació acreditativa del finançament d'aquella part del cost del projecte no subvencionada, entenent-se que queda per compte de l'entitat beneficiària la diferència de finançament necessari per a la total execució de l'activitat subvencionada. El seu incompliment serà tingut en compte com a causa de minoració.

b) Documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l'objecte d'actuació i de la seua disponibilitat per a l'execució de l'obra o servei previstos. En el cas de titularitat privada, escriptura pública de cessió per a ús públic per un termini no inferior a vint-i-cinc anys. L'òrgan instructor podrà eximir d'aquest requisit substituint-lo per l'autorització dels/de les titulars, a determinades entitats pel caràcter social de l'obra o servei que s'haja de realitzar, i han de quedar les circumstàncies acreditades com cal en l'expedient.

c) Fitxa de domiciliació bancària del compte específic a la qual LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació transferirà els fons en el cas de ser aprovat el projecte, així com certificació de l'obertura d'aquesta.

d) Projecte relatiu a l'obra o servei a realitzar, el contingut mínim del qual consistirà en una memòria en la qual es recolliran els següents aspectes:

– Denominació i dades d'identificació del projecte i de l'entitat sol·licitant.

– Descripció detallada de l'obra o servei que calga realitzar.

Depenent de l'obra a realitzar, haurà d'adjuntar-se un projecte bàsic o projecte tècnic complet signat pel personal tècnic competent. En tot cas, si es tracta d'un projecte bàsic, haurà de contenir, almenys, una memòria descriptiva, unitats d'obra, plans generals i pressupost amb estimació global per capítols. Compromís formal d'aportar amb la documentació d'inici tots els permisos necessaris per al desenvolupament de l'activitat.

e) Projecte de Pla Formatiu per especialitats i en relació amb el projecte d'obra o servei que calga desenvolupar, de manera que s'establisca la coherència entre les especialitats formatives sol·licitades, el pla formatiu per especialitats i les unitats d'obra o serveis. Cada itinerari formatiu haurà d'incloure la denominació dels mòduls que l'integren i la seua duració.

Conforme al que es disposa en l'apartat 9 de l'article 5 de l'Ordre de Bases, les entitats hauran d'incloure en el Pla formatiu el contingut de la formació complementària de caràcter modular, així com els programes específics i accions formatives que s'impartiran a l'alumnat que no haja aconseguit els objectius de l'Educació Secundària Obligatòria o equivalent o que estant en possessió del títol de graduat en ESO, no haja obtingut el títol de batxiller o equivalent, que els permeta accedir a certificats de nivell superior.

Així mateix, en el projecte de Pla Formatiu s'especificaran també els següents aspectes:

– Descripció que l'equip didàctic i material fungible són els idonis per a la formació de les persones participants i per a la realització del Pla Formatiu. Entre els mitjans previstos per a la formació de les persones participants es disposarà d'accés a internet a través d'una connexió de banda ampla, així com l'equipament informàtic i de projecció audiovisual, necessaris per a la utilització d'aquest recurs a les aules. Si l'entitat sol·licitant no disposa d'una connexió de banda ampla, la seua alta podrà ser imputada a la subvenció en l'apartat de despeses de formació i funcionament.

– Pressupost de despeses segons el següent detall:

a) Costos derivats de la contractació del personal docent, directiu i auxiliar administratiu.

b) Costos de mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips.

c) Cost de la contractació de l'alumnat.

– Pressupost d'ingressos que comprendrà la subvenció que se sol·licita, la part finançada per aportacions de l'entitat promotora o d'altres institucions o organismes i, si escau, ingressos previstos a conseqüència de l'alienació de béns produïts o serveis prestats pel desenvolupament o execució del projecte. Es faran constar expressament, si escau, les aportacions o els ingressos que disminuïsquen l'import de la subvenció que s'haja de sol·licitar.

f) En relació amb el que es disposa en els apartats 10 i 12 de l'article 5 de l'Ordre de Bases, les entitats hauran d'aportar el Pla d'orientació de les persones participants en el qual es detallarà l'assessorament i informació laboral i professional i l'assistència tècnica a l'alumnat participant tant per a la cerca d'ocupació per compte d'altri com per a l'establiment per compte propi, de manera individual o en projectes d'economia social, així com els recursos dels quals disposa l'entitat per a la seua implementació.



4. Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se així mateix documentació acreditativa dels extrems recollits en l'article 6.5 de l'Ordre de Bases en el qual es recullen els criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció i en els termes descrits en aquest, en relació amb:

a) La implantació d'un sistema de gestió de la qualitat ISO, EFQM o d'altres, tots aquests en vigor.

b) Certificat del secretari de l'entitat local o declaració responsable de l'entitat, en el qual es faça constar el nombre de persones que a data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en aquesta, durant l'exercici pressupostari anterior al que finança la convocatòria de què es tracte (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i relació de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que pertanguen als col·lectius.

La pertinença als col·lectius de les persones indicades en el certificat o declaració responsable, s'acreditarà documentalment de la següent forma:

• Persones amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 % (discapacitat física, psíquica o sensorial), persones afectades amb trastorn mental greu o molt greu. S'acreditarà amb el certificat emés per l'òrgan competent de reconeixement del grau de discapacitat.



• Persones en situació o risc d'exclusió social, s'acreditarà mitjançant certificat emés pels serveis socials competents, la data d'emissió dels quals estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.

• Dones víctimes de violència de gènere, situació que s'acreditarà per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Acreditació documental que en l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat, ben inscrits en el registre corresponent, figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor de la igualtat d'homes i dones. En el cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts presentarà una declaració responsable a aquests efectes. Les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, compleixen aquest requisit per prescripció legal i no serà necessària la presentació de la declaració responsable.



d) Acreditació documental de disposar l'entitat sol·licitant d'un Pla d'igualtat aprovat, visat per l'òrgan competent, en els termes establits en l'article 6.5 G) Criteri 8 de l'Ordre de Bases.

En el cas d'empreses en les quals no existisca obligació legal d'elaborar un pla d'igualtat, s'haurà d'aportar el Pla aprovat, visat com cal per l'òrgan competent.

Per a les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, es considerarà que compleixen aquest tràmit amb l'aportació prèvia del pla.

Si l'entitat disposa d'un Pla d'Igualtat la vigència de la qual ha finalitzat, bastarà amb la presentació de la resolució de visat del pla d'igualtat expirat i la sol·licitud de tramitació d'un nou pla, davant l'organisme competent en igualtat de gènere. Entre l'expiració del pla anterior i la sol·licitud del nou no pot haver transcorregut més de sis mesos.



L'aportació de la documentació recollida en aquest apartat té caràcter voluntari, en conseqüència, solament es valorarà la documentació que aporte l'entitat en el termini de sol·licitud sense que siga procedent realitzar requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'aquesta documentació en el cas que continguera errors o fora insuficient per a efectuar la valoració.



Huité. Criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció

Els criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció seran els recollits en l'article 6.5 de l'Ordre 24/2016, de 2 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores dels projectes T'avalem en desenvolupament del programa mixt d'Ocupació-Formació Garantia Juvenil publicada en el DOGV de 8 de novembre de 2016.



Nové. Termini de resolució, notificació i recursos

1. Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà la resolució procedent per delegació de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

2. El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no podrà excedir els 6 mesos comptats a partir de la publicació d'aquesta resolució.

3. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre.

4. Les resolucions de concessió seran motivades i determinaran, a més de l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció concedida, la duració i la quantia concedida.

5. A la resolució de concessió s'acompanyarà la designació, per la direcció del Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació, del personal tècnic de formació que actuarà d'enllaç entre l'entitat i LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

6. Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'aquestes ajudes esgoten la via administrativa i contra aquestes podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja dits, d'acord amb el que es disposa en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. Tot això, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels establits en la legislació vigent.



Desé. Mitjà de notificació o publicació dels tràmits a emplenar en el procediment

1. Les notificacions es practicaran preferentment per mitjans electrònics i, en tot cas, quan l'interessat resulte obligat a rebre-les per aquesta via.

Amb independència del mitjà utilitzat, les notificacions seran vàlides sempre que permeten tindre constància del seu enviament o posada a disposició, de la recepció o accés per l'entitat sol·licitant o la persona representant legal, de les seues dates i hores, del contingut íntegre, i de la identitat fidedigna de la persona remitent i destinatària d'aquesta. L'acreditació de la notificació efectuada s'incorporarà a l'expedient.



Amb independència que la notificació es realitze en paper o per mitjans electrònics, les Administracions públiques enviaran un avís al dispositiu electrònic i/o a l'adreça de correu electrònic de l'entitat interessada que aquesta haja comunicat, informant-li de la posada a la disposició d'una notificació en la seu electrònica de l'Administració o organisme corresponent o en l'adreça electrònica habilitada única. La falta de pràctica d'aquest avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. En el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requeriria a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmenara la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindria per desistida en la seua petició, amb resolució prèvia, que haurà de ser dictada en els termes descrits en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



3. D'acord amb el que es disposa en l'article 73 d'aquesta llei, quan en qualsevol moment es considere que algun dels actes dels interessats no acredita els requisits necessaris, l'Administració el posarà en el seu coneixement, i li concedirà un termini de deu dies per a l'esmena.



Als interessats que no atenguen el requeriment se'ls podrà declarar perduts del dret al tràmit corresponent, no obstant això, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà els seus efectes legals, si es produïra abans o dins del dia que es notifique la resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini.



Onzé. Renúncies

En cas de renúncies a subvencions concedides, es proposarà la concessió per ordre de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de la corresponent província, si escau, d'aquelles sol·licituds que van obtenir suficient puntuació per a ser concedides i no ho van ser per no existir crèdit per a la seua concessió.



Dotzé. Sol·licitud de bestreta i ingrés de romanents

1. Segons el que es disposa en l'article 30.4 del Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, d'acord amb el que es disposa en la disposició addicional desena de la mencionada Llei 30/2015, de 9 de setembre, en el cas d'ajudes dirigides a l'Administració General de l'Estat, les comunitats autònomes o les entitats locals, així com a les entitats la titularitat de les quals corresponga íntegrament a les anteriors, en el marc dels programes públics d'ocupació i formació, l'Administració pública competent podrà anticipar fins al 90 per cent de la subvenció concedida, amb sol·licitud prèvia, que haurà de presentar-se una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.

2. Les entitats no incloses en el paràgraf anterior, d'acord amb el que es disposa en el segon paràgraf de l'article 6.8 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, es podrà avançar a l'entitat beneficiària, amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa, fins a un 25 per cent de l'import concedit i fins a un 35 per cent addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. A aquests efectes es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a aquest efecte, que comprendran les següents opcions:



a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, la bestreta de fins al 35 % addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa.

b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa la bestreta de fins al 25 % de la subvenció concedida i, si escau, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35 % de la subvenció concedida.

3. En qualsevol dels casos previstos en els dos apartats anteriors, excepte en els supòsits d'exempció d'aquesta obligació legalment establits, s'haurà de presentar prèviament el corresponent aval bancari a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per l'import de la bestreta. Per a això, haurà de disposar d'un compte bancari específic al qual es transferirà l'import de la bestreta. El compte aportat en el document de domiciliació bancària presentat amb la sol·licitud servirà a aquest objecte.

L'entitat beneficiària haurà de depositar la garantia en el corresponent Servei Territorial de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada per l'entitat beneficiària en el corresponent Servei Territorial de Formació per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat.

Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els següents casos:

– Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de la bestreta.

. Quan s'hagueren reintegrat les quantitats anticipades.

4. Quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al cobrament, haurà de presentar l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

5. Dins del termini de justificació previst en la convocatòria, l'entitat haurà de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del BSCH (Banco Santander Central Hispano) a favor de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant el mateix òrgan identificant el número d'expedient.





Tretzé. Termini d'inici i finalització de les accions formatives



D'acord amb el que es disposa en l'Ordre de Bases, els cursos hauran d'iniciar-se en el termini de dos mesos des de la notificació de la resolució de concessió llevat que per estar impartint formació les aules no es troben disponibles i en aquest cas aquest termini es comptarà a partir del moment en què finalitzen les referides accions formatives, data que haurà de ser comunicada al personal tècnic de formació. Sense perjudici de tot això, els cursos s'iniciaran, en tot cas, abans del 31 de desembre de 2021, i finalitzaran d'acord amb la duració del projecte establida en el punt tercer.



Catorzé. Actualització de mòduls econòmics

D'acord amb el que es disposa en l'article 8 de l'Ordre de Bases, per a l'exercici 2021 s'estableixen els següents mòduls econòmics:

Mòdul A. Costos salarials del personal directiu, docent i auxiliar administratiu: 3,88 € per ca dona persona participant i hora.

Mòdul B. Costos de formació: 1,08 € por cada persona participant i hora.

Mòdul C: Salaris de l'alumnat: el Salari Mínim Interprofessional anualment establit, corresponent a l'any de concessió de la subvenció, sense perjudici de l'obligació de les entitats de fer efectiva les retribucions que corresponguen a l'alumnat treballador en relació al temps de treball efectiu, d'acord amb la normativa laboral aplicable.





Quinzé. Organització de programes específics

D'acord amb el que es disposa en l'article 5 apartat 8 de l'Ordre de Bases, es podran organitzar programes específics amb la finalitat de completar els objectius de l'Educació Secundària Obligatòria i preparar a l'alumnat per a la prova d'obtenció del títol de graduat en ESO o equivalent, convocat per la conselleria competent en matèria d'Educació, així com per a presentar-se a les proves que siguen autoritzades per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació i que els capaciten per a accedir en el futur a certificats de professionalitat de nivell 2.



Així mateix, i d'acord amb el que es disposa en l'apartat 9 del mateix article es podran organitzar programes específics per a l'alumnat que no haja aconseguit els estudis de cicle de Formació Professional de grau mitjà, Batxiller o equivalent i estiga en possessió del títol de Graduat en ESO o equivalent, a fi de preparar a l'alumnat per a la prova d'accés per a l'obtenció del títol de cicle de formació professional de grau mitjà convocat per la conselleria competent en matèria d'educació.







DISPOSICIÓ FINAL



Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 8 apartat 3, així com en l'article 46 apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.





València, 8 de juny 2021.– El director general de LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu Biosca.

Mapa web