Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 7 de juny de 2021, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es crea el segell electrònic d'actuació administrativa automatitzada. [2021/6507]

(DOGV núm. 9105 de 11.06.2021) Ref. Base de dades 005807/2021


  • Anàlisi documental

    Texto
    texto texto
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Autoritzacions administratives



La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (d'ara en avant, Llei 40/2015), consagren tant el dret de les persones a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics com la utilització d'aquests mitjans per les mateixes administracions.

Dins de les disposicions que trobem respecte als mitjans de què pot valdre's aquesta administració, la Llei 40/2015 permet, en l'article 40, l'ús de segells electrònics basats en certificats electrònics que complisquen els requisits exigits per la legislació de signatura electrònica per a la identificació i l'autenticació de l'exercici de la competència en l'actuació administrativa automatitzada.

L'article 41.1 de l'esmentada norma defineix l'actuació administrativa automatitzada com «qualsevol acte o actuació realitzada íntegrament a través de mitjans electrònics per una administració pública en el marc d'un procediment administratiu i en la qual no haja intervingut de manera directa un empleat públic»; i en l'article 41.2 determina que en cas d'actuació administrativa automatitzada haurà d'establir-se prèviament l'òrgan o òrgans competents, segons els casos, per a la definició de les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat i, si és procedent, auditoria del sistema d'informació i del seu codi font. Així mateix, s'indicarà l'òrgan que ha de ser considerat responsable a l'efecte d'impugnació.



D'altra banda, l'article 42 estableix, en l'exercici de la competència d'actuació administrativa automatitzada, la possibilitat d'usar com a sistema de signatura electrònica el segell electrònic d'administració pública, òrgan, organisme públic o entitat de dret públic, basat en certificat electrònic reconegut o qualificat.

Aquesta normativa estatal ha sigut desplegada recentment pel Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, que en l'article 15 estableix que les administracions públiques podran utilitzar, per a la seua identificació electrònica i per a garantir l'origen i la integritat dels documents electrònics, entre altres, el segell electrònic basat en un certificat electrònic qualificat.



Així mateix, l'article 20 conté la previsió de la utilització d'aquests segells electrònics dins l'administració automatitzada dels procediments que cada administració determine.

En l'àmbit autonòmic, el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, modificat per la Llei 9/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat, conté en el títol VI normes sobre l'administració electrònica, i en l'article 79.2 disposa que «la creació de segells electrònics es realitzarà mitjançant una resolució dels òrgans superiors de la conselleria o titulars dels organismes públics competents, que es publicarà en la seu electrònica».

Una vegada creat el segell digital que permeta la tramitació automatitzada, i en virtut de l'article 78 de la mateixa norma, l'òrgan administratiu que gestione els sistemes o aplicacions informàtiques que s'utilitzaran per a la gestió d'actuacions administratives automatitzades haurà d'emetre una resolució, previ informe emés per l'òrgan directiu amb competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions de la Generalitat, dictada segons l'article 94 del decret i el contingut de la qual serà vinculant.

L'acreditació per aquest mitjà es podrà aplicar a qualsevol actuació administrativa de tràmit, així com als actes resolutoris dels procediments, en aquells supòsits expressament establits per una resolució d'aquesta conselleria en el procediment o actuació concreta en què es pretenga aplicar.

Considerant les competències que atorga al conseller l'article 4 del Reglament de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, aprovat pel Decret 173/2020, de 20 d'octubre, del Consell,

Per tot això, resolc:



Primer. Objecte de la resolució

Aquesta resolució té per objecte la creació del segell electrònic de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport com a sistema de signatura electrònica per a la identificació i l'autenticació de l'exercici de la seua competència en les actuacions administratives automatitzades generades en l'àmbit funcional d'aquesta conselleria.



Segon. Creació del segell electrònic de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport

Es crea el segell electrònic de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, basat en un certificat reconegut o qualificat, com a sistema de signatura electrònica per a garantir l'autenticitat i la integritat dels documents en les actuacions administratives automatitzades realitzades en l'exercici de les competències d'aquesta conselleria.



Tercer. Actuacions administratives automatitzades

El segell electrònic qualificat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport podrà ser utilitzat per a la identificació i l'autenticació de l'exercici de la competència en les diverses actuacions administratives automatitzades que es porten a terme en aquesta conselleria.

En annex únic a aquesta resolució apareixen els procediments als quals es podrà aplicar la utilització del segell electrònic que es crea.



Posteriorment, mitjançant una resolució de l'òrgan directiu competent en la matèria, es determinaran els procediments als quals podrà aplicar-se la utilització del segell electrònic que es crea.



Quart. Òrgans competents

La titularitat i custòdia del segell electrònic que es crea per la present resolució correspon a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



La responsabilitat del seu ús recau en els òrgans administratius tramitadors del procediment corresponent.

La definició de les especificacions, programació, manteniment, supervisió i control de qualitat i, si és procedent, auditoria del sistema d'informació i del seu codi font corresponen a l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions.





Cinqué. Verificació del certificat

La verificació del certificat podrà realitzar-se a través del servei VALIDE de la plataforma de validació de certificats de l'Administració General de l'Estat, en la següent adreça electrònica.

https://valide.redsara.es/valide/validarCertificado/ejecutar.html



Sisé. Publicitat

Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana.



Seté. Eficàcia

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant del tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que estableixen els articles 10,14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



València, 7 de juny de 2021.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport: Vicent Marzà i Ibáñez.

ANNEX ÚNIC



– Procediment de resolució en la gestió de les sol·licituds de compatibilitat del personal docent de nivells no universitaris al servei de la Generalitat, segons Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de l'Estat, la Seguretat Social i els organismes i empreses dependents.



– Procediment d'admissió i certificació de participació en accions formatives de formació del professorat, regulat per les següents disposicions:

· Article 10 del Decret 231/1997, de 2 de setembre, de la Generalitat Valenciana pel qual es regula la creació, estructura i funcionament dels centres de formació, innovació i recursos educatius de la Comunitat Valenciana.

· Articles 20, 24 i 26 de l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual s'estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i inscripció d'activitats formatives.

· Article 2 de l'Ordre 54/2014, d'1 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'acreditació i avaluació d'activitats de formació permanent i altres activitats per a la millora de la qualitat de la docència realitzades per funcionaris docents que imparteixen ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana.





– Procediment d'expedició dels certificats administratius oficials de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, regulats per l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



– Procediment de comunicació de modificació de l'IBAN (International Bank Account Number) per al personal docent de nivells no universitaris al servei de la Generalitat, com a obligació per a les persones perceptores i per al servei de pagament, segons el Reglament UE 260/2012, de requisits tècnics i empresarials per a les transferències i els abonaments domiciliats en euros.



– Procediment de comunicació en les variacions de les situacions personals que determinen el tipus de retenció a compte en l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i que s'incorporen en les nòmines del personal docent de nivells no universitaris al servei de la Generalitat, segons Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i el Reglament de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

Mapa web