Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 de juny de 2021, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes per a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2021. [2021/6477]

(DOGV núm. 9105 de 11.06.2021) Ref. Base de dades 005796/2021




Pel Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), en el qual entre les funcions pròpies de l'entitat es recull l'anàlisi, assessorament i execució de mesures en matèria de conservació, estalvi i diversificació energètica, el foment de l'ús racional de l'energia i la promoció de les energies renovables i de la qualitat del subministrament energètic. D'acord amb aquests fins, en aquesta disposició es reconeix igualment a l'IVACE la facultat d'establir, gestionar i tramitar línies d'ajuda i incentius dirigits a la conservació, estalvi, diversificació i eficiència energètica.



La Llei 18/2014, de 15 d'octubre, va crear el Fons Nacional d'Eficiència Energètica que es dedica a desenvolupar mecanismes de suport econòmic, financer, assistència tècnica, formació i informació o altres mesures amb la finalitat d'augmentar l'eficiència energètica en els diferents sectors consumidors d'energia de manera que contribuïsquen a aconseguir l'objectiu d'estalvi energètic nacional.

Com una de les mesures dirigides a reduir el consum final d'energia, es proposa la realització d'un programa d'ajudes per a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries. D'aquesta manera es contribueix a complir l'objectiu d'estalvi energètic fixat en l'article 7 de la Directiva 2012/27/UE, de 25 d'octubre de 2012, revisada per la Directiva (UE) 2018/2002, d'11 de desembre de 2018, i també a posar en pràctica l'estratègia a llarg termini per a mobilitzar inversions en el sector de l'agricultura, a fi de millorar el seu rendiment i reduir el consum d'energia.

Aquest programa també afavorirà la generació d'ocupació i l'activitat econòmica, en un context de recuperació després de la crisi patida per la pandèmia ocasionada per la Covid-19. Així mateix, cal destacar el benefici derivat de la reducció de les importacions de combustibles fòssils i la millora de la competitivitat de les explotacions agropecuàries.

Mitjançant el Reial decret 149/2021, de 9 de març, pel qual es regula el programa d'ajudes per a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries, s'estableixen les bases reguladores d'aquestes subvencions, i es disposa un model de col·laboració amb les comunitats autònomes, perquè desenvolupen la tramitació i la gestió dels fons. Així doncs, la coordinació i el seguiment d'aquesta convocatòria d'ajudes serà realitzada per l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE), i l'IVACE durà a terme la gestió de les ajudes.

Aquest programa preveu dues actuacions susceptibles de ser subvencionables i que són les següents: actuació 1 «Millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions de regadiu» i actuació 2 «Millora de l'eficiència energètica i utilització d'energies renovables en explotacions agropecuàries». L'IVACE, mitjançant la present Resolució i en el marc del programa d'ajudes, pretén incentivar a través de subvencions la realització d'aquestes actuacions en el territori de la Comunitat Valenciana, contribuint així a reduir el consum d'energia final en el sector agrícola per a complir amb els objectius fixats per l'article 7 de la Directiva 2012/27/UE, de 25 d'octubre de 2012.

Les ajudes establides en aquesta convocatòria no estan subjectes a l'obligació de notificació o comunicació a la Comissió Europea, bé per estar acollides al Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L187/1, de 26.06.2014), en concret dins de la categoria d'ajudes per a la protecció del medi ambient (Secció 7), modificat pel Reglament (UE) 2020/972, de 2 de juliol de 2020, o a aquella normativa que li poguera substituir, o bé per no complir tots els requisits de l'article 107.1 Tractat de Funcionament de la Unió Europea, concretament per no suposar un avantatge econòmic per a una determinada empresa quan es dirigeix a donar suport a activitats no econòmiques de determinats beneficiaris. Les ajudes establides en aquesta resolució han sigut registrades per la Comissió Europea amb número d'identificació d'ajudes estatal SA.62447.

Considerant el que es disposa en l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el règim de concessió que es disposa en aquesta convocatòria, basat en la data de presentació de les sol·licituds, amb la finalitat de garantir el principi d'igualtat es generalitza la presentació d'aquestes de manera electrònica per a totes les persones sol·licitants en aquesta convocatòria, en atenció a la capacitat econòmica que es presumeix per a l'adquisició de l'objecte subvencionable.

Per això i en virtut del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i en virtut del que s'estableix en l'article 7 del Reial decret 149/2021, de 9 de març, pel qual es regula el programa d'ajudes per a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar les ajudes de l'IVACE per a la millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions de regadiu i la millora de l'eficiència energètica i utilització d'energies renovables en explotacions agropecuàries, per a contribuir així a reduir el consum d'energia final en el sector agrícola, per a complir amb els objectius fixats per l'article 7 de la Directiva 2012/27/UE, de 25 d'octubre de 2012.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per Reial decret 149/2021, de 9 de març, pel qual es regula el programa d'ajudes per a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries, publicades en el BOE número 59, de 10 de març de 2021; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en el que no es contempla en aquesta convocatòria.



Article 2. Dotació pressupostària

1. D'acord amb el que s'estableix en l'annex III del Reial decret 149/2021, de 9 de març, on s'estableix l'ajuda concedida a les comunitats autònomes, la quantitat que correspon a la Comunitat Valenciana, amb càrrec al pressupost de l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia, prèviament transferits del Fons Nacional d'Eficiència Energètica, creat per Llei 18/2014, de 15 d'octubre, és de 2.386.540 euros, amb càrrec a la línia pressupostària de l'IVACE S6849000 «Estalvi i eficiència energètica».

2. El pressupost del programa podria ser ampliat, si existira disponibilitat pressupostària per a aquesta mateixa finalitat, i en tot cas no haguera expirat el termini de vigència d'aquest, tant amb recursos que provinguen del Fons Nacional d'Eficiència Energètica com d'altres orígens sempre que hagen sigut transferits a l'IDAE o se li haguera encomanat la seua gestió directa. L'ampliació del pressupost es realitzarà sempre que s'haja compromés íntegrament el pressupost assignat en la convocatòria corresponent i justificat a l'IDAE la necessitat d'ampliar el mateix amb base en les sol·licituds que tinguen en llista oficial d'espera.





Article 3. Actuacions susceptibles de suport

1. Seran actuacions subvencionables les relacionades a continuació:



a) Actuació 1: Millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions de regadiu. Consistirà en l'execució d'actuacions de reforma de les instal·lacions de regadiu en explotacions agropecuàries i comunitats de regants, per renovació dels seus equips de bombament que reduïsquen el consum d'energia final i les emissions de CO.

Les actuacions podran ser, amb caràcter orientatiu i no limitatiu:

– La substitució de grups de bombament per uns altres més eficients energèticament.

– La implantació de variadors de freqüència i arrancadors estàtics o la substitució per equips més eficients energèticament en bombaments.



– La implantació o modernització de sistemes de regulació, control i monitoratge de la xarxa de reg que contribuïsquen de manera directa a l'estalvi d'energia.

– La instal·lació o substitució de bateries de condensadors per a millorar l'eficiència energètica de les instal·lacions elèctriques de les estacions de bombament.

– No seran elegibles aquelles actuacions que contribuïsquen a l'increment en el consum d'aigua o de la superfície regable.

b) Actuació 2: Millora de l'eficiència energètica i utilització d'energies renovables en explotacions agropecuàries. Consistirà en la realització d'actuacions de reforma de les explotacions i instal·lacions consumidores d'energia tèrmica, elèctrica i de procés pròpies de les explotacions agropecuàries que reduïsquen el consum d'energia final i les emissions CO.

Les actuacions podran ser, amb caràcter orientatiu i no limitatiu:

– Actuacions sobre l'envolupant tèrmica que reduïsquen la demanda de calefacció i refrigeració dels edificis agropecuaris (façanes, cobertes, finestres) incloent-hi solucions bioclimàtiques.

– Actuacions en les instal·lacions tèrmiques de calefacció, refrigeració, ventilació i aigua calenta sanitària, com poden ser les destinades als processos de pasteurització i conservació de productes peribles, a la climatització de naus de bestiar i hivernacles, refrigeració en processos de fermentació del vi, etc.

– Millora de l'eficiència energètica dels subsistemes de generació, distribució, regulació i control i elements terminals de les instal·lacions tèrmiques, incloent-hi l'aprofitament de calors residuals i noves xarxes de calor.

– Substitució d'energia convencional en instal·lacions tèrmiques per energies renovables tèrmiques (energia solar tèrmica, biomassa, energia geotèrmica, aerotèrmica, hidrotèrmica, bombes de calor o una combinació d'elles). No es considerarà elegible la substitució d'un generador tèrmic per un altre que utilitze combustible d'origen fòssil.

– Reforma o substitució d'instal·lacions d'il·luminació interior i enllumenat exterior.

– Renovació de motors per a accionaments mecànics i altres serveis propis d'aquestes activitats.

2. Amb caràcter general, els requisits que han de complir les actuacions, perquè siguen subvencionables, seran els següents:

a) Aconseguir i justificar una reducció del consum d'energia final d'un 10 % respecte de la seua situació de partida.

b) L'estalvi d'energia final es justificarà mitjançant un dels mètodes de càlcul de l'annex V de la Directiva 2012/27/UE, de 25 d'octubre de 2012.

3. Donat el caràcter incentivador de les ajudes, només s'admetran actuacions la inversió de les quals s'haja realitzat amb posterioritat a la data de registre de la sol·licitud de l'ajuda, i no es considerarà elegible cap cost relatiu a l'execució de l'actuació que haja sigut facturat amb anterioritat, sense perjudici dels costos corresponents a actuacions preparatòries que siguen necessaris per a presentar la sol·licitud o dur a terme les corresponents inversions, com poden ser projecte, memòries tècniques, certificats, etc., que sí que podran ser considerats subvencionables, encara que hagueren sigut facturats amb anterioritat, sempre que, en tot cas, aquestes actuacions preparatòries s'hagueren iniciat amb data posterior a l'11 de març de 2021, data d'entrada en vigor del programa d'ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 4 del Reial decret 149/2021, de 9 de març.

4. L'actuació objecte de l'ajuda, haurà de trobar-se dins del territori de la Comunitat Valenciana.



Article 4. Quantia de les ajudes

1. Les ajudes que s'estableixen en la present resolució tindran la consideració de subvenció, i estaran subjectes al Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L187/1, de 26.06.2014), en concret a l'article 38 per a actuacions d'eficiència energètica i a l'article 41 per a actuacions d'energies renovables. No obstant això, en el cas que es donen suport a activitats no econòmiques de determinats beneficiaris, que no suposen un avantatge econòmic per a una empresa, aquestes ajudes queden excloses del principi d'incompatibilitat amb el mercat comú formulat en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

2. La quantia màxima de les ajudes, per a cadascuna de les tipologies d'actuacions subvencionables, serà la següent:

a) Per a l'Actuació 1: Millora de l'eficiència energètica de les instal·lacions de regadiu:

Límit màxim: 30 % del cost elegible.

b) Per a l'Actuació 2: Millora de l'eficiència energètica i energies renovables en explotacions agropecuàries:

Límit màxim: 30 % del cost elegible.

3. S'estableix una ajuda màxima per projecte de 300.000 euros.



Article 5. Cost subvencionable

1. Es consideren costos subvencionables els costos d'inversió addicionals necessaris per a aconseguir un nivell més elevat d'eficiència energètica o per a fomentar la producció d'energia procedent de fonts renovables, que es determinaran d'acord amb el que s'estableix en els articles 38 i 41 del Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat. Els costos que no estiguen directament vinculats a la consecució d'un nivell més elevat d'eficiència energètica o a la consecució d'un nivell més elevat de protecció mediambiental, no seran subvencionables. En el cas de beneficiaris que no tinguen la consideració d'empresa a l'efecte de l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L187/1, de 26.06.2014), el cost subvencionable serà el cost elegible del projecte.

2. Es consideren costos elegibles aquells que siguen necessaris per a aconseguir els objectius energètics d'aquest programa, que s'han indicat per a cadascuna de les actuacions subvencionables recollides en l'article 3 de la present convocatòria, i els que es descriuen tot seguit:



a) Els costos de gestió de sol·licitud de l'ajuda. Es consideraran costos de gestió de sol·licitud de l'ajuda, aquelles despeses que el sol·licitant poguera satisfer a una empresa o professional per dur a terme la gestió administrativa i documental de la seua sol·licitud, per la qual cosa tals despeses, per a ser admeses com a cost elegible, hauran de trobar-se degudament contemplades i detallades en document o oferta vinculant contractual formalitzada amb l'empresari o professional corresponent, la còpia del qual s'aportarà juntament amb la resta de documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud d'ajuda, i es justificarà la realitat d'aquestes despeses, mitjançant l'aportació de factura independent on consten especificades com cal, a més de la documentació que poguera resultar exigible per a justificar el seu pagament.

En cap cas s'admetrà que tals despeses de gestió superen el 4 % de l'import de l'ajuda sol·licitada, amb un límit de 3.000 € per expedient.



b) La realització d'auditories energètiques que permeten identificar i avaluar adequadament les mesures a implantar de millora de l'eficiència energètica.

c) Els costos de la redacció dels projectes tècnics relacionats.

d) Els costos de la direcció facultativa de les actuacions.

e) Els costos d'execució de les obres i/o instal·lacions, inclosa obra civil associada i instal·lacions auxiliars necessàries.

f) En el cas particular d'instal·lacions geotèrmiques, el cost de la realització dels estudis, assajos TRT, sondejos i simulacions prèvies a la realització del disseny de la instal·lació.

g) La inversió en equips i materials efectuada.

h) Els costos de redacció d'informes i altra documentació requerida per a la sol·licitud i justificació d'aquestes ajudes.

i) Els costos de gestió de la justificació de la realització de les actuacions. Es consideraran com a costos de gestió de la justificació de la realització de les actuacions objecte d'ajuda aquelles despeses que el sol·licitant de l'ajuda poguera satisfer a empreses o professionals per dur a terme la gestió tècnica, administrativa i documental de la justificació davant l'òrgan instructor de la realització de les actuacions que conformen el projecte.

El cost elegible màxim total admés per a sufragar les despeses de gestió de la justificació de la realització de les actuacions no podrà superar globalment el 7 % de l'import de l'ajuda sol·licitada, amb un límit de 7.000 € per expedient. La realització i facturació d'aquests serveis podrà efectuar-se durant el període concedit per a presentar la documentació justificativa.

j) L'assessorament tècnic especialitzat per al manteniment i conservació de les instal·lacions amb vista a la disminució de consums energètics i costos.

k) Informes que acrediten l'adequada realització de les actuacions objecte de l'ajuda, emesos per un organisme de control o entitat de control.

l) Altres partides necessàries (auxiliars o no) específiques de cada tipologia d'actuació subvencionable.

No es consideren costos elegibles llicències, taxes, impostos o tributs. No obstant això, l'IVA, podrà ser considerat elegible sempre que no puga ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial.



No es considerarà elegible cap cost diferent dels anteriors, ni que haja sigut facturat al sol·licitant de l'ajuda amb anterioritat a la data de registre de la sol·licitud corresponent, amb l'excepció determinada en l'article 3.3 de la present convocatòria.



Article 6. Acumulació d'ajudes

Les ajudes establides en aquesta convocatòria seran compatibles amb altres subvencions o ajudes que pogueren concedir-se per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.



Article 7. Entitats beneficiàries

1. Podran acollir-se a aquestes ajudes les persones i entitats que s'enumeren a continuació en funció de cada tipus d'actuació, complint els requisits corresponents, i sempre que tinguen residència fiscal a Espanya:

a) Persones físiques o jurídiques de naturalesa privada o pública, titulars d'una explotació agropecuària.

b) Comunitats de regants i altres organitzacions la fi de les quals consistisca en la gestió comuna d'aigua per al reg agrícola o la gestió comuna d'altres combustibles i fonts d'energia per a fi agropecuària.

c) Titulars d'explotacions agrícoles de regadiu que utilitzen xarxes de reg per al funcionament del qual siga necessari actualment el consum d'energia elèctrica.

d) Qualsevol organització o associació de productors agrícoles reconeguda per l'autoritat competent.

e) Les comunitats d'energies renovables i les comunitats ciutadanes d'energia, segons definició de la Directiva 2018/2001 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2018, relativa al foment de l'ús d'energia procedent de fonts renovables, i de la Directiva 2019/944 del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juny de 2019, sobre normes comunes per al mercat interior de l'electricitat i per la qual es modifica la Directiva 2012/27/UE, respectivament, així com de l'article 4 del Reial Decret llei 23/2020, de 23 de juny, pel qual s'aproven mesures en matèria d'energia i en altres àmbits per a la reactivació econòmica. Dins de les comunitats d'energies renovables i les comunitats ciutadanes d'energia, almenys un dels socis haurà de ser titular o beneficiari de l'explotació agrària.



f) Les empreses de serveis energètics (ESSES), o proveïdors de serveis energètics definides en el Reial decret 56/2016, de 12 de febrer, pel qual es transposa la Directiva 2012/27/UE, de 25 d'octubre de 2012, referent a auditories energètiques, acreditació de proveïdors de serveis i auditors energètics i promoció de l'eficiència del subministrament d'energia. Per a poder ser destinatàries, aquestes empreses hauran d'actuar conformement amb el contracte que hagen establit a tal fi amb la propietat i dur a terme les inversions incloses en alguna de les actuacions subvencionables recollides en aquesta convocatòria, i hauran d'acreditar la seua actuació com a empresa de serveis energètics i la inversió realitzada.

2. No podran obtenir la condició de beneficiàries les persones, empreses i entitats sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s'estableixen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ni tampoc els qui incórreguen en alguna de les circumstàncies establides en l'article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat mitjançant Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. Així mateix, no podran accedir a aquestes ajudes les empreses i entitats que:

a) Reunisquen les condicions d'empresa en crisi, d'acord amb la definició que es realitza en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses no financeres en crisis (Comunicació de la Comissió, 2014/C 249/1, de 31.07.2014), amb excepció del que es preveu en Reglament (UE) 2020/972, de 2 de juliol de 2020.

b) Estiguen subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú.

4. Seran així mateix d'aplicació les condicions i requisits establits en el Reial decret 149/2021, de 9 de març, pel qual es regula el programa d'ajudes per a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries.



Article 8. Entitat Col·laboradora

L'IVACE podrà comptar amb una entitat col·laboradora que preste els serveis externs que considere necessaris perquè l'auxilien en les tasques de presentació de sol·licituds, avaluació, verificació administrativa o in situ, o pagament d'acord amb el que s'estableix en article 12 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el seu Reglament aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



Dins de les tasques que podran ser objecte de col·laboració es contemplen les següents:

a) Atenció telefònica, control i gestió de les ajudes.

b) Facilitar la informació necessària als potencials sol·licitants de les ajudes, relativa als requisits a complir per a l'obtenció de l'ajuda, així com sobre la documentació a aportar, terminis i procediment a seguir.

c) Recepcionar la documentació requerida per a l'obtenció de l'ajuda.

d) Comprovar que la persona o entitat sol·licitant compleix els requisits establits en la convocatòria d'ajudes, i verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions establides per a atorgar les subvencions comprovant per a això els justificants presentats.

e) Emplenar els corresponents informes relatius al compliment dels requisits establits en la convocatòria.

f) Dur a terme la resta d'actuacions que queden establides en la corresponent resolució per encàrrec entre l'entitat col·laboradora i l'IVACE.



Article 9. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds a aquest programa d'ajudes s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el DOGV i finalitzarà el 31 de desembre de 2021, termini a partir del qual no seran admeses més sol·licituds. No obstant això, si es produeix un esgotament del pressupost disponible abans del tancament del programa, les sol·licituds que es presenten fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds podran continuar registrant-se en llista de reserva provisional, i seran ateses per rigorós ordre d'entrada en cas que es produïsquen desestimacions, desistiments, renúncies o revocacions de les ajudes prèvies que pogueren alliberar pressupost, o en el cas d'augment pressupostari, d'acord amb el que s'estableix en l'article 2 de la present convocatòria. Transcorreguda la data de tancament de programa no es registraran més sol·licituds de reserva, encara que es produïsca amb posterioritat a la mateixa un alliberament de crèdit pressupostari.

Es donarà publicitat de l'esgotament del pressupost disponible, tant en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), com en l'en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es.



Article 10. Procediment de presentació de sol·licituds i documentació annexa

1. La tramitació tant de la sol·licitud, com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que la persona o entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat –o de persona física– emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.

Així mateix, la persona o entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/).

La tramitació de la sol·licitud suposa la signatura d'aquesta i dels annexos i es presentarà en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web.

Una vegada presentada la sol·licitud davant el registre electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que podrà ser arxivat o imprés per l'entitat interessada, en els termes descrits en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana

2. Cada sol·licitant haurà de presentar la següent documentació:

2.1. Sol·licitud d'ajuda.

La sol·licitud s'adequarà al model normalitzat, que es generarà a través de l'aplicació web de sol·licitud accessible a través de la pàgina http://www.ivace.es.

Durant la tramitació de la presentació de la sol·licitud de l'ajuda a través del Registre Electrònic, se signaran, entre altres, les següents declaracions responsables:

a) Declaració referent a totes les ajudes, subvenciones ingressos o recursos procedents de qualssevol administració o ens públic o privat per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la present convocatòria.

b) Declaració responsable de no estar incursa en cap de les prohibicions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i, en particular, de trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, en els termes establits en l'article 25 del Reglament de la Llei general de subvencions, i per al cas d'empreses, que no es troba en situació de crisi i que no està subjecta a una ordre de recuperació per declaració de la Comissió d'ajuda il·legal i incompatible, segons Reglament 651/2014 de la Comissió Europea.

c) Declaració responsable sobre el compliment de la normativa d'integració laboral de persones amb diversitat funcional o si escau, l'exempció d'aquesta obligació, en els termes establits en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat.



d) Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats en la Comunitat Valenciana.

e) Per al cas de les persones físiques sense activitat econòmica la sol·licitud de la qual no supere els 3.000 euros i per a entitats i organismes públics, declaració responsable d'estar al corrent en les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. Per a la resta de sol·licitants, l'IVACE obtindrà directament les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries davant l'Administració i obligacions davant la Seguretat Social, excepte en el cas que els sol·licitants no autoritzen de manera expressa aquesta possibilitat, i en aquest cas hauran d'aportar els certificats corresponents.

2.2. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud, la qual haurà de presentar-se igualment fent servir els mateixos mitjans utilitzats per a la presentació de la sol·licitud:

a) Memòria tècnica. La memòria tècnica s'adequarà al model normalitzat disponible en la pàgina web http://www.ivace.es, i haurà de contenir, almenys, descripció i abast de l'actuació, inversió, cost subvencionable i ajuda sol·licitada.

b) Còpia del DNI/NIE/NIF de la persona/entitat sol·licitant. Quan les entitats interessades utilitzen sistema de signatura electrònica avançada, la seua identitat s'entendrà ja acreditada mitjançant el propi acte de la signatura i no serà necessari aportar aquesta còpia.

c) Si es tracta de professionals autònoms, hauran d'aportar còpia de l'alta en el Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors, o el certificat de situació censal, expedit per l'Agència Estatal d'Administració Tributària.

d) Les persones jurídiques, públiques o privades, i altres entitats, amb personalitat jurídica o sense, a més del que s'estableix en l'apartat b, hauran d'aportar documentació acreditativa de les facultats de representació de la persona que formule la sol·licitud d'ajuda com a representant d'aquestes, inscrita convenientment, si escau, en els registres públics corresponents. Per a empreses la inscripció de les quals en el Registre Mercantil siga obligatòria, haurà de presentar una nota simple del Registre Mercantil competent relativa a les dades del sol·licitant (incloent-hi dades identificatives generals, representació social, administradors i apoderats). Per a sol·licitants la inscripció dels quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria: una còpia del poder de representació registrat del signant de la sol·licitud o, si escau, document equivalent segons les prescripcions legals.

e) En el cas d'empreses, declaració de consideració d'empresa a l'efecte del Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, inclosa en la mateixa sol·licitud normalitzada, o, si escau, si es tracta d'una entitat sense activitat mercantil i comercial.

f) En el cas d'una entitat vinculada o dependent del sector públic haurà de presentar còpia del certificat, acte o escriptura de nomenament de càrrec o representant legal, així com una declaració responsable on acredite la seua adscripció, especificant si es refereix a l'Administració General de l'Estat, a l'Administració de la Comunitat Valenciana o a una entitat local i on declare si desenvolupa o no activitat comercial i mercantil. Així mateix, aportarà certificació acreditativa de resolució o acord adoptat per l'òrgan competent de l'Administració o entitat pública beneficiària, per la qual s'aprove la participació en aquest programa assumint els compromisos continguts en aquest.



g) Documentació justificativa sobre el procés de contractació de les actuacions per part del destinatari últim de les ajudes. Sol·licitud de tres ofertes.

Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 39.999,99 euros en el supòsit de cost per execució d'obra, o de 14.999,99 euros en el supòsit de subministrament o de serveis, l'empresa sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar la justificació d'haver sol·licitat com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores -sense vinculació entre elles– llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el realitzen, subministren o presten, i així es faça constar en un informe signat pel seu representant legal que haurà de contenir, almenys:

– quines van ser les característiques de les despeses que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

– una explicació de com es va realitzar la cerca d'empreses proveïdores.

Aquest informe no serà admés com a justificant de la no presentació de 3 ofertes si el seu argument es basa en:

– Les característiques de l'empresa proveïdora

– Les característiques genèriques del bé o servei

– Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària. Així mateix, hauran d'acompanyar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la cerca d'empreses proveïdores del bé o servei.



En tot cas serà necessari que les ofertes complisquen amb els següents requisits:

– Requisits materials: les ofertes han d'estar prou detallades, especificant els treballs que han de realitzar-se i el seu preu.

– Requisits formals: les ofertes han d'estar datades, i contenir les dades que permeten la correcta identificació del remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses de les quals almenys dues d'elles no siguen empreses associades a l'entitat beneficiària i no formen part de la seua Junta Directiva o Consell d'Administració, ni ostenten drets de vot superiors al 50 %. L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica, justificant en un informe l'elecció en un altre sentit. Les tres ofertes hauran d'haver-se sol·licitat amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé. Únicament quedaran excloses del compliment d'aquest requisit aquelles entitats públiques que liciten l'actuació subvencionada pel procediment obert d'acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE, de 26 de febrer de 2014.



3. El sistema de control que l'IVACE aplicarà en relació a les declaracions responsables presentades, serà per mostreig, d'acord amb el que s'estableix en l'article 6.4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

4. Examinada la documentació aportada, si aquesta no compleix els requisits exigits, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb indicació que si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud.

Els requeriments als quals es fa referència en aquest article, així com qualsevol altre que poguera realitzar-se per l'IVACE i que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient, s'efectuaran de manera electrònica, sense perjudici del que s'estableix en l'article 41 i següents de la Llei 39/2015. Els requeriments, les notificacions, les comunicacions o la documentació dels procediments emesos mitjançant signatura electrònica avançada gaudiran de validesa i eficàcia, en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les notificacions que es realitzen per mitjans electrònics s'entendran practicades o rebutjades en els termes que s'assenyalen en l'article 43 de la Llei 39/2015.

L'aportació de documents en contestació als requeriments referenciats, s'haurà de realitzar a través de Registre Electrònic accedint a l'adreça web http://www.ivace.es.

Així mateix, es podrà requerir a l'entitat sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que calga per a la resolució de l'expedient.

5. Les sol·licituds hauran de presentar-se abans de l'inici del projecte, amb el que es garanteix l'efecte incentivador de l'ajuda. Els projectes es podran executar una vegada presentada la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte. Es tindrà en compte el que s'estableix en l'article 3.3 de la present convocatòria per a determinar la data d'inici del projecte.

6. Es delega en les persones que ostenten la prefectura de l'àrea o, si escau, departament o servei competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i/o canvi de projecte.



Article 11. Instrucció de sol·licituds

1. L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà la Unitat IVACE Energia.

2. Les sol·licituds seran ateses per rigorós ordre de presentació fins a l'esgotament dels fons, tal com s'estableix en l'article 16 del Reial decret 149/2021, de 9 de març, pel qual es regula el programa d'ajudes per a la realització d'actuacions d'eficiència energètica en explotacions agropecuàries, i es disposa en l'article 165.2.f), de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. En cas d'esgotament del pressupost assignat, podran continuar registrant-se sol·licituds en llista de reserva provisional, que seran ateses per rigorós ordre d'entrada, supeditades al fet que es produïsquen desestimacions, desistiments, renúncies o revocacions de les sol·licituds d'ajuda prèvies que pogueren alliberar pressupost, o al fet que es produïsca un increment pressupostari d'acord amb el que es disposa en l'article 2.2 de la present convocatòria. En cap cas, la presentació d'una sol·licitud a la llista de reserva provisional generarà cap dret per a la persona o entitat sol·licitant, fins que no es valide la sol·licitud.



L'IVACE, o si escau l'entitat col·laboradora, verificarà de cada sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria i emetrà un informe amb la preavaluació dels expedients que serà elevada a la Comissió a la qual es refereix l'article següent.



L'IVACE, o si escau l'entitat col·laboradora, podrà requerir a la sol·licitant l'aportació addicional de qualssevol altres documents, informes o dades complementàries que estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.



Article 12. Comissió d'avaluació i concessió de les ajudes

1. El criteri d'atorgament de les ajudes serà el del moment de presentació de les corresponents sol·licituds. Les sol·licituds es resoldran en la mesura i en l'ordre en què estiguen correctament formalitzades i completades, d'acord amb el que s'estableix en l'article 11 de la present convocatòria.

2. Després dels actes d'instrucció, la preavaluació realitzada per l'IVACE o si escau l'entitat col·laboradora, serà sotmesa a una comissió d'avaluació, que serà la competent per a elevar a la presidència de l'IVACE proposada de concessió d'ajudes.

3. Aquesta Comissió estarà composta per la persona que exercisca la Direcció General de l'IVACE, que assumirà la Presidència de l'òrgan, per tres persones integrants de la Unitat IVACE Energia -una de les quals assumirà la secretaria de la Comissió– i per una integrant de l'Àrea de Suport de l'IVACE, totes elles designades per la persona que exercisca la presidència de l'IVACE.

En tot cas es procurarà que en la composició de la Comissió es respecte el principi de paritat d'homes i dones, i la capacitació i competència adequades.

En l'exercici de les seues competències la Comissió podrà comptar amb l'assistència tècnica que estime necessària.

4. Vista la proposta continguda en l'acta de la Comissió, la Presidència de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació de les ajudes, i en fixarà expressament la quantia, i també incorporarà, si escau, les condicions i obligacions derivades d'aquesta, que en cap cas podran contravenir el que es disposa en aquesta resolució. La resolució podrà contenir una llista d'aquelles sol·licituds que presentades en termini no hagueren rebut ajuda seguint el criteri de repartiment d'ordre de presentació de sol·licituds amb el pressupost disponible, de manera que en cas que s'efectue un alliberament de crèdit de la convocatòria d'acord amb el que es disposa en l'article 11.2 de la present Resolució o una ampliació de crèdit, que segons el que s'estableix en l'article 2.2, puguen ser ateses per rigorós ordre d'entrada, sempre que estiguen degudament cursades.

5. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució d'ajuda serà de 6 mesos comptats des de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat resolució expressa, s'entendran desestimades les sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració.

6. La resolució motivada de concessió es notificarà de manera individualitzada a cada persona o entitat interessada.

7. L'adjudicació de les ajudes es publicarà en la pàgina web de l'IVACE i -en compliment del que s'estableix en Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de les subvencions concedides– en la Base de Dades Nacional de Subvencions disponible en l'enllaç http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index.

8. La resolució de concessió -i si escau, denegació– posarà fi a la via administrativa; es delega en la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 13. Obligacions de les persones o entitats beneficiàries

Sense perjudici del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, seran obligacions de les persones o entitats beneficiàries:

a) Seguir la metodologia i el procediment que indica aquesta resolució.

b) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

c) Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat, i comunicar altres ajudes públiques o privades que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables.

d) Complir amb les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.

e) Acreditar la seua personalitat jurídica, referida al moment de sol·licitud de l'ajuda, en la forma i termini que s'establisca per l'IVACE.

f) Destinar íntegrament l'import de la subvenció a les finalitats per a les quals s'atorga, i respectar el que s'estableix en l'apartat i del present article.

g) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant un període de dos anys a comptar des del moment del pagament de l'ajuda.

h) Excepte si el beneficiari és una persona física, disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents ben auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables. En l'execució de les operacions s'haurà de mantindre a més un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb l'operació, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional.



i) Respectar en els projectes els següents principis:

– Les inversions subvencionades hauran de mantindre's inalterables durant els cinc anys següents a la finalització del projecte.

– Els resultats del projecte hauran de mantindre's en el territori de la Comunitat Valenciana.

– L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar, o almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional.

j) Complir amb les obligacions relatives a la publicitat indicades en l'article 16 de la present resolució.

k) Complir amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives, en el cas que l'actuació el requerisca.



Article 14. Termini per a la realització i documentació justificativa de les inversions

1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament o en les fases establides, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes fixats en la notificació de la concessió de l'ajuda. A l'efecte d'aquesta resolució, es considerarà que l'actuació o projecte es troba executat íntegrament quan es troben en funcionament o, almenys, en capacitat de funcionar, però en qualsevol cas serà el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de dubte.



2. El termini màxim per a l'execució de les actuacions objecte d'ajuda serà de 12 mesos des de la data de notificació de la resolució de la concessió de l'ajuda. En cas que, per circumstàncies imprevisibles, degudament justificades, que facen impossible l'execució en aquest termini, es podrà ampliar el termini per a l'execució de l'actuació objecte d'ajuda sempre que no se superen en el seu còmput total els vint-i-quatre mesos comptats des de la data de notificació de la resolució de concessió de l'ajuda.

3. La justificació, per part dels destinataris últims de la subvenció, de l'execució de les actuacions objecte d'ajuda, haurà de realitzar-se davant l'òrgan instructor en un termini màxim de 3 mesos des de la finalització del termini màxim concedit per a l'execució de les actuacions.



4. A l'efecte de justificar la realització de l'actuació objecte de subvenció, les persones i entitats beneficiàries hauran de presentar:

a) Sol·licitud de pagament segons model normalitzat, inclòs en el tràmit telemàtic de la justificació.

b) Relació de despeses, pagaments i anotacions comptables emplenada mitjançant l'aplicació «Justific@», accessible des de http://www.ivace.es. En el cas de persones físiques, no hauran d'emplenar el referent a anotacions comptables.

c) Relació certificada i còpia de les comandes i/o contractes relatius a les actuacions realitzades.

d) Justificants de despesa, segons s'indique en la notificació de concessió de l'ajuda, a través de factures que hauran de complir el que es disposa en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre i altra normativa vigent.

e) Justificants de pagament, sent vàlids els següents

– Còpia de l'extracte bancari juntament amb còpia del xec nominatiu o de l'ordre de transferència que acredite que el destinatari del pagament coincideix amb l'emissor de la factura.

– En cas que l'ordre de transferència o l'anotació de l'extracte bancari siguen globals i per tant estiguen referits a diversos justificants de despesa, relacionats o no amb el projecte, serà necessari adjuntar un document bancari que incloga la relació d'aquestes ben detallada en la qual apareguen el destinatari, la identificació del justificant de la despesa (el numero de la factura o el concepte d'aquesta) i l'import pagat.



– No es consideraran vàlids els pagaments en efectiu ni els ingressos bancaris per caixa.

– Només es consideraran vàlids els justificants de pagament que acrediten que el pagament s'ha realitzat per qui sol·licita l'ajuda. En el cas de transferències bancàries, en el compte d'origen haurà de constar com a titular/cotitular la persona o empresa/entitat beneficiària de l'ajuda.

– No s'acceptaran aquells documents de pagament que, fins i tot sent conformes amb els requisits formals assenyalats anteriorment, no permeten identificar clarament quines factures hi estan vinculades.

– Les despeses presentades en la justificació hauran de documentar-se mitjançant factures pagades íntegrament, per tant, les factures parcialment pagades no seran admeses.

–No podran ser subvencionats les despeses que siguen finançats mitjançant mecanismes d'arrendament financer, «lísing», «rènting» o similars.

f) Còpia del compte bancari on apareguen les dades del titular del compte (la persona beneficiària de l'ajuda), en la qual s'abonarà, si escau, l'ajuda corresponent.

g) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, segons s'exigeix en la convocatòria i en la resolució de concessió de l'ajuda, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, segons el model facilitat per IVACE. Aquesta memòria serà realitzada i subscrita per un tècnic titulat competent autor del projecte o de direcció de l'execució de l'actuació, i s'indicarà així mateix la data de conclusió de les actuacions.



h) Reportatge fotogràfic de les actuacions realitzades, que incloga fotografies de la situació després de les actuacions, i si escau, dels equips i instal·lacions principals finals objecte de l'ajuda.

i) Certificat final d'obra subscrit pel director d'obra i director d'execució de l'obra, si escau.

j) Documentació justificativa del compliment de les obligacions relatives a la difusió i publicitat, establides en l'article 16 de la present convocatòria.

k) Aquelles empreses entitats beneficiàries en les quals l'adjudicació dels contractes estiga subjecta a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE, de 26 de febrer de 2014, hauran de presentar un certificat de l'òrgan competent d'aquesta que indique que el procediment de contractació utilitzat ha respectat la normativa vigent, fent referència a la norma aplicada, el procediment utilitzat, la justificació d'aquest, les dades relatives a la publicació, si escau, i el número/codi de l'expedient de contractació. Així mateix, hauran de presentar un certificat de l'òrgan de contractació o representant legal de l'entitat en el qual s'indiquen les ofertes presentades, la valoració d'aquestes i quina empresa ha sigut l'adjudicatària del contracte.

l) Declaració responsable, segons model facilitat per l'IVACE, que garantisca el procés de contractació de les actuacions, l'existència d'una comptabilitat separada o diferenciada per a totes les transaccions relacionades quan així corresponga, el compliment de les normes nacionals i comunitàries sobre requisits d'igualtat d'oportunitats i no discriminació, aplicables a les actuacions subvencionables, el compliment de les normes mediambientals nacionals i comunitàries, i sobre desenvolupe sostenible i l'aplicació de mesures antifrau eficaces i proporcionades en l'àmbit de gestió del projecte objecte d'ajuda.



m) Per al cas de les persones físiques sense activitat econòmica la sol·licitud de la qual no supere els 3.000 euros i per a entitats i organismes públics, declaració responsable d'estar al corrent en les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, inclosa en el mateix tràmit electrònic de justificació. Per a la resta de sol·licitants, l'IVACE obtindrà directament les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries davant l'Administració i obligacions davant la Seguretat Social, excepte en el cas que els sol·licitants no autoritzen de manera expressa aquesta possibilitat, i en aquest cas hauran d'aportar els certificats corresponents.

n) Declaració responsable d'altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos públics o privats que hagueren obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables que els presentats a l'IVACE per a la justificació del projecte, inclosa en el tràmit electrònic de justificació.



5. Només seran tinguts en compte els justificants de despesa i de pagament de data posterior al registre d'entrada del document de sol·licitud d'ajuda, excepte els corresponents a les actuacions preparatòries, en què caldrà ajustar-se al que s'estableix en l'article 3.3 d'aquesta convocatòria.

6. Una vegada comprovada l'execució de l'actuació, així com tota la documentació exigida en l'apartat anterior, es procedirà al pagament de l'ajuda.



Article 15. Resolució d'incidències

1. L'incompliment dels requisits i terminis establits en la resolució, la insuficient justificació de les despeses efectivament realitzades i la concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida. Aquests criteris resultaran aplicables per a determinar la quantitat que finalment haja de percebre la persona o entitat beneficiària i hauran de respondre al principi de proporcionalitat.

2. L'incompliment per la persona o entitat beneficiària de qualsevol dels requisits, condicions i altres circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció, la variació de la finalitat de l'actuació o la falta de justificació de la realització del projecte, podrà donar lloc a la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les ajudes percebudes i els interessos de demora des del moment de pagament de la mateixa sobre la base del que es disposa en el títol II de Llei 38/2003, general de subvencions. De conformitat amb aquesta normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà entre altres efectes la impossibilitat de ser beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.

3. Es delega en les persones que exerceixen la direcció d'àrea –o si escau, departament o servei– de l'IVACE competents per a la gestió de les ajudes– la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió; la resolució relativa a les possibles minoracions o revocacions de les subvencions concedides es delega en la Direcció General de l'IVACE.



Article 16. Difusió i publicitat

Per a complir amb les obligacions de difusió i publicitat, la beneficiària deurà:

a) Complir amb els requisits que figuren en el Manual d'Imatge del Programa, que estarà disponible en la web de l'IDAE i en la de l'IVACE.

b) Incloure en tots els documents i accions d'informació i comunicació relacionats amb el projecte subvencionat (així, en informes, escrits, presentacions, publicacions esdeveniments, documentació de reunions, etc.) el logotip del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, el de l'IDAE i el logotip d'IVACE disponibles en la web de l'IVACE.

c) Durant l'execució de l'actuació:

– Haurà d'incorporar en la seua pàgina web (en cas que dispose) una breu descripció de l'actuació subvencionada, de manera proporcionada al nivell de suport prestat, amb els seus objectius i resultats, destacant el suport financer obtingut.

– Col·locar un cartell informatiu en un lloc ben visible per al públic, amb breu informació sobre el projecte -d'una grandària mínima A3– en el qual esmentarà l'ajuda financera de l'IVACE, del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic i l'IDAE, segons model disponible en la pàgina web d'IVACE.

d) Conservar constància gràfica, documental o digital de les obligacions recollides en el present article per a la seua posada a la disposició de l'IVACE en el moment de la justificació del projecte, o de qualsevol òrgan de control que la requerisca.



Article 17. Transparència i prevenció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:



a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web –o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la següent informació:

– Contractes subscrits amb una Administració pública, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.

– Convenis amb l'Administració pública subscrits, fent esment a les parts, l'objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

Les entitats beneficiàries de caràcter públic hauran d'acreditar haver complit amb la legislació bàsica sobre transparència, aportant una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mig electrònic de finalitat similar– en la qual aparega les subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les persones i entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra Administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinguera coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes establides en la present convocatòria podria posar-los en coneixement a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta la Direcció General de l'IVACE a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, podrà interposar-se en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'IVACE, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime oportú.



València, 5 de juny de 2021.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web