Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de juny de 2021, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, per la qual es convoquen places en les residències juvenils de l'Institut Valencià de la Joventut per al curs 2021/2022 per a joves. [2021/6464]

(DOGV núm. 9105 de 11.06.2021) Ref. Base de dades 005813/2021




L'article 49.1.25 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana atribueix a la Generalitat competències exclusives en matèria de joventut.

La Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut (d'ara en avant, Llei de joventut), té com a finalitat garantir que els i les joves puguen definir i construir el seu projecte vital, individual i col·lectiu, en igualtat d'oportunitats. Així mateix, aquesta regulació persegueix garantir la participació i la corresponsabilitat de les persones joves en la presa de decisions, i fomentar al màxim els espais de trobada i de debat.

Dins dels serveis a la joventut que ofereix l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) es troben les residències juvenils. En concret, en l'article 42 de la Llei de joventut, les residències juvenils es defineixen com un recurs i un servei per a la joventut.

Els articles 68 i 69 del Decret 86/2015, de 5 de juny, del Consell, que desplega reglamentàriament la Llei de joventut, pels quals s'estableixen les normes reguladores del funcionament de les residències juvenils de la Generalitat, assenyalen que cada any es realitzarà la convocatòria d'adjudicació de places per a les residències juvenils.

Amb la finalitat d'afavorir les possibilitats d'allotjament i manutenció de joves que, per raó d'estudis o per a dur a terme activitats esportives, culturals o d'índole similar, han de desplaçar-se fora del seu domicili particular, l'Institut Valencià de la Joventut convoca anualment places per a joves, d'acord amb el que es preveu en l'article 69.2 del Decret 86/2015, de 5 de juny del Consell, que desplega reglamentàriament la Llei de Joventut, per a l'estada en les seues residències juvenils durant el curs acadèmic 2021/2022.

D'altra banda, el passat 25 d'octubre de 2020 va entrar en vigor el Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre, pel qual es declara l'estat d'alarma per a contindre la propagació d'infeccions causades pel SARS-CoV-2.

La vigència d'aquest estat d'alarma va ser prorrogada fins a les 00.00 hores del dia 9 de maig de 2021 en virtut del Reial decret 956/2020, de 3 de novembre, pel qual es prorroga l'estat d'alarma declarat per l'esmentat Reial decret 926/2020, de 25 d'octubre.

No obstant això, atés que la pandèmia sanitària que va provocar la declaració de l'esmentat estat d'alarma encara continua afectant la població, es fa necessari continuar mantenint algunes de les mesures sanitàries adoptades durant aquesta i que irremeiablement afecten el règim i funcionament de les residències juvenils de l'IVAJ.

En virtut de tot això i fent ús de les facultats que l'article 11 de la Llei de joventut confereix al director general de l'Institut Valencià de la Joventut, resolc:



Primer

Convocar places en les residències juvenils de l'Institut Valencià de la Joventut per al curs acadèmic 2021/2022, per a joves estudiants i joves que duguen a terme alguna activitat esportiva, cultural o d'índole similar.



Segon

Aprovar les bases que regiran la convocatòria, que s'inclouen com a annex I d'aquesta resolució.



Tercer

Aprovar el corresponent model normalitzat de sol·licitud, inclòs com a annex II.



Quart

El director general de l'IVAJ adoptarà les mesures i instruccions necessàries per al desenvolupament i aplicació d'aquesta resolució.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), o bé, directament, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de publicar-se en el DOGV. Tot això d'acord amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i sense perjudici que les persones interessades puguen interposar qualsevol altre recurs que consideren oportú.



València, 8 de juny de 2021.– El director general de l'IVAJ: Jesús Martí Nadal.







ANNEX I

Bases



Primera. Objecte de la convocatòria

Es convoquen places de residents per a joves estudiants i per a joves que duguen a terme alguna activitat esportiva, cultural o d'índole similar, en les residències juvenils de l'Institut Valencià de la Joventut, d'ara en avant IVAJ, per al curs acadèmic 2021/2022, d'acord amb les condicions següents:

1.1. El programa oferit consistirà en allotjament i pensió alimentària completa. La pensió alimentària completa constarà de desdejuni, dinar i sopar. L'allotjament es realitzarà d'acord amb les condicions particulars de cada residència.

1.2. A l'efecte d'aquesta convocatòria, tant per als estudis universitaris com per als no universitaris, es considerarà curs acadèmic lectiu el que en el seu moment fixen la universitat corresponent i la conselleria competent en matèria d'educació.

1.3. La plaça que s'obtinga s'estendrà fins a la finalització dels estudis oficials.

1.4. A l'efecte d'aquesta convocatòria, es considerarà cap de setmana des de la vesprada del divendres fins a la nit del diumenge.

1.5. El preu mensual establit no inclou el servei d'alimentació durant els caps de setmana, des del sopar del divendres fins al sopar del diumenge, en les residències juvenils Mare de Déu del Lledó i Sant Crist de la Mar, però sí l'allotjament.

1.6. No obstant això, si la residència poguera prestar aquests serveis, els preus a aplicar serien els següents:

Desdejuni: 1,00 €.

Dinar: 4,00 €.

Sopar: 3,00 €

1.7. La Residència Juvenil Mare de Déu del Lledó romandrà tancada durant les festes locals de la Magdalena, de Castelló de la Plana, i no prestarà cap servei d'allotjament ni d'alimentació.

1.8. Les residències juvenils romandran tancades durant les vacances escolars de Nadal i de Setmana Santa i, durant aquests períodes, es podrà sol·licitar a les persones residents que retiren les seues pertinences de les habitacions. No obstant això, en les residències La Florida i Sant Crist de la Mar, la direcció podrà autoritzar la permanència de les persones residents que ho sol·liciten.

1.9. El nombre de places convocades per al curs acadèmic 2021/2022 en les residències juvenils de la Generalitat són les següents:

– Residència Juvenil Mare de Déu del Lledó: 19 places en habitacions dobles, temporalment d'ús individual, i bany compartit cada dues habitacions. L'ús d'aquestes habitacions passarà a ser doble amb caràcter general quan ho permeta l'actual situació sanitària.

– Residència Juvenil Sant Crist de la Mar: 21 places en habitacions dobles.

– Residència Juvenil Universitària La Florida: 46 places en habitacions individuals amb bany.

Les places vacants que es puguen produir durant la instrucció del procediment s'incorporaran a les places convocades.





Segona. Persones beneficiàries i requisits

2.1. Podran ser beneficiàries d'aquestes places:

a) Joves que cursen estudis conduents a títols oficials impartits per les universitats de la Comunitat Valenciana.

b) Joves que cursen cicles formatius o ensenyaments artístics, Ensenyament Secundari, batxillerats o estudis universitaris.

c) Joves d'altres nacionalitats diferents de l'espanyola que participen en accions o programes europeus o altres programes de cooperació internacional.

d) Joves que duguen a terme alguna activitat esportiva, cultural o d'índole similar.

2.2. Les persones que sol·liciten una plaça en alguna de les residències juvenils objecte d'aquesta convocatòria hauran de tindre entre 14 i 30 anys, ambdós inclusivament, en el termini de presentació de la sol·licitud.

2.3. No podran participar en la convocatòria antigues persones residents a les quals s'haja revocat la plaça en algun moment per alguna de les causes següents:

– Organització o participació en actes en els quals es va alterar l'ordre o la bona convivència en la residència juvenil.

– Participació en actes en els quals es va atemptar contra els béns de la residència.

– Participació en actes en els quals es va menysprear la dignitat o la intimitat d'altres persones.



Tercera. Adjudicació de les places i llista d'espera

3.1. Per a l'adjudicació de les places, una vegada ordenades les sol·licituds per la data del registre d'entrada, es tindran en compte els criteris següents i per aquest ordre de prelació:

a) Que residisquen a la Comunitat Valenciana. No serà admissible a aquest efecte com a acreditació de la residència a la Comunitat Valenciana l'empadronament en la residència d'estudiants.

b) Que estiguen cursant estudis universitaris,

c) Que estiguen cursant la resta d'estudis previstos en aquesta convocatòria,

d) Que duguen a terme alguna activitat esportiva, cultural o d'índole similar.

3.2. Si en alguna residència el nombre de persones sol·licitants excedeix el nombre de places oferides, se'n farà una selecció d'acord amb el barem previst en aquesta convocatòria.

3.3. Llista d'espera. Estarà formada per les sol·licituds presentades dins del termini, que reunisquen els requisits i que no hagen obtingut plaça en la primera adjudicació.

3.4. En cas d'empat en la puntuació total, tant en les sol·licituds que obtinguen plaça com en les sol·licituds de la llista d'espera, prevaldrà, per a desempatar i per aquest ordre, la puntuació dels factors següents:



a) dificultats d'escolarització a causa de la distància del domicili familiar al centre d'estudis;

b) valoració acadèmica;

c) condició d'orfandat absoluta;

d) situació de desocupació o atur laboral de tots els membres de la unitat familiar;

e) situació de víctima de violència de gènere;

f) situació de família monoparental;

g) situació de família nombrosa;

h) condició de resident en el curs anterior, fora de convocatòria;

i) existència de germans o germanes matriculats en la residència sol·licitada.

Quan l'empat persistisca, es resoldrà mitjançant l'ordre alfabètic dels cognoms; la lletra d'inici des de la qual es comptarà per al desempat serà la que establisca la resolució de la conselleria competent en funció pública per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants a les proves selectives corresponents a l'últim any en què es va establir lletra per a aquest fi.

3.5. En el cas que existisquen places vacants abans de l'inici o durant el curs acadèmic, una vegada esgotada la llista d'espera:

a) Les residències juvenils podran admetre joves estudiants o que preveuen realitzar algun tipus d'activitat de caràcter acadèmic, o alguna activitat esportiva juvenil o relacionada amb temes de joventut, i que no hagueren sol·licitat plaça en el marc d'aquesta convocatòria, o que l'hagueren sol·licitada fora de termini. Les persones residents així admeses, sempre que es mantinguen les condicions que els van servir per a ser admeses, conservaran la plaça fins a la finalització del corresponent curs i, si volen continuar en la residència juvenil, hauran de participar en la següent convocatòria de places.

b) En el supòsit de no reunir el requisit de l'edat, també es podran admetre, encara que s'aplicaran les condicions establides en la Resolució de 9 d'agost de 2012, del director general de l'Institut Valencià de la Joventut, per la qual es determinen les tarifes, els preus i el procediment de contractació per a la reserva i utilització de les instal·lacions juvenils pròpies, o, si és el cas, els que establisca la posterior normativa.



3.6. Només s'adjudicarà una plaça per persona.



Quarta. Sol·licituds i termini de presentació

4.1. Cada persona sol·licitant haurà de presentar, degudament emplenat, un imprés de sol·licitud, segons el model que figura en l'annex II.

4.2. El model de sol·licitud previst en l'annex II es podrà descarregar des del portal de l'IVAJ següent: https://ivaj.gva.es/va/residencies



4.3. Les sol·licituds es presentaran preferentment en el Registre electrònic de l'IVAJ:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=215&version=amp

4.4. En el cas d'optar per presentar les sol·licituds de manera presencial, hauran de fer-ho preferentment i amb cita prèvia en els registres de l'IVAJ, al carrer de Colom, número 60, 46004, o al carrer de l'Hospital, número 11, 46001, de València; en els de les unitats territorials de l'IVAJ d'Alacant, Rambla de Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant, o de Castelló, carrer d'Orfebres Santalínea, 2, 12005 Castelló de la Plana; en les residències juvenils o en qualsevol dels llocs i mitjans que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015.

4.5. L'imprés haurà d'emplenar-lo i signar-lo la persona interessada, i, en el cas de menors d'edat, serà el pare, la mare o el tutor o tutora.



4.6. La persona interessada podrà autoritzar l'IVAJ a efectuar la comprovació de les dades de residència i identitat del sol·licitant a través de la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (d'ara en avant, PAI) de Residència i Identitat, així com d'altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, en compliment de la Llei 11/2007 i el Pla de simplificació i reducció de càrregues administratives de la Generalitat Valenciana, i el seu sector públic, aprovat mitjançant el Decret 165/2010, de 8 d'octubre de 2010, i publicat en el DOGV, el 14 d'octubre de 2010.

4.7. Si de la comprovació efectuada resulta alguna discordança amb les dades facilitades per la persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar totes les actuacions que siguen necessàries per a la seua verificació.

La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en les dades de la sol·licitud, així com en els documents de què s'acompanya, determinaran la impossibilitat de continuar el procediment i, per tant, la inadmissió del sol·licitant. Tot això, sense perjudici d'iniciar les accions pertinents per a exigir les responsabilitats, tant administratives com civils o penals, que pogueren derivar-se d'aquesta actuació, segons l'article 6.3 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

4.8. En cas d'enviament per correu certificat, la presentació de la documentació en l'oficina de correus corresponent haurà de fer-se d'acord amb el que es disposa en l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, en un sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a l'IVAJ siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella en la qual tinga entrada en el Registre de l'IVAJ.

4.9. El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana fins al 6 de juliol de 2021.



Cinquena. Documentació

5.1. La persona interessada haurà de presentar la sol·licitud, degudament emplenada i signada, segons el model oficial que figura en l'annex II, preferentment de forma telemàtica.

Si la persona sol·licitant o, en el cas dels menors d'edat, el pare, la mare o el tutor o tutora, no presta el seu consentiment per a efectuar les comprovacions de les dades d'identitat i de residència a través de la PAI, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 165/2010, o si, per altres causes, no és possible obtindre aquestes dades a través de l'esmentat sistema, haurà d'aportar la documentació requerida següent:

a) En cas de ser de nacionalitat espanyola: document nacional d'identitat (DNI).

b) En cas de tindre la ciutadania en un estat membre de la Unió Europea o que forma part de l'Espai Econòmic Europeu: certificat d'inscripció en el Registre central d'estrangers o, si és el cas, certificat del dret a residir amb caràcter permanent. En els dos casos haurà d'aportar-se passaport o DNI.

c) Les persones que no es troben en cap dels supòsits anteriors: targeta d'identificació d'estranger.

d) Document acreditatiu d'empadronament o de residència. No serà vàlid el certificat d'empadronament en la residència d'estudiants.



Tota la documentació que es presente haurà de ser vàlida i estar en vigor. En el cas que hi haja algun document caducat, serà necessari presentar-ne una còpia juntament amb el resguard d'haver-ne sol·licitat la renovació.

Tots els documents a què es refereix aquesta base aportats per les persones sol·licitants i expedits a l'estranger hauran d'ajustar-se als requisits següents:

1. Hauran de ser oficials i estar expedits per les autoritats competents per a això, d'acord amb l'ordenament jurídic del país corresponent.



2. Hauran de presentar-se legalitzats per via diplomàtica o, si és el cas, mitjançant la postil·la del Conveni de la Haia. Aquest requisit no s'exigirà als documents expedits en els estats membres de la Unió Europea, o signataris de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, per les autoritats competents d'aquests estats.

3. Hauran d'anar acompanyats, si és el cas, de la seua corresponent traducció oficial al castellà.

Tota la documentació indicada en els apartats anteriors que no siga original haurà de ser compulsada. En cas contrari, es tindrà per no presentada, amb el requeriment previ de la seua esmena, d'acord amb el que s'estableix en la base setena d'aquesta resolució.

5.2. Documentació complementària a l'efecte de baremació:

a) Document acreditatiu de les notes obtingudes en el curs acadèmic 2020/2021, expedit per la secretaria del centre docent en què s'hagueren cursat aquests estudis, i només en el cas de no haver cursat estudis durant l'esmentat any acadèmic, una declaració responsable de no haver cursat estudis el curs acadèmic anterior, així com un document acreditatiu de les notes obtingudes l'últim any en què es van realitzar estudis, expedit per la secretaria del centre docent en què s'hagueren cursat.



b) Memòria descriptiva de l'activitat esportiva, cultural o d'índole similar, si és el cas.

c) Situacions socioeconòmiques:

1. condició d'orfandat absoluta

2. situació de desocupació o atur laboral de tots els membres de la unitat familiar

3. víctima de violència de gènere

4. família acollidora

5. família monoparental

6. família nombrosa

7. condició de resident durant el curs anterior, fora de convocatòria



8. existència de germans matriculats en la residència sol·licitada.

5.3. Per a acreditar les condicions indicades en la base 5.2, apartats c.5 i c.6, podran autoritzar l'IVAJ a consultar les dades.

5.4. Per a acreditar les condicions indicades en la base 5.2, apartats c,1, c.2, c.3 i c.4, podran fer-ho mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica.

5.5. Quant a la justificació de la condició de resident i l'existència de germans o germanes matriculats en la residència sol·licitada, serà la direcció de cada residència la que emeta un certificat sobre aquest tema.

Si no s'autoritza la consulta o no s'aporta la documentació complementària assenyalada en l'apartat 5.2, no es tindrà en compte a l'efecte de baremació en aquesta convocatòria.

Sisena. Criteris de baremació

6.1. Valoració de dificultats d'escolarització

Dificultats d'escolarització per raó de la distància entre el domicili de residència de la persona sol·licitant i la ubicació del centre escolar o universitari on cursarà els estudis sol·licitats, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb la següent distribució:

Més de 100 km 10 punts

De 81 a 100 km 8 punts

De 66 a 80 km 6 punts

De 51 a 65 km 4 punts

De 36 a 50 km 2 punts

De 20 a 35 km 1 punt



6.2. Valoració acadèmica

6.2.1. Pel criteri acadèmic es podrà obtindre fins a un màxim de 18 punts, d'acord amb el següent barem:

a) Nota mitjana de 0 a 0,99 punts 0 punts

b) Nota mitjana d'1 a 1,99 punts 2 punts

c) Nota mitjana de 2 a 2,99 punts 4 punts

d) Nota mitjana de 3 a 3,99 punts 6 punts

e) Nota mitjana de 4 a 4,99 punts 8 punts

f) Nota mitjana de 5 a 5,99 punts 10 punts

g) Nota mitjana de 6 a 6,99 punts 12 punts

h) Nota mitjana de 7 a 7,99 punts 14 punts

i) Nota mitjana de 8 a 8,99 punts 16 punts

j) Nota mitjana de 9 a 10 punts 18 punts



6.2.2. L'aplicació del barem es farà en la forma indicada a continuació:

a) Per al càlcul de la nota mitjana en els estudis organitzats per assignatures, es dividirà la suma aritmètica de les notes obtingudes pel nombre de les assignatures cursades. A aquest efecte, es computarà com a definitiva la nota més alta obtinguda en cada assignatura entre les convocatòries ordinàries i extraordinàries del curs acadèmic 2020/2021, i només en el cas de no haver cursat estudis durant l'esmentat any acadèmic, les notes obtingudes en l'últim any en què es van realitzar estudis.



b) Les qualificacions obtingudes en les proves d'accés a la universitat no seran tingudes en compte per al càlcul de la nota mitjana.

c) En els ensenyaments mitjans en els quals existisca legalment qualificació global per curs, el barem s'aplicarà directament a aquesta qualificació.

d) Per al càlcul de la nota mitjana en el cas de plans d'estudi estructurats en crèdits, es ponderarà en funció del nombre de crèdits que integra cada assignatura, d'acord amb la següent fórmula:



P x Nca

V =  ------------

NCt



V = valor resultant de la ponderació de la nota mitjana obtinguda en cada assignatura

P = qualificació numèrica de cada assignatura

Nca = nombre de crèdits que integren l'assignatura

NCt = nombre de crèdits matriculats en el curs acadèmic que es barema

Els valors resultants de l'aplicació d'aquesta fórmula se sumaran, i el resultat serà la nota mitjana final.

e) Les qualificacions acadèmiques no numèriques equivaldran a les següents qualificacions numèriques:

– Matrícula d'honor: 10 punts

– Excel·lent: 9 punts

– Notable: 8 punts

– Bé: 6 punts

– -Suficient o apte: 5 punts

– Insuficient o no apte: 2 punts

– Molt deficient o no presentat: 0 punts

6.3. Memòria descriptiva de l'activitat a dur a terme. Es valorarà fins a un màxim de 18 punts, d'acord amb el barem següent:

a) Caràcter innovador del projecte, fins a 6 punts.

b) Objectius, fins a 6 punts.

c) Programa d'activitats, fins a 6 punts.

6.4. Altres criteris complementaris:

a) Orfandat absoluta, 3 punts

b) Desocupació o atur laboral de tots els membres de la unitat familiar, 3 punts

c) Víctima de violència de gènere, 3 punts

d) Família d'acolliment, 3 punts

e) Família monoparental, 3 punts

f) Família nombrosa, 3 punts

g) Condició de resident fora de la convocatòria, 1 punt

h) Germans o germanes matriculats en la residència sol·licitada, 1 punt



Setena. Instrucció del procediment

7.1. La instrucció del procediment correspondrà a les unitats territorials de l'IVAJ de Castelló i d'Alacant, i al Servei d'Instal·lacions i Activitats de l'IVAJ, que podran sol·licitar a la persona sol·licitant l'aportació addicional de tots els documents o dades aclaridores que s'estimen necessaris per a l'examen de la sol·licitud presentada.

7.2. Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits o no porta adjunta la documentació que, d'acord amb aquesta resolució, s'especifica en la base 5.1, de conformitat amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, i d'acord amb el que es preveu en els articles 43 i 45 de l'esmentada llei, aquesta circumstància es farà pública en els taulers oficials d'anuncis dels serveis centrals, de les unitats territorials de l'IVAJ, i de les residències juvenils adscrites a aquest, i també a través de la web de l'IVAJ https://ivaj.gva.es/va/residencies, perquè, en el termini de deu dies, comptats a partir de l'endemà de la notificació, s'esmene la falta o s'acompanye dels documents preceptius i la resta de documentació voluntària a l'efecte de baremació. Si no es produeix aquesta esmena en el termini esmentat, s'entendrà que la persona interessada ha desistit de la seua petició i es procedirà a arxivar la seua sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015. El que s'ha indicat en aquest punt només afecta la no esmena dels documents requerits assenyalats en la base 5.1.

D'altra banda, si no es produeix l'aportació de la documentació complementària assenyalada en la base 5.2, no es tindrà en compte a l'efecte de baremació en aquesta convocatòria.



Huitena. Comissió avaluadora

8.1. La comissió avaluadora per a l'estudi i valoració de les sol·licituds presentades estarà integrada per les següents persones membres al servei de la Generalitat, adscrites a l'IVAJ:

Presidència: la persona titular de la Subdirecció de l'IVAJ o persona substituta.

Vocalies:

– Direcció de la Unitat Territorial de Castelló de l'IVAJ o persona substituta.

– Direcció de la Unitat Territorial d'Alacant de l'IVAJ o persona substituta.

– Responsable del Servei d'Instal·lacions i Activitats de l'IVAJ o persona substituta.

– Una persona del Servei d'Instal·lacions i Activitats de l'IVAJ o persona substituta.

Secretaria: un tècnic o tècnica de l'IVAJ.

8.2. El funcionament de la comissió avaluadora s'ajustarà a les normes contingudes en els articles del 15 al 18 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8.3. A fi de facilitar l'anàlisi de les sol·licituds presentades, la comissió avaluadora podrà sol·licitar a les persones sol·licitants la informació addicional que considere necessària.

8.4. La comissió avaluadora redactarà una proposta provisional de resolució que contindrà la relació nominal de persones excloses de la convocatòria, amb la causa d'exclusió; la relació nominal de sol·licitants que han obtingut plaça, si és el cas, ordenada d'acord amb els criteris establits i el barem recollit en la base sisena, on s'expresse la puntuació total obtinguda i la relació de persones en llista d'espera. Així mateix, es publicarà la llista de les persones que han desistit de la seua sol·licitud, així com la de les renúncies produïdes. Aquestes relacions es faran públiques en les seus de l'IVAJ de València, en les unitats territorials de l'IVAJ d'Alacant i de Castelló, i també en la web de l'IVAJ https://ivaj.gva.es/va/residencies, i s'obrirà un període de 10 dies hàbils per a presentar qualsevol al·legació. Transcorregut aquest termini, la comissió avaluadora elevarà una proposta de resolució al director general de l'IVAJ. Les al·legacions s'entendran resoltes amb la publicació de la resolució d'adjudicació de places.



Novena. Resolució de la convocatòria

9.1. El director general de l'IVAJ, en vista de la proposta de la comissió avaluadora, resoldrà la convocatòria. En el procediment, en tot cas, hauran de quedar acreditats els fonaments de la resolució que s'adopte.

9.2. El termini màxim de resolució serà de tres mesos, comptats a partir de l'endemà del dia en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds. Si, després d'haver transcorregut aquest termini, no s'ha dictat una resolució expressa, les sol·licituds presentades podran entendre's desestimades, sense perjudici de l'obligació de resoldre establida en l'article 21 de la Llei 39/2015.

9.3. La resolució de la convocatòria es publicarà en el DOGV als efectes previstos en l'article 45 de la Llei 39/2015, i es farà pública en els serveis centrals i en les unitats territorials de l'IVAJ, així com en les residències juvenils adscrites a aquest, i a través de la web de l'IVAJ http://www.ivaj.es/residencies.



Desena. Obligacions de les persones beneficiàries

10.1. Les persones admeses en les residències es comprometen a romandre en aquesta durant tot el curs acadèmic lectiu que, en el seu moment, fixen la universitat corresponent i la conselleria competent en matèria d'educació, o fins a acabar el projecte de l'activitat presentada.



10.2. Quota:

a) Les persones seleccionades hauran d'abonar mensualment el preu establit en el punt 1 de l'annex del Decret 128/2012, de 3 d'agost, del Consell, pel qual es modifica el Decret 209/2001, de 18 de desembre, mitjançant el qual es fixa el règim i les quanties dels preus públics a percebre per l'IVAJ, publicat el 6 d'agost de 2012 en el DOGV número 6834, en la Correcció d'errades del Decret 128/2012, de 3 d'agost, del Consell, pel qual es modifica el Decret 209/2001, de 18 de desembre (DOGV 6839, 13.08.2012), i, si és el cas, en el que establisca la posterior normativa d'actualització.

b) Per al curs 2021/2022, els preus establits són:



Residències Preus/mes/persona

Habitació individual Habitació doble

Residència Juvenil La Florida, d'Alacant 463,50 € –

Residència Juvenil Mare de Déu del Lledó, de Castelló de la Plana 450,00 € 408,00 €

Residència Juvenil Sant Crist de la Mar, de Benicarló – - 306,00 €





En la residència Mare de Déu del Lledó de Castelló de la Plana, quan la situació sanitària ho permeta, les habitacions que són dobles i s'han estat utilitzant de manera individual tornaran a ser utilitzades com a dobles, i la resta d'habitacions que es queden definitivament com d'ús individual hauran de passar a pagar el preu corresponent a l'habitació individual.

c) El preu s'abonarà en pagaments mensuals, que s'hauran de liquidar dins dels cinc primers dies del mes corresponent, excepte els dies del mes de setembre, que s'abonaran en la mensualitat d'octubre. L'obligació del pagament del resident correspondrà a tot el període lectiu escolar oficial del seu nivell d'estudis o del període previst en el projecte que es desenvoluparà.

d) Quan l'inici no coincidisca amb el primer dia del mes, les persones residents abonaran, d'aquest mes inicial, només els dies compresos dins del calendari escolar oficial corresponent al seu nivell d'estudis, i el preu de cada dia serà el resultat de dividir la quota mensual entre 30 dies. Per a l'últim mes del curs, s'aplicarà el mateix criteri.



Les persones interessades que obtinguen plaça una vegada iniciat el curs acadèmic abonaran, en el primer mes d'estada, la part proporcional que corresponga als dies que utilitzen la residència en els casos en què no coincidisca amb un mes natural complet.

e) Les persones interessades que abandonen la residència durant el curs escolar sense finalitzar els estudis o l'activitat prevista abonaran la part corresponent als dies de permanència en la residència del mes en què es produïsca l'abandó i, a més, perdran la fiança.

Les persones interessades que abandonen la residència una vegada finalitzat el curs escolar, però que desitgen allotjar-se en aquesta per a la realització d'exàmens oficials, o de qualsevol activitat relacionada amb el projecte presentat, hauran de formalitzar la corresponent reserva i abonar el preu d'alberguista, conforme al que es preveu en la normativa de preus vigents en la Resolució 9 d'agost de 2012 (DOGV 6846, 23.08.2012), o, si és el cas, el que establisca la posterior normativa d'actualització.

Així mateix, les persones residents que no abandonen la residència una vegada finalitzat el curs escolar i que desitgen allotjar-se en aquesta per a la realització d'exàmens oficials o d'activitats relacionades amb el projecte presentat continuaran tenint la consideració de residents.



f) En el moment de formalitzar la inscripció, la persona resident realitzarà un pagament de la quantitat equivalent a una quota mensual en concepte de fiança.

g) La quantitat ingressada com a fiança respondrà per l'abandó de la residència sense finalitzar els estudis o l'activitat prevista, així com per les obligacions de quotes mensuals no abonades, per despeses no satisfetes i per danys o desperfectes ocasionats i no reparats. Tot això, sense perjudici –en cas que les obligacions, danys o desperfectes siguen d'un import superior a la fiança– de la reclamació per la diferència fins a arribar al total de l'import d'aquests.

h) La quantitat ingressada com a fiança es retornarà en finalitzar la seua estada en la residència, excepte les retencions que puguen deduir-se per l'aplicació del paràgraf anterior.

10.3. En els supòsits d'abandó de la residència per motius acadèmics, com ara la participació en programes d'intercanvi d'estudiants, pràctiques que hagen de realitzar-se en altres localitats i altres situacions assimilables, la persona resident podrà conservar, amb la sol·licitud prèvia, la seua plaça en la residència. En aquests supòsits la persona resident no abonarà la quota durant el període que no romanga en la residència, però no se li tornarà la fiança. La seua no reincorporació, en finalitzar el període sol·licitat d'absència de la residència per motius acadèmics, comportarà la pèrdua de la fiança.

10.4. Davant de la falta de pagament de dos mesos o de l'incompliment reiterat del termini de pagament, s'iniciarà l'oportú procediment de requeriment i, si pertoca, la revocació de la plaça de persona resident.

10.5. Les quantitats que les entitats bancàries cobren a l'IVAJ pels rebuts retornats a la residència hauran de ser abonades per la persona resident.

10.6. Les quantitats que s'han d'abonar per als cursos successius fins a finalitzar la seua estada en la residència seran les que es determine en la convocatòria anual de places, d'acord amb la normativa vigent de preus públics aplicable per a les activitats i serveis que presta l'IVAJ.

10.7. Formalització de la inscripció i documentació

Les persones sol·licitants que obtinguen plaça en el marc d'aquesta convocatòria hauran de formalitzar la inscripció en la secretaria de la residència en la qual se'ls haja adjudicat la plaça o en la Unitat Territorial de l'IVAJ de Castelló en el cas de la residència Mare de Déu del Lledó, des del dia 19 d'agost fins a les 14.30 hores del dia 30 d'agost de 2021, i aportaran la documentació següent:

– Dues fotografies de grandària de carnet.

– Una fotocòpia de la cartilla o targeta sanitària de la Seguretat Social, o de qualsevol altre document que justifique cobertura mèdica i sanitària.

– El justificant de l'ingrés de la fiança.

L'efectivitat de la resolució d'adjudicació de places quedarà condicionada al compliment del que s'ha indicat en l'apartat anterior. Si en els terminis indicats no es formalitza la inscripció en la secretaria corresponent mitjançant l'aportació d'aquesta documentació, el secretari general de l'IVAJ dictarà l'oportuna resolució, d'acord amb el que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015, en la qual es declare l'incompliment d'aquestes obligacions i els efectes corresponents. La plaça que deixa vacant podrà adjudicar-se d'acord amb els criteris establits en aquesta convocatòria.

10.8. La persona admesa haurà de matricular-se en el centre docent declarat en el formulari de sol·licitud de plaça, i també realitzar els estudis del nivell igualment declarat en l'esmentada sol·licitud, o dur a terme el projecte de les activitats esportives, culturals o d'índole similar que haja presentat. En el cas de residents estudiants, abans del 15 de novembre de 2021 hauran de presentar el certificat de matrícula o un document acreditatiu de la matrícula realitzada per al curs 2021/2022.



10.9. La persona admesa haurà de signar un document en el qual conste que es compromet a respectar les normes reguladores de les residències juvenils, i especialment, les mesures i recomanacions higièniques i sanitàries establides o que es puguen establir al llarg del curs per a evitar el contagi de la COVID-19. En el cas de residents menors d'edat, aquest document haurà de ser signat pel pare, la mare o tutor o tutora. La negativa a signar aquest document podrà donar lloc al corresponent procediment de revocació de la plaça concedida.

10.10. En el moment de la incorporació a la residència, les persones residents hauran d'entregar una declaració responsable on manifesten que no pateixen ni han patit en els últims 14 dies símptomes relacionats amb la COVID-19, que estarà signada directament per elles, o pel seu pare o mare o tutor o tutora en el cas de ser menors d'edat.

10.11. Les persones residents admeses en una residència es comprometen al compliment de les seues obligacions acadèmiques, entre les quals figuren l'assistència a classe i l'aprofitament dels estudis. Amb aquest fi, la direcció de la residència podrà demanar a les persones residents el seu horari de classes i una còpia dels butlletins de les notes que obtinguen al llarg del curs. Als residents que no aporten els butlletins de notes en el termini que es concedisca se'ls requerirà per escrit, perquè en un termini de deu dies procedisquen a entregar-los en direcció. L'incompliment del termini de lliurament de les notes i/o de les seues obligacions acadèmiques i un rendiment acadèmic negatiu reiterat podran donar lloc al corresponent procediment de revocació de la plaça concedida.

10.12. Durant la primera quinzena del mes de maig de cada any, a l'efecte de continuïtat en la residència, les persones beneficiàries presentaran a la direcció de la residència una declaració responsable on exposen que no s'ha modificat cap dels requisits exigits per a participar en la convocatòria en què van ser admeses, i també una sol·licitud de renovació de plaça en la residència per al següent curs lectiu.

10.13. Una vegada presentada la renovació de plaça, la persona interessada es compromet a continuar en la residència el curs següent. No obstant això, en el cas que presente una sol·licitud de renúncia a la plaça abans del 15 d'agost, se li podrà retornar la fiança.



Onzena. Revocació de la plaça i anul·lació del servei

11.1. L'incompliment o alteració per la persona beneficiària dels requisits i condicions que van donar lloc a l'atorgament de la plaça, així com l'incompliment de les obligacions assenyalades en la base desena d'aquesta resolució, podran donar lloc al corresponent procediment de revocació de la plaça concedida.

11.2. Serà causa específica de revocació l'incompliment de les obligacions acadèmiques i un rendiment acadèmic negatiu reiterat, l'organització i participació en actes que alteren l'ordre o la bona convivència en la residència juvenil i els que atempten contra els béns de la residència, així com tots aquells actes que menyspreen la dignitat o la intimitat d'altres persones. També es considerarà greu l'incompliment de les mesures higièniques o sanitàries establides a cada moment per les autoritats sanitàries.

11.3. En la tramitació del procediment es garantirà, en tot cas, el dret a l'audiència de la persona interessada.

11.4. Per causes justificades i amb la comunicació prèvia a les persones residents en qüestió, amb una antelació mínima d'un mes, excepte causes de força major, l'IVAJ podrà suspendre'ls el servei de residència per un temps determinat i mentre subsistisquen les circumstàncies que van provocar la suspensió.



Dotzena. Renúncia de plaça i devolució de la quota

12.1. La sol·licitud de renúncia a la plaça es realitzarà sempre per escrit i es remetrà a l'IVAJ, o es presentarà en el Registre de la seu central de l'IVAJ a València, en les unitats territorials de l'IVAJ d'Alacant i Castelló, en les residències juvenils o en qualsevol dels llocs i mitjans que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015.

12.2. Quan les sol·licituds es presenten en una oficina de correus per a ser enviades per correu certificat, s'hauran de presentar en un sobre obert, incloent-hi una còpia perquè siga segellada i datada per la persona responsable i puga acreditar-se'n presentació.

12.3. Les sol·licituds de renúncia hauran d'indicar clarament el nom i cognoms de la persona resident, la residència juvenil de què es tracte, així com la data a partir de la qual es fa efectiva la seua renúncia.

12.4. D'acord amb el que es disposa en el Decret 103/2014, de 4 de juliol del Consell, serà procedent la devolució de l'import que corresponga quan, per causa no imputable a la persona interessada, no tinga lloc la utilització del servei o aquest no es preste.

12.5. S'entendrà o assimilarà a causa no imputable a la persona interessada estar afectada per una malaltia que li impedisca l'assistència a la residència per un període igual o superior a dos mesos, degudament justificat mitjançant un certificat mèdic oficial, emplenat i signat, o un informe hospitalari.

12.6. També s'assimilarà a causa no imputable a la persona interessada el trasllat de l'expedient acadèmic a un altre centre educatiu, la qual haurà de justificar-ho amb la documentació acreditativa de l'admissió i la matrícula en el nou centre.

12.7. El procediment de devolució de les quantitats, en els casos que siga procedent, es realitzarà d'acord amb el Decret 182/2014, de 24 d'octubre, del Consell.



Tretzena. Informació detallada sobre el tractament de dades de caràcter personal

La persona responsable del tractament de les dades recollides a través del formulari i, si és el cas, documentació que s'adjunta és l'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), amb domicili en el carrer de l'Hospital, 11, 46001 València, i adreça electrònica de contacte residencia_ivaj@gva.es i telèfon 963 108 570.

Dades de contacte de la Delegació de Protecció de Dades: dpdsectorpublico@gva.es

Base jurídica i fins del tractament: amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa contemplada en aquesta convocatòria, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a l'IVAJ, les dades personals contingudes en el formulari de sol·licitud de plaça, així com en la documentació que presenten les persones sol·licitants, seran tractades amb els següents fins:



– Recepció de les sol·licituds, verificació del compliment dels requisits, valoració i, si és el cas, adjudicació de les places d'allotjament i pensió alimentària d'acord amb les condicions i criteris establits en aquesta convocatòria.

– Dur a terme la publicació de les dades en els taulers oficials d'anuncis dels serveis centrals, de les unitats territorials de l'IVAJ i de les residències juvenils adscrites a aquest, així com a través de la web de l'IVAJ http://www.ivaj.es/residencies, d'aquelles sol·licituds que no reunisquen els requisits exigits o no porten adjunta la documentació que, d'acord amb aquesta resolució, s'especifica en la base 5.1, amb la finalitat de permetre les persones sol·licitants esmenar la falta o adjuntar-hi els documents preceptius i la resta de documentació.



– Redactar la proposta provisional de resolució, incloent-hi el següent: la relació nominal de persones excloses de la convocatòria, amb la causa d'exclusió; la relació nominal de persones sol·licitants que han obtingut plaça, expressant la puntuació total obtinguda i la relació de persones en llista d'espera.

– Redactar i publicar la llista de les persones que han desistit de la seua sol·licitud, així com la de les renúncies produïdes en les seus de l'IVAJ de València, en les unitats territorials de l'IVAJ d'Alacant i de Castelló, i també en la web de l'IVAJ http://www.ivaj.es/residencies, per a permetre la presentació d'al·legacions i resoldre-les.

– Resoldre la convocatòria i publicar la llista d'admissions i adjudicacions en el DOGV i en els serveis centrals i en les unitats territorials de l'IVAJ, així com en les residències juvenils adscrites a aquest, i a través de la web de l'IVAJ http://www.ivaj.es/residencies

– Enviar informació a les persones adjudicatàries amb informació relacionada amb la residència, així com mantindre el contacte durant la seua estada per a la gestió de qualsevol sol·licitud en relació amb les condicions de residència i serveis inclosos.

– Dur a terme el cobrament del preu establit en aquesta resolució, així com, en el seu moment, l'abonament de la fiança.

– En cas de falta de pagament, iniciar l'oportú procediment de requeriment i, si és el cas, la revocació de la plaça.

– Garantir la suspensió de la residència per causes acadèmiques reservant la plaça, amb la sol·licitud prèvia, i facilitar, si és el cas, la reincorporació.

– Dur a terme la revocació de la plaça de resident en els casos en què, de conformitat amb el que es disposa en aquesta resolució, existisca una causa per a això.

– Tramitar la renúncia de la plaça i dur a terme la devolució de l'import que corresponga quan es donen les causes previstes en aquesta resolució.

– Així mateix, si és el cas, amb base jurídica en el consentiment de les persones interessades o els seus representants legals en el cas de menors, es podran dur a terme fotos de les persones interessades per a informar i promocionar les residències de l'IVAJ, així com noves convocatòries, en plataformes de comunicació de l'IVAJ com la seua pàgina web, xarxes socials i/o fullets informatius.

Destinataris de les dades: amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivada de la normativa prevista en aquesta resolució, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a l'IVAJ, les dades personals podran ser comunicades a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (d'ara en avant, PAI) amb la finalitat d'efectuar la comprovació de les dades de residència i identitat de la persona sol·licitant, així com d'altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, a altres òrgans de l'Administració pública amb competència en la matèria, entre els quals, amb caràcter general, podrien trobar-se òrgans autonòmics, locals, estatals, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes, IGAE, Defensor del Poble i Síndic de Greuges, Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, Delegació de Protecció de Dades i altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment. Així mateix, les dades de les persones beneficiàries de les places es comunicaran a les residències a l'efecte de gestionar l'ocupació de la plaça i condicions de la pensió alimentària.



Encarregats del tractament: tercers encarregats del tractament podran tindre accés a les dades per encàrrec de l'IVAJ i/o de la Generalitat Valenciana, per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en el contracte per encàrrec de tractament.

Transferències internacionals de dades: no existeixen transferències internacionals de dades.

Necessitat de la comunicació de les dades per les persones interessades: totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud de plaça així com de la documentació vinculada són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud. Per aquest motiu, la falta de comunicació d'aquestes dades a l'IVAJ determinarà la impossibilitat de tramitar el procediment i, si és el cas, la inadmissió de la sol·licitud.

Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual se sol·liciten i pels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, i seran suprimides d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.



Drets: les persones interessades poden exercitar els seus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat. A més, si és el cas, podran retirar el consentiment atorgat respecte del tractament de dades per al tractament de la seua imatge en fotografies sense que això afecte la licitud del tractament previ a la seua retirada. L'exercici dels drets podrà dur-se a terme a través de qualsevol de les següents vies:

a) A través del tràmit electrònic segons s'indica en la guia del procediment de drets ARC

b) Enviant la petició a qualsevol de les següents adreces:

Postal: c/ Hospital, 11, 46001 València.

Electrònica: pdp_ivaj@gva.es

c) De manera presencial en les oficines administratives de l'IVAJ, aportant la sol·licitud corresponent.

L'exercici dels drets és personalíssim i requerirà la identificació inequívoca de la persona interessada, que podrà realitzar-se en els apartats b i c mitjançant una fotocòpia del seu document nacional d'identitat, o passaport o un altre document vàlid que la identifique i, si és el cas, de la persona que exercisca la representació, o mitjançant instruments electrònics equivalents; així com el document o instrument electrònic acreditatiu d'aquesta representació.

Altres drets: les persones interessades, a més, poden presentar una reclamació a Espanya davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es) i sol·licitar informació i tutela sobre l'exercici dels seus drets. Amb caràcter previ a aquesta reclamació, poden dirigir-se a la Delegació de Protecció de Dades de l'IVAJ a través de dpdsectorpublico@gva.es.



Catorzena. Normativa aplicable a les persones residents

La normativa aplicable a les persones residents admeses en el marc d'aquesta convocatòria per als cursos successius fins a finalitzar la seua estada en la residència serà la que es determine en la convocatòria anual de places.



Quinzena. Acceptació de les bases

La participació en aquesta convocatòria implica l'acceptació de les bases que la regulen.

Mapa web