Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 31 de maig de 2021 de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoquen concursos d'accés a places de cossos de funcionaris docents universitaris pel sistema d'accés lliure. [2021/6400]

(DOGV núm. 9105 de 11.06.2021) Ref. Base de dades 005777/2021




Segons el que estableix l'article 141 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i en la base 3 de la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris; aquest Rectorat, d'acord amb l'article 19.U.3.I) de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, obtinguda la corresponent autorització de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, i en execució de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2019, aprovada per Acord del Consell de Govern de 28 de març de 2019 (DOGV 10 d'abril), ha resolt convocar a concurs d'accés pel sistema d'accés lliure, les places que es relacionen en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les bases següents.





1. Règim jurídic

Aquest concurs d'accés es regirà per les bases d'aquesta convocatòria, pel que estableix la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris; l'Estatut de la Universitat d'Alacant, aprovat per Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (DOGV 09.02.2012); l'Acord de Consell de Govern de 27 de febrer de 2009, pel qual s'aprova la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris; per la instrucció de Secretaria General i del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat per la qual s'estableix l'obligatorietat d'utilitzar mitjans electrònics per a la presentació de sol·licituds, aportació de documentació, pagament de les taxes, les comunicacions, les notificacions i la resta de la tramitació en els processos de selecció de funcionaris dels cossos docents universitaris i de professorat laboral estable i, mentre dure la situació de no presencialitat motivada per la situació, l'evolució i les perspectives de la Covid-19 i així ho establisquen les Comissions de Selecció, per l'Acord de Consell de Govern de 28 de maig del 2020 pel qual s'aprova la Normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris en modalitat no presencial (BOUA de 28 de maig del 2020), i altra normativa de general aplicació.



D'acord amb el que preveu l'Acord de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, de 17 de desembre de 2013 pel qual s'aprova el II Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que:

– Hi ha infrarepresentació de les dones en la categoria de professor o professora titular d'universitat en l'àrea de Química Inorgànica



– No hi ha infrarepresentació de cap dels gèneres en la categoria de professor o professora titular d'universitat en l'àrea de Arqueologia



La Universitat d'Alacant, compromesa amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, anima especialment el col·lectiu infrarepresentat en les diferents àrees a concursar a les places d'aquesta convocatòria on hi ha aquesta infrarepresentació.

D'acord amb la Resolució de 7 de maig del 2021 (DOGV 12 de maig), a l'efecte del còmput de terminis arreplegats en aquesta convocatòria, el mes d'agost del 2021 es considerarà inhàbil.



2. Requisits de les candidates o els candidats

Per a ser admeses o admesos a aquest concurs d'accés s'hauran de reunir els requisits següents, el compliment dels quals ha d'estar referit a la data d'expiració del termini fixat per a la presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió:

2.1. Requisits generals:

2.1.1 Els recollits en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic:

a) Nacionalitat. Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'article 57 de l'esmentat Reial decret.

b) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'acompliment de les funcions o tasques corresponents.



c) Tenir complits setze anys d'edat i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver sigut separada o separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual s'haguera produït la separació o inhabilitació. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

2.1.2. Les persones aspirants que no siguen de nacionalitat espanyola hauran d'acreditar un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions.

2.1.3. Les persones aspirants que sol·liciten plaça en la qual s'establisca un requisit lingüístic, hauran d'acreditar el nivell d'aquest establit per a cada plaça.

2.1.4. Les persones aspirants hauran de complir el requisit de titulació en aquelles places en què així s'indique.

2.1.5. Les persones aspirants, si així s'indica en la plaça, hauran de complir el requisit d'habilitació o capacitació quan la possessió d'aquest siga necessària per a la realització de determinades tasques o maneig d'animals amb finalitats d'experimentació, científics i de docència.

2.2. Requisit específic:

2.2.1. Estar en possessió de l'acreditació per al cos de professors i professores titulars d'universitat d'acord amb el que estableix el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, modificat pel Reial decret 415/2015, de 29 de maig.

2.2.2. Haver finalitzat el programa Ramón i Cajal

2.2.3. Estar en possessió de la certificació I3



3. Presentació telemàtica de sol·licituds

Les persones que desitgen prendre part en el procés de selecció presentaran, en el termini de vint dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, la corresponent sol·licitud que haurà de ser emplenada a través de Seu Electrònica (https://seuelectronica.ua.es), Tràmits – Sol·licitud de places de personal docent i investigador o a través de l'adreça següent:



https://cvnet.cpd.ua.es/eadmua/tramites/iniciartramitepublico?pcodigotramite=tram_contpdilabsol

En aquesta mateixa aplicació haurà d'adjuntar-se la documentació que s'indica en la base 3.2. Haurà d'adjuntar-se escanejada en format JPG, PDF, DOCX i DOC. Es recomana una resolució de 200ppp i escaneig en blanc i negre. La grandària màxima de tota la documentació que cal adjuntar no podrà superar els 100 Mb.

Els mitjans electrònics que s'empraran en la tramitació de les sol·licituds seran els determinats en la Seu Electrònica. En «Instruccions per a emplenar i presentar la sol·licitud E-administració», que es troba disponible en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació, Accés PDI pot consultar-se tota la informació relativa al procés de presentació de sol·licituds i la resta de tràmits del procés.

La Universitat d'Alacant garantirà almenys un punt d'accés general en Registre General, en l'horari d'atenció al públic d'aquest, a través del qual es facilitarà, de manera senzilla, l'accés electrònic a la informació i serveis de la seua competència, presentació de sol·licituds i recursos o l'accés a les notificacions i comunicacions.

3.1. Taxa per drets de participació:

D'acord amb l'art. 7 de la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021 (DOGV 31.12.2021), que modifica l'art. 14.4-5 del Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes (DOGV 30.12.2017), l'import de la taxa és de 35 euros.

Podrà abonar-se directament des de l'aplicació quan es faça la sol·licitud o accedir-hi posteriorment des del seu expedient d'Administració Electrònica.

Estaran exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Hauran de presentar certificació de la Conselleria corresponent o òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial i els membres de famílies monoparentals de categoria especial. (Llei Taxes Generalitat 30.12.17). Els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 %. En els dos casos hauran de presentar còpia del títol oficial de família nombrosa o títol oficial de família monoparental.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació amb una antiguitat, almenys, de 3 mesos anterior a la data de la convocatòria. Per a gaudir de l'exempció seran requisits que no hagueren rebutjat, en el termini de què es tracte, cap oferta d'ocupació adequada ni s'hagueren negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. L'acreditació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, serà sol·licitada en l'oficina corresponent del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Pel que fa a l'acreditació de les rendes es farà mitjançant una declaració escrita del sol·licitant. Els dos documents hauran d'adjuntar-se a la sol·licitud.

Els documents acreditatius d'alguna de les situacions d'exempció de taxes arreplegades en els apartats a) a d) hauran d'adjuntar-se en l'apartat «Justificant exempció de taxes» de l'aplicació informàtica.

Si el pagament fet no es correspon amb l'import de la taxa, per a esmenar-lo caldrà fer el pagament de la taxa completa i posteriorment sol·licitar la devolució de la quantitat abonada inicialment.

3.2. Documentació que cal adjuntar en la sol·licitud

Haurà d'annexar-se en l'apartat «Documents adjunts» de l'aplicació informàtica.

a) Copia del document nacional d'identitat o en cas de persones estrangeres, del document que n'acredite la identitat, la nacionalitat i la data de naixement.

b) Copia del document justificatiu de l'acreditació d'acord amb el que estableix la base 2.2.1.

En cas de ser personal funcionari dels cossos docents universitaris, haurà de presentar document que acredite el cos i l'àrea de coneixement.



c) Còpia del document que acredite haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal

d) Còpia de la certificació I3

e) Per a l'acreditació del requisit arreplegat en la base 2.1.2, haurà d'aportar còpia del document que acredite un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions. En defecte d'això, l'acreditació d'aquest coneixement es determinarà per la comissió en el desenvolupament de la prova prevista en la base 8.3.

f) Les persones que sol·liciten plaça en la qual s'establisca un requisit específic de titulació, hauran de presentar la documentació acreditativa de complir aquest requisit.

g) Les persones que sol·liciten plaça en la qual s'establisca com a requisit específic un perfil lingüístic, hauran d'aportar còpia del document que acredite el nivell de coneixement de la llengua corresponent. Per a les places en les quals s'establisca l'ensenyament en llengua valenciana, s'aportara còpia del certificat de Capacitació Docent en Valencià de la Conselleria amb competències en matèria d'Educació; certificat de Nivell C1, Nivell Mitjà o l'equivalent homologat dels cursos de valencià de la Universitat d'Alacant, o document equivalent expedit per qualsevol altra de les universitats de l'àmbit lingüístic català, certificat de Grau Mitjà de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o document equivalent expedit per la Generalitat de Catalunya o pel Govern de les Illes Balears.

Per a les places en què s'establisca com a requisit lingüístic el coneixement d'una determinada llengua estrangera, hauran d'aportar còpia del document que acredite el nivell del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) establit per a cada plaça, segons la taula d'equivalències de certificats de llengües estrangeres de la Universitat d'Alacant que es pot consultar en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació en l'adreça següent: https://s.ua.es/B~Nw

En el cas de cursos fets pel Centre Superior d'Idiomes de la Universitat d'Alacant s'haurà d'acreditar l'equivalència d'aquests amb el nivell del MECR. Per a això, caldrà adjuntar còpia del títol amb el revers d'aquest on conste aquesta circumstància o el certificat electrònic disponible en UACloud/eAdministración /Tràmits laborals/Certificat de Formació, on s'especifica aquesta equivalència.



Les persones que hagen cursat estudis que tinguen com a llengua vehicular principal de la docència la requerida per a l'accés a la plaça, podran certificar el nivell d'idioma requerit segons s'estableix en la taula d'equivalències indicada més amunt.

Es podrà sol·licitar a la persona interessada la traducció del títol en els casos en què a causa de l'idioma siga necessari, com també un informe de l'organisme competent que acredite la llengua vehicular d'aquest, sempre que de la documentació presentada no es desprenga aquesta circumstància.

h) Les persones que sol·liciten plaça en la qual s'establisca requisit específic d'habilitació o capacitació, hauran d'aportar còpia del document que acredite aquest requisit



4. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal que consten en la sol·licitud seran tractades per la Universitat d'Alacant, en la condició de responsable i incorporades a l'activitat de tractament «109 –Convocatòries de concurs per a la provisió de places de cossos docents universitaris». La finalitat d'aquest tractament de dades personals serà la gestió i la resolució de la convocatòria. La legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió d'interès públic i en el consentiment de la persona interessada. En el marc dels tractaments esmentats, les vostres dades no seran cedides a tercers excepte obligació legal.

Podeu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, de limitació i oposició al tractament d'aquestes, com també a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les vostres dades, quan procedisquen, davant de la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la Seu Electrònica (https://seuelectronica.ua.es). Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de dades, els vostres drets i la Política de Privacitat de la Universitat d'Alacant en l'enllaç següent: https://seuelectronica.ua.es/va/privadesa.html. I la informació ampliada d'aquesta activitat de tractament en el següent enllaç: https://web.ua.es/privacidad/informacionampliada0109.pdf.



5. Informació i notificacions del procediment

5.1. D'acord amb el que preveu l'art. 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents, i també la informació d'altres actes que d'aquesta se'n deriven que requerisquen publicació, inclosos els recursos en via administrativa; substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes.

Les publicacions es faran en Seu Electrònica en «Altres documents generals» de l'expedient de la persona aspirant associada a aquesta convocatòria i, si són de manera presencial, les actuacions arreplegades en les bases 8 i 9.1, seran publicades, a més, en el tauler d'anuncis dels locals on s'haja constituït la comissió i es desenvolupen les actuacions d'aquesta. Així mateix, podran consultar-se, a títol informatiu, en la pàgina web de la Universitat d'Alacant, en el Servei de Selecció i Formació, l'adreça del qual és https://ssyf.ua.es/va/accesopdi/funcionaris/convocatories-professorat-funcionari-concurs-d-acces-promocio-interna.html

5.2. En el cas d'haver de fer alguna notificació individual es farà a través del sistema de notificació electrònica de la UA.



6. Relació de persones admeses i excloses

6.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la rectora de la Universitat d'Alacant, dictarà resolució que es publicarà segons s'arreplega en la base 5.1, en la qual constarà la relació provisional de persones admeses i excloses, i s'indicarà, en aquest cas. les causes d'exclusió.

Contra aquesta resolució les persones interessades podran presentar reclamació o esmena en el termini de cinc dies hàbils, comptadors des del següent de la publicació, que tramitaran accedint al seu expedient electrònic.

6.2. Finalitzat aquest termini, es publicarà en el mateix lloc resolució en la qual, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, s'arreplegarà la data, l'hora i el lloc (físic o virtual, segons el desenvolupament del concurs siga presencial o no presencial) de l'acte de presentació referit en la base 8. La convocatòria per a l'acte de presentació haurà d'indicar, si escau, si el desenvolupament del concurs s'ha establit en forma no presencial, el mitjà en què podran seguir-se de forma no presencial les sessions públiques i la manera en el qual les persones aspirants han de fer arribar la documentació referida en la base 8 als membres de la comissió.

Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes o, directament, recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb l'art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

6.3. No hi haurà cap devolució dels drets d'admissió a proves en els supòsits d'exclusió per causa imputable a la persona interessada.





7. Comissions del concurs d'accés

7.1. La composició de la comissió jutjadora corresponent a cada concurs, nomenada per Resolució de la Universitat d'Alacant de 31 de maig de 2021, figura en l'annex III d'aquesta convocatòria.

7.2. Els currículums dels membres titulars es publicaran en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació.

7.3. Les comissions jutjadores hauran de constituir-se en el termini màxim de 3 mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria del concurs d'accés i hauran d'ajustar-se en el seu funcionament al que estableix la base 6 i següents de la Normativa de desenvolupament d'aquesta universitat.



8. Desenvolupament del concurs

8.1. Acte de constitució. Es podrà fer de manera presencial o no presencial i la comissió fixarà els criteris específics de valoració, que hauran d'ajustar-se als criteris bàsics establits en l'art. 142.2 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i als criteris generals recollits en la base 7 de la Normativa de desenvolupament d'aquesta universitat. Es publicaran amb antelació a l'acte de presentació en Seu electrònica i, si la constitució ha sigut de manera presencial, en el tauler d'anuncis dels locals on s'haja constituït i en desenvolupe les actuacions la comissió.



8.2. Presentació. Amb caràcter previ a l'acte de presentació, d'acord amb el que indica la resolució per la qual es publica la convocatòria a aquest acte, el personal aspirant adjuntarà a través de Seu Electrònica, accedint al seu expedient, en qualsevol dels formats JPG, PDF, DOC o DOCX, la documentació següent:

· Còpia digital del Curriculum vitae, d'acord amb el model que s'inclou en la convocatòria (annex II) o al Curriculum Vitae Normalitzat (CVN).

· Còpia digital de la documentació que hi acredite fefaentment els mèrits al·legats. Només seran valorats els mèrits complits en la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds.

· Còpia digital del projecte docent i investigador.

En l'acte de presentació, que serà públic, la presidència de la comissió accedirà a la documentació que ha sigut prèviament aportada de manera telemàtica.

Si aquest acte es fa de manera presencial, el personal aspirant lliurarà també el seu historial acadèmic, docent i investigador per quintuplicat, juntament amb un exemplar de les publicacions i documents acreditatius dels mèrits adduïts i, també per quintuplicat, el projecte docent i investigador. El currículum haurà d'ajustar-se al model que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria o al currículum vitae normalitzat (CVN).

La Universitat podrà requerir en qualsevol moment els originals dels documents acreditatius del compliment dels requisits ja presentats o dels mèrits al·legats en el currículum.

En aquest mateix acte, la comissió establirà:

a) l'ordre d'actuació de les persones aspirants en les proves mitjançant sorteig públic;

b) el calendari de les proves, que tindrà lloc en el termini màxim de quinze dies naturals comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.

c) el termini fixat perquè qualsevol concursant puga examinar la documentació lliurada per la resta de concursants.

Així mateix, es comunicaran a les persones candidates totes les instruccions que siguen necessàries sobre la celebració de les proves.

Després de l'acte de presentació, la comissió farà públics en Seu Electrònica i en el tauler d'anuncis dels locals on desenvolupe les actuacions, si ha sigut de manera presencial, els acords adoptats en aquesta sessió.

En el cas que en la plaça hi haja un única persona aspirant admesa, la prova podrà començar a continuació de l'acte de presentació.

8.3. Prova.

Totes les proves es faran en sessió pública i tindran caràcter obligatori.

Quan la plaça convocada tinga un perfil lingüístic, el desenvolupament de la prova podrà fer-se d'acord amb aquest.

El desenvolupament de les proves podrà fer-se en forma no presencial tant dels integrants de la comissió de selecció com de les persones aspirants. En aquest cas, el desenvolupament del procés es farà mitjançant una videoconferència grupal en la qual tots els assistents puguen interactuar, i es garantirà que tant les exposicions orals de totes les persones aspirants, com les preguntes, aclariments i debat que sol·licite la comissió s'hi puguen fer.

Els concursos d'accés a places de professor i professora titular d'universitat constaran d'una prova dividida en dues parts. La primera part comprendrà l'exposició oral dels mèrits i historial acadèmic, docent i investigador, com també del projecte docent i investigador. El projecte docent haurà d'incloure, en tot cas, el programa d'una o diverses assignatures de matèries bàsiques o obligatòries de plans d'estudi vigents en la Universitat d'Alacant, i haurà de fer referència expressa a la planificació i els recursos docents empleats. Per al desenvolupament d'aquesta part les persones candidates disposaran d'un temps màxim de seixanta minuts. Seguidament, la comissió podrà fer preguntes, sol·licitar aclariments i debatre amb la persona concursant tots aquells aspectes que crega rellevants durant un temps màxim de noranta minuts.



La segona part de la prova, consistirà en l'exposició oral d'un dels temes continguts en el projecte docent presentat, per a la qual cosa la persona concursant proporcionarà prèviament a la presidència de la comissió una relació de tres temes dels quals, per sorteig, se'n triarà un per a ser exposat. Disposarà per a la realització d'aquesta prova d'un temps màxim de seixanta minuts. Finalitzada l'exposició, la comissió podrà fer preguntes, sol·licitar aclariments i debatre amb la persona concursant tots aquells aspectes que crega rellevants durant un temps màxim de noranta minuts.

Finalitzada la prova, la comissió o cada integrant, emetrà una valoració raonada sobre cada concursant, ajustada a cadascun dels criteris generals i específics de valoració prèviament establits, en la qual es valorarà l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador, i també les capacitats per a l'exposició i debat davant de la comissió demostrades en la prova. A la vista dels informes, la comissió farà una proposta motivada de provisió, que haurà de ser aprovada, almenys, per tres vots a favor.



9. Proposta de provisió i reclamacions

9.1. La comissió elevarà a la rectora, motivadament i amb caràcter vinculant, la proposta de provisió de la plaça, que haurà d'incloure l'avaluació de cada concursant desglossada per cadascun dels aspectes avaluats. Aquesta proposta serà publicada en Seu Electrònica i en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació.

9.2. El procés podrà concloure amb la proposta de la comissió de no proveir la plaça convocada.

9.3. El temps transcorregut entre la publicació de la convocatòria de concurs d'accés i la resolució d'aquest no podrà excedir de sis mesos.



9.4. Contra les propostes de les comissions dels concursos d'accés es podrà presentar reclamació davant de la rectora en el termini màxim de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació.

9.5. Les persones candidates proposades per a cada plaça, en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des del següent de la publicació de la proposta de provisió, hauran d'acreditar el compliment dels requisits establits en la convocatòria mitjançant la presentació de la documentació següent, accedint al seu expedient electrònic:

a) Certificació mèdica oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic per a l'exercici de les funcions corresponents a professor d'universitat. A aquest efecte, els reconeixements es podran fer a través dels serveis mèdics existents en el Servei de Prevenció de la Universitat d'Alacant.

b) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat de l'Administració de l'Estat, institucional o Local, ni de les administracions de les comunitats autònomes, en virtut d'expedient disciplinari, i no trobar-se en situació d'inhabilitació per a l'exercici de la funció pública. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran de presentar declaració jurada o promesa de no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu Estat l'accés a la funció pública.

c) Les persones que tingueren la condició de personal funcionari de carrera, estaran exempts de justificar el document de l'apartat a, i hauran de presentar certificació del Ministeri o organisme de què depenguen, que acredite aquesta condició i totes les circumstàncies que consten en el full de serveis.



10. Nomenament i presa de possessió

10.1. Una vegada fet el tràmit anterior, la rectora farà el nomenament de la persona o persones proposades, que serà publicat en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i comunicat als registres oportuns i a la Secretaria General del Consell de Coordinació Universitària, especificant la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement.

10.2. Presa de possessió. En el termini màxim vint dies, comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament en el BOE, la persona candidata proposada n'haurà de prendre possessió. La Unitat de Gestió de Personal Docent i Investigador li requerirà la documentació necessària per a la seua formalització, que presentarà mitjançant instància genèrica a través del Registre Electrònic de la Universitat d'Alacant (disponible en la Seu Electrònica de la Universitat d'Alacant), o a través d'UAcloud -eadministración-tràmits-instància genèrica.

10.3. L'exercici de les places convocades quedarà sotmès a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i a les normes de desenvolupament, en matèria d'incompatibilitats.



11. Norma final

Contra la convocatòria, les bases d'aquesta i tots els actes administratius que se'n deriven, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu d'Alacant que resulte competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que estableix l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta, davant de la rectora, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.





Alacant, 31 de maig de 2021.– La rectora, p. d. (RR 22.12.20), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: Luis Alfonso Martínez Giner.







ANNEX I



Nombre de plaça: DF02986

Cos a què pertany la plaça: professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: Química Inorgànica

Departament: Química Inorgànica

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: Sòlids Nanoestructurados



Nombre de plaça: DF02960

Cos a què pertany la plaça: professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: Arqueologia

Departament: Prehistòria, Arqueologia, Història Antiga, Filologia Grega i Filologia Llatina

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement

Perfil investigador: investigació en Arqueologia del Paisatge i Arqueologia de l'Antiguitat Tardana i l'Altmedievo

Requisit lingüístic: coneixement d'anglés a nivell B2







ANNEX III



Núm. de plaça: DF02986

Categoria de la plaça: professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: Química Inorgànica



Comissió titular

President: Javier García Martínez, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretaria: María de las Mercedes Pastor Blas, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: Jesús Rubén Berenguer Marín, professor titular d'universitat de la Universitat de La Rioja

Vocal: María Elena Arroyo y de Dompablo, professora titular d'universitat de la Universitat Complutense de Madrid

Vocal: José Miguel Molina Jordá, professor titular d'universitat de la Universitat d'Alacant



Comissió suplent

Presidenta: Elena Lalinde Peña, catedràtica d'universitat de la Universitat de La Rioja

Secretari: Joaquín Silvestre Albero, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: María Teresa Moreno García, catedràtica d'universitat de la Universitat de La Rioja

Vocal: Héctor Beltrán Mir, professor titular d'universitat de la Universitat Jaume I de Castelló

Vocal: Antonio Sepúlveda Escribano, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant





Núm. de plaça: DF02960

Categoria de la plaça: professor/a titular d'universitat

Àrea de coneixement: Arqueologia



Comissió titular

Presidenta: Sonia Gutiérrez Lloret, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretari: Ignacio Grau Mira, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: María del Mar Zarzalejos Prieto, catedràtica d'universitat de la U.N.E.D.

Vocal: Virginia García Entero, professora titular d'universitat de la U.N.E.D.

Vocal: José M.ª Martín Civantos, professor titular d'universitat de la Universitat de Granada



Comissió suplent

Presidenta: Feliciana Sala Sellés, catedràtica d'universitat de la Universitat d'Alacant

Secretari: Fernando Prados Martínez, professor titular d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal: José Miguel Noguera Celdrán, catedràtic d'universitat de la Universitat de Múrcia

Vocal: Olivia Rodríguez Gutiérrez, professora titular d'universitat de la Universitat de Sevilla

Vocal: Alicia Fernández Díaz, professora titular d'universitat de la Universitat de Múrcia



Mapa web