Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 3 de juny de 2021, del rector de la Universitat Politècnica de València, per la qual s'efectua delegació de competència en determinats òrgans unipersonals de la Universitat Politècnica de València. [2021/6384]

(DOGV núm. 9105 de 11.06.2021) Ref. Base de dades 005814/2021




L'article 53 dels Estatuts de la Universitat Politècnica de València determina les competències que s'atribueixen al rector com a màxima autoritat acadèmica i de representació de la Universitat.

Amb motiu del nomenament de rector realitzat pel Consell mitjançant el Decret 74/2021, de 28 de maig, s'ha produït un canvi en l'estructura orgànica i funcional dels òrgans de govern unipersonals d'àmbit general de la Universitat que fan necessari el canvi de la delegació de competències existent fins a aquest moment a fi d'adequar-lo a la nova organització.

L'activitat administrativa de la Universitat Politècnica de València comporta una concentració de funcions en el Rectorat. Amb la finalitat d'incrementar l'eficàcia en la gestió universitària i propiciar un major acostament i immediatesa entre els òrgans de decisió i els que coneixen els diversos temes per raó de la matèria, sense minva en tot això de les garanties jurídiques de les persones interessades, es considera necessari delegar determinades competències, sense perjudici que aquest Rectorat puga reclamar novament el coneixement d'aquestes, d'acord amb el que es preveu en l'article 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, quan circumstàncies d'índole tècnica, econòmica, social, jurídica o territorial ho facen convenient.



Per tot això, fent ús de les facultats conferides per l'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i per l'article 51 dels Estatuts d'aquesta Universitat i altres disposicions d'aplicació general, aquest Rectorat resol:



Primer. Delegació de competències al Vicerectorat de Professorat i Ordenació Acadèmica

En l'àmbit del personal docent i investigador, es deleguen en la persona titular del Vicerectorat de Professorat i Ordenació Acadèmica les competències que els Estatuts de la Universitat i altra legislació aplicable atribueixen al Rectorat en les matèries següents:

• Resolució de les sol·licituds de llicències, permisos i vacances.

• Aprovació de les convocatòries de formació i de les convocatòries d'ajudes a la formació.

• Resolució de sol·licituds de permisos i llicències relacionades amb la formació.

• Resolució de reconeixement de triennis i de serveis previs.



Segon. Delegació de competències al Vicerectorat d'Investigació



Es deleguen en la persona titular del Vicerectorat d'Investigació les competències que els Estatuts de la Universitat i altra legislació aplicable atribueixen al Rectorat en les matèries següents:

• Acordar la participació de la Universitat Politècnica de València en convocatòries d'ajudes públiques a la recerca, així com la formalització dels tràmits necessaris per a aquesta participació, inclosos els que hagen de realitzar-se mitjançant signatura electrònica del/de la representant legal.

• Subscripció d'acords i contractes d'investigació, inclosos els que hagen de realitzar-se mitjançant signatura electrònica del/de la representant legal.



Tercer. Delegació de competències al Vicerectorat d'Innovació i Transferència

Es deleguen en la persona titular del Vicerectorat d'Innovació i Transferència les competències que els Estatuts de la Universitat i altra legislació aplicable atribueixen al Rectorat en les matèries següents:



• Acordar la participació de la Universitat Politècnica de València en convocatòries d'ajudes públiques a la transferència de tecnologia, i ajudes a l'articulació del sistema ciència, tecnologia, empresa; així com la formalització dels tràmits necessaris per a aquesta participació, inclosos els que hagen de realitzar-se mitjançant signatura electrònica del o de la representant legal.

• Subscripció d'acords i contractes de transferència de tecnologia, inclosos els que hagen de realitzar-se mitjançant signatura electrònica del o de la representant legal.

• Subscripció d'acords de llicència de drets de propietat industrial o intel·lectual, inclosos els que hagen de realitzar-se mitjançant signatura electrònica del o de la representant legal.



Quart. Delegació de competències al Vicerectorat d'Estudiants i Emprenedoria

En l'àmbit de l'estudiant, es deleguen en la persona titular del Vicerectorat d'Estudiants i Emprenedoria les competències que els Estatuts de la Universitat i altra legislació aplicable atribueixen al Rectorat en les matèries següents:

• Aprovació i resolució de les convocatòries d'ajudes d'acció social.





Cinqué. Delegació de competències al Vicerectorat d'Internacionalització i Comunicació

Es deleguen en la persona titular del Vicerectorat d'Internacionalització i Comunicació les competències que els Estatuts de la Universitat i altra legislació aplicable atribueixen al Rectorat en les matèries següents:

• Aprovació i resolució de les convocatòries d'intercanvi internacional.

• Resolució de sol·licituds de permisos i llicències vinculades a estades d'intercanvi internacional.



Sisé. Delegació de competències al Vicerectorat d'Ocupació i Formació Permanent

Es deleguen en la persona titular del Vicerectorat d'Organització d'Ocupació i Formació Permanent les competències que els Estatuts de la Universitat i altra legislació aplicable atribueixen al Rectorat en les matèries següents:

• Acordar la participació de la Universitat Politècnica de València en convocatòries d'ajudes públiques i projectes europeus relatius a la formació permanent.

• Actuar com a representant de la Universitat en qualsevol fase del procediment de concurs, adjudicació o execució d'ajudes públiques i projectes europeus relatius a la formació permanent, inclosos els que hagen de realitzar-se mitjançant signatura electrònica del/de la representant legal.



Seté. Delegació de competències al Vicerectorat/a la Direcció Delegada de Diàleg Social, Prevenció, Conciliació i Esport

Es deleguen en la persona titular del Vicerectorat/de la Direcció Delegada de Diàleg Social, Prevenció, Conciliació i Esport les competències que els Estatuts de la Universitat i altra legislació aplicable atribueixen al Rectorat en les matèries següents:

• En l'àmbit del personal docent i investigador, del personal investigador i del personal d'administració i serveis, l'aprovació i la resolució de les convocatòries d'ajudes d'acció social.

• En l'àmbit del personal d'administració i serveis, l'aprovació de les convocatòries de formació i la resolució de sol·licituds de permisos i llicències relacionades amb la formació.



Vuité. Delegació de competències a la Gerència

En l'àmbit del personal d'administració i serveis, se deleguen en la persona titular de la Gerència les competències que els Estatuts de la Universitat i altra legislació aplicable atribueixen al Rectorat en les matèries següents:

• Resolució de les sol·licituds de llicències, permisos i vacances.

• Resolució de reconeixement de triennis i serveis previs.

• Resolució de reconeixement de grau personal.



Nové. Delegació de competències en òrgans unipersonals o responsables d'oficines gestores del pressupost

Es delega en els òrgans unipersonals o responsables d'oficines gestores que es determinen en les Normes de funcionament del pressupost de la Universitat de cada anualitat les competències i funcions d'autorització de la despesa, disposició de la despesa, liquidació del crèdit exigible i proposició de l'ordenació de pagaments que s'atribuïsquen al Rectorat.



Desé

D'acord amb el que es preveu en l'article 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el rector pot reclamar per a ell el coneixement dels assumptes objecte de delegació, quan circumstàncies d'índole tècnica, econòmica, social, jurídica o territorial ho facen convenient.



Onzé

En cas d'absència o malaltia de la persona titular de l'òrgan en qui es delega la competència i fins que aquesta concloga, el rector designa qui l'ha d'exercir.



Dotzé. Revocació de la delegació de competències

Un. Queden expressament revocades les delegacions realitzades en les resolucions següents:

1. Resolució del rector, de l'1 de juny de 2017, per la qual s'efectua delegació de competència i de signatura en determinats òrgans unipersonals de la Universitat Politècnica de València.

2. Resolució del 4 de juny del 2020, per la qual s'efectua delegació de competència i de signatura en el vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació en matèria de convocatòries d'ajudes públiques i projectes europeus relatius a la formació permanent.

3. Resolució del 26 de març del 2021, per la qual es revoca la delegació de competència i signatura en el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, i s'efectua delegació de competència i de signatura en el vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la Universitat Politècnica de València.

4. Resolució del 26 de març del 2021, per la qual es revoca la delegació de competència i signatura en el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, i s'efectua delegació de competència i de signatura en el vicerector d'Estudis, Qualitat i Acreditació de la Universitat Politècnica de València.

Dos. Així mateix, es revoca qualsevol altra delegació de competència que s'haja efectuat amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present resolució.



Tretzé

Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i entrarà en vigor i esdevindrà efectiva des del dia 1 de juny del 2021.



València, 3 de juny de 2021.– El rector de la Universitat Politècnica de València: José Esteban Capilla Romá.

Mapa web