Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2021, de la directora general de Personal Docent, per la qual s'acorda la publicació de l'acord subscrit per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial d'Educació (STEPV-IV, ANPE, FE-COO-PV, CSI-F i FeSP-UGT), per a l'habilitació de les especialitats a les persones que van ser incorporades a la borsa única d'interins del cos de mestres mitjançant la Resolució de 9 de setembre de 2016 i la Resolució de 15 de novembre de 2018, del director general de Centres i Personal Docent. [2021/6289]

(DOGV núm. 9105 de 11.06.2021) Ref. Base de dades 005786/2021




El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, estableix amb caràcter bàsic per a totes les administracions públiques les condicions de la negociació col·lectiva, de representació i de participació institucional per a la determinació de les condicions de treball dels empleats públics. En el marc de la Mesa Sectorial d'Educació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 33 i 34.4 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, s'ha desenvolupat el procés de negociació que ha culminat amb la signatura de l'acord corresponent per part de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i les organitzacions sindicals representades en aquesta mesa.

En virtut d'això, i d'acord amb el que es disposa en la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i en el Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, resolc:



Article únic

Procedir a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de l'Acord per a l'habilitació de les especialitats a les persones que van ser incorporades a la borsa única d'interins del cos de mestres mitjançant la Resolució de 9 de setembre de 2016 i la Resolució de 15 de novembre de 2018, del director general de Centres i Personal Docent, subscrit l'11 de maig de 2021 per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial d'Educació (STEPV-IV, ANPE, FE-CCOO-PV, CSIF i FeSP-UGT), que s'inclou com a annex a aquesta resolució.





Disposició final



Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 2 de juny de 2021.– La directora general de Personal Docent: M.ª Ángeles Herranz Ábalos.







ANNEX

Acord per a l'habilitació de les especialitats a les persones que van ser incorporades a la borsa única d'interins del cos de mestres mitjançant Resolució de 9 de setembre de 2016 i Resolució de 15 de novembre de 2018, del director general de centres i personal docent



Per Resolució de 9 de setembre de 2016 i per Resolució de 15 de novembre de 2018, del director general de Centres i Personal Docent, es van convocar els procediments per a la incorporació a la borsa de treball de les persones participants en els procediments selectius per a l'ingrés en el cos de mestres convocats per l'Ordre 11/2016 i per l'Ordre 12/2018, respectivament, que no van superar la primera prova (parts A+B) i que van ser qualificades com a presentades.



Ambdues resolucions van disposar que la incorporació es realitzaria sense l'acreditació prèvia dels requisits de titulació necessaris per a la provisió del lloc de treball en l'especialitat per la qual es va participar en el procediment selectiu, i que l'acreditació tindria lloc en el moment en què així ho determinara l'administració educativa.

Per Resolució de 8 de juny de 2020, de la directora general de Personal Docent, i la seua Correcció d'errades, de 18 de juny de 2020, es va convocar el procediment per a l'acreditació dels requisits específics de titulació de les persones participants en els procediments selectius per a l'ingrés en el cos de mestres convocats per l'Ordre 11/2016 i per l'Ordre 12/2018, que no van superar la primera prova (A+B) de la fase d'oposició, i van ser incorporades a la borsa de treball per mitjà de la Resolució de 9 de setembre de 2016 i la Resolució de 15 de novembre de 2018, respectivament.

Així mateix, la Resolució de 27 de novembre de 2020, de la directora general de Personal Docent va publicar la relació de persones que han de presentar documentació per a acreditar els requisits específics de titulació, segons s'estableix en la Resolució de 8 de juny de 2020, de la directora general de Personal Docent.

Vistes les diferents situacions sorgides en la revisió de la documentació presentada per les persones interessades, i atés que és interés comú tant de l'Administració com de les organitzacions sindicals l'establiment de les condicions i els criteris que han de regir el procediment d'habilitació per a les persones que van ser integrades a la borsa única del cos de mestres per mitjà de la Resolució de 9 de setembre de 2016 i la Resolució de 15 de novembre de 2018, del director general de Centres i Personal Docent, s'acorda:



1) Habilitació definitiva de l'especialitat per la qual es van presentar a l'oposició

Es procedirà a l'habilitació definitiva de l'especialitat a les persones integrants de la borsa única del cos de mestres que es van presentar a les oposicions convocades per l'Ordre 11/2016 i per l'Ordre 12/2018 i han acreditat davant l'administració, amb anterioritat a la firma d'aquest acord, els requisits generals i específics de titulació necessaris per a l'habilitació.

Aquesta habilitació tindrà efectes des de la publicació dels llistats definitius de la resolució del procediment d'acreditació de titulació esmentat.



2) Ordenació en la borsa

D'acord amb l'article 4.4 de la Resolució de 26 de novembre de 2010, del director general de Personal de la Conselleria d'Educació, per la qual s'acorda la publicació de l'acord subscrit per la Conselleria d'Educació i les organitzacions sindicals pel qual s'estableix el sistema de provisió de llocs de treball en règim d'interinitat, solament podrà ocupar-se un lloc de treball d'una determinada especialitat, si es disposa de la titulació que acredite els requisits generals i específics requerits per a l'habilitació d'aquesta especialitat. En conseqüència, tots els serveis prestats sense la titulació requerida no es computaran a efectes de consolidació de la posició en la borsa ni d'ordenació en aquesta.



Per tant, les persones que hagen prestat serveis en l'especialitat de l'oposició sense la titulació requerida seran recol·locades en el lloc que els correspondria segons la primera presa de possessió en la qual disposen dels requisits de titulació de l'especialitat adjudicada.



Les persones que no tenien serveis previs i solament han treballat en l'especialitat de l'oposició, no acreditada, seran recol·locades en el bloc de «Sense serveis» en la posició que els corresponia.

La reordenació serà efectiva per a les adjudicacions d'inici del curs 2021/2022.



3) Desactivació d'ofici temporal de l'especialitat

Es procedirà a la desactivació d'ofici temporal, en la borsa única del cos de mestres, de l'especialitat per la qual es van presentar a l'oposició a aquelles persones que no han acreditat els requisits generals i específics de titulació necessaris per a l'habilitació.

Aquesta desactivació d'ofici temporal tindrà efectes des de la publicació dels llistats definitius de la resolució del procediment d'acreditació.

En els procediments d'adjudicació contínua no es podrà sol·licitar llocs de l'especialitat desactivada d'ofici de forma temporal.

La desactivació d'ofici temporal no suposa expulsió de la borsa; per tant, es podrà participar en les adjudicacions de difícil cobertura com a integrants de la borsa única. La participació en aquests procediments es realitzarà des del grup 2, excepte si s'opta a un lloc oferit d'una especialitat que ja estiga degudament habilitada en la borsa en el moment de la sol·licitud, en el qual cas es participarà des del grup 1.



4) Període transitori per a acreditar les titulacions requerides per a habilitar una especialitat

Es podrà sol·licitar i presentar la documentació que acredite una especialitat desactivada temporalment d'ofici fins a l'1 de juliol de 2022.

Una vegada s'haja verificat que els documents presentats acrediten l'especialitat desactivada d'ofici es procedirà a anul·lar aquesta desactivació.

Aquelles especialitats que no s'hagen acreditat a la finalització del període transitori s'eliminaran de manera definitiva. En el supòsit que aquesta especialitat fora l'única, això suposarà l'exclusió de la borsa de la persona afectada.



5) Revisió de les expulsions de la borsa per falta de titulació

Les persones que hagen sigut expulsades de la borsa per no disposar del requisit específic de titulació associat a l'especialitat per la qual es van presentar a les oposicions convocades per l'Ordre 11/2016 i per l'Ordre 12/2018 podran sol·licitar el reingrés a la borsa fins a l'1 de juliol de 2022, mitjançant escrit dirigit a la Direcció General de Personal Docent degudament registrat. Una vegada comprovada la documentació aportada, seran reincorporades a la borsa. Aquestes persones es reincorporaran a la borsa en la posició que els corresponga en aplicació d'aquest acord.

Les persones reincorporades a la borsa disposaran de les habilitacions que tenien correctament reconegudes en el moment de l'expulsió. Quant a les habilitacions incorporades mitjançant algun dels procediments selectius convocats l'any 2016 o el 2018, serà aplicable allò indicat en aquest acord.

Les persones que, amb anterioritat a la firma d'aquest acord, hagen sol·licitat la renúncia a l'especialitat per la qual es van presentar a algun dels procediments selectius convocats per l'Ordre 11/2016 o per l'Ordre 12/2018 podran igualment sol·licitar, una única vegada, l'anul·lació de la renúncia per a ser habilitades en aquesta especialitat. Per a això, hauran d'acreditar que disposen de la titulació requerida per a l'exercici de l'especialitat a la qual van renunciar. El termini per a sol·licitar l'anul·lació de la renúncia finalitzarà l'1 de juliol de 2022.

Les reincorporacions seran efectives a partir de la resolució específica de reincorporació.



6) Renúncia a una especialitat

El personal funcionari interí del cos de mestres podrà renunciar a una determinada especialitat, de forma definitiva, mitjançant escrit dirigit a la Direcció General de Personal Docent. La renúncia suposa l'eliminació d'aquesta especialitat.

Mapa web