Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de maig de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es resol el programa de subvencions convocat mitjançant el Decret 22/2021, de 5 de febrer, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa d'ajudes per a les persones treballadores per compte propi o autònomes, beneficiàries de les prestacions extraordinàries Covid-19 de la Seguretat Social. [2021/5225]

(DOGV núm. 9084 de 14.05.2021) Ref. Base de dades 004376/2021




Vista la informació continguda en les bases de dades facilitades per la Direcció General d'Ordenació de la Seguretat Social i la Tresoreria General de la Seguretat Social del Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions necessària per a procedir a la concessió d'aquestes ajudes, i una vegada realitzat el seu processament per la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, així com la tramitació realitzada per a fer la concessió directa escaient, sense que escaiga una convocatòria pública, es dicta la present resolució a la qual resulten aplicables els següents:



Antecedents de fet



Primer. Amb data 29 de gener de 2021, el Consell va aprovar el Decret llei 2/2021, de 29 de gener, de mesures extraordinàries dirigides a treballadors i treballadores, empreses i treballadors i treballadores autònomes, per a pal·liar els efectes de la crisi derivada de la pandèmia per la Covid-19.

Segon. Amb data 5 de febrer de 2021, el Consell va aprovar el Decret 22/2021, de 5 de febrer, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa d'ajudes per a les persones treballadores per compte propi o autònomes, beneficiàries de les prestacions extraordinàries Covid-19 de la Seguretat Social.

Tercer. El citat Decret llei 2/2021 estableix que el finançament es realitzarà a partir dels fons que corresponguen en la Comunitat Valenciana, procedents dels recursos addicionals REACT-EU, Ajuda a la recuperació per a la cohesió i els territoris d'Europa, que s'apliquen en el marc dels fons estructurals.

Mitjançant Acord de 18 de març de 2021, del Consell, es va autoritzar una generació de crèdits per un import global de 105.000.000,00 € en el capítol 4 dels programes 322.50, LABORA-Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i 315.10, Condicions de treball i administració de les relacions laborals, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (Exp. 11.001/21-025).



Per a aquestes ajudes, l'actuació de les quals és susceptible de ser cofinançada per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Social Europeu (FSE) de la Comunitat Valenciana 2014-2020 com a part de la resposta de la Unió a la pandèmia de Covid-19, s'han destinat fons per import de 8.000.000,00 €, la gestió dels quals correspon a la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, les bases reguladores dels quals van ser aprovades pel citat Decret 22/2021.

Quart. Després de l'aportació de les dades per la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l'alta dels expedients en l'aplicació corporativa de subvencions SUGUS per la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, amb data 7 de maig de 2021, ha acordat elevar al conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball proposta de concessió de les ajudes en favor de 32.340 persones beneficiàries, per un import total de 7.999.950,00 euros.



Als anteriors antecedents de fet resulten aplicables els següents





Fonaments de dret



I. De conformitat amb el que es disposa en l'apartat 5 de l'article 9 de Decret 22/2021, de 5 de febrer, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa d'ajudes per a les persones treballadores per compte propi o autònomes, beneficiàries de les prestacions extraordinàries Covid-19 de la Seguretat Social, la competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

II. En els termes establits en la disposició addicional primera del Decret 22/2021, de 5 de febrer, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa d'ajudes per a les persones treballadores per compte propi o autònomes, beneficiàries de les prestacions extraordinàries Covid-19 de la Seguretat Social, aquestes ajudes se sotmeten al règim de minimis, establit en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el DOUE L352 de 24 de desembre de 2013 (modificat pel Reglament (UE) núm. 972/2020 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, publicat en el DOUE L215 de 07.07.2020).



III. D'acord amb l'apartat 2 de l'article 6 del Decret 22/2021, de 5 de febrer, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa d'ajudes per a les persones treballadores per compte propi o autònomes, beneficiàries de les prestacions extraordinàries Covid-19 de la Seguretat Social, les sol·licituds únicament poden presentar-se de manera telemàtica i, segons l'apartat 7 d'aquest mateix article, qualsevol sol·licitud, presentada seguint un procediment diferent del descrit, serà inadmesa.

IV. D'acord amb l'apartat 1 de l'article 5 del Decret 22/2021, la quantia de l'ajuda ascendirà a:

a) Un màxim de 300,00 euros per persona beneficiària de la prestació extraordinària Covid-19 de la Seguretat Social durant els mesos de gener i febrer del 2021.

b) Un màxim de 150,00 euros per persona beneficiària de la prestació extraordinària Covid-19 de la Seguretat Social durant el mes de gener o durant el mes de febrer de 2021.

El punt 3 d'aquest mateix article estableix que la dotació pressupostària establida podrà ser incrementada mitjançant un decret del Consell, sense que això implique l'obertura d'un nou termini, ni l'inici d'un nou còmput per a resoldre.

Els eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibilitaran que es dicten resolucions de concessió complementàries per a aquelles persones que, complint tots els requisits, no hagueren sigut beneficiàries de la present ajuda.

V. Atenent el que s'estableix per l'article 9 del Decret 22/2021, la resolució de concessió determinarà la relació de persones beneficiàries i indicarà la quantia de l'ajuda. Així mateix, haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació de les bases reguladores d'aquestes ajudes i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i la relació de les persones beneficiàries en la pàgina web de la Generalitat Valenciana (www.gva.es), en l'apartat corresponent a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

VI. En la tramitació d'aquest procediment s'ha tingut en compte, així mateix, tant el que es disposa en l'article 22, apartat 2, lletra c, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, com pel que s'estableix en l'article 168 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Vista la proposta de concessió elevada per l'òrgan instructor, a la vista de les sol·licituds que, complint els requisits exigits, han sigut presentades de manera completa en les dades de criteri indicades en l'annex I i de conformitat amb la informació registrada en la Tresoreria General de la Seguretat Social, resolc:



Primer

Concedir, amb càrrec a la línia de subvenció S1018.000 del capítol IV, del programa 315.10, Condicions de treball i administració de les relacions laborals, del pressupost de la Generalitat per a l'exercici 2021, aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, a les persones beneficiàries i pels imports que s'indiquen en l'annex I d'aquesta resolució, amb les condicions que s'estableixen en la present resolució de concessió, així com en el Decret 22/2021, de 5 de febrer, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa d'aquestes ajudes i que es reflecteixen en el citat annex I, d'acord amb la proposta de resolució emesa per la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral.





Segon

Denegar a les persones incloses en l'annex II les ajudes sol·licitades, amb indicació expressa del motiu concurrent en cada supòsit.



Tercer

Tindre per desistides en les seues sol·licituds a les següents persones, els qui, en dates 22 de febrer de 2021, 17 de març de 2021, 25 de març de 2021, 8 d'abril de 2021 i 9 d'abril de 2021, respectivament, van formalitzar el seu desistiment exprés: María Lia Scarlat (expedient TRACOV/2021/4576), María Pilar Vicent Piquer (expedient TRACOV/2021/63), Cristina Eugenia García Díaz (expedient TRACOV/2021/2516), Elisabet Sala Sarrión (expedient TRACOV/2021/19068) i David Méndez Vence (expedient TRACOV/2021/18919).



Quart

Ordenar el pagament de les ajudes, que es lliurarà d'una sola vegada i es realitzarà mitjançant transferència al corresponent compte bancari de les persones beneficiàries de la prestació extraordinària associada al Covid-19.

En relació amb la justificació d'aquestes ajudes, resulta d'aplicació a aquestes ajudes el que es preveu en l'apartat 7 de l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.



Cinqué

Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i la relació de les persones beneficiàries en la pàgina web de la Generalitat Valenciana (www.gva.es), en l'apartat corresponent a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



Sisé

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Facilitar les dades i la informació relacionades amb l'ajuda concedida els siguen requerits per la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

b) Comunicar a la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball qualsevol incidència que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.

c) Si escau, procedir al reintegrament dels fons percebuts.

d) Sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control.

En virtut de la disposició final primera del Decret llei 3/2021, de 12 de febrer, del Consell, de mesures extraordinàries en matèria d'artesania per a pal·liar els efectes de la crisi derivada de la pandèmia de la Covid-19, es va modificar el Decret llei 2/2021, de 29 de gener, del Consell, de mesures extraordinàries dirigides a treballadors i treballadores, empreses i treballadors i treballadores autònoms, per a pal·liar els efectes de la crisi derivada de la pandèmia per la Covid-19. En concret, es modifica l'article 6.2 del mencionat Decret llei 2/2021, que queda redactat com segueix:

«2. Ateses les excepcionals condicions concurrents, així com a la finalitat i destinataris de les subvencions indicades en l'article 3, s'exceptua per a totes aquestes l'aplicació de les prohibicions establides en l'apartat 2.e de l'article 13 de la Llei 38/2003. Tampoc serà aplicable en el pagament d'aquestes ajudes el requisit establit en el paràgraf segon de l'apartat 1 de l'article 171 de la Llei 1/2015, de la Generalitat. En el cas de les ajudes contemplades en l'apartat 3 de l'article 3, s'exceptua també l'aplicació de la resta de les prohibicions establides en l'article 13, apartat 2 de la Llei 38/2003.»





Contra la present resolució que exhaureix la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que la persona interessada puga presentar qualsevol altre recurs que estime pertinent.



València, 10 de maig de 2021.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.

Mapa web