Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de maig de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2021, les subvenciones per al desenvolupament de programes i serveis de promoció d'autonomia de persones amb diversitat funcional. [2021/5145]

(DOGV núm. 9083 de 13.05.2021) Ref. Base de dades 004334/2021




Mitjançant l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, mitjançant la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes i subvencions en matèria d'atenció a persones amb diversitat funcional, promoció de l'autonomia personal i de l'accessibilitat (DOGV 7705, 26.01.2016), d'ara en avant Ordre 1/2016, modificada mitjançant Ordre 3/2019, de 23 de juliol, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives (DOGV 8600, 26.07.2019), d'ara en avant Ordre 3/2019 s'estableix en el títol II, capítol III, les bases per a la concessió de subvencions per al desenvolupament de programes i serveis per a persones amb diversitat funcional.

De conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 1 del Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, resolc:



Primer. Objecte

1. Convocar en règim de concurrència competitiva per a l'exercici 2021 les subvenciones per al desenvolupament de programes i serveis de promoció d'autonomia de persones amb diversitat funcional, regulades en l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, modificada mitjançant l'Ordre 3/2019, de 23 de juliol.

2. Podran ser objecte de subvenció els programes i serveis per a persones amb diversitat funcional enquadrat en alguna de les tipologies que figuren en l'article 22 de l'Ordre 3/2019, de 23 de juliol, que modifica el punt 2 de l'annex II de l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, següents:

a) Programes de convivència, promoció d'oci i temps lliure: destinats a afavorir la integració comunitària de les persones amb diversitat funcional, proporcionant la relació amb altres persones a través de recursos normalitzats.

b) Programes de cooperació social: destinats a potenciar la vida en la comunitat, facilitant la participació en tasques comunes i fomentant la iniciativa social (grups d'autoajuda, d'acolliment, tornada a casa i foment del voluntariat social de les persones amb diversitat funcional).



c) Programes i serveis d'intervenció per a la prevenció i inserció social: destinats a la prevenció i inserció social, i que donen suport tant a les persones amb diversitat funcional com al seu entorn familiar (programes d'atenció i suport sociosanitari; de suport a la prevenció de recaigudes; de transició entre recursos; de teràpia amb animals; de suport i atenció domiciliària; d'intervenció psicosocial i psicoeducativa; de promoció, manteniment i recuperació de l'autonomia funcional; d'estimulació cognitiva i mental, i d'habilitació i teràpia ocupacional).



d) Programes i serveis de respir familiar: serveis oferits amb la finalitat de facilitar espais de descans basats en la necessitat de suport i atenció als cuidadors habituals de la família. No es consideren serveis de respir familiar els programes d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional.

e) Programes d'ocupació amb suport, entesos com el conjunt d'accions d'orientació i acompanyament en el lloc de treball amb la finalitat de facilitar l'adaptació laboral dels treballadors amb diversitat funcional en les empreses del mercat ordinari de treball.

f) Programes de foment de la vida independent: que ofereixen ajuda, orientació i suport a les persones amb diversitat funcional i que reforcen les competències necessàries que els permeten prendre decisions i tindre un nivell d'autonomia fins que els permeta viure de manera independent.

g) Programes de col·laboració i dinamització d'entitats tutelars i serveis per a la promoció de l'autonomia personal de persones amb capacitat limitada judicialment: destinats a la defensa dels interessos i drets d'aquestes persones, mitjançant la seua representació legal, per a l'administració diligent del seu patrimoni i per a manteniment i millora del seu benestar, qualitat de vida i autonomia, i també la seua inclusió plena en la societat.

h) Programes d'activitats formatives: destinats a desenvolupar estratègies i habilitats d'inserció en el món laboral i social que permeten a la persona un adequat procés de transició a la vida laboral, especialment en l'àmbit de l'alfabetització digital i l'ús de les noves tecnologies, i també la formació prelaboral.

i) Campanyes de sensibilització i difusió que presenta el sector social de les persones amb diversitat funcional: programes que sensibilitzen i acosten la realitat de les persones amb diversitat funcional a la societat.



j) Activitats d'investigació: estudis d'investigació social que afavorisquen la inclusió social i el foment de l'autonomia personal de les persones amb diversitat funcional.



Segon. Beneficiaris

1. Podran sol·licitar les subvenciones les organitzacions o entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes i serveis socials especialitzats per a persones amb diversitat funcional.

2. Els beneficiaris hauran de complir els requisits que estableix l'article 18 de l'Ordre 1/2016, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Les organitzacions o entitats sense ànim de lucre sol·licitants hauran d'estar inscrites en el Registre d'entitats titulars d'acció social, en el sector corresponent a persones amb discapacitat o diversitat funcional.



3. Cada entitat podrà sol·licitar subvenció per a un màxim de tres programes o serveis.



Tercer. Finançament

1. Les subvencions contingudes en aquesta convocatòria es concediran a càrrec dels pressupostos de la Generalitat per a 2021, secció 16, servei 02, programa pressupostari 313.40, Diversitat funcional o discapacitat, capítol IV, en la línia pressupostària i per l'import que es detalla a continuació:



Denominació: programes per a la promoció de l'autonomia personal

Línia de subvenció: S7145

Consignació pressupostària: 5.500.000 €

Procedència i quantia dels fons: propis no condicionats: 5.500.000 €



2. Es donarà publicitat a qualsevol increment de crèdits en aquesta línia pressupostària per a la concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria, a conseqüència d'augments sobrevinguts en el crèdit disponible. Aquesta ampliació de crèdits podrà arribar, com a màxim, a un import de 500.000,00 €.

En aquest supòsit, l'òrgan concedent haurà de publicar l'import dels crèdits disponibles addicionals o la distribució definitiva, respectivament, amb caràcter previ a la resolució de concessió, en els mateixos mitjans que la convocatòria, sense que aquesta publicitat implique l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre.

L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, en el seu cas, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que corresponga, en un moment anterior a la resolució de la subvenció.



Quart. Compatibilitat de les ajudes

Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta resolució són compatibles amb qualsevol altra que per a la mateixa finalitat siguen convocades per qualsevol administració o entitat pública i privada, excepte amb les ajudes convocades per l'òrgan competent per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb diversitat funcional per a 2021.

Les subvencions concedides a l'empara d'aquesta resolució seran incompatibles amb les ajudes concedides mitjançant el Decret 77/2020, de 17 de juliol, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i de la concessió directa de subvencions a entitats del tercer sector d'acció social per al desenvolupament de programes de persones amb diversitat funcional i problemes de salut mental.



Cinqué. Termini, lloc i forma en què han de presentar-se les sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds de subvenció es presentaran exclusivament per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o la de la persona que la represente. A l'efecte de participació en aquesta convocatòria, es considera que la mateixa subscripció de la sol·licitud de subvenció per les entitats susceptibles de ser beneficiàries, per si mateixes o per representant, implica la capacitat jurídica i d'obrar necessària per a:

– Sol·licitar l'ajuda.

– Permetre l'accés a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat.



– Designar el compte bancari on es transferirà, en el seu cas, la subvenció.

– Assumir les declaracions responsables de no concurrència de causa legal per a obtindre la condició de persona beneficiària (article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions).

3. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=1500&version=amp, i constarà d'una part general (annex I) i d'una part específica corresponent a aquesta convocatòria (annex II).



4. En estar prevista la tramitació d'aquest procediment per mitjans telemàtics, tots els tràmits que afecten els interessats per a l'exercici dels seus drets i obligacions, i també l'esmena de la sol·licitud, es realitzaran per aquest mitjà.



Sisé. Documents i informació que ha d'acompanyar a la sol·licitud



A la sol·licitud, degudament emplenada i subscrita pel representant de l'entitat, s'acompanyarà:

a) Memòria del programa o servei per a l'exercici sol·licitat. El contingut mínim de la memòria haurà d'incloure:

– Denominació del programa o servei.

– Tipologia conformement al que es preveu en l'article 22 de l'Ordre 3/2019, que modifica el punt 2 de l'annex II de l'Ordre 1/2016.

– Anàlisi de situació i justificació de la seua necessitat.

– Àmbit geogràfic de la iniciativa.

– Nombre i perfil d'usuaris previstos.

– Objectius generals i específics del projecte.

– Descripció de les accions a desenvolupar.

– Metodologia.

– Cronograma amb un calendari concret d'actuacions i horari d'atenció a les persones usuàries.

– Complementarietat amb altres recursos.

– Resultats previstos, indicadors d'avaluació i control del projecte que permeta l'adequada avaluació i seguiment del programa o servei i la valoració del grau de satisfacció dels usuaris.

– Aspectes innovadors, si escau.

– Capacitat tècnica i de gestió de l'entitat (disponibilitat de locals, recursos materials i professionals, especificant persona responsable d'aquest i currículum professional, i cooperació amb altres institucions).



– Capacitat financera de l'entitat (pressupost anual de l'entitat, previsió d'ingressos i despeses del programa o servei).

En cas que una entitat sol·licite el finançament de diversos programes haurà de presentar la documentació anterior per a cadascun d'ells.

b) En el seu cas, visat de l'òrgan competent en matèria de plans d'igualtat de gènere.

c) Sol·licitud d'alta de domiciliació bancària formalitzada, segons model oficial aprovat per Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia Hisenda i Ocupació (DOGV 6548, 21.06.2011), en cas de nou perceptor o canvi de compte bancari.



Seté. Ordenació i instrucció

1. L'ordenació i instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a les direccions territorials de la Conselleria, que rebran les sol·licituds i verificaran que aquestes reuneixen els requisits per a poder ser tramitades. S'exceptua la instrucció del procediment de concessió de subvencions per al desenvolupament de programes i serveis de promoció d'autonomia de persones amb diversitat funcional d'àmbit autonòmic, que correspondrà a la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental.

2. Per a això, es constituirà, a més de les comissions tècniques instructores previstes en l'article 9.1 de l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, una comissió tècnica instructora en la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental que elaborarà una relació ordenada de sol·licitants amb la seua puntuació, d'acord amb els criteris i requeriments, que estarà integrada per, almenys, tres membres designats per la persona titular de la Direcció General; la presidència serà ocupada per la persona encarregada de la direcció de servei competent per raó de la matèria o persona que la substituïsca; com a vocal, la persona titular de la direcció de secció, i un tècnic o tècnica d'aquesta, que actuarà com a secretari o secretària.



Huité Termini de resolució i publicació

1. El termini màxim per a resoldre i publicar la resolució serà de quatre mesos a comptar des de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La resolució de concessió o denegació de les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en compliment del que s'estableix en l'article 45.1.b i 45.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta publicació produirà els efectes de la notificació.



3. Transcorregut el termini esmentat en el punt 1 sense que s'haja produït la publicació de la resolució, les entitats interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. De conformitat amb l'article 10.1 de l'Ordre 1/2016, correspon, en tot cas, a la persona titular de la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental la resolució de les sol·licituds amb previ informe i proposta de la Comissió d'Avaluació.

L'esmentada comissió elaborarà, seguint l'ordre de puntuació, una llista única prioritzada d'expedients complets, i elevarà a l'òrgan competent per a la concessió de subvencions les propostes de concessió a favor del nombre de beneficiaris que permeten les disponibilitats de crèdit.



Nové. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Les sol·licituds podran obtindre una puntuació màxima de 100 punts. La valoració de les sol·licituds de subvenció s'efectuarà atenent els criteris següents, que hauran d'estar reflectits en la memòria del programa, servei o pla d'actuació:

a) Interés i repercussió social del programa o servei. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, de la forma següent:

a.1) Necessitats socials que cobreix, que es valorarà fins a 20 punts, conformement als criteris següents:

– Programes i serveis que cobreixen necessitats socials bàsiques d'intervenció, inclosos els programes suport i atenció sociosanitària, de suport a la prevenció de recaigudes, de transició entre recursos, de teràpia amb animals, de suport i atenció domiciliària, d'intervenció psicosocial i psicoeducativa, de promoció manteniment i recuperació de l'autonomia funcional, d'estimulació cognitiva i mental, i d'habilitació i teràpia ocupacional, ocupació amb suport, col·laboració i dinamització d'entitats tutelars i promoció de persones amb capacitat limitada judicialment i programes de foment de la vida independent: fins a 15 punts.



– Programes de cooperació social (grups d'autoajuda, d'acolliment, de tornada a casa i foment del voluntariat social de les persones amb diversitat funcional), de respir familiar i de convivència, promoció d'oci i temps lliure: fins a 12 punts.

– Campanyes de sensibilització: fins a 10 punts.

– Programes d'activitats formatives i plans d'actuació per a activitats d'investigació social: fins a 5 punts.

– Inexistència d'altres recursos finançats per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives a través de l'òrgan competent en matèria de diversitat funcional en el mateix àmbit territorial (comarca): 5 punts.



a.2) Nombre d'usuaris o persones beneficiàries, que es valoraran fins a 10 punts, conformement al criteri següent:

– A partir de 101 usuaris directes: 10 punts.

– De 41 a 100 usuaris directes: 8 punts.

– De 21 a 40 usuaris directes: 6 punts.

– 20 usuaris o menys directes: 4 punts.

a.3) Sector o col·lectiu social al qual es dirigeixen, valorant la continuïtat de les actuacions en aquest col·lectiu i la seua execució positiva: fins a 15 punts, conformement als criteris següents:

– Continuïtat del programa o servei: fins a un màxim de 12 punts, a raó de 2 punts per any de realització.

– Execució positiva: fins a 3 punts.

a.4) Cobertura territorial, que es valorarà fins a 5 punts, conformement als criteris següents:

– Programa o servei d'àmbit autonòmic o provincial: 5 punts.

– Programa o servei d'àmbit comarcal o local: 3 punts.

b) La qualitat del programa o servei a desenvolupar. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts, de la forma següent:

– Adequació d'objectius, coherència de mitjans (mitjans humans i tècnics), actuacions i fins del programa o servei en relació amb les necessitats a cobrir o atendre: fins a 10 punts.

– Metodologia (marc en el qual es desenvolupen les actuacions, selecció de tasques a executar, processos i nivell global de desenvolupament del projecte): fins a 7 punts.

– Avaluació del programa o servei (definició d'indicadors segons els objectius, utilització d'instruments de valoració d'objectius que permeta l'adequada avaluació i seguiment del programa o servei i la valoració del grau de satisfacció dels usuaris): fins a 3 punts.



c) Experiència acreditada de l'entitat sol·licitant. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, a raó d'un punt per any d'experiència acreditada en activitats, centres o serveis d'atenció social a persones amb diversitat funcional.

d) Viabilitat econòmica. Es valorarà la capacitat de finançament de l'entitat amb recursos econòmics propis i d'altres ens públics o privats: fins a 10 punts.

e) Clàusules socials. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, conformement als criteris de valoració següents:

e.1) La creació i manteniment d'ocupació per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent, fins a un màxim de 7 punts, d'acord amb els criteris següents:

– En el supòsit d'entitats amb plantilla inferior a 50 treballadors: si disposen de dos treballadors amb discapacitat, 7 punts; si disposen d'un treballador amb discapacitat, 5 punts.

– En cas d'entitats amb plantilla de 50 o més treballadors: si disposen de tres treballadors amb discapacitat, 7 punts; si disposen de dos treballadors amb discapacitat, 5 punts.

e.2) L'experiència acreditada de l'entitat i de l'equip humà en matèria específica d'igualtat de gènere de persones amb diversitat funcional i del seu personal, assenyalant actuacions i treballs realitzats en els tres últims anys, i també titulació, formació i experiència específica en matèria de gènere. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 3 punts, a raó d'un punt per any acreditat d'implantació d'un pla d'igualtat.



En tot cas, els plans d'igualtat han d'estar visats per l'òrgan competent per a això abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. En el cas d'empat en la puntuació, per a l'establiment de la preferència per a l'atorgament i ordre de prioritat s'atendrà en primer lloc els programes que més puntuació hagen obtingut en l'apartat a.1 (necessitats que cobreixen) i si persisteix l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en l'apartat e (altres criteris funcionals o d'interés social).

En cas de persistir l'empat, s'atendrà la data d'entrada de la sol·licitud, tenint prioritat la que tinga data anterior.



Deu. Criteris per a determinar l'import de la subvenció

1. La quantia econòmica de la subvenció es determinarà sumant les quanties finançades de cada programa.

2. No podran obtindre subvenció els programes que no obtinguen la puntuació mínima de 60 punts.

3. La puntuació obtinguda pel programa s'aplicarà com a percentatge a l'import sol·licitat, i el resultat d'aquesta operació serà la quantia màxima subvencionable. Depenent de l'àmbit territorial del programa o servei, s'aplicaran els límits de concessió següents:

– Àmbit local: 10.000,00 €

– Àmbit comarcal: 40.000,00 €

– Àmbit provincial: 100.000,00 €

– Àmbit autonòmic: 120.000,00 €

Igualment, la quantia màxima que es podrà concedir a una entitat per la totalitat de programes subvencionats serà de 220.000,00 euros.

En cas que se supere aquesta quantia màxima, es reduirà l'import de la subvenció de cadascun dels programes de manera proporcional.



4. Per al càlcul de la quantitat concedida a cada programa (C1), s'aplicarà la fórmula següent:

(On T és el total d'euros a repartir; Qi, la quantia màxima subvencionable de cada programa, i Pi, la puntuació obtinguda pel programa.)



Onze. Memòria adaptada

En el cas que la quantia de l'ajuda atorgada a un programa siga inferior al 50 per cent de la quantia sol·licitada, s'instarà les corresponents entitats perquè en el termini no superior a 10 dies hàbils presenten una adaptació de la memòria explicativa dels seus programes i ajusten els compromisos i condicions a la subvenció. Totes les entitats instades hauran de presentar la seua memòria adaptada, encara que no es modifiquen les activitats inicialment previstes en la seua execució i es tracte solament d'un ajust pressupostari.

En qualsevol cas, la memòria adaptada haurà de respectar l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció, i també els requisits i criteris de valoració establits en l'Ordre 1/2016, de 20 de gener, i en aquesta convocatòria.



Dotze. Condicions de la concessió de subvenció

1. Els beneficiaris de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en la forma i condicions establides en la resolució.

2. A més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en l'article 19 de l'Ordre 1/2016, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusiva, s'estableixen les següents obligacions específiques dels beneficiaris:

a) Atindre's als criteris de coordinació i planificació que establisca la direcció general competent en matèria de persones amb diversitat funcional, a fi de racionalitzar i optimitzar l'ús dels recursos disponibles en matèria de serveis socials.

b) Comunicar a la direcció general i a la direcció territorial corresponent, la sol·licitud i la concessió de tota ajuda per part d'altres organismes públics o privats. Podrà ser causa de minoració i reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, l'incompliment d'aquesta obligació.

c) Formalitzar els documents de seguiment tècnic i financer elaborats per la direcció general competent en matèria de persones amb diversitat funcional, i assumir les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb la subvenció.

d) No alterar la finalitat de les subvencions i complir amb les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.

e) Facilitar la inspecció i el control de la conselleria competent en matèria d'igualtat i polítiques inclusives.

f) De conformitat amb el que es preveu en l'article 3.2 Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, si el beneficiari rep una ajuda per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant com a entitat concedent la Generalitat, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.





Tretze. Règim de deslliurament de pagaments

1. El pagament de la subvenció per a programes i serveis per a persones amb diversitat funcional es realitzarà d'acord amb el règim previst en l'article 44.1.d de la Llei de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, per al pagament dels serveis socials especialitzats, anticipant-se una vegada concedida el 100 per cent del seu import.

2. En qualsevol cas, les persones que resulten beneficiàries de la subvenció hauran de justificar la despesa objecte de la subvenció atorgada moment a partir del qual es procedirà a la seua liquidació, de la qual podrà derivar-se una regularització, que implicarà l'exigència de reintegrament dels imports indegudament percebuts, en cas que la justificació fora insuficient.



Catorze. Forma i termini de justificació de les subvencions

1. La justificació de la subvenció es realitzarà a través de l'aplicació telemàtica establida a aquest efecte i mitjançant la presentació de la documentació necessària per a acreditar la despesa objecte de la subvenció atorgada, i s'hi haurà d'incloure el següent:

a) Documents acreditatius de la despesa corresponent a les despeses del personal que participa en la realització del programa o servei i els documents acreditatius del pagament a la Seguretat Social de les quotes relatives a les cotitzacions socials dels treballadors.

b) Quan existisquen persones que col·laboren en els programes a canvi d'una gratificació, hauran de presentar-se els rebuts justificatius de la despesa, en els quals conste el nom de l'entitat, i el nom, cognoms i DNI de la persona col·laboradora. Així mateix, si hi ha persones treballant en el programa o servei en virtut de contractes de prestació de serveis, hauran d'aportar-se les corresponents factures emeses per aquests professionals, i també la documentació acreditativa que aquests compleixen els requisits exigits per la legislació tributària vigent.



c) Rebut del pagament de l'assegurança de responsabilitat civil i d'accidents que cobrisca al personal que intervé, inclòs, en el seu cas, el personal voluntari i la totalitat dels usuaris del programa o servei.

d) Declaració responsable de la persona titular o responsable de l'entitat de les despeses generals i de funcionament del programa, desglossats per conceptes. D'acord amb el que es disposa en l'article 84 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; en aquest supòsit, la revisió de les factures o documents de valor probatori anàleg que, en el seu cas, formen part del compte justificatiu, hauran de ser objecte de comprovació en els quatre anys següents sobre la base d'una mostra representativa, sense perjudici de les especialitats previstes en l'apartat 3 de l'article 75 d'aquest Reglament.

La direcció territorial competent podrà, en qualsevol moment, sol·licitar la presentació de les factures acreditatives de les despeses efectuades, sense perjudici del que es disposa en el paràgraf anterior.

2. Les factures acreditatives hauran de reunir els requisits recollits en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, i caldrà presentar-hi originals o còpies compulsades.

No serà admissible cap despesa corresponent a aquest exercici 2021 que provinga d'accions subvencionades a través del Decret 77/2020, de 17 de juliol, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i de la concessió directa de subvencions a entitats del tercer sector d'acció social per al desenvolupament de programes de persones amb diversitat funcional i problemes de salut mental.

3. Per a la justificació de despeses, s'haurà de presentar, al final de l'exercici, una memòria que reculla totes les despeses i les activitats realitzades, segons el model que es proporcionarà. El contingut mínim de la memòria serà el següent:

– Breu contingut d'actuacions realitzades.

– Relació de persones usuàries del programa o servei, amb indicació del seu DNI, subscrita per la persona titular o responsable de l'entitat.



– Memòria econòmica completa del programa, en què es faça constar tots els ingressos, especificant el seu origen, i totes les despeses.

– Relació de professionals subscrits al programa, amb les hores dedicades a aquest.

– Objectius aconseguits, quantificats i valorats.

4. El termini màxim de justificació de despeses serà el dia 31 de gener de 2022.

5. L'incompliment del termini màxim de justificació de les subvencions podrà donar lloc al desistiment sense efectes de l'ajuda, amb exigència, en el seu cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.



Quinze. Pla de control

Es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat subvencionada mitjançant la comprovació i control de la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'activitat realitzada relativa al projecte, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Els controls s'adequaran al que s'estableix en l'article 52.1 de l'Ordre 1/2016, de 20 de gener.

El control es realitzarà aleatòriament sobre almenys un 10 per cent del total de programes finançats a càrrec de la línia.

Tot això, amb la finalitat de comprovar la veracitat de les dades consignades en la documentació presentada, i també el compliment dels requisits per a la percepció de l'ajuda.



Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i en contra podrà interposar-se, potestativament recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que estableixen els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 10 de maig de 2021.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web