Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 10 de maig de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen, per als exercicis 2021-2022, subvencions per a entitats locals i entitats sense ànim de lucre per a projectes d'inversió en matèria d'equipament i obres en l'àmbit de la igualtat i les polítiques inclusives. [2021/5124]

(DOGV núm. 9083 de 13.05.2021) Ref. Base de dades 004333/2021






L'Ordre 3/2020, de 17 d'abril, de 2020, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, estableix les bases reguladores de la concessió de subvencions a entitats locals i entitats sense ànim de lucre per a projectes d'inversió en matèria d'equipament i obres en l'àmbit de la igualtat i les polítiques inclusives.(DOGV 8796, 23.04.2020).

Aquesta línia de subvenció es troba inclosa dins del Pla estratègic de subvencions de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives 2018-2020, amb l'objectiu garantir els serveis d'atenció social.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, es fa constar que les ajudes objecte d'aquesta convocatòria no estan subjectes a la notificació prevista en l'article 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, ja que no compleixen tots els requisits de l'article 107.1 del mateix tractat, ja que les ajudes van dirigides a entitats que no realitzen activitats econòmiques, a més no suposen cap avantatge econòmic que falsege la competència, ni afecten els intercanvis entre els estats membres.

En virtut de les competències conferides pel Decret 170/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, i l'article 160.4 b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte

1. La convocatòria d'ajudes en règim de concurrència competitiva per a l'exercici 2021 pel concepte d'equipament de centres, programes i serveis gestionats per entitats locals del sistema valencià de serveis socials regulades per l'Ordre 3/2020, de 17 d'abril, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

2. La convocatòria d'ajudes en règim de concurrència competitiva per als exercicis 2021-2022, pel concepte de construcció i reforma de centres, programes i serveis gestionats per entitats locals o entitats sense ànim de lucre del sistema valencià de serveis socials regulades per l'Ordre 3/2020, de 17 d'abril, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

3. Poden ser objecte de subvenció les actuacions següents:



Línia Estratègica A.

Adquisició de mobiliari, estris i equips informàtics necessaris per al funcionament dels centres, programes i serveis de tots els nivells d'atenció dels serveis socials sempre que la despesa s'haja realitzat durant el període establit en aquesta convocatòria.



Línia Estratègica C:

Construccions i obres

Sublínia C.1. Nova construcció, finalització d'edificis o espais que no estiguen en funcionament, i canvi d'ús de tot l'edifici destinats a:



– Atenció primària bàsica en cas que el sol·licitant siga una entitat local.

– Tots els nivells d'atenció en cas que el sol·licitant siga una entitat sense fi de lucre.

Sublínia C.2: Obres de reforma (abasta el conjunt d'obres d'ampliació, millora, modernització, adaptació, adequació o reparació d'immobles) de centres en funcionament i espais en els quals es desenvolupen:

– Atenció primària bàsica i específica en cas que el sol·licitant siga una entitat local.

– Tots els nivells d'atenció en cas que el sol·licitant siga una entitat sense fi de lucre.

4. Queden excloses les actuacions que assenyala l'article 7 de l'Ordre 3/2020, de 17 d'abril, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.



Segon. Beneficiaris

Poden sol·licitar les subvencions les entitats locals i entitats sense fi de lucre, que siguen titulars de centres, programes o serveis del sistema valencià de serveis socials que complisquen els requisits que s'estableixen en l'article 3 de l'Ordre 3/2020, de 17 d'abril.

Per a les actuacions compreses en la Línia C-sublínia C.2 han d'estar inscrits com a autoritzats en el Registre general de titulars d'activitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana o haver sol·licitat l'autorització abans de la finalització del termini de justificació.



Tercer. Finançament

1. Les subvencions contingudes en aquesta convocatòria es concediran a càrrec dels pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 o l'equivalent en el 2022, establit en la secció 16 servei 04 secció 02, Programa pressupostari 311.30 Planificació i coordinació d'infraestructures de serveis socials, capítol VII, en la línia pressupostària S5229 i per l'import que es detalla a continuació.



Denominació: Ajudes projectes d'inversió

Línia de subvenció: S5229

Consignació pressupostària exercici 2021: 8.500.000 euros

Procedència i quantia dels fons. Propis no condicionats

La distribució de la quantia màxima té caràcter estimatiu entre les línies estratègiques següents:



Línia estratègica A: 1.500.000 €, dels quals es destinen a:

Subvencions a entitats locals 1.500.000 €



Línia estratègica C

Sublínia C1: 4.000.000 €, dels quals es destinen a:

Subvencions a entitats locals 2.500.000 €

Subvencions a entitats sense fi de lucre 1.5 00.000 €



Sublínia C2: 3.000.000 €, dels quals es destinen a:

Subvencions a entitats locals 1.700.000 €

Subvencions a entitats sense fi de lucre 1.300.000 €



Distribució d'anualitats:



Anualitat 2021

Línia estratègica A – EQUIPAMENT

Línia estratègica A: 1.500.000 €, dels quals es destinen a:

Subvencions a entitats locals 1.500.000 €

Línia estratègica C-OBRES

Sublínia C1: 600.000 €, dels quals es destinen a:

Subvencions entitats a locals 375.000 €

Subvencions entitats a sense fi de lucre 225.000 €

Sublínia C2: 450.000 €, dels quals es destinen a:

Subvencions a entitats locals 255.000 €

Subvencions a entitats sense fi de lucre 195.000 €





Anualitat 2022

Línia estratègica C OBRES

Sublínia C1: 3.400.000 €, dels quals es destinen a:

Subvencions a entitats locals 2.125.000 €

Subvencions a entitats sense fi de lucre 1.275.000 €

Sublínia C2: 2.550.000 €, dels quals es destinen a:

Subvencions a entitats locals 1.445.000 €

Subvencions a entitats sense fi de lucre 1.105.000 €





2. Les subvencions s'assignaran separadament per a cada línia i sublínia per ordre de puntuació, fins que s'esgote l'import convocat en cadascuna. En el cas que les sol·licituds no esgoten l'import convocat en una línia i sublínia, es podrà assignar el que queda disponible a una altra, sense necessitat de nova convocatòria.

3. Si es produïra un increment dels crèdits disponibles en els supòsits que preveu l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, el director general d'infraestructures de serveis socials podrà establir un increment de la dotació econòmica establida en alguna de les línies estratègiques susceptibles de finançament, si escau, així com el repartiment, a proposta de la comissió de valoració, entre les entitats que havent superat la puntuació mínima no hagueren obtingut subvenció per falta de crèdit, sense necessitat d'obrir un període nou de sol·licituds.

4. Si es produïren augments sobrevinguts en el crèdit disponible, el director general d'Infraestructures de Serveis Socials podrà dictar una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga sol·licituds que, fins i tot complint tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament d'aquest.



Quart. Condicions de la concessió de subvenció

Les entitats beneficiàries de la subvenció queden obligades a:

a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció durant el període assenyalat a continuació, i s'admeten les despeses i els justificants que acrediten n'acrediten la realització, sempre que hagen tingut lloc en el període indicat i, en tot cas, abans del termini establit per a la justificació.

El termini d'execució s'estableix:

Línia Estratègica A: des del dia 1 de gener de 2021 fins al 31 d'octubre de 2021

Línia estratègica C: des del dia 1 de gener de 2021 fins al 31 de desembre de 2022

b) Comunicar, almenys amb quinze dies d'antelació, qualsevol canvi que, per causa aliena a la voluntat de l'entitat, es produïsca, que s'haurà d'autoritzar, si escau, mitjançant una resolució de l'òrgan concedent. D'acord amb la nova informació l'ajuda pot ser objecte d'una nova valoració i resolució de l'òrgan concedent.

c) Comunicar a l'òrgan concedent la concessió de subvencions o ajudes de qualsevol ens públic o privat per a la mateixa finalitat i, en aquest cas, es realitzarà la modificació oportuna de la valoració i resolució de l'òrgan concedent.

d) Sotmetre's a les actuacions d'inspecció i comprovació de la veracitat de les dades aportades i de la destinació donada als fons rebuts, i també a les de control financer que corresponguen a la Intervenció General i les establides en la legislació per als perceptors de fons públics.

e) Mantindre l'actuació objecte de subvenció en condicions de conservació adequades durant un període mínim de 5 anys en cas d'adquisició d'equipament i 10 anys per al cas d'obres.

f) Les ajudes sol·licitades en concepte de construcció i reforma de centres, programes o serveis han de destinar-se a millorar o crear les infraestructures les places i les prestacions de les quals vagen a ser posades a la disposició del sistema públic valencià de serveis socials.

g) Deixar constància expressa de la condició d'actuació subvencionada per la Generalitat en qualsevol relació amb tercers.

h) Indicar mitjançant l'establiment d'un cartell que l'actuació ha sigut subvencionada per la Generalitat, segons el model al qual es pot accedir en el portal web de la Conselleria.

i) En tot cas les obligacions contingudes en l'article 4 de l'Ordre de bases d'aquesta convocatòria.



Cinqué. Sol·licituds

1. La formalització i presentació de la sol·licitud per les entitats sol·licitants ha de tindre en compte el que es disposa en les bases reguladores i en aquesta convocatòria.

S'ha de presentar únicament una sol·licitud per cada una de les línies-sublínies per a les quals se sol·licita aquesta subvenció.

No s'admetrà cap sol·licitud que continga actuacions subvencionables per més d'una de les línies-sublínies establides en l'apartat 2 del punt primer d'aquesta convocatòria.

2. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Les sol·licituds de subvenció s'han de presentar, exclusivament, per via telemàtica, mitjançant la signatura electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o la de la persona que la represente. A l'efecte de participació en aquesta convocatòria, es considera que la mateixa subscripció de la sol·licitud de subvenció per les entitats susceptibles de ser beneficiàries, per si mateixes o per representant, implica la capacitat jurídica i d'obrar necessària per a:

– Sol·licitar l'ajuda.

– Permetre l'accés a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat.



– Designar el compte bancari on es transferirà, en el seu cas, la subvenció.

– Assumir les declaracions responsables de no concurrència de causa legal que impedisca obtindre la condició de persona beneficiària de la subvenció segons el que s'estableix en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es.

5. En estar prevista la tramitació d'aquest procediment per mitjans telemàtics, tots els tràmits que afecten els interessats per a l'exercici dels seus drets i de les seues obligacions, així com l'esmena de la sol·licitud, es realitzaran per aquest mitjà.

Si algun dels sol·licitants presenta la sol·licitud presencialment, l'òrgan competent per a la instrucció de l'expedient requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena, en virtut del que es disposa en l'article 68 apartat 4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Sisé. Documents i informació que han d'acompanyar la sol·licitud

1. S'admetrà una única sol·licitud per entitat, línia estratègica o sublínia, i s'hauran d'emplenar els annexos I, II o III segons la modalitat que se sol·licite i, en tot cas, la sol·licitud general de subvencions.

2. A la sol·licitud, emplenada degudament i subscrita pel representant legal de l'entitat s'han d'adjuntar, amb caràcter general:

a) L'acord de l'òrgan competent de la corporació local o de l'entitat sense ànim de lucre pel qual s'aprova sol·licitar la subvenció a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. (Annex IV)

b) La declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant, les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

c) L'acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries (hisenda estatal i autonòmica) i davant de la Seguretat Social.

Per a això, el sol·licitant podrà autoritzar l'òrgan instructor perquè obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. Els que no atorguen aquesta autorització hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les obligacions esmentades.

d) La sol·licitud d'alta de domiciliació bancària emplenada, en cas de nou perceptor o canvi de compte bancari, que s'adjunta com a annex a aquesta convocatòria.

e) Una memòria justificativa de la necessitat amb una extensió màxima de cinc pàgines i signada pel representant de l'entitat.

f) Un pressupost detallat que haurà de contindre la identificació individual de cada element, preu unitari, unitats, preu total amb IVA i sense IVA, i també la identificació del proveïdor o contractista.

Quan l'import total de la despesa objecte de la sol·licitud per cada línia-sublínia siga igual o supere la quantia de 15.000 € en el supòsit de subministrament de béns i la de 40.000 € per a realització d'obres, el beneficiari ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes diferents d'acord amb el que s'estableix en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Les ofertes sol·licitades s'han d'aportar juntament amb la sol·licitud.

g) En els supòsits de construcció i reforma, s'ha d'aportar la documentació tècnica necessària que en tot cas, definirà les obres amb el detall suficient perquè puguen valorar-se, interpretar-se i comprovar-se que les solucions proposades compleixen les exigències bàsiques del CTE i la normativa aplicable corresponent:

– Sublínia C.1: Memòria valorada.

– Sublínia C.2: Memòria valorada.

h) Acreditar que disposen d'un pla d'igualtat siga d'àmbit municipal o de centre de treball, en el cas que, de conformitat amb la legislació que els siga aplicable, siga exigible.

Si no és exigible s'ha de justificar la concurrència de les causes de no obligatorietat. (Annex V).



Seté. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Per a l'adjudicació de les subvencions sol·licitades a través de la línia estratègica A, es tindran en compte els criteris de valoració següents, i la puntuació total màxima serà de 15 punts d'acord amb la modalitat triada, que serà excloent:

a.1) Equipaments nous de centres, serveis, o espais en els quals es duguen a terme programes o serveis l'obra dels quals haja sigut subvencionada, prèviament i de manera parcial, per la Conselleria o una altra Administració pública, i ja estiga finalitzada o n'estiga prevista la finalització, d'acord amb els terminis establits en el projecte, abans del dia 1 de setembre de l'any natural de la convocatòria i requerisquen l'equipament per a l'obertura, fins a un màxim de 10 punts.

Per a poder obtindre la puntuació corresponent s'han d'acreditar aquests aspectes en la memòria de necessitat.

1r Equipament de rehabilitació, ajudes tècniques i productes de suport, així com equipament directament vinculat a l'atenció sociosanitària. 10 punts

2n Mobiliari i equipament general per a l'atenció a l'usuari 10 punts



3r Instal·lacions per a la millora climàtica de l'immoble 8 punts

4t Equips informàtics o de comunicacions 6 punts

5é Mobiliari i equips d'oficina 6 punts

En cas de sol·licituds d'equipament divers, cada element o partida de despesa es valorarà atenent el criteri corresponent, i es ponderaran de manera proporcional, d'acord amb el pes econòmic que tinguen, respecte a l'import total de la despesa total pressupostada, per a obtindre la puntuació total de la sol·licitud en aquest apartat.

a.2) Adaptació al compliment de la normativa vigent d'equipaments existents de centres en funcionament serveis i programes ja iniciats, fins a un màxim de 10 punts.

Per a poder obtindre la puntuació corresponent a aquest apartat s'han d'especificar la norma el compliment de la qual se sol·licita l'ajuda:

1r Adaptació a la normativa específica de serveis socials aplicable en l'àmbit de Generalitat,10 punts.

2n Adaptació a una altra normativa diferent, 5 punts.

b) Adequació als fins i a les places, tenint en compte per a la valoració, la selecció i utilització de materials ignífugs, sostenibles, aquells el reemplaçament dels quals tinga menor cost i millores proposades, fins a un màxim de 5 punts:

Per a poder obtindre la puntuació corresponent, s'han d'acreditar aquestes característiques en la memòria de necessitat.

L'import de la subvenció a cada entitat tindrà com a referència el cost del mobiliari, estris, equips informàtics, d'acord amb la documentació aportada, i de conformitat amb l'import màxim finançable que s'estableix en l'apartat huité d'aquesta resolució.

En cas d'empat, els criteris per a la resolució seran els següents, i s'aplicaran de manera successiva fins que es produïsca el desempat:

1r Major nombre de població beneficiària de l'execució del projecte.

2n Cost del projecte i millores proposades en relació amb l'activitat subvencionada.

2. Per a l'adjudicació de les subvencions sol·licitades a través de la línia estratègica C es tindran en compte els criteris de valoració següents, amb un màxim de 60 punts:

Sublínia C.1 Nova construcció i finalització d'edificis o espais que no estiguen en funcionament i canvi d'ús de tot l'edifici:



1r Necessitats de recursos existents en la zona de la seua implantació, fins a un màxim de 30 punts.

Aquest criteri s'avaluarà mitjançant l'adequació al mapa de necessitats de la conselleria competent en serveis socials i el Pla d'infraestructures de serveis socials.

En cas que es tracte de serveis d'atenció primària o no previstos en la normativa o en els plans anteriorment esmentats, es valorarà l'informe justificatiu de necessitats aportat per l'entitat sol·licitant i que ha d'acompanyar la memòria de necessitat.

2n Centres i espais que es troben pendents de finalització, i es ponderaran segons les unitats d'execució pendents de realitzar, fins a un màxim de 10 punts.

3r Aportació externa en relació amb el cost total projectat de l'obra, fins a un màxim de 10 punts:



Cofinançament extern superior al 5 % i fins a 25 % 2 punts

Cofinançament extern superior al 25 % i fins a 50 % 5 punts

Cofinançament extern superior al 50 % i fins a 75 % 7 punts

Cofinançament extern superior al 75 % 10 punts





4t Millores i criteris socials (projecte social i sostenible, condicions d'habitabilitat, eficiència energètica, economicitat, termini d'execució), fins a un màxim de 10 punts.

Per a poder obtindre la puntuació corresponent s'han d'acreditar aquests expressament.

Sublínia C.2: Obres de reforma de centres o espais que ja estiguen en funcionament:

1r Necessitats de recursos existents en la zona de la implantació, fins a un màxim de 30 punts.

Aquest criteri s'avaluarà mitjançant l'adequació al mapa de necessitats de la conselleria competent en serveis socials i el Pla d'infraestructures de serveis socials.

En cas que es tracte de serveis d'atenció primària bàsica o no previstos en la normativa o en els plans anteriorment esmentats, es valorarà l'informe justificatiu de necessitats aportat per l'entitat sol·licitant i que ha d'acompanyar la memòria de necessitat.

2n Adaptació al compliment de la normativa sobre accessibilitat, normativa sectorial o a altres apartats del Codi tècnic d'edificació (segons el grau d'exigibilitat, qualificat i avaluat mitjançant informes tècnics i actes d'inspecció), fins a un màxim de 10 punts.



Per a poder obtindre la puntuació corresponent s'han d'acreditar aquests aspectes en la memòria de necessitat.

c) Aportació externa en relació amb el cost total projectat de l'obra, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb els percentatges següents:





Cofinançament extern superior al 5 % i fins a 25 % 2 punts

Cofinançament extern superior al 25 % i fins a 50 % 5 punts

Cofinançament extern superior al 50 % i fins a 75 % 7 punts

Cofinançament extern superior al 75 % 10 punts





d) Millores i criteris socials (projecte social i sostenible, condicions d'habitabilitat, eficiència energètica, economicitat, termini d'execució, fins a un màxim de 10 punts.

Per a poder obtindre la puntuació corresponent s'han d'acreditar aquests expressament.

En cas d'empat, els criteris per a la resolució seran els següents, i s'aplicaran de manera successiva fins que es produïsca el desempat:

1r Menor termini previst per al funcionament dels recursos subvencionats.

2n Execució del projecte en la zona que major necessitat d'infraestructures present d'acord amb el mapa de necessitats de la conselleria competent en serveis socials i el Pla d'infraestructures de serveis socials.

3r Major nombre de població beneficiària de l'execució del projecte.

4t Cost del projecte i millores proposades en relació amb l'activitat subvencionada.



Huité. Criteris per a determinar l'import de la subvenció.

1. La quantia màxima que es podrà concedir, en la línia estratègica A, a cada entitat serà el 100 % de l'import sol·licitat i per un import màxim de 200.000 €.

2. La quantia màxima que es podrà concedir, en la línia estratègica C, a cada entitat serà el 100 % de l'import sol·licitat i per un import màxim de:

Sublínia C1: 750.000 €.

Sublínia C2: 250.000 €.

3. El percentatge de l'ajuda per concedir sobre la quantitat sol·licitada es determinarà conformement a la puntuació obtinguda i no podrà concedir-se subvenció a les sol·licituds que no obtinguen la puntuació mínima de:

Línia Estratègica A, 8 punts.

Línia Estratègica C, 30 punts.

4. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l'entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.

5. La quantitat concedida es veurà afectada per la possible baixa en el cost del projecte o en l'adquisició de l'equipament o la realització de les obres.



Nové. Resolució i Publicació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar les resolucions sobre les sol·licituds serà de 6 mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. De conformitat amb el que es disposa en l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de determinar les publicacions successives de les resolucions derivades d'aquesta convocatòria, aquestes es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicació tindrà els efectes de notificació.

3. Una vegada transcorregut el termini màxim sense resoldre sense que s'haguera produït la publicació de la resolució, les entitats interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. Les sol·licituds han d'anar dirigides a la Direcció Territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives de la província a la qual correspon la instrucció de l'expedient.

La comissió de valoració, constituïda segons el que s'estableix en l'Ordre 3/2020, de 17 d'abril, analitzarà i valorarà els expedients remesos per les direccions territorials, i elaborarà, seguint l'ordre de puntuació obtingut, una relació prioritzada per cada línia estratègica i sublínia i l'elevarà a l'òrgan competent per a la concessió de subvencions les propostes de concessió a favor del nombre de beneficiaris que permeten les disponibilitats de crèdit.

Segons estableix l'article 14 l'Ordre 3/2020, de 17 d'abril, de 2020, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions a entitats locals i entitats sense ànim de lucre per a projectes d'inversió en matèria d'equipament i obres en l'àmbit de la igualtat i les polítiques inclusives, es delega en la Direcció General d'Infraestructures de Serveis Socials la facultat de dictar la resolució de concessió de les ajudes de la convocatòria corresponent amb l'informe previ i a proposta de la comissió d'avaluació.



Deu. Forma i termini de justificació de les subvencions

El termini màxim de justificació de les subvencions serà d'un mes, comptador des de la data de finalització de l'activitat subvencionada, sense perjudici que el termini esmentat puga ser objecte d'ampliació d'acord amb el que es disposa en la normativa administrativa bàsica, i en tot cas:

Línia Estratègica A: abans del 15 de novembre de 2021.

Línia Estratègica C: abans de l'1 de febrer de 2023.

L'incompliment del requisit de justificació en termini de les subvencions concedides o la justificació insuficient pot donar lloc a la revocació o a la minoració de la subvenció, amb exigència, si escau, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.





Onze. Pagament de la subvenció

1. El pagament de les subvencions s'ajustarà al que es disposa en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions en els terminis i percentatges següents:

a) S'anticiparà un 15 % de l'import de la subvenció després de la concessió d'aquesta sense garantia prèvia, que s'abonarà en l'anualitat 2021.

b) La resta s'abonarà després de la justificació pel beneficiari de la totalitat de la despesa objecte de la subvenció atorgada.

2. Els pagaments de les subvencions per a equipament s'efectuaran contra la presentació de les factures reglamentàries segons la normativa vigent, juntament amb les còpies d'aquestes, sense perjudici dels lliuraments anticipats establits.

Les corporacions locals podran substituir la documentació esmentada per un certificat expedit pel secretari local en el qual consten les quantitats aplicades a l'objecte de la subvenció, amb el detall exprés dels diferents conceptes subvencionats, unitats i imports parcials. Aquestes quantitats han de trobar-se, almenys, en situació d'obligacions reconegudes o en fase de licitació dins del període d'execució establit en la convocatòria i sempre que existisca consignació pressupostària, i així haurà de fer-se constar en el certificat.

3. En cas de subvencions concedides per a obres, els pagaments s'efectuaran contra la certificació d'obra expedida pel tècnic competent i de conformitat amb el projecte presentat.

En tot cas, la quantia per justificar es realitzarà sobre la despesa total de l'actuació objecte de subvenció.

4. En cap cas l'import de la subvenció podrà ser de tal quantia que, a conseqüència de la percepció d'altres subvencions d'administracions públiques o entitats públiques o privades, o de qualsevol altra causa, supere el cost de l'equipament o del projecte subvencionat o de l'obra.



En cas que l'import de la subvenció supere el cost de l'activitat subvencionada, l'Administració exigirà el reintegrament quant a l'excés, i a l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció per part de la Generalitat.

5. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària ha de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social i aportar una declaració responsable de no ser deutor per resolució de procediment de reintegrament de subvencions.



Dotze. Pla de control i comprovació

1. La comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida es realitzarà mitjançant la revisió de la documentació que a aquest efecte s'ha establit en aquesta convocatòria com d'aportació preceptiva per l'entitat beneficiària, per al pagament de la subvenció.

2. La comprovació material de la realització efectiva de l'activitat, l'existència de la condició o compliment de la finalitat, es durà a terme d'acord amb els criteris següents, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions:

a) El tipus de control es realitzarà sobre el terreny pel que fa a les obres i l'equipament.

b) La selecció de les subvencions tindrà caràcter aleatori, entre aquelles l'import concedit de les quals siga equivalent al 2 % de la línia o superior.



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que s'estableix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre que estimen pertinent.





València, 10 de maig de 2021.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web