Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ 318/2021, de 7 de maig, del director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball de naturalesa funcionarial número 15, cap de la Unitat d'Anàlisi i Investigació II, i s'aproven les bases que regeixen la convocatòria. Convocatòria número LD 1/2021. [2021/5059]

(DOGV núm. 9084 de 14.05.2021) Ref. Base de dades 004358/2021




L'article 29.2 de la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, l'Agència), sotmet la provisió dels llocs de treball de l'Agència a les normes de la Llei de funció pública valenciana.

Es troba vacant i pendent de provisió el lloc de treball número 15, cap de la Unitat d'Anàlisi i Investigació II, d'acord amb la vigent relació de llocs de treball aprovada per la Resolució de 19 d'agost de 2019, del director de l'Agència (DOGV 8624, 30.8.2019), modificada per les resolucions núm. 93/2020, de 8 d'abril (DOGV 8789, 15.4.2020), núm. 610/2020, d'11 de desembre, i núm. 630/2020, de 16 de desembre (DOGV 8985, 29.12.2020).

El sistema de provisió d'aquest lloc de treball és el de lliure designació, conforme amb el que es disposa en l'article 102 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara en avant LOGFPV), i l'esmentada relació de llocs de treball de l'Agència.

De conformitat amb l'article 80 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (d'ara en avant EBEP), i amb l'esmentat article 102.1 de l'LOGFPV, el procediment de lliure designació amb convocatòria pública consisteix en l'apreciació discrecional per l'òrgan competent de la idoneïtat de les persones candidates en relació amb els requisits exigits per a l'acompliment del lloc.



En virtut d'això, d'acord amb el que es disposa en els articles 99 i següents de l'LOGFPV, i de conformitat amb les atribucions de l'article 13.1.d del Reglament de funcionament i règim interior de l'Agència, de 27 de juny de 2019 (DOGV 8582, 2.7.2019), resolc:



Primer

Convocar, per a la provisió pel sistema de lliure designació, el lloc de treball que s'assenyala en l'annex I d'aquesta resolució.



Segon

Aprovar les bases que regiran la present convocatòria i que figuren en l'annex II d'aquesta resolució.



Tercer

Aprovar els models de sol·licitud d'admissió per a la provisió d'aquest lloc de treball i de declaració responsable, que figuren com a annex III i IV d'aquesta resolució.



València, 7 de maig de 2021.– El director de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana: Joan A. Llinares Gómez.















ANNEX II

Bases de la convocatòria



Primera. Objecte i forma de provisió.

És objecte d'aquesta convocatòria la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball vacant de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana descrit en l'annex I d'aquesta resolució.



Segona. Requisits de participació.

1. Podrà participar en aquesta convocatòria el personal funcionari de carrera de les diferents administracions públiques, institucions i entitats públiques, que reunisca els requisits i les condicions que estableix la normativa vigent i, en particular, els requisits per a la provisió del lloc de treball que es detallen en la convocatòria que s'efectua a través de la present resolució.

No podrà participar el personal suspés en ferm mentre dure la suspensió i el personal excedent voluntari per interès particular durant el termini legal obligatori de permanència en aquesta situació.

2. Els requisits de participació hauran de reunir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i gaudir dels mateixos durant tot el procediment de selecció fins al moment de la presa de possessió.



Tercera. Sol·licitud de participació, lloc i termini de presentació.

1. La sol·licitud, acompanyada d'un historial professional de competències i capacitats, i de la documentació acreditativa dels requisits i mèrits que presenten les persones aspirants, ha d'adaptar-se al model que es publica en l'annex III d'aquesta convocatòria.

L'annex es troba disponible en la pàgina web de l'Agència:

https://www.antifraucv.es/portal-de-transparencia/informacio-institucional/

2. Les sol·licituds de participació es presentaran a través de qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Presentació a través de la seu electrònica de l'Agència:

https://sede.antifraucv.es/opencms/opencms/sede

Presentació en oficines de l'Agència (carrer Navellos, 14, porta 3, 46003 València): horari de 09.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres.

En el cas de no presentació a través del Registre Electrònic de l'Agència o de manera presencial, dins del termini de presentació d'instàncies, haurà de remetre's còpia del document que acredite la seua presentació a l'adreça de correu electrònic:

recursoshumanos@antifraucv.es

3. Únicament es prendran en consideració aquelles sol·licituds que s'ajusten al model de referència (annex III), adequadament emplenades, així com els documents (original o còpia) que les acompanyen justificatius dels requisits i mèrits relatius al lloc de treball.



La no aportació d'aquesta documentació suposarà l'exclusió de la persona participant en la convocatòria.

4. El termini de presentació serà de deu dies naturals, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. De manera prèvia o simultània, es remetrà la convocatòria per a la seua publicació en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes, i l'anunci de la mateixa es publicarà en el Boletín Oficial del Estado, així com en el Tauler d'anuncis i en el Portal de Transparència de l'Agència.



Quarta. Documentació acreditativa dels requisits, mèrits i estudi a aportar.

A la sol·licitud s'acompanyarà declaració responsable de la veracitat de la documentació que s'aporta justificativa dels requisits i mèrits, segons model que es publica en l'annex IV d'aquesta convocatòria.

Es relaciona la documentació que ha d'aportar la persona participant:

a) En relació amb el compliment dels requisits per a participar:

a.1) Nomenament com a funcionari de carrera del subgrup de titulació que dona accés al lloc al qual s'opta o documentació que l'acredite.

a.2) L'acreditació de l'experiència haurà de ser demostrada, documentalment, mitjançant certificat, informe o full de serveis de l'administració pública, institució pública o entitat pública d'origen i, en el seu cas, d'aquelles altres en les quals haguera prestat serveis, en el qual es faça constar l'exercici de funcions en els àmbits materials descrits com a requisit del lloc convocat.

La no aportació de la documentació acreditativa suposarà l'exclusió de la persona participant en la convocatòria.

a.3) Acreditació de la formació específica configurada com a requisit del lloc de treball.

La no acreditació documental de la formació suposarà l'exclusió de la persona participant en la convocatòria.

b) En relació als mèrits, s'acompanyarà còpia de tots els al·legats així com un historial professional de competències i capacitats (currículum complet).

Només seran tinguts en compte els mèrits perfeccionats amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Els aspirants es responsabilitzen expressament de la veracitat de la documentació aportada com a requisit o mèrit. En cas de falsedat o alteració d'algun document, decauran en el dret a la participació en la present convocatòria, amb independència de la responsabilitat al fet que pertocara.

L'Agència es reserva el dret a requerir en qualsevol moment del desenvolupament del procediment l'aportació de la documentació original dels requisits i/o mèrits que es considere necessària.

c) Els qui sol·liciten participar en el procediment de provisió del lloc, hauran d'aportar un estudi en un sentit crític sobre un o diversos aspectes relacionats amb l'àrea d'Anàlisi i Investigació:

– Informe de versemblança (article 11 de la Llei 11/2016). Contingut i abast. Metodologia d'anàlisi per a una correcta elaboració d'aquest informe.

– Investigació documental. Aspectes crítics d'una investigació. Metodologia per al desenvolupament d'una investigació.

– Potestats d'investigació i inspecció (article 6 de la Llei 11/2016). Aspectes a tindre en compte en la realització de les activitats d'investigació i inspecció. Metodologia a seguir en la realització de visites d'inspecció i entrevistes personals.

Aquest estudi tindrà una extensió màxima de 12 pàgines (6 fulles a doble cara), en tipus de lletra Arial 11, interlineat simple i marges justificats. En la qualificació de l'estudi es valoraran, principalment, els aspectes següents:

– la claredat i correcció en l'estructuració i l'exposició de les idees i qüestions abordades;

– la coherència, racionalitat, raonabilitat i viabilitat de les propostes formulades, prenent en consideració la seua justificació, argumentació i possibilitat d'aplicació en l'Agència;

– el grau de detall i precisió de les propostes i aspectes tractats; i,



– la innovació, originalitat i creativitat de les idees i propostes plantejades.

La no presentació de la documentació requerida en aquest apartat c, suposarà l'exclusió de la persona participant en la convocatòria a aquests llocs de treball.



Cinquena. Comprovació del compliment dels requisits de participació.

La persona titular de l'àrea d'Administració, Gestió Econòmica i Recursos Humans de l'Agència comprovarà el compliment dels requisits dels participants i, si escau, requerirà a les persones interessades perquè en un termini de deu dies hàbils realitzen les esmenes pertinents.



Una vegada realitzats els tràmits anteriors, emetrà informe preceptiu i vinculant en relació amb les sol·licituds que complisquen els requisits, i ho remetrà a la persona titular de la direcció de l'Agència per a la seua resolució conforme al que es preveu en la LOGFPV i en l'article 13.1d del seu Reglament de funcionament i règim interior de 27 de juny de 2019.

Això sense perjudici de la seua comprovació ulterior mitjançant l'aportació de la documentació original dels requisits que es considere necessària a l'aspirant que finalment resulte proposat.





Sisena. Avaluació i resolució de la convocatòria del procediment de provisió.

1. Amb caràcter previ a la resolució, es podrà realitzar entrevistes a totes o a alguna de les persones participants en la convocatòria que reunisquen els requisits exigits, per a la comprovació de la seua capacitat i mèrits, així com de les habilitats, actituds i aptituds de les persones aspirants en relació amb les funcions concretes a desenvolupar i els principis d'actuació del personal de l'Agència a què es refereix l'article 5 del seu Reglament de funcionament i règim interior.

2. La persona titular de la direcció de l'Agència resoldrà, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 102.3 de la LOGFPV, bé la seua adjudicació a la persona que considere més idònia per a l'acompliment del lloc de treball convocat, bé que es declare desert, fins i tot existint persones que reunisquen els requisits exigits, si considerara que cap resulta idònia per al seu acompliment.

3. La resolució de nomenament es motivarà amb referència al compliment per la persona triada dels requisits exigits en la convocatòria, així com dels mèrits i capacitat tinguts en compte per a considerar que resulta la més idònia per a l'acompliment del lloc de treball.



4. La resolució de la convocatòria haurà d'indicar el termini en el qual haja de tindre lloc la presa de possessió en el nou destí.

5. La resolució serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Butlletí Oficial de les Corts Valencianes.

6. La present convocatòria es resoldrà en un termini no superior a dos mesos, comptats des de l'endemà a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Mapa web