Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de maig de 2021, de la directora general de Recursos Humans, per la qual es convoca concurs oposició per a la provisió de vacants del cos d'auxiliars de gestió sanitària de l'Administració de la Generalitat (C2-S01), personal funcionari d'administració general, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2021/5043]

(DOGV núm. 9083 de 13.05.2021) Ref. Base de dades 004316/2021




Publicat el Decret 178/2017, de 10 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2017 per a personal gestionat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, es convoca concurs oposició per a la cobertura de les places anunciades del cos d'auxiliars de gestió sanitària de l'Administració de la Generalitat (C2-S01), personal funcionari d'administració general, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



D'acord amb el que disposen els articles del 51 al 57 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana i les vigents relacions de llocs de treball de naturalesa funcionarial aprovades per la Resolució de 9 de gener de 2018, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública (DOGV 8214, 17.01.2018), i en virtut de la competència atribuïda per l'article 17 del Decret 185/2020, de 16 de novembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, aquesta Direcció General de Recursos Humans acorda establir les següents





Bases de la convocatòria



1. Normes generals

1.1. Es convoquen proves selectives per a la provisió de 2 places dins del torn lliure del cos d'auxiliars de gestió sanitària de l'Administració de la Generalitat (C2-S01), personal funcionari d'administració general, dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

1.2. El procés selectiu es durà a terme mitjançant el sistema de concurs oposició.

1.3. Atés el nombre de places convocades, no s'estableix la reserva de places per a qui tinga la condició legal de persona amb diversitat funcional, amb grau igual o superior al 33 %, d'acord amb el que s'estableix en els apartats 1 i 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb diversitat funcional i de la seua inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.





2. Requisits dels aspirants

Les condicions per a ser admesos a les proves s'hauran de complir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'hauran de mantindre durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

a) Requisits generals

2.1. Posseir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com la d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes en què es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Unió Europea, o tindre aquest dret d'acord amb el que preveu el Reial decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la seua nacionalitat, hi podran participar els i les cònjuges de les persones espanyoles i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea quan ho preveja el corresponent tractat, sempre que no hi haja separació de dret, i també els seus descendents i els dels seus cònjuges, sempre que no hi haja separació de dret, que siguen menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents. En el cas d'aspirants de nacionalitat i llengua diferent de l'espanyola, hauran d'acreditar tindre un coneixement suficient del castellà mitjançant el Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera nivell B2 expedit per l'organisme oficial competent.

2.2. Tindre complits els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

2.3. Posseir dins del termini de sol·licituds especificat en aquesta convocatòria, o tindre complides les condicions per a obtindre'l, el títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria, graduat escolar, Formació Professional de primer grau o el seu equivalent per a l'acompliment de la categoria. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà de posseir la credencial que n'acredite l'homologació.

2.4. Posseir la capacitat funcional necessària per a l'exercici de les tasques que es deriven del corresponent nomenament, capacitat que s'acreditarà en el termini requerit en aquesta convocatòria mitjançant un certificat mèdic. La presa de possessió queda supeditada a la superació d'aquest requisit.

2.5. No haver sigut separat o separada del servei, mitjançant un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública, ni estar inhabilitat o inhabilitada amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, si és el cas, per a la professió corresponent. En el cas de persones nacionals d'altres estats esmentats en el punt 1, no haver sigut inhabilitat o inhabilitada, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en un estat membre de la Unió Europea, ni haver sigut separat o separada, per sanció disciplinària, d'alguna de les seues administracions o serveis públics.

Així mateix, i de conformitat amb l'apartat 5 de l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, sempre que l'activitat implique contacte habitual amb menors, no haver sigut condemnat o condemnada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual per raó de sexe, orientació sexual i identitat de gènere, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, s'haurà d'acreditar aquesta circumstància en el departament corresponent mitjançant l'aportació d'un certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals.

2.6. Haver pagat la taxa de participació, en el cas de no estar-ne exempt, segons s'especifica en la base 3 d'aquesta convocatòria.





3. Sol·licituds

3.1. La sol·licitud de participació en aquest procés selectiu es tramitarà per mitjans telemàtics, a través de la plataforma existent en la pàgina oficial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es), seguint les instruccions que hi figuren, i caldrà disposar, a aquest efecte, del corresponent certificat digital.



A través de l'esmentada plataforma podrà emplenar la sol·licitud, pagar les taxes de participació en cas de no tindre'n exempció i registrar aquesta sol·licitud per via telemàtica, així com els justificants de les possibles causes d'exempció o bonificació de la taxa.

Podrà imprimir-se el justificant de presentació al concurs oposició des de la mateixa plataforma.

3.2. Prèviament a l'emplenament de la sol·licitud, la persona aspirant trobarà un desplegable amb les diferents categories o especialitats convocades en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, dins de l'apartat de Recursos Humans.

3.3. Taxa de participació

La taxa de participació és de 15 €. No obstant això, amb caràcter general, l'import de la taxa serà minorat en un 10 % si s'utilitzen en aquest procés exclusivament mitjans telemàtics.

Estarà exempt del pagament de la taxa, segons estableix la vigent Llei de taxes de la Generalitat Valenciana:

– El personal que acredite la condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33 %.

– El personal que acredite posseir el títol de membre de família nombrosa de categoria especial, o de família monoparental de categoria especial compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana.

– Les víctimes d'actes de violència que acrediten aquesta condició pels mitjans previstos en l'article 23 del Reial Decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d'estat contra la violència de gènere, això és, mitjançant una sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere, una ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que dispose una mesura cautelar a favor de la víctima, o bé per un informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere. També podran acreditar-se les situacions de violència de gènere mitjançant un informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats o dels serveis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'administració pública competent; o per qualsevol altre títol, sempre que això estiga previst en les disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen l'accés a cadascun dels drets i recursos. A la Comunitat Valenciana, són els centres Dona 24 hores els que estan autoritzats per a l'acreditació d'aquestes situacions.



El personal que acredite posseir el títol de membre de família nombrosa de categoria general, o de família monoparental de categoria general compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental a la Comunitat Valenciana, tindrà una bonificació del 50 % de la taxa.



L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els casos d'exempció esmentats, suposarà l'exclusió del procés selectiu, i només es podrà corregir un error eventual en l'import ingressat.

Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en la vigent Llei de taxes de la Generalitat.

3.4. Documentació a presentar relativa a reducció o exempció de la taxa.

En el moment de registrar la instància de participació, en la mateixa plataforma s'han d'aportar de manera telemàtica els documents següents:

a) Justificant de la causa de reducció o exempció de la taxa en el cas de víctima d'actes de violència. Així mateix, en el cas de família monoparental de categoria general o especial, si el certificat ha sigut expedit fora de la Comunitat Valenciana.

b) En el cas d'aspirants nacionals d'estats amb una llengua oficial que no siga el castellà, Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera, nivell B2, expedit per l'organisme oficial competent.

3.5. El termini de presentació de sol·licituds començarà l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què s'haja publicat. Si és inhàbil, el termini finalitzarà el dia hàbil següent. En cas de no haver-hi un dia equivalent en el mes següent a la publicació, el termini finalitzarà l'últim dia del mes següent al de la publicació de la convocatòria.

3.6. La consignació de dades falses en la instància o en la documentació aportada per les persones aspirants comportarà l'exclusió del concurs i/o la nul·litat de la plaça adjudicada, si és procedent, sense perjudici de les mesures legals que corresponguen. No seran valorats els documents que continguen alguna esmena, ratllada o raspadura, llevat que es troben validats amb la signatura de qui els va emetre.

Si en qualsevol moment del procés l'òrgan tècnic de selecció té coneixement de manca d'algun requisit o de l'existència de dades falses en la documentació entregada, aquest l'òrgan tècnic de selecció haurà de requerir-ne la correcció i l'acreditació fefaent. Si no s'acredita en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció farà una proposta d'exclusió a la Direcció General de Recursos Humans, la qual, amb les verificacions prèvies oportunes i l'audiència a la persona interessada, dictarà la resolució motivada que siga procedent.

3.7. Tant el domicili com l'adreça electrònica que figuren en la sol·licitud es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, de manera que seran responsabilitat exclusiva de l'aspirant tant els errors en la consignació d'aquests com la falta de comunicació a l'òrgan convocant de qualsevol canvi d'aquest domicili o de l'adreça electrònica.



3.8. L'òrgan tècnic de selecció establirà, exclusivament per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten en la instància de participació, les adaptacions possibles de temps i mitjans per a la realització de l'exercici. Aquestes adaptacions no podran desvirtuar el caràcter de les proves, la finalitat de les quals és valorar l'aptitud de les persones aspirants per a les funcions pròpies de la categoria a la qual concorren. Les mesures d'adaptació sol·licitades hauran de figurar en la sol·licitud de participació, i podran ser:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'aportar, durant el termini de presentació de sol·licituds, el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el nombre de minuts d'ampliació que recomana. Amb la finalitat de no trencar l'equilibri de la prova, en cap cas el temps d'ampliació concedit per l'òrgan tècnic de selecció podrà ser superior a 30 minuts.



3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret per motius de sordesa.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per ser invident.

6) Altres mesures, especificant-ne quines.



4. Admissió i exclusió d'aspirants

4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, mitjançant una resolució de la Direcció General de Recursos Humans s'aprovarà la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el text de la resolució i la relació de persones admeses i excloses amb la indicació de les causes d'exclusió.

Les persones aspirants podran, en el cas d'error en la sol·licitud o exclusió, esmenar els defectes que hagen pogut produir, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenients, en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes. En el cas de les persones excloses, es consignarà la causa d'exclusió.

A efectes estadístics i de mesures d'igualtat d'oportunitats, es registrarà el sexe de les persones participants.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar-ne l'esmena dins del termini i en la forma oportuna, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals consten correctament en les relacions de persones admeses.

4.2. Una vegada finalitzat el termini d'esmena d'errors, es publicarà en el DOGV la resolució definitiva de persones aspirants admeses i excloses. En aquesta resolució s'indicaran el lloc, la data i l'hora de la prova. Aquesta publicació s'haurà de fer amb una antelació mínima de 15 dies hàbils a la realització de la prova. Aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades.

4.3. D'acord amb els objectius fixats en el Pla d'igualtat, quan la realització de la prova coincidisca amb l'àmbit temporal previst per al part d'una participant, després d'haver-ho notificat aquesta, l'Administració habilitarà els mitjans perquè, en la mesura que siga possible, la participant realitze l'exercici el mateix dia i hora que la resta de participants. En el cas que les circumstàncies no ho facen possible, s'habilitarà un altre dia perquè l'afectada realitze l'exercici.



5. Òrgan tècnic de selecció

5.1. L'òrgan tècnic de selecció serà nomenat per la Direcció General de Recursos Humans i la seua composició serà conforme al que estipula l'article 60 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. La relació nominal de components es publicarà amb una antelació d'un mes com a mínim respecte al començament de les proves. L'òrgan tècnic de selecció estarà format per cinc persones; s'hi haurà de designar el mateix nombre de suplents i constarà de presidència, secretaria i tres vocals. Totes les persones integrants hauran de tindre la condició de personal funcionari de carrera de les administracions públiques. La seua classificació professional haurà de ser igual o superior a la del cos o escala objecte de la convocatòria i, almenys, més de la meitat dels seus integrants haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.



5.2. El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix, el personal directiu professional i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.

5.3. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, de manera que no es podrà exercir en representació o per compte de ningú.

5.4. No podrà formar part dels òrgans de selecció el personal que haja fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent.

5.5. Corresponen a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries per al correcte desenvolupament de les proves selectives. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i a la resta de normativa vigent.

5.6. A l'efecte de comunicacions i altres incidències, l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seu als serveis centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, c/ Misser Mascó, 31. CP 46010. València.





6. Desenvolupament de la convocatòria

Les proves selectives pel sistema de concurs oposició consistiran en la celebració de cadascuna d'aquestes fases, a fi de determinar l'aptitud de les persones aspirants i de fixar l'ordre de prelació d'aquestes per a la selecció.

6.1. En la fase d'oposició, les persones aspirants hauran de fer un exercici eliminatori.

6.1.1. L'exercici consistirà en la contestació per escrit, en el termini de 75 minuts, d'un qüestionari de 60 preguntes de caràcter teoricopràctic sobre el contingut dels temes que s'inclouen com a annex I. El qüestionari serà tipus test en forma de preguntes amb quatre respostes, de les quals només una d'aquestes serà la correcta.

D'aquest qüestionari, 6 de les preguntes versaran sobre el temari general. Totes les preguntes seran de caràcter teòric. Les 54 preguntes restants seran tant de caràcter teòric com pràctic i versaran sobre el contingut dels temes que constitueixen el temari específic de la categoria, que s'inclouen en l'annex I.

L'exercici tindrà com a finalitat valorar les aptituds, les destreses i la capacitat professional de les persones aspirants en relació amb les funcions pròpies de la categoria a la qual opten.

6.1.2. Les persones aspirants seran convocades per a la realització de l'exercici en crida única, i hi perdran el dret les persones que no compareguen a fer-lo en el lloc i l'hora indicats.



Les persones aspirants hauran d'acreditar la seua identitat mitjançant la presentació de l'original del DNI, passaport o permís de conduir, sense que siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents. En cas de robatori o extraviament d'aquests documents, hauran de presentar la denúncia formulada davant de la policia juntament amb un altre document oficial en el qual figure una foto de l'aspirant. Així mateix, hauran de portar a l'examen el justificant de presentació de la seua sol·licitud de participació per si els el demanen.

Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a l'aula de la persona que comparega una vegada haja conclòs la crida d'aspirants i s'haja tancat la porta de l'aula que li corresponga, independentment que romanguen obertes les portes d'altres aules del recinte d'examen.

Atés el caràcter de la prova, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquesta, i seran anul·lats tots aquells exercicis en els quals hi haja alguna marca que puga identificar-ne l'autoria.

6.1.3. Valoració de l'exercici

La puntuació màxima en la fase d'oposició serà de 60 punts.

Per a la determinació de la puntuació es tindran en compte les regles següents:

Primera. Cada resposta correcta tindrà una valoració d'1 punt. Es restarà 0,333 punts per cadascuna de les respostes incorrectes.

Es deixaran sense valorar les preguntes no respostes.

De les operacions anteriors s'obtindrà la valoració particular de l'exercici realitzat per cada aspirant.

Segona. Avaluats tots els aspirants, es calcularà la mitjana aritmètica del deu per cent d'aspirants presentats que hagen obtingut les millors puntuacions particulars, expressada amb els tres primers decimals.

Tercera. Es consideraran aprovats aquells aspirants que obtinguen una puntuació igual o superior al 50 % de la mitjana aritmètica esmentada en la regla segona, amb un límit mínim de 27 punts. Per davall d'aquesta puntuació no podrà considerar-se aprovat l'exercici.

6.1.4. Publicació de resultats i terminis d'al·legacions

Finalitzat l'exercici, el tribunal farà públics els fulls de correcció d'aquest, tant del torn lliure com de promoció interna, en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública (www.san.gva.es) juntament amb la relació provisional de persones aprovades i suspeses per l'ordre de puntuació aconseguida.

Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació per a fer les al·legacions que consideren pertinents.

Vistes les al·legacions, el tribunal publicarà de la mateixa manera els fulls definitius de respostes i la relació definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició, i també la relació de persones suspeses, per ordre de puntuació, amb la indicació de la puntuació aconseguida. Les al·legacions a la llista provisional es consideraran contestades amb la publicació esmentada.

Podrà superar la fase d'oposició un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

6.2. Fase de concurs

Les persones que hagen superat la fase d'oposició disposaran de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la relació definitiva de persones aprovades per a presentar els documents acreditatius dels mèrits valorables en la fase de concurs segons el barem especificat en l'annex II. Els documents podran entregar-se en les unitats de registre de les dependències administratives següents:

– 03001 Alacant: c/ Girona, núm. 26.

– 03801 Alcoi: plaça d'Espanya, núm. 2.

– 12001 Castelló de la Plana: pl. Hort dels Corders, núm. 12.

– 46008 València: av. Ferran el Catòlic, núm. 74.

– Registres generals dels departaments de salut de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

També podran presentar-se mitjançant qualsevol de les formes previstes en la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La puntuació màxima en aquesta fase serà de 40 punts. Els mèrits valorables seran els obtinguts fins a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu.

No serà necessari presentar el certificat de coneixement del valencià expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, ja que aquesta informació serà aportada per la mateixa Junta.



L'òrgan tècnic de selecció, que només podrà valorar la documentació degudament acreditada i aportada dins del termini i en la forma escaient, podrà requerir qualsevol aclariment sobre aquesta. Quan el requeriment no siga atés, no serà valorat el mèrit corresponent.

Quan l'idioma original de la documentació aportada no siga el castellà o valencià, l'aspirant haurà d'adjuntar-hi la traducció literal del contingut d'aquesta documentació, feta per una traductora o traductor jurat. A més, la documentació pública d'un altre país haurà d'estar degudament legalitzada o postil·lada, segons el cas.



6.3. Criteris de desempat

Els empats en la puntuació total es resoldran a favor de l'aspirant que haja obtingut més puntuació en la fase d'oposició. Si subsisteix l'empat, es resoldrà seguint l'ordre dels apartats del barem de mèrits. Si persisteix l'empat, es resoldrà a favor del sexe infrarepresentat, tenint en compte el total de persones en actiu del cos o escala objecte de la convocatòria, entenent com a tal el sexe que no ocupe almenys el quaranta per cent de la plantilla corresponent a aquest cos o escala.



6.4. Resolució provisional del concurs oposició

Finalitzades la fase d'oposició i la fase de concurs, l'òrgan tècnic de selecció farà pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació d'aspirants aprovats en la fase d'oposició, en la qual especificarà la puntuació total obtinguda en ambdues fases. Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a realitzar les al·legacions que consideren pertinents relatives a la puntuació de la fase de concurs.

6.5. Resolució definitiva del concurs oposició

Vistes les al·legacions, la relació ordenada definitiva d'aspirants fins a un nombre igual al de places convocades serà publicada per l'òrgan tècnic de selecció de la mateixa manera que la relació provisional.



6.6. Sol·licitud de places i entrega de documentació

La Direcció General de Recursos Humans farà pública, en la pàgina web www.san.gva.es, la resolució per la qual s'aprove la relació de places que s'oferisquen als aspirants i el procediment perquè aquests puguen elegir les places esmentades.

Les vacants que s'oferisquen seran places bàsiques de la categoria corresponent.

Els aspirants hauran de sol·licitar almenys tantes places com el número de posició que ocupen en la llista per ordre de puntuació.



Així mateix, en aquesta resolució s'atorgarà un termini de vint dies hàbils des de l'endemà de ser publicada per a entregar la relació de destinacions sol·licitades, així com original i còpia de la documentació següent, la qual serà acarada en l'anvers i el revers per la persona encarregada del corresponent registre d'entrada:

a) Document nacional d'identitat o passaport.

b) Títol exigit per a participar en aquestes proves selectives. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, anvers i revers de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

c) Declaració jurada de no haver sigut separat, o que no se li haja revocat el nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant un procediment disciplinari d'una administració pública o d'un òrgan constitucional o estatutari, ni que es trobe inhabilitat per una sentència ferma per a l'exercici de qualsevol funció pública o d'aquelles funcions pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per una sentència ferma, o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'uns altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes, en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



Així mateix, i de conformitat amb l'apartat huit de l'article 1 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, aquesta declaració jurada haurà d'incloure la declaració de no haver sigut condemnat per una sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i l'abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, la persona interessada haurà d'acreditar aquesta circumstància en el departament de salut corresponent mitjançant l'aportació d'un certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals.

d) Certificat mèdic acreditatiu de la capacitat funcional per a l'exercici del lloc de treball. La presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit.

Els qui dins del termini fixat, i excepte casos de força major, no presenten la documentació no podran ser nomenats, de manera que quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de la responsabilitat a què puguen estar sotmesos, si és el cas, per falsedat en la seua sol·licitud.

Qui supere les proves selectives haurà d'acreditar coneixements de valencià, de conformitat amb el que estableix l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana. En cas de no poder acreditar-ho, hauran de superar l'exercici específic que es convoque i, en cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que s'organitzen a aquest efecte.



Si un aspirant seleccionat no compleix algun dels requisits exigits en la convocatòria, la Direcció General de Recursos Humans dictarà una resolució motivada en la qual es declare la pèrdua dels drets derivats del procés selectiu. Aquesta resolució podrà ser impugnada en la forma determinada en la base 8.

Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades o pèrdua dels drets derivats de la participació en el procés selectiu, i sempre abans de la publicació del nomenament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la Direcció General de Recursos Humans podrà requerir a l'òrgan tècnic de selecció una relació complementària de les següents persones aspirants pel seu ordre de puntuació, per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.

6.7. Adjudicació de places

Les places s'adjudicaran entre els aspirants d'acord amb la sol·licitud, seguint l'ordre de preferència i l'ordre de la puntuació aconseguida. Perdran els drets derivats de la seua participació en les proves selectives els aspirants que no sol·liciten plaça dins del termini i en la forma escaient, així com aquells als quals, per la puntuació obtinguda en aquestes, no corresponga cap plaça de les oferides, i els que no obtinguen cap plaça de les efectivament sol·licitades.

Només podran ser declarats aprovats en les proves selectives i, per tant, nomenats, els aspirants que obtinguen plaça. No podrà nomenar-se un nombre superior d'aspirants al de places convocades.



7. Publicació, nomenament i termini de presa de possessió

Finalitzat el termini per a la presentació de documents, la Direcció General de Recursos Humans, mitjançant una resolució, acordarà el nomenament de personal funcionari de carrera en el cos i, si és el cas, escala corresponent, dels aspirants finalment aprovats, amb indicació de la plaça que els haja correspost. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El termini de presa de possessió serà d'un mes i començarà el dia que establisca la resolució o, si no l'estableix, l'endemà de la publicació de l'esmentada resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en aquest cas acabarà el mateix dia del mes següent a aquell en què s'haja publicat. Si és inhàbil, el termini finalitzarà el dia hàbil següent. En cas de no haver-hi un dia equivalent en el mes següent a la publicació, el termini finalitzarà l'últim dia del mes següent al de la publicació de la convocatòria.

Perdrà els drets derivats de la seua participació en el procés selectiu qui, transcorregut aquest termini, no s'haja incorporat a la seua destinació, excepte causa de força major o impossibilitat així estimada, amb l'audiència prèvia de la persona interessada, mitjançant una resolució motivada de la Direcció General de Recursos Humans.



8. Recursos

Aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a executar-la podran ser impugnats per les persones interessades mitjançant la interposició d'un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'acte contra el qual es recorre, de conformitat amb el que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com els articles 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i potestativament podran interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 123 i 124 de l'esmentada Llei 39/2015.

Contra les resolucions dictades per l'òrgan tècnic de selecció que ha de jutjar el concurs oposició, podrà interposar-se un recurs d'alçada en el termini d'un mes, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, esmentada anteriorment.

Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que per al seu dret es considere convenient.



València, 6 de maig de 2021.– La directora general de Recursos Humans: Carmen López Delgado.







ANNEX I

Temari general per a tots els cossos/escales



1. La Constitució Espanyola de 1978.

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià.

3. Transparència, accés a la informació pública i bon govern: Transparència de l'activitat pública. La Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

4. L'administració electrònica. El Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. Disposicions generals. Principis de protecció de dades i drets de les persones.



5. Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. La Llei de la Funció Pública Valenciana.

6. Introducció a la informàtica. Conceptes bàsics. Els sistemes ofimàtics: Processadors de textos; fulls de càlcul; internet i eines de col·laboració.



Temari específic

1. Llei 33/2011, de 4 d'octubre, general de salut pública: la política de salut pública; drets, deures i obligacions en salut pública; actuacions en salut pública.

2. Organització sanitària del Sistema Nacional de Salut. Llei general de sanitat. El sistema de salut. Competències de les administracions públiques. Estructura del sistema sanitari públic

3. El Reglament d'organització i funcionament de la conselleria competent en matèria de sanitat universal i salut pública.

4. Les condicions de treball del personal funcionari de l'Administració de la Generalitat: normativa reguladora.

5. Els contractes del sector públic. Objecte. Els tipus contractuals. Perfecció i forma del contracte. Parts del contracte. Objecte, pressupost base de licitació, valor estimat i preu del contracte. Formalització, contingut i efectes, compliment i extinció dels contractes administratius.



6. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu (I): els interessats en el procediment; l'activitat de l'Administració pública; els actes administratius.

7. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu (II): el procediment administratiu comú; els recursos administratius.



8. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (I). Títol preliminar. Disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

9. La responsabilitat patrimonial de l'Administració pública. La potestat sancionadora de l'Administració.

10. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals. Objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Drets i obligacions.







ANNEX II

Barem de mèrits



Barem de la fase de concurs cos d'auxiliars de gestió sanitària l'Administració de la Generalitat (C2-S01)

En la fase de concurs a què es refereix la base 6.2 d'aquesta convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) Serveis prestats: 30 punts

1. Es valoraran els serveis prestats dels participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en llocs dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que pertanguen al cos d'auxiliars de gestió sanitària (C2-S01), naturalesa funcionarial, sector administració general, o en llocs d'altres administracions públiques, sempre que la persona interessada acredite, adequadament i dins del termini i en la forma escaient, la realització en aquests de funcions d'idèntica naturalesa a les que s'exerceixen en els llocs del cos d'auxiliars de gestió sanitària, C2-S01, naturalesa funcionarial, sector administració especial, la qual cosa haurà de ser valorada en cada cas pel corresponent òrgan tècnic de selecció, a raó de 0,10 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.2. Per treballs realitzats en llocs dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que pertanguen a cossos/escales funcionarials diferents del C2-S01, però que per a exercir-los es demane la titulació requerida en la convocatòria, a raó de 0,08 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en una administració pública no previstos en els punts anteriors en llocs el requisit d'accés dels quals haja sigut la titulació requerida en la convocatòria, a raó de 0,04 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

2. Còmput i acreditació dels serveis prestats.

2.1. En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat al personal eventual regulat en l'article 19 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

2.2. De conformitat amb la normativa vigent, es valorarà com a serveis prestats el temps en excedència per cura de fills o familiars i en excedència per violència de gènere.

2.3. Els serveis prestats s'acreditaran mitjançant un certificat oficial de l'òrgan competent.

2.4. No podran valorar-se per més d'un apartat serveis prestats simultàniament en el temps.

2.5. En tot cas, la puntuació màxima a la qual es pot arribar en l'apartat d'experiència no podrà superar els 30 punts.

B) Formació: 10 punts.

1. Valencià: màxim 5 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 5 punts, d'acord amb el certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, conformement a l'escala següent:



– Certificat A1 o nivell inicial: 0,5 punts.

– Certificat A2 o de coneixements orals: 1 punt.

– Certificat B1 o grau elemental: 2 punts.

– Certificat B2 o intermedi: 3 punts.

– Certificat C1 o grau mitjà: 4 punts.

– Certificat C2 o grau superior: 5 punts.

Pel que fa a la valoració del coneixement del valencià, es puntuarà exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim 2 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, el qual s'ha d'acreditar documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes i per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per una ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

Es puntuaran fins a un màxim de 2 punts els cicles de l'escola oficial d'idiomes o equivalents o els nivells segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic A2, nivell intermedi B1, nivell avançat B2, usuari competent C1 i mestratge C2). La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre, són les següents:

3. Una altra titulació acadèmica: 3 punts.

Per la possessió d'un altre títol acadèmic oficial, igual o superior a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup C2, excloent-ne el necessari per a l'accés: 3 punts.

4. Formació complementària: màxim 4 punts.

Es valoraran fins a un màxim de 4 punts els cursos de formació impartits o homologats per centres oficials de formació de personal empleat públic que, segons el criteri de l'òrgan tècnic de selecció, guarden relació amb les funcions dels llocs convocats, així com els de caràcter genèric relacionats amb informàtica, estadística, prevenció de riscos laborals, ordenació, planificació i gestió sanitària.



En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, els cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Per la realització de cursos o diplomes:

– De 100 o més hores: 0,60 punts.

– De 40 o més hores: 0,40 punts.

– De 20 o més hores: 0,20 punts.

A l'efecte del còmput dels crèdits i hores, en cas que el diploma o certificat no ho especifique, es considerarà que l'equivalència entre crèdits i hores és d'1 crèdit = 10 hores.

En tot cas, la puntuació màxima a la qual es pot arribar en l'apartat complet de formació no podrà superar els 10 punts.

Un mèrit no podrà valorar-se en més d'un apartat.

Mapa web