Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de maig de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatoria, en l'exercici 2021, d'ajudes per a l'acceleració tecnològica de les pimes industrials de la Comunitat Valenciana. [2021/5013]

(DOGV núm. 9082 de 12.05.2021) Ref. Base de dades 004276/2021




La Comissió Europea, en la seua comunicació COM (2017) 479 «Invertir en una indústria intel·ligent, innovadora i sostenible. Estratègia renovada de política industrial», reafirma el paper de la indústria com a motor essencial de la productivitat i la innovació i com una de les pedres angulars de la prosperitat econòmica a Europa. A tal fi, requereix als estats membres a reforçar la capacitat d'adaptació i innovació permanent de la indústria, facilitant la inversió en noves tecnologies i assumint els canvis introduïts per l'augment de la digitalització i la transició a una economia hipocarbònica i més circular.



Per part seua, el Consell de la Generalitat, ha establit com a línia estratègica impulsar el procés de reindustrialització de la Comunitat Valenciana, per a això va elaborar un Pla Estratègic de la Indústria Valenciana 2018-2023 (PEIV) , el segon eix de la qual se centra a donar suport a la transformació digital en totes les funcions de les empreses industrials, impulsant la indústria 4.0, la digitalització dels processos industrials i el reforç de l'ecosistema d'innovació valencià en tecnologies digitals; Igualment, en l'eix 6 del PEIV, s'estableix com a prioritari la generació de processos d'innovació en les empreses industrials, especialment, mitjançant el foment de la seua col·laboració amb startups i empreses tecnològiques., que es revelen com a cèdules especialment àgils i adequades per a accelerar els processos innovadors en organitzacions més pesades, ja que aporten innovació oberta i solucions tangibles en terminis més curts de temps i a menor cost.

Aquesta convocatòria pretén impulsar l'acceleració tecnològica de les pimes industrials d'aquesta Comunitat, complementant els esforços empresarials i compartint els riscos inherents a la urgent transformació digital, fomentant la col·laboració amb startups i pimes tecnològiques per a estendre l'ús intensiu de les tecnologies de la informació i de les comunicacions en els processos industrials, així com la creació de productes i serveis tecnològicament avançats i de major valor afegit en la indústria, amb l'objectiu últim que les pimes industrials estiguen més preparades per a afrontar reptes com la rapidesa en la fabricació de les sèries, la imprevisibilitat de la producció, una reorientació de les cadenes de valor, la creixent importància de la clientela en el procés productiu, els nous models de negoci, les noves formes de cooperació, o la necessitat de comptar amb competències noves i actualitzades.



La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

L'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de 2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 7906, 28.10.2016) va establir les bases reguladores per a la concessió de les subvencions per a l'impuls d'actuacions d'industrialització i millora de la competitivitat i sostenibilitat econòmica, social i mediambiental dels sectors industrials de la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableix l'article 3.5 d'aquestes bases reguladores, les convocatòries podran concretar o prioritzar com a beneficiàries a aquelles entitats, agrupacions, classes d'empreses, indústries i associacions pertanyents a sectors, àmbits d'especialització, comarques o municipis que, anualment, s'hagen inclòs expressament en la Llei de Pressupostos de la Generalitat.

La Llei de Pressupostos de la Generalitat per a 2021 inclou la línia de subvenció S0551, denominada «Ajudes a l'acceleració tecnològica industrial», amb una dotació màxima de 2.000.000 euros. Mitjançant la present resolució es convoquen per a l'exercici 2021, aquestes ajudes per a donar suport a l'acceleració tecnològica de les pimes industrials de la Comunitat, dins del procés de transformació de la indústria valenciana al model d'Indústria 4.0, tot això a l'empara del capítol IV del Títol III de les bases reguladores, i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.

La present convocatòria queda a més sotmesa a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Per això, i en virtut de les facultats que em confereix l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Govern Valencià, i l'article 160.4 b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:





Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar per a l'exercici 2021, ajudes en règim de concurrència competitiva, per a impulsar la transformació digital competitiva de la indústria a través de l'acceleració tecnològica de les pimes industrials de la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb startups o pimes tecnològiques.



Segon. Finançament

1. Per a l'exercici 2021, i de conformitat amb el que s'estableix en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per al citat exercici, les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a la línia S0551 del programa pressupostari 11.02.03.722.20, capítol VII, fins a un import global màxim de 2.000.000 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.



2. No obstant això, i tal com permet l'article 11 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, l'import global màxim anterior es podrà incrementar en una quantia addicional màxima que es fixa en 20 milions d'euros, sense necessitat d'una nova convocatòria, si concorre alguna de les següents circumstàncies:

a) Haver-se presentat en altres convocatòries, sol·licituds d'ajudes per un import inferior a la despesa inicialment prevista per a aquestes, o per haver-se resolt altres convocatòries per import inferior a la despesa inicialment prevista en aquestes, o per haver-se reconegut o liquidat obligacions derivades d'altres convocatòries per import inferior a la subvenció concedida. En tot cas, per a poder aplicar la quantia addicional, en qualsevol d'aquests supòsits, s'exigirà que es tracte de convocatòries amb càrrec a crèdits de la mateixa secció pressupostària, i que la circumstància que determina l'increment quede degudament certificada per l'òrgan responsable de la instrucció del procediment.

b) Haver-se incrementat l'import del crèdit pressupostari disponible a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit.

3. L'efectivitat de la quantia addicional exigirà la prèvia declaració per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines de la disponibilitat del crèdit a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades, la prèvia publicació dels crèdits disponibles addicionals en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense que aquesta publicació supose l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds, i si escau, a la prèvia aprovació de la modificació pressupostària procedent en un moment anterior a la resolució de concessió de la subvenció.



4. Els eventuals augments sobrevinguts en el crèdit disponible possibilitaran una resolució complementària de la concessió de la subvenció que incloga sol·licituds que, fins i tot complint tots els requisits, no hagen sigut beneficiàries per esgotament d'aquest.



Tercer. Empreses beneficiàries i definicions

1. Podran ser beneficiàries d'aquestes ajudes, les petites i mitjanes empreses privades, que durant 2021 desenvolupen o vagen a desenvolupar en la Comunitat Valenciana una activitat industrial productiva, i realitzen les actuacions subvencionables objecte d'aquesta convocatòria.

2. A l'efecte d'aquesta convocatòria s'estableixen les següents definicions:

a) Es consideraran com a petites i mitjanes a les empreses que ocupen a menys de 250 persones i que, a més, o bé tinguen un volum de negoci anual no superior a 50.000.000 d'euros, o bé un balanç general no superior a 43.000.000 d'euros. En el cas d'empreses vinculades o associades, s'aplicaran les regles per al càlcul dels efectius i els imports financers establides en l'annex I del Reglament UE núm. 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014.

b) S'entendrà per empresa privada a tota entitat que realitze una activitat econòmica independentment de la seua forma jurídica, que no forme part del sector públic, que tinga personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i que acredite estar vàlidament constituïda i inscrita en el Registre Mercantil, Registre de Cooperatives o en el Registre de Societats Laborals en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda. Queden per tant excloses com possibles beneficiàries les persones físiques i les comunitats de béns.

c) Es considerarà que una empresa desenvolupa o desenvoluparà en la Comunitat Valenciana una activitat productiva, si la mateixa s'executa o s'executarà en un establiment productiu situat en la Comunitat Valenciana, amb independència d'on es trobe el domicili social de l'empresa.

d) Es considerarà que una empresa desenvolupa o desenvoluparà en la Comunitat Valenciana una activitat industrial si en el certificat del registre corresponent, consta expressament que el CNAE de la seua activitat principal és el 0811, el 2370, o algun dels previstos en la Secció C-Divisions 10 a 33, de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009) , aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril. La no presentació del certificat del registre corresponent o l'absència o insuficient constància dels CNAEs indicats en el mateix com CNAE principal comportaran la immediata inadmissió de la sol·licitud, sense necessitat que l'òrgan instructor requerisca prèviament a l'empresa sol·licitant per a l'esmena de tal defecte.

e) Es considerarà com Startup o Pimes tecnològiques a aquelles empreses privades que s'enquadren en la categoria de pime i que acrediten que el seu negoci principal es basa en el desenvolupament de tecnologia.

f) Es considerarà com a dinamitzadores de l'acceleració a les acceleradores, les incubadores i a les associacions que agrupen startups o pimes tecnològiques, sempre que acrediten que entre les seues funcions principals està accelerar els processos de digitalització de les companyies, ajudar i dirigir els processos de co-creació o innovació en obert entre empreses i startups o pimes tecnològiques, o dinamitzar l'obtenció per les empreses de prototips viables per a la seua implementació en el menor temps possible i amb la major eficàcia.

g) Es considerarà Mínim producte viable (MPV) al prototip generat a partir de la co-creació o innovació en obert que s'obté de la interacció de l'experiència o know-how de l'empresa i les solucions tecnològiques que proposen desenvolupar les startups o pimes tecnològiques. El mínim producte viable haurà de donar solució en matèria de processos o de producte a les necessitats de l'empresa, amb dades, mètodes i proves reals basades en els utilitzats per l'empresa. El seu objectiu és demostrar si el prototip funcionarà i serà una solució tecnològica efectiva que millore la competitivitat de l'empresa.

h) El grau de maduresa d'una tecnologia es classificarà en els següents nivells:

– TRL 7: Demostració de sistema o prototip en un entorn real.

– TRL 8: Sistema complet i certificat a través de proves i demostracions.

– TRL 9: Sistema provat amb èxit en entorn real.



Quart. Actuacions subvencionables

1. Es consideraran com a actuacions subvencionables els projectes de col·laboració per a l'acceleració tecnològica de les pimes industrials de la Comunitat Valenciana que complisquen les dues condicions següents de manera acumulativa:

a) El projecte supose la col·laboració mitjançant la interacció de l'experiència i el coneixement d'una pime industrial de la Comunitat Valenciana, amb les solucions tecnològiques que li propose desenvolupar una o diverses startups o pimes tecnològiques, i concloga en tot cas amb un producte mínim viable (MVP) amb un grau de maduresa entre TRL 7 i TRL 9, amb garanties d'implementar-se i accelerar la transició tecnològica de la pime industrial.

b) El projecte incloga la participació preceptiva d'una dinamitzadora de l'acceleració, que realitze almenys les tres activitats següents:

1r. La identificació dels reptes tecnològics a resoldre en la pime industrial beneficiària.

2n. La proposta i acompanyament de les startups o pimes tecnològiques que millor poden resoldre'ls.

3r. L'emissió d'un informe al final del projecte que justifique que el nivell de maduresa de la tecnologia desenvolupada se situa entre TRL 7 i TRL 9, així com la possibilitat d'implementació del MPV i d'accelerar la transició tecnològica de la pime industrial.

2. Els projectes hauran de mantindre una relació directa amb processos que afavorisquen l'acceleració tecnològica de les empreses en matèria d'organització, processos productius, productes o tecnologies aplicades, sobre la base de les noves tecnologies de la digitalització de l'economia com la Intel·ligència Artificial, Impressió 3D, Machine Learning i Deep Learning, Robotitzacions, cobótica i exoesquelets, Anàlisis i manteniment predictiu, Bessons digitals, Blockchain, internet de les Coses i Intel·ligència de les Coses, Nous Materials, Nanotecnologia, Biotecnologia, Realitat Virtual, Realitat Augmentada i Mixta, Simulació Avançada, Ciberseguretat, Sistemes de pagament i riscos, Comercialització digital, E-commerce, Big Data i Analítica de Dades, Vehicles autònoms i drons, Núvol i Edge Computing i Computació Quàntica.



3. Per a ser subvencionable, el projecte haurà d'aconseguir un pressupost mínim, calculat mitjançant la suma de totes les despeses subvencionables (col·laboracions externes, personal propi i auditoria) , de 10.000 euros, IVA exclòs. Les sol·licituds el pressupost mínim subvencionable de les quals total no abast aquest import seran desestimades. Si en la fase de justificació de la subvenció l'import total admés, segons els costos i límits anteriors, no aconsegueix el pressupost mínim subvencionable, s'acordarà la revocació total de la subvenció i la pèrdua del dret a aquesta, amb la devolució en el seu cas de l'ajuda rebuda i dels interessos generats.

4. Els projectes de col·laboració hauran de tindre impacte prioritari en un centre productiu de la pime beneficiària situat en la Comunitat Valenciana.



Cinqué. Quantia de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció del 30 % del total de les despeses considerades com a subvencionables, amb un màxim d'ajuda per sol·licitant de 100.000 euros, i tenint en compte que sent aquesta subvenció una ajuda minimis, l'ajuda total minimis concedida a l'empresa sol·licitant, considerada com una única empresa, no podrà ser superior a 200.000 euros en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors, conforme els límits i condicions previstos en el Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.



2. S'entendrà com a única empresa al conjunt d'empreses que tinguen almenys un dels següents vincles entre si:

a) Una empresa posseeix la majoria dels drets de vot de les persones accionistes o sòcies d'una altra empresa;

b) Una empresa té dret a nomenar o revocar a la majoria de les i els membres de l'òrgan d'administració, direcció o control d'una altra societat;

c) Una empresa té dret a exercir una influència dominant sobre una altra, en virtut d'un contracte subscrit amb ella o una clàusula estatutària de la segona empresa;

d) Una empresa, accionista o associada a una altra, controla sola, en virtut d'un acord celebrat amb altres persones accionistes o sòcies de la segona, la majoria dels drets de vot dels seus accionistes.

e) Les empreses que mantinguen qualsevol de les relacions contemplades en les lletres a) a d) anteriors a través d'una altra o altres empreses també es consideraran una única empresa.

3. En el cas de fusions o adquisicions d'empreses anteriors a la concessió, totes les ajudes de minimis concedides a qualsevol de les empreses que es fusionen en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis fiscals anteriors es tindran en compte per a determinar si la concessió d'una nova ajuda de minimis a la nova empresa o a l'empresa adquirent supera el límit màxim pertinent.



Sisé. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables els que satisfacen el que s'estableix l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i s'enquadren en alguna de les categories detallades en els següents apartats:

a) Col·laboracions externes: Costos de la contractació dels serveis de les startups o pimes tecnològiques que participen en el projecte, així com d'una entitat dinamitzadora de l'acceleració, conforme a les activitats descrites en la lletra b) de l'apartat 1 de l'article 6. El cost màxim subvencionable de l'entitat dinamitzadora no podrà superar el 20 % del pressupost total subvencionable (sumatori de despeses de col·laboracions externes, despeses de personal propi i despeses d'auditoria).

b) Despeses del personal propi de la pime industrial destinat directament al projecte de col·laboració: Import efectivament pagat en la data de la justificació de l'ajuda dels costos de personal laboral propi de la pime industrial empleat en centres de la Comunitat Valenciana (retribucions brutes en nòmina i Seguretat Social a càrrec de l'empresa) , en el percentatge de temps que es justifique es puga imputar al desenvolupament del projecte, i fins a un import màxim del 20 % del pressupost total subvencionable (sumatori de despeses de col·laboracions externes, despeses de personal propi i despeses d'auditoria). El topall màxim de retribució mensual bruta en nòmina computable per al càlcul de la part subvencionable és de 4.500 euros, incloent-hi la part proporcional de pagues extraordinàries i altres retribucions.

c) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'Informe de revisió de la documentació justificativa de la subvenció per empresa auditora externa, inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud. Aquest cost no serà subvencionable si la pime industrial beneficiària està obligada per llei a auditar els seus comptes.



2. Són aplicables als conceptes de despesa subvencionable les següents regles:

a) Els costos subvencionats per la present convocatòria no podran rebre simultàniament ajudes públiques d'altres convocatòries procedents d'aquesta o una altra Administració, sense perjudici que sí que puguen rebre altres ajudes públiques altres costos no inclosos en el model normalitzat de taula de costos encara que estiguen relacionats amb el mateix projecte.

b) Només podran considerar-se subvencionables aquelles despeses que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa del projecte de col·laboració a subvencionar i resulten estrictament necessaris, amb base en la descripció de les actuacions aportada en la memòria. Els costos hauran de tindre un nivell de desglossament suficient per a valorar la seua adequació a l'activitat a la qual s'associen i coincidir exactament amb les factures o costos detallats en la taula de costos estimats.

c) No s'acceptarà la subcontractació de persones o entitats vinculades a l'empresa beneficiària, entenent-se com a tals aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies relacionades en el punt 2 de l'article 68 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.



d) Quan l'import de la contractació d'una col·laboració externa supere la quantia establida en la legislació vigent de contractació per al contracte menor de serveis, l'empresa beneficiària haurà de disposar d'almenys tres ofertes de diferents empreses proveïdores, formulades amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la realització del servei. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i quan no recaiga en la proposta econòmicament més avantatjosa, haurà de justificar-se expressament en una declaració responsable aquesta elecció menys econòmica. No obstant l'anterior, no serà necessari disposar de tres ofertes diferents quan la despesa s'haguera contractat amb anterioritat a la publicació de la concessió de l'ajuda, o quan per les especials característiques del servei a contractar, es justifique en una declaració responsable que no existeix en el mercat suficient nombre d'empreses que els presten o subministren. Totes dues declaracions responsables deuran, en el seu cas, presentar-se davant l'empresa auditora per a la seua comprovació.



e) En cap cas es consideraran despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.

f) La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació de les factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. L'acreditació del pagament es realitzarà amb la següent documentació:

– Transferència bancària: Còpia del resguard de la transferència en el qual figure el número de factura o, en defecte d'això, el concepte abonat i còpia del càrrec en compte corresponent.

– Xecs i pagarés: Còpia del xec o pagaré signat i còpia de l'extracte bancari del càrrec en compte corresponent. No s'admeten xecs al portador.

– Efectes o altres instruments mercantils garantits: Còpia del document o contracte i l'acreditació del pagament a l'empresa proveïdora per l'entitat que ho haguera realitzat.

No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit. Es considerarà efectivament pagat la despesa, a l'efecte de la seua consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor de la part creditora per raó de la despesa realitzada. La justificació a l'empresa auditora d'aquesta cessió es farà mitjançant la presentació a la mateixa de l'original del document públic o privat en el qual s'instrumente la cessió del dret de cobrament de la subvenció i, en el cas que les parts actuen a través de representants, dels títols d'apoderament on es verifique la capacitat de les parts signants de l'acord de cessió per a realitzar aquest negoci jurídic. L'informe de l'empresa auditora haurà de fer constar expressament la comprovació d'aquesta capacitat i adjuntar una còpia íntegra del document de la cessió.



Seté. Obligacions de les empreses beneficiàries

1. Cada empresa només podrà presentar una sol·licitud d'ajuda i per a un únic projecte de col·laboració. En cas de presentar-se més d'una sol·licitud per la mateixa empresa o per a més d'un projecte, es considerarà admissible únicament l'última sol·licitud que tinga entrada en la seu electrònica de la Generalitat, o l'últim projecte explicitat en la memòria descriptiva.

2 No podran obtindre la condició d'empreses beneficiàries les sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, especialment les empreses que es troben en situació concursal i no acrediten en la nota registral que tenen un conveni aprovat judicialment.

3. Les empreses beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes en matèria d'industrialització.

4. En qualsevol moment de la vigència de l'expedient, les empreses sol·licitants hauran d'actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació. Especialment hauran de comunicar qualsevol altra ajuda minimis rebuda des de la presentació de la sol·licitud, altres ajudes públiques per als mateixos costos, així com els canvis en la representació, raó social o adreça de correu electrònic de l'entitat quan es produïsquen. Aquesta comunicació es realitzarà utilitzant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

5. Es consideraran correctament practicades les notificacions anteriors a la data de comunicació d'aquestes variacions a l'Administració, que s'hagen dirigit a la persona representant i comunicat a l'adreça de correu electrònic que figure en l'apartat D – Notificacions, de la sol·licitud.



Huité. Termini de realització de les actuacions subvencionables

Els projectes de col·laboració hauran de desenvolupar-se entre l'1 de gener de 2021 i la data de justificació de la subvenció. Excepcionalment, i prèvia sol·licitud justificada abans de l'expiració del termini anterior, la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà autoritzar l'ampliació d'aquest termini, sense que en cap cas la mateixa puga superar els 9 mesos des de l'endemà a la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta autorització imposarà a l'empresa l'obligació d'acreditar, mitjançant addenda a l'informe de l'empresa auditora, la finalització del projecte de col·laboració dins del termini ampliat, i el seu incompliment o la falta de presentació en termini d'aquesta addenda, podrà suposar la revocació total o parcial de la subvenció, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament.



Nové. Presentació de sol·licituds, declaracions responsables i documentació annexa

1. La presentació de les sol·licituds, declaracions responsables i la documentació annexa per a l'obtenció de les ajudes es realitzarà obligatòriament a través del tràmit telemàtic dissenyat per a aquestes ajudes. No obstant l'anterior, si malgrat estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna empresa la presenta presencialment, l'administració instructora li requerirà perquè rectifique aquest defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de 10 dies, i es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en la qual es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si la mateixa es produeix després del termini establit en el resolc desé, la sol·licitud serà inadmesa per extemporània.

2. Les empreses sol·licitants podran buscar el tràmit telemàtic específic en el catàleg de Serveis Públics interactius de la Generalitat a través de l'enllaç https://sede.gva.es, o accedir directament al mateix en l'apartat d'Incentius i ajudes en matèria d'indústria i I+D+i, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, través del següent enllaç:

http://cindi.gva.es/es/web/industria-e-i-d-i/incentius-i-ajudes

Les instruccions i requisits per a emplenar electrònicament la sol·licitud general de subvenció estan disponibles en l'enllaç http://cindi.gva.es/es/tramitacion-telematica

3. Tant la sol·licitud com les declaracions responsables i la resta de documents a presentar hauran de signar-se electrònicament per l'empresa, utilitzant per a això el seu certificat de persona jurídica, certificat electrònic de representació de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o amb certificat digital de la persona representant de l'empresa que conste en el Registre de Representants de la Generalitat.

4. En les sol·licituds, a través del tràmit telemàtic, hauran d'emplenar-se expressament les següents declaracions:

a) Declaració responsable de totes les ajudes obtingudes per l'empresa per als mateixos costos presentats per a aquesta subvenció, a fi de comprovar que no s'incompleix la prohibició d'altres ajudes, establida en la lletra a, apartat 2, del resolc sisé d'aquesta convocatòria.

b) Declaració responsable que l'empresa no està incursa en alguna de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular, que no és deutora de la Generalitat d'obligacions per reintegrament de subvencions.

5. Adjunts a la sol·licitud amb les declaracions emplenades, s'acompanyaren necessàriament els següents documents:

a) Model normalitzat de declaracions responsables i resum de dades bàsiques de les actuacions, que contindrà degudament emplenades les declaracions responsables de les següents dades o circumstàncies:



i. CNAE principal de l'empresa, amb almenys 4 dígits, i en el seu cas, CNAEs secundaris.

ii. Totes les ajudes de minimis concedides com a única empresa, per a qualsevol projecte i independentment dels costos subvencionats, en l'exercici fiscal 2021 i en els dos exercicis fiscals anteriors. El moment en què ha de considerar-se concedida una ajuda de minimis és aquell en què es reconega a l'empresa el dret legal a rebre l'ajuda, amb independència de la data de pagament de l'ajuda de minimis a l'empresa. Només es podran concedir noves ajudes de minimis després d'haver comprovat l'Administració que això no donarà lloc al fet que l'import total de les ajudes concedides a la beneficiària com a única empresa sobrepasse el límit màxim de 200.000 euros durant l'exercici fiscal 2021 i els dos exercicis fiscals anteriors.

iii. Criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació d'acord amb el que s'estableix en l'Annex II d'aquesta resolució, quan concórreguen en l'empresa sol·licitant en la data de presentació de la sol·licitud d'ajudes. La falta d'emplenament d'algun d'aquests apartats s'entendrà com que l'empresa sol·licitant no reuneix aquests criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

iv. Resum de les despeses subvencionables, desglossant l'import total pressupostat sense IVA per a col·laboracions externes, despeses de personal propi i despeses d'auditoria, respectant en tot cas els límits establits en el resolc sisé.

v. Declaració responsable que l'empresa disposa de les autoritzacions administratives preceptives, es troba inscrita en els registres públics pertinents i compleix amb els requisits exigits per les disposicions que els són aplicables, i que es troben al corrent en el compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats en la Comunitat Valenciana, del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat Efectiva de Dones i Homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la Igualtat entre Dones i Homes.



b) Nota informativa expedida pel Registre Mercantil, o document oficial equivalent per al cas de cooperatives i societats laborals, expedida amb data no superior a un mes d'antelació a la sol·licitud de la subvenció, on s'indiquen els següents epígrafs registrals relatius a l'empresa sol·licitant: Dades generals, Capital *Social, Persones administradores/càrrecs, Persones apoderades, Inscripcions, Depòsits de comptes i Situacions especials.

c) Exclusivament en els següents casos, serà necessari aportar al costat de la nota registral anterior, un informe de la Seguretat Social sobre la situació del codi de compte de cotització, que no podrà tindre una antiguitat superior a un mes des de la data de presentació de la sol·licitud, i haurà de contindre un CNAE amb 4 dígits que coincidisca amb el 0811, el 2370, o algun dels previstos en la Secció C-Divisions 10 a 33, de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009) :

i. En el cas que la nota informativa del registre mercantil presentada no conste expressament el número CNAE amb almenys 4 dígits en cap dels seus apartats.

ii. En el cas que el CNAE que sí que conste en la nota informativa no coincidisca amb algun dels inclosos en el resolc tercer, punt 2, lletra d) d'aquesta convocatòria o aquell fora diferent del de l'activitat principal realitzada per l'empresa en la data de presentació de la sol·licitud.



iii. En el cas de les pimes industrials amb forma jurídica de cooperatives o societats laborals que no estiguen inscrites en el registre mercantil.

No s'admetrà la presentació d'escriptures de constitució, declaracions d'IAE o una altra documentació diferent de la indicada anteriorment com a forma d'acreditació de la vinculació al sector pel qual es presenta l'empresa sol·licitant.

d) Memòria descriptiva del projecte de col·laboració per al qual se sol·licita l'ajuda. Aquesta memòria serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa la seua absència, una incompleta o deficient emplenament, així com la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot podrà suposar una denegació de la sol·licitud, sense necessitat de requeriment per part de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines per a la seua millora o degut emplenament.

e) Model normalitzat de taula de costos estimats, amb el desglossament detallat del pressupost subvencionable.

f) Model normalitzat de domiciliació bancària, degudament emplenat i signat electrònicament per la persona física o jurídica amb poder suficient per a això. No s'haurà de presentar aquest model si ja s'ha presentat amb anterioritat davant la Generalitat i les dades i el compte bancari no han experimentat variació, però en tal cas, si serà obligatori indicar en l'apartat específic del formulari de sol·licitud el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquest efecte.



g) Model normalitzat de declaració responsable d'ostentar la condició de PIME. En el cas d'empreses associades o vinculades hauran d'emplenar-se els annexos i fitxes corresponents inclosos en el propi model.

h) Només en cas que l'empresa denegue expressament en la seua sol·licitud l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006 de 21 juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, haurà d'annexar les certificacions que a continuació es relacionen:



i) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'empresa es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

ii) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que l'empresa es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

iii) De l'Agència Tributària Valenciana, el certificat acreditatiu que l'empresa no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.



Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir a l'empresa si la informació obtinguda presenta alguna incidència.



Desé. Termini de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà des del 18 de maig fins al 18 de juny de 2021, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).

2. L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada en la memòria durant el període d'admissió de sol·licituds, no admetent-se millores, addicions o substitució de les memòries o de la informació aportada al costat de les mateixes posteriors al venciment de termini màxim de presentació, per tractar-se de procediments de concessió en concurrència competitiva. Pel mateix motiu anterior, la falta de presentació de la memòria descriptiva dins del període d'admissió de sol·licituds no es considera com un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà a les empreses sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i es recordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.



Onzé. Esmena de sol·licituds

1. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb aquesta resolució, resulte corregible i es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'empresa perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la citada legislació bàsica. L'aportació de la documentació corresponent es realitzarà mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç:

http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics en ser aquesta via obligatòria per a les persones jurídiques. De conformitat amb l'article 43 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i amb l'article 54 del Decret 220/2014, la pràctica de la notificació electrònica es realitzarà, amb caràcter general, per compareixença electrònica, de la següent manera:

a) L'empresa sol·licitant, o la persona representant degudament registrada, accedirà al contingut de l'actuació administrativa corresponent a través de la seu electrònica de la Generalitat. Prèviament, s'enviarà per correu electrònic a l'adreça facilitada en la sol·licitud, un avís de notificació, de caràcter informatiu, que li comunicarà l'existència d'una notificació, així com l'adreça de la pàgina web a la qual ha d'accedir per a obtindre-la.

b) Aquest avís de notificació haurà d'especificar, a més de les dades que permeten la identificació de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que transcorreguts deu dies naturals a partir de la data de posada a la disposició de la notificació, sense que tinga lloc l'accés a aquesta, equivaldrà al rebuig de la notificació als efectes contemplats en la normativa legal vigent, llevat que d'ofici o a instàncies de l'empresa destinatària es comprove la impossibilitat tècnica o material de l'accés.

c) La notificació contindrà la identificació de l'òrgan administratiu que efectua la notificació, la referència al tipus de document que es notifica, el número d'expedient al qual es refereix, i la data i registre d'eixida.

d) Si l'empresa accepta la notificació en el termini atorgat, podrà accedir als documents objecte d'aquesta, que també tindran format per a impressió.

e) Es deixarà constància en l'expedient administratiu de l'acceptació o rebuig de la notificació electrònica en el termini atorgat, produint els efectes previstos en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.



Dotzé. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. El procediment de concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, que es realitzarà mitjançant la comparació de totes les sol·licituds admeses segons els criteris, llindars mínims i criteris de desempat indicats en les bases reguladores i en els annexos d'aquesta resolució, establint-se una priorització entre les quals hagen obtingut la puntuació mínima de 50 punts i sense poder superar el llistat prioritzat, en cap cas, els límits pressupostaris assenyalats.



2. La Comissió Tècnica Instructora podrà formular una llista de reserva igualment prioritzada, per al cas que valorara positivament sol·licituds admeses però que inicialment no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària. Si a conseqüència de possibles renúncies a les subvencions concedides o d'altres circumstàncies posades de manifest abans de l'1 d'octubre de 2021, es produïra l'alliberament, disposició o l'increment de les disponibilitats pressupostàries, es podrà dictar una resolució de concessió addicional, seguint l'ordre de reserva establit, sense superar en tot cas les noves disponibilitats pressupostàries i sense necessitat d'obrir un nou període de presentació de sol·licituds, donat el caràcter estimatiu de la distribució dels crèdits en aquesta convocatòria. La resolució de concessió addicional podrà establir un termini màxim de justificació no superior al 30 de novembre.



3. En cas que el crèdit consignat en la convocatòria fora suficient, atés el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació, no serà necessari fixar ordre de prelació entre les sol·licituds que reunisquen els requisits establits en les convocatòries.



4. Quan l'import de la subvenció que puga concedir-se resulte inferior al que figura en la sol·licitud presentada, perquè el crèdit sobrant per a l'última sol·licitud admissible no aconsegueix al 30 % del projecte de col·laboració admés, l'òrgan instructor podrà proposar a l'empresa reformular la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable. La reformulació haurà d'acceptar-se expressament per l'empresa a la qual es propose en el termini màxim de deu dies des de la notificació d'aquesta proposta, entenent-se l'absència d'acceptació expressa com a rebuig d'aquesta.



Tretzé. Comissió Tècnica Instructora

De conformitat amb el que es disposa en l'article 10 de l'Ordre 22/2016 de 27 d'octubre, la Comissió Tècnica Instructora elevarà a la persona titular de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines les corresponents propostes de concessió d'ajudes, amb determinació de les seues quanties, de denegació d'ajudes, així com, en el seu cas, de desistiment i inadmissió de sol·licituds, amb exprés esment dels motius concurrents en cada cas. La composició de la Comissió i el seu funcionament seran els establits en el citat article 10 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre.



Catorzé. Resolució de concessió

1. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució de les sol·licituds de subvenció que es presenten a l'empara d'aquesta convocatòria d'ajudes. L'òrgan competent per a la resolució d'aquestes subvencions serà, així mateix, competent per a dictar la resolució prevista en l'article 13 de les bases reguladores.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les empreses interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. La resolució del procediment de concessió es notificarà a les empreses interessades mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en aplicació de l'article 45.1. b) de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. També es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades Nacional de Subvencions, en compliment del que s'estableix sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quinzé. Resolució d'incidències i supòsits de modificació de la subvenció

1. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, especialment les referides a renúncies i modificacions del projecte subvencionat i de la subvenció concedida.



2. L'empresa beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la memòria descriptiva i pels imports que en ella s'especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, es procedirà per l'empresa beneficiària de la següent forma, d'acord amb la tipologia de la modificació:

a) Modificacions en el projecte que no alteren aspectes essencials d'aquest: S'hauran de comunicar electrònicament a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, i motivar adequadament l'absència d'impacte rellevant en el projecte de col·laboració.

b) Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials: S'haurà de sol·licitar electrònicament la prèvia i expressa autorització de la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

3. Les sol·licituds d'autorització de la modificació en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida. No serà admesa cap modificació de l'actuació subvencionada que comprometa la fi per al qual es va concedir l'ajuda o quan, com a resultat d'aquesta modificació, la valoració del projecte haguera resultat inferior. En cap cas s'admetrà cap modificació el resultat de la qual reduïsca més del 50 % l'import del pressupost aprovat del projecte inicial.



4. L'empresa sol·licitant haurà de comunicar igualment l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics, podent donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o, si escau, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.



Setzé. Justificació i pagament de les ajudes

1. Les empreses beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa fins al 15 de novembre de 2021 mitjançant el tràmit d'Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes en la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al qual s'accedeix a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450

2. La documentació justificativa que haurà de presentar-se és la següent:

a) Model normalitzat de l'informe d'empresa auditora de comptes, degudament emplenat en tots els seus apartats i signat electrònicament per aquesta.

b) Model normalitzat de taula de costos realitzats i efectivament pagats amb motiu del projecte de col·laboració subvencionat, que es considerarà com a compte justificatiu, i haurà d'estar signat electrònicament per l'empresa beneficiària i, optativament, per l'empresa auditora de comptes.

c) Model normalitzat de memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions.

d) Informe de l'entitat dinamitzadora de l'acceleració que justifique que al final de projecte de col·laboració subvencionat el nivell de maduresa de la tecnologia desenvolupada se situa entre TRL 7 i TRL 9, així com la possibilitat d'implementació del MPV i d'accelerar la transició tecnològica de la pime industrial.

e) Només en cas que l'empresa beneficiària haguera denegat expressament l'autorització a la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, deurà a més aportar les certificacions relacionades en el punt 5, apartat h, del resolc nové d'aquesta resolució.



3. La Direcció General d'Indústria, Energia i Mines podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

4. El pagament de les ajudes es realitzarà després de la comprovació de la documentació justificativa per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines, conforme al que es disposa en la convocatòria, en la resolució de concessió i en la Llei General de Subvencions.



Desseté. Minoració i reintegrament de les ajudes

1. Procedirà la minoració o revocació de les ajudes, amb pèrdua parcial o total del dret al cobrament de la subvenció i, en el seu cas, el reintegrament de les ajudes concedides, amb reembossament de les quantitats ja percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament, en els supòsits en què les empreses beneficiàries incomplisquen les obligacions i requisits que s'estableixen en la present convocatòria i en les bases reguladores, especialment en els següents suposats:

a) Incompliment dels fins per als quals es va concedir la subvenció.



b) Incompliment de la realització del projecte de col·laboració aprovat o de les despeses subvencionables.

c) Nul·la o insuficient justificació de la subvenció.

d) Concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques per als mateixos costos subvencionables o comprovació posterior de la superació del límit màxim d'ajudes minimis en 3 exercicis fiscals.

e) En els casos en què concórrega alguna de causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei General de Subvencions.

2. Quan el compliment per l'empresa beneficiària s'aproxime significativament al compliment total i s'acredite per aquesta una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos i de les condicions de l'atorgament, la minoració o, en el seu cas, el reintegrament es calcularà proporcionalment a la part del projecte que no compleix els fins, que no s'ha executat o que no s'ha justificat.

3. En el cas que l'empresa beneficiària justifique, en qualsevol de les categories de despesa, un import inferior a l'aprovat en la concessió per a aquesta mena de cost, no s'admetran la compensació entre diferents tipus de costos aprovats, i l'import de l'ajuda es reduirà en la quantia corresponent. Si s'admetrà la compensació entre diferents costos admesos dins de la mateixa categoria de despeses.

4. A l'efecte de què es disposa en els apartats anteriors, es podrà considerar que s'ha produït un incompliment total, que comporta la revocació de la subvenció i en el seu cas el reintegrament total de l'ajuda pagada, més els interessos de demora des del pagament de la subvenció, en els següents casos:

a) Modificació no autoritzada d'alguna de les característiques essencials del projecte aprovat.

b) Execució o justificació inferior al 50 % del pressupost aprovat inicial, o del 90 % del pressupost del projecte modificat prèvia comunicació o autorització, sempre que en aquest cas supose executar o justificar per davall del 50 % de l'import del pressupost aprovat inicial.



c) Alteració substancial dels fins per als quals es va concedir la subvenció.

5. Es delega en la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines la resolució per la qual s'acorde la minoració, la revocació o el reintegrament de les ajudes, que haurà d'ajustar-se a les previsions contingudes en la Llei General de Subvencions, el seu Reglament de desenvolupament, i en l'article 172 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Dihuité. Informació i Publicitat

Totes les empreses beneficiàries que perceben un import superior a 10.000 euros per aquesta convocatòria, hauran d'informar d'aquesta, publicant obligatòriament en un apartat específic del seu portal web, la concessió de l'ajuda per aquesta conselleria, de l'import concedit i una referència genèrica del projecte de col·laboració per al qual es concedeix l'ajuda. El compliment d'aquesta obligació es justificarà davant l'empresa auditora, mitjançant impressió de la pantalla de la web en la qual conste. L'incompliment d'aquesta obligació de publicitat podrà considerar-se com a insuficient justificació de la subvenció, amb les conseqüències jurídiques establides en el resolc sisé d'aquesta resolució. Aquesta informació haurà de mantindre's publicada en el portal web almenys durant 3 anys comptats des de la data límit de justificació de les ajudes.



Denové. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, o bé directament recurs contenciós administratiu davant la Sala del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Vinté. Tractament de dades de caràcter personal

1. La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, que serà la responsable del tractament, el qual es realitzarà amb l'exclusiva finalitat d'atendre la sol·licitud presentada conforme al que s'estableix en la convocatòria, en les bases reguladores, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la seua normativa de desenvolupament i supletòriament en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



2. Les dades personals recollides procediran de les sol·licituds presentades per les empreses interessades o pels seus representants, podent accedir en la següent adreça web al Registre d'Activitats de Tractament http://cindi.gva.es/documents/161328120/167503914/ratgen004.pdf



3. Les persones sol·licitants tenen els següents drets:

a) A sol·licitar l'accés a les seues dades personals, la rectificació o supressió d'aquests, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest, per a exercitar els drets haurà de presentar un escrit davant la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del o de la representant legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà exercitar els seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç: http://www.gva.es/es/proc19970



b) Reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web https://www.aepd.es/



c) Delegat/a de Protecció de Dades

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb el Delegat/a de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: Passeig Albereda, 16 - 46010 València

d). Més informació de protecció de Dades

https://www.gva.es/downloads/publicados/PR/TEXTO_INFORMACION_ADICIONAL.pdf



Vint-i-uné. Verificació de dades

1. D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests.



2. La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal i consultar les següents dades que consten en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS) : les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



València, 6 de maig de 2021.– El conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball: Rafael Climent González.





ANNEX I

Criteris, llindars mínims i criteris de desempat



Conforme al que es preveu en els apartats 1, 2 i 3 de l'article 11 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 7906, 28.10.2016) per la qual es va establir les bases reguladores d'aquestes ajudes, la valoració de les sol·licituds de subvencions es realitzarà atenent els següents criteris, i segons la següent ponderació:



1.1. Fins a 30 punts Puntuació màxima Llindar mínim

Viabilitat tècnica i econòmica 15 5

Credibilitat de l'enfocament proposat 10 5

Coherència del pla de treball 5

1.2. Fins a 60 punts Resposta a les necessitats d'industrialització o demandes del sector, del mercat o de l'àmbit territorial d'influència 25 10

Contribució a la millora de la competitivitat 20 10

Contribució al desenvolupament industrial sostenible i la reducció de l'impacte mediambiental 15

1.3. Fins a 10 punts Contribució a la millora de la qualitat de vida ciutadana o utilitat de solució per a problemes socials 5

La contractació de persones amb discapacitat o diversitat funcional més enllà del percentatge mínim establit per la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat 5





Les sol·licituds hauran d'obtindre un mínim de 50 punts sobre una puntuació total màxima de 100 punts per a l'atorgament de la subvenció.

Quant als criteris que tinguen establits uns llindars mínims de puntuació, serà necessari aconseguir-los per a poder optar a finançament. En cap cas es podrà concedir financiació a aquells projectes la puntuació dels quals, aplicant els corresponents criteris, quede per davall d'algun dels referits llindars.

L'avaluació es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada pel sol·licitant en la fase d'admissió de sol·licituds. Per tractar-se de procediments de concessió en concurrència competitiva no s'admetran les millores voluntàries de la sol·licitud.







ANNEX II

Resolució d'empats



Conforme al que es preveu en l'apartat 5 de l'article 11 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV 7906, 28.10.2016) per la qual es va establir les bases reguladores d'aquestes ajudes, en cas d'empat de puntuació després de l'avaluació de les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració anteriors, s'aplicaran successivament els següents criteris de preferència per a l'atorgament de l'ajuda:



1. Les sol·licituds de les empreses que disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb discapacitat o diversitat funcional en relació amb les seues respectives plantilles a data de la sol·licitud.

2. Les sol·licituds de les empreses que aporten un pla d'igualtat entre home i dones visat per l'administració competent (no únicament la sol·licitud).

3. Les sol·licituds de les empreses que disposen d'un major percentatge de persones treballadores amb contracte indefinit en relació amb la seua pròpia plantilla a data de la sol·licitud.

4. L'ordre d'entrada de les sol·licituds en el registre electrònic de la Generalitat. Es considerarà com a hora i data d'entrada, als mers efectes de desempat, aquelles sol·licituds completes, acompanyades de tota la documentació exigida en la present convocatòria. En cas d'haver-se requerit a l'empresa per a l'esmena de la sol·licitud, es considerarà com a data per al desempat la d'entrada de la documentació requerida, sempre que aquesta es considere completa per la Direcció General d'Indústria, Energia i Mines.

Mapa web