Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 de maig de 2021, del director general de Centres Docents, per la qual es dicten instruccions respecte al procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al curs 2021-2022. [2021/4975]

(DOGV núm. 9079 de 10.05.2021) Ref. Base de dades 004231/2021




L'admissió i matriculació de l'alumnat constitueix la base de la prestació del servei educatiu, que ha de garantir el dret a l'educació, i assegurar un procediment d'accés al sistema educatiu amb la major transparència, eficàcia i eficiència possibles, garantint l'exercici real de la llibertat d'elecció de centre per part de les famílies.



La present resolució té com a finalitat regular i iniciar el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per al pròxim curs escolar 2021-2022. El calendari d'admissió per a aquest curs ja ha sigut establit i publicat mitjançant la Resolució de 29 de març de 2021, del director general de Centres Docents (DOGV 9051, 30 de març).

Per a això, s'ha de tenir en compte les novetats que tindran repercussió en el procediment d'admissió, per al curs 2021-2022, a conseqüència de la regulació normativa publicada en l'últim any.

D'una banda, la necessitat de mantenir un procés d'admissió de manera telemàtica, a causa de l'evolució actual de la crisi sanitària ocasionada per la Covid19 que requereix el manteniment de mesures restrictives de distància i altres mesures de seguretat. Per això, amb la finalitat que totes les actuacions que han de realitzar les famílies en el procés d'admissió es desenvolupen de manera electrònica, mitjançant la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat (DOGV 31.12.2020), s'ha establit, en la seua disposició addicional tercera, per al curs 2021-2022, amb caràcter general, el procés d'admissió de manera electrònica.

D'altra banda, la modificació realitzada, amb l'objectiu d'assegurar l'escolarització de l'alumnat nascut de part múltiple en el mateix centre escolar, dels articles 27 i 29 del Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.



Aquesta modificació ha sigut necessària per a adaptar al nostre ordenament jurídic les exigències de la normativa bàsica estatal. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, ha inclòs com a novetat, en el procés d'admissió de l'alumnat, l'obligació de tenir en compte la condició de l'alumnat nascut de part múltiple.

L'adaptació dels articles 27 i 29 del Decret 40/2016, indicats anteriorment, ha sigut realitzada mitjançant la disposició final primera del Decret 58/2021, de 30 d'abril, del Consell, sobre jornada lectiva del personal docent i nombre màxim d'alumnat per unitat en centres docents no universitaris (DOGV 9077, 6 de maig).

Així, per al pròxim curs 2021-2022, en aplicació de la normativa reguladora del procés d'admissió i de les disposicions anteriorment referenciades, en el procediment d'admissió en les etapes d'Educació Infantil, Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, cal destacar els següents aspectes:

Es tramitarà de manera electrònica. No obstant això, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per a garantir l'assistència i l'accés de totes les famílies, habilitarà punts d'atenció a l'usuari per a les persones que no disposen de mitjans electrònics.

En el moment de formular la sol·licitud d'admissió, el compliment dels requisits i les circumstàncies que s'hagen de tenir en compte per a la baremació s'inclouran en una declaració responsable; no obstant això, hauran de ser acreditats posteriorment, en el moment d'efectuar la matrícula.

Finalment, sempre que expressament se sol·licite, es tindrà en compte la condició d'alumnat nascut de part múltiple, d'acord amb el que estableix la redacció vigent del Decret 40/2016.

Per tot això, en virtut del que s'estableix en l'article 7 del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, i d'acord de les competències atribuïdes en l'article quart del Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell i l'article 11 i la disposició final primera de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, que regulen el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, resolc:



Primer. Normativa aplicable

La normativa d'aplicació per al procediment d'admissió de l'alumnat, durant el curs 2021-2022, a més del que es disposa per aquesta resolució i tenint en compte la legislació bàsica estatal, és la següent:



Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021 (DOGV 31.12.2020) que estableix, en la seua disposició addicional tercera, les mesures extraordinàries i específiques que s'han de tenir en compte en el procediment d'admissió de l'alumnat i inici de curs 2021-2022.

Decret 40/2016, de 15 d'abril, del Consell, modificat pel Decret 35/2020, de 13 de març, que regula l'admissió en els centres docents públics i privats concertats que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat, també modificat per la disposició final segona del Decret 39/2020, de 20 de març, del Consell, de mesures de suport a esportistes d'elit i al personal tècnic, entrenador, arbitral i jutge d'elit de la Comunitat Valenciana, i pel Decret 58/2021, de 30 d'abril, del Consell, sobre jornada lectiva del personal docent i nombre màxim d'alumnat per unitat en centres docents no universitaris, d'ara endavant Decret 40/2016.



Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, modificada per l'Ordre 5/2020, de 31 de març, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, ESO i Batxillerat, d'ara endavant Ordre 7/2016.

Resolució de 29 de març de 2021, del director general de Centres Docents, per la qual s'estableix el calendari d'admissió de l'alumnat en els centres públics i privats concertats de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, per al curs 2021-2022, publicada en el DOGV número 9051, de 30 de març, d'ara endavant Resolució de 29 de març de 2021.



Segon. Participació en el procés d'admissió

1. La participació en el procés d'admissió es realitzarà en les dates i terminis que s'estableixen en els annexos de la Resolució de 29 de març de 2021.

2. La participació en el procés d'admissió es realitzarà, exclusivament, de manera telemàtica mitjançant el procediment descrit en l'apartat cinqué d'aquesta resolució.

3. Els centres educatius en què es podrà sol·licitar plaça mitjançant el procediment regulat en aquesta resolució són:

– Centres que impartisquen primer cicle d'Educació Infantil, de titularitat de la Generalitat Valenciana.

– Centres que impartisquen segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, de titularitat pública i de titularitat privada per als ensenyaments que tinguen concertats.



Tercer. Vacants

1. La publicació de les vacants disponibles en cada centre es podrà consultar, en les dates establides en els annexos de la Resolució de 29 de març de 2021, en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

2. Les vacants que s'oferisquen quedaran condicionades a les possibles baixes en els centres i als resultats de l'avaluació, moment en què es coneixerà el nombre exacte d'alumnat que promociona.

3. Els centres de titularitat de la Generalitat d'Educació Infantil de segon cicle i d'Educació Infantil i Primària que impartisquen el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil oferiran com a vacants totes les places d'aquest nivell, excepte les reservades per necessitats educatives especials i per necessitats de compensació educativa, d'acord amb l'article 13 del Decret 40/2016 i l'article 25 de l'Ordre 7/2016.



En el tercer nivell del primer cicle d'Educació Infantil, es restarà de l'oferta de les vacants reservades per a l'alumnat amb necessitats educatives especials aquelles places que queden ocupades a conseqüència de l'aplicació de la mesura de flexibilització en l'inici de l'escolarització, prevista en l'article 32 de l'Ordre 20/2019, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l'organització de la resposta educativa per a la inclusió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics del sistema educatiu valencià.

4. Els centres de titularitat de la Generalitat que impartisquen el primer nivell del segon cicle d'Educació Infantil oferiran com a vacants totes les places d'aquest nivell, excepte les reservades per al seu alumnat que haja promocionat des del tercer nivell del primer cicle i les reservades per necessitats educatives especials i per necessitats de compensació educativa d'acord amb l'article 13 del Decret 40/2016 i l'article 25 de l'Ordre 7/2016.

5. Segons el que es preveu en l'article 41 del Decret 40/2016, es consideraran places vacants per renúncia les assignades a aquell alumnat admés en els processos d'admissió que no haja formalitzat la matrícula en els terminis fixats en la Resolució de 29 de març de 2021.

6. Les places vacants produïdes per renúncia o altres causes degudament justificades s'oferiran a l'alumnat que seguisca en l'ordre de puntuació de la llista d'admesos en altres centres o aquells que estiguen pendents d'assignació de centre per la corresponent inspecció territorial d'Educació, segons el llistat corresponent a «Relació definitiva d'alumnat admés en un altre centre».

Aquests llistats seran generats des del sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA/ITACA3, segons corresponga al nivell educatiu, i no podran contenir dades protegides de l'alumnat participant en el procés d'admissió. Estaran a la disposició de les persones interessades, si les circumstàncies ho permeten, en els taulers d'anuncis dels centres i, en tot cas, a través de les direccions dels centres.

7. L'alumnat que accedisca a un centre segons el que es preveu en el punt anterior haurà de formalitzar la matrícula en els terminis que estableix la Resolució de 29 de març de 2021.

8. No obstant el que s'indica en l'apartat 6, les vacants detectades fins a l'últim dia del mes de setembre s'oferiran a l'alumnat que seguisca en l'ordre de puntuació del llistat que figura en la «Relació definitiva d'alumnat admés en un altre centre».

9. La direcció del centre comunicarà a la Inspecció d'Educació de la corresponent direcció territorial les vacants que s'hagen detectat o produït per a atendre l'escolarització sobrevinguda, d'acord amb el que es preveu en l'article 57 de l'ordre 7/2016, sense perjudici del que disposa l'article 25 i el punt 6 de l'article 26 de la citada ordre.





Quart. Alumnat nascut de part múltiple

D'acord amb les modificacions introduïdes en el Decret 40/2016, l'alumnat nascut de part múltiple es valorarà com una sol·licitud que ocuparà tantes vacants com nascuts del part múltiple que hi haja, sempre que així ho sol·licite el pare, la mare o la persona tutora legal. En el cas que algun dels integrants del part múltiple complisca els requisits per a accedir a una plaça reservada per a alumnat amb necessitats educatives especials, l'administració educativa adoptarà les mesures necessàries, per raons especials, perquè l'admissió es realitze de manera conjunta.





Cinqué. Tramitació electrònica del procediment d'admissió

1. D'acord amb la disposició addicional tercera de la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021, el procediment d'admissió als ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, per al curs 2021-2022, es tramitarà de manera electrònica.

2. En tant que el procediment d'admissió es tramita íntegrament de manera electrònica, el format vàlid i oficial de tots els documents serà únicament el que estiga disponible en l'espai habilitat per a l'admissió de l'alumnat en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i el que es genere a través de l'aplicació del sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA/ITACA3.



3. Les persones interessades hauran d'accedir a la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per a emplenar el formulari electrònic de sol·licitud d'admissió, segons l'ensenyament que corresponga. Aquelles persones sol·licitants que no tinguen la possibilitat d'accés a mitjans electrònics, hauran d'acudir al centre en què sol·liciten plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d'atenció als usuaris. Tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d'atenció als usuaris.

4. Haurà de presentar la sol·licitud el pare, mare o tutor o tutora legal de l'alumne o alumna per a qui se sol·licita plaça escolar, llevat que aquest o aquesta siga major d'edat.

La persona interessada formularà una sol·licitud per a cada alumne o alumna que contindrà una declaració responsable de cadascuna de les circumstàncies requerides per a l'admissió. En el moment de formular la sol·licitud no es requerirà l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies declarades.

El sistema electrònic permetrà, en el cas d'Educació Infantil i Educació Primària, agrupar les sol·licituds presentades per a l'alumnat nascut de part múltiple, de manera que siguen tractades com una sol·licitud única, d'acord amb el que preveu l'apartat quart d'aquesta resolució.



5. Per a poder realitzar la sol·licitud serà necessari obtenir la «clau d'admissió» des de la pàgina web de la Conselleria, prèvia verificació de la identitat de la persona sol·licitant. La clau d'admissió estarà composta d'un identificador personal i una contrasenya que haurà de ser conservada per a presentar reclamació, si fora necessari; i, en el cas d'Educació Infantil i Primària, també per a consultar els resultats de l'adjudicació.

La persona interessada obtindrà una única clau d'admissió per a totes les sol·licituds que presente als ensenyaments d'Educació Infantil o Primària. En el cas de sol·licituds als ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria o Batxillerat, s'obtindrà una clau d'admissió per a cada sol·licitud.

6. La clau d'admissió es podrà obtenir mitjançant algun dels següents sistemes de verificació d'identitat:

a) Si la persona sol·licitant disposa de DNI, s'obtindrà mitjançant la següent combinació:

– Número de DNI

– Número de suport (identificat com IDESP en els models antics)



– Data de naixement

b) Si la persona sol·licitant disposa de NIE, targeta d'estranger o permís de residència, s'obtindrà mitjançant la següent combinació:

– NIE

– Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE)

– Data de naixement

c) Si la persona sol·licitant disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, s'obtindrà mitjançant la següent combinació:



– NIE

– Número del certificat precedit per la lletra C

– Data de naixement

d) Qualsevol altre mitjà electrònic de verificació d'identitat previst en la disposició addicional tercera de la Llei 3/2020, de 30 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat 2021.

e) Les persones sol·licitants de nacionalitat estrangera que únicament disposen de passaport o un altre document diferent del NIE, targeta d'estranger, permís de residència o certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea com a document d'identificació, hauran d'acudir al centre en què sol·licite plaça com a primera opció, que serà habilitat com a punt d'atenció als usuaris.

7. Tots els centres sostinguts amb fons públics seran centres d'atenció als usuaris. En aquests punts, a través de la corresponent aplicació informàtica, es generarà una clau d'admissió que permetrà, al col·lectiu citat en l'apartat e i a aquelles persones sol·licitants que no tinguen la possibilitat d'accés a mitjans electrònics, la participació en el procediment en les mateixes condicions que la resta de sol·licitants.



En funció de la normativa vigent, en cada cas, s'adoptaran les mesures sanitàries i de seguretat necessàries contra la Covid-19, tant per al personal treballador com per a les persones sol·licitants.

8. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport podrà sol·licitar la col·laboració d'altres instàncies administratives per a garantir l'autenticitat de les dades que les persones interessades i els centres aporten en el procés d'admissió de l'alumnat.



Sisé. Model de sol·licitud

1. El model de sol·licitud per a cada ensenyament, al qual s'accedirà des de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, una vegada obtinguda la clau d'admissió, inclourà els següents apartats:

a) Identificació de la persona sol·licitant.

b) Identificació de l'alumne o alumna per a qui se sol·licita plaça.

c) Identificació dels membres de la unitat familiar.

d) En els casos en què es produïsca l'existència de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues i, si és el cas, la possible limitació de la pàtria potestat d'un d'ells, s'haurà de marcar la casella o les caselles habilitades a aquest efecte.

Quan es marque la casella d'existència de no convivència, en el moment de formalització de la matrícula, s'haurà d'aportar la signatura i consignar les dades del pare, mare o tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.

e) Autorització a l'Administració educativa per a l'obtenció de les dades corresponents a la renda familiar a través de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), així com autorització per a la consulta en el cas de ser persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió.

A aquest efecte serà necessari aportar, per a cadascun dels membres de la unitat familiar sobre els quals es realitze la consulta, i de manera obligatòria per a majors de 16 anys, i segons corresponga:

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de DNI:

– Número de DNI

– Número de suport (identificat com IDESP en els models antics)



– Data de naixement

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de NIE, targeta d'estranger o permís de residència:

– NIE

– Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE)

– Data de naixement

Si la persona sobre la qual es realitza la consulta disposa de certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea:

– NIE

– Número del certificat precedit per la lletra C

– Data de naixement

f) Circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant per al procés d'admissió.

g) Nivell educatiu sol·licitat, modalitat i torn de batxillerat, si és el cas.

h) Declaració responsable que les circumstàncies al·legades s'ajusten a la realitat.

i) En el cas d'alumnat procedent de centres no sostinguts amb fons públics o de fora de la Comunitat Valenciana, es farà constar el compromís d'aportar la baixa del centre anterior en el moment de la matrícula.



j) Centres sol·licitats, fins a un màxim de deu, ordenats segons criteri de preferència.

k) Correu electrònic, en el qual rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d'admissió.

Segons el que estableix l'article 6.1, lletra e del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades, DOUE L119/1, de 4 de maig), el tractament de les dades declarades és necessari per a l'exercici dels poders públics conferits a l'Administració educativa de la Generalitat Valenciana, en el títol II de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

2. La declaració responsable, a la qual es fa referència en l'apartat h del punt anterior, substitueix l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades en el moment de formular la sol·licitud, sense perjudici de la seua posterior acreditació i comprovació en el moment de formalitzar la matrícula.

D'acord amb el que es preveu en els articles 43 i 51 de l'Ordre 7/2016, després de la publicació dels llistats provisionals i definitius, l'adreça dels centres públics, la titularitat dels centres privats concertats i la Inspecció d'Educació estan facultats per a recaptar de les persones sol·licitants la documentació que estimen precisa per a la justificació de les situacions o circumstàncies al·legades, així com per a sol·licitar als òrgans administratius competents les actuacions precises per a la seua verificació.

La falsedat en les dades declarades, o no prou acreditades, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, i s'escolaritzarà l'alumne o alumna en algun dels centres en els quals queden llocs vacants, una vegada finalitzat el procés d'admissió.

3. Només es podrà presentar electrònicament una sol·licitud per alumne o alumna i ensenyament que estarà associada a la clau d'admissió. Aquesta sol·licitud podrà ser emplenada en més d'una ocasió durant el període en què estiga operativa l'aplicació per a formular sol·licituds d'admissió. En aquest cas es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.

4. En el cas que no se seleccione el màxim de centres possibles i no s'obtinga plaça, es podrà realitzar assignació d'ofici en un centre de la localitat o zona d'escolarització que tinga vacants.



Seté. Aplicació informàtica

1. El sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA ha de ser utilitzat per tots els centres públics i privats concertats que, en aplicació de la normativa vigent, estiguen obligats a dur a terme el procés reglat per a admetre l'alumnat en els seus centres.

2. Les actuacions a realitzar pels centres educatius referides al procediment d'admissió de l'alumnat, es realitzaran amb el sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA, excepte les referides a la baremació de sol·licituds i reclamacions provisionals en els ensenyaments d'Educació Infantil i Primària, que seran realitzades amb el nou sistema ITACA3.

3. Una vegada acabat el període de presentació de sol·licituds d'admissió, els centres validaran les sol·licituds rebudes per als ensenyaments d'Educació Infantil i Educació Primària mitjançant ITACA3, i, en el cas dels ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat, hauran d'importar-les electrònicament a través d'ITACA. En aquest moment, les persones sol·licitants rebran, en el correu electrònic indicat en la sol·licitud, la confirmació de la seua participació en el procés d'admissió, així com la informació necessària per a la consulta del resultat d'admissió i les possibles reclamacions. És preceptiu per a totes les direccions de centres públics i la titularitat dels centres privats concertats la realització d'aquesta validació o importació, segons siga procedent.

4. A més, tots els centres docents hauran d'accedir a ITACA o a ITACA3, segons corresponga al nivell educatiu, perquè puguen ser baremades aquelles sol·licituds en les quals figuren com a centre sol·licitat en qualsevol opció. Hauran de verificar, i si és el cas, baremar els següents criteris:

– Existència de germanes o germans o una altra persona que es trobe en situació d'acolliment familiar o en guarda amb finalitats d'adopció, matriculats en el centre o en el centre d'adscripció.

– Pare, mare o tutor o tutora legal que treballe en el centre o en el centre d'adscripció.

– Proximitat del domicili on residisca l'alumne o alumna o del lloc de treball d'algun dels seus pares, mares o tutor o tutora legal respecte del centre sol·licitat.

Aquestes actuacions hauran de dur-se a terme amb la major diligència possible, dins dels terminis establits en els annexos de la Resolució de 29 de març de 2021, atés que es tracta d'un procés concurrent que afecta l'alumnat i la resta de centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana.



Huité. Determinació de la renda de la unitat familiar

1. La informació de caràcter tributari, necessària per a obtenir les condicions econòmiques de la unitat familiar, serà subministrada directament a l'Administració educativa per l'AEAT a través dels serveis d'intercanvi electrònic de dades establits per aquesta, d'acord amb el que determina l'article 84.10 de la Llei orgànica 2/2006, d'educació i l'article 32 del Decret 40/2016. La valoració de la sol·licitud es realitzarà en funció de la informació subministrada directament per l'AEAT durant el període en què dure el procés fins a l'elaboració de les llistes d'admesos.

2. S'entendrà per renda familiar anual, la suma de les rendes de l'exercici 2019, dels membres que integren la unitat familiar calculada segons la normativa reguladora de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.

3. Les rendes anuals de la unitat familiar es valoraran d'acord amb l'Indicador Públic de Renda a Efectes Múltiples (IPREM), corresponent a 14 pagues, conforme al que disposa l'article 32.3 del Decret 40/2016 i l'article 37.3 de l'Ordre 7/2016. Per al procés d'admissió del curs 2021-2022, l'IPREM queda fixat en 7.519,59 euros anuals.



4. D'acord amb el que s'estableix en la Llei 19/2017, de 20 de desembre, de la Generalitat, de renda valenciana d'inclusió i en la nova redacció de l'article 32 del Decret 40/2016, la informació sobre la condició de persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió serà subministrada directament a l'Administració educativa des del departament competent en la matèria. La puntuació a assignar es reflecteix en l'article 32 del Decret 40/2016.

5. Quan la persona interessada presente reclamació contra la llista provisional fundada en la disconformitat amb la puntuació assignada per aquests criteris, el centre verificarà les dades corresponents a tots els membres de la unitat familiar i, si escau, es reiterarà la consulta davant l'AEAT i la conselleria competent en matèria de renda valenciana d'inclusió, si és el cas.

6. En el cas de reclamació o recurs contra la llista definitiva, l'Administració educativa procedirà a la comprovació de les dades fiscals.





Nové. Resultat acadèmic

1. L'alumnat participant que haja d'aportar informació relativa al compliment del requisit acadèmic al centre al qual desitge incorporar-se, ho farà en la forma i els terminis establits en l'apartat nové la Resolució del 29 de març de 2021.

2. En cas que l'alumnat no poguera accedir al curs sol·licitat en no haver promocionat, s'entendrà que la seua sol·licitud es realitza per al mateix centre, però per al curs anterior al que inicialment va sol·licitar, per la qual cosa haurà d'acreditar el compliment del requisit acadèmic exigit per a l'accés a aquest curs.

3. No s'aplicarà el que es preveu en l'apartat anterior en els casos en què el canvi de curs també supose canvi d'etapa educativa. En aquestes situacions es podran presentar dues sol·licituds, identificades mitjançant dues claus d'admissió diferenciades, una per a cada etapa, sense que això es considere duplicitat.

4. En el cas de l'alumnat que sol·licite plaça per a Batxillerat, tant per a primer com per a segon curs, la nota de referència serà la utilitzada per a l'accés inicial a primer curs.



Desé. Desempat

El sorteig previst en l'article 43 bis de l'Ordre 7/2016, per a obtenir les lletres per les quals s'ordenen els cognoms de l'alumnat i resoldre les situacions d'empat que es produïsquen després d'aplicar els criteris de desempat, s'ha realitzat davant notari, seguint el procediment que s'indica en aquest article. S'han triat 2 lletres per les quals s'ordenarà el primer cognom i altres 2 lletres per les quals s'ordenarà el segon cognom, i que s'aplicaran quan hi haja coincidència amb el primer; en cas de no disposar d'un segon cognom, es considerarà que aquest comença amb «AA». Les dues lletres determinaran, de manera conjunta, el punt de partida per a ordenar alfabèticament els cognoms de l'alumnat.

El resultat, que també s'ha publicat en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, ha sigut:

Per a ordenar el primer cognom: EV (en aquest ordre).

Per a ordenar el segon cognom, quan hi haja coincidència amb el primer: ÑY (en aquest ordre).



Onzé. Publicació de resultats. Reclamacions al resultat provisional i al definitiu

1. La publicació dels resultats provisional i definitiu es realitzarà en els terminis establits en la Resolució de 29 de març de 2021.



2. S'habilitarà dins de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en l'apartat «Admissió d'alumnat», un sistema individualitzat de consulta del resultat del procediment i la puntuació obtinguda.

3. Per al curs 2021-2022, la publicació de les llistes provisionals i definitives s'ajustarà als models oficials generats per l'aplicació informàtica. Aquestes llistes estaran a la disposició de les persones interessades en els taulers d'anuncis dels centres i, en tot cas, a través de les direccions dels centres.

4. La formulació de reclamacions al resultat provisional i definitiu d'admissió de l'alumnat es realitzarà per mitjans electrònics, en els terminis establits en la Resolució de 29 de març de 2021, accedint a l'aplicació informàtica mitjançant la clau d'admissió assignada, en els terminis que figuren en els annexos d'aquesta resolució.

5. Una vegada tingudes en consideració les reclamacions presentades al resultat provisional i efectuada la revisió de la baremació, es coneixerà el resultat definitiu i podrà consultar-se de manera individualitzada en l'apartat «Admissió de l'alumnat» de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en la data establida per a cada nivell d'ensenyament.

6. Una vegada tingudes en consideració les al·legacions o reclamacions presentades al resultat definitiu i efectuada la revisió de la documentació justificativa si és el cas, les persones interessades rebran el resultat de la seua reclamació a través de l'adreça del correu electrònic que hagen indicat en la seua sol·licitud.



Dotzé. Formalització de la matrícula

1. L'alumnat admés en el procediment d'admissió regulat a aquest efecte haurà de formalitzar la matrícula en les dates establides en els annexos de la Resolució de 29 de març de 2021.

2. Les dades relatives a l'alumnat matriculat hauran d'estar introduïdes completament, per part dels centres educatius, abans del 30 de setembre de 2021, d'acord amb l'article 55.2 de l'Ordre 7/2016. Per a això utilitzaran el sistema de gestió acadèmica i administrativa ITACA.



3. La matrícula de l'alumnat que no requereix procés d'admissió per canvi de curs, cicle, etapa o nivell educatiu, dins del mateix centre i fins a la finalització de l'educació bàsica, serà organitzada de manera pròpia per cadascun dels centres docents, d'acord amb el principi d'autonomia en la gestió, sempre que no es conculque el dret a l'escolarització de l'alumnat en etapes obligatòries, dins dels terminis establits en la Resolució de 29 de març de 2021.

4. El centre al qual s'incorpore nou alumnat com a resultat del procediment d'admissió sol·licitarà a l'alumnat o als seus representants legals la verificació dels documents o situacions al·legades per aquest.



5. En el moment de formalització de la matrícula, en cas que s'haja marcat la casella d'existència de no convivència dels progenitors, sense que hi haja limitació de la pàtria potestat, s'haurà d'aportar la signatura i consignar les dades del pare, mare, tutor o tutora diferent de la persona que va formular la sol·licitud de plaça.

En tot cas, s'actuarà conforme al que disposa l'apartat cinqué, admissió i matriculació, i sisé, baixa i canvi de centre, de la Resolució de 14 de febrer de 2019, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es dicten instruccions per a la seua aplicació en els centres docents sostinguts amb fons públics d'ensenyaments no universitaris de la Comunitat Valenciana davant diversos supòsits de no convivència dels progenitors per motius de separació, divorci, nul·litat matrimonial, ruptura de parelles de fet o situacions anàlogues.

6. Quan l'alumnat procedisca d'un centre no sostingut amb fons públics o de fora de la Comunitat Valenciana, en el moment de matricular-se, presentarà un certificat de baixa del centre anterior, amb efectes del curs per al qual es participa en el procés d'admissió, que recollirà la seua situació acadèmica.

7. Per a la formalització de la matrícula, tant els espanyols com els estrangers residents, hauran d'aportar la documentació a què es refereix l'article 54 de l'Ordre 7/2016.

8. En cas que en el moment de la matrícula no es puga aportar tota la documentació requerida, l'alumnat que curse ensenyaments obligatoris podrà efectuar la matrícula. No obstant això, haurà d'aportar la documentació requerida quan dispose d'aquesta per a la seua correcta escolarització.

9. L'alumnat d'ensenyaments postobligatoris que en el moment de la matrícula no puga aportar tota la documentació requerida, podrà efectuar la matrícula condicionada al posterior lliurament de l'esmentada documentació; a més, haurà de fer efectiu en el moment de la matrícula el pagament de les taxes per serveis administratius derivats de l'activitat acadèmica de nivell no universitari.

10. L'alumnat procedent de sistemes educatius estrangers haurà d'aportar la documentació prevista en l'Ordre 7/2016, o el seu equivalent, de manera que queden acreditades les seues dades personals i el compliment dels requisits acadèmics suficientment per a efectuar la seua matrícula en un centre de la Comunitat Valenciana. En el cas d'ensenyaments obligatoris s'aplicarà el que es preveu en el punt 8.

11. L'alumnat estranger menor o major de 18 anys, per a formalitzar la matrícula, podrà acreditar la seua identitat mitjançant qualsevol dels següents documents: targeta d'identitat d'estranger o NIE, visat d'estudis, passaport o document expedit pel seu país d'origen que acredite la seua identitat.



Tretzé. Normativa que queda sense efectes per al curs 2021-2022

Aquesta resolució deixa sense efectes la Resolució de 26 de març de 2019, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual s'estableixen determinats procediments i es modifiquen els annexos de l'Ordre 7/2016, de 19 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana que imparteixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.



Contra la present resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se recurs d'alçada, davant de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Formació Professional, en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Tot això conforme al que s'estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 6 de maig de 2021.– El director general de Centres Docents: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web