Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 30 desembre de 2020, del director general de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es convoquen per a l'exercici 2021 les subvencions destinades a la contractació de persones desocupades per corporacions locals de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'accions previstes en plans o procediments d'emergències en l'àmbit forestal, en aplicació de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (AVALEM EXPERIÈNCIA). [2021/445]

(DOGV núm. 9002 de 21.01.2021) Ref. Base de dades 000582/2021




En el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'11 de juliol de 2016, es va publicar l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el Programa d'iniciativa social en col·laboració amb corporacions locals de la Comunitat Valenciana, modificada per l'Ordre 10/2017, de 8 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de 10 de maig de 2017.

L'article 10.3 de l'Ordre 8/2016 estableix que cada convocatòria podrà delimitar els àmbits sectorials en què corresponga desenvolupar les obres o serveis d'interés general o social (turisme, medi ambient, serveis socials, atenció a persones desocupades, etc.) i l'àmbit geogràfic específic d'actuació (si concorren circumstàncies que el justifiquen). En aplicació d'aquesta previsió i de conformitat amb l'Informe-proposta de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, aquesta convocatòria té per objecte subvencionar la contractació de persones desocupades a entitats locals municipals, a fi que realitzen actuacions l'objecte principal de les quals consistisca a mitigar o reduir un risc previst en un pla o procediment d'emergències de la Comunitat Valenciana en el seu conjunt o d'àmbit local, i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d'extinció.



De conformitat amb l'Informe-proposta de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, de 16 de novembre de 2020, l'àmbit geogràfic de la convocatòria s'ha determinat mitjançant la combinació dels següents factors: el risc de despoblament i el risc d'incendi forestal i prioritat operativa en l'extinció d'incendis.



Per a la concreció d'aquests criteris, s'ha considerat els municipis la superfície classificada dels quals com d'alt risc d'incendi forestal resulta, segons l'annex del Pla especial enfront del risc d'incendis forestals, igual o superior a 25 ha, amb un índex de desviació de +– un 5 % (unitat mínima de gestió forestal, d'acord amb el Pla d'acció territorial forestal de la Comunitat Valenciana), sempre que addicionalment complisquen alguna de les següents condicions:

a) Municipis amb menys de 1.000 habitants, segons dades de 2019.

b) Municipis amb menys de 5.000 habitants, segons dades de 2019, situats en comarques amb àrees amb risc alt o mitjà de despoblament (segons informació tècnica de la Direcció General d'Administració Local: l'Alcalatén, l'Alcoià, l'Alt Maestrat, l'Alt Vinalopó, l'Alt Millars, l'Alt Palància, el Baix Maestrat, la Canal de Navarrés, la Costera, el Comtat, la Marina Alta, la Marina Baixa, la Plana Alta, la Plana Baixa, la Plana d'Utiel-Requena, els Ports, el Racó d'Ademús, els Serrans, la Vall d'Albaida i la Vall de Cofrents-Aiora), als quals el Pla especial contra el risc d'incendis forestals els imposa l'obligació o els recomana redactar un Pla d'actuació municipal enfront del risc d'incendis forestals.

Finalment, i en consideració a la problemàtica específica derivada del seu trasllat com a conseqüència de la construcció de l'embassament de Benagéber, l'Informe-proposta de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències proposa incloure addicionalment els municipis de Domeño i Loriguilla, perquè executen actuacions exclusivament en les àrees del seu terme municipal radicades a la comarca dels Serrans. També, en el marc d'una revisió permanent dels paràmetres de risc, es proposa incorporar dins del llistat de municipis beneficiaris aquells que, fins i tot no complint els requisits anteriors, tenen entitats locals menors amb menys de 1.000 habitants i un mínim de 25 ha forestals, amb el mateix condicionant que les actuacions es duguen a terme exclusivament dins de l'àmbit de l'entitat local menor independentment que l'expedient siga demanat i tramitat per l'ajuntament en què s'incloga l'entitat menor. Aquestes són: Jesús Pobre (Dénia) i la Barraca d'Aigües Vives (Alzira).



Aquestes subvencions són compatibles amb el mercat comú i no estan subjectes a comunicació o notificació a la Comissió Europea, ja que no resulta aplicable el que estableix l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea per estar destinades a entitats públiques per a la realització d'obres o serveis d'interés general i social i, per tant, no poden afectar els intercanvis comercials perquè no falsegen ni amenacen falsejar la competència.

L'article 167 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, estableix que «En la tramitació anticipada d'atorgament de subvencions, de conformitat amb el que preveu l'article 41 d'aquesta llei, es podrà arribar al moment procedimental immediatament anterior al de la resolució de la concessió, havent de constar en tots els tràmits que aquest atorgament estarà condicionat a l'existència, en els pressupostos de l'exercici econòmic següent, de crèdit adequat i suficient per a això».



En el projecte de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021 figura en el capítol IV del subprograma 322.51 «Foment d'ocupació» la línia de subvenció S2941, amb una dotació adequada i suficient per al finançament d'aquestes ajudes.

En virtut de l'exposat i de conformitat amb l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resoc



Primer. Convocatòria

1. Convocar per a l'exercici 2021 les subvencions destinades a la contractació de persones desocupades per les corporacions locals de la Comunitat Valenciana que figuren en l'annex, per a la realització d'actuacions l'objecte principal de les quals consistisca a mitigar o reduir un risc previst en un pla o procediment d'emergències de la Comunitat Valenciana en el seu conjunt o d'àmbit local, i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d'extinció.



2. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec al capítol 4, codi de línia S2941000, del subprograma 322.51 Foment d'ocupació, per un import global màxim estimat de 15.000.000 d'euros, fons procedents del Servei Públic d'Ocupació Estatal. En tot cas, la concessió d'aquestes subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2021.

3. La dotació d'aquesta convocatòria podrà incrementar-se si concorre algun dels supòsits previstos en l'article 11.2 del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. En tot cas, aquest increment queda condicionat a la declaració de disponibilitat del crèdit, que haurà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta publicitat no implicarà l'obertura de termini per a presentar noves sol·licituds ni l'inici de nou còmput de termini per a resoldre'n.



Segon. Objecte i àmbit

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions destinades a la contractació de persones desocupades per les corporacions locals de la Comunitat Valenciana que figuren en l'annex, per a la realització d'actuacions l'objecte principal de les quals consistisca a mitigar o reduir un risc previst en un pla o procediment d'emergències de la Comunitat Valenciana en el seu conjunt o d'àmbit local, i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d'extinció.





Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'aquest programa les entitats locals municipals de la Comunitat Valenciana que figuren en l'annex.

2. No podran ser beneficiàries les entitats que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Quart. Costos subvencionables

1. Les subvencions es destinaran al finançament dels costos salarials, incloent-hi la cotització a la Seguretat Social, de les persones desocupades que hagen sigut contractades per a la realització de les accions objecte d'aquesta resolució.

2. Únicament s'entendrà com a cost salarial les percepcions econòmiques per la prestació del servei, a exclusió de dietes, indemnitzacions i bestretes com a conseqüència de l'activitat laboral, retribucions de vacances no gaudides o altres percepcions que no tinguen la condició de salari.

3. No resultaran subvencionables els dies que la persona treballadora es trobe en situació d'incapacitat per malaltia o accident, siguen comuns o professionals, ni els supòsits de permís de maternitat o paternitat.



Cinqué. Persones destinatàries finals

Les persones destinatàries finals d'aquest programa són les persones desocupades majors d'edat que figuren inscrites com a demandants d'ocupació en els Espais Labora de la Generalitat.



Sisé. Procediment de selecció de les persones treballadores

1. Després de la publicació en l'apartat de subvencions de foment d'ús de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació dels imports assignats per l'òrgan col·legiat, les entitats beneficiàries hauran de presentar oferta d'ocupació a l'Espai Labora, que efectuarà una preselecció entre persones desocupades que preferentment no resulten beneficiàries de prestacions o subsidis per desocupació o de rendes vinculades a processos d'inserció laboral.

2. Per a la selecció final de les persones candidates es constituirà una comissió de baremació integrada per dos representants de l'entitat beneficiària, que ostentaran la presidència (amb vot de qualitat) i la secretaria; i per sengles representants de les organitzacions sindicals integrants del Consell de Direcció de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, que hauran de ser convocats amb una antelació mínima de 5 dies hàbils.

3. L'entitat beneficiària contractarà als qui obtinguen major puntuació en la baremació dels criteris establits en l'annex de l'Ordre 8/2016, sense que puga contractar-se a més d'un membre de la mateixa unitat familiar. En cas d'empat, se seleccionarà a qui acredite menor renda per càpita de la unitat familiar.

4. S'estendrà acta del procés de selecció, segons model normalitzat. En cas d'absència de la representació sindical, s'adjuntarà a l'acta la convocatòria remesa o la justificació de l'absència.

5. Les persones candidates hauran de figurar inscrites com a aturades en LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el moment de la seua contractació, que en tot cas haurà de tindre lloc després de la resolució de concessió de la subvenció.

6. Les persones treballadores podran ser substituïdes en cas de resolució del contracte de treball abans que finalitze el projecte per causes justificades o de la seua suspensió a causa de situacions d'incapacitat temporal, maternitat, paternitat o altres situacions amb obligació legal de reserva del lloc. Les substitucions es realitzaran segons l'ordre de puntuació per altres persones candidates que figuren inscrites com a aturades demandants d'ocupació. Si cap de les persones candidates en situació de reserva reuneixen els requisits per a ser contractades, s'iniciarà un nou procés de selecció segons el que preveu aquest resolc.





Seté. Condicions de les contractacions

1. Amb la subvenció concedida, les entitats beneficiàries efectuaran contractacions que hauran de respectar les següents condicions:

a) Els contractes que es formalitzen hauran de tindre una duració d'almenys sis mesos a jornada completa.

b) Les contractacions no podran servir per a cobrir vacants dels llocs de treball de l'entitat.

2. Les entitats beneficiàries podran ampliar amb els seus propis recursos la duració dels contractes subvencionats.

3. Els projectes subvencionables hauran d'executar-se dins del període comprés entre la data de la resolució de concessió i el 30 d'abril de 2022. Els contractes hauran d'iniciar-se en 2021, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6 de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.



Huité. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. La sol·licitud (comprensiva, així mateix, de la documentació exigida en el resolc seté) es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment GUC habilitat a aquest efecte i denominat «EMERGEIX 2021. Programa de subvencions Iniciativa Social, destinades a la contractació de persones desocupades per corporacions locals de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'accions previstes en plans o procediments d'emergències en l'àmbit forestal». En la pàgina web de LABORA, (http://www.labora.gva.es/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. Seran inadmeses aquelles sol·licituds no presentades utilitzant el procediment GUC ací descrit.



2. El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per municipi. En cas que es presenten diverses sol·licituds, només s'admetrà la formulada per l'ajuntament.



Nové. Documentació que ha d'acompanyar a la sol·licitud

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació, segons models normalitzats:

a) Formulari annex a la sol·licitud en el qual s'indicarà l'import global de subvenció sol·licitada. Si no s'indica cap import, s'entendrà que l'entitat sol·licita l'import de 66.000 euros consignat en el resolc onzé. Només serà admissible variar l'import sol·licitat inicialment, mitjançant l'aportació d'un nou formulari annex que anul·larà l'anterior, durant el període de presentació de sol·licituds.



b) Dades de domiciliació bancària quan es tracte d'un nou compte. En cas que no haja variat respecte de l'última sol·licitud presentada davant LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació per l'entitat sol·licitant, s'haurà d'identificar el número de compte corresponent.



c) Declaració responsable del representant legal de l'entitat beneficiària que aquesta no incorre en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei general de subvencions.



Desé. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. La instrucció correspondrà a les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

3. L'òrgan instructor podrà recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de tots els documents i dades aclaridores que considere necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

5. En la Subdirecció General d'Ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que el presidirà; dos vocals; i una persona que ostentarà la secretaria, amb veu, però sense vot. La designació de les persones que ocupen les vocalies i la secretaria serà realitzada per la persona titular de la Direcció General d'Ocupació. L'òrgan col·legiat emetrà un informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada.

6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.



Onzé. Distribució de la dotació

1. L'òrgan col·legiat proposarà la distribució de la dotació pressupostària d'acord amb els següents criteris:

a) Es proposarà, per a totes les entitats que compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes, un import mínim de 66.000 euros o import inferior que l'entitat local haja sol·licitat.



b) En cas que la dotació no s'haja esgotat després de procedir segons el que disposa el paràgraf anterior, el sobrant es distribuirà fins a esgotar el crèdit disponible en proporció a l'atur registrat.

c) Si la dotació resulta insuficient per a procedir segons el que estableix l'apartat a, es prioritzaran els municipis segons el major atur registrat.

2. D'acord amb el que disposa l'apartat anterior, es tindran en compte les estadístiques d'atur registrat corresponents al mes anterior al de la data de la resolució de convocatòria.

3. La resolució de possibles empats s'efectuarà en funció de la pitjor evolució de l'atur registrat en cada municipi. A aquest efecte, la comparativa es remuntarà als mesos precedents a l'indicat en l'apartat anterior que resulte necessari fins a desfer l'empat.

Dotzé. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon per delegació a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

2. La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se l'entitat beneficiària.

3. El termini per a resoldre i notificar les resolucions procedents serà de 6 mesos comptats a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silenci administratiu.

4. La resolució posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de ser notificada, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Tretzé. Mitjà de notificació

La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. A aquest fi es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a la disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.





Catorzé. Pagament anticipat

Amb la justificació prèvia de l'inici del projecte podrà anticipar-se el pagament de fins al trenta per cent de la subvenció concedida o un altre percentatge superior que puga establir la Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2021.



Quinzé. Requisits per als pagaments

1. El pagament de la subvenció, tant l'anticipat com el derivat de la comprovació del compte justificatiu, requerirà que el beneficiari complisca els següents requisits:

a) Es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social i no siga deutor per resolució de procedència de reintegrament.

b) Es trobe al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals a la Sindicatura de Comptes.

2. A l'efecte del que disposa l'apartat anterior, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable relativa a l'article 34.5 de la Llei general de subvencions; i l'òrgan gestor obtindrà de la Sindicatura de Comptes el certificat sobre el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals.



Setzé. Justificació d'inici del projecte

1. La documentació d'inici del projecte es justificarà en el termini d'un mes a partir de la data de contractació de les persones treballadores. En tot cas els contractes hauran d'iniciar-se en 2021, excepte en els supòsits de substitució a què fa referència l'article 5.6 de l'Ordre 8/2016, de 7 de juliol.

2. L'inici es justificarà davant la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Certificat d'inici en model normalitzat, subscrit pel secretari de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta, amb la memòria explicativa del projecte i la identificació del codi comptable corresponent a la subvenció concedida.



b) Certificació del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta on conste que l'entitat disposa de recursos suficients per a fer-se càrrec dels costos no subvencionats per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

c) Acta de selecció de les persones contractades, amb el llistat de persones desocupades remés per l'Espai Labora.

d) Contractes de treball i la seua comunicació a LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació a través de l'aplicació Contrat@.

e) Altes en la Seguretat Social i informe de dades per a la cotització Idc.

f) Informació a les persones treballadores contractades sobre la procedència del finançament del programa.

g) La documentació requerida per al pagament, a la qual fa referència el resolc anterior.



Disseté. Justificació de la subvenció

1. En el termini de dos mesos des de la finalització del període subvencionat dels contractes, l'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció concedida davant la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Per a això presentarà un compte justificatiu que contindrà la següent documentació:

1.1. Informe final de l'obra o servei realitzat, en model normalitzat.



1.2. Certificat de despesa final en el qual el secretari o interventor de la corporació local, o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta, certificarà expressament que s'ha produït el pagament efectiu de totes les despeses justificades. Si, en el moment de presentació del compte justificatiu, hi ha cotitzacions i pagaments a compte de l'IRPF pendents de pagament per no haver vençut el termini per a això, s'indicarà aquesta circumstància en el certificat, i s'hi adjuntarà un certificat acreditatiu del pagament d'aquests en el termini d'un mes a comptar a partir de la data de la seua presentació davant l'administració competent.

1.3. En el seu cas, justificant del reintegrament dels fons no utilitzats. En efectuar l'ingrés haurà d'identificar-se l'entitat beneficiària i el número d'expedient afectat.

1.4. Certificació del secretari o interventor de la corporació local o òrgan corresponent de les entitats dependents o vinculades a aquesta relatiu a altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del concepte, import i procedència.



1.5. Relació de persones contractades, amb el detall dels costos salarials i de Seguretat Social, per la qual cosa s'aportarà la documentació que figura a continuació:

a) Nòmines de les persones treballadores.

b) Relació nominal de treballadors (RNT).

1.6. Almenys dues fotografies de l'actuació realitzada.

1.7. Justificació de la publicitat del finançament de la subvenció (cartells, fullets, premsa, publicació, etc.).

1.8. La documentació requerida per al pagament, a la qual fa referència el resolc quinzé.

2. L'entitat beneficiària haurà de conservar aquesta documentació i mantindre al costat d'aquesta el resum anual de retencions i ingressos a compte sobre rendiments del treball, corresponent a l'exercici (model 190), que podrà ser requerit a l'efecte de control posterior.

3. D'acord amb el que estableix l'article 31.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions, es considerarà despesa realitzada el que ha sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del termini de justificació, excepte el pagament de les cotitzacions a la Seguretat Social i IRPF que haja de presentar una vegada vençut aquest termini, que s'acreditarà, d'acord amb el que estableix el punt 1.2 d'aquest resolc, en el termini d'un mes a comptar a partir de la data de la seua presentació davant l'administració competent.



Dihuité. Resolució de pagament i incidències

La competència per a efectuar el reconeixement de les obligacions i la proposta de pagament de la subvenció concedida, així com per a resoldre les incidències de qualsevol naturalesa que es produïsquen després de la concessió de les ajudes correspon per delegació a la persona titular de la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.



Dinové. Instruccions per a l'execució de l'actuació subvencionada.



De conformitat amb l'article 20 de l'Ordre 8/2016, es dicten les següents instruccions per a l'execució de l'actuació subvencionada:



a) Amb les contractacions subvencionades es formaran brigades d'almenys 4 persones treballadores. Si l'entitat beneficiària disposa de brigades pròpies per a la realització de les actuacions objecte d'aquesta resolució, les persones contractades podran integrar-se en alguna d'aquestes, sempre que ho facen de manera conjunta.

b) En les brigades integrades per les persones contractades haurà de figurar una persona que exercirà les funcions de capatàs, que podrà ser una de les contractades a l'empara d'aquesta convocatòria o personal de plantilla de l'entitat beneficiària.

c) Amb caràcter general els treballs que es realitzen hauran de tindre com a objecte principal el de mitigar o reduir un risc previst en un pla o procediment d'emergències de la Comunitat Valenciana en el seu conjunt o d'àmbit local, i de manera especial la reducció dels riscos poblacionals derivats dels incendis forestals, mitjançant accions que afavorisquen la intervenció dels mitjans d'extinció.

d) Les actuacions que s'executen en terreny forestal, conformement amb la definició que estableix la Llei 3/1993, forestal de la Comunitat Valenciana, hauran d'estar incloses en el Pla local de prevenció d'incendis forestals del municipi. Els municipis que no tinguen aprovat aquest Pla hauran de comptar amb l'autorització prèvia de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, sense perjudici de qualsevol altra autorització o permís requerit en l'àmbit ambiental.

e) La neteja i condicionament de llits, riberes, barrancs i rius requerirà l'autorització de la confederació hidrogràfica corresponent.



f) En els supòsits en què corresponga, les entitats beneficiàries hauran d'obtindre l'autorització dels titulars, públics o privats, dels predis afectats per les actuacions.

g) En la seua condició d'òrgan competent en emergències i extinció d'incendis forestals, l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències coordinarà els treballs realitzats a l'empara d'aquesta convocatòria i, així mateix, establirà i impartirà els mòduls mínims de formació de les persones contractades.

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar a partir de l'endemà de ser publicada, davant el corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o potestativament un recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren oportú.



València, 30 de desembre de 2020.– El director general de labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació: Enric Nomdedéu Biosca.







ANNEX I

Relació de municipis que poden sol·licitar subvenció



Província Comarca Municipi

ALACANT Comtat, el Agres

ALACANT Alacantí, l' Aigües

ALACANT Marina Alta, la Alcalalí

ALACANT Comtat, el Alcocer de Planes

ALACANT Comtat, el Alcoleja

ALACANT Comtat, el Alfafara

ALACANT Comtat, el Almudaina

ALACANT Comtat, el Alqueria d'Asnar, l'

ALACANT Marina Alta, la Atzúbia, l'

ALACANT Comtat, el Balones

ALACANT Comtat, el Benasau

ALACANT Alt Vinalopó, l' Beneixama

ALACANT Marina Baixa, la Beniardá

ALACANT Comtat, el Beniarrés

ALACANT Marina Alta, la Benidoleig

ALACANT Alcoià, l' Benifallim

ALACANT Marina Baixa, la Benifato

ALACANT Marina Alta, la Benigembla

ALACANT Comtat, el Benilloba

ALACANT Comtat, el Benillup

ALACANT Marina Baixa, la Benimantell

ALACANT Comtat, el Benimarfull

ALACANT Comtat, el Benimassot

ALACANT Marina Alta, la Benimeli

ALACANT Alt Vinalopó, l' Biar

ALACANT Marina Baixa, la Bolulla

ALACANT Alt Vinalopó, l' Camp de Mirra, el/

ALACANT Marina Alta, la Castell de Castells

ALACANT Marina Baixa, la Castell de Guadalest, el

ALACANT Marina Baixa, la Confrides

ALACANT Marina Alta, la Dénia (per a actuacions en l'entitat local menor de Jesús Pobre)

ALACANT Comtat, el Facheca

ALACANT Comtat, el Famorca

ALACANT Comtat, el Gaianes

ALACANT Comtat, el Gorga

ALACANT Marina Alta, la Llíber

ALACANT Comtat, el Millena

ALACANT Marina Alta, la Murla

ALACANT Marina Alta, la Orba

ALACANT Comtat, el Orxa, l'/ Lorcha

ALACANT Marina Baixa, la Orxeta

ALACANT Marina Alta, la Parcent

ALACANT Alcoià, l' Penàguila

ALACANT Comtat, el Plans

ALACANT Marina Alta, la Poble Nou de Benitatxell, el

ALACANT Marina Baixa, la Polop

ALACANT Comtat, el Quatretondeta

ALACANT Marina Alta, la Ràfol d'Almúnia, el

ALACANT Marina Baixa, la Relleu

ALACANT Marina Alta, la Sagra

ALACANT Alt Vinalopó, l' Salinas

ALACANT Marina Alta, la Sanet y Negrals

ALACANT Marina Baixa, la Sella

ALACANT Marina Alta, la Senija

ALACANT Marina Baixa, la Tàrbena

ALACANT Alcoià, l' Tibi

ALACANT Comtat, el Tollos

ALACANT Marina Alta, la Tormos

ALACANT Alacantí, l' Torre de les Maçanes, la

ALACANT Marina Alta, la Vall d'Alcalà, la

ALACANT Marina Alta, la Vall d'Ebo, la

ALACANT Marina Alta, la Vall de Gallinera

ALACANT Marina Alta, la Vall de Laguar, la

ALACANT Marina Baixa, la Verger, el

ALACANT Marina Alta, la Xaló

CASTELLÓ Plana Baixa, la Aín

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Albocàsser

CASTELLÓ Plana Baixa, la Alcudia de Veo

CASTELLÓ Plana Baixa, la Alfondeguilla

CASTELLÓ Alto Palancia, el Algimia de Almonacid

CASTELLÓ Alto Palancia, el Almedíjar

CASTELLÓ Alto Palancia, el Altura

CASTELLÓ Alto Mijares, el Arañuel

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Ares del Maestrat

CASTELLÓ Alto Mijares, el Argelita

CASTELLÓ Plana Baixa, la Artana

CASTELLÓ Alcalatén, l' Atzeneta del Maestrat

CASTELLÓ Alto Mijares, el Ayódar

CASTELLÓ Alto Palancia, el Azuébar

CASTELLÓ Alto Palancia, el Barracas

CASTELLÓ Alto Palancia, el Bejís

CASTELLÓ Plana Alta, la Benlloch

CASTELLÓ Alto Palancia, el Benafer

CASTELLÓ Alcalatén, l' Benafigos

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Benassal

CASTELLÓ Plana Alta, la Cabanes

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Canet lo Roig

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Castell de Cabres

CASTELLÓ Ports, els Castellfort

CASTELLÓ Alto Palancia, el Castellnovo

CASTELLÓ Alto Mijares, el Castillo de Villamalefa

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Catí

CASTELLÓ Alto Palancia, el Caudiel

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Cervera del Maestre

CASTELLÓ Alto Palancia, el Chóvar

CASTELLÓ Ports, els Cinctorres

CASTELLÓ Alto Mijares, el Cirat

CASTELLÓ Alto Mijares, el Cortes de Arenoso

CASTELLÓ Alcalatén, l' Costur

CASTELLÓ Plana Alta, la Coves de Vinromà, les

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Culla

CASTELLÓ Plana Baixa, la Eslida

CASTELLÓ Alto Mijares, el Espadilla

CASTELLÓ Alto Mijares, el Fanzara

CASTELLÓ Alcalatén, l' Figueroles

CASTELLÓ Ports, els Forcall

CASTELLÓ Alto Mijares, el Fuente la Reina

CASTELLÓ Alto Mijares, el Fuentes de Ayódar

CASTELLÓ Alto Palancia, el Gaibiel

CASTELLÓ Ports, els Herbers

CASTELLÓ Alto Palancia, el Higueras

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Jana, la

CASTELLÓ Alto Palancia, el Jérica

CASTELLÓ Plana Baixa, la Llosa, la

CASTELLÓ Alcalatén, l' Llucena

CASTELLÓ Alto Mijares, el Ludiente

CASTELLÓ Ports, els Mata de Morella, la

CASTELLÓ Alto Palancia, el Matet

CASTELLÓ Alto Mijares, el Montán

CASTELLÓ Alto Mijares, el Montanejos

CASTELLÓ Ports, els Morella

CASTELLÓ Alto Palancia, el Navajas

CASTELLÓ Ports, els Olocau del Rey

CASTELLÓ Ports, els Palanques

CASTELLÓ Alto Palancia, el Pavías

CASTELLÓ Alto Palancia, el Pina de Montalgrao

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Pobla de Benifassà, la

CASTELLÓ Plana Alta, la Pobla de Tornesa, la

CASTELLÓ Ports, els Portell de Morella

CASTELLÓ Alto Mijares, el Puebla de Arenoso

CASTELLÓ Camp de Morvedre Quart de les Valls

CASTELLÓ Plana Baixa, la Ribesalbes

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Rossell

CASTELLÓ Alto Palancia, el Sacañet

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Salzadella, la

CASTELLÓ Baix Maestrat, el San Rafael del Río

CASTELLÓ Plana Alta, la Sant Joan de Moró

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Sant Jordi/San Jorge

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Sant Mateu

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Santa Magdalena de Pulpis

CASTELLÓ Plana Alta, la Serratella, la

CASTELLÓ Plana Alta, la Sierra Engarcerán

CASTELLÓ Alto Palancia, el Soneja

CASTELLÓ Alto Palancia, el Sot de Ferrer

CASTELLÓ Plana Baixa, la Suera/Sueras

CASTELLÓ Plana Baixa, la Tales

CASTELLÓ Alto Palancia, el Teresa

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Tírig

CASTELLÓ Ports, els Todolella

CASTELLÓ Alto Mijares, el Toga

CASTELLÓ Alto Palancia, el Torás

CASTELLÓ Alto Palancia, el Toro, El

CASTELLÓ Alto Mijares, el Torralba del Pinar

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Torre d'En Besora, la

CASTELLÓ Plana Alta, la Torre d'en Doménec, la

CASTELLÓ Alto Mijares, el Torrechiva

CASTELLÓ Alcalatén, l' Useres, les/ Useras

CASTELLÓ Alto Palancia, el Vall de Almonacid

CASTELLÓ Alto Mijares, el Vallat

CASTELLÓ Ports, els Vallibona

CASTELLÓ Plana Alta, la Vilafamés

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Vilafranca

CASTELLÓ Plana Alta, la Vilanova d'Alcolea

CASTELLÓ Alt Maestrat, l' Vilar de Canes

CASTELLÓ Plana Baixa, la Vilavella, la

CASTELLÓ Alto Mijares, el Villahermosa del Río

CASTELLÓ Alto Mijares, el Villamalur

CASTELLÓ Alto Mijares, el Villanueva de Viver

CASTELLÓ Ports, els Villores

CASTELLÓ Alcalatén, l' Vistabella del Maestrat

CASTELLÓ Alto Palancia, el Viver

CASTELLÓ Baix Maestrat, el Xert

CASTELLÓ Alcalatén, l' Xodos

CASTELLÓ Ports, els Zorita del Maestrazgo

CASTELLÓ Alto Mijares, el Zucaina

VALÈNCIA Rincón de Ademuz, el Ademuz

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Aielo de Malferit

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Aielo de Rugat

VALÈNCIA Serranos, los Alcublas

VALÈNCIA Camp de Morvedre, el Alfara de la Baronia

VALÈNCIA Safor, la Alfauir

VALÈNCIA Camp de Morvedre, el Algar de Palancia

VALÈNCIA Safor, la Almiserà

VALÈNCIA Serranos, los Alpuente

VALÈNCIA Ribera Alta, la Alzira (per a actuacions en la localitat menor de la Barraca d'Aigües Vives)

VALÈNCIA Serranos, los Andilla

VALÈNCIA Serranos, los Aras de los Olmos

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Atzeneta d'Albaida

VALÈNCIA Costanera, la Barxeta

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Bèlgida

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Bellús

VALÈNCIA Serranos, los Benagéber

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Beniatjar

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Benicolet

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Benissoda

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Benissuera

VALÈNCIA Canal de Navarrés, la Bicorp

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Bocairent

VALÈNCIA Canal de Navarrés, la Bolbaite

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Bufali

VALÈNCIA Serranos, los Bugarra

VALÈNCIA Serranos, los Calles

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Carrícola

VALÈNCIA Rincón de Ademuz, el Casas Altas

VALÈNCIA Rincón de Ademuz, el Casas Bajas

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Castelló de Rugat

VALÈNCIA Safor, la Castellonet de la Conquesta

VALÈNCIA Rincón de Ademuz, el Castielfabib

VALÈNCIA Plana de Utiel-Requena, la Caudete de las Fuentes

VALÈNCIA Canal de Navarrés, la Chella

VALÈNCIA Serranos, los Chelva

VALÈNCIA Plana de Utiel-Requena, la Chera

VALÈNCIA Serranos, los Chulilla

VALÈNCIA Valle de Cofrentes-Ayora, el Cofrentes

VALÈNCIA Valle de Cofrentes-Ayora, el Cortes de Pallás

VALÈNCIA Ribera Alta, la Cotes

VALÈNCIA Serranos, los Domeño (exclusivament per a actuacions en l'àrea del seu municipi radicada a la comarca dels Serranos)

VALÈNCIA Hoya de Buñol, la Dos Aguas

VALÈNCIA Canal de Navarrès, la Enguera

VALÈNCIA Ribera Alta, la Ènova, l'

VALÈNCIA Costanera, la Estubeny

VALÈNCIA Costanera, la Font de la Figuera, la

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Fontanars dels Alforins

VALÈNCIA Plana de Utiel-Requena, la Fuenterrobles

VALÈNCIA Camp de Túria, el Gátova

VALÈNCIA Costanera, la Genovés, el

VALÈNCIA Serranos, los Gestalgar

VALÈNCIA Serranos, los Higueruelas

VALÈNCIA Valle de Cofrentes-Ayora, el Jalance

VALÈNCIA Valle de Cofrentes-Ayora, el Jarafuel

VALÈNCIA Costanera, la Llanera de Ranes

VALÈNCIA Safor, la Llocnou de Sant Jeroni

VALÈNCIA Costanera, la Llosa de Ranes, la

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Llutxent

VALÈNCIA Serrano, els Loriguilla (exclusivament per a actuacions en l'àrea del seu municipi radicada a la comarca dels Serranos)

VALÈNCIA Serranos, los Losa del Obispo

VALÈNCIA Canal de Navarrés, la Millares

VALÈNCIA Costanera, la Moixent/Mogente

VALÈNCIA Costanera, la Montesa

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Montitxelvo/ Montichelvo

VALÈNCIA Canal de Navarrés, la Navarrés

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Otos

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Palomar, el

VALÈNCIA Serranos, los Pedralba

VALÈNCIA Camp de Morvedre Petrés

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Pinet

VALÈNCIA Rincón de Ademuz, el Puebla de San Miguel

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Quatretonda

VALÈNCIA Canal de Navarrés, la Quesa

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Ràfol de Salem

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Rugat

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Salem

VALÈNCIA Camp de Morvedre Segart

VALÈNCIA Ribera Alta, la Sellent

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Sempere

VALÈNCIA Plana de Utiel-Requena, la Sinarcas

VALÈNCIA Serranos, los Sot de Chera

VALÈNCIA Valle de Cofrentes-Ayora, el Teresa de Cofrentes

VALÈNCIA Vall d'Albaida, la Terrateig

VALÈNCIA Serranos, los Titaguas

VALÈNCIA Rincón de Ademuz, el Torrebaja

VALÈNCIA Camp de Morvedre Torres Torres

VALÈNCIA Serranos, los Tuéjar

VALÈNCIA Costanera, la Vallada

VALÈNCIA Rincón de Ademuz, el Vallanca

VALÈNCIA Plana de Utiel-Requena, la Venta del Moro

VALÈNCIA Plana de Utiel-Requena, la Villargordo del Cabriel

VALÈNCIA Serranos, los Yesa, La

VALÈNCIA Valle de Cofrentes-Ayora, el Zarra

Mapa web